Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

pop kirjoitti:Laintaanpa Pienen Liekin siteerausta käräoikeuden tuomiosta:
"Käräjäoikeuden tuomio, s. 208
Se, että saapuneisiin viesteihin ei ole vastattu ennen kuin kello 13.32 eli päällystöpäivien
ohjelman päätyttyä, tukee johtopäätöstä siitä, että liittymä on ollut Aarniolla, jolla on siihen
saakka ollut muuta ohjelmaa.
...
Lisäksi liittymä -551 ja -889/Hollanti ovat paikantuneet kello 13.23 jälkeen matkalla
Porvoosta Länsi-Pasilaan."

Lisäksi: Liittymää -551 on käytetty KRP:n kaavion mukaan vain -525 ja -510 IMEI puhelimissa. Liittymät -551= Vilhunen ja -889 (IMEI -340) on Hollanti.


Pop!
Luulen, että olet osunut tuossa edellä johonkin todella oleelliseen, josta en itse tiedä tarpeeksi. Onko tuo KRP:n kaavio jossain nähtävissä, koska noita IMEI -koodeja pitäisi päästä tarkastelemaan tarkemmin?

Käräjäoikeuden päätöksestä s. 180:
Vantaan Myyrmannista on 11.4.2011 hankittu puhelin, jonka imei-koodi on -7349. Puhelimeen
on 13.4.-18.11.2011 välisen ajan ollut kytkettynä liittymä -889/Hollanti, jolla on pidetty
yhteyttä hollantilaiseen liittymään. Ostokuitista ilmenee, että puhelin on maksanut
269 euroa.
Osuitkohan kuumaan perunaan noilla liittymään -551 liittämilläsi -525 ja -510 IMEI -puhelimilla?

Käräjäoikeuden päätös s. 178:
Puhelimessa -2525 on ainakin 12.2.-4.6.2011 välisenä aikana ollut aktivoituna liittymä 041-7187 551. (Selvyyden vuoksi käräjäoikeus toteaa, että kysymys ei ole syytteessä tarkoitetusta liittymästä -551...
Onko vähän selittelyn makua liittyen tuohon 3.2.2011 Hakaniemen DNA-kaupasta ostettuun puhelimeen, jonka imei -koodi on -2525?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kellonaika 13.32 on käsittääkseni virheellinen - oikea aika on 13.23. Aarnio ei ole välttämättä se henkilö, joka on klo 13.23 viestitellyt liittymällä -551. Selvyyden vuoksi liittymä -491 (Hollanti) tarkoittanee liittymää -889/Hollanti, jota käytettiin puhelimessa imei -1491.
Olen puhunut tuossa edellä olevassa lainauksessa osittain höpöjä, koska ymmärsin asiayhteyden väärin. Liittymä -491 (Hollanti) ei tarkoita liittymää -889/Hollanti, vaan se on kyseisen liittymän -889/Hollanti vastinliittymä. Liittymä -491 on Hollannin kontaktin prepaid-liittymä 31617221491.

Imei -1491 puhelin on myös väärinkäsitys. Kuten edellä aiemmassa viestissäni totesin, niin liittymää -889/Hollanti on käytetty puhelimessa, jonka imei -koodi on -7349.

Totean, että käräjäoikeuden päätöksessä on valitettavan paljon huolimattomuusvirheitä, jotka johtavat helposti itse kunkin harhateille. Yritän olla tarkempi näissä asioissa jatkossa.
pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja pop »

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

pop kirjoitti:kaaviot löytyy mm mtv3 sivulta: https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikk ... gs.bD9mDts
Kiitos linkin muistuttamisesta. Periaatteessa nuo samat tiedot löytyvät myös käräjäoikeuden tuomiosta. Pitää tsekata läpi nuo muutamat imei -koodit, joissa näyttäisi mahdollisesti olevan jommassakummassa lähteessä pientä epätarkkuutta joissain kohdin numeroiden 0, 6 ja 9 tulkinnassa. Palaan tähän ehtiessäni myöhemmin.
pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja pop »

