USA: Shanda Sharer, 12 - pahoinpideltiin ja poltettiin

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Onpas loistava aamunavaus. Tämä on kyllä varmaan yksi raaimmista teinien tekemistä murhista.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?

inka
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja inka »

tekijät oli 15 16 ja 17 vuotiaita, ja uhri 12..
kovin tasaväkistä. :evil:
jokatapauksessa kiitokset jälleen kerran valoviikatteelle!
Pää kiinni painajainen -Klamydia-

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Kiitän palautteesta. n_n Nyt saitte vähän odotella tätä seuraavaa pätkää, minä en oikeasti osaa tallentaa täällä viestien luonnoksia.

On kyllä Junko Furutan ohella (uhri 17.v, tekijät 16-18.v) raa'in mikä minulle tulee mieleen. Shanda oli niin kestävä tyttö! Ja en tiedä yhtään rikosta, jossa tekijöiden suhtautuminen olisi ollut näin ylimielistä.
Tasaväkistä on joo, ja Melinda Lovelesshan oli ainoa, joka tunsi Shandan millään tavalla.

Tässä osassa päästään oikeudenkäynteihin. Itsekin olin itkun partaalla lukiessani Shandan äidin todistusta.

Huhtikuun 22. -92 Toni Lawrence suostui tekemään kaupat osavaltion kanssa: hän todistaisi oikeudessa kolmea muuta tyttöä vastaan ja myöntäisi syyllisyytensä rikolliseen vangitsemiseen, jolloin Townseed ei syyttäisi häntä mistään muusta. Rikollisesta vangitsemisesta Lawrence saisi 20 vuotta vankeutta tuomitsevan tuomariston mielivallan mukaisesti. Tällainen sopimus herätti vihaa monissa ihmisissä - heistä Lawrence pääsi liian vähällä. Mutta Townsend koki, että osavaltiolle oli välttämätöntä saada rikoksen silminnäkijä.

Myös kolmelle muulle tytölle tarjottiin samankaltaisia sopimuksia, mutta he torjuivat ne kerta toisensa jälkeen. Vastatoimena moiselle Townsend haki kuolemanrangaistusta Lovelessille ja Melindalle heinäkuun 13. -92. Lisäksi hän nosti heitä vastaan syytteet murhan juonimisesta. Vast'ikään 16 täyttäneelle Rippeylle ei kuolemantuomiota voinut määrätä ikänsä puolesta.

17. elokuuta -92 Toni Lawrence löydettiin lysähtäneensä sellinsä lattialle. Hänet kiidätettiin Scott Memorial sairaalaan Scottsburgissa, jossa hänen todettiin ottaneen yliannostus antidepressantti Lorazepamia. Kävi ilmi, että hän oli jo jonkin aikaa säästellyt päivittäisiä lääkkeitään itsemurhayritys mielessään. Lawrence oli alkuaan tajuton ja jäi teho-osastolle vielä 11 päivää tajuihinsa tultuaan. Toivuttuaan tuomari Todd määräsi, että hänet siirrettäväksi Lifespring mielenterveyshoitolaan Jeffersonvilleen arvioitavaksi. Lawrence viipui mielenterveyden ammattilaisten huomassa lokakuuhun saakka, jolloin hänet palautettiin selliinsä.

21. syyskuuta -92 Melinda Loveless ja Laurie Tackett päättivät lopulta hyväksyä osavaltion tarjoaman kaupan. Se meni niin, että he myöntäisivät syyllisyytensä Shanda Sharerin murhaan ja kidutukseen, ja tuhopolttoon ja rikollisen vangitsemiseen. Vastineeksi siitä osavaltio luopuisi kaikista muista syytteistä ja vetäisi takaisin kuolemanrangaistuksen. Sopimukseen kuului, että he tekisivät yhteistyötä osavaltion kanssa ja he istuisivat ankarat rangaistuksensa samanaikaisesti, päällekkäin - mikä tarkoitti, että jos he saisivat yhdestä rikoksesta 10 ja toisesta 15 vuotta, lusimista ei kertyisi 25, vaan 15 vuotta.

Aphrodite Jones kertoo kirjassaan Cruel Sacrifice, että vain 8 päivää sopimukseen myönnyttyään Melinda Loveless saatiin kiinni harrastamasta seksiä Clark piirikunnan vankilassa. Seksikumppani oli vankilan työntekijä, joka sitten alistui eroamaan virastaan. Loveless siirrettiin Indianan naisten vankilaan. Syytteitä luvattomusta muhinoimisesta ei nostettu.

Marraskuussa -92 Tackett ja Loveless osallistuivat erillisiin kuulemisiin, joissa he myönsivät aiheuttaneensa Shanda Sharerin kuoleman. Tuomari Todd päätti, että joulukuun 14. pidettäisiin kuulemiset, joissa päätettäisiin rangaistuksista.
Seuraavana päivänä Hope Rippeyn oikeudenkäynti määrättiin pidettäväksi 1. maaliskuuta -93. Rippey yhä vakuutteli syyttömyyttään, huolimatta siitä, että hänen "kätyrinsä" olivat jo tunnustaneet.

Tackettin haastattelu

Vuoden -92 joulukuun ensimmäisellä viikolla Laurie Tackett antoi yksinoikeudella haastattelun Chris Yawille, toimittajalle WKRC-TV:stä Cincinnatissa.
Viiden minuutin haastattelussa Tackett syytti tavan takaa Melinda Lovelessia Shandan kuolemasta.

"En arvellut, että hän menisi niin pitkälle", Tackett sanoi. "Ei se niin mennyt, että 'en voi uskoa, että olen tekemässä näin'. Se oli niin, että 'en voi uskoa, että tämä on tapahtumassa. Sanoin hänelle, että se oli typerää."

"Shanda halasi minua. Hän pyysi minua, etten antaisi Melindan tehdä sitä. Hän itki... en voinut tehdä siinä mitään."

