Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Toivottavasti Niinistön puhe on oire siitä, että asian vakavuus ja vanhentuneen turvapaikkasysteemin todellinen uhka on vihdoin otettu vakavasti ylimmällä poliittisella taholla ja sille myös aiotaan tehdä jotain. Ken elää, se näkee, onko näin.

Demarit taisivat muuten juuri torpata gallupkasvunsa. :lol:
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Avatar
EjM
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: To Loka 01, 2015 1:14 pm
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja EjM »

Nykyään pressalla ei ole enää pahemmin vaikutusvaltaa, ainoastaan mielipide. Tuskin Niinistön puhe paljoakaan auttaa. Mutta hyvä, että otti asian puheeksi.
pohojalaaset opetti ruattalaasekki puhumaan ruattia
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kölnin karnevaaleissa 6 ahdistelutapausta – naisjuontajaa kopeloitiin suorassa lähetyksessä

Viranomaiset ovat nostaneet karnevaalien turvatoimia merkittävästi Kölnin uudenvuodenyön ahdistelutapauksien ja terroriuhan vuoksi.

Kölnin jokavuotisissa karnevaaleissa on ilmennyt kuusi ahdistelutapausta, kertoo Focus Online.
Karnevaalit alkoivat Kölnissä eilen torstaina.

Ahdistelun kohteeksi joutui muun muassa belgialainen televisiojuontaja, jota ahdisteltiin seksuaalisesti kesken suoran lähetyksen. Focus Onlinen mukaan naista kosketteli kaksi miestä, jotka pakenivat paikalta.

Tiedossa on myös viisi muuta tapausta, joissa naisia on kosketeltu sopimattomasti tai heitä kohtaan on käytetty loukkaavaa kieltä.

Viranomaiset nostivat karnevaalien turvatoimia merkittävästi Kölnin uudenvuodenyön ahdistelutapauksien ja terroriuhan vuoksi.

IS
Julkaistu: 5.2. 9:48

Taas ovat Helmut ja Franz ja muut uusnatsit sikailleet. Nyt olisi YLE-X:n toimittaja Eve Väyrysellä vertaistukihenkilö; kumpikin toimittaja on kokenut uusnatsien vihan... tönimistä, seksuaalista ahdistelua ehkä jopa sukupuoliyhdynnän ehdottelua.

Toivottavasti karnevaaleihin kotouttamistarkoituksessa kutsutut juhlavieraat Irakista, Paskastanista ja Absurdanista eivät ehtineet pöyristyä kantaväestön väkivallasta omiaan kohtaan.
--------------------------------

Afrikasta ja lähi-idästä Murmanskin kautta Eurooppaan vyöryvä insinööri- ja lääkäriaines on ahdistellut sikäläisiä naisia. Unohtivat tosin että ei vielä ollakaan toisen poskensa kääntävässä EU:ssa, vaan Venäjällä, joten 18 heistä joutui sairaalaan ja 33 putkaan. Murmanskin miehet kun osaavat näemmä puolustaa naisia, eikä ihmisoikeusitkuiikat ole marisemassa.
- Oletan, että murmanskilaisten tapa toimia on tehokkaampi ja opettavaisempi kuin mm. Suomen tapa toimia.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja janita »

Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun lähinnä sen lyhyyden vuoksi, mutta asiani sivuaa pitkälti näitä muita keskusteluja.

Sen mitä olen tp-hakijoiden kanssa ollut ihan oikeasti tekemisissä, jakaen vapaa-aikaani ja siten osaa arjestani näistä joidenkin kanssa, niin ihan muutamia pointteja:

Esim. Irakissa ei ole "seurustelukulttuuria". Nuoret naiset ja miehet eivät saa siellä keskenään viettää aikaa ja tutustua, olla ystäviä ja hakeutua seurustelun kautta parisuhteisiin. Avioliitot ovat pitkälti järjestettyjä, sukujen sopimuksia ja maassa asuu myös avioitumattomia nuoria miehiä siinä missä Suomessakin. Vanhemmat ovat saattaneet esim. kuolla sodassa ja kaikille lapsille ei ole täten järjestetty avioliittoa. Vanhemmat sisarukset tai sukulaisetg ovat tpki sitten saattaneet auttaa näissä. Tänne yksin tulevilla miehillä ei todellakaan ole lähellekään kaikilla perheitä siinä mielessä, kuin me suomalaiset perhekäsityksen miellämme. Heidän perheensä ovat jääneet toki monesti kotimaahan tai naapurimaihin, mutta se perhe sisältää serkut, sisarukset ja näiden jälkikasvun. Omaa puolisoa tai lapsia ei todellakaan kaikilla ole.

Nämä yksinelävät miehet ovat sitten niitä, jotka voivat perheestä, eli suvusta, helpoten lähteä kauimmaksi ja joilla on parhaat edellytykset kaiken puolesta sitten saada elämänsä järjestykseen jossain muualla jossain vaiheessa. Ensisiajaisesti nämä ihmiset kuitenkin pyrkivät auttamaan perheenjäseniään (eli lähisukulaisiaan) ihan oman valtionsa sisällä turvallisempiin osiin ja rauhallisemmille alueille, jos sukua sattuu sellaisilla elämään. Kaikki nyt vain eivät yksinkertaisesti mahdu - varsinkin kun perheet ovat monesti paljon suurempia kuin täällä meillä ja sodan runtelemassa maassa ei ole työpaikkoja. Jossain kohtaa raja tulee sielläkin vastaan montako sukulaista (=paljonko perhettä) kukin voi majoittaa ja elättää.

Eurooppaan, saati Suomeen saakka tuleminen ei ole mieluinen vaihtoehto kenellekään. Nämä ihmiset eläisivät mieluiten omassa kotimaassaan, tai jäisivät mahdollisimman lähelle.

Mitä tulee rahaan, niin omassa maassaan näillä on kyllä ollut omaisuutta, mutta niiden hädänalaisten (yleensä väärä uskontosuunta) on mahdoton myydä sitä omaisuuttaan kuten esim. taloa. Ei kukaan maksa mitään talosta tuhotulla asuinalueella, joka on käytännössä vallattu. Se kaikki yksinkertaisesti jää. Mukaan lähtee se kännykkä ja ehkä tabi, mutta se oikeasti arvokas omaisuus kuten talo ja auto yksinkertaisesti jää. Lemmikkieläimet pyrritään antamaan uusiin koteihin.

Yksi ystävistäni harrasti mm. lintuja. Hänellä oli kyyhkyslakka (tai en tiedä mieten ne määritellään, mutta hänellä oli pihassaan kolme sellaista isoa katosta avointa häkkiä, joissa oli niiden pesät ja ruokinta, mutta aitaukset ympärillä kissojen vuoksi) ja elämänsä aikana on omistanut yli 500 lintua. Kissansa hän oli toimittanut sisarensa perheelle (rauhalliselle alueelle, josta ISIS oli juuri nyt 5 päivää sitten jo 50 km:n päässä). Yksi kyyhkysistään seurasi hännen merimatkaansa 16 tuntia! Olen nähnyt niin paljon kuvia niistä kyyhkyistä hänen kotoaan ja matkan aikana hän oli valokuvannut sitä kyyhkyä, joka oli seurannnut häntä vielä silloinkin, kun olivat kumiveneellä rantautumassa. 16 tunnin jälkeen kyyhky oli kääntynyt.

Olen sikäli etuoikeutettu, kun olen saanut oikeasti nähdä ja kuulla niin paljon ja sen myötä oppia. Olisi kerrottavana jo nyt vaikka kuinka paljon tarinoita, jotka varmasti valottaisivat tätä koko pakolaiskeskustelua paljon ihmimillisemmästä näkökulmasta yksilötasolla. Huomaan etteivät nuo edes halua mua kuormittaa kaikella kokemallaan, kun näkevät että meinaa tulla itku. Juuri nyt olen ollut muutaman päivän ajan huolissani ystävistäni, koska he tiedstavat sen, että suuri osa tp-hakijoista käännytetään ja vaikuttavat masentuneilta.

