Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Iltalehti 8.8.2012 kirjoitti:Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Keskiviikko 8.8.2012 klo 17.14 (päivitetty klo 17.25)


54-vuotias suomalaismies löytyi kuolleena, toinen pidätetyistä suomalainen.
Kuva

Suomalaismies tapettiin Espanjan Aurinkorannikolla. (IL)

Poliisi epäilee, että mies surmattiin tappelun seurauksena. Miehen ruumis löydettiin tänään Fuengirolan läheltä Mijasin kylästä.

Ulkoministeriöstä kerrotaan, että Espanjan poliisi on pidättänyt teosta epäiltyinä suomalaisen ja marokkolaisen miehen.

- Suurlähetystömme Madridissa on saanut tiedon miehen menehtymisestä ja toisen pidättämisestä, lähetystöneuvos Teemu Turunen ulkoministeriöstä kertoo.

Ulkoministeriö ei halua kommentoida pidätetyn suomalaismiehen ikää, eikä sitä asuivatko suomalaiset pysyvästi Aurinkorannikolla.

Espanjalaislehtien mukaan suomalaismiehet pyysivät marokkolaista baarimikkoa viemään heidät kotiin, koska he olivat juoneet liikaa. Tuntemattomasta syystä miesten välille oli syntynyt riitaa, jonka seurauksena 54-vuotias suomalaismies menetti henkensä.

Espanjalaismedian mukaan marokkolainen mies on kertonut paikalliselle poliisille, että suomalaiset halusivat surmata hänet, ja hänen täytyi puolustaa itseään. El Pais -lehden mukaan pidätetty suomalaismies löytyi haavoittuneena ruumiin läheltä.

Asiasta kertoi Suomessa ensimmäisenä MTV3.
JOHANNA MATTINEN
[email protected]
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080 ... 4_uu.shtml

Palannen tähän luettuani paikalliset aviisit.
Lisätty asiaan kuuluva kuva. :roll:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Joo. Paska homma kertakaikkiaan. Todella mukava mies pääsi hengestään. Marokkolainen päätti sitten iskeä viinipullonavaajalla ja henkihän siitä lähti, liekö syynä kuolemaan sitten päävammat tai mahdollinen kaulavaltimon katkeaminen on yhdentekevää lopputuloksen kannalta.

Tarkemmin asiasta selitetty tässä:

http://www.diariosur.es/v/20120809/mala ... 20809.html

Toivottavasti kielitaitoa espanjaan jollakulla löytyy. Ton marokkolaisen "sepustus" vaikuttaa vähintäänkin kyseenalaiselta, eiköhän sieltä tule totuudenmukaisempaa versiota lähitulevaisuudessa.
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Naattori »

MTV3: Espanjassa kuollut suomalaismies kuoli päävammaan

Torstai 9.8.2012 klo 19.26

Suomalaismiehen kuoleman Espanjassa aiheutti pään vamma, kertoo MTV3 viitaten espanjalaislehteen.

Miehelle tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus torstaiaamuna.

Suomalaismies löytyi kuolleena Aurinkorannikolla keskiviikkona. 54-vuotias mies kuoli poliisin mukaan tappelun seurauksena.

Kaksi miestä on pidätetty tapauksen takia. Toinen miehistä on suomalainen.

Miehen ruumis löydettiin Mijasin kylästä Fuengirolan läheltä keskiviikkona.
STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080 ... 8_uu.shtml
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Suomalaislehtien uutisoinnithan ovat kertakaikkiaan riemastuttavan informatiivisia :shock:
Katson josko oma kieli taipuisi tuosta EurJR:n linkurasta jotakin suomentamaan, mutta äkkiseltään katsottuna marokkolaisen selitys tuntuu jokseenkin mielenkiintoiselta :roll:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Enpä uskalla lähteä suomentelemaan mutta missä ihmeessä sen toisen suomalaisen tapahtumaselostus viipyy?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kylli kirjoitti:Enpä uskalla lähteä suomentelemaan mutta missä ihmeessä sen toisen suomalaisen tapahtumaselostus viipyy?
Sitä pantataan viimeiseen asti, kuten yritettiin alussa pantata ikää, henkilöä sun muuta :roll:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Enpä nyt taas, syystä tuntemattomasta, saanut muokattua edellistä viestiä, mutta tässäpä Fuengirola.fi:n uutisointi asiasta ja ns. kaiken pahan alku ja juuri kuvassa.
Fuengirola.fi 9.8.2012 kirjoitti:Suomalaismies löytyi kuolleena Calahondasta
Kirjoittanut Tuomo Mannonen 8 Elokuu, 2012 - 17:26

Kuva
Kuolemaan johtanut tappelu sai alkunsa Millenium-ravintolassa Calahondassa.

Kaksi miestä on pidätetty liittyen 54-vuotiaan suomalaismiehen kuolemaan. Toinen pidätetyistä on suomalainen ja toinen oletettavasti marokkolainen. Poliisin mukaan uhri ja epäillyt olivat tapelleet keskenään.

Hätäkeskus vastaanotti keskiviikkoaamulla klo 05.05 puhelinsoiton, jossa mieshenkilö pelkäsi hengensä puolesta ja pyysi poliisin apua. Paikalle saapunut poliisipartio ei kuitenkaan löytänyt Calahondasta, Calle José Orbanejan lähistöltä ketään.

Hieman myöhemmin poliisi tavoitti lähistöltä epäillyt, joista toisella oli päässä verta vuotava haava. Myös 54-vuotiaan suomalaismiehen ruumis löytyi lähistöltä.

Asiasta kertoi Suomessa ensimmäisenä MTV3.fi.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Onneksi espanjalaisissa lähteissä on ennenkin paljastettu mainitsemiasi tietoja ennen suomalaisia... Jään mielenkiinnolla odottamaan suomalaismiehen kertomusta tapahtumista. Nyt syntyy vahva mielikuva marokkolaisen ehdottomasta syyllisyydestä. Ja kuitenkin myös suomalaismies on pidätetty.

P.S. Ei kai se tappelu vielä tuolla Milleniumissa alkuaan saanut. Tapahtumaketju kylläkin. Nimimerkillä "Pilkunviilaaja".
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kylli kirjoitti: P.S. Ei kai se tappelu vielä tuolla Milleniumissa alkuaan saanut. Tapahtumaketju kylläkin. Nimimerkillä "Pilkunviilaaja".
No aika suurpiirteistä tuo uutisointi Suomessa on muutenkin, suunnilleen, notta "Siellä päin", jossain Costa del Solin -alueella :lol: tai ainakin Espanjassa! Luulisin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Kylli »

..."Al parecer, los propios agentes escucharon sus gritos de socorro. «¡Auxilio, me quieren matar!», repetía."...

"Apua! He tahtovat tappaa minut!"

Ei siis "hän tahtoo tappaa minut". Mielenkiintoista.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kylli kirjoitti:«¡Auxilio, me quieren matar!»
Eikö tuo nyt ole ennemmin: " Apua, minut, halutaan tappaa!" / "Apua, minut tapetaan!"
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Saattaa olla vaikka sen voi kyllä käsittääkseni suomentaa myös kuten sanoin kun lause ei ole passiivissa kuitenkaan. Mutta siis, luulin että huutaja oli uhri. Sanoinhan ettei minun kannata suomennella. Kyseessä taisi olla marokkolaismies joka huusi.

Unohtakaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Blues »

Noh, kontekstin ulkopuolella ainakin olisi noin, en ole ehtinyt tuohon uutiseen niinpaljon paneutua.
Katsotaan tuleeko Suomen puolelta tarkempaa uutisointia, vai pitääkö tyytyä ns. "halpaan kopioon", eli huonoon suomennokseen ;)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Tässä suomalaista uutisointia:

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... yy-selvisi
Espanjassa tapetun suomalaismiehen kuolinsyy selvisi
MTV3 - Maija Salmi

Espanjalaisen Málaga Hoy-lehden mukaan suomalaismies menehtyi pään vammaan. Miehelle tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus tänä aamuna.

Lehden haastattelemien naapureiden mukaan uhri asui talossa Mijas Costan Calahondassa, jonka edessä tappelu käytiin. Naapurissa asuvan naisen mukaan suomalaismies oli ystävällinen ja hyvin käyttäytyvä. Hän ei ollut kuullut minkäänlaisia ääniä tappeluyönä.

Myös epäiltynä olevaa marokkolaistarjoilijaa luonnehditaan rauhalliseksi ja hänen työtoverinsa yllättyivät kuulleessaan miehen osuudesta tappeluun. Mies oli ollut tarjoilijana Calahondassa Millenium-yökerhossa viisi vuotta. Surmansa saanut suomalaismies oli ollut samassa yökerhossa ystävänsä kanssa viettämässä iltaa.

Aiemmin malagalainen Sur-lehti uutisoi miesten tulleen Calahondaan marbellalaisesta yökerhosta. Todellisuudessa miehet viettivät kuitenkin iltaa Calahondassa sijaitsevassa Millenium-yökerhossa.

Marokkolaisen tarjoilijan mukaan miehet olivat pyytäneet häneltä kyytiä kotiin. Tappelu sai alkunsa uhrin kodin edustalla. Marokkolaistarjoilijan mukaan suomalaismiehet olivat alkaneet lyödä häntä. Tarjoilija puolustautui omien sanojensa mukaan viinipullonavaajalla ja pakeni paikalta.

Poliisin tullessa paikalle toinen suomalaismies löytyi kuolleena.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Kirjuri kopista
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Touko 24, 2012 8:23 pm

Re: Suomalaismies tapettiin Aurinkorannikolla

Viesti Kirjoittaja Kirjuri kopista »

Kuollut Markku J. S. ja toinen suomalainen T. T. P. P.
Vastaa Viestiin