sikakoira kirjoitti: ↑Ke Loka 07, 2020 4:27 pm
^
Ja miksihän ei olisi mahdollista.Kyllä noilla keulavisiirit auki pystyy ajamaan eikä sitä vasten tuulta tartte mennä.Veden pääsy autokannelle yksistään ei riitä alusta upottamaan. Ei nyt sillä että uskoisin näin varsinaisesti käyneen mutta.... Pidän kyllä mahdollisena että lastia olisi dumpattu ennen kallistumista jos ensimmäisillä sukeltajilla oli havainto auki olevasta ovesta. Reijän tai reikien syntyminen sitten on hieman mysteeri.Kuka ,miksi jne...
Mysteeri se on myöskin kyllä miksi lastista olisi pitänyt eroon päästä ja kenen toimesta sitten näin olisi toimittu. Neukut tietysti ensimmäisenä mieleen tulee mutta miksi sitten massiivinen peittelyoperaatio.
Jotain jää nyt huomaamatta.
Tuli tuosta lihavoimastani kohdasta mieleen, että joskus laivat lähti satamasta tyynemmällä säällä keulavisiiri auki, tähän kiinnitettiin huomiota vasta Estonian onettomuuden (?) johdosta.
Pieni vähemmistö näyttää vieläkin luulevan visiirin olevan vesitiivis, mitä se ei ole, vasta autokannen sulkuportti on sitä.
Muistaako joku muuten tämän, kun Brittien ja Ranskalaisten sukellusveneet olivat törmänneet Atlantilla joskus vähän yli 10v. sitten. "Onnettomutta" selitettiin huonolla tuurilla, kun ydinsukellusveneet kolaroi.
Antlantin kokoinen meri ja kaksi pikkuruista pistettä sattuukin osumaan juuri samaan paikkaan, samaan aikaan.
Veikkaisin, että pieni kissa ja hiiri leikki menossa, kertoo myös niitä onnettomuuksia sattuvan aluksille, joiden ei pitäisi missään nimessä törmäillä, kun on reaktorit persiissä kuitenkin.
Lähde:
https://www.theguardian.com/uk/2009/feb ... -collision