Hki: Psykoterapeutti Raul Soisalo osti verkosta huumeita satoja grammoja

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Sienisalaatti
Vic Mackey
Viestit: 1932
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 5:34 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Sienisalaatti »

Anti-Bini Laden kirjoitti: Su Tammi 22, 2023 12:31 am
H.Moilanen kirjoitti: La Tammi 21, 2023 9:56 pm Jaahas... että Soisalon Raul on vihdoin päässyt Murha.infoon :roll:
Eipä yllätä. 8) :lol:
Kerro kuomaseni ihmeessä tästä herrasta tarkemmin, jos on jotain vekkulia tietoa? (:

Sienisalaatti: kai se pilkunnussiminenkin menee pahemman puutteessa. Saat tämän kerran anteeksi.
Ei, minä annan sinulle anteeksi, kun menit sekoittamaan itsestään selviä asioita keskenään.
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.
artreini
Sofia Karppi
Viestit: 444
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 8:25 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja artreini »

nimimerkki koppihoitaja kirjoitti asiasta mielenkiintoisesti.
Liittyykö seuraava konkurssi mahdollisesti joiltakin osin viimeaikaisiin tapahtumiin;
https://www.asiakastieto.online/yritys/ ... /3110027-4
Yritys Sote Edu Koulutus Oy on perustettu 09.01.2020 eli 3 vuotta sitten. Yrityksen kotipaikka on ST KARINS.
Yritys on yhtiömuodoltaan Osakeyhtiö
Yrityksen toimiala on Muut koulutusta antavat yksiköt
Y-tunnus:3110027-4Toimialakoodi:85599Yhtiömuoto:OsakeyhtiöHäiriötieto:Konkurssissa
Kulmasohva

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Kulmasohva »

artreini kirjoitti: Ti Tammi 24, 2023 2:30 am nimimerkki koppihoitaja kirjoitti asiasta mielenkiintoisesti.
Liittyykö seuraava konkurssi mahdollisesti joiltakin osin viimeaikaisiin tapahtumiin;
https://www.asiakastieto.online/yritys/ ... /3110027-4
Yritys Sote Edu Koulutus Oy on perustettu 09.01.2020 eli 3 vuotta sitten. Yrityksen kotipaikka on ST KARINS.
Yritys on yhtiömuodoltaan Osakeyhtiö
Yrityksen toimiala on Muut koulutusta antavat yksiköt
Y-tunnus:3110027-4Toimialakoodi:85599Yhtiömuoto:OsakeyhtiöHäiriötieto:Konkurssissa
No nyt tuli aika tyhjentävä viesti, vieläkö pellet alkaa huuteleen?
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Murheli kirjoitti: Pe Tammi 20, 2023 4:02 am
ässähai kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 1:50 am Edellä linkatussa apu-juttussa: "Psykedeeliavusteisessa terapiasessioissa ihminen tyypillisesti makaa laput silmillä peiton alla. Terapeutit istuvat hänen molemmilla puolillaan valmiudessa kuuntelemaan, mitä asiak­kaalla on kerrottavaa."

Jaahas. Että sessiossa pitää olla oikein kaksi terapeuttia avuttomaan tilaan saatetun potilaan likellä. Mutta kun Suomesta tuskin löytyy kahta raitista ja rehellistä terapeuttia.
On ikävä juttu, että sinulla on huonoja kokemuksia psykiatrian puolelta, mutta tuo psykedeeli avusteinen terapia vaikuttaa hyvinkin varteenotettavalta hoitomuodolta.
Ikävä tuottaa sinulle pahaa mieltä toteamalla, että olet väärässä sinisilmäisyytesi takia. Minun, ja ehkäpä monen muunkin, huonot kokemukset psykiatrian puolelta ja tuon alan varteenotettavista hoitomuodoista perustuu median uutisoimiin tietoihin, joissa on käsitelty psykiatrian erikoislääkäreiden korruptiivista toimintaa tieteellisessä tutkimustyössä ja KH-hoitosuositusten asiantuntijatyössä, sekä myös Suomen Lääkäriliiton toimintaan, josta on ollut pääteltävissä, että mediassa käsitellyt väitteet psykiatriaan liittyvästä korruptiivisesta toiminnasta eivät ole tuulesta temmattuja. (ks. lisätietoja esim. täältä ja täältä.)