Tackett sanoi olettaneensa, että voisi kumota häntä vastaan nostetut syytteet. Hän kertoi myös tulevaisuuden suunnitelmistaan: hän tahtoi suorittaa tutkinnon lapsipsykologiasta.

10. joulukuuta -92 Judge Todd hyväksyi Toni Lawrencen pyynnön sopimuksesta, minkä vastineeksi tyttö tekisi täysillä yhteistyötä. Toimittajat kaikkialta Yhdysvalloista olivat jo innokkaalla odotuksella raivaamassa tietään Madisoniin kuullakseen tyttöjen tuomiot.

"Syyttömyyden aika loppui täällä noin kello 10:45... viime tammikuussa 11. päivä [Shandan kuolinpäivä] likaisella polulla 15 mailin päässä kaupungista", kirjoitti Chicago Tribunen toimittaja Ron Grossman. "Tämä on kuin Leopoldin ja Loebin tapaus, vaihdetaan hahmot tytöiksi ja sijoitetaan se USA:n Main Streetille", hän lisäsi.

Murskatut elämät

14. joulukuuta -92, Melinda Lovelessin tuomiokuulemisen avauspäivä. Televisiokamerat täyttivät kadut Jefferson piirikunnan oikeustalon ulkopuolella.

Oikeussali oli kummaltakin puolelta täpötäysi toimittajista, sivustaseuraajista ja perheen jäsenistä. Istunnon alkaessa syyttäjä Guy Townsend kuvaili oikeudelle värikkäillä yksityiskohdilla hiostettuna Sharerin sieppauksen, kidutuksen ja murhan. Muutamien seuraavien päivän ajan Toni Lawrence, Laurie Tackett ja muutamat Lovelessin tuttavat ja ystävät kutsuttiin todistamaan häntä vastaan. Townsend kutsui oikeuteen myös sellaiset henkilöt kuin Donn ja Ralph Foley, Sheriff Shipley, etsivä Henry, Sergeant Wells, tohtori George Nichols ja lukuisia Sharerin sukulaisia.

Loppujen lopuksi vangitsevin ja sydäntä riipivin todistus tuli Shandan äidiltä, Jackie Vaughtilta. Hän aloitti näyttämällä videon, johon oli koottu valokuvia Shandasta hänen eri elämänsä vaiheissa. Nauhan pyöriessä hän kertoi tarinoita valokuvien takaa. Esityksen jälkeen hän luki viimeiseksi kirjoitettua lausuntoa oikeussalissa noin 45 minuutin ajan.

"Tämä on todella murskannut meidän kaikkien elämän. Minä puhun meille kaikille sanoessani, etten usko, että on mitään pahempaa kuin joutua hautamaan oma lapsensa.
En voi useimmiten hallita tunteitani, ja itken, koska haluan pikkutyttöni takaisin. Haluan hänet kotiin täksi jouluksi, mutta en voi saada häntä. Tänä vuonna en ostanut yhtään lahjaa Shandalle. Kuuseni alla ei ole lahjoja hänelle.

Melinda on huijannut minua olemalla tyttäreni kanssa tämän elämän aikana. Minun toiveeni on, että sinä [Melinda] elät elämäsi muistaen hänen huutonsa ja nähden hänen silvotun ja poltetun ruumiinsa. En tiedä ketä sinä rakastat eniten maailmassa, Melinda, äitiäsi vai isääsikö, mutta haluan sinun kuvittelevan heidät sen auton takakontissa. Toivon sinun kuvittelevan ihmisen, jota eniten rakastat, anelevan ja huutavan henkensä edestä. Haluan sinun kuvittelevan tuon ihmisen makaavan maassa poltettuna ja viilleltynä.

Ehkä sitten, ja minä epäilen tätä vakavasti, sinulla voisi olla pieni aavistus siitä tuskasta, jota meidän perheemme nyt kokee.
Oikea rangaistus Melindalle olisi sulkea hänet selliin, jossa olisi valokuvia Shandan poltetusta ruumiista ja pakottaa hänet kuuntelemaan jatkuvasti kuuntelemaan nauhaa tyttäreni huudoista sinä iltana.
Toivon ja rukoilen, että muistat nämä sanat lopun elämäsi. Pala helvetissä."

Vaughtin todistuksen päätteeksi tuomari Todd kuulutti, että hän odottaisi Laurie Tackettin tuomiokuulemiseen asti ennenkuin lausuisi ääneen kummankin tytön rangaistukset.

Tuomitseminen

Kaikki 4 ovat jo vapautuneet, toim. huom.

Laurie Tackettin tuomiokuuleminen alkoi 28. joulukuuta -92 ja se oli melkein identtinen Melinda Lovelessin vastaavan kuulemisen kanssa. Townsend lausui enemmän tai vähemmän samat tapahtumat, todistajat vaihtelivat vähän. Lisäksi Loveless ja Lawrence kumpikin todistivat oikeudessa osana sopimustaan.

Tammikuun 4. aamuna -93 Melinda Loveless nousi ennen tuomari Toddia odottelemaan tuomiotaan. Tuomari alleviivasi rikoksen julmuutta ja uhrin ikää.
Pienen paussin jälkeen tuomari Todd tuomitsi Lovelessin 60 vuoden vankeuteen, pisimpään rangaistukseen, jonka saattoi antaa sellaiselle syytetylle, joka oli tehnyt sopimuksen osavaltion kanssa.

"Sinulla on vielä aikaa kääntää elämäsi suunta ja tehdä jotain hyvää ja hyödyllistä elämälläsi kun vapaudut", Todd sanoi kun Loveless alkoi itkeä hillittömästi. "Shanda Sharerilla ei ole (sitä mahdollisuutta). Toivon, että otat hyötyyn tämän mahdollisuuden."

Melinda itki pitelemättömästi kun hänet vietiin pois ja Laurie Tackett tuotiin sisään. Tuomari puhui hänelle samoja asioita kuin Lovelessille.
Kivikasvoinen Tackett ei silmää räpäyttänyt tiedonantojen aikana.

