Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 9:49 amOnkos hän nyt sitten sanonut että kaikki (usein eri tavoin) sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin, tai jos ei niin kuolkoot pois?
Orpo ja Purra ovat vaahdonneet, että "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" ja on ilmoitettu toimeentulotuen tekemisestä ehdolliseksi.

Kuten olen jo ilmaissut, niin itselläni oli tilanne, että hyvä, että pystyin kusella käymään vessassa vittumaisen taudin takia ja minut jätettiin hoitamatta ja minulle ilmoitettiin, että minua ei enää hoideta. Käytännössä olin siis tällöin "työkykyinen". Eli Orpon ja Purran poliittinen projekti olisi, että ihmisellä olisi tällaisessa tilanteessa pyhä velvollisuus kuolla, kun samaan aikaan nämä huorakkeet tappavat ihmisiä kymmenen Porschen päiväpalkalla.



*pltmtxtvp*tm

Eli sinun mielestä rikosten uhreilla ei ole ihmisoikeuksia. Kertoo, millaista unelmaa te olette rakentamassa: sarjamurhaajilla on pelkkiä oikeuksia ja uhreilla pelkkiä velvollisuuksia. Tähänhän tässä loppuviimein pyritään.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10721
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja damfin »

*pltmtxtvp*tm
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2227
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Kiitokset yllapidolle, ketju tosiaankin kuuluu kaatikselle!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

dazu kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 12:09 pm Eli sinun mielestä rikosten uhreilla ei ole ihmisoikeuksia. Kertoo, millaista unelmaa te olette rakentamassa: sarjamurhaajilla on pelkkiä oikeuksia ja uhreilla pelkkiä velvollisuuksia. Tähänhän tässä loppuviimein pyritään.
Äänestin vasemmiston listoilla ollutta ehdokasta. En ymmärrä minkä takia järjellisempään ulkomaalaispolitiikkaan pitäisi väkisin kytkeä suomalaisten kyykyttäminen ja kiusaaminen. Onko sitten tosiaan niin että vähäosaisimmat suomalaiset eivät kiinnosta ketään?

Kun vihreät ja vasemmisto ovat hip ja hop, ajetaan ulkomaalaisten etuja ja Suomen pitäisi olla koko maailman sossu. Kun oikeisto on vallassa, ajetaan rikkaiden suomalaisten etuja?

Selvästikin maan politiittisesta paletista puuttuu yksi puolue. Kysyin kerran netissä että eikö ole yhtään vasemmistolaista joka on turvaturismia vastaan (muu kuin minä). Yksi mies ilmoittautui.

Olen äänestänyt aikoinani vihreiden, SDP:n ja vasemmiston edustajia. 2015 suutahdin niin että jäi äänestämiset kuluvaan vuoteen asti.

En ole täysin maahanmuuttoa vastaan, epävakautta aiheuttavaa liikehdintää vaan en kaipaa.

***

Noinkohan rikosten uhreilla on mitään oikeuksia minkään hallituksen aikana. Ainakaan rikollisiin verrattuna.
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2239
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

dazu kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 5:26 am Purralle ja hänen tukijoilleen voin sanoa Lauri Johanssonia lainaten, että mitään ongelmaa ei ole, jos vain rahaa löytyy.
Hyvin sanottu Laurilta. Tähän kiteytyy hyvin se miksi maahanmuuttoa ei tiettyjen puolueiden sisällä suostuta näkemään minkäänlaisena ongelmana.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10721
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja damfin »

dazu kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 12:09 pm
Ifigeneia kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 9:49 amOnkos hän nyt sitten sanonut että kaikki (usein eri tavoin) sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin, tai jos ei niin kuolkoot pois?
Orpo ja Purra ovat vaahdonneet, että "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" ja on ilmoitettu toimeentulotuen tekemisestä ehdolliseksi.
Pahoittelut aiemmasta lautamiestekstistä, yritetään uudelleen hieman hillitymmin.
Eli en nyt ihan ymmärrä kuinka joku voi ymmärtää tuon lauseen "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" niin että sen sanoja tarkoittasi että kaikki sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin tai kuolkoot pois.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

