Germanwings-yhtiön Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kuoli
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Pahin vaihtoehto on siis todennäköisin tällä kertaa.
Taitaa olla olematon mahdollisuus sille, että nuori pilotti olisi saanut sairaskohtauksen sattumalta juuri sillä hetkellä, kun hän oli yksin ohjaamossa ja ovi oli lukossa. Eikä sellaista saataisi koskaan selville, koska pilotin ruumis on varmasti niin pieninä palasina.
Lentoyhtiöt (Lufthansa ja Germanwings) olivat innolla tiedottamassa heti tästä epäilystä, koska nyt vika oli yhden ainoan henkilön päässä. Eli lentokoneissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Lentoyhtiöt saivat pelastettua maineensa pikavauhtia. Kuitenkin tämä epäilys on tämän hetkisen tiedon mukaan kaikista todennäköisin syy putoamiselle, eikä kuitenkaan vielä täysin varmistettu syy.
Taitaa olla olematon mahdollisuus sille, että nuori pilotti olisi saanut sairaskohtauksen sattumalta juuri sillä hetkellä, kun hän oli yksin ohjaamossa ja ovi oli lukossa. Eikä sellaista saataisi koskaan selville, koska pilotin ruumis on varmasti niin pieninä palasina.
Lentoyhtiöt (Lufthansa ja Germanwings) olivat innolla tiedottamassa heti tästä epäilystä, koska nyt vika oli yhden ainoan henkilön päässä. Eli lentokoneissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Lentoyhtiöt saivat pelastettua maineensa pikavauhtia. Kuitenkin tämä epäilys on tämän hetkisen tiedon mukaan kaikista todennäköisin syy putoamiselle, eikä kuitenkaan vielä täysin varmistettu syy.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Tuli kyllä yllätyksenä, että oli tahallinen teko perämieheltä. Melko kamala tapaus. Minuakin kiinnostaa miksi kone on ohjattu alas niinkin hitaasti, kun sen olisi voinut tosiaan myös antaa syöksyä tuhoonsa. Onkohan perämies halunnut pitkittää vääjäämätöntä, jotta matkustajat ja muu henkilökunta kärsivät peloissaan mahdollisimman kauan?
Ja sinulle Sirpa en pyynnöstäsi huolimatta ala opettamaan fysiikkaa kun olet jo osoittanut lahjattomuutesi. Vähän sama kun yrittäisi kissaa opettaa puhumaan. Sen voin sanoa, että se ohjaamon ovi pidetään visusti kiinni ja lukossa aina, jotta ohjaamoon ei pääse kukaan ulkopuolinen. Kun kapteeni on poistunut vessaan niin luonnollisesti ovi on laitettu kiinni ja lukittu. Aivan turhaa ihmetellä miten ovi oltaisi voitu lukita jos ohjaamossa olisi oltu tajuttomana.
Ja sinulle Sirpa en pyynnöstäsi huolimatta ala opettamaan fysiikkaa kun olet jo osoittanut lahjattomuutesi. Vähän sama kun yrittäisi kissaa opettaa puhumaan. Sen voin sanoa, että se ohjaamon ovi pidetään visusti kiinni ja lukossa aina, jotta ohjaamoon ei pääse kukaan ulkopuolinen. Kun kapteeni on poistunut vessaan niin luonnollisesti ovi on laitettu kiinni ja lukittu. Aivan turhaa ihmetellä miten ovi oltaisi voitu lukita jos ohjaamossa olisi oltu tajuttomana.
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Sanattomaksi vetää. Tekninen vika tai inhimillinen virhe ovat vielä käsityskyvyn rajoissa, toisin kuin tällainen tahallinen teko. Saa nähdä löytyykö Lubitzin tehtailemalle massamurhalle mitään syytä tai selitystä. (Tyttöystävä jätti?)
