Germanwings-yhtiön Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kuoli

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Rebdomine
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:15 am
Paikkakunta: 7878km Columbine High Schoolista

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Rebdomine »

Palle mitä mieltä olet siitä kun sanotaan että Andreas yms oli kriisinäyttelijä? Uskotko kriisinäyttelijöihin?
Mua itseäni kiinnostaa paljon salaliittoteoriat ihan jo sen takia että niitä on hauska tutkia, oon kuullut tästä "Juutalaisten hallitsemasta maailmasta" tai miksikä ne sitä kutsuvat mutta tietoa on niin paljon että on vaikea päästä kärryille.. :D
“Fine, I’ll start shooting anyway!”
-Eric Harris 20.4.1999
Pätemistä Minfossa vuodesta 2011
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Ei kai kärryille pääsemiseen tarvita muuta kuin tietoa siitä, että kenellä on rahat, niin sillä on myös valtaa?
Klo 15.13: Pelastusmiehistön matka onnettomuuspaikalle on äärimmäisen vaikea lumen takia. Ranskalaisen L'Express-lehden mukaan jalkaisin matka kestää 2-3 tuntia. Poliisi ja pelastusmiehet eivät myöskään pääse perille ajoneuvoilla.
Klo 18.47 Uusi kuva näyttää, kuinka totaalista tuho onnettomuuspaikalla on.
Kuva

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201503 ... 6_ul.shtml

Mihin se lumi katosi?
Alethes doksa meta logu
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Kone=ylhäällä vuoren huippupuolella johon aurinko esteettä paistaa pitkin päivää=ei lunta.

Pelastajat=alhaalla asutuilla seuduilla. Tiet kulkevat syvällä vuorten välisissä solissa joihin aurinko ei juurikaan pääse paistamaan=ihan helkkaristi lunta.

Putoamispaikka on simppeli tavoittaa helikopterilla, mutta jokainen fysiikkaa lukenut ymmärtää miksei helikopteri voi laskeutua liki pystysuoralle pinnalle. Pelastusmiehistö ja raivauskalusto tulee siis paikalle muilla keinoin kuin lentäen, ja siellä alhaalla varjoisissa laaksoissa missä autoilla pääsee kulkemaan on lunta paljon. Puhumattakaan siitä mihin asti ajoneuvoilla pääsee. Loppumatka on jalkapatikkaa yhtä kaikki.
LiskonKingi
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 7:00 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja LiskonKingi »

Täysi Purenta kirjoitti:Kone=ylhäällä vuoren huippupuolella johon aurinko esteettä paistaa pitkin päivää=ei lunta.

Pelastajat=alhaalla asutuilla seuduilla. Tiet kulkevat syvällä vuorten välisissä solissa joihin aurinko ei juurikaan pääse paistamaan=ihan helkkaristi lunta.

Putoamispaikka on simppeli tavoittaa helikopterilla, mutta jokainen fysiikkaa lukenut ymmärtää miksei helikopteri voi laskeutua liki pystysuoralle pinnalle. Pelastusmiehistö ja raivauskalusto tulee siis paikalle muilla keinoin kuin lentäen, ja siellä alhaalla varjoisissa laaksoissa missä autoilla pääsee kulkemaan on lunta paljon. Puhumattakaan siitä mihin asti ajoneuvoilla pääsee. Loppumatka on jalkapatikkaa yhtä kaikki.
Väitätkö, että lumiajoneuvot pääsevät vain sinne lumen rajalle, eikä yhtään pidemmälle?
Palle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 1:31 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Palle »

