Taksikulttuurin ja lainsäädännön muutokset, ex-liikenneministeri Anne Berner

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

sinnerman
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:00 am

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja sinnerman »

Itellä kanssa taksilla ajelut viime aikoina jääneet.Pari kertaa viime kuukausina liikenteessä ollessa nähnyt kyllä sellaista menoa että kolarointi taksin kanssa ollut todella lähellä.Kerran risteyksessä taksi ryhmittyi vasemmalle kaistalle ja yhtäkkiä poukkasikin oikealle ilman vilkua.Toisella kertaa taksi ajoi tien sivuun ja pysähtyi vilkun kera mutta lähtikin yhtäkkiä takaisin tielle ilman vilkkua, tai siis villkku oli edelleen päällä mutta tien penkereen suuntaan.Molemmilla kerroilla selvisin ilman kolarointia vain nopeiden refleksien ja pienen ennakko aavistuksen pelastamana.Toisella kertaa ehdin kuskista nähdä sen verran että veikkaan hänen saaneen ajo-opetuksensa lähempänä Kairoa kuin Kalliota.

Tuttuni lensi taksista pihalle ,kun oli sopinut kuskin kanssa ensin matkan hinnan ja jonkun matkan jälkeen oli kuskille selvinnyt ettei tutullani ollut käteistä vaan kortti .Matkan teko oli sitten päättynyt siihen.

No joo, nämä esimerkit eivät nyt varsinaisesti liity tuohon Helsingin nujakointiin mutta kertonevat omalta osaltani siitä mitä epäluottamusta taksi-ala uudistuksen jälkeen on päälleen saanut. Kenties taksi uudistukselle ja siihen liittyviin epäkohtiin pitäisi avata oma topikki?
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3030
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Villeri »

On siinä jälkipolvilla ihmettelemistä, että millä tavalla maailma parani, kun Somalian diktaattorin kannattajat ja Syyrian sotaa paenneet irakilaiset kutsuttiin Suomeen toteuttamaan kehitysmaalaisuutta.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Iivis »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006167845.html

Tilanne kuumentuu taksitolpilla: Taksinkuljettajat uhkailleet alaikäisiä kesäoppaita, Taksi Helsinki sanoo

Taksi Helsingin mukaan yksi väitetysti alaikäisiä uhkailleista kuljettajista edustaa taksipalvelu Menevää. Menevän kuljettaja kiistää tapahtuneen.

Helsingin taksitolpilla on kipinöinyt tänä kesänä. (KUVA: JUHANI NIIRANEN / HS)
Valtteri Parikka HS
Julkaistu: 9.7. 11:35


TAKSI Helsingin palkkaamia alaikäisiä kesäoppaita on uhkailtu Helsingin taksitolpilla. Uhkailu on ollut niin laajaa, että heidät on vedetty pois vilkkaimmilta taksitolpilta, kertoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen.

Kantosen mukaan uhkailijat ovat muita taksinkuljettajia. He ovat Kantosen mukaan huudelleet kesäoppaille asiattomuuksia ja käskeneet oppaita poistumaan paikalta. Tapahtumapaikoiksi Kantonen mainitsee Asema-aukion ja Katajanokan Viking Line -terminaalin taksitolpat.

Kantonen kertoo, että he eivät ole toistaiseksi tehneet tapauksista rikosilmoituksia, mutta yhdessä tapauksessa vartijat tulivat selvittämään tilannetta.

KANTONEN on tyrmistynyt nuoria kohdanneesta tilanteesta.

”Tämä on törkeää ja hävytöntä”, Kantonen sanoo.

Häntä korpeaa erityisesti se, että uhkailu on kohdistunut alaikäisiin työntekijöihin – ja vieläpä saman alan ihmisiltä. Kantosen mukaan eräässä tapauksessa nuoria oli uhkailtu jopa hengen menettämisellä.

Kantonen veikkaa, että uhkailu johtuu siitä, että muut kuljettajat pelkäävät sisäänheittäjinä toimivien oppaiden vievän heiltä asiakkaita.

”Mutta sitä pitää kysyä näiltä kuljettajilta.”

