Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

sikakoira kirjoitti: To Syys 14, 2023 10:38 pm
Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!
Väite on niin kova että se on saattanut tulla vain yhtä lähdettä pitkin. Toivotaan ettei tuo lähde valehtele kuten yleensä tekee :wink:
Anoako tarkoitat?
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Collie »

viivahattu kirjoitti: Pe Syys 15, 2023 7:30 am
Collie kirjoitti: To Syys 14, 2023 10:35 pm
Kuule, eiköhän ole parempi jättää keskustelu suosiolla tähän. Minun on ilmeisen turhaa yrittää selittää sosialistille, miksi markkinatalous toimii paremmin kuin sosialismi, jos yksi vilkaisu reaalimaailmaan ei sitä ole jo valmiiksi tehnyt.
Toisin sanoen koska et kykene refutoimaan kirjoittamiani faktoja niin sorrut Ad hominem -nimittelyyn. Siinä vaiheessa onkin parempi jättää keskustelu tähän. Fakta kuitenkin on, että äärimmäisyyksiin viedyn kapitalismin pyramidin alapäässä on aina tavallinen 'kuluttaja' eli tavallinen ihminen. Tästä tuoreena esimerkkinä taannoinen paperitehtaan sulkeminen, ja jos nyt oikein muistan syynä oli 'kannattamattomuus' - ei ollut perkuleen tehdas viimeisellä kaudella tuottanut voittoa osakesijoittajille kuin vaivaiset 10 miljoonaa! Eihän sellainen peli vetele ja yli 700 työntekijää vain raakasti pihalle työttömiksi.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1593
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Collie kirjoitti: Pe Syys 15, 2023 7:21 pm Toisin sanoen koska et kykene refutoimaan kirjoittamiani faktoja niin sorrut Ad hominem -nimittelyyn. Siinä vaiheessa onkin parempi jättää keskustelu tähän. Fakta kuitenkin on, että äärimmäisyyksiin viedyn kapitalismin pyramidin alapäässä on aina tavallinen 'kuluttaja' eli tavallinen ihminen. Tästä tuoreena esimerkkinä taannoinen paperitehtaan sulkeminen, ja jos nyt oikein muistan syynä oli 'kannattamattomuus' - ei ollut perkuleen tehdas viimeisellä kaudella tuottanut voittoa osakesijoittajille kuin vaivaiset 10 miljoonaa! Eihän sellainen peli vetele ja yli 700 työntekijää vain raakasti pihalle työttömiksi.
Ei, vaan kyse on ihan yksinkertaisesti siitä, että ihmisellä, joka kutsuu osakeyhtiötä "himmeliksi" ja ilmiselvästikin luulee, että kaikki osakeyhtiöt ovat jotain monikansallisia pörssiyhtiöitä, on ihan turha yrittää selittää asioiden oikeaa laitaa, mutta yritetään nyt sitten. Esimerkiksi minä työskentelen osakeyhtiössä. Se on kahden ihmisen pyörittämä ja käsittääkseni ihan 50/50 omistama pieni paikallinen pulju. Jos se EI toimisi lain siltä edellyttämällä tavalla ja pyrkisi tuottamaan omistajilleen voittoa, saat olla ja aivan helvetin varma, että kohta koko yritystä ei enää edes olisi ja minä menettäisin työpaikkani, kuten minun työkaverinikin. Se olisi sitten varmaan toivottava lopputulos sinun mielestäsi?

Jos tarkoitat Kaipolan tehtaan sulkemista niin joo, se oli vielä niukin naukin voitollinen. Jos paperitehdas tuottaa 10 miljoonaa euroa vuodessa voittoa, niin siinä ollaan oikeasti jo aivan veitsenterällä, ja pienikin yskähdys tuottavuuteen tarkoittaa toiminnan painumista tappiolliseksi. Satutko muistamaan, mitä Kaipolan tehdas tuotti? Sanomalehti- ja painopaperia. Osaatko yhtään arvata, mihin suuntaan sanomalehti- ja painopaperin kysyntä osoittaa maailman digitalisoituessa kovaa vauhtia? Onko edes pienen pientä veikkausta? Jos sinulla on hallussasi tiedot ja keinot, millä esimerkiksi tuo tehdas olisi pidetty tuottavana, niin mene nyt ihmeessä kertomaan ne UPM:lle. Saat olla varma, että sen jälkeen sinulla on allasi jonkun sortin strategiajohtajan palli ja pankkitilillä aika paljon enemmän täytettä kuin tällä hetkellä.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja dazu »