Rebdomine kirjoitti:Palle mitä mieltä olet siitä kun sanotaan että Andreas yms oli kriisinäyttelijä? Uskotko kriisinäyttelijöihin?
Mua itseäni kiinnostaa paljon salaliittoteoriat ihan jo sen takia että niitä on hauska tutkia, oon kuullut tästä "Juutalaisten hallitsemasta maailmasta" tai miksikä ne sitä kutsuvat mutta tietoa on niin paljon että on vaikea päästä kärryille.. :D
En tiedä, onko Lubitz kriisinäyttelijä, mutta huomiota on kiinnittänyt nimen Lubitz tausta. Se juontaa samasta juuresta kuin Lubavitz. Ortodoksijuutalaisilla on lahko chabad-lubavitzi, minkä jäseniä on tuomittu vuosisatojen saatossa kabbalarituaalimurhista. Näillä on tapana pääsiäisenä kiduttaa ja murhata veri valuttaen joku (kristitty tai muu ei-juutalainen) mielell.poika, purimina taas joku nuori aikuinen.

Itse en ole perehtynyt kriisinäyttelijoihin sen tarkemmin, mutta useat muut ovat ja ei se ihan hihasta vedettyä ole. Mm. Sandy Hookin "ampujan" "Adam Lanzan" isänä julkisuudessa esiintynyt "Peter Lanza" on todellisuudessa näyttelijä Michael MacDonald. Lanzan "uhri" Emily Parker, joka julkisuudessa olleiden tietojen mukaan kuoli, jatkaakin elämäänsä niinkuin muutkin "kuolleet". Perhekuva oli lavastettu, kolmen sijaan heillä olikin vain kaksi lasta, mutta Emily photoshopattu kahteen kertaan kuvaan. Perhe naureskeli Obaman kanssa "muistotilaisuudessa" ja kerää sievoiset summat "muistorahastolla". Sitten vaaditaan aseita pois amerikkalaisilta, etta juutalaismafian NL-tyyppinen vallankaappaus onnistuisi paremmin. No, valta siellä on jo kutakuinkin kaapattu, mutta suunnitelmissa näillä on näkojään kansanmurha päälle. Aseettomat on helpompi tappaa, kuten kävi mm. Ukrainan holodomorissa Stalinin aselakien tiukennuksen jälkeen. Esimerkkejä on loputtomiin.

Bostonin pommi-iskun "uhrit" ovat hekin kaikki kriisinäytelijöitä. En nyt viitsi kaivaa kuvia ja todisteita, mutta varmasti googlaamalla löytää.

Charlie Hebdon kosherkaupan juutalaiset "kuolleet" kävelivät ulos kaupasta ihan omin jaloin. Valokuvia todisteena.

jne.
Palle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 1:31 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Palle »

Täysi Purenta kirjoitti:Kone=ylhäällä vuoren huippupuolella johon aurinko esteettä paistaa pitkin päivää=ei lunta.

Pelastajat=alhaalla asutuilla seuduilla. Tiet kulkevat syvällä vuorten välisissä solissa joihin aurinko ei juurikaan pääse paistamaan=ihan helkkaristi lunta.

Putoamispaikka on simppeli tavoittaa helikopterilla, mutta jokainen fysiikkaa lukenut ymmärtää miksei helikopteri voi laskeutua liki pystysuoralle pinnalle. Pelastusmiehistö ja raivauskalusto tulee siis paikalle muilla keinoin kuin lentäen, ja siellä alhaalla varjoisissa laaksoissa missä autoilla pääsee kulkemaan on lunta paljon. Puhumattakaan siitä mihin asti ajoneuvoilla pääsee. Loppumatka on jalkapatikkaa yhtä kaikki.
Sitä lunta ei ollut missään paikassa, ei varjoisissa laaksoissa eikä huipulla. Siellä näkyi vain jotain kaatopaikkajätettä siroteltuna helppokulkuisiin paikkoihin. Eikä missään näkynyt edes törmäyspaikkaa. Katselepa ihan huviksesi kuvia ihan oikeista crasheistä ja vertaa kuvia tähän lavastukseen. Lentokoneesta yleensä jää muutakin jäljelle, kuin pieni pala peltiä- juuri se pala missä sattumoisin lukee GW:n tunnus. Ahhahaa....
Palle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 1:31 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Palle »

Kuva

Ympyröity pala on ainoa koneesta virallisen tarinan mukaan jäänyt kappale. Ja loput koneesta? Perä? Siivet? Moottorit? Hohhoijaa...
Palle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 1:31 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Palle »

Koneessa todellakin oli kaksi oopperalaulajaa Oleg Bryjak ja Maria Radner . Naisen vauva ja mies mukana. Mitä heille onkaan tapahtunut...

