USA, Oakland: 22-vuotias käsiraudoissa - poliisi ampui selkään

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

kakojootti kirjoitti:Mut minkäs luonteelleni voin;että vihaan possuja.
Koskaan ne ei oo olleet mulle ystävällisiä ja mä en niille.
Joissain papereissa kyttiksellä lukee. että kiinniotettaessa saattaa olla vaarallinen.
Lahde brassailemaan tuolla jutulla sitten, kun vedat menemaan motaria n.160km/h lasissa ja sinut pysayttava poliisipartio kay tsekkaamassa sun naaman ja viittoo jatkamaan matkaa...
Toikin on tapahtunut Suomessa.
Ihminen on luokiteltu niin vaaralliseksi, etta hanta ei saa kiinniottaa, kuin erikoiskoulutetut poliisit jne... Eli poliisi katsoo sinun olevan niin vaarallinen, etta tilannejohto ei anna normi jarjestys/liikkuvanpartiolle lupaa, kuin pysayttaa sinut, mutta ei kiinniottaa mistaan liikenneylinopeudesta...

Ja toi *kiinniotettaessa saattaa olla vaarallinen* on termi, jota kaytetaan kaikkien normi hankalien asiakkaiden kohdalla, eli ala viela laske lastia housuusi...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

MItää brassaillu ja en aja 160.ä missään motarilla. Käsitä miten käsität.
Yritän vaan elää kunnollista elämää. Et vedä vittu päähäs ja pakene vuorille!!!!
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Onneksi liittyy aiheeseen!

Onko teitä kenties poliisi ampunut kuolettavasti selkään? Jos näin, jatkakaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

olisko käynyt näin

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Poliiseilla on jenkeissä vähän "herkkä" liipasinsormi.

http://www.youtube.com/watch?v=XnCnqOQSQ8E
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: olisko käynyt näin

Viesti Kirjoittaja katupoika »

specialhousingunit kirjoitti:Poliiseilla on jenkeissä vähän "herkkä" liipasinsormi.

http://www.youtube.com/watch?v=XnCnqOQSQ8E
Vastaavanlaisia videoita on kyl Youtube täynnä. Tolla videolla nyt oli kyse ilmeisesti täysin vahingosta, mutta näkeehän sen täällä Suomessakin miten liian suuret luulot itsestään ja mahdollisuus komennella ja käskyttää muita ilman mitään pelkoa mistään seurauksista sekoittaa poliisin pienen pään. Valta korruptoi ja syntyy varmasti herkästi sellanen Jumal-olo itelle. Varsinkin, kun tuntuu siltä, että kytiksi hakeutuvat eivät muutenkaan ole henkisesti sieltä ihan vahvimmasta päästä.

EDIT: Hahaha, Zodiac muuten saleen on kyttä, haha! Selittäis niiiiin paljon.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Totta, tuo oli pelkkä vahinko ja hyvä ettei kukaan loukkaantunut. Jenkeissä löytyy monia tapauksia, joissa on tutkittu Poliisin aseen käyttöä. Se kuuluisin taitaa olla tapaus, jossa varastetulla autolla kaveri huumeissa pakeni poliisia. Oli sitten ajanut itsensä pussiin parkkipaikalla, eikä päässyt autolla enää liikkumaan. Patalijoonan verran poliisia piiritti auton ja kaveri oli jo tulossa autosta ulos kädet ylhäällä, kun yksi poliisi ampui. Sitten ampui muutkin. Loppu tulos oli, että kaverista löytyi 38 reikää ja poliisin todettiin ampuneen ainakin 50 laukausta. Sekin video voisi jostain löytyä, kun sitä käytetään nykyisin esimerkkinä koulutuksessa, miten EI saa toimia.
Jenkeissä Poliisilla on periaatteessa vapaa valinta käyttää asetta. Riittää, kun saa todistettua, että pidätetty vastustaa pidätystä ja luuli tavoittelevan asetta. Harvoin mennään oikeuteen, mutta oikeudessa Poliisit vollottaa kuin lapsi jolta tikkari on viety, ja sopertavat silmät märkinä, että en minä tarkoittanut. Sitten puolustus tuo esille miten hyvä isä lapsille hän on ja moitteeton kansalainen. Eipä siinä sitten enää arvosteta pikku ruikollista, jonka olisi voinut pidättää ilman ampumista.
Tässä 22 vuotiaan tapauksessa on jo nyt kyseisen Poliisin saaneen edellisenä päivänä perheenlisäystä ja tämä olisi osaltaan vaikuttanut ampumiseen ja poliisin mielentilaan, koska koki olevansa hengenvaarassa. Arvatkaapas tehoaako tuollainen oikeudessa ?
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Olen myös lukenut Amerikassa tutkitun, että keskiarvoisesti aseenkäyttötilanne, jossa poliisi itse käyttää asetta, aiheuttaa suuremman stressireaktion, kuin tilanne jossa poliisia itseään ammutaan.

Eli suomennettuna, keskiverto jenkkipoliisille on henkisesti helpompaa ottaa luoti, kuin ampua rosmoa.

Ja se on tervettä normaalin ihmisen käytöstä.