damfin kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 5:05 pm
dazu kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 12:09 pm
Ifigeneia kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 9:49 amOnkos hän nyt sitten sanonut että kaikki (usein eri tavoin) sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin, tai jos ei niin kuolkoot pois?
Orpo ja Purra ovat vaahdonneet, että "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" ja on ilmoitettu toimeentulotuen tekemisestä ehdolliseksi.
Pahoittelut aiemmasta lautamiestekstistä, yritetään uudelleen hieman hillitymmin.
Eli en nyt ihan ymmärrä kuinka joku voi ymmärtää tuon lauseen "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" niin että sen sanoja tarkoittasi että kaikki sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin tai kuolkoot pois.
Näkisin että kun reagoidaan tunteella, menee överiksi. Minulle itselleni tosiaan nämä turvapaikkaturistit ovat olleet se suurin peloke viimevuosina. Kun nyt ylipäätään on tällainen pelokas ihminen kuin minä olen, niin onhan se tietysti melko huono homma alkaa tilamaan Alibia ja pyörimään tällä foorumilla... Toisaalta murhat nirhat sun muut ovat olleet jotenkin osa elämääni jo lapsesta asti. Jokin ihmisen pimeässä puolessa kiinnostaa ja kiehtoo.

Mutta todellakaan en ole mikään persujen yli ystävä. Muistan helvetin hyvin vielä senkin että persut halusivat ottaa vuosia sitten eläkeläisten asumistuesta aimo osan pois. En nyt ihan tarkkaan enää muista miten eräskin keskustelu oli eduskunnassa mennyt, mutta kumminkin tunnuttiin olevan sitä mieltä että eläkeläisillä on mistä ottaa, ja oli oikein hurrattu persujen taholta kun joku oli osannut sanoa jotain tarpeeksi "nokkelaa" siinä asiassa. Kukaan ei tuntunut ymmärtävän että eivät kaikki eläkeläiset mitenkään herroiksi ja rouviksi elä. Ja se että eläkeläinen olisi pakotettu etsimään nykyistä pienempi vuokra-asunto ei olisi hyödyttänyt millään tavalla, koska vähänkin vuokra-asuntoihin tutustuneet tietävät vallan mainosti että uudistuotannon pienissä vuokrakopeissa se vuokra on ihan yhtä suuri kuin jossain isommassa, mutta vanhemmassa vuokra-asunnossa.

Ja onhan noita kaikkia asumistukia ottamassa milloin kukakin pois, huutaen suureen ääneen kuinka ne tuet hyödyttävät vuokranantajia ja sehän on niin saatanan väärin että... Mutta milläs helkkarin ilveellä vuokra-asuntojen vuokrat mukamas automaattisesti laskevat, jos asukkaita ei enää tueta? Telttoihinko kaikki köyhät muuttavat?

Vaikka kehitysmaissa rääkätään naisia ja tapetaan tyttöjä sen vuoksi että siellä se vanhustenhuolto on poikien harteilla ja tyttäret perheessä ovat vain rasite, niin on täällä Suomessakin osattu laatia järjestelmiä joissa köyhiä kuritetaan ja piestään sen minkä ehditään. Jos nyt muuten onnistuisit kaikki rääkit ja kepitykset väistämään, niin vanhana ollessasi kumminkin pääsevät sadistit kimppuun, jos et sattumalta kykene elämään koko elämääsi omassa tai vuokrakämpässä ja kuolemaan suurinpiirtein suoraan pystystä niille sijoilleen.

Purran tapauksessa minua tosiaan kiinnostaisi että onko hän päättänyt että köyhät kyykkyyn ja kärsivät hirteen?
annaanna

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Turha on yrittää rasismin saastuttamaa ihmistä hoitaa edes pakolla. Näillä on tapahtunut joku niksahdus aivoissa eli kyseessä on parantumaton aivovamma.