Kummissakin -551 puhelimissa tosiaan on eri puhelinnumerot: 041 37275551 sekä 041 7187551
Kaavio on aika pieni lukea.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

pop kirjoitti:Kummissakin -551 puhelimissa tosiaan on eri puhelinnumerot: 041 37275551 sekä 041 7187551
Kaavio on aika pieni lukea.
Puhelinnumerossa 041 37275551 on yksi ylimääräinen kolmonen, eli numero on oikeasti 041 7275 551. Tämä on syyttäjän käsityksen mukaan Pasilan miehen puhelinnumero.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Käräjäoikeuden tuomiossa sivulla 254 todetaan mm. seuraavaa:
Pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaaminen on järjestetty 1.11.2011 Hartwall Arenalla kello 18-21 jääkiekko-ottelun yhteydessä. Tilaisuuteen on osallistunut 10 henkilöä mukaan lukien Aarnio.

Syyttäjän mukaan puhelimet ovat olleet Aarnion mukana tilaisuudessa Hartwall Arenalla.

Aarnio on kiistänyt, että puhelimet ovat olleet hänellä. Puhelimet ovat olleet tutkijoiden hallussa. Aarnio oli käynyt oluella T:n kanssa, eivätkä puhelimet paikanna Pasilan asemalta
Länsi-Pasilan tukiasemiin. Puhelimet ovat olleet aktiivisessa käytössä muualla kuin Aarniolla.
Kyllä minä jo vähän olen alkanut tuomiota eteenpäin kahlatessani mietiskellä syyttäjän jonkin sortin pakkomiellettä sijoittaa nämä tarkastellut puhelinliittymät aina Aarniolle, vaikka tämä itse asian kiistää ja saa sanomisilleen tukea muilta todistajilta.

Onko joltakulta nyt normaali maalaisjärki hukassa? Kertokaa minulle, missä todellisuudessa on niin suuri tomppeli, että hän ottaisi kolme kuumaa puhelinta mukaan pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaamiseen ja vielä mahdollisesti käyttäisi liittymiä muiden tarkkailun alla.
MEW
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Syys 22, 2017 12:43 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja MEW »

Pieni liekki kirjoitti:Käräjäoikeuden tuomiossa sivulla 254 todetaan mm. seuraavaa:
Pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaaminen on järjestetty 1.11.2011 Hartwall Arenalla kello 18-21 jääkiekko-ottelun yhteydessä. Tilaisuuteen on osallistunut 10 henkilöä mukaan lukien Aarnio.

Syyttäjän mukaan puhelimet ovat olleet Aarnion mukana tilaisuudessa Hartwall Arenalla.

Aarnio on kiistänyt, että puhelimet ovat olleet hänellä. Puhelimet ovat olleet tutkijoiden hallussa. Aarnio oli käynyt oluella T:n kanssa, eivätkä puhelimet paikanna Pasilan asemalta
Länsi-Pasilan tukiasemiin. Puhelimet ovat olleet aktiivisessa käytössä muualla kuin Aarniolla.
Kyllä minä jo vähän olen alkanut tuomiota eteenpäin kahlatessani mietiskellä syyttäjän jonkin sortin pakkomiellettä sijoittaa nämä tarkastellut puhelinliittymät aina Aarniolle, vaikka tämä itse asian kiistää ja saa sanomisilleen tukea muilta todistajilta.

Onko joltakulta nyt normaali maalaisjärki hukassa? Kertokaa minulle, missä todellisuudessa on niin suuri tomppeli, että hän ottaisi kolme kuumaa puhelinta mukaan pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaamiseen ja vielä mahdollisesti käyttäisi liittymiä muiden tarkkailun alla.
Niin kukaanhan ei ikinä ole kuullut poliisista, joka olisi rikollisiin tekoihin ryhtynyt :lol:

Sinun logiikalla kukaan poliisi tai rikollinen ei olisi ikinä ryhtynyt rikoksiin, sillä ei kukaan niin tomppeli olisi ollut, että olisi toiminut niin että olisi jäänyt kiinni :lol:

Aarnio selvästi ajatteli, että hän selviäisi tilanteesta kuin tilanteesta saamansa erikois aseman vuoksi, johan sen todistaa sekin, että käytti yli puoli miljoonaa todistetusti käteistä yli tulojensa eli jätti siitäkin todisteita (ja vielä myönsi tämän jos et ole taaskaan "sinne asti kerinnyt") tietäen että käry kävisi jos häntä tutkitaan, mutta silti on tälläistä toimintaa. Ja hän ylimielisyyttään meni vielä siihen, että uskoi että hänen erikoisaseman vuoksi hänen selityksen "tietolähde puhemisista" uskottaisiin joten miksi jättää kännyköitä kuljettamatta mukana, kun voit aina vedota siihen, että "ne on tietolähde puhelimia" ?

Viestejäsi lukien vaikutat sininen liekki aika sinisilmäiseltä, uskot 100% mitä Aarnio sanoo ja selittää, mutta epäilet 100% kaikkea mikä on Aarniota vastaan, olipa todiste millainen tahansa

Amerikassa tehdyn tutkimuksen mukaan n. 6% kansasta missä vain on sellaisia ihmisiä, jotka pakonomaisesti uskovat, että syytetty on syytön ja salaliiton uhri. Näille ihmisille ei riitä mikään määrä todisteita syytettyä vastaan vaan kaikki on lavastettua. Aarniouskovaiset menee tähän kategoriaan. Kannattaa aina miettiä että katsooko asiaa objektiivisesti vai kenties pakonomaisesti uskoen toisen syyttömyyteen
Brother Blue
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: La Elo 05, 2017 10:13 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Brother Blue »

MEW kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Käräjäoikeuden tuomiossa sivulla 254 todetaan mm. seuraavaa:
Pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaaminen on järjestetty 1.11.2011 Hartwall Arenalla kello 18-21 jääkiekko-ottelun yhteydessä. Tilaisuuteen on osallistunut 10 henkilöä mukaan lukien Aarnio.

Syyttäjän mukaan puhelimet ovat olleet Aarnion mukana tilaisuudessa Hartwall Arenalla.

Aarnio on kiistänyt, että puhelimet ovat olleet hänellä. Puhelimet ovat olleet tutkijoiden hallussa. Aarnio oli käynyt oluella T:n kanssa, eivätkä puhelimet paikanna Pasilan asemalta
Länsi-Pasilan tukiasemiin. Puhelimet ovat olleet aktiivisessa käytössä muualla kuin Aarniolla.
Kyllä minä jo vähän olen alkanut tuomiota eteenpäin kahlatessani mietiskellä syyttäjän jonkin sortin pakkomiellettä sijoittaa nämä tarkastellut puhelinliittymät aina Aarniolle, vaikka tämä itse asian kiistää ja saa sanomisilleen tukea muilta todistajilta.

Onko joltakulta nyt normaali maalaisjärki hukassa? Kertokaa minulle, missä todellisuudessa on niin suuri tomppeli, että hän ottaisi kolme kuumaa puhelinta mukaan pääkaupunkiseudun turvallisuusyhteistyöryhmän tapaamiseen ja vielä mahdollisesti käyttäisi liittymiä muiden tarkkailun alla.
Niin kukaanhan ei ikinä ole kuullut poliisista, joka olisi rikollisiin tekoihin ryhtynyt :lol:

Sinun logiikalla kukaan poliisi tai rikollinen ei olisi ikinä ryhtynyt rikoksiin, sillä ei kukaan niin tomppeli olisi ollut, että olisi toiminut niin että olisi jäänyt kiinni :lol:

Aarnio selvästi ajatteli, että hän selviäisi tilanteesta kuin tilanteesta saamansa erikois aseman vuoksi, johan sen todistaa sekin, että käytti yli puoli miljoonaa todistetusti käteistä yli tulojensa eli jätti siitäkin todisteita (ja vielä myönsi tämän jos et ole taaskaan "sinne asti kerinnyt") tietäen että käry kävisi jos häntä tutkitaan, mutta silti on tälläistä toimintaa. Ja hän ylimielisyyttään meni vielä siihen, että uskoi että hänen erikoisaseman vuoksi hänen selityksen "tietolähde puhemisista" uskottaisiin joten miksi jättää kännyköitä kuljettamatta mukana, kun voit aina vedota siihen, että "ne on tietolähde puhelimia" ?