Viivahatun mukaan Ryti ja Mannerheim olivat sosialisteja? Markkinataloutta ja kapitalismia ei koskaan suunniteltu koskemaan muuta, kuin yrityksiä, eikä asumistuki näin ollen ole markkinatalouden, tai kapitalismin kanssa ristiriidassa. Ideologia, missä markkinatalouden lainalaisuudet ulotetaan yksilöihin, on nimeltään sosiaalidarwinismi.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pm Onhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Somessa arvelivat että tuulesta tempaistu taru elikkä satu eli paskapuhetta tämä että lomailee ansiosidonnaisella. Tai sitten että oli hakemalla haettu joku yksittäistapaus jotta saadaan taas ruoskia ja potkia päähän työttömiä.

Jos se tarina oli totta, niin todella typerä muija että menee möläyttämään haastattelijalle että hän kokee ansiosidonnaisen lomalla olemiseksi.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Täällä missä minä asun, kunnalta on ihan turha yrittää kuvitellakaan saavansa kunnan vuokra-asuntoa, jos ei satu olemaan jonkun täti tärkeän kaveri. Oltiin varmaan 5 v silloisen kumppanini kanssa asuntojonossa, kun sitten satuin näkemään yhdessä kunnan omistamassa kerrostalossa semmoiset ikkunat että tyhjä asunto. Kysyin sieltä asuntoja välittävästä puljusta että miksei meille ole tarjottu tuota kämppää. En muista saaneeni mitään järkevää selitystä, muuta kuin että jos he ilmoittavat meille tyhjän asunnon, se on otettava heti. Eli olisi pitänyt maksaa kahteen eri paikkaan vuokra samalta kuukaudelta. Ennemmin se kämppä siellä sai sitten olla ihan tyhjänä kuin että oltaisiin edes sen vertaa tultu vastaan että oltaisiin otettu se vaikkapa puolesta kuusta.

Joidenkin yksityisten kanssa muistelisin että on onnistunut sompailla niin että muuttaa niin että ei mene kahteen paikkaan yhtäaikaa rahaa. Nyt en tosin ole muuttanut pitkään aikaan, että en tiedä mikä on trendi nykyään.

Asun sijoitusasuntoja välittävän firman omistamassa kämpässä. Asunnot ovat paikkakunnalla milteipä halvimmat. Halvimpia ovat vain ne kunnan kämpät joita ei siis käytännössä näemmä saa lainkaan. (Ja jos saisi, niin sitten kuulemma joutuisi tappelemaan jonkun vittumaisen huoltoyhtiön kanssa jos ongelmia tulee, se kun ei näe tee millekään ikinä mitään.) Jos jostain ihmeellisestä syystä hinkuisin asumaan juopporetkujen sekaan, sitten saattaisin kunnan kämpänkin saada.

Uudistuostannossa on kaikenlaista yksiötä tarjolla, mutta ne muistuttavat lähinnä vankisellejä. Värimaailma on harmaata ja koko koirankopin luokkaa. Mieluummin asun tässä iäkkäässä sijoituskaksiossa, kun kerta vuokra olisi jokatapauksessa sama kuin upouudessa askeettisessa miniyksiössä. Hirvittää tietysti että mitenkähän paljon vuokra nousee ensi vuonna, kun tähän on nyt laitettu remppaa kaikenmoista. Mutta ei mielestäni sijoittajia voi julistaa saatanoiksi perkeleiksi. Jos mitään järkevää vaihtoehtoa tai sanotaan MITÄÄN vaihtoehtoa ei ole, niin missä sitä sitten pitäisi asua, teltassa vai?
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ifigeneia kirjoitti: La Syys 16, 2023 11:42 am
damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pm Onhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Somessa arvelivat että tuulesta tempaistu taru elikkä satu eli paskapuhetta tämä että lomailee ansiosidonnaisella. Tai sitten että oli hakemalla haettu joku yksittäistapaus jotta saadaan taas ruoskia ja potkia päähän työttömiä.

