Neljän hengen joukkosurma Virossa

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Juu, tuon vuoksi minullakin on edelleen se assosiaatio Ita-Eestiin, etta uskalsin jo heti ajatella venalaisten kesken ollutta kahakkaa.
Vaikka esim.Narva on kovasti yrittanyt nostaa imagoaan viime vuosina on siella hyvinkin nahtavissa tuollainen venalaispainotteinen "tyyli".

Me asutaan "keskella ei mitaan" ja vaikka mina luottavaisin mielin taalla Eestissa asunkin niin tuossa viime kevaana oli tapaus, mita hieman jain miettimaan.
Pihaamme nimittain ajoi auto, keskella yota ja autosta nousi ulos kaksi ihmista, tuskin olisivat nousseet jos olisivat harhaan ajaneet, tai ainakin nain uskon.
Samantien kun kolme isoa koiraamme nostivat alamolon, hyppasivat nama ihmiset autoon ja sora lentaen kaahasivat hiekkatieta pois.
Miettimaan jain, mita taalta hakivat?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
HBIC
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:06 am
Paikkakunta: Blue Ridge Mtns

Viesti Kirjoittaja HBIC »

Blues kirjoitti:Orun neloismurhaaja on jattanyt seinalle verella kirjoitetun sanoman, kertoo Reporter-ohjelma.
Reporter kirjoitti:Eilen murhattiin Orussa osoitteessa Vikerlase 7, 20-vuotias perheenisa Ilja, seka hanen samanikainen vaimonsa Masa, kuten myos heidan reilun vuoden ikainen tyttarensa ja kylassa ollut ystavatar.
Asunnossa sisalla kayneiden sukulaisten mukaan oli verta kaikkialla seka seinaan oli kirjoitettu verella jotakin.

Kaikkia, myos vauvaa, oli lyoty puukolla.

Perheen isalta oli leikattu kurkku auki, seka puhkaistu silmat puukolla.

Rikollisten maailmassa se voi tarkoittaa, etta joku on nahnyt liian paljon.
Ja valmiiksi pyydan anteeksi hieman tokkivaa suomennosta :?
Kuulostaa todella raa'alta teolta. Tekijöitä lienee ollut useampi, kun kukaan aikuisista ei ole onnistunut pakenemaan. Asialla ei siis liene kostonhaluinen ex-siippa, tms. Surmat liittynevät tosiaan rikollisiin välienselvittelyihin. Seinälle kirjoitetun viestin sisältö olisi mielenkiintoista tietää, antaa varmaan suuntaa syyllisen motiiveille.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jostakin luin, en muista nyt mista, etta talosta "olisi nahty poistuvan kaksi ihmista", talle en ole loytanyt mitaan varmuutta, etta voipi olla vaan "juttua".
Harmittavaa on, etta vaikka ymmarran tuota eestinkielta, niin sen suomeksi vaantaminen on niin "tonkkoa", etta osan jatan paremmin taitaville.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Mielenkiintoista on mielestani se, etta poliisi ei ole ottanut kantaa ulkopuoliseen teon tekijaan, vaikka verijalkia on ollut runsaasti myos porraskaytavassa. Mutta kuten Harriet tuolla aiemmin sanoi, ei taalla toitoteta huhuista, muuten kylla asioiden uutisointi voittaa suomalaisen uutisoinnin mennen tullen. Siis nain asioista kiinnostuneen kannalta katsoen. Nimet ja yleensa myos kuvat tulevat hyvinkin nopeasti median riepoteltaviksi.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

^Joo mutta nämä nimet, kuvat saavat toimittajat usein naapureilta, tutuilta eikä viranomaisilla ole osuutta asiaan.

Tällä hetkellä on paikan päällää koko Viron media, jotka jututtavat ihmisiä ja näin ollen julkisuuteen annetaan vähän ristiriitaista tietoa median osalta.

Poliisi on lähinnä kauhistellut mediassa tapausta ja syyttäjä kertonut että ryöstö ei ole kovin todennäköinen mutta kaikki tutkintalinjat ovat auki.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Nimenomaan mediaa tarkoitinkin talla uutisoinnilla, en poliisia tahi muita viranomaisia.
Ja tottakai, kuten muissakin maissa, on niita "naapureita ja hyvin tuntevia" auliisti tarjolla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Sitäpaitsi venäläiset ovat aika puheliaita..

Ihmetytti kun naapurit eivät soittaneet heti poliisille, vaan murtautuivat itse asuntoon 'nähdäkseen omin silmin mitä on tapahtunut'.
Ovatko verijäljet mahd tekijän/tekijöiden jättämiä tai kenties näiden naapureiden yms uteliaiden sivullisten tekemiä?

Syytäjä sanoi että poliisin tietoon tuli tapaus 'iltapäivällä', mutta naapurit kertovat että 'aamulla' he huomasivat verijälkiä käytävässä.

Ties vaikka koko kylä on käynyt sitä ennen 'kauhistelemassa' tapahtunutta rikospaikalla.

Kertonee jotain miten paljon vironvenäläiset luottavat viranomaisiin yleensäkin..
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Blues kirjoitti:Jostakin luin, en muista nyt mista, etta talosta "olisi nahty poistuvan kaksi ihmista", talle en ole loytanyt mitaan varmuutta, etta voipi olla vaan "juttua".
Harmittavaa on, etta vaikka ymmarran tuota eestinkielta, niin sen suomeksi vaantaminen on niin "tonkkoa", etta osan jatan paremmin taitaville.
Jatka toki käännöksiä, sillä esim. itsellä ei ole edes alkeellisia viron kielen taitoja.
Jos tuolta isältä oli silmätkin tosiaan puhkottu, niin omat arveluni osuivat totaalisesti väärään. Järkyttää yli kaiken tuo vauvan tappaminen.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuohon Harrietin postaukseen taytyy sanoa, etta paljon on mahdollista myos se, etta verijaljet olisivat syntyneet uteliaista kanssaihmisista.
SLOhtuleht kirjoitti:Hommikul aga märkasid majaelanikud trepikojas Ilja ja Maša korteri ukse taga verejälgi. Uksele koputati ja seda püüti avada, kuid ukse taga jäi kõik vaikseks.
Aamulla huomasivat asukkaat verijalkia Iljan ja Masan oven takana. Oveen koputettiin, mutta vastausta ei saatu.
SLOhtuleht kirjoitti:Kella kahe paiku päeval avas Ilja kasuisa kirve abil ukse. Pilt, mida sisenejad nägid, oli kirjeldamatult kohutav.
Kello kahden aikoihin paivalla avasi Iljan isapuoli(?) oven kirveella, ja naky oli sanoin kuvaamaton.

Kumpikin lainaus siis saman lehden samasta artikkelista.
Eli jos aamusta on jo huomattu verijalkia oven takana rapussa, miksi ei ole kenellekaan tullut mieleen kutsua poliisia?

Siksi, mita Harriet tuolla mainitsi.
Eesti Politsei ei valttamatta nauti paikallisen venalaisvaeston luottamusta. Eli mahdollista, etta mahdollinen rikospaikka on hyvinkin sotkettu mahdollisten uteliaiden toimesta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Viesti Kirjoittaja buracee »

Harriet Makepeace kirjoitti:Sitäpaitsi venäläiset ovat aika puheliaita..

Ihmetytti kun naapurit eivät soittaneet heti poliisille, vaan murtautuivat itse asuntoon 'nähdäkseen omin silmin mitä on tapahtunut'.
Harriet Makepeace kirjoitti:Kertonee jotain miten paljon vironvenäläiset luottavat viranomaisiin yleensäkin..
..

Niin, tossahan jo itse vastasitkin tuohon. Se muuri joka on viranomaisten ja varsinkin Itä-Viron venäläisväestön välillä on jotain aika käsittämätöntä. Sitä ehkä vois lähinnä verrata siihen, että Hellsingissä joku Skåånelainen påliisi sikäläisellä, täysin käsittämättömällä murteella, tulisi komentamaan jotakuta tai kyselemään asioita jostain tutusta tai jopa vielä sukulaisesta, ei vois oikeastaan vähempää kiinnostaa ja generoisi kyllä helposti melkoisen aggressiivisuuden puuskankin.
Viimeksi muokannut buracee, Su Loka 26, 2008 7:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ja tuota edellisen postauksen linkkia ei sitten kannata ottaa minaan. son NappiHaira ;)
Ei tosin minulta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Poliisin mukaan Viron raa'an neloissurman tekijä oli ilmeisesti perheen nuori isä
Poliisin mukaan Viron raa'an neloissurman tekijä oli ilmeisesti perheen nuori isä. Hän riisti verisen perheriidan päätteeksi lopulta hengen myös itseltään. Rikos paljastui viikko sitten kerrostaloasunnosta Kohtla-Järven kaupungissa Itä-Virumaalla.

Poliisi epäilee, että 20-vuotias perheenisä tappoi samanikäisen avovaimonsa ja tämän ystävättären teräaseella. Surmansa sai myös perheen 14 kuukautta vanha tyttövauva. Rikostutkijoiden mukaan näyttää siltä, että lapsi jäi riidelleiden aikuisten väliin ja joutui uhriksi puolivahingossa.

Syyttäjänvirastosta kerrottiin maanantaina, että isän syyllisyyttä tukee muun muassa se, että asunnon ovi oli lukittu sisäpuolelta. Tutkinnassa on myös paljastunut, että pariskunta oli eroamassa ja avovaimo suunnitteli muuttoa lapsen kanssa pois miehen luota.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1606017
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Kuten minä olen jo sanonut muualla, perhesurma ei ole vain suomalaisten etuoikeus....
:cry:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2415
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Mäsä-Masa kirjoitti:Kuten minä olen jo sanonut muualla, perhesurma ei ole vain suomalaisten etuoikeus....
:cry:
Näitä on tapahtunut iät ja ajat Suomenlahden molemmin puolin.. Mutta eikös jossakin uutisoitu, että perheen isän silmät olisi puhkottu puukolla? Vai oliko sittenkin jonkun muun?
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2415
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tässähän se oli!! Mitenkähän mies toimi, puhkaisiko ensin silmänsä ja veti sitten kurkun auki? Vai oliko kurkku ensin vuorossa ja sitten sohi puukolla silmäänsä :roll: ?
Blues kirjoitti:Orun neloismurhaaja on jattanyt seinalle verella kirjoitetun sanoman, kertoo Reporter-ohjelma.
Reporter kirjoitti:Eilen murhattiin Orussa osoitteessa Vikerlase 7, 20-vuotias perheenisa Ilja, seka hanen samanikainen vaimonsa Masa, kuten myos heidan reilun vuoden ikainen tyttarensa ja kylassa ollut ystavatar.
Asunnossa sisalla kayneiden sukulaisten mukaan oli verta kaikkialla seka seinaan oli kirjoitettu verella jotakin.

Kaikkia, myos vauvaa, oli lyoty puukolla.

Perheen isalta oli leikattu kurkku auki, seka puhkaistu silmat puukolla.

Rikollisten maailmassa se voi tarkoittaa, etta joku on nahnyt liian paljon.
Ja valmiiksi pyydan anteeksi hieman tokkivaa suomennosta :?
Vastaa Viestiin