Viestejäsi lukien vaikutat sininen liekki aika sinisilmäiseltä, uskot 100% mitä Aarnio sanoo ja selittää, mutta epäilet 100% kaikkea mikä on Aarniota vastaan, olipa todiste millainen tahansa

Amerikassa tehdyn tutkimuksen mukaan n. 6% kansasta missä vain on sellaisia ihmisiä, jotka pakonomaisesti uskovat, että syytetty on syytön ja salaliiton uhri. Näille ihmisille ei riitä mikään määrä todisteita syytettyä vastaan vaan kaikki on lavastettua. Aarniouskovaiset menee tähän kategoriaan. Kannattaa aina miettiä että katsooko asiaa objektiivisesti vai kenties pakonomaisesti uskoen toisen syyttömyyteen
Oliko Aarniolla joku erikoisasema? Mä en ole huomannut mitään tämän suuntaista tämän aarniokeissin asiakirjoista. Pikemminkin Aarnio oli kädet kyynärpäitä myöten siinä samassa työssä, mitä kaikki muutkin huumepoliisit teki.

Ja mun mielestä on hyvä, että ainakin täällä vapaan sanan puolella murha.infossa voidaan käydä avointa keskustelua asioista ilman, että ketään osallistujaa tarttee osoitella sormella. Osa meistä tietää enemmän osa vähemmän.

Virallisen median puolella kirjoittelu on ollut hesari vetoista ja hesari on suoraan vetänyt stoorit syyttäjien ja keskusrikospoliisien nuoteilla. Ei siinä ole ollut mitään tasapuolista asioiden käsittelyä.

Mä olen itsekin ollut tosi kriittinen tämän Aarnio-jutun näyttöihin, ja miten olisin voinut olla olematta, kun pintaan on tullut näitä Malmin naisen pyörityksiä ja kuulusteluja ilman asianajajaa iltamyöhällä, kuulusteluja ei ole videoitu ja papereita ei ole voitu printata allekirjoituksia varten ym. ym.

Sitäpaitsi nää telejutut on tosi outoja. Olen lukenut, että puolustukselle ei ole annettu kaikkea materiaalia, kuten telemateriaalia. Meneekö se muka oikein, että Krp - siis itse tutkinut yksikkö - myös itse tuottaa kaiken telemateriaalin oikeudelle ilman, että puolustus saa tarkistaa tietojen paikkaansapitävyyden. Ei varmasti mene!

Ja kaiken kukkuraksi koko Pasilan mies ja telepyöritys on sama kuin katsoisi aidan seipäitä. Missä on varsinainen näyttö huumekaupasta?

Jos jollain on parempaa tietoa, niin tänne vaan, otan ilomielin kopion ja vien sen samantien syyttäjille.
MEW
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Syys 22, 2017 12:43 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja MEW »

Brother Blue kirjoitti:


Oliko Aarniolla joku erikoisasema? Mä en ole huomannut mitään tämän suuntaista tämän aarniokeissin asiakirjoista. Pikemminkin Aarnio oli kädet kyynärpäitä myöten siinä samassa työssä, mitä kaikki muutkin huumepoliisit teki.

Ja mun mielestä on hyvä, että ainakin täällä vapaan sanan puolella murha.infossa voidaan käydä avointa keskustelua asioista ilman, että ketään osallistujaa tarttee osoitella sormella. Osa meistä tietää enemmän osa vähemmän.

Virallisen median puolella kirjoittelu on ollut hesari vetoista ja hesari on suoraan vetänyt stoorit syyttäjien ja keskusrikospoliisien nuoteilla. Ei siinä ole ollut mitään tasapuolista asioiden käsittelyä.

Mä olen itsekin ollut tosi kriittinen tämän Aarnio-jutun näyttöihin, ja miten olisin voinut olla olematta, kun pintaan on tullut näitä Malmin naisen pyörityksiä ja kuulusteluja ilman asianajajaa iltamyöhällä, kuulusteluja ei ole videoitu ja papereita ei ole voitu printata allekirjoituksia varten ym. ym.

Sitäpaitsi nää telejutut on tosi outoja. Olen lukenut, että puolustukselle ei ole annettu kaikkea materiaalia, kuten telemateriaalia. Meneekö se muka oikein, että Krp - siis itse tutkinut yksikkö - myös itse tuottaa kaiken telemateriaalin oikeudelle ilman, että puolustus saa tarkistaa tietojen paikkaansapitävyyden. Ei varmasti mene!

Ja kaiken kukkuraksi koko Pasilan mies ja telepyöritys on sama kuin katsoisi aidan seipäitä. Missä on varsinainen näyttö huumekaupasta?

Jos jollain on parempaa tietoa, niin tänne vaan, otan ilomielin kopion ja vien sen samantien syyttäjille.
Kyllähän tuo eritysasema tosi todella selkeäasti esille, pomot ei tarkistaneet Aarnion toimintaa ollenkaan ja se sai tehdä ihan mitä tahtoi ilman mitään todellista valvontaa. Mikä sitten mahdollistikkin sen huumeliigan johtamisen. Tämän on isot poliisi pomotkin lehdessä myöntäneet, että mokasivat kun Aarniolle moinen asema onnistui ja nyt on organisaatio muutoksia niin tehty että tulevaisuudessa kukaan ei saisi siellä sellaista asemaa jossa voisi toimia täysin ilman todellista valvontaa

Virallisen median puolelta kirjoittelu oli varsinkin alkuun erittäin Aarnio vetoista, kun Aarnion omat luottotoimittajat kirjoittivat jutuista ihan mitä Aarnio halusi ja Aarnio oli juttuihin itse nimettömänä lähteenä :lol: (ja jäikin tästä myöhemmin kiinni)

Nyt pyrkinyt kirjalla ja omalla facebook sivulla yleiseen mielipiteeseen vaikuttamaan sen jälkeen kun jäi kiinni siitä että oli nimetön lähde omien luottotoimittajiensa juttuihin. + Kyllä sen arvaa kuka ne maksulliset Aarnio-trollit on palkannut myös vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen. Aarnio on todellinen propagandan ja yleisen mielipiteen aivopesu mestari, jos saa näin arvioida.

Et ole kyllä ollut yhtään kriittinen Aarnion selitysten suhteen vaan olet suoraan niitä täällä mainostanut ilman yhtään kritiikkiä.

Puolustus on kerinnyt jo tutkia telemateriaalin.

Huumekaupasta on erittäin paljon näyttöä vaikka vähän koitat harhaan johtaa keskustelua väittämällä muuta
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuka VeöiSininen on, ja mitkä ovat hänen motiivinsa totuuden vääristelylle.

Tässä hyvää tekstiä Fagerholmin suusta.https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/0 ... ikirjoitus

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikk ... gs.Qr84Uvg

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikk ... gs.CfTZzV0
Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Tässä on kokooma käräjäoikeuden tuomiosta sivuilta 208,209 ja 434 liittyen 5.5.2011 olleisiin paikannuksiin ja tekstiviestien lähettämiseen tai vastaamiseen.

Tämä pitäisi nähdä rinnakkain mutta koska en saa mahtumaan tätä tänne, niin laitan ensin tiedot liittymä Vilhusesta -551, jonka siis on väitetty olleen koko päivän Aarnion matkassa. Tähän luetteloon laitan sitten sulkeissa ne tiedot, jotka liittyvät seuraavaan eli -889 Hollantiliittymään.
Jos viestejä on tullut tai viestejä on lähetetty, kirjoitin ne tähän ylös. Muut ajankohdat ovat nähdäkseni paikannustietoja, eli puhelin on ollut päällä. Näin tämän tulkitsin.