Jos se tarina oli totta, niin todella typerä muija että menee möläyttämään haastattelijalle että hän kokee ansiosidonnaisen lomalla olemiseksi.
Kyllä se tarina perustuu ihan naisen itse iltasanomille kertomaansa...
”TONTUN työtehtävät ovat hyvin monipuolisia. Päiväsi saattaa koostua piparien leipomisesta, pulkkamäessä laskemisesta ja yleisesti asiakkaiden viihdyttämisestä, joulupukin metsästystä unohtamatta!”

Työvoimatoimisto lähestyi tällä työpaikkatarjouksella 48-vuotiasta suomalaisnaista, joka on kerryttänyt reilun parinkymmenen vuoden ajalta työkokemuksesta ravintola-alalta. Ammattikorkeakoulussa restonomiksi opiskellut nainen työskenteli viimeisimmäksi liikenne- ja viestintävirasto Traficomilla erityisasiantuntijana.

- - - ->

Nainen on ollut keväästä lähtien Työvoimatoimiston asiakas eli viranomaiskielellä työtön työnhakija. Hän kertoo, että kyseessä on vapaaehtoinen tauko ennen paluuta ravintola-alan töihin.

Ennen taukoa hän on työskennellyt lyhyitä aikoja useammalle työnantajalle ja eri puolilla Suomea. Kesällä nainen teki osa-aikaisuuden eräässä ravintolassa eteläisessä Savossa.

– En ole historiassani hirveästi ollut työttömänä, mutta nyt pidän pikkuisen tauon. Välillä pitää levätäkin, hän sanoo.

– Olen tällainen matkalainen ja työskennellyt vähän ympäriinsä.

Nainen kertoo, että hän saa ansiosidonnaista päivärahaa ammattiliiton työttömyyskassasta. Hän ei täsmennä, millaisesta summasta on kyse.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009844044.html

Tässä sitten TE-toimiston mielestäni hyvin asiallinen selitys tontun työn tarjoamiselle:
– Lähtökohtaisesti työnhakijalla on työttömyysturvalain mukainen velvollisuus hakea neljää työtehtävää kuukauden ajanjaksolla, ellei hänen osaltaan tätä velvollisuutta ole alennettu jollain laissa mainitulla perusteella.

TE-toimiston tarjoaman työn hakemisesta tulee velvoittavaa vasta, kun alkuhaastattelusta on kulunut kuusi kuukautta, Hyttinen lisää.

 Jos alkuhaastattelusta ei ole kulunut kuutta kuukautta, ei työtarjous ole työnhakijaa velvoittava. Ymmärtäisin tuon jutun niin, että välttämättä tuo kuuden kuukauden aika ei ole kulunut.

Näin ollen kyse olisi Hyttisen mukaan naiselle tiedoksi tulleesta työmahdollisuudesta työttömyysturvalain näkökulmasta.

– TE-viranomainen julkaisee ja välittää tietoa avoimeksi ilmoitetuista työpaikoista työnantajan toimeksiannon mukaisesti. Tehtävänämme on etsiä ja esitellä työnantajalle tämän kanssa sovitulla tavalla työnhakijoita, jotka voivat olla sopivia avoimeen tehtävään
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009847225.html

Eli kyllä tässä nyt on ennemminkin hakemalla haettu tapaus jolla saadaan "ruoskia tai potkia päähän" TE-toimistoa ja vaaleilla valittua hallitusta, vaikka nykyisellä uudella hallituksella ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa.

Mutta todellisuudessa TE-toimisto on vain hoitanut sitä tehtävää mikä sille on annettu, eli tuonut työnhakijana olevan tehtävään soveltuvan naisen tietoon avoinna olevan työpaikan, joku oikeasti työtä etsivä ja kotona olemiseen pitkästynyt lapsirakas nainen olisi voinut hyvinkin olla kiinnostunut kyseisestä työpaikasta ja sitähän TE-toimiston virkailija ei voi tietää ellei tuo työnhakijan tietoon tarjolla olevaa mahdollisuutta.

