Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Collie »

Kissaihminen kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 1:06 am Toimeentulotukeen kuuluvat perustoimeentulon lisäksi täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki, joista kahta viimeistä haetaan sosiaalitoimistosta. Perustoimeentulotuki-sana on melkoinen aakkoskasa, joten Kela on -ainakin osittain- alkanut käyttää toimeentulotuen perustoimeentulo-osasta sanaa "perusosa".
Puhuit kuitenkin tuossa edellä 'Kelan maksamasta perustuesta'. Täydentävää ja ehkäisevää toimeentulotukea maksaa kunta, ei Kela. Perustoimeentulotuki ei ole sama asia kuin 'perusosa', vaan perusosa on summa mikä pitäisi periaatteessa jäädä käteen kaikkien pakollisten menojen (kohtuulliset vuokra, sähkö, vesi, terveydenhuoltomenot) jälkeen. Jos esimerkiksi asut 'liian kalliissa' asunnossa, perusosaa voidaan vähentää erotuksen mukaisesti mikä katsotaan kohtuulliseksi vuokraksi. Täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea ei voi saada kuukausittaisiin asumiskustannuksiin.
Kissaihminen kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 1:06 amKetään ei voida pakottaa hakemaan edes työmarkkinatukea. Koska tulot ovat tuolloin 0 e/kk, Kela myöntää hänelle tuon perusosan/perustuen/perustoimeentulotuen ja maksaa kaikki laskut. Nykyisen lain mukaan kaikesta kieltäyvältä saisi leikata tuosta tuesta 20% ja jopa 40%, mutta silloin asiakas tietysti menee sosiaalitoimistoon ja kaikki jatkuu ennallaan. Ymmärtääkseni tuollaista leikkausta ei juurikaan käytetä, sillä sehän on olisi ihan sama kuin jatkaisi peittoa yläpäästä alapäähän.
Tähän haluaisin lähteen, koska tuo ei taida olla totta. Perustoimeentulotuen ehtona on että on työtön työnhakija jos on työkykyinen ja on myös hakenut asumistukea. Työttömänä työnhakijana on automaattisesti peruspäivärahan/työmarkkinatuen piirissä.
Kissaihminen kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 1:06 amTyömarkkinatuella eläessä (n. 622 e/kk nettona) Kela ei maksa laskuja kokonaan, ainoastaan tuon perusosan ylittävän osuuden laskuista. Jos sähkö- ja siirtolaskut ovat yhteensä vaikka 100 e/kk, Kela laskee tulona 622 e/kk - 100 e/kk laskuihin eli käteen jää 522 e/kk. Koska kaikille pitää jäädä jokapäiväiseen elämään tuo 555 e/kk, Kela korvaa sähkölaskuista 33 euroa. Rahallisesti ero tuon perusosan ja työmarkkinatuen osalta on siis +-0.
Tämäkin taitaa olla väärin laskettu. Esimerkkisi tilanteessa Kela laskisi työmarkkinatuen nettomäärän per/päivä kerrottuna kertoimella 21,5, johon lisätään asumistuki. Tästä summasta vähennetään asumiskustannukset vuokra, sähkö ja vesi, terveydenhuoltomenot, jotka siis eivät vähennä 'kohtuullisina' perusosaa. Tämän erotus vähennetään perusosan määrästä, jolloin saadaan perustoimeentulotuen määrä. Tätä perusosaa voi vähentää edellä mainittu 'liian kallis' vuokra. Kela ilmoittaa jokaiselle kunnalle 'kohtuulliset asumiskustannukset' jonka yli menevä osa voi vähentää perusosaa.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Avatar
Kissaihminen
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Elo 03, 2016 6:32 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Kissaihminen »

^ En ole asiantuntija ja pyydän anteeksi väärin käyttämiäni termejä. "Kelan maksamalla perustuella" eli tarkemmin ilmaistuna "perusosalla" tarkoitin tuota 555,11 e/kk -summaa, jonka kaikesta kieltäytyvä tuttuni saa joka kuukausi tililleen. Hänen vuokransa on 350 e/kk, josta Kela maksaa asumistukena 280 e (80%) ja se maksetaan suoraan vuokranantajalle. Loput 70 e/kk jää vuokralaisen maksettavaksi ja vuokrasopimuksen mukaan myös kaikki muut asuntoon kohdistuvat kulut.