Liittymä Vilhunen:

Kellonaika Paikka Viestit

(6.51- 6.56 Hollanti)
6.53 Länsi-Pasila, Ratapihantie 6
9.33 -9.52 Haikkoontie 136, Porvoo. Viestejä tullut.
13.23 Paikannustietoa ei ole. Vastattu viesteihin, jotka tulleet 9.33-9.52.
(13.44 Hollanti)
(14.33 Hollanti)
(14.39 Hollanti)
(14.50 Hollanti)
14.58 Teknobulevardi
(15.01 Hollanti)
16.18 Teknobulevardi
16.55-17.17 Fazerintie
(17.07 Hollanti)
(17.59-18.34 Hollanti)
(18.46 Hollanti)
(18.49 Hollanti)
18.15-20.30 Rahakamarintie Pasila

Liittymä Hollanti:

Kellonaika Paikka Viestit

6.51- 6.56 Länsi-Pasila liittymää on käytetty.
(6.53 Vilhunen)
(9.33 -9.52 Vilhunen)
(13.23 Vilhunen)
13.44 Rapuojantie
14.33 Ilmeisesti Länsi-Pasila, liittymä Hollannista lähetetty viesti.
14.37 Länsi-Pasila
14.39 Ilmeisesti Länsi-Pasila, liittymä Hollannista lähetetty viesti
14.50 Kiitoradantie 1 lähellä Teknobulevardia
(14.58 Vilhunen)
15.01- eteenpäin Teknobulevardi
16.18 saakka Teknobulevardi
16.55-17.17 Fazerintie
17.07 Fazerintie
(17.59-18.34 Hollanti)
18.46 Ei paikkatietoa, tiivis yhteys Hollantiin (syyttäjä)
18.49 Ei paikkatietoa, viestintä jatkunut
18.15-20.30 Rahakamarintie Pasila

Tässä on ilmeisesti ollut kolme ajankohtaa, jolloin viestejä on lähetetty puhelimista.
Ensin on 13.23, joka on epävarma, koska siitä ei ole paikannustietoa. Sitten on ajankohdat 14.33 ja 18.46 Pasilassa.

Vaikuttaa hieman siltä, että tässä olisi ollut kaksi käyttäjää, vaihto olisi tapahtunut alku iltapäivästä. Siihen viittaa se, että alkupäivästä on mielenkiinto kohdistunut Vilhuseen, josta ei sitten sen 13.23 ajankohdan jälkeen löydy mitään tietoa viestimisestä. Ja sitten on tullut Hollanti voimakkaammin kuvaan mukaan. Veikkaisin, että Runeberg on tämä henkilö, joka on ollut siellä Haikkoontiellä kello 9.33-9.52 ja sitten jossakin mahdollisesti kello 13.23, jos tieto pitää paikkansa. Sen jälkeen tämä näyttäisi menevän niin, että Runebergilla käytössään ollut auto on siirtynyt esim. Kaupille. Aamusta lähtien tämä Hollannin liittymä on ollut sitten Kaupilla ja nämä kaksi liittymää Hollanti ja Vilhunen ovat yhdistyneet ennen Teknobulevardia.

Mielestäni on jo lähtökohtaisesti melko epäuskottavaa, että kenenkään työpäivä olisi kello 6.51 – 18.49 eli käytännössä 12 tuntia.

Jos asiaa ajatellaan Aarnion kannalta katsottuna, olisi hänen siis täytynyt ennen kello 7 tarkistaa puhelimet Pasilassa ja sitten kiirehtiä sieltä Porvooseen, jossa päällystöpäivät olivat alkaneet kello 7.30 aamulla. Päivä jatkuisi 6 tuntia eteenpäin aina kello 13.30 saakka ja siinä välissä Aarnio pitäisi jonkinlaisen esitelmän.

Seuraavaksi hän ajaisi todella nopeasti hieman etuajassa tilaisuudesta poistuneena kohti Helsinkiä Rapuojan tukiaseman lähelle. Sieltä matka sitten jatkuisi käytännössä seuraavat kuusi tuntia ajellen eri paikoissa ja päivän päätteeksi hän ajaisi palauttamaan puhelimia Pasilaan, jossa hän viestittäisi kello 18.46 – 18.49 Hollannin liittymän kanssa.

Toinen vaihtoehto olisi näin ollen se, että hän selvittäisi tämän kuuden tunnin varmasti melko raskaan tilaisuuden ja vaihtaisi sitten vapaalle mennäkseen bilettämään Porvooseen joidenkin ihmisten kanssa.

Kumpi vaihtoehto on uskottavampi?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nicht schuldig kirjoitti:Jos asiaa ajatellaan Aarnion kannalta katsottuna, olisi hänen siis täytynyt ennen kello 7 tarkistaa puhelimet Pasilassa ja sitten kiirehtiä sieltä Porvooseen, jossa päällystöpäivät olivat alkaneet kello 7.30 aamulla. Päivä jatkuisi 6 tuntia eteenpäin aina kello 13.30 saakka ja siinä välissä Aarnio pitäisi jonkinlaisen esitelmän.

Seuraavaksi hän ajaisi todella nopeasti hieman etuajassa tilaisuudesta poistuneena kohti Helsinkiä Rapuojan tukiaseman lähelle. Sieltä matka sitten jatkuisi käytännössä seuraavat kuusi tuntia ajellen eri paikoissa ja päivän päätteeksi hän ajaisi palauttamaan puhelimia Pasilaan, jossa hän viestittäisi kello 18.46 – 18.49 Hollannin liittymän kanssa.

Toinen vaihtoehto olisi näin ollen se, että hän selvittäisi tämän kuuden tunnin varmasti melko raskaan tilaisuuden ja vaihtaisi sitten vapaalle mennäkseen bilettämään Porvooseen joidenkin ihmisten kanssa.

Kumpi vaihtoehto on uskottavampi?
Kun olen lueskellut tuota Aarniota koskevaa käräjäoikeuden tuomiota, niin jotenkin silmiin piirtyy syyttäjien luomana mielikuva Aarniosta jonkinlaisena Duracell-pupuna vähän asiassa kuin asiassa.

Vaikka tunnen useampia erittäin aikaansaavia ja taitavia henkilöitä, niin ihmettelen, kuinka kukaan yksittäinen henkilö oikeasti pystyisi toimimaan erittäin vaativassa viranomaistoimessa ja samanaikaisesti pyörittämään Suomen mittakaavassa huomattavan suurta huumeiden levitysorganisaatiota, harrastamaan useamman kerran viikossa virka-ajalla seksiä prostituoidun kanssa työkavereiden siihen puuttumatta, pyörittämään omakotitalon rakennusprojektia, huolehtimaan perheestään, seuraamaan siinä sivussa lastensa harrastustoimintaa jne.

Uskon kyllä, että on olemassa virkamiehiä, jotka hoitavat omaa työtään vastuullisesti ja jotka paneutuvat työnsä liittyviin asioihin myös varsinaisen virka-ajan ulkopuolella.
oldstyle
Hetty Wainthropp
Viestit: 487
Liittynyt: Pe Elo 18, 2017 6:44 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja oldstyle »

Mikä oli Aarnion osoite Pasilassa?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Helsingin käräjäoikeuden tuomio 29.12.2016 (R14/9875)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

oldstyle kirjoitti:Mikä oli Aarnion osoite Pasilassa?
Yksityishenkilöiden osoitetiedot kuuluvat yksityisyyden suojan piiriin eikä niitä ole sallittua/soveliasta levitellä julkisilla keskustelupalstoilla.

Käräjäoikeuden tuomiosta selviää, että samaan tukiasemaan Pasilassa paikantuivat monet asiat, kuten esimerkiksi poliisitalo 1, piilokonttori ja leasingautot.
Vastaa Viestiin