VOK:issa heitä kehotetaan hankkimaan lakimies ja olen ollut yhteydessä kaikkiin lakimiestuttuihini, joista kukaan ei ole erikoistunut suoraan tällaisiin asioihin, mutta olen kysellyt josko tietävät kuka ottaisi näitä juttuja ja auttaisi kokoamaan kaiken tarvittavan materiaalin. TP-hakijat ovat oikeutettuja suomessa oikeusapuun, mutta lakiasiaintoimistot eivät ota näitä juttuja, koska niistä maksetaan niin huonosti. Sitten on kuulemma pari yksittäistä lakimiesliitossa huonomaineiseksi todettua toimistoa, jotka ovat nyt nähneet tässä sauman saada talouspuolta vakanssiin ja rahastavat keskittymällä juurikin näihin tp-asioihin, välittämättä kuitenkaan tuon taivaallista itse asioista. Lakimiestuttavani eivät voineet suositella näitääkään. Tuntuu tällä hetkellä, että ainoa, mitä voi näin yksilötasolla tehdä, on yrittää ihan pienten perusasioiden kautta auttaa pitämään toivoa yllä ja auttaa estämään tp-hakijoita masentumasta (he ovat ihan samalla tavalla ihmisiä kuin me kaikki). Jos he sitten sen myönteisen päätöksen tulevat saamaan, heistä on enemmän hyötyä kuin haittaa yhteiskunnallemme, kun on edes vähän pohjaa eikä tarvitse aloittaa ihan nollasta.

Henkilökohtaisesti autan mieluummin ihmistä, jolla on motivaatiota ja jonka sisällä aistin tietynlaisen "valon". Minulla ei ole paljon millä auttaa, mutta olen siinä mielessä erilaisessa asemassa kuin moni, että minulla on tällä hetkellä aikaa. Ystävystyminen TP-hakijoihin ei ota minulta enempää, kuin se antaa - päin vastoin. Hei eivät käytä minua hyväkseen, enkä minä heitä.

En ole mikään suvakki, mutta oma elämäni on ollut kokemuspuoleltakin varsin rikas ja vähän poikkeava monen muun suomalaisen näkökulmasta katsottuna. Olen viettänyt vuosia ellämästäni ulkomailla ihan lapsena ja kasvanut köyhyyden ympäröimänä, itse saaden nauttien kaikenlaisesta sellaisesta materiasta, mistä suurin osa maailman ihmisistä ei osaa edes uneksia. Suomen valtion mittapuulla elän itse köyhyysrajan alapuolella, mutta minulla on kaikkea ja vielä paljon enemmänkin. Kukaan ei päällepäin uskoisi minua "köyhäksi", koska minulla on kaunis koti, pidän itsestäni ulkoisesti huolta. Olen joissain elämäni vaiheissa tullut hyvin taloudellisesti toimeen, olen tehnyt järkeviä pitkäaikaisia hankintoja, minulla on esteettistä silmää ja osaan käyttää päätäni. Fakta on silti se, että oma kk-budjettini pakollisten menojen jälkeen on 200€, koska talouteni romahti radikaalisti avioeron myötä ja olen päättänyt pitää kotini ja tulla toimeen sitten 200€:lla, koska käytän toimeentulotuestani loput kotini säilyttämiseen, koska uskon, että tilanteeni muuttuu.

Kun täällä rikosaiheisella foorumilla on monenlaista ihmistä, niin ex-aviomiehelläni oli huumetausta ja sinne hän yhtenä päivänä vain päätti yhtäkkiä palata, vaikka kaikki oli hyvin. Hänellä tokikaan psyykkisesti ei, mutta siihen minulla ei ollut silloin ymmärrystä tai kykyä tai kokemusta, kun en ollut koskaan ennen ollut ollut läheisesti tekemisissä yhdenkään "entisen" narkomaanin kanssa ja vasta viimeisen vuoden aikana olen oppinut ymmärtämään jotain tuostakin ja paljon itsestänikin. Minun elämäni romahti niin psyykkisesti, kuin konkreettisestikin sinä päivänä kun mieheni lähti ja talouskin meni (mies tyhjäsi tilini ja viimeisenä kunnon tempauksenaan kävi vielä hajottamassa autonikin yhtenä yönä kesällä, mikä paitsi hankaloitti elämääni, aiheutti kuluja). Nyt olen runsaan vuoden koonnut itseäni, ensin miettien haluanko elää ja jos niin minkä tähden. Kun pääsin siihen vaiheeseen, että haluan, enkä vielä tiennyt miksi, aloin keskittyä muiden ongelmiin, koska ne ovat aina paljon helpompia kuin omat. Viimeiset 4 kk olen jo oikeasti uskonut, että minusta tulee vielä jonain päivänä uudelleen se ihminen, joka joskus olin ja josta aidosti pidin ja sen myötä pystyn vielä joku päivä olemaan kokonaisvaltaisesti hyvä toisillekin.