Ketjun aiheeseenhan tämä ei suoranaisesti liity, mutta selventää kyllä sitä millaisilla perusteilla tuosta "työhön pakottamisesta" itketään ja hallitusta syytetään.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Riippuu miten roikkuu. Aikoinaan kun olin työtön, minulle tarjottiin duunia jossa olisi varsinaisen työn ohessa pitänyt vahtia teinejä miltei yöhön asti. Ennemmin olisin mennyt vaikka kiikkuun, ja olihan ne fiilikset kyllä muutenkin melko itsarihakuisia kaksi työpaikkakiusaamista kokeneena, sekä työkaverin seksuaalisen lähentelyn ja burn outin jäljiltä. (Ja tuossa vasta duunipuolen ongelmat, yksityiselämä oli oma lukunsa.)

Työtäänhän ne työkkärissä vaan tekee, mutta työnhakija voi kokea olevansa löysässä hirressä, jota yhtäkkiä kiristetään niin että pillissä vinkuu.

Miten kukaan ylipäätään voi saada päähänsä naittaa murrosikäisten leikittämisen sellaisen alan kanssa jolla ei ole mitään tekemistä sosiaalisen toiminnan kanssa? Totesinkin sinne työvoimaan että minusta ei ole nuorisoa valvomaan. Onneksi uskoivat ilman että minua rangaistiin.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

^
Aikoinaan tuo olikin oikeasti ainakin oman kokemukseni mukaan paljon byrokraattisempaa tai sitten ihan suoranaista ilkeilyä ilman että tapauksiin olisi vaivauduttu käyttämään aikaa yhtää tarvittavaa enemmän, ja päätöksiä tehtiin lähinnä naamataulun tai henkilökemioiden perusteella.
Vuosikymmeniä sitten kun oma elämä oli vielä melkoista sekoilua, sain minäkin lopullisen karenssin kun olin kaksi kertaa "kieltäytynyt" tarjotusta työstä, ensimmäinen olisi ollut viikon kestävä kiireapulaisen homma eräässä tehtaassa, ja toinen taas parin kuukauden haravointia kunnan kesätyöntekijänä, viikon homma ei todellakaan kiinnostanut kun oli muitakin kiireitä, ja kunnan kesätyötä kävi joku puutarhaosaston virkailija ovellani tarjoamassa oikein henkilökohtaisesti lauantai-aamuna kun olin helvetillisessä krapulassa, murahdin varmaan jotakin tyyliin "haista vittu" ja vedin oven kiinni, parin viikon päästä tuli sitten ilmoitus että päivärahan maksu on lakkautettu kunnes olen ollut itse hankkimassani työpaikassa kahden kuukauden ajan koska olen kahdesti kieltäytynyt minulle tarjotusta työpaikasta, ja ilmoitettiin vielä että päätöksestä ei voi valittaa vaikka missään vaiheessa ei edes kysytty olisiko minulla ollut jokin selitys noille työstä kieltäytymisille.

No tuon jälkeen sitten kävinkin lopettamassa työvoimatoimiston työnhakuni ja elelin pari vuotta ilman virallista osoitetta ja toimeentuloa, tienaamalla elantoni pimeästi erilaisilla pikkuhommilla silloin kun huvitti, kunnes sitten jossain vaiheessa elämää ryhdistäydyin ja akotuin :D

Eli kyllä minun mielestäni tuo TE-toimisto nykyisin toimii paljon "asiakasläheisemmin" kuin ennen, siitäkin huolimatta että työttömiäkin on ilmeisesti huomattavasti enemmän, nyt kuitenkin huomattavasti enemmän julkisuudessa itketään siitä kuinka yritetään pakottaa töihin vaikka yhtään ei huvittaisi ja masentaakin eikä oikein jaksaisikaan kun on laktoosi-intoleranssia ja kaikenlaista vaivaa.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Asiakastyössä ei kyllä passaa piereskellä.