Vain kaksi päivää Lovelessin ja Tackettin tuomitsemisen jälkeen Sharerin vanhemmat nostivat 1 miljardin kanteen kaikkia neljää tyttöä vastaan. Kanne nostettiin sen jälkeen kun Louisvillen televisioasema raportoi, että Tackett neuvotteli myyvänsä tarinansa elokuvatuotantoyhtiölle, ja että myös Loveless harkitsi useita vastaavia tarjouksia, joita oli saanut. Sharerin vanhemmat eivät odotetunlaisesti ole koskaan keränneet rahaa tai yrittäneet estää murhaajia tienaamasta Shandan kustannuksella.
Tuona samana päivänä Jackie Vaught antoi lyhyen haastettelun The Courier Journalille.

"On kauhistuttavaa ajatella, että he voivat saada rahallista voittoa sillä, että tappoivat Shandan, mutta en voi sanoa järkyttyneeni kuullessani heidän suunnitelmistaan. Tiedän kamalat asiat, johon nämä tytöt kykenevät", hän sanoi.

Clark piirikunnan tuomari Daniel Donahue on samaa mieltä Jackien kanssa ja antoi nopeasti väliaikaisen määräyksen, etteivät tytöt voi myydä tarinaansa kenellekään.

Lisäksi Indianan laki valtuuttaa että kaikki raha, mitä törkeän rikoksen tehnyt saa julkaisuoikeuksista tai kustanteesta, uskotaan uhrin haltuun. Lienee siis epätodennäköistä, että tytöt koskaan hyötyisivät taloudellisesti rikoksestaan.

Pateettisia selityksiä

Toni Lawrencen tuomiokuuleminen alkoi tammikuun 19. -93. Se vei vain kaksi päivää, missä ajassa tutkijat ehtivät kiittelemään Lawrencea yhteistyöstä, sekä lukuisia opettajia, perheen jäseniä ja ystäviä todistamisesta oikeudessa hänen käytöstään. Lawerence oli myös luvannut oikeudella lausua muutaman itse kirjoittamansa sanasen Sharerin perheelle.

"Olen pahoillani pikku tyttönne vuoksi. Minä tiedän, ettette koskaan voi antaa anteeksi minulle sitä, että olin noiden tyttöjen kanssa tammikuun 10. ja 11. päivä, mutta haluan selittää teille muutamia asioita.

"Minä toden teolla kadun tyttäreni takia. Olen ollut lukittuna 10 kuukautta ja se on ollut helvettiä. Minulla on painajaisia, joista herään huutaen, enkä voi pysähtyä ajattelemaan sekuntiakaan näkemättä Shandan poltettua ruumista tai kuulematta hänen huutojaan. Melinda ja Laurie kauhistuttivat minua. Melindalla oli veitsi ja hän aikoi tappaa Shandan. Tiedän, että minua pitäisi rangaista, mutta sydämessäni, Shandan näkeminen kidutettuna ja poltettuna on rangaistus itsessään. En auttanut, koska pelkäsin, että he tappaisivat myös minut.

Se yö ja aamu pysyvät selkeinä mielessäni lopun ikäni. Tiedän, että teillä on oikeus vihata minua. Toivon, että voisin tehdä jotain hyväksenne, mutta ainoa mitä voin tehdä, on kertoa, kuinka hyvin pahoillani olen."

Lawrencen lausunnon jälkeen Jackie Vaught nousi ja antoi vastauksensa.

"Olen istunut täällä kolmen kuulemisen läpi ja minun on täytynyt nähdä ja kuunnella tyttäreni murhaajia päivä päivän perään kun he valehtelevat ja näyttelevät Oscarin arvoisesti... Näen asianajajien yrittävän vakuutella, että kaikki nämä tytöt ovat uhreja. Uhri tässä on Shanda Renee Sharer ja hänen perheensä ja ystävänsä. Toni olisi voinut pelastaa tyttäreni hengen sinä yönä milloin tahansa. Hän teki sen valinnan, ettei pelastanut."

Kun oikeus kokoontui jälleen seuraavana aamuna, tuomari Todd tuomitsi Toni Lawrencen 20 vuodeksi vankilaan - pisimpään rangaistukseen, jonka hänelle saattoi antaa. Lawrence murtui ja purskahti itkuun, kun seriffit veivät hänet ulos.

"En tiedä enää, mikä on normaalia"

Hope Rippey oli myös suostunut sopimukseen, jonka mukaan hänen täytyi tehdä yhteistyötä osavaltion kanssa, ja hänen kuulemisensa alkoi kesäkuun 1. -93. Puolustuksen pyynnöstä kuuleminen siirrettiin Indianan South Bendiin, ja pidettin St. Joseph korkeimmassa oikeudessa tuomari Jeanne Jourdanin johdolla.

Tilaisuuden aluksi Rippey teki lausunnon, jossa väitti - kuten oli kaiken aikaa väittänyt - että ainoa asia, minkä hän oli tehnyt Shandalle, oli ruumiin valelu bensalla. Hänen lyhyen lausuntonsa päätteeksi puolustus kutsui psykologi Michael Sheehanin paikalle. Tohtori Sheehan sanoi, että Rippey oli epäkypsä ja toiminutt täysin Melinda Lovelessin ja Laurie Tackettin "hallinnon" alla.

Joka tapauksessa Lawrencen, Lovelessin ja Tackettin todistukset antoivat kaikki tapahtumista erilaisen kuvan. Syyttäjät kutsuivat myös todistajia kolmesta edellisestä tiedonannosta. Viimeinen todistaja oli uhrin äiti eli Jackie Vaught. Hän näytti jälleen videota Shandasta ja luonnollisesti suuttui, kun Rippey painoi päänsä alas. Tuomari Jourdan määräsi Rippeyn katsomaan videoesitystä. Sen jälkeen Vaught antoi pienen lausunnon.