Kuva

Kuva

'The lyrical family is in mourning' over loss of singers


"Siegfried" is a classic German opera, created by one of its greats, Richard Wagner. It tells the story of Siegfried, a proud orphan who slays a dragon and finds love with the Earth goddess Erda.

It makes sense, then, that two German singers -- Oleg Bryjak and Maria Radner -- would be invited to Barcelona to perform at the city's Gran Teatre del Liceu.

According to the theater's Facebook page, the pair had just performed in "Siegfried" in Barcelona. Bryjak played Alberich, the brother of the dwarf who raised Siegfried. And Radner was Erda.

Both had successful careers and full lives beyond this one production.

In addition to her flourishing career, Radner had a husband and child -- both of whom presumably died with her on the Germanwings flight, according to New York's Metropolitan Opera. Radner debuted at the Met in 2012 in "Gotterdammerung," another opera by Wagner.

"Maria was a gifted artist who touched the lives of many Met company members during her time with us," the Met said in a statement.
http://edition.cnn.com/2015/03/24/world ... index.html
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Poistettu runsaasti ketjuun millään tavalla kuulumatonta tekstiä.

Keskustelkaa Jesuiitoista ja "Pata Negra" - ruokaohjeista jossain muualla.

T. YP
Ne tietää, jotka tietää...
sine qua non

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

http://yle.fi/uutiset/raportti_vahvista ... ya/7975677
Raportti vahvistaa: Germanwingsin turmapilotti harjoitteli syöksyä

Germanwingsin lentoturmaa tutkineiden ranskalaisten onnettomuustutkijoiden väliraportin mukaan turmakoneen perämies harjoitteli lentokorkeuden laskemista edellisellä lennollaan.

Ranskan onnettomuustutkintakeskuksen BEA:n väliraportissa todetaan, että Germanwingsin maaliskuisen turmakoneen perämies Andreas Lubitz harjoitteli lentokorkeuden hallittua pudottamista samalla koneella sen aiemmalla lennolla onnettomuuspäivänä.

Raportin mukaan Lubitz asetti viidesti A320-koneen lentokorkeuden 30 metriin edellisellä lennolla Düsseldorfista Barcelonaan ollessaan ilmeisesti yksin ohjaamossa. Koneen mustien laatikoiden tallentamien tietojen mukaan Lubitz muutti lentokorkeutta viidesti neljän ja puolen minuutin aikana.

BEA:n mukaan Lubitz toistuvasti aloitti lentokorkeuden laskun ja nosti koneen sitten jälleen matkalentokorkeuteen. Lubitz jätti myös vastaamatta useisiin hänelle suunnattuihin radiokutsuihin.

Väliraportin mukaan Lubitz ohjasi koneen tahallaan päin vuorta Ranskan Alpeilla maaliskuussa. Kaikki lennolla olleet 150 ihmistä kuolivat turmassa.

Saksalainen Bild-lehti uutisoi onnettomuustutkijoiden väliraportin löydöksistä jo ennen raportin julkistamista tutkijoita lähellä oleviin lähteisiin perustuen. BEA:n keskiviikkona julkaisema raportti ei ole lopullinen selonteko onnettomuuden syistä. BEA sanoi, että se jatkaa "laajempien kyseiseen onnettomuuteen tai samanlaisiin tapauksiin mahdollisesti johtaneiden seikkojen" selvittämistä.

