Saarikko maailman talousfoorumin nuorten johtajien verkostoon

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Zipe
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2016 3:51 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Saarikko maailman talousfoorumin nuorten johtajien verkostoon

Viesti Kirjoittaja Zipe »

Oi! Suomella on taas kunnia saada uusi "nuori globaali johtaja"! Päättäjän ura se vaan jatkuu häikäisevänä, kun velkaan upotettu kotimaa ja kääpiöksi kutistunut puolue jäävät taakse.

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/min ... w6YNAEiNjc
Ministeri Saarikko kutsuttu Maailman talousfoorumin nuorten huippujohtajien verkostoon
Sosiaali- ja terveysministeriö 13.3.2019 12.44
TIEDOTE 42/2019
Annika Saarikko
Perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko on kutsuttu mukaan Maailman talousfoorumin (World Economic Forum WEF) Young Global Leaders -verkostoon.

Young Global Leaders on maailmanlaajuinen yritysmaailman, politiikan, tutkimuksen ja muiden alojensa nuorten kärkinimien yhteistyöverkosto. Se kokoaa yhteen yhteiskunnan eri sektoreiden johtavissa asemissa toimivia alle 40-vuotiaita päättäjiä ja valmentaa heitä eettiseen ja vastuulliseen johtajuuteen. Verkoston jäsenillä on vuosittainen osallistumiskiintiö talousfoorumin Davos -kokoukseen.

”Olen kiitollinen saamastani nimityksestä tähän korkeatasoiseen globaaliin verkostoon. Olen saanut tehdä työtä täysipäiväisesti politiikassa nyt kymmenen vuotta keskittyen pääsääntöisesti kansallisen tason päätöksentekoon. Globaalin vaikuttajaverkoston jäsenyys avaa mielenkiintoisen oppimisen ja vaikuttamisen paikan. Olen todella motivoitunut verkoston jäsenyydestä. Ministerin tehtävät ovat olleet johtajuusopin käytännön korkeakoulu, on upeaa päästä perehtymään myös johtamisen teorioihin ja menetelmiin”, Saarikko toteaa .

Forum of Young Global Leaders -ohjelma on viiden vuoden mittainen koulutusohjelma. Verkoston jäseneksi esitetään vuosittain tuhansia ehdokkaita, joista uusiksi verkoston jäseniksi valitaan 100-150 nuorta vaikuttajaa. Verkostossa on yli 1300 osallistujaa ja alumnia.

Verkoston toiminnassa ovat olleet mukana muun muassa Ranskan presidentti Emmanuel Macron, Facebookin perustaja Mark Zuckerberg sekä Googlen perustajat Larry Page ja Sergei Brin. Edelliset suomalaiskutsutut ovat Supercellin toimitusjohtaja Ilkka Paananen ja opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen.