J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Luulen, että tälle aihealueelle on syytä avata oma ketjunsa, koska täällä Aarnio-osiossa on jo oma ketju "Keisari Aarnio" - ja Myrkky -kirjoille sekä aihepiiriin linkittyvälle elokuvalle yms.

Onko kukaan uskaltanut lähteä analysoimaan tarkemmin "Pasilan mies" -kirjaa? Kuulisin mielelläni kirjan lukeneilta ihmisiltä kommentteja kirjan sisältöön liittyen. Olen vasta lähtenyt kirjaa lukemaan, joten en voi lähteä tässä vaiheessa avaamaan omia ajatuksiani kirjan suhteen sen enempää.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Taitaa tämä kirja olla näistä kolmesta täällä mainitusta Aarnion tapaukseen liittyvästä kirjasta se, jossa päästään lähimmäksi arkirealismia näissä Aarnio-osiossa käsitellyissä aihepiireissä. Kirja vaikuttaa alkulukemisen perusteella lukemisen arvoiselta. Tosin kannattaa kyllä ensin lukea nuo kaksi muuta kirjaa, niin pääsee paremmin sisälle kirjasta avautuvaan maailmaan. Myönnän, että minulle se maailma on aika vieras.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 434
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Ei kummoinen.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kirjan luettua jäi mietityttämään, mikä on kirjassa faktan suhde fiktioon. Ehkä sain kuitenkin vastauksia omiin mieltäni askarruttaneisiin kysymyksiin - ainakin siihen autotalliasiaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Suomenkuvalehdessä kerrotaan, että Tammiselta on tullut uusi kirja nimeltä Megaliiga.

Haamun perässä

"POLIISIN kriisi innoittaa myös dekkaristeja. J. K. Tammisen ääni on aina ollut omintakeinen. Kirjoitustyyli on kuin kakkosnelosista lyöty, ja se kiertyy liki ivalliseksi. Sarja avaa aarniolaista mysteeriä. Vähäpätöisiin konniin keskittyvä Megaliiga (Minerva) ei vielä tuo ratkaisua, joten jatkoa on luvassa. Hyvin sulavaa mutta muistijäljen jättävää käyttökirjallisuutta."


Tammiselta on luvassa tapaus Aarnioon keskittyvään sarjaansa seuraava teos ensi vuoden puolella.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttu ... lkvisteja/
Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Nimby
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Pe Elo 17, 2012 9:50 pm

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Nimby »

Megaliiga luettavissa ILMAISEKSI Helmet e-kirjaston kautta. Ei kannata näihin Tammisen "pläjäyksiin" uhrata euroakaan. Edellisen kirjallisen "tuotoksen" lukaisuun meni alle tunti. Lähinnä vitutti, koska senkin tunnin olisi voinut tehdä jotain muuta.

Missä muuten viipyy Tammisen hehkuttama Tynnyrimies "pläjäys"? Tuliko kirjailija-toimittaja-lakimies-tee se itse teologilla ja muusana toimineella tietolähteellä ns.rikka rakkauteen? Kovin ristiriitaisesti asiasta keväällä kertoivat:

Sievälä Seiskassa 20.5.2018 :Kirjailija J.K. Tamminen tekee parhaillaan Tynnyrimies-kirjaa Sievälän elämästä poliisin tietolähteenä. Sievälän aika kuluu muutoinkin tynnyrijutun ympärillä, sillä hän on ollut yhteydessä muun muassa oikeusasiamieheen.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Huumepoli ... -salattiin

Crimeplus (Tammisen FB-sivusto) 18.5.2018: Olen 18.5.2018 luopunut "Tynnyrimies"-kirjan kirjoittamisesta. Olen tuolloin kirjallisesti ilmoittanut luopumisesta, suunnitellun kirjan mahdolliselle kustantajalle.https://web.facebook.com/permalink.php? ... rdc=1&_rdr

Ja missä viipyy Runebergin syksyksi luvatut muistelmat? Johan tuossa joulu kohta ovella.

tutkittuako
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: To Loka 04, 2018 10:19 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja tutkittuako »

Arvoisa Nimby,

I guess nothing is happening in you backyard.