Tutkijoiden mukaan he keskittyvät tutkimuksessaan "tasapainoon terveystietojen luottamuksellisuuden ja lentoturvallisuuden välillä" sekä "kompromisseihin", joita on tehty lentojen turvallisuuteen syyskuun 11. päivän terrori-iskujen jälkeen. Yksi tällaisista asioista on ohjaamon lukittava ovi. Lubitz ilmeisesti lukitsi koneen kapteenin ulos ohjaamosta.

Germanwingsin emoyhtiön Lufthansan edustajan mukaan yhtiö ei ollut vielä ehtinyt tutustua raporttiin tarpeeksi voidakseen kommentoida sitä.

Lähteet: AP, AFP, Reuters
Kiinnostava tieto kyllä, ei siis ainoastaan tuo, että harjoitteli lentokorkeuden hallittua pudottamista, vaan että jätti jo menomatkalla vastaamatta useisiin radiokutsuihin. Mitenkähän tuommoiseen on ohjeistuksena reagoida, jos pilotti toistuvasti jättää vastaamatta kutsuihin? Eikö syytä selvitetä mitenkään ja joutuisasti?

Ja missä se capitain seikkaili lennolla Barcelonaan - selvästikin Lubitz on pystynyt olemaan joltisiakin aikoja itsekseen ohjaamossa, eihän tuommoista "harjoittelua" ja radiokutsujen ohittamista olisi pystynyt tekemään, jos ei olisi ollut yksin? Germanwings näyttää lentävän välin Düsseldorf-Barcelona ajassa 2 tuntia 10 minuuttia. Ei ylivoimainen aika aikuiselle istua paikallaan. Vai olikos täällä jotakin kirjoittelua, että kapteeni ja perämies eivät olisi oikein tulleet juttuun?
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Alice »

Andreas Lubitz ohjasi Germanwingsin matkustajakoneen päin Alppien vuoristoa vajaa vuosi sitten. Nyt hänen viimeinen hyytävä sähköpostiviestinsä on julkaistu.

Lubitz lähetti viimeisen sähköpostinsa lääkärilleen kaksi viikkoa ennen hirmutekoaan. Saksalaislehti Bild julkaisi viimeisen viestin.

”Pelkään tulevani sokeaksi enkä saa tätä ajatusta pois mielestäni”, hän kirjoitti lääkärilleen.

”Yliopistollinen sairaala ei ole löytänyt mitään, mikä selittäisi muutoksen näössäni. Valitettavasti siitä alkaen, kun aloitimme testit, se on mennyt vain huonommaksi enkä pysty näkemään selkeästi kirkkaassa valossa”, hän kirjoitti.

Jo turman jälkeen kerrottiin, että Lubitz kärsi masennuksesta ja näön heikkenemisestä, jonka vuoksi hän pelkäsi menettävänsä työnsä.

Sähköposti paljastaa, että Lubitz käytti suuria annoksia Mirtazapin-masennuslääkettä. Hän kertoi, että lääkityksen lisääminen teki hänet entistä levottomammaksi ja sai hänet panikoimaan näkönsä vuoksi.

Hän myös kertoi lääkärilleen, että häntä häiritsi lisäksi jatkuva paine, jota hän tunsi silmissään.

”Jos se ei olisi silmissä, niin kaikki olisi hyvin”, hän kirjoitti.
Lennon numero oli 9525. Lubitz lensi Barcelonasta Dusseldorfiin matkalla olleen Germanwingsin Airbus A320 -matkustajakoneen päin Alppien vuoristoa 24. maaliskuuta viime vuonna. Turmassa kuoli 149 ihmistä.

Myöhemmin Lubitzin lääkärintodistuksista selvisi, että hän kärsi vakavasta masennuksesta. Hänellä kerrotaan olleen aiemmin myös itsemurha-ajatuksia. Lubitz oli puhunut 41 eri lääkärin kanssa viiden vuoden aikana ennen tuhoisaa lentoa.

Bildin mukaan eräs Lubitzin kanssa tekemisissä ollut psykiatri sanoi poliisille kaksi päivää turman jälkeen:

”Älä vain sano, että hän lensi konetta.”

