"Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Villeri
Adrian Monk
Viestit: 2998
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

"Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Sanna Ukkolan kertakaikkiaan hieno kolumni. Ja onhan se järkyttävää, että poliitikot aikovat siirtää ideologiansa koulussa lapsille faktana opetettavaksi. Hienointa Ukkolan kolumnissa on ehkä se, että Ukkola sanoo itsestään selvyyden ääneen (ne täytyy nykyään sanoa ääneen): myös positiiviseksi jostain syystä mielletty syrjintä on - syrjintää.
Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron

Professori Gordon Klein hyllytettiin kolmeksi viikoksi virastaan, ja yli 20 000 ihmistä on allekirjoittanut vetoomuksen, jotta hänet erotettaisiin pysyvästi yliopistostaan.

Hänen syntinsä? Hän ei suostunut arvioimaan mustia oppilaita kevyemmin perustein kuin valkoisia. Eräs hänen opiskelijansa vaati tätä, koska oli syvästi järkyttynyt mustaihoisen George Floydin brutaalista kuolemasta poliisin käsissä.

Klein ei suostunut pyyntöön vaan vastasi opiskelijalle muun muassa kysymällä, miten hän voisi havaita mustaihoiset oppilaat, kun kyseessä oli nettikurssi ja siteeraamalla Martin Luther Kingiä: “Muistatko MLK:n kuuluisan puheen, jossa hän sanoi, että ihmisiä ei pitäisi arvioida heidän ihonvärinsä perusteella?”

Toinen esimerkki koulumaailmasta: Yhdysvalloissa on sovellettu opetusmetodia, jossa opettaja kohtelee oppilaita eri tavoin riippuen heidän ihonväristään ja sukupuolestaan. Tässä “progressive stackiksi” kutsutussa metodissa opettaja antaa vastausvuoron ensin luokan mustille naispuolisille oppilaille. Muut etniset opiskelijat pääsevät vastaamaan seuraavaksi. Sitten valkoiset tytöt ja vasta viimeisenä valkoiset pojat.

Tarkoitus on varmasti hyvä – antaa ääni yhteiskunnassa marginalisoiduille ryhmille, joilla voi muuten olla vaikeuksia päästä ääneen. Todellisuudessa kyseessä on syrjintä sukupuolen ja etnisyyden perusteella.

Vihreä sisäministeri Maria Ohisalo twiittasi viime viikolla, että hallitus ottaa intersektionaalisen feminismin tasa-arvo-ohjelmansa kantavaksi näkökulmaksi. Termi on Ohisalon mukaan jatkossa myös esimerkiksi elämänkatsomustiedon lukio-opintojen opetussuunnitelmassa.

Moni älähti termistä, vielä suurempi osa ihmisistä ei ollut siitä koskaan kuullutkaan.

Vasemmistotaustainen tutkija Antti Ronkainen twiittasi kyseessä olevan sukupuolten tasa-arvon, rasististen rakenteiden ja luokkapolitiikan huomioiminen.

“Miksi ihmiset triggeröityy tästä, seriously?”, Ronkainen kyseli.

Minäpä kerron.

Intersektionaalinen feminismi tai intersektionaalisuus on poliittinen aate. Se painottaa sitä, että yhteiskunnassa on erilaisia sektioita, joilla on oma asemansa hierarkiassa. Intersektionaalin mukaan minä voin esimerkiksi kokea tietynlaista syrjintää, koska olen nainen mutta olla toisaalta etuoikeutettu, koska olen valkoihoinen. Minun kuuluu tiedostaa etuoikeuteni.

Intersektionaalinen feminismi on terminä epäselvä ja hähmäinen kuin Donald Trumpin kuontalo, mutta se ei ole suinkaan aatteen suurin ongelma.