Tiedän tätä foorumia alusta saakka seuranneena, aika vähän kirjoitelleena, mutta uteliaana ymmärtäväni paljon erilaista elämää ja kokemuksia. Tämä koski siirtolaisten vyöryä Eurooppaan, mutta tähänkin ilmiöön liittyy se inhimillisyys ja se, miten paljon yksi vääryys vaikuttaa meihin ihmisiin. Miten lapsuuden kokemukset vaikuttavat aivojen kehitykseen ja siihen, millaisia meistä tulee. Miten pahasti omat kokemukset saattavat vaikuttaa ja saada aikaan tunteita, joiden käsitteleminen on niin vaikeaa, että siihen hakee pakoteitä helpompia reittejä ja vaikka vihan kautta.

Minä vihasin mieheni lähdettyä tätä niin paljon, että kulutin viikkoja miettien miten tappaisin hänet. Vihasin hänen vanhempiaan, kun ajattelin, että se on isoksi osaksi heidän syytään, että hän on joskus nuorena päätynyt huonoon seuraan ja kasvanut sellaiseksi kuin on. Minä ajattelin viikkoja oman tuskani vuoksi vuoroin omaa kuolemaani, vuoroin jonkun ihmisen joka on vaikuttanut entisen mieheni elämään negatiivisella tavalla. En välittänyt mmistään, kun tuntui, että omalta elämältä oli lähtenyt yhtäkkiä kaikki pohja. Nyt taas, kun olen saanut aikaa ja päässyt jaloilleni, tiedän mitä haluan olla ja millaisen tahdon maailmani olevan. Kun teet yhden hyvän teon, se kertantuu. Kun teet pahan teon, se kertaantuu. Lait on yhdessä tehtyjä, kaikkien hyväksi, koska ihminen ei aina pysty jaksa ja kykene.

Meidän suomalaisten on vaikeampi nähdä laki, kulttuuri ja uskonto samana. Islam on hyvä uskonto perustukseltaan. Ennemmin mä katon noita mun ähläminaapureita, kuin niitä ennen samassa asunnossa asunutta lestadiolaisperhettä. Kumpienkin kanssa tulin toimeen, eikä kummatkaan häirinneet mun elämääni, mutta ne lessut valittivat välilä siitä kun tupakoin ja kun olin tekemisissä muiden saman talon asukkaiden kanssa, joilla oli huonot välit heihin. Kun mennään ääripäihin, mikään ei ole hyvä. Ja kun oma pää ei ole kunnossa, on niin helppo nähdä syytä erilaisuudessa ja niputtaa.

allekirjoittanut:
suvakkihuora/mamupatja
(en ole kyllä noiden kanssa maannut saati pussannut, mutta koska olen turvapaikanhakijoiden kanssa ystävystynnyt nainen, niin joidenkin suomalaisten mielestä mut on vähintään raiskattu)
peja
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2015 4:10 pm

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja peja »

janita olisi voinut kirjoittaa pari riviä , siitä kuinka ja millä tämä unelma rahoitetaan ?
Luulisi olleen kirjoituksessa mukana,kun itsekin kirjoittaa köyhyydestään ja toimeentuloavustaan, vain tuleeko se toimeentuloapusikin vain " taikaseinästä"? Ja helposti.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11398
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja URSA »

En tuosta janitan vuodatuksesta huomannut, millä tavalla janitan kaverit ovat vaarassa kotimaassaan? Miksi he eivät muuta maan sisällä turvalliselle alueelle, kun siellä kerran sellaisia on? Jos he kerran ovat siirtotyöläisiä, millaista työtä he kuvittelevat saavansa Suomessa? Vai onko se kuitenkin sosiaaliturva, joka on houkutellut tänne saakka. Millä tavalla he aikovat "saada elämänsä järjestykseen" Suomessa? Onko aikamiespojat turvapaikanhakijoina jotenkin parempi vaihtoehto kuin perheelliset miehet? Koko suku ei mahdu samaan taloon, niin aikamiespojat lähtevät Suomeen pakolaisiksi?
Riukiu
Jack Bauer
Viestit: 938
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 6:55 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Mamutulva tuhoaa Suomen kulttuurin ja räjäyttää budjetin. Varsiniki, kun kaikki asuvat hotelleissa ja saavat opetukset, tulkkaukset ja viihdykkeet. Miten ihmeessä muka kaikki avuntarvitsijat Suomeen? Kun ei nuo niidne tarinat edes ole uskottavia. Ja ovat vielä 7 maan läpi tulleet. Osalla naiset Saksassa jne
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Niiden, jotka puhuvat että meillä on varaa elättää tämä tulijoiden lauma, pitäisi näyttää esimerkkiä, ja kustantaa itse ihan viimeistä omaa penniään myöten tulijoiden elämä ja "antaa oma paita päältään". Kuinkahan kauan innostus unelmaan säilyisi?
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Riukiu
Jack Bauer
Viestit: 938
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 6:55 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

Voi että, kun nää on niin ihania. Ja avun tarpeessa:

http://www.vastarinta.com/pakolaiset-hy ... -kimppuun/

"Puolalaisen RMF 24 -radion mukaan tilanne Ranskan Calais’ssa on kärjistynyt viime päivinä, kun tunkeutujat purkavat raivoaan paikallisiin epäonnistuttuaan Britanniaan pääsyssä. Ranskan ja Britannian kontrolloitu media on hiljaa rikoksista, mutta Puolassa RMF 24 on tarkasti dokumentoinut ei-valkoisten väkivaltaa."

”Pakolaiset ovat alkaneet tunkeutua taloihin etsiessään ruokaa ja rahaa. He ovat myös vandalisoineet autoja kaduilla sen jälkeen, kun asukkaat ovat joutuneet telkeämään itsensä taloihinsa rakentamalla esteitä. […] Raivostuneet kansalaiset valittavat, ettei pakolaisia rangaista, mikä saa vain heitä jatkamaan samaa käytöstä”, raportti jatkuu"
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Medborgare kirjoitti:
Valtiovarainministeri, kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb kertoo Ylen Aamu-tv:n haastattelussa,
että hän ei usko EU:n luopuvan Dublin-sopimuksen periaatteesta, j
oka velvoittaa turvapaikanhakijoita rekisteröitymään ensimmäisessä unionin maassa, johon he saapuvat.
Eli Stub myöntää että Dublin sopimuksen vastaisesti, Suomessa on otettu hakemuksia vastaan turvapaikanhakijoilta jotka ovat tulleet Ruotsista.
Dublinin sopimus tuli voimaan vuonna 1997. Tarkoituksena oli mahdollisimman nopeassa järjestyksessä määritellä se, mikä EU:n jäsenvaltio on velvollinen käsittelemään pakolaisen turvapaikka-anomuksen. Yleensä tuoksi valtioksi määriteltiin se maa, jonka kautta pakolainen oli tullut EU:n alueelle.

Alkuperäiseen sopimukseen on myöhemmin tehty useita muutoksia. Vuonna 2013 voimaan astuneessa Dublin III -säädöksessä tuo vastuullinen maa määritellään seuraavasti: ensimmäinen jäsenvaltio, jossa pakolaisen sormenjäljet on tallennettu tai jossa hän on jättänyt turvapaikka-anomuksen.

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 04&from=FI
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

J.Maybrick kirjoitti:Niiden, jotka puhuvat että meillä on varaa elättää tämä tulijoiden lauma, pitäisi näyttää esimerkkiä, ja kustantaa itse ihan viimeistä omaa penniään myöten tulijoiden elämä ja "antaa oma paita päältään". Kuinkahan kauan innostus unelmaan säilyisi?
Juurikin näin. Näyttäkää esimerkkiä, laittakaa lapsenne etnoläävän kouluun, maksakaa lisää veroja, luovuttakaa ihokkaanne ja viimeiset roponne. Tehkää se itse. Omistanne, mutta älkää pyytäkö ja pakottako muita mukaan, älkääkä leikkikö muiden varoilla "hyvää ihmistä". Monet teistä asuvat leveästi, kodissanne on tilaa, kesämökkinne joutaa...