Bildin käsiinsä saama materiaali on lehden mukaan peräisin Germanwingsin tragedian virallisesta tutkintaraportista, joka julkistetaan viikon päästä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 32996.html
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kyydissä

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Tässä suhteellisen tuore kirjoitus tapauksesta GQ:n nettisivuilla: The Real Story of Germanwings Flight 9525. Siinä on enkuntaitoisille enemmänkin juttua, ja tietysti niille jotka sinnikkäästi ottavat tekstien sisällöstä selvää sanakirjapohjalta. On siellä muutama kuvakin.

Tämä on muuten helppokäyttöisin tietämäni suomi-englanti-suomi -sanakirja: http://www.suomienglantisanakirja.fi/. Vink vink, tässä on oiva tapa opiskella kolmatta kotimaista.

MTV:n sivuille jutusta on koppuloitu lyhennelmä-suomennos joka menee näin:

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... in/5753104
23.02.2016

Hyytäviä tietoja Germanwings-turmasta: Näin itsemurha-aikeet muuttuivat joukkomurhaksi

GQ-lehti on tehnyt kattavan artikkelin siitä, mitä todella tapahtui ennen ja jälkeen viime maaliskuussa sattuneen lento-onnettomuuden, jossa sai surmansa 150 ihmistä.


Turma tapahtui vuosi sitten, kun koneen perämies ohjasi matkustajakoneen tahallisesti vuorenseinämää päin.

Ensimmäisenä, vain noin parikymmentä minuuttia onnettomuuden jälkeen, turmapaikalle saapui tutkija Jean-Sébastien Beaud. Beaud laskettiin helikopterista vielä savuavien ja liekehtivien koneenjäänteiden keskelle ja hän saattoi heti kertoa, että lentokone oli törmännyt vuoreen täyttä vauhtia ja tuhoutunut. Eloonjääneitä ei tulisi löytymään.

Tutkija löysi mustan laatikon nopeasti

Beaud alkoi merkitä turmapaikaltaan löytämiään asioita pienin muovisin merkein. Noin 25 minuuttia sen jälkeen, kun hän oli saapunut turmapaikalle ja aloittanut työnsä, hän löysi oranssin kenkälaatikon kokoisen esineen.

Beaud oli hämmentynyt tajutessaan löytäneensä ohjaamon keskustelua nauhoittaneen mustan laatikon vahingoittuneena, mutta toimivana.

Seuraavat tunnit ja vuorokauden Beaud kollegoineen työskenteli vuorenrinteellä tutkien ja etsien syitä turmaan. Miehen maatessa iltaisin telttansa pimeydessä, hän ajatteli matkustajia ja heidän viimeisiä kauhunhetkiään.

–Pystyin kuvittelemaan, mitä he kävivät lävitse, ja minun oli vaikea nukkua, hän kertoi.

Mielenterveysongelmia jo lento-opintojen alussa

Kaksi tuntia ennen kuin Beaud laskettiin vuorenrinteelle, Germanwingsin kone aloitti lähtövalmistelut Barcelonassa.

Lennon 9525 kapteeni Patrick Sondenheimer harmitteli perämies Andreas Lubitzille, ettei hän ollut ennättänyt käydä vessassa ennen koneen lähtöä.

– Mene ihan milloin vain, Lubitz lupasi auliisti kapteenille.

27-vuotias saksalainen Lubitz oli aloittanut lentäjänuransa Lufthansan lentäjäkoulutuksessa Bremenissä syksyllä 2008. Opinnot keskeytyivät kuitenkin vain muutaman kuukauden jälkeen marraskuussa.

Kaksi kuukautta keskeytyksen jälkeen psykiatri diagnosoi Lubitzin kärsivän ”syvästä masennuskaudesta”, johon liittyi ajatuksia itsemurhasta. Lentäjäopiskelijaa hoidettiin sekä psykoterapialla että voimakkailla masennuslääkkeillä.