"Kuvittele miltä sinusta tuntuisi jos joku tekisi sisarentyttärellesi sen minkä sinä teit meidän lapsellemme. Et voi tietää tuskaa, jota me tunnemme. Ei ole suurempaa tuskaa kuin menettää oma lapsensa."

Pienen tauon jälkeen tuomari Jourdan määräsi Hope Rippeyn maksimirangaistukseen, 60 vuodeksi, mutta vähensi siitä 10 vuotta lieventävien asianhaarojen vuoksi, määräten, että hän olisi ehdollisessa ne 10 vuotta. Tuomari Jourdan teki sitten oman lausuntonsa oikeudella.

"Hope Rippeyllä oli vaihtoehtoja. Hänellä oli reittejä, joista paeta, tapoja auttaa itseään, tapoja auttaa Shandaa. Hän kaatoi bensan, jotta kukaan heistä ei jäisi kiinni, ja hän jopa tiesi, että se tappaisi Shandan. Hänen armottomuutensa ja uskalluksensa on kauhistuttava oppitunti meille kaikille."

Rippeyn tuomitsemisen jälkeen Jackie Vauhght puhui lehdistölle muutaman askelen päässä oikeustalosta.

"En tiedä enää, mikä on normaalia, en ole se henkilö, joka olin, kun Shanda oli täällä. Olen menossa kotiin uuden lapsenlapseni kanssa, joka syntyi juuri. Pitää mennä eteenpäin. Shanda on Jumalan kanssa."

Jälkiseuraukset

Four years later, on Nov. 10, 1998, she was denied early release from prison.

Keväällä -94 Toni Lawrence sai GEDinsä (testit, joiden suorittaminen todistaa lukiotasoiset akateemiset taidot joissain asioissa). Neljä vuotta myöhemmin, 10. marraskuuta -98
Vuoden 2000 aikana hän suoritti associate's tutkinnon, joka alensi hänen tuomiotaan melkein vuodella.

Maaliskuussa 2000 Crime Libraryn toimittaja David Lohr lähetti kullekin murhaajalle kirjeen, jossa kysyi heidän näkemyksiään siitä, miksi joku tappaa. Vain kaksi vastasivat, Laurie Tackett ensimmäisenä:

"Olen usen miettinyt, mikä motivoi jonkun murhaamaan. Olen sitä mielestä, että jokaisella murhaajalla on omat motiivinsa. Uskon, että tappajat ovat syvällisiä yksilöitä, jotka etsivät jonkinlaista vapautumista. Oli se sitten henkinen, ruumiillinen tai sielullinen, se on aina vapautuminen. Teolle on aina tarkoitusperänsä... niitä voi olla useita.

Kuva
Tuorein Laurie Tackettista saatu kuva

"Otetaan esimerkki: tunnen kourallisen ihmisiä, jotka tappavat yksinkertaisesti uhriensa silmissä näkemänsä pelon vuoksi, ja siksi, että saisivat nähdä veren heidän ruumiillaan... minun mielestäni he tekevät niin siksi koska haluavat tuntea uhrin äärimmäisen pelon ja koska ovat verenjanoisia."

Kuva
Tuorein Toni Lawrencesta saatu kuva

"Minä ajattelen, että kun tappaa ensimmäisen kerran, ihminen tappaa päästäkseen niin korkealle, ettei sinne pääsisi mitään muuta kautta."

Mutta viesti on erilainen, siinä on kappaleita, jotka kiinnittävät huomion:
"Sinä siis kiroitat Laurielle? Entä Hope - Melinda?... En ole huolissani Lauriesta - olisitko niin kiltti ja kertoisit hänelle, että ajattelen häntä päivittäin ja että olen ok."

Edellinen lausunto asettaa todella kyseenalaiseksi Tonin aikaisemmat kertomukset suhteestaan Laurieen ja osallisuudestaan Shanda Sharerin murhaan. Vielä jokin aika sitten Laurie oli pilannut hänen elämänsä murhaamalla brutaalisti viattoman tytön - miksi Toni nyt halusi toivottaa tälle lämpimmät toivotuksensa?

Mihin tahansa Toni Lawrence olikin syyllinen, hän käveli vapauteen joulukuun 14. vuonna 2000. Hän oli silloin 24-vuotias ja pääsi koevapauteen ja oli istunut melkein yhdeksän vuotta kahdenkymmenen vuoden rangaistuksestaan. Vapautumisensa jälkeen hän puhui lyhyesti Louisvillen televisioasemalle WAVElle ennenkuin palasi Madisoniin vanhempiensa luo.

"En lopettanut sitä, koska en voinut lopettaa. En välitä siitä muut sanovat. Jos olisin tehnyt jotain eri tavalla, olisin kuollut, makaisin siellä hänen kanssaan, eivätkä he ikinä saisi tietää."

Tonin ehdonalainen kesti joulukuuhun 2002.

Lauantaina, 21. huhtikuuta 2001 The Courier-Journalin toimittaja ja Little Lost Angel: The True Story of the Teenage Conspiracy to Kill Twelve Year Old Shanda Sharerin kirjoittaja Michael Joseph Quinlan, kuoli. Hän oli 45-vuotias. Kuolinsyy oli aivosyöpä. Hänen kuoltuaan Kathy Quinlan aloitti Michael Quinlan aivosyöpäsäätion.

Hope Rippeyn rangaistusta alennetaan

Kuva
Hope Ann Rippey

Jedi the Warrior

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Jedi the Warrior »

Käsittämätön juttu. Ei voi olla ihminen järjissään, kun tuollaista tekee.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Kauhea juttu kaikenkaikkiaan.