Katsokaa, kun ne unelmat eivät ole yhtäläisiä teillä ja meillä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Unelmaa pukkaa... Mutiasvyöry tulossa. Syrjäytyneet haluavat kohdata elättäjänsä.

Toistuuko Helsingin uudenvuodenyö illalla? Poliisi: ”Tiedustelutietojen mukaan kyse on rankoista asioista”

Rikosylitarkastaja Juha Laaksonen kertoo Ilta-Sanomille, että poliisi vahvistaa läsnäoloa Helsingin keskustassa. Vastaanottokeskuksissa väitetään kiertävän huolestuttavia viestejä.
Poliisi vahvistaa lauantaina miehitystään Helsingissä. Syynä on se, että uudenvuodenyön tapahtumien pelätään toistuvan pääkaupungissa.
– Poliisin tekemän ennakkotiedustelun perusteella vahvistamme poliisiin läsnäoloa Helsingin keskustan alueella alkaneen viikonlopun aikana, rikosylitarkastaja Juha Laaksonen vahvistaa Ilta-Sanomille.

Uudenvuodenyön seksuaalirikoksista epäillään useita henkilöitä. Kahta lukuunottamatta epäillyt rikokset tapahtuivat julkisilla paikoilla Helsingin keskustassa.

Laaksonen painottaa, että tiedustelutietojen mukaan olisi mahdollista että uudenvuodenyön aikaiset tapahtumat toistuisivat.

Vastaanottokeskuksissa väitetään kiertävän huolestuttavia viestejä, joissa pyydetään kokoontumaan Kolmen Sepän aukiolle ja Rautatientorille.

Poliisien määrää lisätään, yksityiskohtia ei kerrota
– Tässä vaiheessa en voi kertoa, mistä vastaanottokeskuksista viestit ovat tulleet, mutta tiedustelutietojen mukaan kyse on rankoista asioista, Laaksonen korostaa.

Vastaanottokeskuksissa väitetään kiertävän huolestuttavia viestejä, joissa pyydetään kokoontumaan Kolmen Sepän aukiolle ja Rautatientorille.

Kyseessä on ilmeisesti useampi kuin yksi keskus, sillä Laaksonen puhuu viranomaisten välisestä laajasta yhteistyöstä.
– Olemme olleet tiiviissä yhteistyössä muiden alueiden poliisilaitosten ja eri viranomaisten kesken, hän kertoo.

Laaksonen painottaa, että kyseessä on varautuminen ennakkoon.
– Lisäämme henkilömäärää. Pyrimme torjumaan mahdolliset tapahtumat, hän painottaa.

Ilta-Sanomat kysyi myös Helsingin Kaarlenkadun vastaanottokeskuksesta, onko heillä tietoa huolestuttavista viesteistä.
– Meillä ei ole tietoa tällaisesta viestistä, keskuksen päivystyksestä vastattiin Ilta-Sanomille lauantaiaamuna.

IS
Julkaistu: 6.2. 8:42

Ehdotankin, että jokainen suvaitseva ja tiedostava lähettää lapsensa tänä iltana Helsingin keskustaan; luvassa iloista puheensorinaa, värikkäitä vaatteita, laajempaa käsitystä omistusoikeudesta, islamilaista käsitystä tyttöjen ja poikien koskemattomuudesta ym. Vapaa pääsy! Tarkoittaa siis myös musulmaanien vapaata pääsyä lasten ja nuorten keholle.
- Luovu kännykästäsi nyt - autat ajoissa
- Ohjaa rahasi suoraan kaikkein heikoimmassa asemassa olevan lompakkoon
- Kutsu syrjäytynyt kahville - tai kehollesi
- Joka antaa mutiaiselle, lainaa Herralle
- Ilmaiskuljetukset vastaanottokeskuksista Helsingin keskustaan ympäri Suomea. Paluukyydit myös alaikäisille suomalaisille

Mutta huom! Jos, et ole valmis lähettämään lastasi tänä iltana monikulttuuribileisiin olet ennakkoluuloinen ja rassismuksen valtaama natsi.

