Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1878
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Kuin Neitsyt toimitti tällaista, osoittaen olevansa aika kokematon tällaisisSa keskusteluissa:
Kun eivät olisi toimineet. Kävisin minäkin läpsimässä nokkaan, jos joku osoittelee aseella ja olen lenkillä eikä kyseessä ole poliisi? Turhaan niitä aseita tuot tähän, ei aseet ketään tappaneet vaan pari Amerikkalaista whitetrash persua. Trumppareita.
Menikö juttu näin, että tää oli lenkillä kun joku osoitti aseella? Vai keksikö ruveta lenkkeilemään kovaa vastakkaiseen suuntaan, ja vasta sitten (jos sittenkään?) kukaan millään aseella osoitteli?

Säälittävintä tässäkin keississä on se, että vaikka kuinka kaivellaan näitä jenkkien rasismirikoksia niin kerta toisensa jälkeen ovat taparikollisia. Mitä se kertoo mustien yhteisöstä, jos ei kerta kaikkiaan löydy ensimmäistäkään viatonta "tapettua" mustaa? Mähän löydän viattomia kuolleita kantasuomalaisiakin useita ihan tältäkin sivustolta...
Mens malus in corpore sano

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3688
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:31 pm
Marokon Kauhu kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:22 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:14 pm
Ja aiemmilla teoilla ei tän tapauksen osalta ole yhtään vitunkarvan vertaa väliä, ellet sitten ala väittää McMichaelien olevan jotain selvännäkijöitä, jotka mystiseen kristallipalloon katsellessaan näkivät kaikki Arberyn menneet teot.
Oli toki.
Se kristallipallo oli musta, ja keikkui Ahmaudin hartioiden välissä.


joggers-be-joggin.jpg
No sinähän sen sanoit. :lol: Kyllä mä olen koko ajan tiennyt, että muuta syytä nuo ei tarvinneet kuin Arberyn nahkan värin. Sehän se mun pointti on ollut koko ajan.
Olemme molemmat oikeassa:
Mielestäni etsivät mustaa murtovarasta, ja sinun mielestäsi etsivät mustaa "hölkkääjää".

Alunperinhän tämä tulkittiin olevan "justified homicide":
slaying by two armed white men was 'justifiable homicide'
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... icide.html

Kaiken lisäksi paikallinen poliisi OLI pyytänyt näiltä epäillyiltä apua jo ennen tätä tapahtumaa:

Ahmaud Arbery case: Texts suggest Georgia police enlisted help from suspect months before shooting, report says
https://www.foxnews.com/us/ahmaud-arber ... lice-texts


URSA kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 6:17 pm
No nyt se videon kuvaajakin on pidätetty epäiltynä osallisuudesta murhaan. Ihan hullua.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mie ... #gs.73byox
Mies kuvasi lenkkeilijän kuolemaa kännykällä USA:ssa – pidätettiin epäiltynä osallisuudesta murhaan


Tapaus oli muun muassa käynyt kevään aikana eturistiriitojen vuoksi kolmen syyttäjän läpi. Vasta viimeisin heistä oli vaatinut kahta aiemmin pidätettyä miestä syytteeseen.

Imagine my shock...

uusin-syyttäjä.jpg
uusin-syyttäjä.jpg (36.09 KiB) Katsottu 2927 kertaa
Viimeksi muokannut Marokon Kauhu, Pe Touko 22, 2020 11:11 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

meitzi kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 9:41 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 9:01 pm
itse perustan omat "näkemykset" siihen, mitä paikallisista laeista oikeasti perillä olevat tyypit sanoo
Näyttäisi siltä, että osa pitää tapausta ratkaisuna ja lakeja yksiselltteisinä. Hassua kyllä päinvastaisin lopputuloksiin.

Osa pitää sitten taas monimutkaisempana ja linkittää vastaavia erilaisin lopputuloksiin. Jos tarkastelee vain niitä, joilla ei ole vaahtoa suupielissä, niin näyttäisi että ovat vain kallellaan johonkin suuntaan, mutta odottavan oikeuden ratkaisua. Itse en sijoitu tuonne ollenkaan, koska pidän kuolemaa turhana, harmillisena ja epäoikeudenmukaisena ihan siitä huolimatta, että mitä oikeudesta tulee
Aika maltillisia ja ns. keskilinjaa edustavia ne tyypit on, joiden sanomisia oon tässä tutkaillut ja perustelevat mielipiteensä paikallisella lailla. He sanoneet että kansalaispidätyksen voi suorittaa vain jos itse on läsnä tilanteessa kun joku tekee jotain rikollista, eli saa ottaa tyypin kiinni jos se esim. omaa kotia on penkomassa kun tulee töistä kotiin. Saa pidättää, jos yllättää puskaraiskarin itse teossa, ilmeisesti jopa ampua jos sattuu paikalle kun on pankkiryöstö meneillään ja ryöstäjä uhkailee aseella.

Sen sijaan jos tyyppi on esim. toisen tontilla ja lähtee sieltä pois, ei saa enää mennä jahtaamaan. Ei edes siinä tapauksessa, jos tyyppi poistuu - eli lähtee pakoon, huomatessaan tontin omistajan tai vaikka naapurin tulevan paikalle tarkistamaan tilannetta. Sillä hetkellä kun tyyppi on poissa tontilta, päättyy siviilin oikeudet yhtään mihinkään pidätyksiin yms. ja asia pitää jättää virkavallalle. Myöskään kansalaispidätystä suorittaessaan ei saa kärjistää tilannetta, kuten McMichaelit tekivät tuodessaan aseet kuvioon. Ei se niin mene että useamman ukon ja auton voimin aseistettuna jahdataan minuuttien ajan jalkaisin liikkuvaa aseistamatonta tyyppiä ja lopulta ammutaan.

Ihan jos järjelläkin asiaa ajattelee, niin ei se kansalaispidätys voi kovin isoja valtuuksia antaa siviileille, joilla ei yleensä mitään käsitystä ole laista. Se myös avaisi mahdollisuudet ties mihin väkivaltaan ja kiusantekoon, henkirikoksiin jne. jos aina vois perustella "epäilin hänen käyneen tontillani, suoritin kansalaispidätyksen, hän pani vastaan - suojelin itseäni ja ammuin hänet." Ei se voi noin mennä.

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Marokon Kauhu kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:09 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:31 pm
Marokon Kauhu kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:22 pm


Oli toki.



joggers-be-joggin.jpg

Imagine my shock...[/b]

Sillä miten tätä on alun perin käsitelty ei ole mitään merkitystä, koska silloin sitä tutkittiin ukkojen puheiden pohjalta. Jos nää valkoiset metsästäjät olis olleet vähemmän tyhmiä, eikä olis kuvanneet runkkumatskua uroteostaan - tää olisi taputeltu heidän osaltaan ja voisivat kikkeliä hinkatessaan fiilistellä muistikuvien pohjalta. Mutta kun se ikioma snuff -elokuva piti saada, niin tässä nyt kävi vähän köpelösti heidän kannaltaan.

Niin ja mun mielestä ne ei etsineet mustaa hölkkääjää. Äläpä pistä sanoja mun suuhun. Ne omien ennakkoasenteidensa pohjilta kuvitteli, että alueella liikkuvan neekerin täytyy olla varas, joten varasta ne mielessään lähtivät kiinni ottamaan. Sehän siinä vain on, ettei niillä ollut mitään valtuuksia ottaa kiinni Arberya.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:10 pm
Ihan jos järjelläkin asiaa ajattelee
Mitä olen koskaan seurannut ison lahden takaisia näkyvyyttä saaneita oikeustapauksia, niin ei kannata lukita odotuksia järjen ja logiikan varaan.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

meitzi kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:39 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:10 pm
Ihan jos järjelläkin asiaa ajattelee
Mitä olen koskaan seurannut ison lahden takaisia näkyvyyttä saaneita oikeustapauksia, niin ei kannata lukita odotuksia järjen ja logiikan varaan.
Toi on kyllä totta... Ite tän tapauksen kohdalla kuitenkin ajattelen, että ehkä sitä järkeä ja logiikkaa halutaan käyttää, ettei anneta ennakkotapausta tän kaltaiselle. Muussa tapauksessa esim. joku vittumainen naapuririita voi päätyä siihen, että toinen väittää naapurinsa käyneen hänen tontillaan uhkailemassa - vaikka ei olisi oikeasti käynytkään - ja hän vaan sitten kansalaispidätystä suoritti ja tilanne vähän eskaloitui tossa tontin edessä julkisella tiellä, ja oli sitten pakko "puolustaa itseään" ja ampua tää naapuri... Vaikka todellisuudessa naapuri olisi ihan luvallisesti ollut menossa julkista tietä pitkin kotiinsa. Veikkaan että jos Arberyn tapaus todetaan tappajien hyväksi, tää avaa ovet melkoiselle villin lännen meiningille.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:14 pm
Marokon Kauhu kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:09 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 3:31 pm



Imagine my shock...[/b]

Sillä miten tätä on alun perin käsitelty ei ole mitään merkitystä, koska silloin sitä tutkittiin ukkojen puheiden pohjalta. Jos nää valkoiset metsästäjät olis olleet vähemmän tyhmiä, eikä olis kuvanneet runkkumatskua uroteostaan - tää olisi taputeltu heidän osaltaan ja voisivat kikkeliä hinkatessaan fiilistellä muistikuvien pohjalta. Mutta kun se ikioma snuff -elokuva piti saada, niin tässä nyt kävi vähän köpelösti heidän kannaltaan.

Niin ja mun mielestä ne ei etsineet mustaa hölkkääjää. Äläpä pistä sanoja mun suuhun. Ne omien ennakkoasenteidensa pohjilta kuvitteli, että alueella liikkuvan neekerin täytyy olla varas, joten varasta ne mielessään lähtivät kiinni ottamaan. Sehän siinä vain on, ettei niillä ollut mitään valtuuksia ottaa kiinni Arberya.
Siis se kuvaaja ei kaiketi liittynyt mitenkään tapaukseen ja hänen ansiostaan julma rasistinen murha lähti selviämään, kun hän julkisti videon medialle ja murhaajat joutuivat vankilaan 2pv sen jälkeen. Vai oliko niitä kuvaajia sitten enemmänkin?

Se nyt ei mitenkään yllätä minkä reaktion MK saa, kun yksi syyttäjistä on musta. Hänen mielestäänhän mustia ei saisi olla olemassa vaan ainoastaan kolmas valtakunta.

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Likeavirgin kirjoitti:
La Touko 23, 2020 12:00 am
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:14 pm
Marokon Kauhu kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:09 pm



Imagine my shock...[/b]

Sillä miten tätä on...
Siis se kuvaaja ei kaiketi liittynyt mitenkään tapaukseen ja hänen ansiostaan julma rasistinen murha lähti selviämään, kun hän julkisti videon medialle ja murhaajat joutuivat vankilaan 2pv sen jälkeen. Vai oliko niitä kuvaajia sitten enemmänkin?
Kuvaajia on yksi ja tämä kuvaaja todellakin liittyy tapaukseen, ja oli hyvinkin aktiivisesti mukana jahdissa. Mitä oon lueskellut ja youtubesta videoita asiaan liittyen katsellut, niin tää on tainnut mennä sillä tavalla että jossain vaiheessa myös tuo kuvaaja on ollut blokkaamassa Arberyn tietä, kun Arbery on vaihdellut suuntaansa ja yrittänyt päästä pakoon jahtaajiaan. Kyseinen ukko ei todellakaan ole mikään viaton sivustaseuraaja, joka vaan sattumalta tuli paikalle. Kyllähän ton jo videosta pystyy arvaamaan, vai miksi ihmeessä se olis jotain randomia hölkkääjää kuvannut, joka sitten yllättäen joutuu ammutuksi, niin kuin sen "yleisölle" julkaistun videopätkän perusteella yritettiin osoittaa?

Heti kun sen videon näin ja puhuttiin, että tää ukko olis vaan sattumalta ajellut ja tullut kuvanneeksi tuon tapahtuman, niin ensimmäinen ajatus itsellä oli, että miksi sillä oli kännykkä jo esillä ja miksi se kuvasi Arberya juoksemassa - ja miksi vaan istu autossaan kuvaamassa, kun edessä ammuskellaan, eikä ees mitään herranen aikaa älähdä. Kyllä kai nyt normi -kansalainen (joka harrastaa satunnaisten hölkkääjien kuvaamista :roll: ) olis ollu ihmeissään ja jotenkin sen ilmaissut, kun yhtä-äkkiä edessä onkin tie tukittuna autolla ja aseistettuja ukkoja tiellä ja sitten tää hölkkääjä tulee ammutuksi. Jos ei tietäis mistä on kyse, niin kai sitä alkais jopa peruuttaa aika helvetin nopeaa vauhtia pois, ettei itse joudu tapetuksi, kun ei mitään käsitystä olis että mitä tossa nyt on tekeillä. Tuntui tosi oudolta... Mutta eipä tunnu enää oudolta, kun äijä itse ollut McMichaeleitten kanssa kimpassa jahtaamassa Arberya ja kuvannut snuff -pätkää yhteiseksi iloksi heille...

Tuota videomatskua on ilmeisesti paljon enemmän olemassa, kuin se pieni pätkä, jonka joidenkin uutisten mukaan tän kuvaajan oma asianajaja vuoti julkisuuteen (motiivia tälle en tiedä, jos näin on käynyt) - ja joidenkin uutisten mukaan vanhempi McMichael vuoti ton julkisuuteen halunaan todistaa, että oli mukamas pakko ampua.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:46 pm
Ite tän tapauksen kohdalla kuitenkin ajattelen, että ehkä sitä järkeä ja logiikkaa
Niin minäkin. Vaikka periaatteessa on kutakuinkin yksi lysti miten lahden takana menee, niin on se kyllä ihan ahterista, jos katsotaan että ihmisten jahtaaminen ja ampuminen on ihan ok!, vaikka olisi käynyt jossain raksalla.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

annaanna

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin kesken juoksulenkin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja annaanna »

poikani kirjoitti:
Pe Touko 08, 2020 1:19 pm
Näin tästä aiemmin artikkelin yhdysvaltalaisella uutissivustolla ja mietin, avaisinko aiheesta ketjun tänne. Päätin olla avaamatta, koska mielestäni kyseessä ei ollut mitenkään erityisen poikkeuksellinen tai kiinnostava tapaus, muuta kuin ehkä siinä suhteessa, että kerrankin valkoinen ampui mustan, eikä toisin päin. Artikkelissa oli sattumalta samalla tiellä ajaneesta autosta kuvattu video, jolla kuului epämääräistä huutelua ja näkyi kahden ihmisen pystypaini, joka loppui toisen painijan ampumiseen.

Uhrin neekerirotuisuudella ei ollut mitään muuta osaa tapahtuneessa kuin se, että hän vastasi ulkonäöltään alueella nähtyä murtovarasta. Parhaimman saatavilla olevan tiedon perusteella murtovarasta etsineet kansalaiset olisivat halunneet jututtaa sittemmin ammuttua miestä, mutta tämä yritti pakoon ja syntyi painiottelu.
Vai onko kuule sittenkin syvän etelän punaniskat ryhtyneet asuinalueensa omatoimiseen puhdistamiseen ja täysin viattoman mustan miehen lynkkaamiseen nuin vaan. Muuta syytä kuin tuo uhrin rotu ei vaikuta olevan olemassa.

Juoksijaa ajettu takaa autoilla useamman minuutin ajan kahdella autokunnalla, toisessa ehditty laittaa kännykkä videoimaan tapahtumaa, toisessa seisonut eläkeläisukko avolavalla. Uhri on tainnut jopa kääntyä takaisinkin päin, mutta pysäytetty ja ammuttu kolmella osuneella laukaksella. Yksi uutisoitu ruumiinavausraportin mukaan osuneen ranteeseen, muut rintaan muistaakseni. Raskauttavalta todisteelta video vaikuttaa, ei vapauttavalta, joksi sen julkaisijansa kaiketi sitten oletti.

Siinä ei sinänsä ole mitään uutta, että tuolla päin maailmaan ihan vaan ihonvärin perusteella lasautetaan ihmisiä hengilta omatoimisia kuolemantuomioita jaellen, eikä siinäkään, että ketkuilevat ja jättävät tutkinnat aloittamatta ja syytteet nostamatta. Aivan oli ongelmatonta tämän jutun käsittely ollut 74 päivää. Rikosta ei ollut tapahtunut, tai ainakaan sellaista ei tutkittu sitten millään.

Olen lueskellut samoja lähteitä kuin Johan Pomppas, jolla erinomaista raportointia ja referointia.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

JohanPomppas kirjoitti:
La Touko 23, 2020 3:47 am
Kuvaajia on yksi ja tämä kuvaaja todellakin liittyy tapaukseen, ja oli hyvinkin aktiivisesti mukana jahdissa. Mitä oon lueskellut ja youtubesta videoita asiaan liittyen katsellut, niin tää on tainnut mennä sillä tavalla että jossain vaiheessa myös tuo kuvaaja on ollut blokkaamassa Arberyn tietä, kun Arbery on vaihdellut suuntaansa ja yrittänyt päästä pakoon jahtaajiaan. Kyseinen ukko ei todellakaan ole mikään viaton sivustaseuraaja, joka vaan sattumalta tuli paikalle. Kyllähän ton jo videosta pystyy arvaamaan, vai miksi ihmeessä se olis jotain randomia hölkkääjää kuvannut, joka sitten yllättäen joutuu ammutuksi, niin kuin sen "yleisölle" julkaistun videopätkän perusteella yritettiin osoittaa?

Heti kun sen videon näin ja puhuttiin, että tää ukko olis vaan sattumalta ajellut ja tullut kuvanneeksi tuon tapahtuman, niin ensimmäinen ajatus itsellä oli, että miksi sillä oli kännykkä jo esillä ja miksi se kuvasi Arberya juoksemassa - ja miksi vaan istu autossaan kuvaamassa, kun edessä ammuskellaan, eikä ees mitään herranen aikaa älähdä. Kyllä kai nyt normi -kansalainen (joka harrastaa satunnaisten hölkkääjien kuvaamista :roll: ) olis ollu ihmeissään ja jotenkin sen ilmaissut, kun yhtä-äkkiä edessä onkin tie tukittuna autolla ja aseistettuja ukkoja tiellä ja sitten tää hölkkääjä tulee ammutuksi. Jos ei tietäis mistä on kyse, niin kai sitä alkais jopa peruuttaa aika helvetin nopeaa vauhtia pois, ettei itse joudu tapetuksi, kun ei mitään käsitystä olis että mitä tossa nyt on tekeillä. Tuntui tosi oudolta... Mutta eipä tunnu enää oudolta, kun äijä itse ollut McMichaeleitten kanssa kimpassa jahtaamassa Arberya ja kuvannut snuff -pätkää yhteiseksi iloksi heille...

Tuota videomatskua on ilmeisesti paljon enemmän olemassa, kuin se pieni pätkä, jonka joidenkin uutisten mukaan tän kuvaajan oma asianajaja vuoti julkisuuteen (motiivia tälle en tiedä, jos näin on käynyt) - ja joidenkin uutisten mukaan vanhempi McMichael vuoti ton julkisuuteen halunaan todistaa, että oli mukamas pakko ampua.
Ai no sitten nämä paikalliset persut/Trumpparit olivat vieläkin tyhmempiä kuin edes oletin, tosiaan itse olen nähnyt vaan lyhyen pätkän ja siinä kuvaaja väänsi itku silmässä, että miksi näin tapahtui, voihan tietysti olla, että on hyvä näyttelemään, tai itketti se, kun joutuu vastuuseen.. vaikeaahan sitä on tietää mikä itketti.. vai oliko sitten julkisuus, kun kaverit joutuu vastaamaan teoistaan. Tippa silmässä tuo kuvaaja kuitenkin jollain median videolla esiintyi..

Nojuu kyllähän sitä voisi tosiaan olettaa, että kuvaamisen sijasta lähtisi karkuun ellei sitten ollut autossa dashcam kuvaamassa..

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

meitzi kirjoitti:
La Touko 23, 2020 10:57 am
JohanPomppas kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 11:46 pm
Ite tän tapauksen kohdalla kuitenkin ajattelen, että ehkä sitä järkeä ja logiikkaa
Niin minäkin. Vaikka periaatteessa on kutakuinkin yksi lysti miten lahden takana menee, niin on se kyllä ihan ahterista, jos katsotaan että ihmisten jahtaaminen ja ampuminen on ihan ok!, vaikka olisi käynyt jossain raksalla.
Joo - ei muakaan sinänsä nuo lahden takana olevat tapaukset liikuta, koska kuten oon tainnut jo sanoakin, ei vaikuta mun elämään... Tai no vaikuttaa se sillä tavalla, että näitä jenkkien "rotusotia" käydään täälläkin, koska koko maailma on nykyään ilmeisesti yhtä suurta usa:a ja kaikki mikä siellä pätee rotusuhteisiin yms. - niin pätee täälläkin, vaikka meidän historia jne. on täysin erilaiset. Osa kitisee jostain systeemisestä rasismista ja afrikkalaisten orjuuttamisesta, sekä valkoisten synnynnäisestä rasismista, kun joku perseilevä mamu joutuu edesvastuuseen tekemisistään täällä Suomessa, vaikkei tää mamu olis afrikassa koskaan käynytkään ja pikemmin kuuluu itsekin ns. kaukasialaiseen rotuun kallonsa perusteella ja oma kansansa mahdollisesti olleet vahvasti mukana aikoinaan afrikkalaisten orjuuttamisessa - ja orjuutetaanhan niitä vieläkin (kuten myös filippiiniläisiä jne.), ei se mihinkään ole loppunut - mutta tästä ei vaan puhuta, koska nää edelleen orjuuttamista harjoittavat kaukasialaiset on orvaskedeltään euro-kaukaasialaisia tummempia. :roll: Osa sit heiluttaa jotain etelävaltioiden lippua ja ölisee, kuinka neekereiden paikka on puuvillapelloilla ja kuollut neekeri on hyvä neekeri, ja jotain se kuitenkin on joskus tehnyt tai olisi voinut tehdä, niin joutikin saatana... Mitä enemmän siellä "kiehuu" sen enemmän kiehuu täälläkin ja tulee sitä vastakkainasettelua ja turhaa tappelua, joka ei oikeastaan meille kuulu, kun ei siinä koskaan olla oltu osallisina, ja ei - tervaa ei lasketa. :mrgreen: Ihan vitun koomista, mutta pitemmän päälle rasittavaa.

Tässäkin ketjussa tullut jo näitä usa:n historiaan pohjaavia asenteita esiin, eikä esim. haluta millään katsella juttua siltä kantilta, että siinä oli asetelma yksi jalan liikkuva aseistamaton jätkä vs. kolme autoilla liikkuvaa aseistettua ukkoa. Ja kaikki alkoi jopa jenkkien mittapuulla hyvin mitättömästä rikkeestä ja päätyi yhden ihmisen väkivaltaiseen kuolemaan - ja suuri osa kommentoineista on valinnut oman kantansa liskoaivojen sillä osalla, joka suhtautuu epäluuloisesti ihmiseen, jonka ulkonäkö poikkeaa omasta. Se kai sinänsä synnynnäistä, että ihminen kokee noin. Kuitenkin kaikilla pitäis olla sitä järkeä sen verran, että voi jättää omat herkät tunteet huomiotta ja katella tätä juttua ihan vain faktojen kannalta, että mitä siellä on tapahtunut. Itse kun tiedostan omat ennakkoasenteet tummia kohtaan, ja kun en mikään herkkis ole, jolla aina menee tunteisiin ja pitää sitten sisimpään tehdä matka sen jälkeen - niin voin ohittaa tuon "heimoasenteen" (eikä kaikki valkoisetkaan mun heimoon kuulu, missään nimessä en näin koe) ja katella juttua siltä kantilta, mitä siinä on tapahtunut, kuka teki ja mitä jne... Ja taipumuksena mulla on asettua sen altavastaajan puolelle, jos tapaus on epäsuhtainen - ja tämä nyt on sitä todella räikeästi.

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Likeavirgin kirjoitti:
La Touko 23, 2020 12:09 pm
JohanPomppas kirjoitti:
La Touko 23, 2020 3:47 am
Kuvaajia on yksi...
Ai no sitten nämä paikalliset persut/Trumpparit olivat vieläkin tyhmempiä kuin edes oletin, tosiaan itse olen nähnyt vaan lyhyen pätkän ja siinä kuvaaja väänsi itku silmässä, että miksi näin tapahtui, voihan tietysti olla, että on hyvä näyttelemään, tai itketti se, kun joutuu vastuuseen.. vaikeaahan sitä on tietää mikä itketti.. vai oliko sitten julkisuus, kun kaverit joutuu vastaamaan teoistaan. Tippa silmässä tuo kuvaaja kuitenkin jollain median videolla esiintyi..

Nojuu kyllähän sitä voisi tosiaan olettaa, että kuvaamisen sijasta lähtisi karkuun ellei sitten ollut autossa dashcam kuvaamassa..
Kännykällä se kuvasi. Kai se nyt voi itkettää, kun metsästysretki ja ameriikan hauskan kotivideon kuvaaminen päättyi näin.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

JohanPomppas kirjoitti:
La Touko 23, 2020 12:34 pm
Mitä enemmän siellä "kiehuu" sen enemmän kiehuu täälläkin ja tulee sitä vastakkainasettelua ja turhaa tappelua
Ei vastakkainasetteluun tarvita esimerkkejä ämöriikästä eikä orjuuttamisen historiasta. Siihen tarvitaan vain kaksi ääripäätä, jotka jotka ylläpitävät ja ruokkivat asetelmaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Ahmaud Arbery ammuttiin USA:n Georgiassa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

meitzi kirjoitti:
La Touko 23, 2020 1:17 pm
JohanPomppas kirjoitti:
La Touko 23, 2020 12:34 pm
Mitä enemmän siellä "kiehuu" sen enemmän kiehuu täälläkin ja tulee sitä vastakkainasettelua ja turhaa tappelua
Ei vastakkainasetteluun tarvita esimerkkejä ämöriikästä eikä orjuuttamisen historiasta. Siihen tarvitaan vain kaksi ääripäätä, jotka jotka ylläpitävät ja ruokkivat asetelmaa.
Noinhan se on, mutta ne ääripäiden asenteet on kopsattu suoraan jenkeistä, retoriikka ja kaikki.

Vastaa Viestiin