Oli ilmeisesti sama vuosi 2003 kun joku vanha ukko soitti yhtäkkiä minulle sunnuntaina kotiin yhdestä hommasta. Olin juuri sairastunut astmaan ja työmatkaan olisi kuulunut jyrkän mäen yli kulku. Olin siellä mäessä ollut jo aivan henkihieverissä, ja iski epätoivo että heitänkö veivini työmatkoilla. Kysyin työvoimasta mitäs nyt ja joku sanoi ettei se mies olisi saanut edes soittaa suoraan.

Eli näillä omilla vaivoillani ymmärrän kyllä ettei sairaan pakottaminen töihin oikein ole ja ahdistaa pieninkin mahdollisuus moisesta. Sairaat pitäisi siivota kortistosta pois ja jahdata oikeasti terveitä "työn vieroksujia", jos sellaisia on edes niin paljoa kuin oletetaan.

Tietty jos töissä on täysin kohtuuton meno, niin kuka sinne haluaa? Itse ennen burn outia raadoin miltei kahden edestä. Ja kun alkoi kaikenlaista vaivaa pukata kun terveys brakasi, työterveydestä mätkäistiin Xanor-resepti. Kun minulle selvisi millainen lääke on kyseessä, loukkaannuin verisesti. Ja otin loparit heti kun asuntolaina tuli maksettua.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja dazu »

Vastaillaampas nyt tähänkin ketjuun, kun kerta on viime aikoina harvinainen tilanne, että olen hereillä, en ole syömässä ja olen kotona.

Kanssalainen kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 5:27 pmDazu, tuskin tässä on ideana niitä oikeasti vaikeasti sairaita/oikeasti työkyvyttömiä pakottaa töihin. Vaan nimenomaan niitä työhaluttomia, jotka ovat työttömiä vain koska ei viitsi mennä töihin kun kelasta ja sossustakin saa rahaa. Se että haluat pelkän PUHEEN näistä työhaluttomista, kieltää kuolemanrangaistuksen uhalla, kertoo sinustakin ihmisenä aika paljon. Koska näitä työhaluttomia Suomestakin löytyy paljon.
Joo, no ehkä voisin korjata itseäni sen verran, että puhetta työhaluttomista ei tule kieltää, mutta tulee kieltää puhe siitä, että työttömyys johtuisi työhaluttomuudesta.
Työhaluttomia on olemassa, sitä en kiellä, mutta siis sen kiellän, että työttömyys ilmiönä, tai etenkin työssäkäymättömyys johtuisi työhaluttomuudesta. Siinä vaiheessa, kun aletaan väittämään niin kuin tuhannet nyt somessa kiljuvat, että työttömyys johtuisi aina työhaluttomuudesta, niin ollaan jo aivan hiuskarvan päässä siitä, että aletaan väittämään, että työssäkäymättömyys johtuisi työhaluttomuudesta. Tämä taas tarkoittaa sitä, että ihminen alkaa syyttämään esim. läheisiään heidän sairastuessa, että he ovat työhaluttomia. Tämä on peruskuvio narsistisen persoonallisuushäiriön omaavilla henkilöillä ja esim. sosiopaateilla. Narsisti kieltää toisten ihmisten oikeudet ja tarjoaa heille pelkkiä velvollisuuksia siinä, kun hänellä itsellään on vain oikeuksia. Sosiopaatti taas projisoi oman valehtelunsa esim. sairaisiin ja vammaisiin ja väittää, että he valehtelevat ja, että ei kukaan usko, että he ovat oikeasti sairaita. Sitten voikin jälleen mennä hyvällä omallatunnolla iskemään seksikumppaneita baarista joidenkin keksittyjen nyyhkytarinoiden avulla, kun vastuu valehtelusta ja siihen liittyvä rangaistus on delekoitu vaikeasti sairaille.

