Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Joosua »

teppo kirjoitti: Kyse ei ole pelkästään pääsemisestä, vaan Aarnion oli oman rikollisuutensa peittelyn mahdollistamiseksi rakennettava juuri tällainen työkulttuuri.
Kyllä tuo meininki ja tapa tehdä töitä, jota nyt tässä työkulttuuriksi nimitetään, syntyi RHY:ssä hyvin pitkälle muista syistä kuin Aarnion omat bisnekset.

vimi
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 10:45 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja vimi »

Joosua kirjoitti:
Kyllä tuo meininki ja tapa tehdä töitä, jota nyt tässä työkulttuuriksi nimitetään, syntyi RHY:ssä hyvin pitkälle muista syistä kuin Aarnion omat bisnekset.
Koska tunnut omaavan tietoa viranomaisista, tiedottajatoiminnasta ja em. työkulttuurista, niin avaatko hieman noita työkulttuurin syitä.

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

vimi kirjoitti:
Joosua kirjoitti:
Kyllä tuo meininki ja tapa tehdä töitä, jota nyt tässä työkulttuuriksi nimitetään, syntyi RHY:ssä hyvin pitkälle muista syistä kuin Aarnion omat bisnekset.
Koska tunnut omaavan tietoa viranomaisista, tiedottajatoiminnasta ja em. työkulttuurista, niin avaatko hieman noita työkulttuurin syitä.
Älä vain avaa, Joosua! Vimi on taas näitä Pilin multinikkejä, joille ei minun mielestäni kenenkään pitäisi kertoa yhtään mitään mistään. Näillä multinikeillä on vain yksi agenda, johon kaikki tähtää: saada Seri-tuomio purettua ja vaatia valtiolta miljoonia. Pili multinikkeineen kyselee täällä vain saadakseen agendaansa hyödyttäviä tietoja, mitä ikinä nämä ovatkaan.

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

Sinänsä todella naivia Pililtä
Ja kumppaneilta kuvitella, että täällä palstalla pyörisi viranomaisia, toimittajia tai muita ”hyödyllisiä idiootteja”, jotka olisivat niin tyhmiä, että ikinä jakaisivat täällä julkisesti jotakin arkaluontoista ja muuta semmoista, mitä palstaa seuraavat kriminaalit voisivat jotenkin hyödyntää.

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

Voin niin nähdä Pilin updeittaamassa näppis sauhuten excel taulukkoaan Minfon kirjoittelijoista ja heiltä saamistaan ”tiedoista.” PiLi: mä myönnän avoimesti, että mun jutuissani (tiedän että seuraat niitä) on tarkoituksella alusta alkaen ollut mahdollisimman paljon soopaa mukana, ihan vaan Sinua sekoittaakseni. Mulla on vilkas mielikuvitus, mutta toisaalta olen aika hyvä yhdistelemään asioita. Joskus osun oikeaan, joskus en, yleensä sen huomaa ihmisten reaktioista. :D

vimi
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 10:45 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja vimi »

Että olisin PiLin tuplanikki, tää oli oikeesti hauska. Jos jollakulla on tietoa viranomaisista ja täällä sitä mainostaa, niin avatkoon sitä sitten, muuten ei kannata mainostaa.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja pop »

Mitä itse olen pannut merkille; vimi kyllä on viimeisiä ketä kuvittelisin PL:ksi.

vimi
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 10:45 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja vimi »

...ja koska puolustelet minua, taidat olla sinäkin.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja pop »

Jep, hämäykseksi, sekä multipersoonahäiriön vuoksi korjaan toisten nickieni virheitä ja riitelen niiden kanssa. Lisäksi olen, ofc ulvila-umpihullu.

Tähän lisättäköön että kun en hirveästi syystä ole asiaa ottanut esille, olen lukenut aiheesta (Auer-case) varmasti yhtä paljon kuin te, uskotte tai ette. Enkä aio/ole ikinä osallistua sinne sekopäiden valtakunnan foorumille.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

pop kirjoitti:Jep, hämäykseksi, sekä multipersoonahäiriön vuoksi korjaan toisten nickieni virheitä ja riitelen niiden kanssa. Lisäksi olen, ofc ulvila-umpihullu.

Tähän lisättäköön että kun en hirveästi syystä ole asiaa ottanut esille, olen lukenut aiheesta (Auer-case) varmasti yhtä paljon kuin te, uskotte tai ette. Enkä aio/ole ikinä osallistua sinne sekopäiden valtakunnan foorumille.
Mitä sekopäistä siinä on, että on samaa mieltä kuin hovioikeus? Ootko joku hörhö?

Ulvila-osasto kaipaisi kirjoittajaa, joka on lukenut tapauksesta, nykyisin siellä ei "vastapuolella" tällaisia ole. Että tervetuloa vaan, haastamaan ja haastelemaan=)

Ketjun otsikkoon liittyen: epäuskottavimmalta tässä Aarnio-jutussa on aina (tsekatkaa viestihistoria) tuntunut nämä Aarnion alaisten väitetyt toimet, ja lisäksi pidin Runebergin saamaa 3,5v tuomiota aivan käsittämättömänä ja aivan selvänä rankaisuna siitä, että puhui samoin kuin Aarnio. Se tuomio sentään kaatui, joten en ihan pihalla ollut tässä kohdassa. Onhan nyt ihan selvä asia, ettei se Aarniota telkien taakse mielivä porukkakaan tässä juttussa ihan rehellisesti liikkeellä ole, ja kyllä nämä Haavistot yms vielä joskus tekonsa edestään löytävät kun tuuli kääntyy. Meidän syyttäjälaitos on pahasti korruptoitunut ja se on paljon vaarallisempi asia kuin joku huumeiden salakuljetus. Huono homma se poliisinkin korruptio toki on. Kukaan ei valvo ketään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja pop »

Älä kuseta tahallisesti; osa ruunebergin aikaisemmista syytteistä hylättiin mutta hovi totesi ihan fyysisten mahdottomuuksien perusteella häneen valehdelleen Aarnion puolesta (ja paljon).
Lisäksi syytteistä mitkä hylättiin, jos ymmärrät oikeutta se että saako tuomion vai ei ei tarkoita sitä uskoisiko syyllisyyteen vrt case Auer.
Usein näissä syytteiden hylkäämisissä todetaan että mahdollista että syyllinen mutta todisteet eivät riitä (tuomioon, tämä voi olla monelle vaikea tajuta, mutta niin lausunnoissa välillä lukee), kyseessä puhtaasti oikeustekninen seikka. Tässä katsottiinettä runeberg oli syyllinen lavastamiseen mutta teki sen tietämättään syyllistyvänsä rikokseen kun ohjeet tuli Aarniolta. Uskoo ken tahtoo, eikä se ole edes lainvoimainen. Kummasti se lavastusluuri katosi (muistaakseni) Runebergin kaapista.

Toiseksi, tekstisi alkuun olenko hörhö, sinulla taitaa olla selvästi lukemisen/kommunikaation ymmärtämisvaikeuksia, eli olet itse hörhö. Kyseessä oli minun ja vimin välinen sarkastinen vitsailu toisillemme. Sulta se meni ohi.

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja teppo »

JK Tammisen Totuus tapaus Aarniosta -kirja on ilmestynyt tänään. Kirjailijan ja kohteen välille on tullut ristiriitoja, ilmenee Sanni Mattilan jutusta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9609 ... 81dd86b985

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kas, ettei kukaan ole linkittänyt oheista ohjelmaa jo tänne:

https://www.youtube.com/watch?v=T1u-Str ... e=youtu.be
Mikael Runeberg oli ansioitunut huumepoliisi, joka työskenteli Jari Aarnion johtamassa huumeyksikössä. 2013 hänen elämä käännettiin päälaelleen, kun keskusrikospoliisi vangitsi hänet vakavien epäilyjen takia. Tämä johti pitkään mediamyllytykseen ja oikeustaisteluun. Käräjäoikeus tuomitsi hänet vankeuteen kertaalleen liittyen vakaviin virkarikkomuksiin. Myöhemmin hovioikeus alensi tuomiota päiväsakkoihin, mutta media oli jo mustamaalannut miehen. Alfaland ei mustamaalaa vaan kuuntelee. Jos sä luulit, et sun perjantai 13. on ollu paha, ni käy kuuntelee minkälainen Mikaelin perjantai 13. joulukuuta 2013 oli...
Oli mielenkiintoista kuunnella Mibin itsensä kertomana niistä tapahtumista, joita itsekin olen asiakirjojen perusteella ja täällä murhainfossa käytyjen keskustelujen kautta päässyt vähän sivuamaan. Minusta Mibillä oli monia hyviä ajatuksia ja hyvä asenne elämään. Kiitos Mibille ja häntä haastatelleelle henkilölle ohjelmasta, josta jäi itsellekin hyvä ja positiivinen olo.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jos teitä kiinnostaa, niin käykää kuuntelemassa noin puolen tunnin mittainen podcast-jakso sarjasta "Kriisin anatomia", jonka toisessa osassa "Syytön huumepoliisi - kunnes toisin todistetaan" Mibi kertoo mietteitään oikeusprosessinsa tiimoilta. Löysin linkin ohjelmaan Mibin Twitter-sivustolta.

Ohjelmassa oli paljon asiaa. En tiedä, tietääkö Mibi, että useampi hänen entisistä poliisikollegoistaan tuki häntä todistajan roolissa Aarnion huumeoikeudenkäynnissä. Olin nimittäin paikan päällä näitä todistajia kuuntelemassa. He vaikuttivat ammattitaitoisilta ja fiksuilta entisiltä ja nykyisiltä poliiseilta sen perusteella, mitä heitä oikeudessa kuuntelin. On erittäin valitettavaa, että yksi näistä todistajista on joutunut syytteeseen, sillä häntä epäillään törkeästä perättömästä lausumasta edellä mainitussa oikeusprosessissa. Toivottavasti hänestä ei tehdä toista sijaisuhria Mibin lisäksi. Miksi huumepoliisien todistajalausuntoihin ei uskota??
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Selin, Mibi, Tolvanen, Tamminen

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Maalis 10, 2020 11:00 pm
Jos teitä kiinnostaa, niin käykää kuuntelemassa noin puolen tunnin mittainen podcast-jakso sarjasta "Kriisin anatomia", jonka toisessa osassa "Syytön huumepoliisi - kunnes toisin todistetaan" Mibi kertoo mietteitään oikeusprosessinsa tiimoilta. Löysin linkin ohjelmaan Mibin Twitter-sivustolta.

Ohjelmassa oli paljon asiaa. En tiedä, tietääkö Mibi, että useampi hänen entisistä poliisikollegoistaan tuki häntä todistajan roolissa Aarnion huumeoikeudenkäynnissä. Olin nimittäin paikan päällä näitä todistajia kuuntelemassa. He vaikuttivat ammattitaitoisilta ja fiksuilta entisiltä ja nykyisiltä poliiseilta sen perusteella, mitä heitä oikeudessa kuuntelin. On erittäin valitettavaa, että yksi näistä todistajista on joutunut syytteeseen, sillä häntä epäillään törkeästä perättömästä lausumasta edellä mainitussa oikeusprosessissa. Toivottavasti hänestä ei tehdä toista sijaisuhria Mibin lisäksi. Miksi huumepoliisien todistajalausuntoihin ei uskota??

Sivu 105 hovioikeus:

"Yllä mainituin perustein hovioikeus katsoo, että Aarnion vaihtoehtoinen tapahtumainkulku ja siihen liittyvät kertomukset ovat täysin epäuskottavia sen keskeisen seikan osalta, minkä vuoksi puhelinten säilytyspaikkana olisi pidetty Länsi-Pasilassa olevaa piilokonttoria."

Laskelma näyttäisi siltä, että yhteensä viisi poliisia on kertonut käyneensä Edenissä eli piilokonttorissa puhelin asioilla. Sitten on lisäksi kaksi poliisia, jotka kertovat käyneensä Edenin välittömässä läheisyydessä autossa olleita puhelimia tarkistamassa. Eli yhteensä 7 poliisia ilman Aarniota.

Sitten on tehty jonkinlainen erotus niiden välillä, jotka kävivät Edenissä. Tässä vaiheessa pudotettiin pelistä pois kaksi poliisia, jotka olivat käyneet vain autossa. Joten jäljellä on siis 5 poliisia.

Nyt näistä viidestä poliisista on kuitenkin yksi henkilö pudotettu pois jollain perusteella näistä Edenin kävijöistä. Vaikka käräjäoikeuden tuomiossa lukee, että hän kävi Edenissä. Eli jäljellä on siis neljä henkilöä.

Näistä jäljellä olevista neljästä kolme kuuluu trioon ja näistä kolmesta se jäsen, jota ei olla syytetty, on Marko Verlin. Joten näkisin, että hän on toinen niistä henkilöistä, joita nyt tutkitaan niinkin harvinaisella rikosnimikkeellä kuin perätön lausuma oikeudessa. Kyseinen henkilö on oikeudessa peräänkuuluttanut tuomarilta vahvistusta siitä, että sitä mitä hän nyt sanoo siellä hovioikeudessa, niin siitä ei voi tulla syytettä. Joten käsittääkseni kyseessä täytyy sitten olla lausuma käräjäoikeudessa tai esitutkinnassa.

Trion lisäksi on siis vielä yksi henkilö, joka on nyt joutunut tutkintaan. Käsittääkseni tämä henkilö voisi olla Jussi Tamski -niminen mies. Tämä on vain omien laskelmieni lopputulos. Ilmeisesti syy tähän tutkintaan joutumiseen on se, että hovioikeuden sivun 105 mukaan piilokonttoria ei käyttänyt kukaan eikä mihinkään tietolähdepuhelimiin liittyen.

Vastaa Viestiin