Venäjä: Koiran tappaneet maksoivat hengellään

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
swisse
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:07 pm

Venäjä: Koiran tappaneet maksoivat hengellään

Viesti Kirjoittaja swisse »

Koiran tappaminen maksoi siperialaiskaksikon hengen
9.1.2008 13:46

Raivostunut koiran omistaja tappio kaksikon kirveellä.

Koiran tappaminen maksoi kahdelle venäläismiehelle heidän henkensä, kertoivat siperialaisviranomaiset keskiviikkona.

Viranomaisten mukaan 40-vuotias venäläismies saapui joulukuussa kotiinsa ja huomasi ystäviensä tappaneen hänen lemmikkikoiransa lihaa saadakseen. Sokean raivon valtaan joutunut mies kaappasi lattialla lojuneen kirveen ja tappoi kaksikon kyselemättä. Hän ilmoittautui tämän jälkeen itse poliisille.

Veriteko sattui Chitan kaupungissa Siperian itäosassa. Mies joutuu oikeuteen syytettynä kahdesta murhasta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801 ... 5_ul.shtml

__
Näin siis Venäjällä. No hammas hampaasta jne..
And the wind blows through my heart
Shivers me one last time
As I now reach out in the dark
No one there

-Sentenced, No one there-
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Venäjä: Koiran tappaneet maksoivat hengellään

Viesti Kirjoittaja Spider »

swisse kirjoitti:huomasi ystäviensä tappaneen hänen lemmikkikoiransa lihaa saadakseen
:shock:


Teon pystyn ymmärtämään. En mäkään mene vannomaan mitä tekisin sille joka tappaisi mun koiran. Todennäköisesti jotain mistä en muistaisi mitään jälkikäteen.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Niinpä, itsekkin koira ihmisenä, sai jo pelkän jutun lukeminen vituttamaan niin paljon..

vitun siat,

"laitetaampa kaverin ransusta vähän apetta,kun nälättää" -> VIRHE!

sääli tuota miestä ja mistäköhän ne sen murha tuomion keksivät, kaksi sponttaania tappoa.. jaa tiedä sitten ryssien lakipykälistä..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Veikkaan tämän olevan enemmän tai vähemmän kaupunkitarina. Tuossa ei mainita nimiä, eikä tarkkoja tietoja. On sitä ennenkin mennyt iltapuluille läpi nämä.

Eiköhän sitä suurin osa koiran omistajista tekisi aivan samoin, jos siis tämä kummitustarina pitää paikkaansa.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

EuroJR kirjoitti:Eiköhän sitä suurin osa koiran omistajista tekisi aivan samoin, jos siis tämä kummitustarina pitää paikkaansa.
Ihan varmasti, jos annettaisiin kirves ja sattuisi nämä ihmiset olemaan vielä lähistöllä sopivasti. Parhaassa tapauksessa sitä tekisi silppua niistä, ottaisi lihan ja veisi näiden ihmisten sukulaisille ja tuttaville. "Kävin vähän hirvimetässä, heh heh. Tiiän et nyt ku on tää ruokapula ja kaikkea, pakkaseen ei sopinut enempää, nii..." :twisted:

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Nopean haun mukaan tappajan nimi oli Alexander Yermilov.Vaikkain juttu on melko varmasti keksitty, niin kyllähän tämä vahvistaa käsitystäni koiranomistajista :P
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

^ :lol: Komppaan!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

eipä ryssitellä siellä :?
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Toisaalta minä ymmärrän kyllä, että joku lemmikkieläimen omistaja tahtoisi tappaa jonkun toisen, jos tämä rääkkäisi rakasta pikkuista kuoliaiksi mielettömällä tavalla.
:?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Mäsä-Masa kirjoitti:Toisaalta minä ymmärrän kyllä, että joku lemmikkieläimen omistaja tahtoisi tappaa jonkun toisen, jos tämä rääkkäisi rakasta pikkuista kuoliaiksi mielettömällä tavalla.
:?
Kyllä ainakin tiedän, että monelle se lemmikki (varsinkin jos on lapseton ja silleen) on usein tärkeämpi kuin vaikkapa seurustelukumppani. Yksineläjälle vieläkin isompi merkitys, monelle vaikeassa tilanteessa kamppailevalle saattaa olla jopa se ainoa syy, miksi ei laittaisi aivojaan kattokoristeeksi. Lemmikin merkitys on valtava ja enemmän minä pitäisin outona sellaista, että antaisi rääkkääjän/tappajan päästä pälkähästä noin vain kuin sitä, että tuntee halua tappaa tuommoisen jälkeen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Lapsuudessa yhden kaverin naapurissa oli minkkitarha ja perhe ihmetteli, kun perheen lemmikkikissat aina hävisivät, kun tulivat isommiksi.
Sitten kävi ilmi, että tarhan isäntä ampui kissoja ja jauhoipa vielä minkkien ruuaksi. :shock:
Murhia ei sentään ihan tullut, mutta välit olivat kyllä hyvinhyvin vihamieliset.
Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