Ihmiselle joka ei joudu työskentelemään lähellekään vastaavissa tilanteissa tuottaa vaikeuksia ymmärtää, mitä se psyykelle tekee ja millaisena tilanne koetaan, kun se on "päällä". Saati sitä minkä verran tilanne jää päähän pyörimään jälkikäteen, jos joudut käyttämään voimaa siinä määrin että siitä aiheutuu vahinkoa, syytät siitä aina itseäsi. Elokuvissa todetaan, että kaveri sai mitä ansaitsi, mutta tosielämässä jäät aina miettimään, että olisiko ollut jokin tapa, miten tilanne olisi voitu välttää.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Lukisin mielelläni tuon tutkimuksen. Tarkoitat siis, että tutkimus on tehty otannalla jossa on ainoastaan jo kerran ammuttuja poliiseja, jotka ovat myös itse kerran rosmoa ampuneet? Muutenhan tuo tutkimus ei ole validi.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loka kirjoitti: Muutenhan tuo tutkimus ei ole validi.
Miten niin?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Marsalkka kirjoitti:
Loka kirjoitti: Muutenhan tuo tutkimus ei ole validi.
Miten niin?
Ei kai kokemuksia voi tutkia ilman kokemuksia?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loka kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Loka kirjoitti: Muutenhan tuo tutkimus ei ole validi.
Miten niin?
Ei kai kokemuksia voi tutkia ilman kokemuksia?
Mutta eikö tutkimus olisi validi, jos on kartoitettu vaikkapa kyselylomakkeella stressin voimakkuutta tuhannelta poliisilta, jotka ovat joutuneet käyttämään asetta ja samalla tavalla kartoitettu tuhannelta poliisilta, jotka ovat tulleet ammutuiksi, stressin voimakkuutta?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Marsalkka kirjoitti:
Loka kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Miten niin?
Ei kai kokemuksia voi tutkia ilman kokemuksia?
Mutta eikö tutkimus olisi validi, jos on kartoitettu vaikkapa kyselylomakkeella stressin voimakkuutta tuhannelta poliisilta, jotka ovat joutuneet käyttämään asetta ja samalla tavalla kartoitettu tuhannelta poliisilta, jotka ovat tulleet ammutuiksi, stressin voimakkuutta?
Mun mielestä ne ei kyllä täysin korreloi keskenään jos sama henkilö ei niitä ole kokenut mutta olet oikeassa, noin se tutkimus ollaan varmasti toteutettu. Lukisin sen silti mielelläni jos MotiiviTon sen iskee framille.
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Loka kirjoitti:^Lukisin mielelläni tuon tutkimuksen. Tarkoitat siis, että tutkimus on tehty otannalla jossa on ainoastaan jo kerran ammuttuja poliiseja, jotka ovat myös itse kerran rosmoa ampuneet? Muutenhan tuo tutkimus ei ole validi.


Eipä ole validi ei, mutta parasta mitä aiheesta on olemassa.
Ja itsekään en ole lukenut itse tutkimusta, vaan eri artikkeleita, joissa sitä on sivuttu. Tutkimus perustui muistaakseni poliisien haastatteluihin, sairaskertomuksiin ja tilastoihin mm. palveluksesta sairaseläkkeille jääneistä.
Kuten toisessa ketjussa sanoin, olen kyllästynyt tähän kaiken todistelun tarpeeseen. Jos aihe kiinnostaa, kaiva itse vaikkapa kirjakauppa amazonista, tai poliisikoulun ja PV:n kirjastoista. Alkuun pääsee vaikkapa Grossmannin teoksista. Aihetta on myös saatettu käsitellä lehdissä Turvallisuus, Kontrolli, Suomen Sotilas, Reserviläinen, Sinibaretti tai ehkä jopa Rekyylissä.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

MotiivitOn kirjoitti: Kuten toisessa ketjussa sanoin, olen kyllästynyt tähän kaiken todistelun tarpeeseen. Jos aihe kiinnostaa, kaiva itse vaikkapa kirjakauppa amazonista, tai poliisikoulun ja PV:n kirjastoista. Alkuun pääsee vaikkapa Grossmannin teoksista. Aihetta on myös saatettu käsitellä lehdissä Turvallisuus, Kontrolli, Suomen Sotilas, Reserviläinen, Sinibaretti tai ehkä jopa Rekyylissä.
Hei, kyse ei ole nyt todistelusta mulle. Mielenkiinnosta olisin halunnut tutkimusta katsoa, mä en koe tarvetta minkään todistamiseen ja luotan kyllä kirjoitettuun sanaan. Itse lukaisen ko. lehtiä myöskin mutta kah, just tämä juttu on multa mennyt ohitse tai uskaltaisiko sanoa ettei sitä välttämättä olla ko. lehdissä käsitelty? Kirjastoon en kuitenkaan taida asian takia lähteä.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Loka kirjoitti: Mun mielestä ne ei kyllä täysin korreloi keskenään jos sama henkilö ei niitä ole kokenut mutta olet oikeassa, noin se tutkimus ollaan varmasti toteutettu.
Eipä tuossa pitäisi mitenkään itsestäänselvästi pitäisi olla validiuden kanssa olla ongelmaa, vaikka olisi toteutettu kuten kuvailin.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Tammi 20, 2009 2:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vastaa Viestiin