Täytin noilla tiedoilla ja nollakuluilla Kelan laskurin https://laskurit.kela.fi/toimeentulotuen-maaran-laskuri ja lopputulos on alla.
Kuva


Hän saa siis perustoimeentulotukea 625,11 e/kk ja kun siitä vähentää hänen maksamansa vuokran 70 e/kk, tilille jää 625,11 - 70 = 555,11 e/kk. Vaihtelin hieman tuota vuokraa, mutta loppusummaksi jäi aina tuo sama summa. Tuo on se tarkoittamani perustuki/perusosa.

Hän ei edes avaa postilaatikkoon tulleita laskuja, ainoastaan kirjoittaa niiden päälle henkilötunnuksen, laittaa Kelan kuoressa postiin ja Kela maksaa ne. Tiedän sen, koska hän on usein pyytänyt minua viemään kauppareissullani kirjeen postiin.

Ja kyllä, hänellä on TE-keskuksessa työnhaku voimassa tyyliin "Haen kaikkia töitä, mutta olen alkoholisti". Toki hän ryyppää joskus, mutta minun mielestäni hän on täysin työkykyinen. Hän kolaa talvisin oman pihansa ja myös naapureiden pihoja, kesällä ruohonleikkuri pörisee ja hän on erinomainen koneiden kanssa: korjaa tuttujen ja tuntemattomien ruohonleikkurit ja perämoottorit pientä korvausta vastaan.

Omalta osaltani päätän keskustelun tähän sillä onhan tämän "Rikosfoorumi" aika hassu paikka keskustella Kelan tuista ja termeistä ;)
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja dazu »

En tiedä, onko tämä joku tämän nykyhallituksen kepponen, mutta nyt ollaan leikkaamassa toimeentulotukea, koska ei sairaana pysty ottamaan töitä vastaan. Samaan aikaan todistusta sairaudesta ei saa, koska jonotusajat lääkäriin on kolme kuukautta.

viivahattu kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 1:05 pmJoo, eiköhän dazun oikea paikka ole mielenterveyspalveluiden parissa pikemminkin kuin työelämässä. Joku sanoo, että olisi ihan kiva, jos työkykyiset ihmiset myös elättäisivät itsensä omalla työllään, niin tämä rupeaa horisemaan jostain saatanan ysimillisistä ja polveen ampumisista. :D
Ongelmana on se, että jos ihmistä ammutaan polveen ysimillisellä ja viivahattu päättää, että kyseinen henkilö on työkykyinen, tai vaihtoehtoisesti mielenterveyspalveluiden piiriin kuuluva. Onhan tämä tietysti ihan hieno keino voittaa muut yksilöt työmarkkinoilla, mutta saattaa täyttää rikoksen tunnuspiirteet. Ongelmia tulee silloin, kun esim. koko oikeisto, tai koko yhteiskunta perustuu tälle rikokselle. Silloin ei kukaan tee mitään hyödyllistä, vaan eletään polveenampumisyhteiskunnassa, missä voittaja saa eniten fyffeä.

viivahattu kirjoitti: Ma Marras 20, 2023 1:05 pmOlisihan se ihanaa, jos maailma olisi sellainen, että jokainen saisi tehdä vain niitä juttuja joista tykkää ja se vielä löisi leiville. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole löytynyt keinoa, jolla minä saisin laskuni maksettua esimerkiksi patikoimalla, joten täytyy tyytyä aikansa ja työpanoksensa myymiseen jollekulle, joka niistä haluaa maksaa. Ikävää ehkä ajoittain, mutta kun ei tässä enää olla mitään vauvoja. Ideaalitilanteessahan vauvan ei tarvitse kuin parkaista, niin vanhemmat tulevat ottamaan syliin, ruokkimaan ja pyyhkimään perseen, mutta näin aikuisena ne hommat pitäisi jotenkin pystyä tekemään itse.
Mitähän sä taas selität? Jo metsästäjä-keräilijä yhteisöissä ihmiset tekivät sitä, missä heidän vahvuudet olivat. Samoin markkinatalouden perusajatuksia on se, että ihmiset toisivat sen oman osaamisensa hyötykäyttöön.

Nykyään meillä menee paljon talenttia hukkaan, kun viivahatut hakkaavat jotain IQ 170 matemaatikkoja jossain työleirillä kepillä. Eletään tällaisessa Wolfgang Priklopil -tyyppisessä pakkotyöjärjestelmässä. Samalla, kun osa jengistä saa elää tällaista kepillä hakkaamisfantasiaa Wolfgang Priklopileinä, niin kuitenkin kaikenmaailman Samuli Lammit päästetään mukisematta opiskelemaan veronmaksajien rahoilla yliopistoissa ja sitten puhutaan, että ne on omalla työllään sen ansainneet.