Ajattelua arvostellaan siitä, että se jakaa ihmisiä ryhmiin oletetun uhriaseman perusteella. Mitä useampaan uhriryhmään henkilö kuuluu, sitä korkeammalla hierarkiassa hän on ja sitä enemmän puhevaltaa hänellä on. Alimpana ovat etuoiketuimmat ryhmät – pahnanpohjimmaisena valkoinen heteromies, jonka pitää kuunnella ja antaa tilaa marginalisoiduille ryhmille. Kyseessä on siis arvostelijoiden mukaan luokkajärjestelmä, jonka tarkoitus on vaientaa osa keskustelijoista. Tarkista etuoikeutesi ja kuuntele!

Akateemista maailmaa politisoitumisesta arvostellut vasemmistoliberaali tutkija Helen Pluckrose kirjoitti laajan artikkelin siitä, mikä hänen mielestään intersektionaalisessa feminismissä on vialla. Aiemmin Pluckrose toteutti tutkijakollegoidensa kanssa hienostuneen huijauksen, jossa kolmikko sai läpi tekaistuja huuhaa-artikkeleita arvostettuihin tiedejulkaisuihin todistaakseen pointtinsa akatemian politisoitumisesta.

Tutkijat esittivät muun muassa, että miehiä pitäisi kouluttaa kuin koiria raiskauskulttuurien kitkemiseksi, valkoisten miesopiskelijoiden puheoikeus luokassa pitäisi kieltää ja heidät pitäisi pakottaa istumaan lattialla kahlittuina.

Pluckrosen mukaan intersektionaalisuuden kaltaista ajattelutapaa on aiemmin esiintynyt kollektiivisissa, hyvin konservatiivisissa kulttuureissa. Hänen mukaansa intersektionalismi on hyvin ulossulkeva aate, ja vahvasti vasemmistolainen ideologia. Intersektionalismi pohjautuu marxilaiseen Standpoint-teoriaan, jonka mukaan sorretun luokan näkökulma on puolueettomampi ja todenmukaisempi kuin muiden.

Pluckrose pohti, onko kyseessä sorretun luokan oma ääni vai eliitin keino hallita puhetilaa.

“Ei pidä paikkaansa, että kun kuuntelemme intersektionaaleja, kuuntelisimme kaikkia naisia, rodullistettuja, seksuaalivähemmistöjä ja vammaisia. Todellisuudessa me kuuntelemme pienen ryhmän ideologiaa. Siihen uskovat taloudellisesti etuoikeutetut ihmiset, joilla on ollut mahdollisuus opiskella feministisiä teorioita yliopistossa, Pluckrose toteaa.

Hän arvostelee sitä, että monet intersektionaalit pitävät omaa näkemystään ainoana oikeana ja haluavat hiljentää muut. Sosiaalisissa mediassa, blogeissa, kampanjoissa ja mielenilmaisuissa toistellaan sanontoja: “Minun feminismini on intersektionaalista, muu on hevonpaskaa.” Tai: “Feminismi ilman intersektionaalisuutta on valkoista ylivaltaa.”

Pluckrosilla itsellään on vamma, joka tulee usein esiin keskusteluissa feministien kanssa.

“En identifioi itseäni vammani kautta, joten minulla ei ole oikeutta puhua ableismista (vammaisuuden perusteella tapahtuvasta syrjinnästä). Ja jos puhun, minun näkemystäni pidetään syrjivänä niitä ihmisiä kohtaan, joilla on vielä pahempi vamma kuin itselläni. Minulle yleensä huomautetaan, että olen valkoinen etuoikeutettu, luokkaetuoikeutettu ja cis-etuoikeutettu (henkilö, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta), joten minun pitää istua hiljaa ja kuunnella.”

Monen kriitikon mukaan intersektionaalisuus hajottaa, ei yhdistä.

“Tämä politiikan laji on toksinen. Sen sijaan, että se yrittäisi tasoittaa hierarkioita, lievittää väärinkäytöksiä ja saada aikaan ryhmien välistä solidaarisuutta, se vain kääntää hierarkiat toisinpäin. Intersektionaalisuus ei rakenna siltoja vaan hajottaa ihmiset entistä pienempiin ryhmiin. Se ajaa ihmiset toisiaan vastaan kilpailemaan siitä, kuka kärsii eniten sorrosta, kenellä on oikeus vaatia kunnioitusta ja katumuksenosoituksia muilta”, kirjoittaa vasemmalle kallellaan oleva The Week.

Itseäni häiritsee intersektionaalisuudessa sen liberaalia, yksilökeskeistä ajatusmaailmaa vastustava ajattelu.

Intersektionaalisuus typistää ihmiset ryhmiksi esimerkiksi sukupuolen, seksuaalisuuden tai ihonvärin perusteella. Kyse on kollektiivisesta ideologiasta, jossa ihmisiä arvioidaan heidän toisarvoisten, synnynnäisten ominaisuuksiensa perusteella, joille he eivät mahda mitään.

Ihmisyys on paljon muutakin kuin sukupuoli, syntyperä tai mikä tahansa muu toissijainen määre. En halua, että minut määritellään sen mukaan, että minä olen nainen – ja seurassani olevien miesten pitäisi väistää tai istua hiljaa liikkumatta, kun minä puhun. Minä olen tasa-arvoinen keskustelija kenen tahansa miehen kanssa, en halua sukupuolestani uhripisteitä.

Liberaalissa yhteiskunnassa tasa-arvoa, antirasismia ja yhtäläisiä oikeuksia pitää ajaa – ja voimakkaasti. Ne ovat koko yhteiskunnan perusta. Mutta niitä voi ajaa muilla keinoilla kuin intersektionalismin kautta. Vaikkapa liberalismin kautta.

SANNA UKKOLA
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/accf ... b497823bfb

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Paljon on virrannut Vantaanjoessa vettä sen jälkeen, kun Jussi Halla-aho jauhotti Ukkolan. Ukkolan kolumnit ovat viime aikoina olleet äärimmäisen kiinnostavia ja oivaltavia.

Tämä selventää hyvin sitä, miksi "suvakit" ja itseään liberaaleina ja hyvinä ihmisinä pitävät ovat niin kärkkäästi aina lokeroimassa muita. Ja menevät ihan tilttiin, jos joku heidän ennakkoluuloistaan huolimatta ei asetukaan juuri siihen lokeroon, johon mielessään toisen kuvittelivat.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Tehokasta tekstiä ja koontia. 🎯

Top-pätkiä:
.. Tarkoitus on varmasti hyvä – antaa ääni yhteiskunnassa marginalisoiduille ryhmille, joilla voi muuten olla vaikeuksia päästä ääneen. Todellisuudessa kyseessä on syrjintä sukupuolen ja etnisyyden perusteella.
..

“Tämä politiikan laji on toksinen. Sen sijaan, että se yrittäisi tasoittaa hierarkioita, lievittää väärinkäytöksiä ja saada aikaan ryhmien välistä solidaarisuutta, se vain kääntää hierarkiat toisinpäin. Intersektionaalisuus ei rakenna siltoja vaan hajottaa ihmiset entistä pienempiin ryhmiin. Se ajaa ihmiset toisiaan vastaan kilpailemaan siitä, kuka kärsii eniten sorrosta, kenellä on oikeus vaatia kunnioitusta ja katumuksenosoituksia muilta”, kirjoittaa vasemmalle kallellaan oleva The Week.

Itseäni häiritsee intersektionaalisuudessa sen liberaalia, yksilökeskeistä ajatusmaailmaa vastustava ajattelu.

