Päivi Räsänen; teot, puheet, julistukset ja maalittaminen

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Evil Lindros
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 1:45 pm

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Evil Lindros »

Räsäsen kommentti on nimenomaan vaarallinen hänen asemansa takia, vaikka kyllä se jollain tavalla järkeen käy. Toisaalta se voi tarkoittaa kehotusta vaikka mihin, jos se sopii omaan uskoon ja käsitykseen siitä, mitä Raamatussa todella sanotaan. Siellähän puhutaan jopa ihmisten kivittämisestä ja tappamisesta. Toisen moraali ja uskonkäsitys sanoo, että abortti on väärin ja rinnastettavissa murhaan, koska syntymättömällä lapsellakin on sielu (tai näin olen kuullut asiaa perusteltavan). Pakotetaanko tällainen henkilö toteuttamaan (omasta mielestään) murha tai kielletäänkö toimimasta ammatissaan?

Tuon kansanedustajan omatunnon kysymys on varsin mielenkiintoinen. Jos omassa lähipiirissäni olisi karkotuspäätöksen saaneita maahanmuuttaja, joiden minä uskoisin olevan hengenvaarassa, saattaisin toimia samoin. Oli kai aikanaan juutalaisten suojeleminenkin laitonta. Ja tässä tulee taas sitten se toinen puoli laeista ja toinen puoli siitä, miksi laki voi olla jotain, mikä voi olla väärin. Mistä voi tietää, että laki on tasapuolinen ja oikea, kun historian sivu on täynnä epätasa-arvoisia lakeja, jotka voivat lähettää ihmisiä kuolemaan? Silloin pitäisi toimia omatunnon mukaan.
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Evil Lindros kirjoitti:Toisen moraali ja uskonkäsitys sanoo, että abortti on väärin ja rinnastettavissa murhaan, koska syntymättömällä lapsellakin on sielu (tai näin olen kuullut asiaa perusteltavan). Pakotetaanko tällainen henkilö toteuttamaan (omasta mielestään) murha tai kielletäänkö toimimasta ammatissaan?
Eihän kyse ole siitä että läkäreitä kiellettäisiin toimimasta ammatissaan vaan tietyissä viroissa/työpaikoissa. Jos lääkäri ei halua tehdä abortteja niin hänen pitää hakea sellaiseen työpaikkaan että työtehtäviin ei kuulu aborttien teko. Esimerkiksi yksityiselle lääkäriasemalle. Muutenkin kannattaisi varmaan erikoistua tällöin pikemmin korvalääkäriksi kuin gynekologiksi.

Vähän sama asia kuin jos muslimi joka on ammatiltaan myyjä ei suostu myymään alkoholia. Ei voida oletaa että hänet otetaan töihin Siwaan ja aina hankitaan paikalle toinen myyjä kun asiakas lastaa kaljaa tiskille. Hänen pitää sitten mennä myyjäksi vaikka autojen varaosaliikkeeseen, jossa ei myydä alkoholia.
kid

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja kid »

Päkä strikes back! :mrgreen: Miettikää, jos Päivi oikeesti onkin tosi epäuskovainen, ja sen tavoitteena on saada Suomesta epäuskonnollinen valtio. Aika hyvin onnistunut, toistaiseksi..?
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tuomion pasuuna:

Vastasit mulle näin:
Sinun lienee syytä nyt erota kirkosta, koska olet asiasta eri mieltä Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan pojan kanssa. Hän nimittäin toteaa näin:
Jeesus Kristus kirjoitti:
Matteus 5:17-20: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskaustenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
No kyseessähän on evankeliumi ja siinä puhutaan eri laista. Katso viimeistä lausetta.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Ei niitä voi erottaa, koska kuten tuossa äsken siteerasin, Jeesus itse on sanonut, että vanhan testamentin laki on voimassa ikuisesti eikä siitä katoa piirtoakaan:
Tuomion pasuuna kirjoitti tuossa yllä.

Hyvä havainto Jeesukselta jos niin voi sanoa, ei ole eikä tule katoamaan ja siihen saamme ihmisinä tyytyä.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sisäministeri: Raamattu lain yläpuolella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Mutta kyllä kristityn kuitenkin pitää totella Jumalaa enemmän kuin maallista lakia.
Raamattu on kirjoitettu jo kauan ennen meitä. Nykyään ei ihan kaikki asiat ole samoin kuin silloin.
Esimerkiksi Raamatatussa orjuus on hyväksyttävää. Näillä patriarkoillakin oli orjia. Samoin heillä oli laillisen vaimon lisäksi useita jalkavaimoja. Jaakobilla oli 12 poikaa. Ei kaikilla ollut sama äiti. Leea ja Raakel olivat vaimot, mutta lapsia muidenkin kanssa.
Abraham ja Saara eivät saaneet lapsia, mutta Abraham sai Ismaelin Haagar-nimisen orjattaren kanssa. Sai Saarakin sitten IIisakin.Kai te tajuatte, ettei enää eletä näin.
Elämä oli samanlaista porsastelua ennen kuin nytkin ja rangaistukset olivat sen takia kovat, kuten Mooseksen laissa sanotaan. Se oli Vanha Laki.
Enää ei kristityt saa pitää montaa muijaa, ei orjia ym. Aika on muuttunut.
Jos esimerkiksi saisimme tähän maahan hullun johtajan, joka määräisi, että jokaisen pitää tappaa yksi naapuri. Kristitty ei tee niin. Eikä muutakaan vastaavaa.
Siksi painotan Uutta Testamenttia ja sen rakkauden sanomaa.
Vai aletaanko elää kuten Vanhan Lain aikana elettiin?
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
aamiainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 9:35 am

Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja aamiainen »

Tämmöinen löyty. Päivi Räsänen saa uhkauksia musiikkivideolla.

Mitä mieltä?

https://www.youtube.com/watch?v=1kFteN3u52Y
WarWas
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 12:53 pm

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja WarWas »

En kylläkään nähnyt missään kohdassa uhkailuja Päivi Räsäselle.
Thrash-sukupolven kasvattina musa kelpaa, tuli Fear Factory mieleen piisistä, Burton C. Bell ja Dino <3
aamiainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 9:35 am

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja aamiainen »

http://www.uusisuomi.fi/kulttuuri/62890 ... o-havettaa

Tommonen uutisjuttu näköjään aiheesta noussut.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Pitäisikö biisien lyriikka mahdollisesti hyväksyttää kristillisillä?
Voisihan Päivi Räsänen poliisiministerinä vaatia näyttäviä iskuja bändien harjoitustiloihin, varmistaakseen ettei niissä harjoitella sanoitukseltaan vääränlaisia biisejä.
Myötähäpeää voi toki tuntea Maaselkä ihan vapaasti, mutta voi olla että kristillisten puheenjohtajan Päivi Räsäsen toimintojen vuoksi tuntee myötähäpeää vähän useampi henkilö kuin yksi Maaselkä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Jaahas, nyt tämä kipale pääsi tännekin asti. Maailmassa on aika monta biisiä, joissa "uhkaillaan" jotakuta julkisuuden henkilöä (poliitikko, toinen artisti tms.), joten eiköhän tämäkin kappale maailmaan mahdu. Eli Räsänen ja Maanselkä saavat nyt vaan luvan diilata sen kanssa. Bändin pojille pisteet.
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
aamiainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 9:35 am

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja aamiainen »

Hyvä aihepiiri tossa kyllä on!
BonaFide
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 9:40 am

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja BonaFide »

Siis hetkinen.. Käsitin itse, että tuossa lauletaan siitä miten Räsänen tuhoaa meidät ja elämän viimeiset nautinnot. Räsänen siis lyö meidät päiviltä. Hyvä biisi muuten vaikkei ihan ominta kategoriaa.
Vanellus
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Loka 15, 2012 3:09 pm

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja Vanellus »

BonaFide kirjoitti:Siis hetkinen.. Käsitin itse, että tuossa lauletaan siitä miten Räsänen tuhoaa meidät ja elämän viimeiset nautinnot.
Jokainen voi tulkita tuon ihan miten tykkää. Minusta tuossa vain kritisoidaan kieltoyhteiskuntaa, jossa kieltoja vieläpä joskus pyritään perustelemaan järjen sijaan uskonnollisilla opeilla.
BonaFide kirjoitti:Räsänen siis lyö meidät päiviltä. Hyvä biisi muuten vaikkei ihan ominta kategoriaa.
Ei vaan räsäinen puuristi lyö päiviltä. Vai Päiviltä?
Ristin räsäisyys viittaa siihen, että kristinusko itsessään on jo hieman mätä.
aamiainen
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 14, 2013 9:35 am

Re: Päivi Räsästä uhkaillaan musiikkivideolla

Viesti Kirjoittaja aamiainen »

Vanellus kirjoitti:
BonaFide kirjoitti:Siis hetkinen.. Käsitin itse, että tuossa lauletaan siitä miten Räsänen tuhoaa meidät ja elämän viimeiset nautinnot.
Jokainen voi tulkita tuon ihan miten tykkää. Minusta tuossa vain kritisoidaan kieltoyhteiskuntaa, jossa kieltoja vieläpä joskus pyritään perustelemaan järjen sijaan uskonnollisilla opeilla.
BonaFide kirjoitti:Räsänen siis lyö meidät päiviltä. Hyvä biisi muuten vaikkei ihan ominta kategoriaa.
Ei vaan räsäinen puuristi lyö päiviltä. Vai Päiviltä?
Ristin räsäisyys viittaa siihen, että kristinusko itsessään on jo hieman mätä.
Näin myös itse ymmärsin sanat.
Vastaa Viestiin