Kyllä mielestäni Riikka Purran paikka on kotona lastensa luona ja tehtävä huolehtia perheestään.
Avatar
Kissaihminen
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Elo 03, 2016 6:32 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Kissaihminen »

Yritän laittaa tänne kaatopaikalle yhden järjellisen viestin, jossa on hieman perspektiiviä asioihin.

Suomessa taposta saa noin 9 vuoden tuomion, josta ensikertalainen istuu puolet ja pääsee koevapauteen. Murhasta tuomittu pääsee vapauteen keskimäärin 14 vuodessa. Riikka Purraa syytetään 15 vuotta vanhoista kirjoituksista eikä hän taida päästä vapauteen koskaan.

Riikka Purra on hyväosainen kuten me kaikki: jos sinulla on ruokaa jääkaapissa, vaatteita pukea päällesi, katto pään päällä, sänky jossa nukkua, rahaa pankissa ja muutama kolikko pussissa, kuulut 8% joukkoon maapallon rikkaimmista.

Vanhan sanonnan mukaan "katkeruus syö ihmistä rotan lailla", joten ei kannata olla kateellinen yhtään kenellekään. Annaannan ikivanhan roolijaon mukaan naisen pitäisi hoitaa lapset ja olla kotona, mutta ainakin meillä hommat hoidetaan tasapuolisesti fifty-sixty.

Ihan OT, mutta unohtui lähettää alla oleva vastaus dazun vanhaan viestiin.
dazu kirjoitti: Viime vuosina, kun olen yrittänyt tapella järjestelmän kanssa, niin minulle on sanottu, että en saa hoitamatta jääneistä sydänongelmista mitään sairaseläkkeitä, koska lääkärit haluavat suojella toistensa perseitä, ..
En ota kantaa muuhun kuin tuohon eläkkeeseen. Eräs hyvä ystäväni (53v) kärsii diabeteksesta tulleesta vasemman jalan hermosärystä. Kipu on välillä niin voimakas, että hän tuskin pääsee kävelemään. Hän ihmetteli minulle miksi häntä roikotetaan työttömyystuella, eikä pääse eläkkeelle vaikka ei ole missään nimessä työkykyinen.

Niinpä selitin hänelle. Kelan maksama työttömyysetuus on 37 e/pv, sitä maksetaan viideltä päivältä viikossa ja siitä menee veroa 20%. Minimieläke yksinasuvalla on 922 euroa kuukaudessa, eikä siitä mene veroa. Näin valtio "säästää" hänen kohdallaan yli 3000 € vuodessa. Mutta jos hänet siirretään nyt eläkkeelle, sitä pitää maksaa hänelle 10 vuotta ennen varsinaista eläkeikää. Jos vaikka 100 000 vastaavaa täysin työkyvytöntä siirretään eläkkeelle, summa kasvaa miljardeihin.

Tottakai tuo totuus yksilöä kirpaisee ja varmasti syvältä.
Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2472
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Kyllä se tappaja on tappaja vaikka tuomionsa on suorittanut.
Kyllä se murhaaja on murhaaja vaikka tuomionsa on suorittanut.
Ei ne teot sieltä minnekään katoa, ja tappaja/murhaaja on maineensa "vanki" lopun elämäänsä.

Samoin on noissa vanhoissa kirjoituksissa kun ne on kuitenkin aikuisiällä kirjoitettu.
Ne pysyvät jollei niistä ihan oikeasti sanoudu irti ja selvitä että ne omat ajatukset olivat silloin vääränlaisia ja nykyään on eri ajatusnaailma.

Se näissä tämän hetken tapauksissa on mielestäni selkeä virhe.
Ehkä kadutaan ja sanotaan vanhoja sanomisia/kirjoituksia virheiksi.
Mutta aitoa anteeksipyyntöä joka sisältäisi myös katumusta ei ole näkynyt.