Löysin Youtubesta klippejä Dr.Phil-showsta, jossa Shandan äiti ja sisko vierailivat ja kohtasivat yhden Shandan murhaajista, Hope Rippeyn.

http://www.youtube.com/watch?v=IJElLKq6 ... re=related

Hope Rippey selittää miksi hymyilee pidätyskuvassa :

http://www.youtube.com/watch?v=JoveRXKZ ... re=related

Amanda Heavrin puhuu Shandasta :

http://www.youtube.com/watch?v=l6dwWPQQ ... re=related

Olisipa mielenkiintoista nähdä koko jakso, mutta en yrityksistä huolimatta sitä löytänyt.

edit. löytyipäs sittenkin. Tämä on kyllä ilmeisesti part 2.

http://eztvstream.com/the-dr-phil-show/ ... 2011-05-23
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Voi kiitos videolinkeistä, TheBride!
Vaikka olenkin joskus seurannut Dr. Philiä vähän aikaa, en noita pätkiä ole nähnyt, tai noita ei luultavasti ole näytetty Suomessa vielä. Rohkeaa Shandan äidiltä tulla ohjelmaan, vielä tappajan eteen!

Ihmettelen vaan kun Dr. Phil kysyi Amanda Heavrinilta, siis Shandan tyttökaverilta, joka ei osallistunut kidutukseen, miten hän saattoi olla suhteessa 12-vuotiaan tytön kanssa... Epäuskoisuus ja vihan tunteet Shandan surun murtamilta äidiltä ja siskolta ovat ymmärrettäviä, mutta olettaisi jonkinlaista rationaalisuutta Phililtä, jolla tuntuu olevan muutenkin punainen lanka kateissa siinä videossa. Tuossa iässä parillakin vuodella todella on merkitystä, mutta jos mitään näitä kauheuksia ei olisi tapahtunut ja Shanda olisi kuollut vaikka autokolarissa, oletettaisiinko sitten, että hän olisi mitenkään käyttänyt Shandaa hyväksi? En usko. Saattaa silläkin olla merkitystä, että he molemmat ovat tyttöjä - Dr. Phil kun taitaa suhtautua sateenkaariporukkaan pienellä varauksella.

Jatkan käännöstä:
3. marraskuuta 2004 Indinanan korkeimman oikeuden tuomari Jenny Manier laski Hope Rippeyn vankilavuoden 50:sta vuodesta 35:n vuoteen. The Courier-Journal-lehden mukaan, tuomari Manierista tuntui, että Rippey oli katuvainen ja hänestä tulisi yhteiskunnan tuottava jäsen. Päätöstä tehdessään Manier otti huomioon Rippeyn kandidaatin tutkinnon Ball State yliopistolta yleisistä opinnoista vangeille, sekä ajan, jonka hän oli viettänyt treenaten koiria ja puhunut erilaisille nuorisoryhmille. Kun Rippey oli alunperin saattanut vapautua vasta 2017, nyt hänellä oli mahdollisuus vapautua jo 2006.

Päätös sai Sharerin äidin Jacque Vaughtin suuttumuksen valtaan.
"Hän on tehnyt kaikki mahdolliset tutkinnot, minun verorahoillani, saanen lisätä. Hän on tehnyt kaikkensa päästäkseen ulos aikaisemmin. Mutta tämä on vain väärin." Ainoa asia, mitä Vaught halusi, oli, että Rippey ja muut istuisivat koko tuomionsa.

Uutisen Rippeyn tulevasta vapautumisesta oli vaikea ymmärtää Shandan perheelle. Pian heidän vihansa kääntyi taas suruksi, kun 8. toukokuuta 2005, Shandan isä, Stephen Maloy Sharer, kuoli. 52-vuotiaan miehen kuolinsyytä ei ole paljastettu julkisuuteen - sen verran on kerrottu, että hänet on haudattu samalle kalmistolle kuin tyttärensä.

Laurie Tackett valokeilassa

Kuva
Laurie Tackett

Syksyn -06 aikana valokeila siirtyi hetkeksi Hope Rippeysta Laurie Tackettiin. Edellisen vuoden aikana Indianassa oli käynnistetty ohjelma nimeltä PLUS kolmessa alueen vankilassa.
Ohjelma, jonka nimi tulee sanoista Purposeful Living Units Serve (Tarkoituksenmukaista elämää) on uskoon perustuva leiri vangeille, joiden tarkoitus on muuttaa heidän elämänsä hengellisellä uudistuksella ja koulutuksella. Maaliskuussa -06 Indianan uutistoimisto WTHR lähetti raportin vankilan sisältä, jossa nähtiin, miten ohjelma oli onnistunut. Toimittaja Anne Ryder haastatteli useita vankeja, myös 31-vuotiasta Laurie Tackettia.

"Minä muutan kaiken, minkä olen tiennyt koko elämäni", Tackett sanoi. "Jumala oli viimeinen asia, jonka halusin elämääni. Minulla ei ollut uskoa elämässäni. En uskonut Jumalaan. En uskonut ihmisiin. Minulla ei ollut mitään sellaista. Minun on täytynyt kääntää kaikki ja aloittaa alusta."
Tackett kertoi Ryderille, että häpeä, jota hän tunsi rikoksestaan, sai hänet yrittämään itsemurhaa syksyllä 2004. Sitten hän tunsi Jumalan rakkauden sydämessään.
"Minä otin Jumalana kädestä kiinni... En ole tuntenut sellaista koksaan ennen sitä elämässäni."

Huolimatta siitä, kenen käden Tackett tunsi häntä tyynnyttävän, kuusi kuukautta myöhemmin, kun PLUS ohjelma saapui Indianan naisten vankilaan, hän oli etunenässä ilmoittautumassa siihen. Tackett oletettavasti viettää nyt vapaa-aikansa opiskellen Raamattua ja tullen vaikuttamaan rikoksensa seurauksiin.
"En usko, että olen vielä todella antanut itselleni anteeksi. Tunnen, että se on elämänmittainen prosessi. Toivottavasti pystyn siihen silloin kun kuolen."
Myöhemmin WTHR haastatteli Shandan äitiä Jackie Vaughtia ja kysyi tältä, voisiko hän ikinä antaa anteeksi Tackettille. Vaught vastasi yksinkertaisesti "Ei ole vain minun asiani antaa anteeksi niille tytöille. Se on Jumalasta kiinni."