Sellainen järki kannattaa pitää, ettei laiteta mitään 61-vuotiasta kainuulaista setää Helsinkiin siivoamaan lattioita 500€ tukia vastaan. Sama juttu, että pyörätuolissa olevaa IQ 170 matemaatikkoa ei kannata laittaa rakentamaan kerrostalon kattoa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 367
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Kissaihminen kirjoitti: Ke Marras 22, 2023 8:34 pm

Hän ei edes avaa postilaatikkoon tulleita laskuja, ainoastaan kirjoittaa niiden päälle henkilötunnuksen, laittaa Kelan kuoressa postiin ja Kela maksaa ne. Tiedän sen, koska hän on usein pyytänyt minua viemään kauppareissullani kirjeen postiin.

Ja kyllä, hänellä on TE-keskuksessa työnhaku voimassa tyyliin "Haen kaikkia töitä, mutta olen alkoholisti". Toki hän ryyppää joskus, mutta minun mielestäni hän on täysin työkykyinen. Hän kolaa talvisin oman pihansa ja myös naapureiden pihoja, kesällä ruohonleikkuri pörisee ja hän on erinomainen koneiden kanssa: korjaa tuttujen ja tuntemattomien ruohonleikkurit ja perämoottorit pientä korvausta vastaan.

Kerro nyt kumminkin vielä tarvitseeko ylläolevan kelapalvelun saaminen jonkun/ minkälaisen lääkärinlausunnon?

Pääseekö työnhakuvelvoitteesta "eroon" lähettämällä 4kpl pelkästään lauseen "Työ kelpaisi mutta olen alkoholisti" - hakemusta kukaudessa?
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja aumari »

devil_doll kirjoitti: Pe Marras 10, 2023 4:33 am
damfin kirjoitti: Ke Syys 13, 2023 12:27 pm Onhan tuo nykyinen työttömien kaltoin kohtelu jo ihan törkeää, miettikää nyt sitä pitkään ravintola-alalla työskennellyttä rouvaakin joka ihan omien sanojensa mukaan HALUSI olla jonkin aikaa työttömänä, pitää vähän välivuotta ja lomailla, ja elää päivärahalla ja mennä takaisin töihin joskus myöhemmin sitten kun työnteko olisi taas huvittanut... ja hänelle kehdattiin tarjota töitä tonttuna, jossa hän olisi joutunut leipomaan ja tekemään muita ravintola-alan hommia tonttulakki päässään ja vielä lapsilauman katsellessa!

Törkeää touhua kun ei annettaisi rouvan edes rauhassa lomailla päivärahaa nostaen. :roll:
Kannattaa vähän pysähtyä miettimään, miksi media tekee juttuja tällaisista ilmiselvistä loisista, samaten kuin yksinhuoltajista jotka saavat poikkeuksellisen suuria tukia tyyliin 2500 puhtaana kuussa.

Ja noiden juttujen sijaan kandee katsoa vaikka Ylen dokkari asunnottomista. Se on tehty jo 2015 mutta paljon tuskin on muuttunut. Siitä näkyy selvästi että pahimmassa asemassa olevat kovia kokeneet tyypit pikemminkin välttelevät tukia ja apua.
Ei ne yksinhuoltajienkaan tuet perusteettomia ole. Niissähän todennäköisesti on mukana myös elatustukia, jotka peritään lasten isiltä, jos pystytään. Minä en ymmärrä tuota yksinhuoltajavihaa, vaikka yksinhuoltajuus on aika usein tai useimmiten seurausta päättyneestä suhteesta juopottelevan ja/tai henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa harjoittavan miehen tai naisen kanssa.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja aumari »