Kovan vaivan näet " paskan " lukemiseen, jota sitten arvostelet; jää lukijan harkintaan millä kompetenssilla sen teet.
Kysyt asiaa, johon sitten itse vastaat kun et malta odottaa kenenkään mahdollista, hmm.. kommenttia tai vastausta.
Tuolla nimikin, kehäpäätelmiä.
Olen itse, minulla siihen varaa, todennut mm. popille ja tepolle, että minulla aina varaa olla väärässä.
En lähde näitä nimimerkkejä arvostelemaan henkilötasolla, koska siihen minulla ei ole varaa, mutta aiheesta on varaa arvostella; molemmat nimimerkit sen tuhannenvarmasti ymmärtävät ja, pikku oma oletus, myös nauttivat ( arvaan heidän pitävän haastamisesta kun se tapahtuu älyllisesti ).

Näen ihmisten kanssakäymisen - vaikka olisi aviopari - tietyllä tavalla hyötymissuhteeksi, koska saat ja annat.
Olen täysin eri mieltä popin ja tepon kanssa, mutta heillä suuri arvo silmissäni, koska osaavat tehdä muutakin kuin haukkua muita; lisäksi osaavat kielemme hyvin ja argumentoivat loistavasti, joskin, kuten sanoin, mielestäni väärin, asiasisällöllisesti.
Se minun oikeus, se tepon oikeus ja se popin oikeus.

Se, että on varaa olla väärässä aiheuttaa sen, että ei koskaan tule diagnoosia narsistinen persoonallisuushäiriö.

Miksi et ryhtynyt kirja-arvostelijaksi; voisit lukea " vangittu mieli " ( kirjailija dissidentti ),
tai loistavan " myyty mies " ( Kenneth Åhl ), niin tai " rätten på din sida " ( Per Svensson ).

Pero, no se.

GET RIGHT
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 1:46 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja GET RIGHT »

Nimby kirjoitti:Megaliiga luettavissa ILMAISEKSI Helmet e-kirjaston kautta. Ei kannata näihin Tammisen "pläjäyksiin" uhrata euroakaan. Edellisen kirjallisen "tuotoksen" lukaisuun meni alle tunti. Lähinnä vitutti, koska senkin tunnin olisi voinut tehdä jotain muuta.

Missä muuten viipyy Tammisen hehkuttama Tynnyrimies "pläjäys"? Tuliko kirjailija-toimittaja-lakimies-tee se itse teologilla ja muusana toimineella tietolähteellä ns.rikka rakkauteen? Kovin ristiriitaisesti asiasta keväällä kertoivat:

Sievälä Seiskassa 20.5.2018 :Kirjailija J.K. Tamminen tekee parhaillaan Tynnyrimies-kirjaa Sievälän elämästä poliisin tietolähteenä. Sievälän aika kuluu muutoinkin tynnyrijutun ympärillä, sillä hän on ollut yhteydessä muun muassa oikeusasiamieheen.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Huumepoli ... -salattiin

Crimeplus (Tammisen FB-sivusto) 18.5.2018: Olen 18.5.2018 luopunut "Tynnyrimies"-kirjan kirjoittamisesta. Olen tuolloin kirjallisesti ilmoittanut luopumisesta, suunnitellun kirjan mahdolliselle kustantajalle.https://web.facebook.com/permalink.php? ... rdc=1&_rdr

Ja missä viipyy Runebergin syksyksi luvatut muistelmat? Johan tuossa joulu kohta ovella.
Siis huomiotahan tämä Tamminen vain haki. Eikö se kerro jo kaiken tämän henkilön uskottavuudesta, että ilmoittaa itselleen titteleitä, joita ei ole edes mistään saanut.