Intersektionaalisuus typistää ihmiset ryhmiksi esimerkiksi sukupuolen, seksuaalisuuden tai ihonvärin perusteella. Kyse on kollektiivisesta ideologiasta, jossa ihmisiä arvioidaan heidän toisarvoisten, synnynnäisten ominaisuuksiensa perusteella, joille he eivät mahda mitään.
..
Liberaalissa yhteiskunnassa tasa-arvoa, antirasismia ja yhtäläisiä oikeuksia pitää ajaa – ja voimakkaasti. Ne ovat koko yhteiskunnan perusta. Mutta niitä voi ajaa muilla keinoilla kuin intersektionalismin kautta. Vaikkapa liberalismin kautta.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Gagarin
Agentti Scully
Viestit: 695
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 2:56 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Gagarin »

Hermione kirjoitti:
To Heinä 02, 2020 4:12 pm
Paljon on virrannut Vantaanjoessa vettä sen jälkeen, kun Jussi Halla-aho jauhotti Ukkolan. Ukkolan kolumnit ovat viime aikoina olleet äärimmäisen kiinnostavia ja oivaltavia...
Onhan Ukkola naimisissa Homma-forumin perustajan, Halla-Ahon entisen kampanjapäällikön ja "Perussuomalainen" ja "Suomen Uutiset" -julkaisujen päätoimittajan kanssa. Eiköhän tällainen suhde saata vaikuttaa näkökulmiin... Joku ilkimys saattaisi leimata Ukkolan persujen omaksi kolumnistiksi ja mediavaikuttajaksi. Mutta me emme ole niin ilkeitä.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja putsari »

Gagarin kirjoitti:
Pe Heinä 03, 2020 9:38 pm
Hermione kirjoitti:
To Heinä 02, 2020 4:12 pm
Paljon on virrannut Vantaanjoessa vettä sen jälkeen, kun Jussi Halla-aho jauhotti Ukkolan. Ukkolan kolumnit ovat viime aikoina olleet äärimmäisen kiinnostavia ja oivaltavia...
Onhan Ukkola naimisissa Homma-forumin perustajan, Halla-Ahon entisen kampanjapäällikön ja "Perussuomalainen" ja "Suomen Uutiset" -julkaisujen päätoimittajan kanssa. Eiköhän tällainen suhde saata vaikuttaa näkökulmiin... Joku ilkimys saattaisi leimata Ukkolan persujen omaksi kolumnistiksi ja mediavaikuttajaksi. Mutta me emme ole niin ilkeitä.
Oleellista kai on se, oliko tuossa Ukkolan kolumnissa väärin argumetoituja asioita? Löysitkö sellaista, josta sinulla on päinvastaista näyttöä? Jos Ukkola on persuperverssien agentti mediassa, niin persut ampuu hernepyssyllä tykistöä vastaan. Vihervasemmistolla ja liberaaleilla on hallussaan esim. YLE ja Hesari, jotka tykittävät heidän agendaansa lähes päivittäin.
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

zzrgg
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ke Maalis 11, 2020 7:30 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja zzrgg »

Toisessa viestiketjussa mainitussa videolinkissä eräs vihreistä eronnut entinen rivijäsen esitti melko selväsanaista kritiikkiä intersektionaaliselle feminismille. Onneksi kritiikin esittäjä oli naisoletettu, joten hänellä säilyi edes jonkinlainen puheoikeus intersektionalistien edessä.
Arto Luukkanen: Tuomitsit tämän intersektionaalisen feminismin ja väitit, että se on haitallinen. Minkä takia?
Anni Koponen: [*Kröhöm*] Joo, ilman muuta pidän sitä [intersektionaalista feminismiä] haitallisena ideologiana, jopa vaarallisena [ideologiana].
Luukkanen: Hmmm [*myöntyvästi*]. Mikä siinä on vaarallista?
Koponen: No siinä on vaarallista se, että se siis niinkuin, se on jo itsessään hyvin ristiriitainen aate, ja vaarallisimpana siinä pidän sitä, että siinä hyvin voimakkaasti lokeroidaan ihmisiä, se [intersektionaalinen feminismi] on vahvasti polarisoiva aate, ja sen lisäksi se [intersektionaalinen feminismi] on myös sananvapautta rajoittava aate. Siinä niinkuin määritellään se, että kenellä on puheoikeus ja kenellä ei.
Luukkanen: Se on aika raakaa. Itse olet käyttänyt tämmöistä termiä [kuin] "se on marxilaisuudesta ammentava sotkuinen ja rasistinen uhrikultti". Kovaa ja terävää kritiikkiä, mutta millä perustelet tämän lausunnon?
Koponen: Joo, tämän takana seison kyllä ihan edelleen, ja tästä sain myös palautetta, ja mulle sanottiin, että tämä mun määritelmäni on pahasti pielessä, mutta ei kylläkään sitten korjattu, että millä tavalla se on pielessä. Tästä voisi puhua pitkäänkin, mutta yritän nyt siis vähän tarkentaa tätä, että mistä nämä mun väitteet on peräisin tai millä mä niitä perustelen. No se marxilaisuus siis tulee siitä, että ensinnäkin ihan feministiteoreetikot itse ovat kirjoittaneet, että radikaalifeminismi pohjautuu marxilaisuuteen ja sosialismiin. Ja tota se on vähän niinkuin nykyaikaan käännettyä sosialismia sillä tavalla, että enää ei siis puhuta siitä, että kuka omistaa tuotantovälineet tai jostain lisäarvosta, vaan siitä, että kuka on sorrettu sen perusteella, että mikä on vaikka hänen ihonvärinsä tai seksuaalisuutensa tai sukupuolensa. Tästä tulee ne sortaja ja sorrettu -rakennelmat. Sitten taas sen ideologian sotkuisuus tulee siitä, että siinä on paljon semmoista sisäistä ristiriitaisuutta, että yritetään esimerkisi... tai pyrkimys on siis puuttua... vähentää rasismia, mutta se [intersektionaalinen feminismi] kuitenkin itsessään on hyvin rasistinen ideologia.

[*mainostauko juuri väärällä hetkellä kun oltiin päästy asiaan*]

Luukkanen: Tervetuloa Dosenttiin, meillä on täällä tamperelainen sairaanhoitaja Anni Koponen, jonka kanssa keskustellaan intersektionaalisesta feminismismistä. Ja keskusteluun liittyy myös tämmöinen termi kuin uhriutuminen, et pidä uhriutumisesta, minkä takia? Minkä takia intersektionaalinen feminismi perustuu siihen uhriutumiseen, ja onko se oikein?
Koponen: No se uhriutuminen on, voisi sanoa että se on juurikin tämän aatteen ytimessä. Se on niinkuin se tapa, millä tässä niinkuin pelataan. Se uhripositio on siis tapa, millä manipuloidaan, ja pyritään saamaan varmaankin itselleen jotain etuja, kenties. En nyt ihan osaa sanoa sitten, että mikä siinä on tavoitteena, mutta luultavasti siis sillä pyritään tosiaan samaan itselleen etuja, ja se on myös vallankäyttöä.
Luukkanen: Se, että voi sanoa että olen suurin uhri, antaa sulle sen suurimman vallan.
Koponen: No kyllä, ja että siihen pyritään niinkuin kaikenlaisella teennäisellä loukkaantumisella, pienelläkin pahastumisella mitättömistä asioista, sillä niinkuin pyritään pistämään ihmiset varpailleen, ja sillä tavalla saamaan sitä valtaa.
Luukkanen: Onko se Anni sun mielestä se uhriutuminen sellaista syväpöyristymisen hirmuvaltaa, että sillä niinkuin kansa ei, kukaan ei uskalla sitten sanoa mitään, kun aina pelätään, että enhän mä nyt loukkaa ketään tässä näin, ettei kukaan pääse uhriutumaan?
Koponen: No kyllä näin voi sanoa, koska siis niinkuin kyllä meillä nyt tällä hetkellä on tilanne se, että ihmiset joutuvat pelkämään jopa työpaikkojensa tai toimeentulonsa puolesta, jos joku keksii taas loukkaantua jostain ja alkaa tehdä siitä numeroa.
(...)

Luukkanen: No sitten vielä sananvapaus. Millä tavalla sä koet, että intersektionaalinen feminismi loukkaa sananvapautta? Sä siitä mainitsit jo tuossa edellä.
Koponen: No tosiaan siis tässä [intersektionaalisen feminismin] ideologiassa on semmoisia ristiriitaisuuksia ja jänniä twistejä, ja yksi niistä on tämmöiset väistämissäännöt. Eli näillä väistämissäännöillä siis jaetaan sitä puheoikeutta, että hyvin suoraan kyllä intersektionalistit huomauttavat siitä, jos joku puuttuu puheeseen joku semmoinen, jolla heidän mielestään ei ole oikeutta puhua siinä asiassa ollenkaan. Niin se on selvä aikomus aina... tai he pyrkivät vaientamaan ihmisiä.
(...)

Koponen: Juuri näin he toimivat kyllä, että he eivät siis hyväksy erimielisyyttä [vastaus väitteeseen: "pitäkää vastustajat suunne kiinni"].
Luukkanen: No sitten tota siihen liittyy myös semmoinen hyssyttely. Eli uhriutumispyramidissä jos joku toimii siellä ylhäällä väärin, eli on siis uhriutujakuningatar tai -kuningas, niin he eivät voi tehdä vääriä asioita. Esimerkiksi maahanmuuttajien tekemistä rikoksista ja laittomuuksista Helsingin keskustassa ollaan aika hiljaa. Miten tämä liittyy tähän [intersektionaaliseen feminismiin], miten sä selittäisit sen?
Koponen: Niin tarkoitatko, että vihreät ovat hiljaa niistä?
Luukkanen: Kyllä ja vihervasemmisto yleensä.
Koponen: Joo, no se hyssyttely liittyy siihen, että vihreillä ja punavihreillä yleensäkin, niin heidän agendallaan on hyvin voimakkaasti semmoinen narratiivi, että kaikki maahanmuutto on pelkästään myönteinen asia, ja he kannattavat semmoista täysin avoimien rajojen maahanmuuttopolitiikkaa. Ja sitten taas nämä maahanmuuttajien tekemät rikokset sotkevat tätä narratiivia, ja se saa heidän tekemänsä politiikan näyttämään huonolta, niin totta kai he haluavat niitä sitten hyssytellä.
Luukkanen: Jolloin pitää sitten... vaietaan kaikesta?
Koponen: Niin tai sitten jos on pakko ottaa kantaa, niin sittenhän niinkuin syypää rikokseen ei ole se rikoksen tekijä itse, vaan se on yhteiskunta, se on meidän kelvoton tapa kotouttaa, se on corona - joku mikä tai kuka tahansa muu, mutta ei tekijä itse.

Lähde: "Erosin Vihreästä", Puolue on Muuttunut - Anni Koponen | Dosentti
https://www.youtube.com/watch?v=qtb09JYcYjw (21:19-26:32 ja 27:21-28:18 ja 28:43-30:40)
Mihin lieneekään unohtuneet intersektionaalisen feminismin kannattajilta Martin Luther King Juniorin sanat "I look to a day when people will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character", sillä valitettava tosiasia on, että intersektionalistit tietävät etukäteen aika paljon niistä valkoihoisista miehistä, jotka eivät ole puoluetaustaltaan punavihreitä.

Kalabaliikki
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:18 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Kalabaliikki »

Valkoinen musta, vaaleanpunainen pantteri, kuka saa viimeisen vaiko ensimmäinen sanan ?
Yksinkertainen kun olen kannatan tästä hetkestä lähtien pohjoisen Korean mallia, joka sekin todettu huonoksi, muttei sentään niin sekavaksi kuin tämä saitti.. Olen huolestunut nykypoliitikkojen puolesta, ennen oli huolena: keitäs tyttö kahvi ja missä se Koskenkorva viipyy . . .
Huutoäänestys

Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2222
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

zzrgg kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 5:50 pm

Mihin lieneekään unohtuneet intersektionaalisen feminismin kannattajilta Martin Luther King Juniorin sanat "I look to a day when people will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character", sillä valitettava tosiasia on, että intersektionalistit tietävät etukäteen aika paljon niistä valkoihoisista miehistä, jotka eivät ole puoluetaustaltaan punavihreitä.
Hyvä kirjoitus. Martin Luther King Juniorin sanat on unohdettu ja tasa-arvo ei enää riitä. Nyt ajetaan kaikkien sorretuiksi kokemien ylivaltaa.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6598
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Noin tiivistettynä tuo intersektionaalinen feminismi tarkoittaa sitä, että mitä useampaan 'syrjittyjen ihmisten' alakategoriaan kuulut, sitä kuuluvammin sinun tulee saada oikeutta tai ainakin mielipteesi esille. Ongelmana tosiaan on se, että tätä Yhdysvalloista apinoitua yhteiskunteorian suuntausta on hankala Suomessa hyödyntää ilman, että sorrutaan järjettömään asioiden paisutteluun.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2222
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

Ei tällaista ismiä voi hyödyntää missään mitenkään kestävällä tavalla. Suomessa nyt jo harjoitetaan postiivista rasismia tulonsiirroissa ja sen lisäksi pitäisi koulut ja kaikki muu tasapäistää. Homma menee ihan sekaisin. Parhaan pitää olla huonoin ja huonoimman pitää olla parhain. Lopputuloksena aivan järjetön sekasorto. Siihen tämä anarkistinen aate pyrkii ja nyt tällainen paska on jo parfymoitu hallituskelpoiseksi.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Kriittinen teoria on samaa paskaa toisella nimellä - KAIKKI katsotaan ja arvotetaan RODUN kautta. Onneksi jotkut näkyvissä paikoissa olevatkin tämän ymmärtävät ja näkevät, että tämä johtaa vain TODELLISEEN RASISMIIN, kun ihmiset opetetaan vihaamaan toisia rotuja pienestä pitäen.

Nyt puhuu arvostettu mustan yliopiston* proffa ja kehottaa vanhempia, jotka ovat oikeita antirasisteja, vetämään lapsensa pois kriittistä teoriaa pakottavista kouluista. Proffa kertoi mielipiteensä sen jälkeen, kun opettaja otti lopputilin koulustaan, mikä pakottaa lapsille kriittistä teoriaa.
Oikeasti rasismia vastaan olevia kehotetaan ottamaan lapset kouluista pois kotikouluihin.jpg
Oikeasti rasismia vastaan olevia kehotetaan ottamaan lapset kouluista pois kotikouluihin.jpg (42.79 KiB) Katsottu 5376 kertaa
https://nypost.com/2021/06/09/columbia- ... nj-school/

Kuuluisan mustan yliopiston proffa ylistää rasistisen kriittisen teorian vuoksi eronnutta.jpg
Kuuluisan mustan yliopiston proffa ylistää rasistisen kriittisen teorian vuoksi eronnutta.jpg (90.73 KiB) Katsottu 5376 kertaa
https://twitter.com/JohnHMcWhorter/stat ... 52640?s=20
Mustan Columbia yliopiston proffa näkee kriittisen teorian rasistisuuden.jpg
Mustan Columbia yliopiston proffa näkee kriittisen teorian rasistisuuden.jpg (53.53 KiB) Katsottu 5376 kertaa

*) oisko se muuten ok, että olisi yliopisto valkoisille, missä ylistettäisiin Valkoista rotua, kuten Columbia yo:ssa mustaa? :roll:
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Amnestia
Theo Kojak
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

Mikä naurattaa eniten Intersektionaalisessa feminismissä?`

No se, etten ole koskaan törmännyt siihen muualla, kun perussuomalaisten puheissa ja esiinnostamisissa. En koskaan, missään. Se on täysi olkiukko, eikä sillä ole mitään relevanssia missään muussa suhteessa kuin perussuomalaisten olkiukkona. Mutta olkaa hyvä, mätkikää luomaanne olkiukkoa, oikein olan takaa! :D

Edustaa sarjaa "Me keskitymme olennaisiin asioihin!". Sen sijaan kukaan ei esimerkiksi keskustele Fennovoimasta ja kaasuputki-Lipposen avustajan ja muiden suomalaisten sekaantumisesta Fennovoiman taustojen piilottamiseen. https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-ve ... uskohussa/

Miksi? No kun perussuomalaisten viholliskuva on naiset, ei Putin. Joten eikun vain olkiakkaa mäiskis mäiskis.

Avatar
Medborgare
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2012 11:40 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

Amnestia kirjoitti:
Pe Kesä 11, 2021 12:47 pm
Mikä naurattaa eniten Intersektionaalisessa feminismissä?`

No se, etten ole koskaan törmännyt siihen muualla, kun perussuomalaisten puheissa ja esiinnostamisissa. En koskaan, missään.
Intersektionaalinen feminismi on hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman kantava ajatus, sanoo Maria Ohisalo – ja ihmettelee, miksi se pelottaa osaa
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006554708.html

#jauhotus
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Medborgare kirjoitti:
Pe Kesä 11, 2021 12:58 pm
Amnestia kirjoitti:
Pe Kesä 11, 2021 12:47 pm
Mikä naurattaa eniten Intersektionaalisessa feminismissä?`

No se, etten ole koskaan törmännyt siihen muualla, kun perussuomalaisten puheissa ja esiinnostamisissa. En koskaan, missään.
Intersektionaalinen feminismi on hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman kantava ajatus, sanoo Maria Ohisalo – ja ihmettelee, miksi se pelottaa osaa
https://www.hs.fi/nyt/art-2000006554708.html

#jauhotus
Amnestisia ei ole kommentista päätellen seurannut liiemmin politiikkaa. Olihan tuo HSn lainaus hyvin tiedossa kauan aikaa kaikkialla. Mutta hyvä tuoda esiin kertauksen vuoksi.

Näihin liittyy hyvin hulluja esimerkkejä ja sen takia monesti puhutaan parodiahorisontin ylittämisestä, kun vakavasti ajetaan mitä pähkähulluimpia asioita.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: "Miksi intersektionaalinen feminismi pelottaa? Minäpä kerron"

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tässä yksi mielipide pohjois-korealaiselta loikkarilta, joka opiskelee Columbia-yliopistossa, joka taas yksi intersektionaalisen feminismin/CRT:n*/Woke-kulttuurin keskuksista.
Woke-kultti on kuin eläisi P-Koreassa.jpg
Woke-kultti on kuin eläisi P-Koreassa.jpg (91.93 KiB) Katsottu 5170 kertaa
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... es-US.html

CRT=Critical race theory=kriittinen rotuteoria, mitä opetetaan monessa US yliopistossa, nyt myös alakouluissa pikkulapsille. Tuo teoria, jos mikä, on 100% RASISMIA, kaikki perustuu mihin rotuun kuulut, mikä orvaskesin värisi on.

Tämä on erittäin ajankohtainen ja tärkeä aihe, koska tietyt tahot (ne vähän paremmat rasistit) ovat kirjanneet tämän jopa hallitusohjelmaamme ja taatusti ovat pukkaamassa tätä homotransupakotuksen lisäksi myös koulujen opetussuunnitelmaan jossain vaiheessa.

Tätä vastaan kannattaa kaikkien taistella levittämällä tietoisuutta. Tavan hyvesignaloiva lammas ei tästä mitään tiedä, kuten nimimerkki amnestia todisti ja se on iso ongelma.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Vastaa Viestiin