Jonkun uutisen mukaan tyyppi asui vielä vanhempiensa kanssa. No, kaipa se on ihan normaalia lähes kolmikymppiselle lentäjälle. Voi stana minkä meni tekemään.
Jonkun uutisen mukaan tyyppi asui vielä vanhempiensa kanssa. No, kaipa se on ihan normaalia lähes kolmikymppiselle lentäjälle. Voi stana minkä meni tekemään.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
-
- Hetty Wainthropp
- Viestit: 479
- Liittynyt: Ma Tammi 23, 2012 11:47 am
- Paikkakunta: Pori
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Löysin JuuTuubista tällaisen videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Eli pätkän mukaan sinne ohjaamoon kyllä pääsisi esim. lentoemo hätätilanteessa. Eiköhä kapteenikin sit pääsisi? Hämmentävää.
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Eli pätkän mukaan sinne ohjaamoon kyllä pääsisi esim. lentoemo hätätilanteessa. Eiköhä kapteenikin sit pääsisi? Hämmentävää.
Syntyminen on vain kuoleman odotusta
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Pääsee tietyllä koodilla, ellei ohjaamosta erikseen estetä pääsyä laittamalla vipu lukitusasentoon. Kuten tässä todennäköisesti ja tietoisesti tehtiin.JackSparrow kirjoitti:Löysin JuuTuubista tällaisen videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Eli pätkän mukaan sinne ohjaamoon kyllä pääsisi esim. lentoemo hätätilanteessa. Eiköhä kapteenikin sit pääsisi? Hämmentävää.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Jep.Gladys kirjoitti:Pääsee tietyllä koodilla, ellei ohjaamosta erikseen estetä pääsyä laittamalla vipu lukitusasentoon. Kuten tässä todennäköisesti ja tietoisesti tehtiin.JackSparrow kirjoitti:Löysin JuuTuubista tällaisen videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Eli pätkän mukaan sinne ohjaamoon kyllä pääsisi esim. lentoemo hätätilanteessa. Eiköhä kapteenikin sit pääsisi? Hämmentävää.
Kolmosella sanottiin:
"Turvaoven luonne on sellainen, että miehistön jäsen pääsee sisään tietyin menettelyin. Mutta se voidaan erityisesti estää ohjaamon sisältä, jos näin halutaan. ."
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
http://yle.fi/uutiset/katso_video_nain_ ... en/7891105
http://yle.fi/uutiset/saksalaiskoneen_p ... aa/7891881
Tässä uutisessa kerrottiin pilotilla olleen asunto myös juuri Düsseldorfissa. Hän olisi siis ollut matkalla kotiin?Katso video: Näin Airbus 320 ohjaamon turvaovi toimii – lentäjä voi estää myös hätäavauksen
Ohjaamon lukittavat turvaovet tulivat lentokoneisiin vuoden 2001 terrori-iskujen jälkeen. Matkustamosta ei ohjaamoon pääse enää noin vain. Avaimia ammuksenkestävään oveen ei ole.
Jos koneen purseri tai muu matkustamohenkilökuntaan kuuluva haluaa lennon aikana ohjaamoon, on siihen saatava lentäjältä lupa. Matkustamosta löytyy puhelinyhteys, jolla pilotin kanssa voi keskustella.
Ovesta löytyy myös numerolukko. Sitä painelemalla ohjaamossa kuuluu kutsuääni. Sen kuultuaan lentäjä voi avata oven vipukatkaisijasta – tai olla avaamatta.
Silloin näpytellään koodi, joka voi olla kahdesta aina seitsemään numeroon. Lentoyhtiö voi vaikuttaa siihen, millaisilla hätäavausmenetelmillä ovi aukeaa.
Lentäjä voi kuitenkin halutessaan estää hätäavauksen. Pilotti voi tehdä oven toimimattomaksi jopa useiksi minuuteiksi. Tällä tavoin ulos ohjaamosta voidaan jättää myös koneen muut lentäjät.