damfin kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 9:56 am
dazu kirjoitti: Su Marras 12, 2023 9:31 pm
damfin kirjoitti: Pe Marras 10, 2023 7:56 amUskallan myöskin veikata että jos niille dokumentin asunnottomille tarjottaisiin työpaikkaa, niin suurin osa heistä kieltäytyisi.
Mitä töitä tarjoaisit esim. 60-vuotiaalle puliukolle, jolla on subkliininen muistisairaus, tai 18-vuotiaalle teinitytölle, jolla on huumeriippuvuus ja, joka on raiskattu kolme kertaa?
Ei minulla ole sinulle ja tyttärellesi mitään työtä tarjota, mutta ehkä esimerkiksi joku seurakunta voisi tarjota kesätöitä hautausmaan hoitajana joka voisi olla hyvinkin terapeuttista ja rentouttavaa toimintaa.
Voi damfin, minä tykkään sinusta!
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja damfin »

aumari kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 6:50 pm
damfin kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 9:56 am
dazu kirjoitti: Su Marras 12, 2023 9:31 pm Mitä töitä tarjoaisit esim. 60-vuotiaalle puliukolle, jolla on subkliininen muistisairaus, tai 18-vuotiaalle teinitytölle, jolla on huumeriippuvuus ja, joka on raiskattu kolme kertaa?
Ei minulla ole sinulle ja tyttärellesi mitään työtä tarjota, mutta ehkä esimerkiksi joku seurakunta voisi tarjota kesätöitä hautausmaan hoitajana joka voisi olla hyvinkin terapeuttista ja rentouttavaa toimintaa.
Voi damfin, minä tykkään sinusta!
Tuo nyt saattoi olla piruiluakin, mutta kiitos joka tapauksessa, sait ainakin hymyn huulilleni, tykkäsin siitä! :D

Yksinhuoltajien tuista olen kanssasi yleisesti ottaen samaa mieltä, kyllä heidän tukensa ovat ansaittuja, pois lukien ne tapaukset joissa tekeydytään yksinhuoltajaksi ja asutaan eri osoitteissa pelkästään parempien tukien vuoksi, näitäkin tapauksia ikävä kyllä on... toisaalta ymmärrän heitäkin.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja aumari »

damfin kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 7:08 pm
aumari kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 6:50 pm
damfin kirjoitti: Ma Marras 13, 2023 9:56 am

Ei minulla ole sinulle ja tyttärellesi mitään työtä tarjota, mutta ehkä esimerkiksi joku seurakunta voisi tarjota kesätöitä hautausmaan hoitajana joka voisi olla hyvinkin terapeuttista ja rentouttavaa toimintaa.
Voi damfin, minä tykkään sinusta!
Tuo nyt saattoi olla piruiluakin, mutta kiitos joka tapauksessa, sait ainakin hymyn huulilleni, tykkäsin siitä! :D

Yksinhuoltajien tuista olen kanssasi yleisesti ottaen samaa mieltä, kyllä heidän tukensa ovat ansaittuja, pois lukien ne tapaukset joissa tekeydytään yksinhuoltajaksi ja asutaan eri osoitteissa pelkästään parempien tukien vuoksi, näitäkin tapauksia ikävä kyllä on... toisaalta ymmärrän heitäkin.
Mamuissa nitä yksinhuoltajia riittääkin, kun muslimiukoilla on monta vaimoa, jotka kaikki katsotaan yksinhuoltajiksi. On se uskomatonta.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja aumari »

Ikävä tuollainen sairaus, mikä dazulla on. Vetää varmaan mielen maalaksi ja vihaiseksi kaikkea mahdollista kohtaan. Mutta kun noita komnenttejaan lukee, niin tuntuu, että paketti on levällään, vaikea nähdä muuta kuin katkeruutta hallitusta, terveysviranomaisia, työboimaviranomaisia, yrittäjiä, ja mitä niitä nyt onkaan. Sitäkään en ymmärrä kun jotkut loukkaantuvat kun lääkäri tarjoaa masennus- tms. reseptiä. Mullekin määrättiin närästyslääkkeitä kilpirauhashäiriöön. Kyllä loukkaannuin, mutta otin reseptin vastaan, närästystä ei ole, mutta kilpirauhaset vaivaa.
Avatar
Wildchild79
Sabrina Duncan
Viestit: 367
Liittynyt: Su Kesä 18, 2023 10:21 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

aumari kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 7:17 pm
Mamuissa nitä yksinhuoltajia riittääkin, kun muslimiukoilla on monta vaimoa, jotka kaikki katsotaan yksinhuoltajiksi. On se uskomatonta.
Varmaan määrällisesti enemmän mutta onnistuu tuo kotimaisiltakin. Tiedän tapauksen missä kelan virkailija on tätä (asumista erillään) suoraan ehdottanut matille ja maijalle,
ei pidä vihata pelaajia jos pelissä on vikaa.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

