Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

Suomessa ei varsinaisesti ole asuntopulaa, vaan se kohdistuu pelkästään pääkaupunkiseudulle. Siitä syystä eläkeläisten ja pakolaisten tulisi muuttaa maaseudulle, että nuoret ja työtätekevät saisivat asuntoja. On täysin järjetöntä antaa ikäloppujen kastella kukkiaan, jossakin 105 m2 kokoisessa kerrostalohuoneistossa, keskeisellä paikalla Helsinkiä. Tietysti omistaminen on juridinen kysymys, mutta se on myöskin moraalinen kysymys. Lakia tulisi muuttaa niin, että yli 65 vuotias ei saisi omistaa asuntoa pääkaupunkiseudulta.

Näin asuntopula olisi ratkaistu ja voisimme keskittyä pieleen menneeseen pakolaispolitiikkaan. Heti sen jälkeen, kun pakolaiskysymys on ratkaistu, voisimme keskittää huomion feminismin kieltämiseen. Kyseessähän on mielisairaus. On turha muuta väittää. Eräs tunnettu psykiatri totesi näistä sukupuolenkorjausleikkauksia tekevistä, heidän olevan henkilöitä, jotka eivät suostu hoitamaan psyykkisiä ongelmiaan. Siksi heille tehdään kirurgisia toimenpiteitä, jotka he kuittaavat lopuksi itsemurhalla. Feministi ja ristiinpukeutuja on kuitenkin sama asia.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Dark Tetra kirjoitti:Suomessa ei varsinaisesti ole asuntopulaa, vaan se kohdistuu pelkästään pääkaupunkiseudulle. Siitä syystä eläkeläisten ja pakolaisten tulisi muuttaa maaseudulle, että nuoret ja työtätekevät saisivat asuntoja. On täysin järjetöntä antaa ikäloppujen kastella kukkiaan, jossakin 105 m2 kokoisessa kerrostalohuoneistossa, keskeisellä paikalla Helsinkiä. Tietysti omistaminen on juridinen kysymys, mutta se on myöskin moraalinen kysymys. Lakia tulisi muuttaa niin, että yli 65 vuotias ei saisi omistaa asuntoa pääkaupunkiseudulta.

Näin asuntopula olisi ratkaistu ja voisimme keskittyä pieleen menneeseen pakolaispolitiikkaan. Heti sen jälkeen, kun pakolaiskysymys on ratkaistu, voisimme keskittää huomion feminismin kieltämiseen....
Samaa mieltä, heidän lisäkseen hmaaseudulle tulisi karkoittaa kaikki jotka eivät ole neljännenpolven stadilaisia - eikä mitään tullinpuomin takaa tulleita juntteja. Vasta silloin saataisiin tyhmyyskin pois stadista, monen muun haitan lisäksi :D
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja garcia »

Mun isoisä muutti Stadiin 15-vuotiaana kauan sitte, faija synty Puniksessa 1920 Boijen sairaalassa ja mä oon syntyny Stadissa -50-luvulla, oon siis tavallaan kolmannen polven ja faijasta toisen polven paljasjalkanen stadilainen. Jos joku puolisivistyny pimeä tetra tai muu böndeöykkäri tulis häätämään mua kämpästäni tultuaan tänne tekemään jotain turhanpäiväsiä töitään ni se ois kyllä kirveskeikka.

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

garcia kirjoitti:Mun isoisä muutti Stadiin 15-vuotiaana kauan sitte, faija synty Puniksessa 1920 Boijen sairaalassa ja mä oon syntyny Stadissa -50-luvulla, oon siis tavallaan kolmannen polven ja faijasta toisen polven paljasjalkanen stadilainen.
Niin mikä sinua estää asumasta, jossakin maaseudulla mistä isoisäsikin oli tänne tullut? Olet jo ylittänyt eläkeiän, eli työtehoa sinussa ei enää ole. Viet vain turhaa tilaa ja palveluita pääkaupunkiseudulla. Maaseudulla saisit elää hyvien palveluiden keskellä, kun teitä ikäloppuja saataisiin sinne tarpeeksi, pois täältä nuorempien jaloista.

Sivistyksestä sen verran, että sivistynyt ihminen osaa juurikin miettiä näitä asioita, eikä kuvittele elävänsä 109 vuotiaaksi niin kuin kaikki duunarit. Akateemisuus on hieno piirre minussa ja muissa ihmisissä. Me pystymme rakentamaan yhteiskuntaa, jossa säilyy rauha ja sopu. Täytyy kuitenkin muistaa, että 3 vuoden kuluttua olet 70 vuotias, joka on hyvin korkea ikä. Siitä alkaa laskeminen, joka on ikävä kyllä käsittää vain vuosia (ei kymmeniä), kunnes kuolet tai olet vaipoissa makaava hahmo menneisyydestä. Mitä sellainen palvelee?

Vaikka kuulostaakin järjettömältä, niin kyllä vanhuksen voi päästää ulos laitoksesta koleaan tai suorastaan kylmään ilmaan hortoilemaan. Se on hänen oma päätös ja osa luonnollista valintaa.
Jos vanhus kuolee pakkaseen, ei se oikeasti ole mikään järkytys, jos asian osaa miettiä. Korkeaikä ja jäähtymiskuolema ovat sama kuin armokuolema.

Mielestäni ihmisen ei tulisi elää vammaisena tai yli 60 vuotiaana. Lopetetaan koirat ja kissatkin, kun ne tulevat tarpeeksi vanhoiksi. Nämä eivät ole mukavia asioita pohtia, ei tietenkään, mutta on kysymys ihmiskunnasta ja meidän valinnoista. Ihmisen luontainen elinikä kun on oikeasti reilusti alle 40 vuotta, niin on suorastaan pröystäilyä elättää jotakin vanhaa kantturaa isossa kerrostalohuoneistossa, keskeisellä paikalla Helsinkiä.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja garcia »

Mä oon 3 vuoden kuluttua 61 mikäli mitään dramaattista ei tapahdu yhtä hyväkuntoinen kuin nytkin.
Suomen kielen ilmaisusi kertoo että sulla ei oo akateemista loppututkintoa eikä varsinaista akateemista koulutusta joten älä lässytä koulupoika. Jos sulla on joku sukulaistäti jonka asuntoa himoitset pk-seudulla ku et ittelles pysty hankkimaan kämppää Stadista ni se on voi voi.
Mitä niihin maaseudun palveluihin tulee niin niitähän lopetetaan kaikkialla joten huonokuntosten kääkkien kannattaa asua mahdollisimman urbaanissa ympäristössä jossa palvelut on lähellä.

Ja jos sulla ei oo autoa että pystyt asumaan vähän kauempana esim Helsingin keskustasta jossa bilekaverisi asuvat ni säästä nyt pari vuotta että saat hankittua auton tai ostettua edes jonkinlaisen kämpän vitun bönde.

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

garcia kirjoitti:Mä oon 3 vuoden kuluttua 61 mikäli mitään dramaattista ei tapahdu yhtä hyväkuntoinen kuin nytkin.
Suomen kielen ilmaisusi kertoo että sulla ei oo akateemista loppututkintoa eikä varsinaista akateemista koulutusta joten älä lässytä koulupoika. Jos sulla on joku sukulaistäti jonka asuntoa himoitset pk-seudulla ku et ittelles pysty hankkimaan kämppää Stadista ni se on voi voi.
Mitä niihin maaseudun palveluihin tulee niin niitähän lopetetaan kaikkialla joten huonokuntosten kääkkien kannattaa asua mahdollisimman urbaanissa ympäristössä jossa palvelut on lähellä.
Olet siis viimeisellä suoralla, eli viidenkympin loppupäässä. Minun koulutukseni on kieliopin mukaista. Olen korkeasti koulutettu ja hyvin toimeentuleva. Siksi kirjoitankin aiheesta, koska me korkeasti koulutetut olemme pistäneet tämän ongelman merkille. Jos vain pystyisit keskustelemaan asiallisesti, sinulle valkenisi kuinka toimiva ratkaisu on kyseessä. Toisen keskustelijan suoranainen solvaaminen kertoo vain millaisista kotioloista olet lähtöisin. Se ei ole kuin sinun vikasi, ettet opiskellut kun siihen oli mahdollisuus. Minua ei myöskään kiinnosta sukulaisten asunnot, koska olen tämän oman asunnon saanut asuntolainalla, jota maksan vielä 14 vuotta.

Juurikin maaseudun palveluiden katoaminen johtuu siitä, että kaikki muuttaa sieltä pois. Kun vanhukset siirrettäisiin maaseudulle, tulisi sinne myöskin palvelualoille työpaikkoja sekä palveluita. Voisimme rakentaa yhdessä maaseutua toimivaksi tavaksi asua, iäkkäille. Miksi ei myöskin työttömille ja vammaisille sekä pakolaisille?

Eläkerahastoissa on mittavat puitteet rakentaa yhteiskunnan pohjasakalle monipuolisia maaseutu-keskittymiä, vaikka Viitasaarelle. Sinne kun muutenkin poikkeustilanteessa evakuoidaan helsinkiläisiä.

Rakentamalla eläkeläisille maaseutupalveluja, tuemme palvelualoja sekä kotimaista työvoimaa. Ennen sitä olisi kuitenkin kirjattava lakiin, että eläkeiän saavuttaneet eivät saisi omistaa pääkaupunkiseudulta kiinteistöä tahi huoneistoa. Maaseutupalvelut saataisiin pystyyn hyvinkin nopeasti, vaikka harvaan asutulle alueelle, kun sosiaalisen infran rakentamiseen tarvittavat varat otetaan eläkerahastoista.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

^Varsin totta, ugh, mutta tarkista nyt ainakin lukusanojen oikea kirjoitustapa, jos ei muuta 8) Akateemiseen loppututkintoon kuuluvassa kypsyyskokeessa pitää osata kirjoittaa suomea kunnolla.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

J.Maybrick kirjoitti:Akateemiseen loppututkintoon kuuluvassa kypsyyskokeessa pitää osata kirjoittaa suomea kunnolla.
Minä kun luulin tämän olevan rikosportaali netissä, eikä akateeminen loppututkinto :shock:

Yleisesti en viitsi kirjoittaa sanoja "mulla", "mä", "sulla", koska sellaisia ilmaisuja käyttää vain kouluttamattomat juntit. Täällä en pyri kirjoittamaan puhdasta kielioppia, vaan aiheesta. Jos haluat lukea kaunokirjallisuutta ja runoja, mene kirjastoon. Jos joudun virallisesti kirjoittamaan kirjallisen esitelmän, niin se sisältää erilaisia ilmaisuja ja terminologiaa, kuin mitä täällä käytän. Sama toistuu, jos töherrän tussilla jotain fläppitaululle, jossakin palaverissa.

Aiheesta vielä sen verran, että kouluttamattomilla aloilla eläkeikää voitaisiin nostaa 10 vuodella ja koulutetuilla aloilla 5 vuodella. Nämä, jotka asuvat Keravalla ja luulevat olevansa "stadilaisia" toistavat samaa omistamisen ja itsemääräämisen tärkeyttä. Tosiasia on kuitenkin, ettei vanhuksille ja vammaisille voi antaa täydellistä itsemääräämisoikeutta. Sanana "stadilainen" antaa kuva räkänokasta joka syö äitinsä rahoittamana hampurilaista skeittilauta kainalossa. Sellaista yhteiskunnan pohjasakkaa en itse haluaisi turisteille ja aasialaisille sijoittajille näyttää pääkaupungissamme. Tämä ei ole mikään Pietarin lähiö, vaan Pääkaupunkimme, jossa sivistys on sitä luokkaa ettei katulapsille ole sijaa.
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Niin typerää tekstiä ettei jaksa edes provosoitua :lol: :roll:

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja garcia »

Dark Tetra kirjoitti:
J.Maybrick kirjoitti:Akateemiseen loppututkintoon kuuluvassa kypsyyskokeessa pitää osata kirjoittaa suomea kunnolla.
Minä kun luulin tämän olevan rikosportaali netissä, eikä akateeminen loppututkinto :shock:

Yleisesti en viitsi kirjoittaa sanoja "mulla", "mä", "sulla", koska sellaisia ilmaisuja käyttää vain kouluttamattomat juntit. Täällä en pyri kirjoittamaan puhdasta kielioppia, vaan aiheesta. Jos haluat lukea kaunokirjallisuutta ja runoja, mene kirjastoon. Jos joudun virallisesti kirjoittamaan kirjallisen esitelmän, niin se sisältää erilaisia ilmaisuja ja terminologiaa, kuin mitä täällä käytän. Sama toistuu, jos töherrän tussilla jotain fläppitaululle, jossakin palaverissa.

Aiheesta vielä sen verran, että kouluttamattomilla aloilla eläkeikää voitaisiin nostaa 10 vuodella ja koulutetuilla aloilla 5 vuodella. Nämä, jotka asuvat Keravalla ja luulevat olevansa "stadilaisia" toistavat samaa omistamisen ja itsemääräämisen tärkeyttä. Tosiasia on kuitenkin, ettei vanhuksille ja vammaisille voi antaa täydellistä itsemääräämisoikeutta. Sanana "stadilainen" antaa kuva räkänokasta joka syö äitinsä rahoittamana hampurilaista skeittilauta kainalossa. Sellaista yhteiskunnan pohjasakkaa en itse haluaisi turisteille ja aasialaisille sijoittajille näyttää pääkaupungissamme. Tämä ei ole mikään Pietarin lähiö, vaan Pääkaupunkimme, jossa sivistys on sitä luokkaa ettei katulapsille ole sijaa.
"
"Räkänokkia jotka syö äitinsä hampurilaisia?, - "skeittilaudat?" -

Okei, lähde kotiin pimeä tetra, vanhan liiton stadilaiset ei tunne käsitteitä: " äitinsä tekemät hampurilaiset" ja "skeittilaudat".

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Onnittelut Dark Tetralle, jos hän onnistui jotakuta provosoimaan - siitä saa varmaan hirmuisesti tyydytystä - mutta eikös näiden vähän väsähtäneiden juttujen loppusijoituspaikkana pitäisi olla Kaatopaikka?
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Waja »

Mulla on sellainen käsitys että monet junan tuomat, työuransa stadissa tehneet muuttavat eläkkeelle päästyään takaisin landelle.
Onko sekään sitten hyvä kun yleensä ovat eläkkeineenkin parempia veronmaksajia kuin Kurvin stadilaiset.

Avatar
Dark Tetra
Hetty Wainthropp
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2017 11:19 am
Paikkakunta: Keskusvalvomo

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Dark Tetra »

garcia kirjoitti:Okei, lähde kotiin pimeä tetra, vanhan liiton stadilaiset ei tunne käsitteitä: " äitinsä tekemät hampurilaiset" ja "skeittilaudat".
Taas näitä..

En voi käsittää henkilöitä^ jotka ovat keskellä päivää humalassa, eivätkä kykene suoriutumaan kognitiivisista prosesseista, humalatilansa takia. Vanhan liiton stadilaiset voidaan jakaa kahteen ryhmään: -Pasi Kammosen (R.I.P) tapaiset kadunmiehet ja Marco Bjurströmin kaltaisiin drinkkikutsuilla miesten seurassa hyvin viihtyviin.

Helsinkiläisiä, kuten on normaaleja ihmisiä tapana kutsua kotikaupunkinsa mukaisesti, on monenlaisia. On meitä korkeasti koulutettuja ja sitten on vähemmän kouluja käyneitä. On rikollisia ja on lakimiehiä, poliiseja ja syyttäjiä. Aina putkimiehestä sydänkirurgeihin asti. Se meille kouluja käyneille on yhteistä, että me osaamme lukea ja ymmärtää lukemamme. Verratkaa "äidin rahoittamat hampurilaiset" ja "äidin tekemät hampurilaiset".

Waja toi hyvin esille tärkeän näkökulman, joka on syytä ottaa huomioon. Eläkeläiset tahtovat maaseudulle. Siellä ilma on puhdasta ja luonnossa voi liikkua ilman, että vastaan tulee toinen tuulipukua käyttävä saman rapun "Irma". Maaseudulla asuminen on myöskin edullisempaa, vaikka elintarvikkeet ovatkin hiukan kalliimpia. Veronmaksamisesta vielä sen verran, että näille maaseudulle pakkoasutetuille eläkeläisille voisimme kehittää jonkinlaisen veron, jota he maksavat pääkaupunkiseudulle, vaikka asuvatkin tosiasiallisesti maaseudulla. Esim. Vaikka tulonhankkimisvero, jota maksetaan eläkkeestä?
Vankilanjohtaja on eräänlainen matkaopas. Hän osaa määrätietoisesti johtaa jopa vuosikymmenen kestävää retkeä, jossa majoitus on järjestetty betonisen hotellin alakerrokseen.

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja Waja »

Siitä varmaankin olemme samaa mieltä että junan tuomat, työurallaan menestyneet maksavat kertaluontoisen ns. poistumisveron muuttaessaan takaisin isiensä konnuille. Vaatimaton 15 prosenttia viimeisen 10 v. ajalta lienee kohtuullinen summa Helsingin sosiaalivirastolle suunnattuna. ( Indeksikorotus lasketaan x 10 ).

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Eläkeläisten tulisi muuttaa maaseudulle

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Monille juurilleen paluu tarkoittaa juurikin paluuta Helsinkiin. Vähän kuin paluu landelle, jos työura on vienyt maailman metropoleihin.

Ketju joutaa kaatopaikalle.

Vastaa Viestiin