Anteeksipyynnöilläkään ei ole mitään merkitystä jos siihen ei sisälly myös sitä katumusta tehtyihin tekoihin tai sanottuihin sanoihin tai
kirjoitettuihin teksteihin.
Mestari68
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Heinä 10, 2023 7:25 am

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Mestari68 »

SUURINOSA riikan vastustajista EI ole lukenut alkuperäisketjua tai ei ainakaan ole sisäistänyt sitä. en syytä siitä lainaussysteemi ei ole helpoin tajuta + viestin asia yhteys " huumori" myös sopii heikosti nettiin kun taas ihmiset ei sitä ymmärrä. laitan nyt yleis terveiset MENKÄÄ TÖIHIN !
Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2472
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Mestari68 kirjoitti: Su Elo 06, 2023 4:38 pm SUURINOSA riikan vastustajista EI ole lukenut alkuperäisketjua tai ei ainakaan ole sisäistänyt sitä. en syytä siitä lainaussysteemi ei ole helpoin tajuta + viestin asia yhteys " huumori" myös sopii heikosti nettiin kun taas ihmiset ei sitä ymmärrä. laitan nyt yleis terveiset MENKÄÄ TÖIHIN !
Jos kaikki menee töihin niin mistä tulee ne johtajat, lääkärit. lakimiehet ym.
Se vaatii opiskelua ja jos kaiki menee töihin niin kukaan ei opiskele.
Erittäin huono idea kannustaa kaikki töihin tulevaisuuden kannalta.
Yhteiskunna tukipilarit opiskelevat aika pitkään ennen työuraa.

Kauanko kestää opiskella lääkäriksi?
Tutkinto on laajuudeltaan 360 op ja se kestää kokopäiväisesti opiskeltuna 6 vuotta.
Kuuden vuoden perusopintojen jälkeen seuraa harjoittelu, niin sanottu kandikesä, ja sen jälkeen erikoistuminen, joka kestää 5 - 6 vuotta.


Osa on myös jo työnsä tehneet ja ovat hyvin ansaitulla eläkkeellä.
Jotkut ovat tehneet menestyksekkään työuran ja säästöjä on sen verran ettei tarvi töitä tehdä tai elää yhteiskunna varoilla
Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2239
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

Solttuetsivä kirjoitti: Su Elo 06, 2023 4:39 am
Se näissä tämän hetken tapauksissa on mielestäni selkeä virhe.
Ehkä kadutaan ja sanotaan vanhoja sanomisia/kirjoituksia virheiksi.
Mutta aitoa anteeksipyyntöä joka sisältäisi myös katumusta ei ole näkynyt.

Anteeksipyynnöilläkään ei ole mitään merkitystä jos siihen ei sisälly myös sitä katumusta tehtyihin tekoihin tai sanottuihin sanoihin tai
kirjoitettuihin teksteihin.
Niinpä. Miksi pitäisi oikeasti katua jotain sellaista mitä jokainen ulkopuolinenkin ymmärtää että ei todellisuudessa toteutuisi ja on pelkkää vihaista nettiretoriikkaa huonojen kohtaamisien ja kokemusten johdosta. Anteeksi sanotaan kun sitä pyydetään jotta saadaan kohu laantumaan. Tässä ei yksikään poliitikko ole sen puhtoisempi puheissaan.
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja dazu »

aivoriihi kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 2:20 pmKiitokset yllapidolle, ketju tosiaankin kuuluu kaatikselle!
Ylläpidolta jäi huomaamatta tämä poliittinen henkilöön menevä hyökkäys. Taisipa ylläpito jopa mennä hyökkäykseen mukaan, kun ketju on siirtynyt kaatopaikalle.