Finnairin mukaan ohjaamon oven on oltava aina lukittunana, kun moottorit ovat käynnissä.
- Ovea ei saa jättää auki lyhyeksikään aikaa. Kun matkustamohenkilökunnan jäsen käy ohjaamossa, hän sulkee oven perässään. Matkustamosta ei saa nähdä, onko ohjaamon ovi auki eli verhon pitää olla suljettu, Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist toteaa.
http://yle.fi/uutiset/saksalaiskoneen_p ... aa/7891881
Lubitz asui vanhempiensa luona Montabaurin pikkukaupungissa Rheinland-Pfaltzin osavaltiossa lounaisessa Saksassa. Toinen asunto hänellä oli Düsseldorfissa, jossa Germanwingsin kotikenttä sijaitsee.
-
- Aloitteleva Besserwisser
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 4:31 pm
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Jos joku on löytänyt äänitteen, ennen koneen tuhoutumista voisiko sen linkata tänne?
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
No, kaikenlaista on liikkeellä. Huhu kertoo, että USA:n koneet eivät olekaan nouseet ilmaan Suomen lentosotaharjoituksissa, kun on ilmennyt teknisiä vikoja. Mutta sitä minä en ymmärrä, että mitä ne tekevät Rovaniemellä - niiden kenttähän piti olla Virossa?! Eihän niiden pitänyt laskeutua ollenkaan Suomeen?! Voikohan tämä olla edes totta?!Snoopy kirjoitti:Voihan se olla noinkin. Jutussa vaan on outoa se, että miksi juurikin vuoristoon? Jos meinaa tappaa itsensä, niin miksi tappaa myös ison ryhmän lapsia? Miten se hävittäjä ilmestyi nopeasti tilanteeseen? Oliko kaikki sattumaa? Oliko makkaranpurijan ex tai exän nykyinen mukana koneessa? Vaikuttaa epäuskottavalta että jätkä vaan tappoi itsensä ja vei koneellisen mukanaan.jotain muuta on taustalla.Täysi Purenta kirjoitti:Eiköhän kyse ole ennemminkin tuon perisaksalaisen makkaranpurijan sydänsuruista ja halusta lähteä tästä maailmasta tavalla, joka saa pettäneen/jättäneen rakastetun hiukset pystyyn pitkäksi aikaa. Onhan näitä nähty.
En oikein keksi mikä tässä nyt näyttäisi terrorismilta? Länsimaiset saavat isoa vahinkoa aikaiseksi omine nokkineenkin.
Alethes doksa meta logu
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Omaa postaustani jatkaen... ilmeisesti ihan tavallinen ratkaisu Saksassa olla kirjoilla jossakin ja oikeasti asustella toisaalla. Syynä yksinkertaisesti vaikkapa halvempi verotus yhdessä osassa maata kuin toisessa tms.Gladys kirjoitti:Jonkun uutisen mukaan tyyppi asui vielä vanhempiensa kanssa. No, kaipa se on ihan normaalia lähes kolmikymppiselle lentäjälle.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Niin tuossa videolla noin minuutin kohdalla kyseiset vivut esiteltiin. ymmärsin videolta vielä että (teljetyn) oven läpi kyllä kulkee hätäluukku, joka tietenkin aukeaa vain ohjaamon puolelta.Gladys kirjoitti:Pääsee tietyllä koodilla, ellei ohjaamosta erikseen estetä pääsyä laittamalla vipu lukitusasentoon. Kuten tässä todennäköisesti ja tietoisesti tehtiin.JackSparrow kirjoitti:Löysin JuuTuubista tällaisen videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Eli pätkän mukaan sinne ohjaamoon kyllä pääsisi esim. lentoemo hätätilanteessa. Eiköhä kapteenikin sit pääsisi? Hämmentävää.
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Mitä hyötyä on tulevasta muutoksesta että henkilökunnasta jonkun on tultava ohjaamoon vessakäynnin ajaksi ?
Ville ohjaa ja Matti menee paskalle. Sirpa tulee ohjaamoon jaVille tempasee kerran Sirpaa nassuun ja samalla lukitsee oven sisäpuolelta.
Taas syöksytään tuhoon, mutta tietysti nyt saadaan selville että laajennettu itsari.
Itse tapahtumaa tuo ei poista.
Ville ohjaa ja Matti menee paskalle. Sirpa tulee ohjaamoon jaVille tempasee kerran Sirpaa nassuun ja samalla lukitsee oven sisäpuolelta.
Taas syöksytään tuhoon, mutta tietysti nyt saadaan selville että laajennettu itsari.
Itse tapahtumaa tuo ei poista.
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Matille radiopuhelin vessaan.
Matti infoaa luuriin että nyt on asiat hullusti. Lennonjohto ottaa koneen ohjaksiinsa ja tälläiseltä vältyttäisiin !
Lennonjohto voi samalla yrittää jututtaa perämiestä.
Tietty tämä ei estä sitä jos perämies vääntää vivut kaakkoon nopeasti ja syöksee koneen äkkisyöksyyn.
Matti infoaa luuriin että nyt on asiat hullusti. Lennonjohto ottaa koneen ohjaksiinsa ja tälläiseltä vältyttäisiin !
Lennonjohto voi samalla yrittää jututtaa perämiestä.
Tietty tämä ei estä sitä jos perämies vääntää vivut kaakkoon nopeasti ja syöksee koneen äkkisyöksyyn.
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Ylen uutissivulta;
Kertoo paljon uutisoinnin sekavuudesta, että aiemmin jossakin uutisessa oli kerrottu perämiehen työskennelleen stuerttina sen aikaa, kun pilottikoulutus oli häneltä keskeytyksissä. Nyt paljastuu keskeyttämisen syyn olleen psyykkinen, joten tuskin oli töissä silloin.
Eli täysin vääränlainen tyyppi päästetty ohjaamoon. Huh huh. Onneksi ei tarvitse itse matkustaa lähiaikoina lentokoneessa. Voi olla lähiajat lentokoneissa vähän nihkeä tunnelma, jos lentokapteeni vaikka kuuluttaa vähän omituisia juttuja tms.
Saksalainen Passauer Neue Presse -lehti on haastatellut perämiehen tuttavaa, jonka mukaan perämies oli epätasapainoinen ja joutunut myös keskeyttämään pilottikoulutuksensa puoleksi vuodeksi psyykkisistä syistä. Tuttavan mukaan perämiehen haaveena oli aina ollut päästä lentäjäksi. Turmaa tutkivat viranomaiset eivät ole vielä julkaisseet virallisia tietoja perämiehen terveydentilasta.
Kertoo paljon uutisoinnin sekavuudesta, että aiemmin jossakin uutisessa oli kerrottu perämiehen työskennelleen stuerttina sen aikaa, kun pilottikoulutus oli häneltä keskeytyksissä. Nyt paljastuu keskeyttämisen syyn olleen psyykkinen, joten tuskin oli töissä silloin.
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2803
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
- Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu
Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä
Tai asuu virallisesti jollakin paikkakunnalla jostain syystä ja työpaikan takia on toisaalla kakkosasunto, kuten tällä pilotilla Düsseldorfissa. Eikös se siellä ollut.Gladys kirjoitti:Omaa postaustani jatkaen... ilmeisesti ihan tavallinen ratkaisu Saksassa olla kirjoilla jossakin ja oikeasti asustella toisaalla. Syynä yksinkertaisesti vaikkapa halvempi verotus yhdessä osassa maata kuin toisessa tms.Gladys kirjoitti:Jonkun uutisen mukaan tyyppi asui vielä vanhempiensa kanssa. No, kaipa se on ihan normaalia lähes kolmikymppiselle lentäjälle.
Gods made heavy metal.