Sosialismi

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

dazu kirjoitti: Ti Elo 22, 2023 1:50 am Minun mielestäni Suomeen tarvittaisiin sellainen geneettinen puhdistus, että persoonallisuushäiriöisiltä kiellettäisiin työnteko julkisen puolen työpaikoissa. Tämä sen takia, että nämä vain kusevat yhteiskuntaa, eikä veronmaksajien tule rahoittaa heidän touhujaan. Lisäksi persoonallisuushäiriöisiltä pitäisi kieltää lisääntyminen.
Yksityisellä puolella persoonallisuushäiriöiset voisivat työskennellä, mutta yrityksiä velvoitettaisiin hankkimaan sertifikaati persoonallisuushäiriöisistä vapaasta työtilasta, jotta työkkäri voi lähettää tähän yritykseen työntekijöitä. Mikäli sertifikaatia ei ole, työkkäri ei ole yrityksen kanssa yhteistyössä.
Olen itse pers.häröinen; on jäänyt epäselväksi mitä sekametelisoppaan kuuluu (siis sekamuotoinen härö), mutta epäilen oman kokemukseni perusteella että vaativa ja estynyt. Vaativuus ilmenee niin että minulle ei kelpaa omassa itsessäni niin yhtikäs mikään. On jokin mystinen täydellisyys jota en ikinä saavuta. Päässä kuuluu loputon jäkätys ja haukku. No ei nyt tietenkään mitään kuuloharhoja ole, mutta siis tämä klassinen sairas yliminä siis kyseessä. Voi toki olla että vaativuus heijastuu myös muihin ihmisiin, ainakin sillä tavalla että en oikein nauti mistään puolivillaisista ihmissuhteista, vaan haluaisin että suhteissa on syvyyttä ja vahvuutta, merkitystä ja tarkoitusta. Osaan kyllä olla sosiaalinen myös hyvää päivää kirvesvartta -tasolla, mutta jokin musta aukko sisälläni on niin että ihan helposti en tunne tyydytystä elämästä ihmisten parissa. Kai luonnossa liikkuessa pääsee lähimmäksi "sitä jotain". Noh, masennus tietysti vaikuttaa myös, ja ahdistus.

Jokatapauksessa jätin lapset tekemättä, liikaa sukurasitusta sekä somaattiselta että psyykkiseltä puolelta.

"Kiltti" pers.häröinen ja paskapää pers.häröinen ovat kaikista paskin yhdistelmä, ainakin sille kiltille. Normaali ja terve ihminen sentään ehkä tajuaa että tässä on nyt jotain pelleilyä ja filunkia koko touhussa, kun se paskapää aloittaa sen koirakoulutuksen ja saippuaoopperan, mihin hänellä ilmeisesti on luontainen tarve kaikissa yhteisöissä joihin hän päätyy. Ja nämä paskikset ovat sitten eri näppäriä syyllistämään kiltin pipipään. Varsinkin jos sillä kiltillä on se superego mäkättämässä päässä.

Suhteellisuudentaju puuttuu tietysti sekä kiltiltä että paskapäältä pers.häröiseltä. Kiltti venyy ja venyy, syyttää itseään ja venyy taas vähän lisää, ja pelkää yhteydenottoja ja tämän vuoksi ei sitten yhtään puolusta itseään. Paskapää painaa ja painostaa, ja venyttää sitä kilttiä ohueksi spagettinauhaksi.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja aumari »

Dazulle.
En tarkoittanut vain ökyrikkaita, vaan myös hyvätuloisia. Jopa keskituloiset ylläpitävät köyhiä ja tuilla eläviä. Olen sitä mieltä, vaikka olen itsekin pienituloinen eläkeläinen. Paremmin tietysti eläisin jos ei sosialistit olisi jäädyttäneet eläkeindeksiä. Mutta näillä mennään ja jokaisen kuuluu järjestää elämänsä tulojensa mukaan. Pitää ymmärtää, että tukien tarkoitus ei ole ylläpitää samaa elintasoa, mikä työssä käyvillä on.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti: Ti Elo 22, 2023 9:36 amOlen itse pers.häröinen; on jäänyt epäselväksi mitä sekametelisoppaan kuuluu (siis sekamuotoinen härö), mutta epäilen oman kokemukseni perusteella että vaativa ja estynyt. Vaativuus ilmenee niin että minulle ei kelpaa omassa itsessäni niin yhtikäs mikään. On jokin mystinen täydellisyys jota en ikinä saavuta. Päässä kuuluu loputon jäkätys ja haukku. No ei nyt tietenkään mitään kuuloharhoja ole, mutta siis tämä klassinen sairas yliminä siis kyseessä. Voi toki olla että vaativuus heijastuu myös muihin ihmisiin, ainakin sillä tavalla että en oikein nauti mistään puolivillaisista ihmissuhteista, vaan haluaisin että suhteissa on syvyyttä ja vahvuutta, merkitystä ja tarkoitusta. Osaan kyllä olla sosiaalinen myös hyvää päivää kirvesvartta -tasolla, mutta jokin musta aukko sisälläni on niin että ihan helposti en tunne tyydytystä elämästä ihmisten parissa. Kai luonnossa liikkuessa pääsee lähimmäksi "sitä jotain". Noh, masennus tietysti vaikuttaa myös, ja ahdistus.

Jokatapauksessa jätin lapset tekemättä, liikaa sukurasitusta sekä somaattiselta että psyykkiseltä puolelta.

"Kiltti" pers.häröinen ja paskapää pers.häröinen ovat kaikista paskin yhdistelmä, ainakin sille kiltille. Normaali ja terve ihminen sentään ehkä tajuaa että tässä on nyt jotain pelleilyä ja filunkia koko touhussa, kun se paskapää aloittaa sen koirakoulutuksen ja saippuaoopperan, mihin hänellä ilmeisesti on luontainen tarve kaikissa yhteisöissä joihin hän päätyy. Ja nämä paskikset ovat sitten eri näppäriä syyllistämään kiltin pipipään. Varsinkin jos sillä kiltillä on se superego mäkättämässä päässä.

Suhteellisuudentaju puuttuu tietysti sekä kiltiltä että paskapäältä pers.häröiseltä. Kiltti venyy ja venyy, syyttää itseään ja venyy taas vähän lisää, ja pelkää yhteydenottoja ja tämän vuoksi ei sitten yhtään puolusta itseään. Paskapää painaa ja painostaa, ja venyttää sitä kilttiä ohueksi spagettinauhaksi.
Tuo, miten kuvaat itseäsi ja nuo diagnoosisi, viittaavat luonneneuroosiin, eikä niinkään persoonallisuushäiriöön. Itse käsitän persoonallisuushäiriöllä rajatilarakenteista persoonallisuutta, etenkin psykopaatteja(primaari psykopatia), sosiopaatteja(secondaari psykopatia), narsistista persoonallisuushäiriötä, sadistista persoonallisuushäiriötä, epävakaata persoonallisuushäiriötä ja huomionhakuisen persoonallisuushäiriön rajatilamuotoa. Huomionhakuisestahan on myös luonneneuroosimuoto, eli hysteerinen persoonallisuus.
Näissä vaikeimmissa muodoissa henkilö toimii saalistajamaisesti ja pyrkii uhraamaan toisia ihmisiä oman erinomaisuutensa ja kaikkivoipaisuutensa eteen ja saadakseen vallantunnetta. Nämä henkilöt saavat seksuaalista tyydytystä esiintyessään vanhempanaan siten, kuin he vauvana tämän vanhemman kokivat.
Sitten on olemassa rajatilan terveemmässä päässä olevia persoonallisuuksia ja rajatilan ja luonneneuroosin välimaastossa olevia persoonallisuuksia. Tällaisista on hyvänä esimerkkinä vaikkapa nainen, joka ei itse varsinaisesti toimi saalistajamaisesti, mutta hakee itselleen väkivaltaisia ja rikostaustaa omaavia miehiä, joihin hän muodostaa riippuvuussuhteen. Tällainen nainen näkee nämä vaaralliset miehet tällaisen vanhemman symbolina, miten hän on vauvana kokenut vanhempansa. Tällainen nainen näkee normaalin miehen heikkona(vauvana) ja miehen täytyy näin ollen olla joku tappaja, tai väkivaltainen narkomaani ja tällaisiin miehiin tämä nainen "rakastuu" automaattisesti.

Kun yliminä on kireä, niin kyseessä on luonneneuroosi. Rajatilan sairaassa päässä taas ihmisellä ei ole persoonallisuutta, vaan hän on tavallaan se ylikireä yliminä muille.

aumari kirjoitti: Ti Elo 22, 2023 4:01 pmDazulle.
En tarkoittanut vain ökyrikkaita, vaan myös hyvätuloisia. Jopa keskituloiset ylläpitävät köyhiä ja tuilla eläviä. Olen sitä mieltä, vaikka olen itsekin pienituloinen eläkeläinen. Paremmin tietysti eläisin jos ei sosialistit olisi jäädyttäneet eläkeindeksiä. Mutta näillä mennään ja jokaisen kuuluu järjestää elämänsä tulojensa mukaan. Pitää ymmärtää, että tukien tarkoitus ei ole ylläpitää samaa elintasoa, mikä työssä käyvillä on.
Toisaalta mielestäni ei ole olemassa mitään jakoa keskituloisiin ja tuilla eläviin, koska kenestä tahansa keskituloisesta voi koska vain tulla tuilla elävä ja tuilla elävästä taas voi tulla keskituloinen.
Olen huomannut, että etenkin kokoomuksesta on vuosien ajan levitetty propagandaa, että työttömät olisi joku oma sosiaaliluokkansa. Esimerkiksi tradenomeissa on ollut paljon työttömiä. Töissä ollessaan nämä taas ovat monesti keskituloisia.
Ainoa porukka, jota tukiasiat eivät kosketa lainkaan, ovat ne ökyrikkaat. Kokoomuksen ajatus "työttömien luokasta" taas edesauttaa vain ja ainoastaan työnantajatahoa ja suuryrityksiä, jotka käyttävät tätä ajatusta työntekijöiden palkkojen alentamiseen.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö papereistani kumminkin löytyy.

"Estyneelle, riippuvaiselle ja pakko-oireiselle persoonallisuushäiriölle on tyypillistä ahdistuneisuus ja pelokkuus."

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00407

Vaativaa ne eivät mainitse. En tiedä sitten onko semmoista virallisesti. Äidilleni oli hänen tutkimuksissaan sanottu että hän on estynyt ja riippuvainen. En häntä kylläkään minkäänlaiseksi riipaksi mieltänyt, mutta hän tuntui olevan muiden ihmisten hyväksikäytettävissä, jota hän sitten jälkikäteen purnasi. Äidin isälle olisi kyllä voinut laittaa vaikka mitä diagnooseja...

Itse näkisin että osa pers.häröisistä oireilee ulos- ja osa sisäänpäin. Pahimmassa tapauksessa häröinen tuhoaa itseään ja/tai muita.

Jossain psykologin tutkimuksessa sain kyllä kuulla että minulla on narsistisia piirteitä. Oletan että tämä johtopäätös tuli siitä että lörpöttelen asioitani. Tuolloin en ollut itse vielä alkanut epäilemään Aspergeria omalla kohdallani (vain isäni).

Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että kun en pysty pitämään turpaani kiinni asioistani, sekin todistaa Aspergerista. Eli olen naiivi, lapsenomainen lörppä. Ei se ole mitään narsismia se. Neuropoikkeavan hönöyttä vain.
Zorro7
Jack Bauer
Viestit: 989
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

poikani kirjoitti: Ke Syys 28, 2022 12:11 pm
RL11/6 kirjoitti: Ke Syys 28, 2022 3:24 amOngelman ydin on ihmispaljous, eikä se katoa muulla kuin ihmisiä tappamalla.
Minäkin kannatan ihmisten kuolemista, mutta en tietenkään itseni tai muutaman muun arvostamani ihmisen kuolemaa. Vähän olen eri mieltä tuosta ihmisten tappamisesta. Sodissa ei loppujen lopuksi yleensä kuole prosentuaalisesti kauhean paljon porukkaa, ja niiden jälkeen tulee tyypillisesti lisääntymisbuumi. Jokin kulkutauti voisi olla hyvä. Ehdin jo laittaa pelimerkkini wuhanilaisvirukseen, mutta se osoittautui pettymykseksi.

Harva sitä kai omaa kuolemaansa toivookaan.
Tuollainen muiden kuin arvostamien ihmisten kuolemisen toivominen on jokseenkin pelottavaa.

Kulkutauti jos lähtee leviämään niin on siinä omakin henki vaarassa.
nuori_mies
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2024 11:51 pm

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja nuori_mies »

Nyt on palstan kirjoittajilla mennyt puurot ja vellit sekaisin. Sosialismi ei todellakaan tarkoita dildo peräsuolessa kävelyä pride-marssissa. Tämmöinen touhu on enemmänkin liberalismia, jota oikeistokokkarit ihannoi.

Suomi tarvitsee todellakin konservatiivisen vasemmistopuolueen.
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1417
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Sosialismi

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Sosialismia se on kansallissosialismikin.
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Vastaa Viestiin