Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Villeri
Adrian Monk
Viestit: 2997
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Kansanedustaja Iiris Suomela väitti muunsukupuolista mieheksi – pyysi anteeksi

Kansanedustaja Iiris Suomela (vihr) on joutunut erikoisen Facebook-kohun keskiöön.

Suomela osallistui Lisää kaupunkia Helsinkiin -Facebook-ryhmän keskusteluun tiistaina. Suomela liittyi keskusteluun arvostelemalla ”Lisää kaupunkia live” -tapahtuman vetäjäjoukkoa.

– Onko jokin erityinen syy, miksi teillä on miespaneeli? Suomela kirjoitti.

Live-keskustelijajoukosta ei Suomelan kritiikkiä hyväksytty, vaan hänelle vastattiin tiukasti takaisin.

– Iiris Suomela. On epäkohteliasta olettaa toisten ihmisten sukupuoli – etenkin, kun olettaa väärin. Minä olen muunsukupuolinen ja kuulun sukupuolivähemmistöön. Kyllä sinun pitäisi sen verran ymmärtää intersektionaalisesta feminismistä.

– Tämä on järjestyksessä toinen Lisää kaupunkia Live. Ensimmäinen oli asuntosuunnittelusta. Minun järjestämänäni formaattina on minä ja kaksi muuta ihmistä, jotta on aikaa syventyä aiheeseen. Kun hommaa järjestetään vapaaehtoispohjalta, käy välillä niin, että kumpikaan kutsuttava ei ole nainen eikä mies, tapahtuman vetäjä kirjoitti kommenttina Suomelalle.

Toinen live-keskustelijoista jatkoi perään kirjoittamalla, että ”Ite myöskin muu...”

Keskustelu poistettiin – Suomela kommentoi
Ryhmän sivulta ilmenee, että Suomelan ja tapahtuman keskustelijoiden edellä mainitut kommentit on sittemmin poistettu.

Iltalehti tavoitti Suomelan kommentoimaan asiaa keskiviikkona.

Miten tässä nyt näin pääsi käymään?

– No, minulla oli väärä käsitys, jota olen heti pyytänyt anteeksi, kun sain sen tiedon, että olen tällaisen väärän käsityksen omannut, ja olen pyytänyt anteeksi molemmilta, joihin tämä on kohdistunut ja he ovat minulle anteeksi antaneet ja tämä asia on siitä näkökulmasta sovittu.

– Valitettavasti virheitä sattuu ja olen tietysti tästä kovin pahoillani. Olen tosi kiitollinen, että minun anteeksipyyntö on hyväksytty, koska se oli tässä ehkä se tärkein asia, että voi pyytää ja saada anteeksi.

Oliko tämä erityisen paha moka, kun ajatellaan, että sukupuolivähemmistöjen asia on vihreille tärkeä asia?

– Virheitä sattuu jokaiselle. Vaikka ajattelisi, että pyrkii aina välttämään virheitä, niin se ei valitettavasti vielä kenestäkään täydellistä tee. Tärkeintä on sitten pahoitella, ja olen tosiaankin kiitollinen, että minun pahoitteluni on hyväksytty ja olen anteeksi saanut. Tässä minulle sattui inhimillinen virhe.

Pyysittekö, että kommenttiketju poistetaan, poistitteko oman kommenttinne?

– Ne kommentit oli poistettu ennen kuin minä heräsin seuraavana aamuna. Siellä oli ilmeisesti se kommentointi mennyt valitettavasti täysin asiattomaksi. Siksi siellä oli sitten moderoitu, kuten asiaan kuuluu.

Suomelan mieheksi kutsuma live-keskustelun vetäjä ei halunnut kommentoida asiaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 3622aaeb07
On siinä jotain hienoa, kun puolestaloukkaantuminen iskee kovimpiin puolestaloukkaantujiin. :D Pitäisköhän tehdä Toiviaisen Raijalle "ilmianto"?

Anom
Jane Marple
Viestit: 1048
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Anom »

Toimittelija olisi voinut kysäistä samalla, että miksi Iiris alunperinkään kyseenalaisti miespaneelin. Onko siinä kenties jotain väärää tai pahaa?

Mukava toisaalta että näille "hyvillekin" ihmisille sattuu näitä mokia, koska se vain muistuttaa miten helvetin typerässä maailmassa elämme.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

JammuSetä

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Sukupuolella ei ole mitään väliä, kunhan se ei ole mies!

Paitsi tietyissä tilanteissa(erittäin epärationaalisissa) se ei saa olla nainen.


Joten yritäs nyt sitten olla suututtamatta.

Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1384
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Itse terminologianmäärittelijä ja biologian erikoisasiantuntija meni omaan ansaan. Määly ämmä!
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?

Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 453
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Loukkaannuin syvästi koska kukaan ei ottanut huomioon taisteluhelikoptereita tässäkään asiassa.

THS
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 12:29 am

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja THS »

Iiris Suomela on kiistatta paha ihminen, mutta en tuota kuitenkaan vihapuheena pidä. Tyhmänä sukupuolistavana kirjoituksena kylläkin.
:D

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Eipä ollut ensimmäinen huti Suomelalta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Iiris_Suomela

Intersektionaaliset feministit onnistuu suututtamaan muunsukupuoliset seksuaalivähemmistöläisetkin omilla ennakkoluuloillaan.

Avatar
Pmäki37
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 12:03 pm

Re: Kansanedustaja vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Pmäki37 »

Just tänään katsoin aiheeseen liittyvän videon :D :D
https://youtu.be/AT08e8qMhfw
Those who don't know history are destined to repeat it.

Avatar
occopution
Neuvoja-Jack
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:17 pm
Paikkakunta: NaurisMaa

Re: Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja occopution »

Sitä kun aina yrittää olla liian nokkela, jossain vaiheessa kompastuu aina omiin saappaisiinsa :mrgreen:
For Ever Young! 17-vuotiaita jo vuodesta 2015!

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Ainakin vihreät vaikuttaa pitävän mustista makkaroista, kun puhuvat niistä.
Liitteet
AivanParasta!.jpg
AivanParasta!.jpg (82.85 KiB) Katsottu 2701 kertaa

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Pmäki37 kirjoitti:
Ke Marras 04, 2020 7:28 pm
Just tänään katsoin aiheeseen liittyvän videon :D :D
https://youtu.be/AT08e8qMhfw
:lol:
Joo ,tähän ollaan menossa tai ollaan siis jo ,onneksi olkoon. :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1421
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Tyypillinen vihreä.

Vihapuhuu kun yrittää olla nokkela. Vituttaisi minuakin tuollainen moka. Kukas se iiris-rukan isä olikaan?

Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Vihreiden kansanedustaja Iiris Suomela vihapuhujana!

Viesti Kirjoittaja Zipe »

https://www.partisaani.com/news/enemies ... hammastyi/

Vihreä feministi tahtoo kaventaa suomalaisten sananvapautta radikaalisti – asiantuntijakin hämmästyi
Iiris Suomela pitää ongelmallisena sitä, että esimerkiksi laittoman uhkauksen kieltävä laki sisältää "porsaanreikiä".

Vihreä kulttuurimarxisti ja kansanedustaja Iiris Suomela tahtoo murskata suuren osan suomalaisesta sananvapaudesta. Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markki Jokisipilä ilmaisi hämmästyksensä Suomelan asennetta kohtaan.

Suomelan mukaan kansalaisilla on tällä hetkellä liian laajat valtuudet puhua negatiivisesti esimerkiksi poliitikoista. Ongelma voidaan hänen mielestään ratkaista rankaisemalla väärinajattelijoita rikosoikeudellisesti.

Suomela pitää ongelmallisena sitä, että esimerkiksi laittoman uhkauksen kieltävä laki sisältää ”porsaanreikiä”. Kansanedustaja väittää, että tällä hetkellä laki sallii tosiasiallisten väkivaltaisten uhkausten tekemisen, mikäli väkivaltaan ei viitata suoraan.

Ikävä ilmapiiri rikoslakiin

Ilmeisesti Suomela viittaa esimerkiksi tapauksiin, joissa pettyneet äänestäjät esimerkiksi toteavat poliitikoille, että nämä joutuvat vielä maksamaan maanpetturuudestaan. Tällöin kyseessä ei ole nykylainsäädännön mukaan rikos, sillä rangaistustoimenpiteiden suorittajaa, ajankohtaa ja laatua ei ole eritelty.

Useat vihreät ovat kuitenkin sitä mieltä, että vastaavat viestit luovat niin epämiellyttävän ilmapiirin, että niistä tulisi määrätä rikostuomioita. Vihreille yksilöiden tunteet ovat kaiken politiikan ytimessä.

”Tämän porsaanreiän ovat selkeästi vihapuheen harjoittajat löytäneet. He eivät sano, että minä tulen tänä ja tänä päivänä, vaan he sanovat sen epämääräisemmin. He sanovat, että joku muu tulee”, Suomela tiivistää.

Asiantuntijalta täystyrmäys

Markku Jokisipilän mukaan Suomelan malli uhkaa kansallista sananvapautta. ”Jokisipilää huolettaa erityisesti se, jos julkisesta keskustelusta halutaan ikään kuin siivota pois osa puheenvuoroista poliittisista syistä”, Yle kirjoittaa.

”Mielestäni demokraattisessa, moniarvoisessa yhteisössä ei pitäisi tuolle linjalle lähteä. Pitäisi oppia erottamaan lainvastainen puhe ja sellainen puhe, joka eroaa omista arvoista ja saattaa tuntua omissa korvissa loukkaavaltakin”, Jokisipilä kommentoi.

Muiden vihreiden tavoin Suomela on kiihkomielinen eurostoliiton kannattaja. Kansanedustajan mukaan Suomen sananvapautta on rajoitettava siksi, että ”EU-komissio on hoputtanut Suomea järeämpiin toimiin” asiassa.

Lähde: Yle
Liitteet
13.53.19.png
13.53.19.png (282.89 KiB) Katsottu 1150 kertaa

Vastaa Viestiin