rimma kirjoitti:eipä ryssitellä siellä :?
Sana "ryssä" on samaa kantasukua kuin muutkin rus-alkuiset, venäläisiin viittaavat nimitykset. Pohjimmiltaan täysin käypä termi, jota vain yritetään saada häivytettyä poliittisen korrektiuden nimissä. Kutsutaan sitä suomalaisiakin tsuhniksi rajan toisella puolella.

Sitä paitsi ryssä-sana muodostaa tärkeän osan suomalaista, epäonnistumista kuvaavaa murrepitoista verbiä: "ryssiä" ("tuli ryssittyä homma jne").

Lisäksi vanhan kansan sananlaskujakaan ei ole syytä unohtaa, vaikka Venäjän pelko taas nostaakin päätään.
"Kylmä kuin ryssän helvetissä" (viitaten pitkälti Siperiaan, jossa tämäkin rikos tapahtui)
"Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi" (ts. venäläisen perusolemus ei muutu kovissakaan paikoissa)

Muitakaan eri kansallisuuksiin viittaavia leikkisiä nimityksiä ei ole syytä hylätä, rajansa se itsesensuurillakin. Hurrit, juutit, sakemannit, fransmannit, engelsmannit, jenkit ja niin edelleen (varsinkin jälkimmäinen sana on sellainen, jota vapaasti käytetään, vaikka esim. etelävaltioissa asuvat yhdysvaltalaiset tuskin nimitystä allekirjoittaisivat).

Mitä itse tapaukseen tulee, niin aivan oikeutettuahan se on lemmikin murhaajille kostaa verisesti. Käsittämätöntä barbarismia, että kaveri tulee kylään ja aikoo syödä toisen lemmikin - eivät tuollaiset tyypit ansaitsisikaan elää edes Siperiassa.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tuota noin..eikös sana ryssä ollut vähänkun haukkumanimi alkujaan venäläisille? Sodan aikanenhan se on..
Onhan se niin että esim. Jenkki ei ole mielestäni edes haukkumanimi ja sitä käytetään laajaltikkin ja ihan yleisesti.
Kuitenkin on vähän korvaan kalskahtavaa kun aletaan kutsumaan venäläissyntyisiä nimellä ryssä..siitä tulee väistämättä vähän outo olo.JOs tämä olis keksitty leikkisästi kuvaamaan jotain kansalaisuutta ilman että siihen liittyis haukkuma taustaa niin asia eri.
Tosin jokaisella on mielipiteensä mutta silti olen tätä mieltä..
Ei tunnu kivalle sillä itse koen tuon "ryssittelyn" nimenomaan haukkumamielessä..Mutta samapa tuo kuitenkin kun tuota ei ollut mulle kohdistettukaan henkilökohtaisesti.

Ai niin ja itse aiheeseen sanon sen verran että on suorastaan munatonta alkaa rääkkäämään eläintä joka ei voi puolustautua samoissa määrin kun ihminen..tosin ihmisenkin tappo on väärin..murha saati.
Kuitenkin jos tässä nyt ihan täysin oman mielipiteensä uskaltaa sanoa niin olen sitä mieltä että jos tuo koira olis lopetettu ihan oikeaoppisesti niin en menis sanomaan että sen vuoksi voi tappaa..en tiedä se riippuu niin monesta asiasta..
Mutta jos joku menis mun rakkaan eläimen lopettamaan niin en tiedä kuinka toimisin..En sano puolesta, en vastaan...
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
SVC
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 2:01 am

Viesti Kirjoittaja SVC »

Kivuton kuolema tahi ei, toisen kaveria ei kysymättä lopeteta. Jos nyt kuvitellaan tämän olevan aito tarina, niin kai siellä Siperiassakin vielä jotain elukkaa luonnossa liikkuu, ettei toisen omistuksessa oleviin tarvitse käydä kiinni.
Gumshoe
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Gumshoe »

Pientä rajaa. Kaksi tappoa yhden koiran takia? Häkki heilukoon huolella, ei tuollaista kranaattia voi vapaalla pitää. Kohta se varmaan jo tappaisi, jos naapuri tamppaisi mattoja vääränä päivänä? :shock:
Vastaa Viestiin