Minun nähdäkseni tämä hallitusohjelman kirjaus, että tuet voidaan poistaa ilman paveluntarpeen arviointia, osuu ensisijaisesti juurikin vakavasti sairaisiin. Meillä on tuhansia ihmisiä, jotka ovat käytännössä sänkysairaita ja elävät toimeentulotuella. Jos tällaiselta poistetaan tuet ilman palveluntarpeen arviointia, niin henkilö joko kuolee, tai sitten jää läheistensä elätettäväksi. Minun on hyvin vaikea käsittää, että mitä muuta tällaisella tukien poistamisella ilman palveluntarpeen arviointia voitaisiin edes hakea.
Mutta tällaiseen se juurikin johtaa, kun eletään jossain fantasiakuplassa, että "työssäkäymättömyys johtuu työhaluttomuudesta ja erimieltä olevat ovat kommunisteja" ja sitten täysin syyttömiä ihmisiä aletaan joukkotuhoamaan. Tässä ilmiössä ne narsistiset ja sosiopaattiset taipumukset ovat saaneet vallan valtiotasolla.

Itselläni sellaiset ihmistyypit, joihin vitutukseni kohdistuu kaikkein vahvimmin, ovat toisiin ihmisiin valtaa, tai väkivaltaa tyydytyshakuisesti käyttävät ihmiset, eli sellaiset, jotka vaikkapa tappavat toisia sen takia, että saavat siitä jotain tyydytystä. Oikeistossa ja nykyhallituksessa tällainen vitutus tuntuu kuitenkin kohdistuvan fyysisesti sairaisiin. Minun mielestäni tämä on niin irrationaalinen tilanne, että en usko siihen, että heitä vituttaa oikeasti fyysisesti sairaat, vaan uskon siihen, että kyse on todellisuudessa siitä, että käytetään valtaa ja tukia poistamalla myös väkivaltaa sopiviin ihmisiin sen takia, että se tuottaa näille psykopaattista seksuaalista tyydytystä.

damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pmOnhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Aloitukseni käsitteleekin vakavasti sairaita ja sitä, että hallitusohjelman mukaan heiltä voidaan viedä tuet, ei mainitsemaasi tapausta, tai sen kaltaisia tapauksia.

damfin kirjoitti: La Syys 16, 2023 2:14 pmNo tuon jälkeen sitten kävinkin lopettamassa työvoimatoimiston työnhakuni ja elelin pari vuotta ilman virallista osoitetta ja toimeentuloa, tienaamalla elantoni pimeästi erilaisilla pikkuhommilla silloin kun huvitti, kunnes sitten jossain vaiheessa elämää ryhdistäydyin ja akotuin :D
Jaa "akotuit"? Etkös sinä ole mies?

viivahattu kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 9:58 pmOmilla rahoillaan jos lorvii, niin se ei eroa millään tavalla siitä, että lorvii toisten kustantamana? Ja se "kevyt" osinkoverotus on länsimaiden tiukimpia. Mikä osinkoveroprosentin pitäisi olla, ettei se olisi "kevyttä"? Itse ainakin maksan omista osingoistani selvästi korkeampaa prosenttia kuin palkkatuloistani...mutta minähän toisaalta olenkin vasemmistolaisille aikamoinen oksymoroni. Matalapalkka-alalla työskentelevä duunari, joka sijoittaa.
Minä olin työkyvyttömänä sairaana omilla rahoillani vuosia, koska en sairaudestani johtuen kyennyt täyttämään työkkärin vaatimuksia tuen saantiin ja, koska julkisesta terveydenhuollosta ilmoitettiin, että minua on hoidettu lapsena jo riittävästi ja, että minun hoitamiseen ei tulla tästä syystä enää käyttämään yhteiskunnan resursseja. Sossusta olisin saanut muistaakseni 300€ kuukaudessa ja silloinkin olisi pitänyt kaiken aikaa raportoida kelalle rahankäytöstäni, mihin en luultavasti olisi edes aina kyennyt.

Siitä huolimatta, että olin siis työkyvyttömänä sairaana omilla rahoillani, sain oikeistosta jotain raivotautista kiljuntaa ja kommunistiksi, työhaluttomaksi ja mielenvikaiseksi haukkumista. Ja, joo, töihin oltiin pakottamassa...