Kysymykselle siitä, miten taksiuudistus on vaikuttanut tilanteeseen, Kantonen naurahtaa.

”Viime kesänä tällaista ongelmaa ei vielä ollut”, hän tyytyy sanomaan.

TAKSI HELSINGIN mukaan yksi väitetysti alaikäisiä uhkailleista kuljettajista edustaa taksipalvelu Menevää. Tilanteen kerrotaan tapahtuneen Katajanokalla.

Menevän toimitusjohtaja Tuomo Halminen on saanut Taksi Helsingiltä yhteydenoton aiheesta. Hän haluaisi nähdä tilanteesta dokumenttejä, jotka todistaisivat tapahtumien kulun.

”Olen kuullut kaksi tarinaa. Kuljettajamme mukaan hän on käyttäytynyt asiallisesti ja kilpailijan mukaan ei”, Halminen sanoo.

”Totesimme kuljettajalle, että jos tällaiset ilmoitukset toistuu, emme enää usko häntä.”

HALMINEN kertoo, ettei ole tyytyväinen kehitykseen, joka tuo mukanaan sisäänheittäjiä taksibisnekseen.

”Koko ammattikunta pelkää, että ennen kunniallisesta alasta tulee basaarimeininkiä.”

Menevä ei ole suunnittelemassa omien sisäänheittäjien tai oppaiden lanseeraamista.

”Minä en laittaisi alaikäisiä taksialan polttopisteeseen, taksitolpille ja Asema-aukiolle.”

Eivätkö alaikäiset voi siis olla enää taksitolpilla?

”Siihen suuntaan tämä on menossa, sellaisia piirteitä on. Minusta kannattaisi huolehtia, ettei tilanne mene siihen.”

KESÄOPPAAT ovat Taksi Helsingin palkkaamia alaikäisiä nuoria, jotka ohjaavat ihmisiä yrityksen takseihin. Lisäksi kesäopas voi esimerkiksi opastaa turisteille reittejä Helsingin eri nähtävyyksille.

”Olemme palkanneet nuoria heidän ensimmäisiin työpaikkoihinsa”, Kantonen sanoo.

Taksi Helsingillä on tänä vuonna 30 nuorta opasta kesätöissä.

Kantosen mukaan uhkailun vuoksi kesäoppaille on annettu ohjeet poistua aina heti paikalta, jos uhkailua ilmenee.

TÄNÄ KESÄNÄ monien uusien taksiyhtiöiden tuleminen markkinoille on aiheuttanut kipinöintiä Helsingin taksiliikenteessä.

HS kertoi heinäkuun alussa tapauksesta, jonka johdosta poliisi tutkii Asema-aukiolla syttynyttä taksikuskien välistä nyrkkitappelua.
Tallinnan yöt
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 14, 2018 9:58 pm

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Tallinnan yöt »

Tänään tuossa Asema-aukion tolpalla taas tunteet kuumeni huutelu ja möykäröinti kuului melkein sanomatalolle saakka. Melko sakea meno siinä tuntuu olevan ihan päivittäin.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Eli basaari on totta jo siellä.
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Tossahan olisikin hyvä suomalaisten ryhdistäytyä, menevät vähän isommalla porukalla paikalle ja jatkavat aina vain ruotsia osaavalla valkoisella kuljettajalla. Ja, jos basaariväki alkaa mölisemään niin nippuun vaan. Tarpeeksi toistettuna saattaisi muuttaa myös basaariväen käyttäytymistä terveempään ja enemmän sivistyneeseen suuntaan.

Ihmisillä täytyy jatkossakin olla oikeus valita itse palvelunsa, joista maksavat. Itse en ainakaan halua kuljettajaa, joka ei välttämättä ymmärrä liikennesääntöjä, tai vaikka ymmärtäisikin niin ei todennäköisesti tunne seutua ja ei osaa parhaita reittejä määränpäähän.
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Marokonsoturi kirjoitti:Tossahan olisikin hyvä suomalaisten ryhdistäytyä, menevät vähän isommalla porukalla paikalle ja jatkavat aina vain ruotsia osaavalla valkoisella kuljettajalla. Ja, jos basaariväki alkaa mölisemään niin nippuun vaan. Tarpeeksi toistettuna saattaisi muuttaa myös basaariväen käyttäytymistä terveempään ja enemmän sivistyneeseen suuntaan.