Lääketeollisuuden liekassa olevat tutkijat ja muut hännystelijät ovat hehkuttaneet vuosikausia tuosta uudesta hyvinkin varteenotettavasta hoitomuodosta, joka paikkaisi aikaisempien hoitomuotojen haittoja, ja toisi lisätienestejä kaikenmaailman terapeuteille.

Murheli kirjoitti: Pe Tammi 20, 2023 4:02 am Se taas ei ole mitenkään hyväksyttävää, että kyseinen terapeutti on toiminut huumekauppiaana. Itseänikin kiinnostaisi tietää kenelle aineita on myynyt, potilailleenko? Onko yrittänyt itse hoitaa heitä näillä aineilla, vai onko toiminut ihan perinteisenä huumekauppiaana?
Tämä tuskin olisi ensimmäinen kerta, kun suomalaisessa terveydenhuollossa Valviran laillistama psykoterapeutti hoitelisi "omilla aineillaan" psykoterapiapotilaitaan vaikka siksi, että näin haavoittuvassa asemassa olevien psykoterapiapotilaiden hyväksikäyttäminen mahdollistuisi paremmin. Psykiatrithan ovat voineet käyttää reseptikirjoittelulupansa avulla tätä väärinkäytösmenetelmää terapiapotilaisiinsa, ja mitä lääkärit edellä sitä muut terveydenhuollon ammattihenkilöt perässä. Tämä on mahdollista, koska psykoterapeuttien valvontaa ei ole käytännössä lainkaan.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5153
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja meitzi »

ässähai kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 2:28 amAi, sinäkö tiedät ettei tuon huumausainerikoksesta syytetyn psykoterapeutin huumeiden ostaminen, käyttäminen ja levittäminen liittynyt mitenkään potilastyöhönsä psykoterapeuttina?! Se ettei ole näyttöä ei tarkoita etteikö olisi liittynyt ja vaikuttanut psykoterapeutin vastaanottotyöhön.

Yleisellä tasolla: Varmaankin psykoterapeutit itse mielellään kuuluttavat että olisi "kaksi erillistä asiaa", koska terapiapotilaathan ovat heille leipäpuu, helppoa rahaa siksikin että mikään omavalvonta tai viranomaisten valvonta ei saa ajantasaista tietoa valekuntoisten psykoterapeuttien ammatillisesta toiminnasta.
Sanotaanko näin, että 800 grammaa on aika paljon, joten jos se ei ole myynyt ammattimaisesti aineita, niin sitten se on käyttänyt itse, kuten omien sanojensa mukaan onkin, ja 800 grammaa on taas entistäkin enemmän. Sillä määrällä ei juuri vapaapäiviä käytöstä ole mahdollista pitää, vaan suurkuluttajana on vietetty ihan 24/7 haittoineen päivineen.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Koppihoitaja
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Loka 28, 2008 12:45 am
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Koppihoitaja »

Kun tässä ketjussa on paljon spekulointia että Soisalo olisi myynyt terapia-asiakkaille aineita, onko tietoa siitä, että hänellä olis ollut vastaanottoa ollenkaan? keskittynyt ihan muihin bisneksiin, kolutus, kirjoitus yms.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Koppihoitaja kirjoitti: Ke Tammi 25, 2023 11:57 am Kun tässä ketjussa on paljon spekulointia että Soisalo olisi myynyt terapia-asiakkaille aineita, onko tietoa siitä, että hänellä olis ollut vastaanottoa ollenkaan? keskittynyt ihan muihin bisneksiin, kolutus, kirjoitus yms.
Soisalolla on ollut vastaanotto psykoterapia-asiakkaille, ainakin blogikirjoituksensa perusteella näin voi päätellä.
[...] Eräs minun psykoterapia-asiakkaani pölähti kerran tuohtuneena vastaanotolle suoraan psykiatrinsa vastaanotolta puolivuotiskonrollikäynniltään ja kysyi minulta aivan ensimmäiseksi, tiedänkö menettääkö lääkäri yleislääkärin oikeutensa psykiatriksi valmistuttuaan vai opetetaanko psykiatrisessa erikoislääkärin koulutuksessa vain niin tehokkaasti unohtamaan yleislääketieteen perusasiat? [...]

Joensuussa 14.9.2018

Raul Soisalo

vaativan erityistason psykoterapeutti, kliininen yksilö-, pari ja perheterapeutti (Valvira, Kela), kouluttajapsykoterapeutti, työnohjaaja
Koko blogikirjoitus täällä
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Mumma
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 11:17 am

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Mumma »

Turun Sanomissa vuonna 2000 https://www.ts.fi/lukijoilta/1073782029
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Joku täällä kyseli lisää tietoa Raul Soisalosta. Kyseessähän on mies, joka ei ole julkisuutta, monipuolista yrittämistä eikä luottamustoimia vältellyt. Päinvastoin :D !! Raulista löytyy paljon tietoa ja juorujakin vuosien varrelta, jos yhtään jaksaa nettiä penkoa. Varsin aktiivinen kaveri, jonka touhuja on ihmetelty milloin missäkin porukassa jo pitkään. Nimimerkki Mumman ylle linkkaama juttu on sen verran hyvin Raulia kuvaava, että kopioin sen tuohon alle, koska kyseessä on jo yli 20 vuotta vanha kirjoitus, jonka pelkään katoavan netistä.

Sekin on totta, että minut voi nähdä poliisilaulajien esiintymisissä komisarion virkapuku päällä. Olenkin tiettävästi maan ainoa poliisikuoron johtaja, jolle poliisilaitos on myöntänyt oikeuden pitää esiintymisissä poliisin virkapukua. Tosin hihoissa on nuottiavaimet toisin kuin tavallisessa puvussa.

Raul Soisalo, Turun Sanomissa 2000

Soisalo Raul Marco Olav.jpg
Soisalo Raul Marco Olav.jpg (142.41 KiB) Katsottu 4377 kertaa

Tässä linkki Raulin blogiin: https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/author/raulsoisalo/

Turun Sanomat
"Lukijoilta" -palsta
21.1.2000


Liedon kunnan sosiaalipalvelujen ostosta

Artikkelinne "Lieto osti turvakotipalveluja toimiluvattomalta yhtiöltä" (15.1.) sisälsi asiavirheiden lisäksi myös sellaisen sävyn, joka on loukkaava minua sekä työnantajaani ja yhteistyökumppaneitani kohtaan. Edellä lausutun johdosta katson tarpeelliseksi korjata ko. artikkelin antamia harhakuvia itsestäni sekä työnantajastani.

1. Minä en pyöritä SKT-Seurakuntapalveluja vaan olen siellä töissä SKT-Koulutus ja konsultointipalveluyksikössä konsulttina. Yrityksellä on johto, johon minä en kuulu. Yrityksen hallituksen puheenjohtajana toimii rva. Kirsi-Marja Viljo, joka myös käytännössä johtaa yrityksen toimintaa.

2. Yrityksen eräs aputoiminimi on SKT-perheneuvolapalvelut, jonka oli tarkoitus aloittaa yksityistä psykologi- ja sosiaalipalvelutoimintaa. Yritys solmi sopimuksen Liedon kunnan kanssa, jota muutettiin, koska luvanhakuprosessi lääninhallitukselta ympärivuorokautisen sosiaalipalvelun tuottamiseen oli vielä kesken. Lupaa ei vielä ollut, mutta luvanvaraista toimintaa ei myöskään oltu aloitettu!

Sopimusta Liedon kunnan kanssa muutettiin voimassaolevan sosiaalilainsäädännön mukaisesti sellaiseksi, ettei lääninhallituksen lupaa tarvittu. Eli kyseessä oli itsenäistymistuki-sopimus kahdesta Liedon kunnan itsenäistymistukiasunnon asukkaista.

3. Yritykseen palkattiin perheneuvolapalveluja sekä Liedon itsenäistymistukisopimuksen ehtoja täyttämään mm. 2 psykologia, 2 sosiaalikasvattajaa, 1 pastori sekä 1 lääkäri. He hoitivat käytännössä Liedon kunnan kanssa solmitun sopimuksen täyttymistä, enkä minä kuten TS virheellisesti väittää. Työntekijät eivät myöskään koe tulleensa estetyiksi tehtäviensä hoitamisesta. Koska SKT-perheneuvolapalveluille valitun vastaavan psykologin piti aloittaa työnsä vasta tämän vuoden alusta, käytännön henkilöstöasiain hoito sekä hallintovastuu oli minulla, minkä johdosta myös minun hallussani oli Liedon kahden itsenäistymistukiasuntojen avain. Sosiaalipalveluista vastaava hoitaja oli sen sijaan asianmukaisen koulutuksen ja kokemuksen omaava henkilö ja kaikilla sosiaalipalveluja suorittavilla työntekijöillä oli avaimet käytössään, toisin kuin läänin sosiaalitarkastaja Martikainen antoi TS:ssä antaa ymmärtää.

4. Turun Sanomat esittää seikkoja Liedon palveluista aivan kuin yritys ei olisi hoitanut tehtäviään Liedossa asianmukaisesti. Mainittakoon, että SKT Seurakuntapalvelut Oy täytti kaikki sopimuksen ehdot ja työntekijämme saivat työstään myönteistä palautetta, ja he myös jatkavat toimintaa Liedossa oman firmansa piikkiin.

5. Tilanne Liedossa ei siis käytännössä ole muuttunut muilta osin, kuin palveluiden laskuttajan nimen suhteen.

6. On totta, että minulla on henkilökohtainen rikosoikeudellinen prosessi meneillään, jossa minua syytetään lähes kahden vuoden takaisesta toiminnastani erään työllisyyspoliittisen projektin vetäjänä. Minua syytetään avustuspetoksesta. En ole hyötynyt taloudellisesti kenenkään kustannuksella. En ole koskaan ollut "nero" talousasioiden hoidossa, minkä johdosta olen tehnyt vuosien varrella runsaasti virheitä. Näistä virheistä joudun nyt vastaamaan oikeudessa. Virheistä tosin oppii, minkä johdosta nykyiseen toimenkuvaani ei kuulu talousvastuuta. Linjani on se, että suutari pysyköön lestissään ja kanttori urkuparvella.

7. Niin ikään on totta, että minulla on liki 200 000 mk ulosotossa, mikä johtuu samasta syystä kuin edellinenkin. Olen mennyt takaamaan velkoja, joita nyt saan sitten maksella. TS jätti tosin mainitsematta sen, että minulla on ollut huomattavasti enemmän velkaa aiemmin, jota olen parhaani mukaan vuosien varrella lyhentänyt.

8. Toimiessani Auran seurakunnan nuorisotyöntekijänä olin mukana perustamassa yhdistystä, jonka tarkoituksena oli perustaa Auraan nuorten yökahvila. Aloitimme varainhankinnan kalenteriprojektilla, mutta ponnisteluistamme huolimatta sekä auralaisten päättäjien nihkeästä asenteesta hanketta kohtaan emme saaneet kahvilalle sen paremmin kunnallista kuin Leader-avustustakaan, minkä johdosta hanke jäädytettiin. Oman henkilökohtaisen oikeusprosessini tultua julkisuuteen, Auran seurakunta päätti julkisesti paikallislehden välityksellä pyytää poliisitutkintaa kyseisen yhdistyksen toiminnasta. Olen toimittanut poliisille kaikki yhdistyksen kirjanpitomateriaalin, josta ei tietääkseni ole löytynyt mitään omituista.

9. TS väittää, etteivät ulosottomiehet ja poliisi tietäisi asuinpaikkaani. Se on sikäli mielenkiintoista ottaen huomioon, että joulukuun 21. päivänä kotonani kävi lähes 20 poliisia jouluglögillä. Olen lisäksi jatkuvasti yhteydessä Loimaan ulosottoviranomaisiin, koska olen edelleen kirjoilla Aurassa. Salon ulosottoviranomaisten kanssa en ole ollut milloinkaan tekemisissä.

10. Sekin on totta, että minut voi nähdä poliisilaulajien esiintymisissä komisarion virkapuku päällä. Olenkin tiettävästi maan ainoa poliisikuoron johtaja, jolle poliisilaitos on myöntänyt oikeuden pitää esiintymisissä poliisin virkapukua. Tosin hihoissa on nuottiavaimet toisin kuin tavallisessa puvussa.

11. Niin ikään on totta, että olen Auran kunnanvaltuutettu. Tulin valituksi viime kunnallisvaaleissa Keskustan ääniharavana. Tämän lisäksi olen Auran sivistyslautakunnan varapuheenjohtaja, Karinaisten kunnan yhteisen sivistyslautakunnan jäsen, sekä Loimaan poliisipiirin neuvottelukunnan jäsen. Olen tosin ollut jo muutaman kuukauden estynyt hoitamasta luottamustoimia, koska asun paikkakunnan ulkopuolella. Olen tehnyt tästä asianmukaisen ilmoituksen Auran kunnanvirastoon ja pätevät varahenkilöt hoitavat luottamustoimia.

12. Artikkelin tarkoitus jäi minulle vielä epäselväksi. Jos tarkoitus oli tiedottaa julkisuuteen lääninhallituksen antamasta kielteisestä päätöksestä ympärivuorokautisen sosiaalipalvelujen tuottamiseen, mielestäni artikkeli epäonnistui surkeasti. Jos taas artikkelin tarkoituksena oli yksinomaan Raul Soisalon mustamaalaaminen, esitän lämpimät onnitteluni onnistuneesta artikkelista.

Ystävällisin terveisin
Raul Soisalo

Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2417
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Nokra
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2022 7:45 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Nokra »

Vihdoinkin!

Olen uumoillut, että jotain tälläistä on tulossa sivusta vuosia seuranneena.

Mielellään kuulisin lisää tästä, jos joku on enemmänkin tutkinut taustoja!
Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6680
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti Raul Soisalo osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Monenlaista harmia seurannut. Amfetamiinin kanssa sekoillut, kertoo YLE:n kuva.

https://yle.fi/a/74-20017822

Koulutusyrittäjä osti yritystensä nimissä bitcoineja ja tilasi huumeita – tuhansia euroja kursseista maksaneet opiskelijat jäivät ilman tutkintoa

Suomen psykologisen instituutin toiminta loppui yllättäen tammikuussa, mikä jätti Johanna Saarimaan ja muut opiskelijat pulaan. Huumausainerikoksista tuomitun johtajan Raul Soisalon yrityksiä tutkitaan parhaillaan törkeästä veropetoksesta.

Psykoterapeutti ja koulutusyrittäjä Raul Soisalo tuomittiin tammikuussa törkeästä huumausainerikoksesta. Nyt poliisi tutkii hänen yrityksiään törkeistä veropetoksista.

Soisalo pyöritti kymmenen vuoden ajan Suomen psykologinen instituutti -nimistä koulutusyritystä. Yksi instituutin taustayrityksistä oli Sote Edu Koulutus Oy, joka määrättiin konkurssiin vuoden alussa.

Konkurssin myötä instituutin järjestämät koulutukset jäivät kesken ja tuhansia euroja opinnoistaan maksaneet opiskelijat ilman tutkintoa. Heille ei tiedotettu asiasta avoimesti.

Neuropsykiatriseksi terapeutiksi opiskelevien ryhmässä vain yksi opiskelija sai instituutilta sähköpostin, jossa annettiin toimintaohjeet jatkoa varten.

Hän kertoi tiedon eteenpäin opiskelukaverilleen Johanna Saarimaalle.

– Aloin palauttaa viimeisiä tehtäviäni. Selvisi, että yritys on mennyt konkurssiin, eikä kukaan koskaan vastannut tehtäväpalautuksiini. En ole saanut mitään todistusta, Saarimaa sanoo.

Saarimaan suorittamat nepsyterapeutin opinnot olivat valmiina kolmea kirjallista tehtävää lukuunottamatta. Vuoden kestäneet opinnot maksoivat hänelle lähes 2 700 euroa.

Soisalon_huumerikoksia.jpg
Soisalon_huumerikoksia.jpg (88.02 KiB) Katsottu 2856 kertaa
Tekstiä tiivistetty ja tästä eteenpäin täydennetyn otsikon voimin
-NILS-
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Hki: Psykoterapeutti Raul Soisalo osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Erikoista, että tähän psykoterapeutti, koulutusyrittäjä Raul Soisaloonkin on kohdistettu vuosikausia vaikuttavaa omavalvontaa ja sen päälle vielä vaikuttavaa viranomaisvalvontaa Kelan, Valviran, Avin ja kuntayhtymien tahoilta, mutta kukaan näistä vaikuttavaa valvontaa tekevistä ei ole huomannut yhtikäs mittään, mikä olisi vaarantanut Soisalon psykoterapiapotilaiden potilasturvallisuuden ja oikeusturvan, sekä Soisalon koulutuksessa opiskelijoiden oikeusturvan. Toisaalta, nythän taitaa olla tiedossa, että Valviran laillistamien psykoterapeuttien saaman psykoterapiakoulutusten sisältöjä ei ole ikikuunaan valvottu millään lailla muutoin kuin mikä on tuossa^ Ylen jutussa esillä linkattuna (M.O.T.-juttu).

Onhan se toki niinkin, että psykoterapeuttien omavalvonta ja viranomaisvalvonta voi olla joskus saatanallisen vaikeaa.

Jos psykoterapeutti esimerkiksi valehtelee Kelan kuntoutuspsykoterapiapotilaidensa lausunnoista vastaaville lääkäreille, sekä antamissaan selvitysvastauksissa Kelalle, Aville ja Valviralle, eikä tahallaan noudata lakia laatimissaan potilastiedoissakaan, niin eihän silloin näillä vastuulääkäreillä ja viranomaisilla ole mitään mahdollisuutta saada selville, onko Valviran hyväksymän psykoterapeutin terapiapotilaiden terveys, henki ja omaisuus vaarantunut ja vaarassa antamassaan Kelan kuntoutuspsykoterapiassa.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Murheli
Axel Foley
Viestit: 2006
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Hki: Psykoterapeutti Raul Soisalo osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Ehkä terveydenhuoltoalallekin tarvittaisiin laajasti säännöllinen huumetestaus?
Voi voi, kun päättyi elämän koi
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Hki: Psykoterapeutti Raul Soisalo osti verkosta huumeita satoja grammoja

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Harvemmin purjelaivaa tulee vastaan näissä piireissä, varsinkaan uponnutta sellasta.
Toivotaan jatkoa tälläsille tutkimuksille.
Vastaa Viestiin