Ei voi olla miettimättä, mikä on saanut Tackettin yllättäin syleilemään uskontoa. On vain mielenkiintoista, miten hänen kääntymisensä Jumalan puoleen sattui samaan aikaan, kun Rippeyn tuomiota alennettiin. Vankiloiden edustaja ja muut ovat kärkkäitä puolustamaan PLUS-ohjelmaa. Se on voinut toimia joidenkin vankien kodalla; tosin Laurie Tackettin äkillinen uskoontulo saattaa liittyä pikemmin hänen omiin toiveisiinsa vapautua aikaisemmin, kuin Jumalan löytämiseen.

Shandan äidin puheenvuoro

Kuva
Hope Ann Rippey

Kun Tackett yrtti kartoittaa omaa tietään vapauteen, Rippey kiirehti laukkujensa pakkaamisessa, ja 28. huhtikuuta -06 29-vuotias Hope Ann Rippey marssi ehdonalaiseen vapauteen Indianan naisten vankilasta istuttuaan 14 vuotta alkuperäisestä 50:n vuoden tuiomiosta.
"Hän kidutti häntä", Sharerin äiti sanoi The Courier-Journalille. "Hän kidutti häntä 10 tuntia... Minä en hyväksy tätä. Hän murhasi minun tyttäreni. Olen vain raivoissani [vapautumisen takia]." Vaught muistutti toimittajia, kuinka Rippey houkutteli Sharerin ulos talosta, piteli häntä maassa kun lasta oli puukotettu ja kuristettu, suihkutti ikkunan puhdistusainetta hänen haavoihinsa ja kaatoi hänen päälleen bensiiniä, jotta hänet voitiin polttaa elävältä.

Sharerin äidin mukaan Rippey pääsi näin aikaisin vapauteen, koska St. Josephin piirikunnan syyttäjä epäonnistui työssään. Vaught oli varma, että he olisivat voineet estää Rippeyn tuomion lyhentymisen, jos he olisivat päättäneet vastustaa tuomion muuttamiseksi tehtyä aloitetta 2004.
"Hän kaatoi bensiiniä 12-vuotiaan lapseni päälle ja poltti hänet elävältä, mutta hän on yhteiskunnan pilari ja kärsinyt ankaran rangaistuksen ja se on eettistä? En käsitä sitä", Vaught sanoi. "En vain käsitä."

Riippumatta siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä, brutaali tappaja oli vapaa kulkemaan Jeffersonin piirikunnan katuja. Hope Rippeyn on seuraavan viiden vuoden ajan ehdonalaisvalvojiensa tarkkailun alla.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Kiitos käännöksistä Valoviikate!

Minunkin mielestäni Dr.Philin kommentit ovat aika asiattomia.

Äiti puhuu tuossa jaksossa siitä, kuinka Amanda käytti hyväkseen Shandaa ja että Shanda muuttui täysin sen jälkeen (oli sulkeutunut, häpeili, "ei nostanut enää päätään pystyyn"), kun oli tavannut Amandan.

Äiti sanoo myös, että Amanda on yksi päävaikuttajista tyttärensä kuolemaan, ja voihan sen periaatteessa ymmärtää miksi äiti on sitä mieltä. Eihän se kuitenkaan ollut Amandan syy, että hänen tyttöystävä meni ja murhasi Shandan.

Amanda oli kuulemma ketjun ensimmäinen linkki joka pisti tapahtumat alulle. Mutta kyllähän tuollaista voi jossitella loputtomiin asti.

Itse en usko, että Amanda pakotti Shandaa mihinkään (seksiin), miksi tyttö olisi muuten kirjoitellut Amandalle kirjeitä ja pitänyt häneen yhteyttä, vaikka äiti kielsi. No, kuka tietää, mikä lopulta on totuus, mutta itse veikkaisin, että äidille oli kova pala niellä sitä, että hänen pieni 12-vuotias tytär harrasti seksiä, ja vieläpä toisen naisen (tai no, tytön) kanssa.

Ja loppujenlopuksi - he olivat molemmat, sekä Shanda että Amanda, vain lapsia tuolloin.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja brann »

Norjan tv3 näytti tänään aamupäivällä tuon ensimmäisen osan Shandan tarinasta. Jos jollain on mahdollisuus kyseistä kanavaa katsella niin huomenna aamulla on uusinta siitä klo 9:30.
Ja huomenna klo 12:05 tulee osa 2 ja sen uusinta maanantaina klo 9:30.

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Se, että Rippey hymyilee pidätyskuvassa, näyttää olevan Dr. Philille henki ja elämä. Olisin minäkin sitä varmaan kysynyt, mutta muistetaan nyt kuitenkin, että tämä nainen oli teini murhatessaan Shandan ja tuo hymyily voi olla vain teini-ikäisen - ja mielenterveysongelmaisen - tapa reagoida tilanteeseen.
Olisi ollut reilua jos vaan Shandan äiti ja sisko olisivat saaneet sanottua, mitä halusivat sanoa, mutta ei, Philin täytyi tulla siihen säätämään omiaan ja etsimään syyllisiä.
Voisin jopa nostaa hattua Rippeylle siksi, että hän tuli ohjelmaan. Kuinka moni muu hänen asemassaan olisi tullut, kuka tietää. Tässäpä tämä loppuosa:

Melinda Loveless haikailee aikaista vapautumista

Lokakuussa -07 Melinda Lovelessin asianajaja Mark Small kertoi päämiehensä tavoittelevan varhaista vapautumista vankilasta. Small sanoi, että Lovelessin oikeudellinen edustus oli puutteellinen ja hänen oikeuksiaan rikottu.

"Pakon uhalla hän sanoi olevansa syyllinen, uskoen saavansa kuolemantuomion", Small sanoi vähän aikaa sitten haastattelussaan Madisoncourier.comissa. "Ihminen, joka tekee jotain pakotettuna, ei voi valita vapaasti ja kohtaa uhan. Kuolemantuomiota koskeva laki muuttui juuri niihin aikoihin. Silloin hän ei todella toivonut kuolemantuomiota."