Yhdeksän kuukauden hoidon jälkeen Lubitz palasi opintojensa pariin ja suoritti koulutuksensa loppuun Bremenissä vuoden 2010 alussa.

Itsemurhasuunnitelmat vaihtuivat laajennettuun itsemurhaan

Kolme vuotta myöhemmin Lubitzin ura oli nousukiidossa ja hän muutti tyttöystävänsä kanssa Düsseldorfiin luksusasuntoon. Pariskunta suunnitteli menevänsä naimisiin ja hankkivansa kaksi lasta.

Tyttöystävä Kathrin Goldbach kuvaili suhdetta ”vakaaksi ja harmoniseksi”.

Harmonia ei kuitenkaan kestänyt. Lubitzin mielenterveys alkoi jälleen horjua ja mies oli varma siitä, että hän oli sokeutumassa. Lubitz kävi useiden lääkäreiden luona ja hänen silmiään ja aivojaan tutkittiin tarkkaan, mutta mitään poikkeavaa ei löydetty.

Yksi neurologeista totesi hänen olevan luulosairas. Lubitzin perhelääkäri diagnosoi hänellä alkavan psykoosin ja suositteli häntä kirjautumaan hoitoon, mutta Lubitz ei kiinnittänyt tähän mitään huomiota.

Maaliskuussa 2015 Lubitzin ajatukset alkoivat käsitellä kuolemaa. Hän etsi internetistä tietoja tavoista tehdä itsemurha: ”hiilimonoksidin muodostaminen”, ”polttoaineen juominen” ja ”mikä myrkky tappaa ilman kipua” esimerkkeinä näistä hauista.

18. maaliskuuta psykiatri kirjoitti Lubitzille sairauslomaa. Muutaman päivän kuluttua miehen mieleen pälkähti uusi itsetuhoinen ajatus. Hän alkoi etsiä tietoja siitä, kuinka Airbus A320 –lentokoneen ohjaamon oven lukitusmekanismi toimi.

"Jumalan tähden! Avaa se ovi"

Maaliskuun 24. päivänä lennon 9525 kapteeni Sondenheimer lähti käymään vessassa ja jätti Lubitzin yksin ohjaamoon. Tällöin mies pani suunnitelmansa täytäntöön.

Kolme minuuttia lähtönsä jälkeen kapteeni palasi mennäkseen takaisin ohjaamoon. Hän näppäili pääsykoodinsa oven vieressä olevaan paneeliin, mutta pääsy ohjaamoon evättiin.

– Minä täällä, hän huhuili koputellen ovea.

Sondenheimer alkoi takoa ovea. Lubitz ei reagoinut.

– Jumalan tähden! Avaa se ovi, kapteeni karjui.

Matkustajat tajusivat tilanteen ja alkoivat liikehtiä pois paikoiltaan.

Viisi minuuttia paluunsa jälkeen koneen kapteeni käski lentoemäntää tuomaan hänelle koneen perälle piilotetun sorkkaraudan. Hän alkoi hakata ovea ja yritti sitten kammeta sen auki.

Yritykset eivät tuottaneet tulosta ja vain hetkiä myöhemmin matkustajakone törmäsi vuoreen lähes 650 kilometrin tuntivauhdilla.

Turman todellinen syy edelleen mysteeri

Oliko Lubitz oppikirjaesimerkki narsistista, joka ajautui ratkaisuunsa sairauttaan, todellista tai kuviteltua, kohden tuntemansa vihan takia?

Välittömästi lento-onnettomuuden jälkeen häntä verrattiin egyptiläiseen lentoperämieheen Gamil el-Batoutyn, joka ohjasi New Yorkista Kairoon matkalla olleen matkustajakoneen Atlanttiin vuonna 1999.

El-Batoutyn lisäksi onnettomuudessa kuoli 216 muuta ihmistä, mukaan lukien EgyptAirin johtaja, joka oli syyttänyt perämiestä itsensäpaljastelusta.