Käsitän tästä aivoriihen viestistä, että hänen mielestä ihmisoikeudet eivät kuulu kaikille. Siis eivät kuulu kaikille kantasuomalaisille. Hän voi sitten viedä esim. miljoonalta kantasuomalaiselta lapselta ihmisoikeudet ja antaa ne Purralle. Sellaista isänmaallisuutta siellä. Kumpi on suurempi uhka suomen kansalle, tällainen ajattelumalli, vai tuhat ulkomaalaista raiskaajaa?

damfin kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 5:05 pmPahoittelut aiemmasta lautamiestekstistä, yritetään uudelleen hieman hillitymmin.
Eli en nyt ihan ymmärrä kuinka joku voi ymmärtää tuon lauseen "jokaisen työkykyisen on velvollisuus elättää itse itsensä" niin että sen sanoja tarkoittasi että kaikki sairaat ihmiset pitää pakottaa töihin tai kuolkoot pois.
Tämä perustuu ihan kokemukseen. Onko sinun mielestä henkilö, jolla sydän ei kestä vessassa käyntiä työkykyinen? Näin meillä on kuitenkin todettu, että henkilö on tässä tilassa työkykyinen.

Mestari68 kirjoitti: Su Elo 06, 2023 4:38 pmSUURINOSA riikan vastustajista EI ole lukenut alkuperäisketjua tai ei ainakaan ole sisäistänyt sitä. en syytä siitä lainaussysteemi ei ole helpoin tajuta + viestin asia yhteys " huumori" myös sopii heikosti nettiin kun taas ihmiset ei sitä ymmärrä. laitan nyt yleis terveiset MENKÄÄ TÖIHIN !
En tiedä, onko tämä viesti alun perin laitettu tähän ketjuun, vai onko ylläpito kaapannut tämän jostain...

Itse en asemoidu mihinkään poliittiseen puolueeseen, enkä edes vasemmistoon, mutta mene nyt Mestari vaikka sairaalan teho-osastolle kuuluttamaan porukkaa töihin. Itse et ole ilmeisesti koskaan ollut sairas, tai loukkaantunut.

Säde-Sisko kirjoitti: Pe Elo 04, 2023 5:04 pmHyvin sanottu Laurilta. Tähän kiteytyy hyvin se miksi maahanmuuttoa ei tiettyjen puolueiden sisällä suostuta näkemään minkäänlaisena ongelmana.
Maahanmuutto on mielestäni toissijainen yhteiskunnallinen ongelma. Suurimmat ongelmat ovat arvomaailmassa ja lainsäädännössä. Näitä kyseisiä ongelmia Purra mm. on ainoastaan syventämässä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Miksei Riikka Purra ole pakkohoidossa?

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Ehkä yllättävää kyllä, en pidä itsekään maahanmuuttoa Suomen suurimpana ongelmana. Joskus tuntuu, ehkä siksi että käytän niin paljon somea, että ongelma on se ettemme ymmärrä että somelänkytyskin on vain länkytystä. Puhetta. Mitä ihmeen merkitystä sillä on että öriseekö joku patu baarissa vai somessa? Mistä tämä tuli että ensin lietsotaan some raivoon ja sitten ollaan niin kauhean susi kukassa miten tämä somekohu ja -raivo blaa blaa blaa...

Mutta asiaan. Onko Purra henk.koht. ilmoittanut että köyhät kyykkyyn ja sairaat töihin? Miksi tämä ikiaikainen kurjien rääkkääminen henkilöityy nyt nimenomaan häneen? Siksikö että meni löpisemään jotain mistä voi päätellä että empatiaa ei häneltä heru...? Onko sitä koskaan herunut keneltäkään poliitikolta?

Minua lähinnä ärsyttää se että Marinia piti pitää kuin kukkaa kämmenellä, mutta Purraa saisi mätkiä olan takaa. Tiedä sitten hyödyttääkö näitä kahta vertailla mitenkään, kun asema ei ole sama. Mariniahan vastaan en itse ollut. Purrassa kai näen jotain toivoa siitä että turvaturismi saataisiin aisoihin, tai ennaltaehkäistyä vuoden 2015 kaltainen tilanne.

Ehkä olen vaan tyhmä, en tiedä.
Vastaa Viestiin