Nancy Spungen ( & Sid Vicious)

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Surma
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 8:10 pm

Viesti Kirjoittaja Surma »

Moderni rakkaustarina ja yksi Punkin esikuvista, tärkeää minulle. Uskon, että Sid tappoi Nancyn, mutta luulen että ei olisi oikein syyttää Sidiä siitä, sillä kuten Nancyn äiti kirjassaan kertoi, Nancy halusi kuolla.

pikkunen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: Pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Kirjan olen lukenut muutamaankin otteeseen.
Nancy ehkä pakotti Sidin tai sitten ei tappamaan itsensä.

Traaginen tarina kaiken kaikkiaan.

Nephie
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 6:51 pm

Viesti Kirjoittaja Nephie »

Olen erittäin iloinen että löysin tämmöisen keskustelun. Tämä valaisi minua siinä määrin mitä tarvitsin tajutakseni asian laitoja. Itse en ole Nancya vielä lukenut mutta heti kun ehdin luen sen. Olen ollut jo kauan tästä aiheesta kiinnostunut ja kuten sanoin jo erittäin iloinen löydessäni tämän aiheen jossa puidaan punkin Julian ja Romeon rakkaustarinaa, joka oli traaginen heidän eläessä ja heidän kuollessa.

Tai jotenkin sillee.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Darn, unohdin tänne mainita, että eilen tuli dokumenttia Teemalta. Ensin punk-liikkeen synnystä ja yhtyeistä ja asioista, jotka vaikutti siihen ja sen jälkeen Sex Pistolsista lähes kahden tunnin dokumentti.

Sidin ja Nancyn osuutta ei ollut paljon, mutta se, mitä siitä irtosi, oli sitäkin arvokkaampaa.

Sidiä haastateltiin mm. ennen Nancyn kuolemaa. Huomasi että jätkä oli ihan pihalla loppuajasta, nukahteli kesken haastattelun, unohti missä oli ja kun Nancy sen sitten pukki hereille siitä taas, pyysi heti seuraavaa kysymystä, unohtaen vastata edelliseen.

Nancyn kuoleman jälkeen toimittajat taasen osoittivat, kuinka viisaita osaavat olla. Sid oli hiljaisen oloinen ja toimittaja esitti kysymyksiä.

Interviewer: Are you having fun at the moment?
Vicious: Are you kidding? No, I am not having fun at all. (long pause)
Interviewer: Where would you like to be?
Vicious: Under the ground.
Interviewer: Are you serious?
Vicious: (quietly, and sad) Yeah.

Eli suomennettuna:

Haastattelija: Onko sinulla kivaa nyt?
Vicious: Pilailetko? Ei, minulla ei ole yhtään kivaa. (pitkä hiljaisuus)
Haastattelija: Missä haluaisit olla?
Vicious: Mullan alla.
Haastattelija: Oletko tosissasi?
Vicious: (hiljaa ja surullisesti) Joo.

Kaiken sen perusteella mitä näin kameran välityksellä tästä pariskunnasta, pyörränkin osittain ajatuksen siitä, että Sid olisi tappanut Nancyn. Pari näytti olevan tosissaan rakastuneita keskenään ja se katumus mitä Sid osoitti tuon haastattelun aikana, näytti aidolta. En sitten osaa sanoa, että oliko se katumusta siitä että hän oli tappanut Nancyn, vai katumusta ja surua siitä, ettei Nancy ollut enää siellä. Jostain syystä kuitenkin taivunkin ajattelemaan niin, että Nancyn tappoi joku ulkopuolinen. Olihan se totta, että he olivat leveilleet rahoillaan ja missä ne rahat olivat sitten sinä aamuna, kun Nancy löydettiin kuolleena? Voisi hyvinkin kuvitella jonkun kuriirin vieneen ne. Sidin unenlahjoista tokkurassa taasen saatiin hyvä esimerkki sen haastattelun aikana: Haastattelija kysyi Sidiä nimeltä pariin otteeseen, mutta hän vain jatkoi nukkumista. Vasta sitten kun Nancy kiljaisi (Sidin tupakka tippui Nancyn päälle), hän heräsi. Voisi siis hyvinkin kuvitella että jos Sid on ollut kovastikin pöhnässä tuona yönä, ei hän olisi herännyt välttämättä edes taistelun ääniin. Nancy taasen tuntui olevan kovinkin pirteänä, vaikka näki että aineissa hänkin oli. Se taas voisi merkitä sitä, että hän olisi herännyt ryöstäjän/ryöstäjien tultua sisälle ja joutunut jonkun puukottamaksi sen vuoksi.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


tinttti
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja tinttti »

Itse olen murhasta sitä mieltä, että siinä kävi suurinpiirtein samalla tavalla kuin Sid & Nancy - elokuvassa. Saattaa olla, että he tappelivat ja Sid kävi ylikuumana, puukotti Nancya ja vähitellen hän heikentyi ja kuoli.

