Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

antigorilla
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 08, 2023 11:30 am

Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja antigorilla »

Esimerkiksi juoksukalja. Myös kiljua saa tehdä nykyään laillisesti ja jokainen voi siis hommata alkoholia puoli-ilmaiseksi.
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

No, kun pääsee ottamaan kiinni varkaan. Saa hakata kunnolla turpaan vähintään sillain, että legot sisässä tai nenämurtuu.
Ottaa kengät jalasta ja heittää kadulle. On loppunut varastelut perkele.
Kerran olen tollain toiminut, kun yrittivät varastaa polttoainetta firmalta, ei ole toiste tullut paikalle.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja aumari »

Onko muuten tullut katsottua telkusta Köpiksen vartijoita? Eipä tule myymälävarkaita nähdyksi kuin ko. sarjassa. Ai että ne selitykset! Eräskin rouva suolsi juttua syövästä, avanteesta, tyrästä, fistelistä ja oli oksentavinaan ja luuli vartijoiden päästävän hänet menemään. Poliisien tullessa ilmeni, että rouva olikin vanha tekijä. Kaiken kukkuraksi vielä kusi lattialle!

Itse käyttäydyn ilmeisen epäilyttävästi kaupoissa. Aivot lyö tyhjää kun yritän päättää tarvitsenko tuota ja tuota ja tuota ja yritän muistella, mitä minun oikeasti piti ostaa. Enkä älyä katsoa lapusta, joka on taskussa. Siellä minä seison suu auki ja pidän hyllyn reunasta kiinni ja myyjät ja vartijat tulevat kurkkimaan mitä oikein teen. Epäluuloisia katseita kassalla kunhan olen herännyt transsista ja lähdössä pois ilman sitä tuotetta, jota tulin ostamaan. Joskus oikein toivon, että tekisivät tarkistuksen, niin pääsisin näyttämään pitkän nenän.
Avatar
ajanpatina
Jack Bauer
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

antigorilla kirjoitti: Pe Tammi 19, 2024 4:15 pm Esimerkiksi juoksukalja. Myös kiljua saa tehdä nykyään laillisesti ja jokainen voi siis hommata alkoholia puoli-ilmaiseksi.
Eikös vastaus ole simppeli... Toisilla ei vain ole varaa kuin juoksukaljoihin, jos vain nopeus riittää... :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Jostain se motivaatio juoksuharrastukseen on revittävä.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Neurootikkona luonnollisesti pelkään että luullaan varkaaksi. Siksi en kauhean mielelläni mene esim. myymälästä aiemmin ostettu takki ylläni siihen samaan kauppaan, kun sitä takkia on edelleen myynnissä. Taikka ota mukaani (ruttuista) muovikassia mikä on ostettu kaupasta johon juuri olen menossa.

Kerran piippasi kassalla ja tyhjensin koko repun hihnalle, mutta piipityksen syy ei selvinnyt.

***

Noinkohan jotkut jännitystä saadakseen varastelevat kiihottuvat seksuaalisesti touhuistaan...?
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6474
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Treenatkaa sitä juoksua muualla kuin myymälässä ja sitten kassan kautta kiitos! :mrgreen: :mrgreen:
antigorilla
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 08, 2023 11:30 am

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja antigorilla »

ajanpatina kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 7:09 pm
antigorilla kirjoitti: Pe Tammi 19, 2024 4:15 pm Esimerkiksi juoksukalja. Myös kiljua saa tehdä nykyään laillisesti ja jokainen voi siis hommata alkoholia puoli-ilmaiseksi.
Eikös vastaus ole simppeli... Toisilla ei vain ole varaa kuin juoksukaljoihin, jos vain nopeus riittää... :mrgreen:
Ainahan voi tehdä kiljua kotona. Nykyään se on jopa laillista.
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Ifigeneia kirjoitti: To Maalis 14, 2024 11:42 am Noinkohan jotkut jännitystä saadakseen varastelevat kiihottuvat seksuaalisesti touhuistaan...?
Tuskin he seksuaalisesti siitä kiihoittuvat. Vaikka mistä senkin tietää. Kiipeileehän jotkut vuorilla jännityksen vuoksi, ei ne munat pystyssä siellä kiipeä.
Avatar
ajanpatina
Jack Bauer
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

antigorilla kirjoitti: To Maalis 14, 2024 1:40 pm
ajanpatina kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 7:09 pm
antigorilla kirjoitti: Pe Tammi 19, 2024 4:15 pm Esimerkiksi juoksukalja. Myös kiljua saa tehdä nykyään laillisesti ja jokainen voi siis hommata alkoholia puoli-ilmaiseksi.
Eikös vastaus ole simppeli... Toisilla ei vain ole varaa kuin juoksukaljoihin, jos vain nopeus riittää... :mrgreen:
Ainahan voi tehdä kiljua kotona. Nykyään se on jopa laillista.
Kiljunteossa on se huono homma, että janoisimmat alkavat juomaan sitä jo ennen kuin se on kunnolla käynyt ja sit ne on pötsi sekasena paskomassa housuihinsa... Hyi, hyi, hyi... :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2850
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