aumari kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 7:33 pm Ikävä tuollainen sairaus, mikä dazulla on. Vetää varmaan mielen maalaksi ja vihaiseksi kaikkea mahdollista kohtaan. Mutta kun noita komnenttejaan lukee, niin tuntuu, että paketti on levällään, vaikea nähdä muuta kuin katkeruutta hallitusta, terveysviranomaisia, työboimaviranomaisia, yrittäjiä, ja mitä niitä nyt onkaan. Sitäkään en ymmärrä kun jotkut loukkaantuvat kun lääkäri tarjoaa masennus- tms. reseptiä. Mullekin määrättiin närästyslääkkeitä kilpirauhashäiriöön. Kyllä loukkaannuin, mutta otin reseptin vastaan, närästystä ei ole, mutta kilpirauhaset vaivaa.
Sairastin vuosia sitten influenssan ja keuhkokuumeen. Olen astmaatikko, mutta muuta apua en terveyskeskuksesta saanut kuin antihistamiinia ja keuhkojen avaajaa. Ei puhettakaan kortisonista joka olisi ollut oikea lääke. Avaavahan vain avaa, ei hoida mitään.

Sitten kun olin yskinyt kolmisen kuukautta, alkoi ahdistaa rinnasta. Määrättiin närästyslääkettä. Ei apua. ITSE selvitin netistä että olinkin yskinyt selkääni fasettilukon. Sain siihen sentään fysioterapeutin jumppaohjeet.

Voisin yksintein määrätä itse itselleni lääkkeetkin kaikkeen mitä nyt kulloinkin sattuu sairautta ja vaivaa paukkumaan, ja arvaukseni osuisivat ihan yhtä hyvin tai huonosti oikeaan kuin terveyskeskuksen arvaukset.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja dazu »

aumari kirjoitti: Ke Tammi 24, 2024 7:33 pmIkävä tuollainen sairaus, mikä dazulla on. Vetää varmaan mielen maalaksi ja vihaiseksi kaikkea mahdollista kohtaan. Mutta kun noita komnenttejaan lukee, niin tuntuu, että paketti on levällään, vaikea nähdä muuta kuin katkeruutta hallitusta, terveysviranomaisia, työboimaviranomaisia, yrittäjiä, ja mitä niitä nyt onkaan. Sitäkään en ymmärrä kun jotkut loukkaantuvat kun lääkäri tarjoaa masennus- tms. reseptiä. Mullekin määrättiin närästyslääkkeitä kilpirauhashäiriöön. Kyllä loukkaannuin, mutta otin reseptin vastaan, närästystä ei ole, mutta kilpirauhaset vaivaa.
Kuka on katkera ja kenelle? Minä sairastuin krooniseen periomyokardiittiin Kauhajoen koulusurman jälkeen. Olin kaksi kertaa sairaalassa, mutta puutteellisten testien vuoksi(säästö syyt?) tuli vain epäily tästä taudista. Tämän jälkeen, kun jatkoin tilanteen vaikeutuessa avun hakemista, alettiin minulle väittämään, että väsymys johtuu masennuksesta ja sydänoireet paniikkihäiriöstä. Kuumeelle en saanut kuitenkaan mitään selitystä. Sitten tuli tilanteita, että lääkäri huutaa pää punaisena, että "kyllä teidän nyt täytyy ottaa nämä lääkkeet". Ja kun olin täysin varma, että kyse on jostain muusta, kuin mielenterveysongelmista, niin väläyteltiin jotain uhka-korttia ja puhuttiin siihen suuntaan, että olen seuraava kouluampuja. Julkisesta terveydenhoidosta ilmoitettiin, että minua ei enää hoideta, ellen suostu psykiatriseen hoitoon.
Taudin todellinen kuva selvisi yli puoli vuotta sairastumisesta yksityisellä kardiologilla. Kuitenkin tämänkin jälkeen julkisella puolella pidettiin kiinni tästä mielenterveysnäkemyksestä.
Kaiken tämän aikaa sain kuulla joiltain henkilöiltä raivoamista siitä, kuinka kommunistin pitää nyt vaan mennä töihin ja lopettaa se lorvailu.

Myöhemmin sarjaraiskaaja raiskasi kolme minuun yhdistettävää naista ja alkoi levittämään minusta perättömiä pedofiili -ja mielenterveysväitteitä sosiaalisessa mediassa. Olin edelleen ongelmissa julkisen terveydenhoidon kanssa ja vuosien jälkeen minulle selvisi, että omakannassani oli täysin samoja mielenterveysväitteitä, kuin mitä tämä raiskaaja levitti minusta somessa. Kun olen yrittänyt korjata näitä, niin minulle on räyhätty vastaan ja väitteitä ei olla suostuttu korjaamaan. Yrittäessäni saada apua terveysongelmiin, on minua vaadittu hoitoon näiden perättömien väitteiden pohjalta. Minulla on siellä omakannassa mm. mielenterveydellisiä diagnooseja, joita on omakantatietojeni perusteella annettu minulle yksityisellä psykiatrilla... Todellisuudessa en ole koskaan ollut psykiatrisessa hoidossa, enkä ole koskaan saanut yhtäkään mielenterveysdiagnoosia.
Samaan aikaan vannoutunut oikeisto huutaa tätä "TÖIHIN KOMMUNISTIA". Tällä raiskaajalla on kymmeniä naisystäviä, joiden joukossa on ollut useita terveydenhoidon työntekijöitä, mm. psykiatrinen sairaanhoitaja. Saan edelleen näiltä naisilta yhteydenottoja, joissa vedetään sellaista vitunmoista vauvanpillun kiljuntaa ja, että "PYSTYMME LÄHETTÄMÄÄN TEIDÄT MIELISAIRAALAAN KILJUMME KYNSIMME PIIPAAA, HUORANLUTKUNHUORANLUTKUN VOITTAMISTAAA!".

Nyt, kun olen viime aikoina yrittänyt olla yhteydessä julkiseen terveydenhoitoon, niin kolme kuukautta jouduin odottamaan ennen, kuin pääsin puhumaan puhelimessa lääkärin kanssa. Puhelun jälkeen tämä tk-lääkäri konsultoi erikoislääkäriä, joka ymmärsi tk-lääkärin puheet jotenkin tahallaan väärin ja leimasi minut hysteerikoksi. En pysty korjaamaan tätäkään tilannetta, koska en pääse suoraan keskustelemaan tämän erikoislääkärin kanssa ja erikoislääkäri huutelee näitä juttujaan sieltä jostain norsunluutornista näkemättä potilasta. Tämä on vissiin tätä nykyaikaista resurssien säästämistä.

Kun yritin aikoinaan säätää tukihommien kanssa, niin minulle tarjottiin 350€ kuukaudessa tukia, mutta sitten olisi pitänyt tehdä kirjaa ja selitellä Kelalle kaikki ostoksensa. Päätin, että antaa vittu olla, että mennään sitten ilman tukia. Sitten jotkut psykopaattiluteet, jotka juoksevat kaiken aikaa lääkärissä täysin turhissa päänsilityksissä, ovat tappamassa, kun en käy töissä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Honey_Badger
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2023 10:37 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Honey_Badger »

Ketjun otsikko vaikuttaa erittäin vainoharhaiselta. En kyllä jaksa alkaa kahlata läpi siinä toivossa, että tässä olisi jotakin järkevääkin. Ei jatkoon.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja dazu »

Honey_Badger kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 12:27 pmKetjun otsikko vaikuttaa erittäin vainoharhaiselta. En kyllä jaksa alkaa kahlata läpi siinä toivossa, että tässä olisi jotakin järkevääkin. Ei jatkoon.
Oma viestisi vaikuttaa sarjamurhaajatyyppiseltä valtafantasialta, ei jatkoon.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Honey_Badger
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Joulu 27, 2023 10:37 am

Re: Hallitusohjelmassa on kirjaus fyysisesti sairaiden joukkotuhonnasta!

Viesti Kirjoittaja Honey_Badger »

dazu kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 12:47 pm
Honey_Badger kirjoitti: Su Helmi 18, 2024 12:27 pmKetjun otsikko vaikuttaa erittäin vainoharhaiselta. En kyllä jaksa alkaa kahlata läpi siinä toivossa, että tässä olisi jotakin järkevääkin. Ei jatkoon.
Oma viestisi vaikuttaa sarjamurhaajatyyppiseltä valtafantasialta, ei jatkoon.
Mitäs jos rauhoitut hieman, hyvä ihminen? Jos et kykene näkemään epäsuhtaa aloittamasi ketjun otsikon ja reaalimaailman kanssa, se on voi voi.
Vastaa Viestiin