Mielestäni on kaukaa haettua se, että joku ulkopuolinen olisi puukottanut Nancyn. Sitäpaitsi Nancy oli ostanut puukon Sidille.

Mutta kuka tietää...

Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Nancyhan oli raskaana kuollessaan? Ja puukko oli isketty alavatsaan? Olisiko kyseessä ollut ehkä kuitenkin yritys päästä sikiöstä eroon(vrt hengari"abortti" sisäoppilaitoksessa ollessa, jolloin ei ilmeisesti kuitenkaan ollutkaan ollut raskaana)?

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Tuulitukka84 kirjoitti:Nancyhan oli raskaana kuollessaan? Ja puukko oli isketty alavatsaan? Olisiko kyseessä ollut ehkä kuitenkin yritys päästä sikiöstä eroon(vrt hengari"abortti" sisäoppilaitoksessa ollessa, jolloin ei ilmeisesti kuitenkaan ollutkaan ollut raskaana)?
Niinhän se taisi olla. En sit tiedä voisiko niillä ollut tullut päähän tuommoinen idea. Tai no, mistäs noista koskaan tietää.

Mutta siis sillä olen ajatellut että siellä ehkä sittenkin kävi se ulkopuolinen, kun Sid ja Nancyhan oli leveilleet aika näkyvästi sillä 2000 dollarilla, mikä olivat saaneet levy-yhtiöltä vaiko Malcolmilta mukaansa lähtiessään. Kuitenkin, näkyvää oli ollut ja isoon ääneen huudelleet, että rahaa kyllä on, niin. Joku tuttu sitä olikin sitten sanonut, että edellisenä iltana Sidin ja Nancyn ollessa istumassa heidän luonaan juuri (sekaisin taas kerran), oli Nancy antanut säilytykseen nahkatakin (Sidinkö?) ja lehtileikkeitä, jotka Nancy oli kerännyt. Samaan syssyyn oli sitten puhellut taas kerran niistä rahoista, miten niitä oli vielä vaikka kuinka paljon jäljellä.

Nancyn kuoleman jälkeen hotellihuone tutkittiin, mutta paikalta ei löytynyt juuri ollenkaan rahaa... Yksi vaihtoehto siinä vaiheessa oli, että pariskunta oli käyttänyt ne yön aikana huumeisiin, mutta kuulostaa hieman hämärältä semmoinen määrä niihin käyttää yhden yön aikana. Huoneessa oli kai vieraillut joku jossain vaiheessa (paikallinen diileri), ehkäpä olivat olleet ostamassa huumeita häneltä ja Nancy (ainoana hereillä?) oli sitten tonkinut rahat ylös, esitellyt niitä joko tarkoituksella tai tarkoituksettomasti ja diileri olikin päättänyt säästää huumeet itsellään ja sen lisäksi vielä varastaa rahat.

Pidän sitä mahdollisena, mutta en ainoana mahdollisuutena.

Eikö tätä tapausta sitten aikanaan vaivauduttu tutkimaan kunnolla, vai miksi se on yhä hämärän peitossa? Eikö ketään kiinnostanut niin paljon, vai oliko todisteita yhtään mistään niin vähän? Vai oliko Sid kenties varmuudella syyllinen, mutta häntä puolisuojeltiin silti jostain syystä?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


jamp
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 2:43 pm

Viesti Kirjoittaja jamp »

Kun arvioitte sitä, laittaisitteko omaa lasta laitokseen, Nancyn äidin kasvatustapoja ja Nancyn diagnoosia, kannattaa muistaa että nämä tapahtumat ovat oikeasti tapahtuneet 30-50 vuotta sitten. ja vieläpä eri kulttuurissa. Silloin ei ole tiedetty niin paljoa häiriintyneistä lapsista kuin nyt, silloin on ollut erilaiset kasvatustavat ja uskomukset, kulttuuri ja maa on eri jne.

Tänä päivänä minäkin sanoisin, etten laittaisi lastani laitokseen, mutta tuolloin tuossa yhteiskunnassa (ja itse asiassa Suomessakin..) se on todennäköisesti ollut erilainen ratkaisu. Toisaalta tänä päivänä tiedetään lapsen (ja ihmisen ylipäätään) käyttäytymisestä enemmän ja on hyväksytty ja tunnistettu paljon uusia sairauksia, joiden olemassaoloa ei ole ennen edes tiedetty / hyväksytty. Tänä päivänä Nancyn kaltainen lapsi saisi erilaista hoitoa ja pua kuin 40 vuotta sitten.

Eli siihen nähden en lähtisi osoittamaan sormella äitiä (miksei isää osoitella yhtä innokkaasti?). Uskoisin, että hän on tehnyt parhaansa niillä tiedoilla ja sillä avulla, mitä silloin on ollut tarjolla.