aumari kirjoitti: Ke Tammi 31, 2024 6:20 am
Itse käyttäydyn ilmeisen epäilyttävästi kaupoissa. Aivot lyö tyhjää kun yritän päättää tarvitsenko tuota ja tuota ja tuota ja yritän muistella, mitä minun oikeasti piti ostaa. Enkä älyä katsoa lapusta, joka on taskussa. Siellä minä seison suu auki ja pidän hyllyn reunasta kiinni ja myyjät ja vartijat tulevat kurkkimaan mitä oikein teen. Epäluuloisia katseita kassalla kunhan olen herännyt transsista ja lähdössä pois ilman sitä tuotetta, jota tulin ostamaan. Joskus oikein toivon, että tekisivät tarkistuksen, niin pääsisin näyttämään pitkän nenän.
Käyt sitten kaupoissa, jossa on myyjät ja vartijat jotenkin "heikkolahjaisia".
En nyt muuten, mutta kaupassa haahuilijaa on turha vahtia, ne osaavat ritsarit harvemmin herättää tai haluaa herättää huomiota.
Mulla on muuten sama tapa, jos menen kauppaan hakemaan maitoa ja leipää ilman että talouden nännieläin on mukana eikä ostoslappua ole kätösessä, on satavarmaa että tulen sieltä ulos vaikkapa lenkkimakkaran ja hillopurkin kanssa, pyörittyäni siellä ensin äimän käkenä sen puoli tuntia vähintään. Paikallisten markettien myyjät katselee ainakin sitä mun touhua enempi huvittuneena kuin epäilevästi. Biltema, Jula ja sen semmoiset, niin se ostoslista on otettava aina mukaan tai tili on tyhjänä ja auton persloosteri täynnä kaikenlaista täysin käsittämätöntä värkkiä ja tarpeetonta vekotinta, ne mitä piti hakea ei tasan ole eksyneet kyytiin... :mrgreen:
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6474
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Meilläpäin poliisi haki kaljan pöllijän, eikä ole sen jälkeen kylillä moista hoopa enään näkynyt, kikkailut loppui siihen ja taisi päästä hoitoa saamaan 8)
Avatar
Afrikka
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Ti Loka 31, 2023 12:56 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Afrikka »

Ghost hunting kirjoitti: Pe Maalis 15, 2024 8:43 am Meilläpäin poliisi haki kaljan pöllijän, eikä ole sen jälkeen kylillä moista hoopa enään näkynyt, kikkailut loppui siihen ja taisi päästä hoitoa saamaan 8)
Mun luota saa pölliä jos on kiva ja tuttu, jättää vaikka lapulle edes kuka vei ja mitä. Kaljaa ei ole koskaan jääkaapissa, ehkä siksi ei ketään nyt viime aikoina käynytkään.. köyhä auttaa köyhää. Inhottavaa olla porukan persaukisin aina, mutta en mä ikinä rahaa pyydäkkään keltään.
Micko
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Su Maalis 10, 2024 10:37 pm

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja Micko »

Veikkaan että kohta noita varkauksia tekee yhä useampi kun talouden tilanne heikkenee.
Kukaan ei siinä vaiheessa kysy enää mitä järkeä niissä on jos yhä harvempi jää kiinni teostaan.

Osa kaupoista jo vähentänyt mahdollisuutta käyttää itsepalvelukassoja.
Seuraavaksi aletaan varmaan siirtämään varastoon kalliimpia tuotteita yhä enemmän ja ne saa ostettua vain esim. ennakkoon tilaamalla ja noutaa kassalta, noutolokerosta ym.
antigorilla
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 08, 2023 11:30 am

Re: Selittäkää mitä järkeä myymälävarkauksissa on

Viesti Kirjoittaja antigorilla »

ajanpatina kirjoitti: To Maalis 14, 2024 6:03 pm
antigorilla kirjoitti: To Maalis 14, 2024 1:40 pm
ajanpatina kirjoitti: Ti Maalis 12, 2024 7:09 pm

Eikös vastaus ole simppeli... Toisilla ei vain ole varaa kuin juoksukaljoihin, jos vain nopeus riittää... :mrgreen:
Ainahan voi tehdä kiljua kotona. Nykyään se on jopa laillista.
Kiljunteossa on se huono homma, että janoisimmat alkavat juomaan sitä jo ennen kuin se on kunnolla käynyt ja sit ne on pötsi sekasena paskomassa housuihinsa... Hyi, hyi, hyi... :mrgreen:
Entä jos hommaa ihan asianmukaiset viinintekovälineet? Kuten vaikka käymisen pysäyttäjää ja kirkastetta?
Micko kirjoitti: La Maalis 23, 2024 10:14 pm Veikkaan että kohta noita varkauksia tekee yhä useampi kun talouden tilanne heikkenee.
Kukaan ei siinä vaiheessa kysy enää mitä järkeä niissä on jos yhä harvempi jää kiinni teostaan.

Osa kaupoista jo vähentänyt mahdollisuutta käyttää itsepalvelukassoja.
Seuraavaksi aletaan varmaan siirtämään varastoon kalliimpia tuotteita yhä enemmän ja ne saa ostettua vain esim. ennakkoon tilaamalla ja noutaa kassalta, noutolokerosta ym.
Minusta on ollut juttua että nälkäänsä varastaa varsin harva. Eri haastatteluista voi päätellä että arvokkaat elintarvikkeet ja ravintolisät menee myyntiin. Einekset menee omaan käyttöön ja kaljaa varastaa lähinnä rikkinäiset ihmiset. Suurin yksittäinen hävikkiä aiheuttava ryhmä lienee kuitenkin kaupan oma henkilökunta eikä asiakkaat.
Vastaa Viestiin