Ihmisillä täytyy jatkossakin olla oikeus valita itse palvelunsa, joista maksavat. Itse en ainakaan halua kuljettajaa, joka ei välttämättä ymmärrä liikennesääntöjä, tai vaikka ymmärtäisikin niin ei todennäköisesti tunne seutua ja ei osaa parhaita reittejä määränpäähän.
Luulenpa, että ne ruotsia osaavat valkoiset kuljettajat olisi alta aikayksikön entisiä kuljettajia, jos kokeilisivat samaa käyttäytymismallia.
Tallinnan yöt
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 14, 2018 9:58 pm

Re: Taksikuskien nujakointi Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Tallinnan yöt »

Marokonsoturi kirjoitti: ei välttämättä ymmärrä liikennesääntöjä, tai vaikka ymmärtäisikin niin ei todennäköisesti tunne seutua ja ei osaa parhaita reittejä määränpäähän.
Melko tarkka kuvaus helsinkiläisestä taksirengistä viimeisen kymmenen vuoden ajalta :D
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17109
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

KL: Anne Berner ei kertonut eduskunnalle sidonnaisuuksistaan kiinteistöbisnekseen ministerikautensa alussa

Kauppalehden mukaan Anne Berner (kesk) kertoi vain osasta sidonnaisuuksistaan eduskunnalle, kun hän aloitti Juha Sipilän (kesk) hallituksen liikenne- ja viestintäministerinä.
Asiasta kertoneen Kauppalehden mukaan Berner ilmoitti omistavansa 60,52 prosenttia tekstiilitukkukauppaa harjoittavasta Vallila Interiorista, mutta jätti kertomatta, että yhtiön alla on lukuisia kiinteistösijoitusyhtiöitä.

Berner täydensi tietoja myöhemmin ja ilmoitti myös konserniin kuuluvat tytäryhtiöt.

VALLILA Interiorin kiinteistösijoitusyhtiöistä yksi, Kiinteistö Oy Focus Gate Logistics, on Kauppalehden mukaan käynyt aktiivista maakauppaa ja vaihdantaa Tuusulan kunnan ja rakennusyhtiö YIT:n kanssa vuosina 2015–2016.

Kauppojen kohteena on ollut Helsinki-Vantaan lentoaseman pohjoispuolella oleva tonttimaa. Samaan aikaan Berner itse on hoitanut liikenne- ja viestintäministerin pestiään.

Muun muassa huhtikuussa 2016 tuli voimaan Sipilän hallituksen valmistelema lakimuutos, joka kevensi maankäytön ja rakennusalan sääntelyä. Lakimuutoksen myötä aiemmin ely-keskuksille kuulunut oikeus muuttaa liike- ja toimistotiloja asemakaava-alueella asuinkäyttöön siirtyi kunnille. Sääntelyn keventämisestä ja purusta vastasi hallituksessa Berner.

Kauppalehdelle kirjoittamassaan sähköpostivastauksessa Berner kertoo, Vallila Interiorin tytäryhtiö Interior Invest teki aiesopimuksen rakennusyhtiö YIT:n kanssa Focus Gate -hankkeesta jo ennen hänen valintaansa eduskuntaan.

Bernerin mukaan Vallila Interiorilla ei myöskään ole ollut neuvotteluja käynnissä Tuusulan kanssa hänen ollessaan kansanedustaja tai valtioneuvoston jäsen.

PERUSTUSLAKI edellyttää, että ministerit antavat nimityksensä jälkeen eduskunnalle viivytyksettä selvityksen elinkeinotoiminnastaan ja omistuksistaan yrityksissä, jotta mahdollisilta eturistiriidoilta vältytään.

Bernerin mukaan hänelle sanottiin kuitenkin eduskunnasta, että pelkkä konsernisidonnaisuuden ilmoitus riittää, eikä tytäryhtiötä tarvitse erikseen ilmoittaa.