Lubitzin profiili ei kuitenkaan vastaa kostonhimoista, sosiopaattimurhaajaa. Hän kykeni rakastavaan suhteeseen, hänellä oli lämpimät välit vanhempiinsa eikä hänellä ollut kaunoja ketään kohtaan.

Joten mikä selittää suunnitelmallisen joukkomurhan, joka tappoi 150 miestä, naista ja lasta? Miksi valita joukkomurha yksinäisen itsemurhan sijaan?

Mysteerit tulevat jäämään vaille ratkaisua, sillä kuten psykologi Joel Dvoskin kuivakasti toteaa: ”Yhtäkään laajennetun itsemurhan tekijää ei ole haastateltu”.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Germanwings-yhtiön Airbus-kone pudonnut Ranskassa – 148 ihmistä kuoli

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Lentäjien mielenterveyttä on uutisen mukaan tutkittu toistaiseksi vähäisesti, mikä minulle tuli yllätyksenä. Tämän vuoreenajon jälkeen on havahduttu siihenkin ja selvitelty lentäjien mielenterveyttä Harvardin yliopistolla. Ja kas: jopa tuhansilla lentäjillä arvioidaan olevan masennuksen oireita, osalla jopa itsetuhoisia ajatuksia.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 07695.html
15.12.2016

Sadat ja jopa tuhannet lentäjät kärsivät niin pahasta masennuksesta, että heillä on itsetuhoisia ajatuksia. Asia käy ilmi Harvardin yliopiston tuoreesta tutkimuksesta, joka julkaistiin torstaina Environmental Health -tiedelehdessä.

Kyseessä on ensimmäinen lentäjien mielenterveyttä selvittävä tieteellinen tutkimus, ja siinä on keskitytty erityisesti masennukseen sekä itsetuhoisiin ajatuksiin. Tutkijoiden mukaan asiaa lähdettiin selvittämään sen jälkeen, kun saksalaisen Germanwings-lentoyhtiön pilotti Andreas Lubitz lensi ohjaamansa matkustajakoneen tarkoituksella päin vuorta viime vuonna.

149 ihmisen hengen vienyt turma nosti esille lentäjien mielenterveysongelmat, sillä Lubitzin todettiin turman jälkeen kärsineen masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista.

Anonyyminä kyselynä tehty tutkimus toteutettiin huhtikuun ja joulukuun välisenä aikana viime vuonna. Koko kyselyyn vastanneet 1837 lentäjää löydettiin ympäri maailmaa ammattiliittojen, lentoyhtiöiden ja lentokenttien kautta.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että sadat työelämässä mukana olevat lentäjät kärsivät masennuksen oireista. Lentäjien kerrotaan myös mahdollisesti välttelevän hoitoon menoa, mihin voi olla syynä pelko uran vaarantumisesta.

12,6 prosenttia vastanneista kärsi oireista siinä määrin, että masennuksen määritelmä täyttyi. 4,1 prosenttia puolestaan vastasi myöntävästi kysymykseen siitä, oliko heillä ajatuksia itsensä satuttamisesta tai siitä, että olisi parempi olla kuollut.

Vaikka tuloksista voi vetää tutkijoiden mukaan yleistettyjä johtopäätöksiä vain rajoitetusti, heidän mukaansa on kuitenkin selvää, että huomattava määrä työelämässä mukana olevista lentäjistä kärsiin masennuksen oireista.

Tutkijoiden mukaan Germanwingsin tragedian tulisi antaa motivaatiota uusille lisätutkimuksille koskien lentäjien mielenterveyttä. Lentoyhtiöt pyrkivät parantamaan tilannetta terveystarkastuksien ja erilaisten arvioiden avulla, mutta tutkijoiden mukaan niiden tulisi panostaa enemmän myös mielenterveysongelmien ennaltaehkäisyyn.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Vastaa Viestiin