Sudanilaisäiti vei kolme lastaan mereen Norjassa - vain lastenrattaat jäivät rannalle

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Sudanilaisäiti vei kolme lastaan mereen Norjassa - vain lastenrattaat jäivät rannalle

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Tuli mieleen tämä Tromssassa joulukuussa 2019 tapahtunut asia, kun tänään uutisoitiin Etelä-Norjassa ilmitulleesta ja perhesurmaksi epäillystä teosta, jossa on kerrottu kuolleen kaksi lasta ja heidän kanssa samasta asunnosta on löytynyt pahoin loukkaantunut nainen, joka on lasten äiti.

Tromssan tapauksessahan äidin ja 7-vuotiaan esikoistyttären lisäksi sairaalassa myöhemmin kuoli myös 4-vuotias keskimmäinen lapsi. Hänkin oli tyttö. Nuorin lapsista oli vain vuoden vanha (muistaakseni 16kk) ja hänen kerrottiin taistelevan hengestään sairaalassa, mutta noin viikko tapauksen jälkeen kyseisen tytön voinnin kerrottiin olevan "vakava mutta vakaa". Yritin etsiä tietoja hänestä, mutta en löytänyt enempää. Pidän hyvin mahdollisena, että nuorin tyttö pelastui, mutta eri asia lienee jäikö hänelle jotain pysyviä vammoja tapahtuneesta. Jonkun arvion mukaan kylmä merivesi olisi suojellut hänen aivojaan.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Sudanilaisäiti vei kolme lastaan mereen Norjassa - vain lastenrattaat jäivät rannalle

Viesti Kirjoittaja aumari »

Teemalta tuli 17.11. norjalainen ambulanssiohjelma "Painajainen töissä", siinä tuli hälytys rantaan pelastamaan juuri tätä perhettä. Melkoinen vaikutus tapauksella ensihoitohenkilöstölle. Itse olin tallentanut ohjelman hubille, katsoin eilen. En tiedä löytyykö vielä Areenasta.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 755
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Sudanilaisäiti vei kolme lastaan mereen Norjassa - vain lastenrattaat jäivät rannalle

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

aumari kirjoitti: To Marras 25, 2021 6:31 am Teemalta tuli 17.11. norjalainen ambulanssiohjelma "Painajainen töissä", siinä tuli hälytys rantaan pelastamaan juuri tätä perhettä. Melkoinen vaikutus tapauksella ensihoitohenkilöstölle. Itse olin tallentanut ohjelman hubille, katsoin eilen. En tiedä löytyykö vielä Areenasta.
Löytyy Areenasta. Ohjelman nimi on Ambulanssi apuun, kausi 2 jakso 7. Jostain syystä linkin jakaminen ei onnistu.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1995
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Sudanilaisäiti vei kolme lastaan mereen Norjassa - vain lastenrattaat jäivät rannalle

Viesti Kirjoittaja aumari »

AutumnForever kirjoitti: Pe Marras 04, 2022 1:49 pm
aumari kirjoitti: To Marras 25, 2021 6:31 am Teemalta tuli 17.11. norjalainen ambulanssiohjelma "Painajainen töissä", siinä tuli hälytys rantaan pelastamaan juuri tätä perhettä. Melkoinen vaikutus tapauksella ensihoitohenkilöstölle. Itse olin tallentanut ohjelman hubille, katsoin eilen. En tiedä löytyykö vielä Areenasta.
Löytyy Areenasta. Ohjelman nimi on Ambulanssi apuun, kausi 2 jakso 7. Jostain syystä linkin jakaminen ei onnistu.
Niin oli Ambulanssi apuun, jakson nimi oli tuo Painajainen töissä.
Vastaa Viestiin