Kauppalehdelle kirjoittamassaan vastineessa hän kuvailee tilannetta seuraavasti:
– Sidonnaisuusilmoituksissa on käytäntönä ilmoittaa sidonnaisuus konserniin, näin esimerkiksi pörssiyhtiöissä. Sidonnaisuusilmoitukseni 2015 on annettu eduskunnalta saadun ohjeistuksen mukaisesti. Mitään syytä jättää ilmoittamatta konsernin 100 % omistamia tytäryhtiötä minulla ei ole ollut. Lisäksi Vallila konserniin kuuluvien yhtiöiden tiedot ovat julkisia tietoja. Eduskunnan pyydettyä ilmoittamaan erikseen tytäryhtiöt, olen näin luonnollisesti tehnyt.
IltaSanomat
17.7. 11:44
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Taksiliiton toimitusjohtaja lyttää taksi­uudistuksen: ”Luvan voi saada, vaikka olisi tappanut naapurinsa”

Julkaistu: 31.7. 10:20

Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen katsoo, että Suomi hyppäsi taksialalla siihen, mistä Ruotsi lähti liikkeelle 30 vuotta sitten.

Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen, mitkä ovat taksiuudistuksen keskeiset ongelmat – vai onko niitä?
– Onhan kaikessa jotain hyvääkin, mutta keskeinen ongelma on se, että kertaheitolla vapautettiin kaikki säännellyt asiat. Aikaisemmin oli määrällinen sääntely, mutta lisäksi oli asemapaikka eli paikka, mistä liikennettä tuli harjoittaa, ajovelvoite, päivystysvelvoite ja vahvistettu ydintaksa. Kun kaikista näistä luovuttiin, tilanne meni hyvinkin sekaisin.

– Aikaisemmin liikenneluvat myönnettiin pääsääntöisesti kuljettajakokemuksen perusteella, alalle tultiin kisälli–mestari-järjestelmällä, nyt liikenneluvan saa käytännössä kuka tahansa, mikä on tuonut markkinoille paljon uusia toimijoita, joilta puuttuu peruskysymyksienkin osaaminen, joista oleellisin on veronmaksu- ja muiden yhteiskuntavelvoitteiden hoitaminen. Veronmaksusta laistetaan, kun autossa ei ole taksamittari- tai kassakonepakkoa.

Puhutaanko siis harmaasta taloudesta?
– Alan arvonlisäverovelvollinen liikevaihto on pienentynyt joka kuukausi, viimeisimmät tilastot ovat maaliskuulta. Yritysten määrä on kasvanut, liikennelupia on jaettu tuhansia ja viime syksy oli hyvin voimakasta kysynnän kannalta, joten liikevaihdon olisi pitänyt kasvaa eikä pienentyä, kyllä se viittaa siihen, että siellä sitä harmaata taloutta on.

Kun ei ole taksamittaripakkoa, jää siis kuskin varaan, miten kyyti rekisteröidään?
– Kuitinantopakko meillä on olemassa, kuitissa pitää olla Y-tunnus, maksuperusteet, päiväykset, mutta sen voi kirjoittaa vaikka ruutupaperille. Sitä kirjanpitoa ei pysty kukaan jälkikäteen selvittelemään.

Miten Suomen vuoden voimassa ollut järjestelmä vertautuu Ruotsin taksijärjestelmään?
– Ruotsissa tehtiin taksiuudistus 1990, ja he ovat korjanneet järjestelmäänsä seuraavat 30 vuotta. Hyppäsimme aika lailla sinne, mistä he aloittivat. Toivottavasti otamme oppia ruotsalaisista. Ruotsissa takseissa on pakko olla tällä hetkellä taksamittari.

Juuri olin viime viikonloppuna Tukholmassa, ja taksikyytien hinnat perustuivat suulliseen sopimukseen. Maksut haluttiin ottaa käteisellä.
– Jos ajot olisi ajettu taksimittarilla, tieto olisi mennyt automaattisesti eteenpäin verottajalle. Nytkin sinne kertyy tieto, että autolla on ajettu, mutta maksutietoa ei voi kertyä, kun ei sitä ole sinne mittariin laitettu. Tässä tapauksessa pystyttiin oikaisemaan, mutta jos yhdestä autosta tulee kovin paljon matkatietoja, joihin ei liity maksutietoja, niin verottajalla herää mielenkiinto.

Onko Suomen nykyinen taksijärjestelmä mielestäsi villimpi kuin Ruotsin taksijärjestelmä?
– On, on, on, on, kaikki on auki, mitä vaan saatiin. Kaikkien autojen pitäisi olla rekisteröityjä ammattimaiseen liikenteeseen ja kaikkien yrittäjien pitäisi maksaa yhteiskuntavelvoitteensa, mutta se on aika pitkälle yrittäjän moraalista kiinni, mitä maksaa. Meillä on Helsingissä yrittäjiä, jotka toimivat jo kolmannella Y-tunnuksella, ensin on aloitettu yhdellä ja jätetty kaikki maksamatta, siirrytty seuraavaan Y-tunnukseen ja jätetty kaikki taas maksamatta ja nyt ajetaan jo kolmannella tunnuksella.

Mitä taksilainsäädännössä pitäisi ensisijaisesti muuttaa?
– Kassakonekysymys on ensimmäinen, pitää saada autoon järjestelmä, jolla pystytään varmistamaan, että yhteiskunnan velvoitteet tulee hoidettua niin, että kilpailutilanne on tasapuolinen. Jos joku jättää maksunsa maksamatta, toisen on vaikea kilpailla maksut hoitamalla taloudellisesti.
– Takseista on tehtävä ehdottomasti tunnistettavia. Taksivalo ei ole pakollinen, kaikki rehelliset yrittäjät tietysti haluavat tehdä autonsa tunnistettavaksi, mutta pimeää liiketoimintaa tekevät eivät halua tulla tunnistetuiksi. Ja autolla ja yrittäjällä pitää olla jokin yhteys, ei voi olla niin, että Matilla on liikennelupa ja Tepolla auto ja hommaa lähdetään pyörittämään ilman, että niillä on mitään yhteyttä.
– Ja kyllä liikenneluvan myöntämisen ehtoja pitäisi tarkastella; jos on liikaa ylinopeuksia tai lepoaikalainsäädännön rikkomisia, ei voi saada taksiliikennelupaa, mutta luvan voi saada, vaikka olisi tappanut naapurinsa. Onhan tämä kummallinen tilanne.

Ei kai murhataustalla ole kuskeja liikenteessä kuitenkaan?
– Henkeen ja terveyteen liittyvät rikokset eivät estä taksiliikenneluvan saamista, ne estävät kuljettajana toimimisen, mutta ei yrittäjänä toimimista. Jos ajatellaan, että olen yrittäjä ja elämääni sopii, että ihmisiä voi tappaa tai raiskata, niin minkälaiset arvot siellä yrityksessä on ja minkälaiset yritykset siellä on työntekijöiden valinnassa ja toiminnassa?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006189864.html
Silli
Axel Foley
Viestit: 2178
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Silli »

Anne Bernerin ja Juha Sipilän saisi pakottaa Keskustan johtoon seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Kuitenkin sellaisella diilillä, että Kepun kenttäväki päättää digitaalisilla äänestyksillä kaikista asioista ja nuo kaksi rikollista nuijaa joutuvat vain esiintymään puhuvia päinä mediassa. Vain ehdoton vankeusrangaistus kyseisenä ajankohtana päästäisi heidät pois tehtävästä.

PS. Jos tuo toteutuisi, Sillikin harkitsisi vakavasti Kepun jäsenyyttä.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Iivis »

LM: Taksi Helsingin kuljettajaa esittänyt huijari jätti taksamittarin päälle kolarin selvittelyn ajaksi
Tänään klo 8:08

Lännen Median haastatteleman Taksiliiton järjestöpäällikön mukaan taksiuudistuksen jälkeen on nähty huijauksia, joissa kuskit esiintyvät tunnettujen taksiyritysten nimellä.

Taksimarkkinoilla on nähty taksiuudistuksen voimaantulon jälkeen huijauksia, joissa kuljettaja esittää olevansa tunnetun taksiyhtiön palveluksessa, kertoo Lännen Media.