Intiaani kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 11:36 pmOtsikko on anaalista, mutta muu keskustelu kyllä palautti mieleen oman, muitaakseni noin 6kk kestäneen toimettomuusjaksoni. Otin loparit amiksesta ja heittäydyin työmarkkinatuen kannateltavaksi. Ok. Asuminen eikä ruoka maksanut sillä hetkellä mitään, mikä vääristi mieltäni, mutta en muista kokeneeni tämän ajanjakson jälkeen kertaakaan sitä vapautta mikä silloin vallitsi. Jakson jälkeen töihin meno tuntui ihan helvetiltä. Tai siis kuvitellulta sellaiselta.

Eli ymmärrän oikein hyvin heitä, jotka koukuttuvat siihen toimettomuuteen. Pärjäsin todella vähällä, eikä ollut tarvetta hankkia mitään. Olin vapaa. Sillä oli tosi iso merkitys omassa päässäni.

Muutos nykyhetkeen on aika oksettava. Tänään melkein 12h duunia vain sen takia, että oli hyvä flow eikä mitään häiriötekijöitä. En saanut tästä mitään. Ehkä pientä omahyväistä tyytyväisyyttä, mutta se tukien tuoma vapaus. Sitä ei kyllä voi työelämässä saavuttaa.

Oma päätelmä: yli 6kk tuilla eläneistä on vaikea kammeta ketään takaisin, jos on taipumusta vapaudenkaipuuseen, eikä ole ketään lähipiiristä puskemassa ulos siitä putkesta.
Tämä ketju käsittelee siis fyysisesti sairaita ja sitä, että hallitusohjelmassa on kirjaus, jonka mukaan näiltä voidaan ottaa tuet pois.
Fyysinen sairaus ei ole mitään vapautta, vai onko mielestäsi vapautta sellainen, että aamukusen jälkeen olet niin poikki, että joudut palaamaan sänkyyn, mutta sinne on palattava niin, että istut ensin 45min sängyn laidalla ja olet sitten 45min puoli-istuvassa asennossa ennen, kuin pääset takaisin nukkumaan, koska pulssin liian nopea lasku johtaisi nopeaan rytmihäiriöön ja sairaalareissuun?

Mutta sinulla nyt oli ilmeisesti jokin fantasia, mistä haluat tässä asiassa pitää kiinni...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

dazu kirjoitti: Su Syys 24, 2023 8:39 am
damfin kirjoitti: La Syys 16, 2023 2:14 pmNo tuon jälkeen sitten kävinkin lopettamassa työvoimatoimiston työnhakuni ja elelin pari vuotta ilman virallista osoitetta ja toimeentuloa, tienaamalla elantoni pimeästi erilaisilla pikkuhommilla silloin kun huvitti, kunnes sitten jossain vaiheessa elämää ryhdistäydyin ja akotuin :D
Jaa "akotuit"? Etkös sinä ole mies?
Niin siis meilläpäin termi "akottuminen" on perinteisesti tarkoittanut sitä kun mies päätyy hankkimaan itselleen vakituisen naisystävän eli "akan" jonka kanssa asuu yhdessä joko avio tai avoliitossa.

En tiedä liittyykö tämäkään nyt mielestäsi juuri tämän ketjun aiheeseen, mutta kun olet yleisesti ollut kovasti vastaan tätä uutta hallitusta varsinkin siksi että mielestäsi tämä uusi natsihallitus pakottaa kaikki töihin, niin mitä mieltä olet tästä uutisesta:
HALLITUS aikoo purkaa Sanna Marinin (sd) hallituksen luoman hakemuspakon työttömille, kertoo työministeri Arto Satonen (kok) HS:lle. Muutoksen on määrä tulla voimaan vuoden päästä.

Viime vuonna voimaan tulleessa mallissa työttömät velvoitetaan lähtökohtaisesti vähintään neljään oma-aloitteiseen työnhakuun kuukaudessa. Poikkeustapauksissa velvoite voi olla alhaisempi eli 0–3 työnhakua.

Velvoitteen laiminlyönti johtaa ensin varoitukseen ja sitten työttömyysetuuden määräaikaiseen menettämiseen.

”Työnantajille tulee paljon hakemuksia, joista näkee, että ne on lähetetty vain hakemuspakon vuoksi. Tämän tilanteen muuttaminen on ymmärtääkseni aika laajalti toivottu asia”, Satonen sanoo.

Hän mainitsee ongelmallisena esimerkkinä tapauksen, jossa opettajan määräaikainen työsuhde päättyy toukokuussa ja jatkuu jälleen syyskuussa.

”Nyt hän voi joutua hakemaan kesän ajan työpaikkoja, joita hän ei oikeastaan edes voisi ottaa vastaan."

SATOSEN mukaan työnhaun velvoittavuudesta ei aiota luopua.

”Mutta haluamme luottaa nykyistä enemmän työvoimavirkailijan harkintaan siinä, millainen on sopiva velvoite kullekin työttömälle.”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009873881.html

Kuinka tämä nyt suhteutuu väitteeseesi siitä että juuri nykyinen hallitus aikoo pakottaa sairaatkin töihin?
Intiaani
Harjunpää
Viestit: 323
Liittynyt: To Kesä 01, 2023 11:35 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Intiaani »

dazu kirjoitti: Su Syys 24, 2023 8:39 am Tämä ketju käsittelee siis fyysisesti sairaita ja sitä, että hallitusohjelmassa on kirjaus, jonka mukaan näiltä voidaan ottaa tuet pois.
Fyysinen sairaus ei ole mitään vapautta, vai onko mielestäsi vapautta sellainen, että aamukusen jälkeen olet niin poikki, että joudut palaamaan sänkyyn, mutta sinne on palattava niin, että istut ensin 45min sängyn laidalla ja olet sitten 45min puoli-istuvassa asennossa ennen, kuin pääset takaisin nukkumaan, koska pulssin liian nopea lasku johtaisi nopeaan rytmihäiriöön ja sairaalareissuun?

Mutta sinulla nyt oli ilmeisesti jokin fantasia, mistä haluat tässä asiassa pitää kiinni...
Kuulostaa tehostetun palveluasumisen piiriin kuulumiselta. Jos on tuossa tilassa, niin eipä siinä paljon tuet kotiin auta.

Kannattaa myös harkita niinä hetkinä, kun jaksaa esim keskustelupalstalle kirjoittaa, että ei käyttäisi sitä energiaa vittuilemiseen joka suuntaan.
Paikalla
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pm Onhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Kannattaa vähän pysähtyä miettimään, miksi media tekee juttuja tällaisista ilmiselvistä loisista, samaten kuin yksinhuoltajista jotka saavat poikkeuksellisen suuria tukia tyyliin 2500 puhtaana kuussa.

Ja noiden juttujen sijaan kandee katsoa vaikka Ylen dokkari asunnottomista. Se on tehty jo 2015 mutta paljon tuskin on muuttunut. Siitä näkyy selvästi että pahimmassa asemassa olevat kovia kokeneet tyypit pikemminkin välttelevät tukia ja apua.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

devil_doll kirjoitti: Pe Marras 10, 2023 4:33 am
damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pm Onhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Kannattaa vähän pysähtyä miettimään, miksi media tekee juttuja tällaisista ilmiselvistä loisista, samaten kuin yksinhuoltajista jotka saavat poikkeuksellisen suuria tukia tyyliin 2500 puhtaana kuussa.

Ja noiden juttujen sijaan kandee katsoa vaikka Ylen dokkari asunnottomista. Se on tehty jo 2015 mutta paljon tuskin on muuttunut. Siitä näkyy selvästi että pahimmassa asemassa olevat kovia kokeneet tyypit pikemminkin välttelevät tukia ja apua.
Veikkaan kuitenkin että nykyinen hallitus tuskin on ollut osallinen noiden 2015 tehdyn dokumentin asunnottomien tilanteeseen.

Uskallan myöskin veikata että jos niille dokumentin asunnottomille tarjottaisiin työpaikkaa, niin suurin osa heistä kieltäytyisi.
Vastaa Viestiin