Hän rahastaa salaliittoon uskovilla höppänöillä. Aarniouskovaiset on helppo kohde. Heitä kiinnostaa salaliitot todisteiden sijaan, joten helppoa rahaa Tammiselle, jos hän jaksaisi kirjoittaa kirjan.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja CSI »

Seuraavaksi sitten kirja Auer-uskovaisille. Sieltä hyvät fyffet.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Minä taas odotan innolla erään tutkijan kirjaa rakenteellisesta korruptiosta. Sitähän kuuleman mukaan esiintyy suomessa erittäin paljon syyttäjä/poliisi -akselilla. Toivottavasti tulee sen verran mehukkaita paljastuksia, että jonkun tahon on pakko ryhtyä potkimaan rikollisia pois valtion viroista. Kyllä sekin aika täällä vielä joskus koittaa. Ruotsissahan luuta on lakaissut jo vuosia ja mitä ruotsi edellä, sitä suomi perässä.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Nimby kirjoitti:Megaliiga luettavissa ILMAISEKSI Helmet e-kirjaston kautta. Ei kannata näihin Tammisen "pläjäyksiin" uhrata euroakaan. Edellisen kirjallisen "tuotoksen" lukaisuun meni alle tunti. Lähinnä vitutti, koska senkin tunnin olisi voinut tehdä jotain muuta.

Missä muuten viipyy Tammisen hehkuttama Tynnyrimies "pläjäys"? Tuliko kirjailija-toimittaja-lakimies-tee se itse teologilla ja muusana toimineella tietolähteellä ns.rikka rakkauteen? Kovin ristiriitaisesti asiasta keväällä kertoivat:
Nikki Nimby se jaksaa viihdyttää. Ensin kertoo meille ettei Tammisen tuotoksiin kannata aikaa uhrata, kun vaan alkaa vituttamaan ja sitten jo seuraavassa kappaleessa kaipailee uusia lukuelämyksiä. Jutut on yhtä johdonmukaisia ja muisti yhtä hatara kuin krp:n lapiomiehillä :mrgreen:

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja pop »

Lukemisen Ymmärtäminen ja sarkasmin ymmärräminen taas ylimmillään? XD

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Ei näytä Malmin naiselle olevan omaa viestiketjua täällä Aarnio-osiossa. J.K. Tamminen on kirjoittanut useamman kirjan, joissa sivutaan kansainvälistä huumemaailmaa ja järjestäytynyttä rikollisuutta. Jostain syystä itseltäni on mennyt aiemmin ohi J.K. Tammisen kirjoittama kirja "Malmin nainen - Mari Romanon tarina", joka perustuu pääosin kirjoittajan tekemiin Mari Romanon haastatteluihin.

Olen nyt lukenut kirjasta kolmasosan ja voisin uskaltaa antaa kirjasta lukusuosituksen niille henkilöille, jotka ovat vuosien varrella perehtyneet syvällisemmin Jari Aarnion tapaukseen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

pikilattia
Remington Steele
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Syys 13, 2021 4:52 pm

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja pikilattia »

J.K. Tamminen tunnetaan Tallinnan suurimpana suomalaisvalehtelijana :lol: :lol: :lol:

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: J.K. Tamminen: Pasilan mies -kirja

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

pikilattia kirjoitti:
La Huhti 09, 2022 12:12 pm
J.K. Tamminen tunnetaan Tallinnan suurimpana suomalaisvalehtelijana :lol: :lol: :lol:
Tuohon asiaan en pysty ottamaan kantaa, koska en ole ollut koskaan kyseisen henkilön kanssa tekemisissä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että hänen kirjoittamansa kirja Malmin naisesta on toistaiseksi ansiokkain hänen kirjoittamista kirjoistaan, mitä itse olen tähän mennessä lukenut ja mitkä kytkeytyvät Aarnion tapaukseen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin