911 - Teoriat

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: 911

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Otetaan 20-vuotismuistopäivän kunniaksi esille tämä yli 4 vuotta vanha juttu:
Minne katosi lento AA77?

Syyskuun yhdennentoista päivän terrori-iskussa matkustajakone törmäsi Pentagoniin ja jätti jälkeensä kysymyksiä.
Talon seinästä tupruaa paksu, musta savu. Maassa loimottaa tulipalo, mutta nurmikko seinän vieressä on vihreä.


Valokuvaaja Tom Horanin ottamassa valokuvassa Pentagonin seinä on vielä pystyssä. American Airlinesin lento 77 on kadonnut. Kuva Tom Horan AP/LK
Valokuvaaja Tom Horanin ottamassa valokuvassa Pentagonin seinä on vielä pystyssä. American Airlinesin lento 77 on kadonnut. Kuva Tom Horan AP/LK
Pentagon.jpg (137.67 KiB) Katsottu 2531 kertaa
Kahdeksan minuuttia ennen tämän valokuvan ottamista matkustajakone törmäsi Pentagoniin, USA:n puolustusministeriön länsiseinään 850 kilometrin tuntinopeudella. Koneessa oli 64 ihmistä, tankeissa 20 000 litraa polttoainetta.

Kuva ei ole yhtä kuuluisa kuin ne, jotka otettiin New Yorkissa WTC-kaksoistorneista. Mutta se on osa samoja tapahtumia, jotka käynnistivät maailmassa uuden aikakauden. 9/11 oli totuudenjälkeisen ajan aamunkoitto. Päivä, jolloin epäluulon siemenet kylvettiin. Lähes puolet amerikkalaisista uskoo vieläkin, että USA:n hallituksella oli terrori-iskuissa jotain salattavaa. Osa pitää hallitusta suoraan osallisina tapahtumiin. Julkisuudessa on esitetty todisteita, joiden mukaan George W. Bushin hallitus esti tutkijoita selvittämästä, mitä tapahtui.

Tämä valokuva on yksi syy epäluuloon.

Associated Pressin valokuvaaja Tom Horan otti kuvan kello 9:45, kun ensimmäiset paloautot olivat juuri saapuneet Pentagonin luo. Kuva on harvinainen. Kymmenen minuuttia myöhemmin puolustusministeriön seinä romahti.

Oleellista on se, mitä Horanin kuvassa ei näy.

Savun nielaisema
Virallisten tietojen mukaan Pentagoniin osui American Airlinesin lento 77, joka oli matkalla Washingtonista Los Angelesiin. Kone oli tyypiltään Boeing 757. Se on nelikerroksisen talon korkuinen, 50 metriä pitkä ja sata tonnia painava jättiläinen, jonka siipien kärkiväli on 40 metriä.

Mutta vaikka kuinka katsoo, Horanin ottamassa kuvassa ei näy jälkeäkään lentokoneesta. Ei penkkejä, pirinperin lentäneitä matkalaukkuja, savuavaa runkoa tai kuuden tonnin painoisia suihkumoottoreita.

Koneen hylkyä ei löydy niistäkään valokuvista, joita julkaistiin turmapaikalta raivaustöiden valmistuttua.

Lento AA77 on kadonnut.

Aivan kuin Pentagon olisi nielaissut sen.

Limsatölkki
Tom Horanin ottamista kuvista voi laskea, että matkustajakone puhkaisi Pentagonin ulkoseinään reiän, joka oli halkaisijaltaan noin kuusi metriä. Reiän yläpuolella ja molemmilla sivuilla rakennuksen ulkoseinä on ehjä.

Se on omituista. Pikkubussin painoinen suihkumoottori on kuin pommi, jonka luulisi menevän betoniseinän läpi. Myös siipien ja 15 metrin korkeuteen kohoavan peräsimen olisi pitänyt vahingoittaa seinää osuessaan siihen suurella nopeudella.

Virallisen selityksen mukaan lentokone hävisi törmäyksen voimasta. Turmaa tutkineen Pentagon Building Reportin mukaan pylväsrakenteinen Pentagon oli niin vahva rakennelma, ettei kone kyennyt läpäisemään sitä. Asiantuntijat ovat verranneet törmäystä limsatölkkiin, joka lyödään seinään. Mitä kovempi voima, sitä pahemmin tölkki menee kasaan.

Yksi silminnäkijälausunto on peräisin USA:n puolustusministeri Donald Rumsfeldilta, joka istui turma-aamuna työhuoneessaan kokoustamassa CIA:n edustajien kanssa. Kesken kokouksen koko talo tärähti. Rumsfeld kiiruhti turvamiesten kanssa Pentagonin pihaan katsomaan, mitä on tapahtunut.

”Siellä oli tuhansia metallinpaloja, pieniä paloja, ei isoja lentokoneen kappaleita”, Rumsfeld sanoi.

Voiko valtava lentokone tosiaan jauhautua pieniksi palasiksi törmäyksessä? Suomalaisen Onnettomuustutkintakeskuksen ilmailuonnettomuuksien johtava tutkija Ismo Aaltonen uskoo, että voi.

”Miten tämän nyt diplomaattisesti sanoisi? Se on mahdollista, jos nopeus on riittävän kova.”

Aaltonen muistaa viime talvelta tapauksen, jossa postikone putosi Pohjois-Ruotsissa teknisen vian takia lähes pystysuoraan Lapin kairaan. Putouspaikalle jäi pelkkä savuava monttu.

”Se kone meni ihan silpuksi”, Aaltonen sanoo.

”Liike-energia oli niin valtava.”

Tulipallo
Silpputeoriassa on kuitenkin yksi ongelma.

Lento AA77 ei pysähtynyt USA:n puolustusministeriön ulkoseinään.

Pentagon on viisikulmainen rakennus, joka koostuu viidestä sisäkkäisestä rakennuksesta, joita kutsutaan renkaiksi. Sisimpänä on A-rengas, uloin rengas on nimeltään E. Turmapaikalta otetuissa valokuvissa C-renkaan sisäseinässä näkyy pyöreä reikä, joka on halkaisijaltaan noin kolme metriä. Lento AA77 läpäisi siis Pentagonin kolme rengasta.

Epäilijöiden mukaan C-renkaassa olevan reiän symmetrinen muoto sopisi ohjuksen aiheuttamaan jälkeen. Virallisen selityksen mukaan reiän aiheutti Boeingin laskeutumisteline, joka irtosi törmäyksessä. Valokuvaa laskeutumistelineestä ei ole näytetty julkisuudessa.

Kuva-aineistoa AA77:n viimeisistä vaiheista on muutenkin huonosti saatavilla. Se on outoa, sillä Pentagon on yksi maailman tarkimmin vartioiduista rakennuksista. Helikopterikentän parkkipaikan valvontakamera oli kuitenkin ainoa, joka kuvasi lentokoneen törmäyksen. Viranomaisten mukaan kyseinen kamera ei kuitenkaan kyennyt tunnistamaan lentokoneen liikettä, sillä se ottaa vain yhden kuvan sekunnissa. Kuvassa näkyy vain tulipallo, joka leimahtaa talon seinällä.

Entä muut kamerat? Julkisuudessa on arvioitu, että läheisen huoltoaseman ja hotellin turvakamerat todennäköisesti tallensivat surmansyöksyn. Viranomaiset kuitenkin takavarikoivat nämä filmit heti turman jälkeen. Videoita ei koskaan julkaistu. Citgo bensa-aseman ja Doubletree hotellin valvontakameroiden kuvat on sittemmin julkaistu. Kummassakaan videossa ei kuitenkaan näy Pentagoniin törmäävää lentokonetta.

Musta laatikko
Syyskuun 14. päivänä viranomaiset löysivät mustan laatikon, jolle tallentuneiden lokitietojen avulla voitiin määritellä AA77:n viimeiset vaiheet.

Lokitiedoista syntyi uusi soppa.

Joukko ammattilentäjiä perehtyi aineistoon vuosien ajan. Heidän mukaansa julkisuuteen annetut tiedot koneen viime hetken lentoradasta eivät vastaa mustan laatikon tallentamaa dataa.

Lentäjien mukaan virallinen tarina ei voi pitää paikkansa. Sen mukaan kone teki Pentagonia lähestyessään lähes 360 asteen silmukan samalla, kun se pudottautui lähes tuhannen kilometrin tuntinopeudella maan tasolle. Moni ammattilentäjä on yrittänyt simulaattorin avulla toistaa AA77:n viimeiset hetket. Törmääminen Pentagoniin on osoittautunut mahdottomaksi. Kone karkaa pilotin hallinnasta, koska nopeus ja G-voimat ovat liian suuret.

”Minä en pystyisi tekemään sellaista temppua, en noilla nopeuksilla”, lentokapteeni Ross Aimer on sanonut (video 4:25-4:55).

Aimer oli lentänyt kahta niistä neljästä matkustajakoneesta (UA93 ja UA175), jotka kaapattiin syyskuun 11. päivänä. Hänellä on vuosikymmenien kokemus matkustajakoneilla lentämisestä.

Aimer on myös vuonna 2006 perustetun Pilots For 9/11 Truth -järjestön aktiivijäsen. Järjestö haluaa selvittää, mitä syyskuun yhdentenätoista todella tapahtui. Siihen on liittynyt satoja ammattilentäjiä eri puolilta maailmaa.

Epäuskoa on herättänyt myös tarina turmakoneen pilotista.

Virallisten tietojen mukaan AA77:n ohjaimissa istui saudiarabialainen Hanji Hanjour, joka oli lentänyt aiemmin pienkoneita. Muutama kuukausi aikaisemmin arizonalaisen lentokoulun työntekijät olivat raportoineet Hanjourista ilmailuviranomaisille. Opettajien mielestä hän oli niin surkea lentäjä, että häneltä olisi pitänyt takavarikoida lupakirja.

”En voinut uskoa, että hänellä oli niillä taidoilla minkäänlaista lentäjän lupakirjaa”, paikallisen lentokoulun johtaja Peggy Chevrette sanoi CBS Newsin haastattelussa.

Matkustajakone törmäsi Pentagoniin ja katosi
Lento AA77 katosi maailman silmien edessä, mutta vain harva jäi kaipaamaan sen perään.

Yksi syy on, että WTC-tornit ja presidentti Bushin julistama terrorismin vastainen sota käänsivät julkisuuden toisaalle.

Pentagonin turman kuolonuhrien määräksi on ilmoitettu 189. Heidän joukossaan olivat koneessa olleet 64 ihmistä sekä ne 125 henkilöä, jotka olivat törmäyshetkellä sisällä Pentagonissa. Omaisten suru on todellista. Mutta vielä yli 15 vuoden jälkeen tarinaan liittyy epäselvyyksiä: Mikä Pentagoniin osui? Jos se oli jokin muu kuin lento AA77, mitä oikealle lennolle ja matkustajille tapahtui?

Kysymykset on helppo kuitata salaliittoteoriana. Samaan aikaan on syytä pitää mielessä, että 9/11-tutkimuksiin on liittynyt paljon outoja vaiheita.

”En usko hetkeäkään, että tiedämme kaiken. Me kirjoitimme historian ensimmäisen luonnoksen”, sanoi 9/11 komission varapuheenjohtaja Lee Hamilton jo vuonna 2004, kun ensimmäinen virallinen tutkinta valmistui.

Sen jälkeen Yhdysvaltain hallitus on muuttanut virallista kertomusta AA77:n lentoradasta ja muutamista muista oleellisista yksityiskohdista.
Seura.fi
26.02.2017 07.00 (Päivitetty 13.08.2019 11.12)

911 tapahtumista on Seurassa myös toinen, 6. syyskuuta 2021 julkaistu artikkeli, joka löytyy
täältä
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: 911

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Telkkaristahan tuli eilen tai toissapäivänä erään silminnäkijäksi kerrotun toimittajan haastattelu. Hän oli rynnannyt paikalle, ja rakennuksesta oli tuotu loukkaantunutta paareilla ja puolustusministeri Donald Rumsfield oli yksi sankarillisista kantajista. Tämä toimittaja kertoi nähneensä koneen lähestymisenkin, jos oikein ymmärsin.

"Yksi silminnäkijälausunto on peräisin USA:n puolustusministeri Donald Rumsfeldilta, joka istui turma-aamuna työhuoneessaan kokoustamassa CIA:n edustajien kanssa. Kesken kokouksen koko talo tärähti. Rumsfeld kiiruhti turvamiesten kanssa Pentagonin pihaan katsomaan, mitä on tapahtunut."

"Kone oli tyypiltään Boeing 757. Se on nelikerroksisen talon korkuinen, 50 metriä pitkä ja sata tonnia painava jättiläinen, jonka siipien kärkiväli on 40 metriä."

Puolustusministeri ja CIA:n porukka ekana ulkona.

Kaipa heillä oli paareja siellä valmiina sitten. Vai ehtivätkö vielä takaisin rakennukseen uhreja hakemaan ja taas takaisin ennen kuin tämä silminnäkijä ehti paikalle?



Minua on kyllä ihmetyttänyt, ettei tuollaista lähestyvää jumboa ole kukaan ihmetellyt saati kuvannut, ja miksei nyt mitenkään voisi julkaista kuvaa lähestyvästä koneesta, kun kameroita oli kaikki paikat tuolla täynnä? Joku kone siellä varmaan lenteli, mutta oiskohan kuitenkin ohjus osunut taloon?

Isku osui Pentagonin osastoon, joka oli juuri remontilla vahvistettu.


Hannu Yli-Karjanmaan kirja "VALTIOT ja TERRORISMI" kannattaa lukea.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: 911

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Laitetaan nyt Yli-Karjanmaan kirjasta tästä Pentagonin iskusta luettavaa:


Isku Pentagoniin

Yksi terrori-iskujen kohteista oli Yhdysvaltojen puolustusministeriön rakennus Pentagon. Alun perin ranskalainen Thierry Meyssan ja myöhemmin lukemattomat muut nostivat esiin seikkoja, jotka eivät sopineet yhteen virallisen kertomuksen kanssa, jonka mukaan rakennukseen iski kaappari Hani Hanjourin ohjaama American Airlinesin lento 77 (Boeing 757). Jo tuoreeltaan lehdissä julkistetut lentoreittikartat osoittivat kyseisen lennon palaamisen takaisin Ohion rajaseudulta katkoviivana eli oletuksena, sillä mitään tutkahavaintoja siitä ei tehty ennen kuin lähellä Washingtonia. 11.9.2001 oli julkisuudessa jopa tietoja, että matkustajakone olisi syöksynyt maahan Ohion–Kentuckyn rajaseudulla, eli juuri siellä, minne lennon 77 vahvistettu reitti johti. Lennonjohtaja Danielle O'Brien, jonka vastuulla kyseinen lento oli, on kertonut Dullesin kansainvälisen lentokentän lennonjohtajien pitäneen Pentagonia lähestynyttä konetta hävittäjänä sen ketterän liikehtimisen vuoksi. Joka tapauksessa kyseinen kone oli tunnistamaton signaali tutkaruudulla.

Pentagonin iskun suhteen eniten epäilyksiä ovat aiheuttaneet tapahtumapaikalta tuoreeltaan otetut valokuvat, jotka näyttävät rakennuksen seinän törmäyskohdalta ennen seinän sortumista noin 20 minuuttia tapahtuman jälkeen. Seinään syntynyt aukko on B-757:n mittasuhteisiin nähden pieni ja sijaitsee suurimmaksi osaksi rakennuksen ensimmäisen kerroksen kohdalla. Kuitenkin aukon edessä seisoo useita Pentagonin peruskorjausurakoitsijoiden kaapelikeloja pystyssä suoraan oletetun matkustajakoneen reitillä. Nurmikko rakennuksen edessä on myös täysin virheettömässä kunnossa, vaikka monet silminnäkijät kertoivat koneen iskeneen ensin maahan rakennuksen edessä ja liukuneen siitä rakennukseen.

Koneen siipien jälkiä on mahdotonta löytää seinästä, sillä vaikka seinässä on vaurioita, niissä on myös vaurioitumattomia kohtia siinä, missä siiven olisi tullut osua seinään. Koneen sivu- ja korkeusvakaaja eivät jättäneet lainkaan jälkiä seinään. ASCE:n tekemä Pentagonin vauriotutkimus on selittänyt esimerkiksi lentokoneen vasemman siiven julkisivuun tekemien vaurioiden vähäisyyttä sillä, että koneen vasen moottori osui ennen rakennusta maasta pistävään ilmanvaihtohormiin. Minkäänlaisia todisteita ei tuolle väitteelle löydy tapahtumapaikalta otetuista valokuvista.
Myöskään Pentagonin sisällä ei näkynyt merkkejä matkustajakoneesta. Terry Mitchell, Pentagonin PR-osaston audiovisuaalisen toimiston johtaja, kertoi, ettei nähnyt rakennuksen sisällä lentokoneen romua, vain pieniä palasia. Eräitä osia tosiaan löytyi: kappale moottoria, laskuteline, vanne ja keveitä alumiinipellin palasia.

Yhdysvaltojen viranomaisille olisi yksinkertainen asia julkistaa tarkkoja valokuvia osista, joissa niitten sarjanumerot näkyisivät. Näin voitaisiin varmistua siitä, millaiseen lentokoneeseen ja mihin lentokoneyksilöön ne kuuluivat. FAA:lle tehty tiedonvapauslakiin pohjautuva pyyntö julkistaa löytyneitten lentokoneenosien sarjanumerot sai kielteisen vastauksen. Yhdysvaltojen viranomaiset kieltäytyvät siten julkistamasta keskeisiä todisteita, jotka toisivat mahdollisen varmennuksen kertomukselle, että tietyt nimetyt lennot iskeytyivät kohteisiinsa 11.9.2001. Lopulta maaliskuussa 2008 FBI:ltä saadussa vastauksessa todettiin, ettei iskussa käytettyjä lentokoneyksilöitä ollut lainkaan tunnistettu löytyneitten osien sarjanumeroitten perusteella, sillä siihen ei nähty tarvetta, kun kaikki muu tieto osoitti selvästi, että kyseiset koneet olivat AA 11, UA 175, AA 77 ja UA 93894.

Miten on mahdollista, että Yhdysvaltojen asevoimien päämajaan kyettiin iskemään, ilman että sitä yritettiin puolustaa? Pentagonin isku tapahtui lähes tunti ensimmäisen WTC-iskun jälkeen ja tuossa vaiheessa tilanteen vakavuus ei voinut enää olla epäselvä. Tästä huolimatta virallinen 9/11-komission muotoilema selitys on, että ilmavalvonta ei edes kertonut lennon 77 poikkeamisesta reitiltä ennen kuin 9.34 (noin 3 minuuttia ennen iskua).

Tämä on jyrkässä ristiriidassa niiden tietojen kanssa, joita Yhdysvaltain ilmailuhallinnon FAA:n edustajat toivat esille 9/11-komission kuulemistilaisuudessa toukokuussa 2003 Washington D.C.:ssä. Tilaisuuden pöytäkirja on luettavissa myös internetissä.
Pentagonin tapahtumia tutkinut veljeni Sami Yli-Karjanmaa kiinnittää huomiota 9/11-komission jäsenen Richard Ben-Venisten pöytäkirjaan lukemaan lausumaan, jossa FAA toteaa aloittaneensa useita konferenssipuheluita heti ensimmäisen koneen iskeydyttyä World Trade Centeriin. Tätä kautta ilmavoimille välittyi reaaliaikaisia tietoja kaikista poikkeavasti käyttäytyvistä lennoista, myös lennosta 77 kuten lausumassa todetaan.

Käytännössä Yhdysvaltojen ilmatila oli tuona päivänä terroristien toimille avoin. Maailman ehdoton sotilasmahti ei kyennyt selviytymään rutiinitoimistaan harhautuneitten lentojen suhteen. Selitys ei ole uskottava. Seura-lehden 36/2006 erinomaisessa syyskuun 11:nnen tapahtumia käsitelleessä Mikael Vehkaojan artikkelissa Meidän kanssamme tai meitä vastaan Suomen ilmavoimien operaatiopäällikkö eversti Juha-Pekka Pystynen toteaa, ettei vastaava olisi Suomessa mahdollista. Ilmavoimilla on tutkajärjestelmä, joka automaattisesti rekisteröi lentokoneet, jotka lentävät ilman transponderia. Tutkat havaitsevat lintuja myöden kaiken, mikä taivaalla lentää. Ei liene todennäköistä, että Yhdysvallat olisi Suomea heikommin varustettu tutkavalvonnan osalta.

Pentagonin pysäköintialueen sisäänajoportilla sijaitsevien kahden valvontakameran nauhojen yksittäisiä kuvaruutuja on julkistettu, mutta niissä ei näy mitään lentokoneeksi tunnistettavaa. Miksi ensin julkistetuissa kuvissa on päivämäärä 12.9.01 ja kellonajat vaihtelevat välillä 17:37:19–17:37:23? Miksi niitä kuvia, joissa rakennukseen syöksyvä kone näkyisi, ei julkistettu?

On varsin outoa, että vain minuutteja Pentagonissa tapahtuneen räjähdyksen jälkeen FBI aloitti ympäristön valvontakameroitten nauhojen takavarikoinnin. Pentagonin omien kameroiden lisäksi lähistöllä oli myös muita turvakameroita, jotka ovat voineet tallentaa totuuden siitä mikä Pentagoniin iski. Arvostetun National Geographic -lehden haastattelema viereisen, vain pentagonilaisille tarkoitetun huoltoaseman omistaja kertoo FBI:n vieneen hänen turvakameransa nauhan vain muutamia minuutteja törmäyksen jälkeen. Lisäksi internetissä on ollut tietoja läheisen Doubletree-hotellin turvakameran videosta. Asiaa tiedusteltaessa FBI ensin kiisti mitään videoita olevan, mutta oikeusministeriöön tehdyn tiedonvapauslakiin perustuvan kyselyn tuloksena viranomaiset myönsivät vuonna 2005, että niitä on kaikkiaan 85 kpl. Videoita kieltäydyttiin ensin julkistamasta, mutta toukokuussa 2006 julkistettiin kaksi sarjaa still-kuvia, jotka eivät tuo mitään uutta aiemmin julkistettuihin kuviin.

Silminnäkijähavainnot vaihtelevat, mutta on mielenkiintoista havaita, että esimerkiksi Washington Postin nettisivuilla iskupäivänä julkaistussa artikkelissa silminnäkijät kertovat kyllä ohjuksesta, hävittäjästä ja pienoissuihkukoneesta mutta eivät sanallakaan isosta matkustajakoneesta. Helmikuussa 2007 julkistettiin amatööritutkijoitten tekemä dokumenttifilmi The PentaCon: Eyewitnesses Speak, Conspiracy Revealed. Filmillä haastatellaan tapahtumapaikalla neljää silminnäkijää, jotka kuvailevat tarkasti Pentagonia kohti lentäneen suuren matkustajakoneen reitin. Henkilöt ovat korjaamoyrittäjä, Pentagonia palvelevan Citgo-huoltoaseman työntekijä ja kaksi Pentagonin poliisikonstaapelia. Silminnäkijöitten kuvailema reitti poikkeaa ratkaisevasti sen kanssa, mitä viralliset ja keskenään ristiriidassa olevat 911-komission teettämä simulaatio ja NTSB:n (National Transportation Safety Board) simulaatio kertovat. Silminnäkijöitten kuvaus ei myöskään käy yksiin katkenneitten lyhtypylväitten muodostaman linjan kanssa. Sama tutkijaryhmä jatkoi kesällä 2007 silminnäkijöitten etsintää ja löysi ihmisiä, jotka näkivät Pentagonia kohti lentäneen suuren matkustajakoneen. Silminnäkijät kuvailivat yhtäpitävästi lentokoneen olleen väriltään valkoinen eikä kiiltävän metallinhohtoinen kuten American Airlinesin koneet.

Sami Yli-Karjanmaa on analysoinut tarkoin American Society of Civil Engineers -järjestön (ASCE) tekemää Pentagonin vauriotutkimusta. Artikkelissaan Pentagonin vauriotutkimus: Ylimielistä huijausta – vai yritys paljastaa virallinen valhe? Sami Yli-Karjanmaa kirjaa ylös ASCE:n tammikuussa 2003 julkaistun raportin ratkaisevat ongelmakohdat. Osuman keskikohdasta 40 jalkaa oikealle on kohta, johon ei osunut mitään. Siitä oikealle on vaurioita muttei reikää talossa. Noin 10-metrinen siiven kärkikappale siis katosi: se ei mennyt sisään eikä jäänyt ulos. Lisäksi ASCE itse toteaa, että lentokoneen pyrstöstä olisi pitänyt jäädä jälki, mutta niin ei käynyt.

Itse ASCE:n tutkimusryhmä perustettiin kiireesti jo 11.9.2001 iltapäivällä. Kiirehtiminen oli kuitenkin turhaa, sillä ryhmä päästettiin tapahtumapaikalle vasta lokakuun 4. päivä, kun rauniot oli jo saatu raivattua. Tämä noudattaa jo Oklahoma Citystä ja WTC:ltä tutuksi muodostunutta käytäntöä: onnettomuustutkijoita ei päästetä tutustumaan terrorismitapausten todistusaineistoon, tai jos päästetään, niin se tapahtuu vasta sitten kun tapahtumapaikka on siivottu.

Barbara Honegger on nostanut esiin epäselvyydet Pentagonin iskun ajoituksen suhteen. Tuoreeltaan media raportoi iskun ajankohdaksi vaihtelevia kellonaikoja välillä 9.48–9.43. Aikamääritystä hivutettiin koko ajan aikaisemmaksi ja tammikuussa 2003 julkaistu ASCE:n Pentagonin vauriotutkimus käyttää aikaa 9.38 ja 9/11 komissio tarkempaa aikaa 9.37.46

Pentagonin isku ei virallisen näkemyksen mukaan jättänyt seismistä jälkeä. Tätä on ihmetelty, koska yleisen käsityksen mukaan WTC:llä huomattavasti korkeammalla maankuoresta tapahtuneet lentokoneitten törmäykset jättivät jälkensä seismogrammeihin. Kuten olemme huomanneet, näille WTC:n seismisille jäljille on toinenkin huomattavasti uskottavampi selitys. Kuitenkin Millersvillessä 139 km:n päässä Pentagonista sijainnut seismologinen mittausasema rekisteröi selkeän signaalin 9.38.52. Seismologit ovat kuitenkin todenneet signaalin taajuuden olevan liian korkean lentokoneen törmäyksen aiheuttamaksi ja sen on tulkittu olevan sähköhäiriö.

Pentagonin raunioista löytyi useita seinäkelloja, jotka olivat pysähtyneet noin 9.32. Laivasto julkisti omilla internetsivuillaan kuvia näistä kelloista. Voisiko olla mahdollista, että Pentagonissa tapahtui kaksi erillistä tapahtumaa: räjähdys klo 9.32 ja jonkin lentolaitteen iskeytyminen rakennukseen noin klo 9.38? Pysähtyneitten kellojen lisäksi myös useat silminnäkijät ovat kertoneet räjähdyksestä klo 9.32. Tanskan tuleva ulkoministeri Per Stig Möller oli tapahtumahetkellä Washingtonissa ja näki savupatsaan nousevan Pentagonista klo 9.32. Hän ajatteli pommin räjähtäneen rakennuksessa. Myös Yhdysvaltojen oikeusministeri Alberto Gonzales on todennut Pentagonin iskun tapahtuneen klo 9.32.

Mitä sijaitsi Pentagonin länsiosassa, joka tuhoutui iskussa? Siipi oli peruskorjauksen alla mutta jo 80 %:sti miehitetty. Remontissa rakennusta oli tarkoitus vahvistaa pomminkestäväksi ja urakan oli määrä valmistua syyskuussa 2001. Urakoitsija oli Amec Construction, joka oli sattumoisin yksi neljästä WTC:n raunioiden raivaustöiden pääurakoitsijasta. Remontoitavissa tiloissa sijaitsivat laivaston komentokeskus, armeijan henkilöstöosasto ja taloushallinto.

Edellisenä päivänä, maanantaina syyskuun 10. päivä puolustusministeri Donald Rumsfeld oli ilmoittanut tiedotusvälineille, että Pentagonin tileiltä on 2 300 miljardia dollaria kateissa. Kyseessä on valtava summa, joka jaettuna kaikkien amerikkalaisten kesken tekisi henkeä kohti lapset mukaan lukien 8 000 $. Normaalisti isot ikävät uutiset julkaistaan perjantaina iltapäivällä, jolloin viikonloppu vaimentaa aiheutuvaa kohua. Tällä kertaa puolustusministeriö kuitenkin päätti kertoa asiasta maanantaina sillä seurauksella, että tämä erittäin iso uutinen jäi seuraavan päivän tapahtumien alle ja lähes unohtui. Erityisen paljon kuolonuhreja tuli toimistossa nimeltä Resource Services Washington, jossa uhrit olivat tilintarkastajia, kirjanpitäjiä ja budjettianalysoijia. Arlingtonin kunnan palolaitoksen raportin mukaan Pentagonissa tuhoutui arvokasta kirjanpitoaineistoa.

Eräs Pentagoniin väliaikaisesti komennettu armeijan tilintarkastaja kertoi Honeggerille nähneensä kahden kollegansa kanssa useita pommikoiraryhmiä Pentagonin metroasemalla noin klo 7.30 aamulla. Havainnon vahvisti April Gallop, Pentagonin hallinnollisen toimiston työntekijä, jolla on Top Secret -turvaluokitus. Gallop työskenteli Pentagonin länsisiivessä, joka vaurioitui pahiten iskussa. Hän on kertonut omana havaintonaan, että pian puoli kymmenen jälkeen pommi räjähti rakennuksessa. Useat paikalla olleet henkilöt lisäksi kertoivat haistaneensa kordiitin hajua (sotilasräjähde). Oliko joillain iskusta etukäteistietoa? NBC:n toimittaja Jim Miklaszewski on kertonut törmänneensä Pentagonissa puolustusministeriön virkailijaan sen jälkeen kun kone oli törmännyt WTC-2:een. Virkailija oli todennut iskujen olevan hyvin koordinoidut ja hän myös varoitti: ”Jos olisin sinä, niin pysyttelisin kaukana [uloimmalta] E-kehältä, sillä me olemme seuraava [kohde].”

Pentagonin iskun riippumaton tutkinta on turhaan keskittynyt pohtimaan sitä, minkä tyyppinen kone tai ohjus iskeytyi rakennukseen. Tähän kysymykseen ei ole saatavissa selvyyttä, sillä Yhdysvaltojen hallitus ei luovuta hallussaan olevaa todistusaineistoa julkisuuteen. Pentagonin isku näyttäisi liittyneen mahdolliseen meneillään olleeseen valtiokaappaukseen, sillä pian Pentagonin iskun jälkeen NSC:n (National Security Council) terrorismin vastainen koordinaattori Richard Clarke antoi määräyksen aloittaa hallinnon jatkuvuus† -menettelyn. Armeijan varakomentokeskukseen (Site R) Pensylvanian ja Marylandin rajaseudulle lennätettiin varapuolustusministeri Paul Wolfowitz ja varapresidentti Dick Cheney. Ei ole tiedossa, että hallinnon jatkuvuus -menettelyä olisi milloinkaan peruutettu. Päinvastoin, on viitteitä siitä, että syyskuun 11:ntenä perustettu varjohallitus jätettiin pysyvästi voimaan. CNN kirjoitti maaliskuussa 2002, että hallinnon jatkuvuus oli edelleen toiminnassa ja että Bush oli tehnyt päätöksen jatkaa sitä pysyvästi.

On mahdollista, että kertomus lennosta AA 77 on osittain tai kokonaan keksitty. Liittovaltion liikenneministeriön tietokanta (Bureau of Transportation Statistics) kertoi aina kesään 2004 asti, ettei American Airlinesin lentoja 77 ja 11 ollut lainkaan tuona päivänä. United Airlinesin lennoista 175 ja 93 kerrottiin vain, että ne olivat ”diverted” eli suunnatut toiseen määränpäähän kuten tuona päivänä lukemattomille lennoille tehtiin, kun Yhdysvaltojen ilmatila puhdistettiin. Havainnon teki australialainen 9/11-tutkija Gerard Holmgren, joka huomasi myös, että United Airlinesin väitetyt turmakoneet poistettiin liittovaltion ilmailuhallinnon lentokonerekisteristä vasta 28.9.2005. Koneet tunnistaa niiden pyrstönumeroista N591UA (UA 93) ja N612UA (UA 175). American Airlinesin koneet poistettiin rekisteristä myös yllättävän myöhään 14.1.2002.

Pentagonin iskuun liittyy mielenkiintoisia yhteensattumia. Väitetty lento 77 onnistui palaamaan Ohion rajaseudulta pääkaupunkiin viime hetkiä lukuun ottamatta kenenkään huomaamatta, ja se ei iskenyt helpommin lähestyttävään siipeen, jossa puolustusministeri Rumsfeld oli. Sen sijaan kone teki aikaa vievän hankalan kiertoliikkeen ja osui remontin takia vielä osittain tyhjillään olevaan pomminkestäväksi vahvistettuun siipeen aiheuttaen laivaston komentokeskuksen ja arvokkaan kirjanpitoaineiston tuhon.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: 911

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Tässä 14 kohtaa virallisesta totuudesta jonka salaliittoteorioitsijatkin allekirjoittavat

https://off-guardian.org/2021/09/09/14- ... s-on-9-11/
14 ways official reports agreed with “conspiracy theorists” on 9/11
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
murha.infon tiimi
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Otsikkoa muokattu
Tehdään varsinaisten iskujen muisteluille oma ketju
Take one for the team!

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tämän neljännen koneenkin kohtalo ja "torjunta" oli aika surkuhupaisaa. Kone lenteli kenenkään estämättä "tuntikausia" ilmatilassa, jossa oli lentokielto, ja sitten sitä pysäyttämään lähetettiin kaksi hävittäjää, joihin ei lentäjän mukaan ehditty lastata ohjuksia (!!). Tätä lentäjänaista haastateltiin toissapäivänä National Geographyn dokumentissa. Hän kertoi, että heidän tehtävänään oli törmätä koneeseen kamikaze-tyylillä, siis tappaa itsensä, ettei se pääsisi kohteeseen. Mutta luojan lykky, kone olikin pudonnut matkustajien toimesta jo ennen kuin hävittäjät ehtivät paikalle, niin ei mennyt henki.

Ja se matkustajien kapina sitten:

kapina tiedetään siitä, että tuosta lentokoneesta kuulemma soitettiin alas maahan (jota on spekuloitu mahdottomaksi) ja kerrottiin asiasta, että kone on kaapattu. Ohjelmassa haastateltiin äitiä, jonka poika soitti hänelle koneesta. Poika avasi puhelun: "Täällä on Mark Bingham" ja kertoi sitten että kolme paperiveitsin aseistettua kaapparia on kaapannut koneen, ja väittävät, että heillä on pommi, ja sanoi vielä lopuksi, että uskothan äiti minua. Kuka soittaa äidilleen ja kertoo koko nimensä?? Ihan luonnoton aloitus.

No, äiti säilyi ihmeen rauhallisena (eikä pahemmin haastattelussakaan vetistellyt). Hän kertoi, että näki uutiset terrori-iskuista ja äkkäsi, että tämäkin kone liittyi niihin ja että koneella on tarkoitus lentää jotain päin. Ja sitten hän soitti pojalle lentokoneeseen takaisin! Puhelu meni vastaajaan, ja se on tallessa ja kuultiin dokumentissa. Hän siinä rauhallisena kertoo, miten asiat ovat ja vaatii, että pojan pitää hinnalla millä hyvänsä estää kaappareiden suunnitelma, ja baibai. Ei paniikkia, ei porua.

Ja sitten ilmeisesti poika jotenkin tuon viestin kuulee, koska eihän he siellä ilmassa voi mistään muista terroriteoista tietää. Ja tämän viestin hän uskoo, ja sen perusteella ottaa avukseen neljä miestä ja käyvät kaappareitten kimppuun. Joku muukin soittaa koneeseen, ja hienosti jää nauhalle sankareiden viimeiset "Let's roll!"-kannustukset, kun he lähtevät vastarintaan. (olisi kannattanut kaappareiden tuoda matkalaukussaan vaikka nippusiteitä lisäksi, niin olisi vastarinta ollut vaativampaa kädet ja jalat sidottuina).

Ja sitten kone putoaa nokka edellä maahan ja hautautuu niin, ettei siitä paljon mitään löydykään. Ja palasia taisi löytyä jostain ties mistä kilometrien päästäkin, jotenkin oudosti. Oliko siellä sitten ovi auki, vai miten niitä matkan varrelle levisi? Vai ammuttiinko kone alas, vai räjähtikö se ilmassa vai oliko konetta ollenkaan.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kaikkien kolmen tornin sortumisesta tuli varoitus muutamia minuutteja ennen sortumista. Tämän päiväisessä National Geography -dokumenttijaksoissa näytettiin autenttinen kuvatalenne ennen kakkostornin sortumista, kun joku huusi kovaan ääneen, että "joku puhelimessa sanoi, että rakennus sortuu pian! Kaikki pois!", ja jonkun minuutin päästä se sitten sortuikin. Ei ole kuitenkaan tullut vastaan yhtään todistajaa joka olisi kertonut, että sortumisesta oli etukäteen nähtävissä jotain merkkejä. Kakkostorni sortui silminnäkijän (ja rakennuksen sisällä olleen) mukaan kahdeksassa sekunnissa.

Myös ykköstornin sortumista povattiin etukäteen ja samoin seiskatornin, vaikka ennen ykköstornia ei koskaan tällaista sortumista ollut tapahtunut.


Yläosan osittainen sortuminen sinänsä ei ole mahdottoman ihmeellistä. Mahdottoman ihmeellistä on se, että sortuman alkuasetelma, joka ei ollut millään lailla symmetrinen, eteni symmetrisesti suoraan alaspäin suurimman vastuksen reittiä, eikä kaatunut sivulle. Kun rakennuksen toisella kyljellä oli lentokoneen tekemä aukko, niin fysiikan lakien mukaan se puoli putoaa nopeammin, jolloin putoava yläosa kallistuu aukon suuntaan ja putoaa lopulta pystyyn jäävän torninosan juurelle. Ei suinkaan puske tasaisesti täysin ehjän tornin juurelle saakka. En usko, että millään pienoismallilla on edes laboratoriossa saatu aikaan vastaavaa romahdusta. Saati kahta. Saati kolmea.

Kun osumakohdat olivat siellä n. 80 kerroksen kohdalla, niin pystyyn olisi pitänyt jäädä vähintäänkin (hatusta vetäen) 50 kerrosta, jos nuo kerrokset olisivat pettäneet.


Kaikki dokumentissa haastatellut tai tapahtumahetkellä kuvatut kuvasivat sortumista spontaanisti räjähdykseksi. "Huge explosion!" huusi jopa toimittaja suorassa lähetyksessä. Ja hienostihan ne metallipylväät yms tulipallon saattelemina lentelivät kymmeniä metrejä sivuille. Ilmanpaine heitteli, on virallinen selitys.

Käsityskykyni on rajallinen, enkä ole myöskään fyysikko.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Insomnia
Harjunpää
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Joulu 03, 2019 4:28 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja Insomnia »

Tuo lento AA77 pentagoniin on kyllä aika erikoinen. Jos tuo kuva on todella aito ”törmäyksen” jälkeen ennen isompaa romahtamista, niin ei millään voi olla matkustajakoneen osuma. Mutta erikoinen olisi ohjukseksikin :roll: Ymmärtääkseni ohjukset räjähtää joko juuri ennen kohdetta, tai heti kontaktista, mutta että menisi läpi useamman ”pomminkestävän” rakennuksen seinän?? :shock: Massaa pitäisi olla todella paljon, ja onko sellaisia edes lentokoneella kuljetettavissa?

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Laitetaampa tietoa maailman onnekkaimmaista miehestä.

Kaksoistornien omistaja Larry Silverstein oli hankkinut vain 2 kuukautta ennen iskuja terrorismivakuutuksen omistamilleen WTC:n torneille.
Lisäksi hänellä oli tapana syödä tornissa, mutta juuri tuolloin hän oli sattumalta poissa paikalta.
Eikä ainoastaan hän, vaan myös tytär ja poika, jotka eivät menneet töihin.
Liitteet
aQxpere_460s.png
aQxpere_460s.png (274.97 KiB) Katsottu 1801 kertaa
9.11.JPG
9.11.JPG (65.53 KiB) Katsottu 1801 kertaa

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Siellä on ollut myös nämä tanssivat juutalais/israelilaiset Mossadin agentit, joiden sanotaan iloineen ja riemuinneen iskun takia. Sen takia tuo nimityskin.

Videolla on saatu parin tyypin haastattelukin

Five Dancing Israelis Lie About Their Involvement in 9/11
https://youtu.be/wM-oizsVPH0

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Kuolemannaakka kirjoitti:
La Syys 11, 2021 12:51 am
Myös ykköstornin sortumista povattiin etukäteen ja samoin seiskatornin, vaikka ennen ykköstornia ei koskaan tällaista sortumista ollut tapahtunut.
Oliko dokumentissa mitään epäilyjä WTC7n räjäytyksestä? Tämä oli melko yleinen teoria, että kyseinen torni olisi räjäytetty.

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Tässä lyhyesti kuvan muodossa.
Liitteet
the-dancing-israelis-it-was-reported-in-the-new-york-41901464.png
the-dancing-israelis-it-was-reported-in-the-new-york-41901464.png (290.25 KiB) Katsottu 1791 kertaa

holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7396
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Kuolemannaakka kirjoitti:
La Syys 11, 2021 12:51 am
Yläosan osittainen sortuminen sinänsä ei ole mahdottoman ihmeellistä. Mahdottoman ihmeellistä on se, että sortuman alkuasetelma, joka ei ollut millään lailla symmetrinen, eteni symmetrisesti suoraan alaspäin suurimman vastuksen reittiä, eikä kaatunut sivulle. Kun rakennuksen toisella kyljellä oli lentokoneen tekemä aukko, niin fysiikan lakien mukaan se puoli putoaa nopeammin, jolloin putoava yläosa kallistuu aukon suuntaan ja putoaa lopulta pystyyn jäävän torninosan juurelle. Ei suinkaan puske tasaisesti täysin ehjän tornin juurelle saakka. En usko, että millään pienoismallilla on edes laboratoriossa saatu aikaan vastaavaa romahdusta. Saati kahta. Saati kolmea.

Kun osumakohdat olivat siellä n. 80 kerroksen kohdalla, niin pystyyn olisi pitänyt jäädä vähintäänkin (hatusta vetäen) 50 kerrosta, jos nuo kerrokset olisivat pettäneet.
Vaikka tuosta on esitetty teoria kuin kuumuus olisi sulattanut rakenteet, niin kyllä se hyvin omituiselta vaikuttaa. Varsinkin kun tulee yläosaan isku ja koko rakennelma räjähtää tasaisesti alaspäin.

Lisäksi näin ei tapahtunut ainoastaan kaksoistorneille, vaan myös kauempana olevalle 7:lle, johon ei osunut mitään. Vaikka räjähdysteorialla selitettäisiin 1 ja 2, niin Mitenkäs 7?

Salaliittoteoriana on epäilty kuin paikalle olisi tuotu räjähteitä ja varsinkin 7. torni olisi räjäytetty.
Liitteet
220px-WTC_Area_With_Building_Numbers_50dpi_contrast.jpg
220px-WTC_Area_With_Building_Numbers_50dpi_contrast.jpg (29.11 KiB) Katsottu 1784 kertaa

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Söpöysvaroitus!!! Oikein kolme presidenttipariskuntaa terrori-iskuaan juhlimassa.jpg
Söpöysvaroitus!!! Oikein kolme presidenttipariskuntaa terrori-iskuaan juhlimassa.jpg (350.72 KiB) Katsottu 1747 kertaa
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: 911 - Teoriat

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Eikö myös Bush ollut paikalla?
Every ship must sail a world.

Vastaa Viestiin