Tosiaan, luen tätä kirjaa nyt uudestaan sitten teini-iän. Päällimmäisenä minulla on koko ajan ajatus, että kuinka paljon Nancya ja hänen perhettään voitaisiin tänä päivänä auttaa.... :( Mietin paljon sitä, että nykyajan tiedolla vanhemmat olisivat osanneet toimia oikein ja Nancysta olisi todennäköisesti pystytty kasvattamaan yhteiskuntakelpoinen henkilö.

sussu
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 10:37 pm

Viesti Kirjoittaja sussu »

Aattelin täs et myyäkö, sitä deborah spungenin kirjaa nancy suomen kielellä suomessa , ja et saisko mistää netistä sitä tilattua;o
miau

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

cicero kirjoitti:Luin tuon kirjan joskus, oli tylsä ja huono.

Toisaalta tarinakaan ei ollut kovin kiinnostava, sattui nyt vaan poikaystävä olemaan stara, niin äiti tekaisi kirjan.
Sama vika täällä. Siitä on kyllä tosi kauan, kun kirjan luin. Ehkä sekin pitänee ottaa tässä uusintakäsittelyyn, josko irtoaisi jotain enemmän tänä päivänä.

Mä olen sen verran skeptinen näiden julkkisten kuolemien kanssa (vaikka nancy ei suoranaisesti julkkis ollutkaan), että mulla syntyy jos jonkinmoista teoriaa pääkopassa :roll: Pitää lukea joku kirja aiheesta, vaikkapa tuo Nancy uudelleen ja miettiä taas uutta teoriaa, kuka ja miksi :lol:

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

sussu kirjoitti:Aattelin täs et myyäkö, sitä deborah spungenin kirjaa nancy suomen kielellä suomessa , ja et saisko mistää netistä sitä tilattua;o
Tuollahan niitä on huutonetissä pilvinpimein, eikä edes pahan hintasia. :)

Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 659
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Edelleenkin erimieltä. Mielestäni äti liioitteli suuresti Nancyn mielenterveyshäiriöistä yms. Ehkä siksi, että tytär ei oikein mahtunut asetettuihin raameihin.
Kuka tietää, ehkä äiti olisi itse tarvinnut terapiaa?
Huoh. Oletko lukenut kirjaa ollenkaan? Itse en epäile äidin ja muun perheen tuskaa yhtään, selvästihän Nancylla oli jokin erittäin vakava persoonallisuushäiriö tai muu aivoperäinen sairaus, jota ei silloisella lääketieteellä osattu diagnosoida. Miksi helvetissä äiti kirjoittaisi kirjan ja tunkisi sen täyteen valheita? Onko ainoa perustelusi "kun tyttö ei asettunu raameihin"? Aika ontuvaa, anteeksi vaan. Perheessä oli kaksi muutakin lasta, jotka eivät käyttäytyneet Nancyn lailla.

Nancyn lyhyeksi jääneen aikuis-iän vaiheet kertovat myös karua kieltään siitä loputtomasta levottomuudesta, joka hänellä oli arvoitukseksi jäävän sairautensa takia. Huumeiden käyttö ja äärikäyttäytyminen kuuluvat esim. adhd:hen ja persoonallisuushäiriöihin.
cicero kirjoitti:Mä en ainakaan voisi kirjoittaa lapsistani tuollaista älytöntä kirjaa, musta se kertoo jo siitä että ei äidilläkään oo kaikki jutut olleet ihan ordnungissa
Vai olisikohan niin, että äidin tuska todella oli niin suurta, että kirjan kirjoittaminen oli keino purkaa se? Toisekseen Nancyhan oli julkisuuden henkilö, ja äiti halusi kertoa tarinan sen rähjäisen, väkivaltaisen, huumepäissään riehuvan punkkari-sussun takaa. Jos äiti olisi ollut mielisairas, ei hän mitään kirjaa olisi kirjoittanut, mieti nyt vähän.
Ja naurettavaa sanoa "mä en ainakaa noi tekis!!", kun ei Nancyn kaltaisesta lapsesta ole mitään kokemuspohjaa!

dzii
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 9:40 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja dzii »

broidi syntyi myös napanuora kaulan ympärillä, hänellä on nyt ikää 19 vuotta, ongelmia ollut ihan pienestä pitäen. ei tiedä lieneekö napanuora kaulan ympärillä syntyminen mikään syy, mutta kumminkin.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

No, paljon ihmisiä syntyy napanuora kaulan ympärillä. Jos tilanne on paha, saattaa lapsi vammautua.

Mutta Ciceron kanssa samaa mieltä. Ärsyttävän ämmän kirjoittama kirja - sltä se vain tuntuu- ei voi mitään! :roll:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Haluaisin katsoa tuon sivulla kaksi olevan elokuvan, mutta en saa siitä ääniä kuuluviin. Osaako kukaan auttaa avutonta? :oops: Ilman ääniä on vähän tylsää katsella... :(

Vastaa Viestiin