Lännen Median haastatteleman Taksiliiton järjestöpäällikön Katja Saksan mukaan luotettavuudesta on tullut aiempaa tärkeämpi kriteeri monille asiakkaille, koska taksiuudistuksen jälkeen on esiintynyt harhaanjohtavaa hinnoittelua.

Huijarikuskit jäljittelevät yleensä tunnettuja taksiyhtiöitä.

– Tunnetuilla, isoilla yhtiöillä on luotettava brändi, joten siksi niitä luultavasti halutaan jäljitellä, Saksa sanoo.

Mittari raksutti kolarin jälkeen
Nimettömästi Lännen Median haastattelema nainen kertoo kysyneensä Helsingin laivaterminaalissa Taksi Helsingin autoa. Nainen nousi auton kyytiin, koska kuljettaja kertoi olevansa yhtiön palveluksessa.

Kaupungin keskustassa taksi ajoi risteyksessä toisen auton perään. Kuski meni selvittämään kolaria etummaisen auton ajajan kanssa. Mittarin hän piti raksuttamassa kolarin selvittelyn ajan.

Nainen sai maksukuitin, jossa oli Taksi Helsingin logo ja yhteystiedot. Seuraavana päivänä nainen soitti Taksi Helsingin asiakaspalveluun ja kysyi taksimatkasta rekisterinumeron perusteella.

– Tässä vaiheessa ilmeni, että kyse oli huijauksesta. Taksi Helsingin listoilta ei kyseistä rekisterinumeroa löytynyt. Ilmeisesti kyseessä oli varastettu kuittirulla, nainen kertoo Lännen Medialle.

Katja Saksa suosittelee, että taksia tilatessa kannattaa tarkastaa taksin hinnoittelu ja pitää mielessä, että taksiuudistuksen jälkeen markkinoille on tullut monenlaisia toimijoita.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f338 ... c4dae5da47
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack
Viestit: 532
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 7:25 pm

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Pika Juoksija »

Iivis kirjoitti:https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6 ... 0e4bfd2c0f

Parjattua taksilakiuudistusta hän ei kuitenkaan pyytele anteeksi,

Muutos henkilöityi, ymmärrettävästi, Berneriin. Politiikassa niin sanotusti pyörähtämässä käynyt ministeri ei pyytele anteeksi kautensa aikana toteutettuja muutoksia.
Niin, Berner on saanut kuulla tästä paljon. Mutta eikö asia ole niin, että taksi vapautettiin hallitusohjelman mukaisesti? Puolueet, jotka tukivat muutosta olivat kansan sinne itse äänestämiä.

Bernerin tehtävä oli viedä uudistus läpi ja sen hän myös teki. Eri asia tietenkin tykkääkö kansa vai ei. Miksi hänen siis pitäisi pyytää anteeksi?
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Berner nyt on täysi idiootti, mutta voi nyt perkele jos ei aikuiset ihmiset osaa taksia käyttää ilman että valtio paapoo. Ei ihme että tarvitaan paapomista jos taksin käyttäminen on ylivoimaisen vaikeeta aikuisille.
"Those who want respect, give respect."
Pika Juoksija
Neuvoja-Jack
Viestit: 532
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 7:25 pm

Re: Liikenneministeri Anne Bernerin tempaukset

Viesti Kirjoittaja Pika Juoksija »

jepulis82 kirjoitti:Berner nyt on täysi idiootti, mutta voi nyt perkele jos ei aikuiset ihmiset osaa taksia käyttää ilman että valtio paapoo. Ei ihme että tarvitaan paapomista jos taksin käyttäminen on ylivoimaisen vaikeeta aikuisille.
Täysi idiootti?
Berner on ollut vastuussa hyvin menestyneestä ja kasvavasta yrityksestä.
Hän vei ministerinä läpi hallitusohjelman mukaisesti saamansa tehtävän, hyvin.
Mm nämä asiat pantiin merkille, kun hänet nimitettiin ruotsalaisen pankin SEB:n hallituksen jäseneksi.
Ei onnistu ihan joka idiootilta.
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas
Vastaa Viestiin