Small uskoo, että hänen asiakkaansa on lusinut aikansa ja hänet täytyisi armahtaa. Nainen on asianajajansa sanoin sekä eheytynyt että katuvainen.

Shandan äiti Jacque Vaught järkyttyi mahdollisuudesta, että Loveless vapautuu.

"Hän ei ole katuvainen. Hän ei ole koskaan ottanut minuun yhteyttä tai näyttänyt katumusta. Hän ei kykene tuntemaan katumusta. Hän on kuollut sisältä", Vaught sanoi hiljattain haastattelussaan Madisoncourier.com:ille. "Ainoat kyynelet, jotka olen koskaan nähnyt hänen vuodattavat, olivat kun hänet tuomittiin, ja ainoa asia, mitä hän on vankilassa yrittänyt tehdä, on päästä ulos."

Jeffersonin piirikunnan syyttäjä Chad Lewisin mukaan Lovelessilla oli riittävä oikeudellinen edustus tuomiokuulemisen aikana, ja hän vastusti Lovelessin tuomion muuttamista.

Jeffersonin piirikunnan oikeuden odotettiin kuulevan tapausta 15. lokakuuta -07: kuitenkin kuulemista lykättiin, koska asianajaja Small ei ollut saanut yhteyttä Lovelessiin ennenkuin kuulemisen oli aika alkaa.

Small väitti yrittäneensä tavata Melinda Lovelessia kahdesti valmistellaakseen tätä kuulemiseen, mutta kummallakaan kerralla hän ei ollut päässyt, koska vankilan virkailijat sanoivat olevansa kiireisiä kirjanpidon kanssa.

"On todella tärkeää, että asianajaja pääsee keskustelemaan asiakkaansa kanssa, erityisesti juuri ennen tärkeintä kuulemista", Small kitisi Wave3.com:ille.

Tuomaristo yhtyi Smalliin ja myönsi 60 päivän jatkoajan.

Small puhui News-tribune.net:ille oikeuden aikaisemmin määrämästä tuomiosta. Puhelinhaastattelun aikana hän sanoi, että Lovelessia oli pahoinpidelty lapsena ja väkivallan vakavuus oli tehnyt hänestä "syvällisesti vajaan". (retarded, eli ilmeisesti jopa henkisesti jälkeenjääneen/kehitysvammaisen, toim. huom.) Small sanoi päämiehensä tunnustaneen syyllisyytensä pakon alla, koska pelkäsi saavansa kuolemantuomion, eikä ymmärtänyt kaikkia vaihtoehtojaan.

Jeffersonin piirikunnan syyttäjä Chad Lewis ei ollut samaa mieltä Smallin kanssa. Saman nettisivuston haastattelussa Lewis kiisti väitteet, että Lovelessilla ei olisi saanut riittävästi neuvontaa oikeuteen.

"Hänellä oli kolme asianajajaa, joista kaksi olivat todella korkealla profiililla kuolemantuomio-tapauksissa", Lewis sanoi. "Hänellä oli unelmatiimi, joten puhumiseen... [Hän] oli myös osoittanut aikovansa hyötyä myöntämällä syytteet, jotta hän välttäisi kuolemantuomion."

"Hän on vain paha"

Kuva
Paha vain

Shanda Sharerin äiti Jacque Vaught uskoo, että Melinda Loveless on ensisijaisesti syyllinen hänen tyttärensä murhasta. Lokakuussa -07, haastattelussaan Wave3.com:ille, Jacque sanoi, "Melinda on... neljästä tytöstä, hän on vain paha... ilman häntä Shanda olisi yhä elossa. Hän oli se, joka aloitti sen kaiken... hän murhasi raa'asti tyttäreni, ja kun sanon raaka, se oli raaka. Kidustusta kesti 10 tuntia."

Jacquen mielestä Small on väärässä sanoessaan, että Loveless katuisi rikoksiaan.

"Olen kuullut ihmisiä, jotka ovat olleet siinä vankilassa", Jacque sanoi. "He tuntuvat tahtovan ottaa yhteyttä minuun, ja olen kuullut juttuja Melindasta, ja Melinda herkuttelee sillä, että on Shandan murhaaja. Hän on hyvin ylpeä siitä."

Luettuaan lukuisia uusia Crime Libraryn julkaisemia artikkeleita Shanda Sharerin tapauksesta, Brenda Nyberg, lukija Illinoisista, ryhtyi toimeen ja aloitti vetoomuksen Lovelessin pitämisestä lukkojen takana.

"En ole koskaan ajanut mitään vetoomusta ennen kuin luin Lovelessin yrittävän päästä ulos", Nyberg sanoi. "En voi käsittää ihmisen aiheuttavan sellaista kipua, kuin ne tytöt aiheuttivat Shandalle. Olen rikosfriikki ja lukenut niin monista kauheista tapauksista, mutta mikään ei ole vaikuttanut minuun niin kuin tämä. En saa mielestäni kuvia siitä lapsesta... se on täyttä pahuutta, ei sillä väliä, minkä ikäisiä ne tytöt olivat!"

2. joulukuuta 2007 vetoomuksen oli tullut lähes 7000 allekirjoitusta.

Melinda Lovelessin kuuleminen pidettiin 6. joulukuuta -07. Tiedonantojen aikana Loveless kertoi Jeffersonin piirikunnan tuomari Ted Toddille, ettei voinut muistaa useimpia oikeudellisia tiedonantoja, jotka oli pidetty sen jälkeen kun hän oli kirjoittanut alkuperäisen puolustussopimuksensa, mutta että hän uskoi saavansa kuolemantuomion, ellei hyväksyisi sitä.

Tässä vaiheessa Todd ei ollut vielä päättänyt, miten vastaisi Lovelessin pyyntöön.

Melinda Loveless ja Laurie Tackett kärsivät tälläkin hetkellä alkuperäisiä rangaistuksiaan.

Voiko Melinda vielä päästä vapauteen suunniteltua aikaisemmin, sitä ei ole päätetty; koska Indianan rangaistuspolitiikkaan kuuluu tuomioiden lyhentäminen päivällä jokaisesta päivästä, jona vanki on käyttäytynyt hyvin, Melinda Loveless ja Laurie Tackett saattavat päästä muurien takaa 2022, jolloin Loveless on 46 ja Tackett 47.

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

12v ja lesbo! Tämä jäi tämän järkyttävän keissin jälkeen eniten ihmetyttämään.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Kaizer Sose kirjoitti:12v ja lesbo! Tämä jäi tämän järkyttävän keissin jälkeen eniten ihmetyttämään.
No ei kyllä ollut mikään yllätys mulle sen jälkeen kun luin ketjusta, että perheestä oli tytön kriittisten ikävuosien aikana puuttunut riittävä, kunollinen ja turvallinen miehen mali. Esimerkiksi "Alpine Manorin lesboiksi" kutsumieni viiteen murhaan syylllistyneillä C. Woodsilla ja G. Grahamila oli koko nuoruus ikä vaikeuksia miesten kanssa. Toinen, en muista kumpi, raiskattiin ainakin pari kertaa ja tuli raskaaksi enemmän tai vähemmän vasten tahtoaan teininä.

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1007
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Tehtiinkö tästä lopultakaan koskaan elokuvaa?
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.

Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Lesbous tuossa iässä on nykyteineillä tosi tavallista eikä yleensä joda sen kummempiin aikuisiällä. Nuorien mangassa, kirjoissa ja tv-sarjoissa on tosi paljon viittayksia tyttöjen välisiin läheisiin suhteisiin ja romanttiseen värinään. Tuon ikäisillä on jo tarve ihastua mutta oman ikäiset pojat ovat vielä ihan nulikoita ja isommat vähän pelottavia. Harvoin nämä tyttöromanssit edes seksiin asti johtavat, lähinnä se taitaa olla käsikkäin kulkemista, pusuttelua ja parisuhteesta draamaamista. Useimmat eivät ikinä kantaudu vanhempien korviin ellei tyttö ole erityisen lörppöä sorttia.
En usko Shandan olleen edes erityisemmin vakavissaan seurustelun suhteen kenenkään kanssa. Hänhän oli ihan lapsi vielä. Lovelessin ja muiden tyttöjen raakalaismainen temppu on ollut niin kuvottavalla tavalla ylireagoitu, ettei sitä voi kuin hämmästellä. Noiden tyttöjen täytyy olla todella sairaita luonteeltaan ja kunnioitan Sandan äitiä siinä, että hän on mielipiteensä heistä selväksi tehnyt. Noille iljetyksille ei kuulu armo eikä anteeksianto.

Willow
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: To Heinä 12, 2012 5:03 pm

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja Willow »

jarmo.janis kirjoitti:
Kaizer Sose kirjoitti:12v ja lesbo! Tämä jäi tämän järkyttävän keissin jälkeen eniten ihmetyttämään.
No ei kyllä ollut mikään yllätys mulle sen jälkeen kun luin ketjusta, että perheestä oli tytön kriittisten ikävuosien aikana puuttunut riittävä, kunollinen ja turvallinen miehen mali.
Tällä perusteella en juuri terapiassa hoitaisikaan muita kuin homoseksuaaleja, ainakin sen asiakasryhmän kohdalla jotka ovat saapuneet terapiaan lapsuuden kokemusten, perheolojen tai perheongelmien vuoksi. Onhan tuota tutkittu ja monet homot/lesbot ovat tienneet seksuaalisuudestaan jo varhaislapsuudesta alkaen. Samoin kuin transsukupuoliset ovat tienneet jo varhain syntyneensä väärään sukupuoleen.

Lapsuuden olosuhteet harvoin, jos koskaan, vaikuttavat seksuaaliseen suuntautumiseen. Olen tavannyt työssäni monia eri tavoin ja eri ikäisenä hyväksikäytettyjä, petettyjä, hylättyjä ja alistettuja ihmisiä, jotka ovat vallan heterosuhteissa olleet ja heteroina pysyneet. Taustalla on voinut olla huono suhde äitiin tai isään, eipä ole harvinaista että jompi kumpi vanhemmista on puuttunut arjesta kokonaan, mutta se ei ole vaikuttanut seksuaalisuuteen millään tavalla. Sitten olen tavannut homoseksuaaleja, sekä miehiä että naisia, joilla ei ole mitään ongelmia isä- tai äitisuhteissa, eivätkä he koe ongelmaksi homoseksuaalisuutta itsessään, vaan ympäristön suhtautumisen siihen.

(korjattu virheitä)

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Shanda Sharer

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

En ole muistaakseni missään väittänyt että pelkkä yksinhuoltajuus vaikuttaisi rikollisuuteen ja/tai seksuaaliseen suuntautumiseen. Sanomani peruspointti on se että tarvitaan väärinkäytöksiä kasvatuksessa ynnä muuta ynnä muuta ennen kun joku sortuu rikoksen poluille. Toki olen tietoinen siitä että on jonkin verran ihmisiä, jotka jo varhaislapsuudessa ovat tietoisia oman seksuaalisuutensa ongelmista. Välittävä ja hoitava isä tai äiti ei lapsesta rikollista tee olkoonkin että on yh. Ei edes köyhissä olosuhteissa.

Tapausta on käsitellty aikoinaan Discovery Chanelin sarjassa "pahoista pahin", jossa University of Columbinen oikeuspsykiatri Michael Stone pohtii ihmisen pahuutta ja siihen johtavia syitä. Pahoista pahin poiki jatko sarjan "tappaja naiset", sitä en nyt vähään aikaan ole katsonut, joten en muista onko tapausta käsitelty siinä.

Vastaa Viestiin