Poliisi on kuulemma varautunut iltaan. Miten? Nopeustutkat huollettu ja Kehä 3 sekä Jorvaksentie hälytysvalmiudessa, sakkovihkojen määrä tuplattu, kaikki liikennevalvontaan valmiit kamera-autot liikenteessä, kioskien nuuskamyynti erityisessä tarkkailussa, Viron viinojen käytön valvontaa tehostettu yksityiskotien osalta, Porvoon moottoritien nopeusrajoitusta laskettu 80 km/h lainkunnioituksen vuoksi, kuvitteellista rasismia suoltavien verkkosivujen valvontaa tehostettu, alkkoholin ja sianlihan mainontaan puututaan koska ne loukkaavat musulmaaneja.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17111
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Sipilä: Suomi haluaa ottaa 600 syyrialaispakolaista Turkista

Suomen pitäisi ottaa korotetulla kiintiöllä pakolaisia Suomeen, sanoi pääministeri Juha Sipilä (kesk) Tampereella lauantaina aamupäivällä.

Pääministeri Juha Sipilä (kesk) on puhunut keskustan toimintapäivillä Tampereella.

Pääministeri Juha Sipilä (kesk) otti presidentti Sauli Niinistön tapaan kantaa pakolaiskysymykseen ja -keskusteluun.

Tällä kertaa pääministeri puhui ilman papereita.

Sipilän mukaan EU:n on saatava pakolaiskriisi hallintaan, rajat pitämään ja Schengen-alue toimimaan. Sipilä toivoo, että pakolaisia voitaisiin ottaa järjestetysti YK:n kriteerien mukaan pakolaisleireiltä. Sipilän mukaan Suomi on viestinyt tätä EU:ssa ja Sipilän mukaan Suomi on valmis ottamaan 600 syyrialaispakolaista Turkin leireiltä.
– Pakolaisleireiltä voitaisiin ottaa järjestäytyneessä prosessissa ihmiset Eurooppaan.
– Me ottaisimme korotetulla kiintiöllä pakolaisia Suomeen. Haluamme ottaa Turkista 600 syyrialaispakolaista, Sipilä sanoi keskustaväelle Tampereella.

Sipilä sanoi, että maahanmuutosta on Suomessa aika mahdoton keskustella.
– Ei voi sanoa mitään oikein, aina menee pieleen. Me emme osaa keskustella, Sipilä totesi ja toivoi malttia keskusteluun.

IS
Julkaistu: 6.2. 11:20

Ai että "Suomi haluaa". Epäilenpä, jos ja kun Suomelta ja suomalaisilta jotain kysyttäisiin. Nyt tää pelle puhuu koko kansan suulla, vaikka puolueensa sai äänistä vain reilut 20 pros ja 30 pros ei edes äänestänyt. Niin kuin en minäkään enää.

"Tällä kertaa pääministeri puhui ilman papereita". Toivottavasti oli sentään sen verran paperia, että sai suustaan suoltamansa paskan johonkin pyyhittyä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Riukiu
Jack Bauer
Viestit: 938
Liittynyt: Ke Touko 27, 2015 6:55 am

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja Riukiu »

http://kuvapilvi.fi/k/ysCP.jpg

Eihän tuossa mamupatjalta vielä kuulostanut tuo vuodatus. Pikemminkin Satutäti Mielikiltä.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Siirtolaisten vyöry Eurooppaan

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Siirretään tämä Islam-ketjusta, koska sopii paremmin tänne.

[quote=""Paavo Tajukankaan" blogi"]Miksi pakolainen ei pakene naapurimaahan?[/quote]
Paavo Tajukankaan blogissa kysellään, miksi muslimit eivät pakene naapurimaihinsa. Tämä kysymys on läpeensä typerä, sillä juuri naapurimaihinhan leijonanosa pakolaisista menee - kuten teppo jo tuolla toisessa ketjussa totesikin.

Maailmassa eniten pakolaisia asukaslukuun nähden on Jordaniassa ja Libanonissa. Lukumäärällisesti eniten pakolaisia on näissä maissa: Jordania, Turkki, Pakistan, Libanon, Iran ja Etiopia. Ensimmäinen Euroopan maa on sijalla 17.

Lähteenä Wikipedia.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Vastaa Viestiin