Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

Gyllen tontti nykyään:
Liitteet
20210901_115557.jpg
20210901_115557.jpg (184.76 KiB) Katsottu 10802 kertaa

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

Tontin laidalla on vanha rakennus joka näyttää sana/saunakamari-yhdiltelmältä. Onkohan tuo se paikka missä Gylle ja kaveri ryyppäsivät ennen kuin Gylle paineli rannalle ja sukelsi vuonna 1969...?!
Liitteet
20210901_115753.jpg
20210901_115753.jpg (182.91 KiB) Katsottu 10798 kertaa

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

Tuossa vielä toinen kuvakulma. Takana näkyvä rakennus ei ole se päätalo, vaan taaempana oleva talousrakennus joka näkyy myös ensimmäisessä kuvassa (takana).
Tämä kahdessa kuvassa oleva keltainen tölli ei ole puolestaan ensimmäisessä kuvassa vasemmalla näkyvä rakennus. Tontilla on kaksi vanhaa tönöä.
Liitteet
20210901_115818.jpg
20210901_115818.jpg (177.66 KiB) Katsottu 10793 kertaa

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Stobbart kirjoitti:
Ti Huhti 19, 2022 7:41 pm
Selwä homma. Otan pari pulloa Salmisaarta mukaan, ja puolen yön jälkeen painelen kekkulissa Gyllströmin tonttia tonkimaan.

Ulf Johanssonin kirjan mukaan muuten 15-vuotias Don Holmström olisi nähnyt Gyllen murhia seuraavana päivänä kuskaamassa teltalta viemiään verisiä tavaroita pyörän tarakalla sikakuoppaan.
Tuosta sikakuopasta pelkkä muisti. että se oli alueen tien tuolloin ohittanut hiekkakuoppa, jonka vasemmalta puolelta kulki polku pellonlaitaa pitkin luoteeseen. Serkkuni Bennyn kanssa löysimme sieltä joskus 70-luvun alulla pari isoa lasipulloa, joita käytin viinin valmistukseen. Sittemmin Benny tappoi koiransa,vaimonsa ja itsensä. RIP raadoilleen, huonot geenit ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Stobbart kirjoitti:
Ti Huhti 19, 2022 7:41 pm
Selwä homma. Otan pari pulloa Salmisaarta mukaan, ja puolen yön jälkeen painelen kekkulissa Gyllströmin tonttia tonkimaan.

Ulf Johanssonin kirjan mukaan muuten 15-vuotias Don Holmström olisi nähnyt Gyllen murhia seuraavana päivänä kuskaamassa teltalta viemiään verisiä tavaroita pyörän tarakalla sikakuoppaan.
Tuosta sikakuopasta pelkkä muisti. että se oli alueen tien tuolloin ohittanut hiekkakuoppa, jonka vasemmalta puolelta kulki polku pellonlaitaa pitkin luoteeseen. Serkkuni Bennyn kanssa löysimme sieltä joskus 70-luvun alulla pari isoa lasipulloa, joita käytin viinin valmistukseen. Sittemmin Benny tappoi koiransa,vaimonsa ja itsensä. RIP raadoilleen, huonot geenit ?

8)

Stobbart
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2018 11:42 am

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Stobbart »

Renault kirjoitti:
Ke Huhti 20, 2022 1:25 pm
Tuossa vielä toinen kuvakulma. Takana näkyvä rakennus ei ole se päätalo, vaan taaempana oleva talousrakennus joka näkyy myös ensimmäisessä kuvassa (takana).
Tämä kahdessa kuvassa oleva keltainen tölli ei ole puolestaan ensimmäisessä kuvassa vasemmalla näkyvä rakennus. Tontilla on kaksi vanhaa tönöä.
Kiitoksia kuvista, onpa kiintoisaa jos Gyllen vanha talo on vielä pystyssä. Pitäisi itsekin käydä jossain vaiheessa paikan päällä.

Kysymys koskien Gyllströmin kuulusteluja: Kun IS tai IL ehkä pari vuotta sitten uutisoi aikalaispoliisin tutkimuksista, muistelen mainittaneen että Gylleä olisi vahvemmin kuulusteltu vasta vuonna -63. Onko tämä mahdollista, vai oliko kioskimies heti murhien jälkeen tarkassa syynissä, kuten täällä yleisesti puhutaan? Voin kaivaa artikkelin jossain vaiheessa.

Ps. Tämä on toki ryhmätamaapisketju, mutta keskustelu Bodomista on jo sen verran simahtanut, että ainakin omasta mielestäni saa keskustelu rönsyillä aiheen ohi, pääasia että jotain vielä kirjoitellaan.

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

Muistaakseni poliisi heti murhien jälkeen kuulusteli Vallua ja tutkiko tonttiakin? Olihan Vallu kyläläisten ykkösepäilty heti kättelyssä ja vinkkiä varmasti lähti poliisin suuntaan.
Jostain vnhasta kartasta näkisi mitä rakennuksia tontilla oli vuonna 1960. Olen vanhoja karttoja tällä sivustolla nähnytkin, mutta ei muista enää mikä oli sivu...

buffalostance
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Su Maalis 27, 2022 3:14 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja buffalostance »

Renault kirjoitti:
Ti Huhti 19, 2022 1:21 pm
Stobbart kirjoitti:
Ma Huhti 18, 2022 10:09 pm
Onko tämä miittinki toteutumassa 4.6? Onko paikalle tulossa porukkaa?
Ei kai ketään... Mutta jos sinne joku eksyy, niin omat viinapullot ja puukot mukaan.
Olen menossa teltan kanssa... Kellään Nissen yhteystietoja? hän voisi tulla paikalle kunnianosoituksena... kun muut ollaan teltassa niin nisse selostaa ulkopuolella mitä tuota kohtalokkaana yönä tapahtui
Sun kanssa voin koskettaa tähtiä, sen on siistiä. -Martina Aitolehti

Sun peesissä on turvallista ja hyvä tulla. Me ollaan muuten ihan jäätävän kova tiimi. -Martina Aitolehti

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

buffalostance kirjoitti:
Pe Huhti 22, 2022 9:08 am
Renault kirjoitti:
Ti Huhti 19, 2022 1:21 pm
Stobbart kirjoitti:
Ma Huhti 18, 2022 10:09 pm
Onko tämä miittinki toteutumassa 4.6? Onko paikalle tulossa porukkaa?
Ei kai ketään... Mutta jos sinne joku eksyy, niin omat viinapullot ja puukot mukaan.
Olen menossa teltan kanssa... Kellään Nissen yhteystietoja? hän voisi tulla paikalle kunnianosoituksena... kun muut ollaan teltassa niin nisse selostaa ulkopuolella mitä tuota kohtalokkaana yönä tapahtui
Juu, kutsu Nisselle ja Bodom-kerhon kunniajäsenyys. Ilman muuta ja muut ilman!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Wagner »

buffalostance kirjoitti:
Pe Huhti 22, 2022 9:08 am
]
Olen menossa teltan kanssa... Kellään Nissen yhteystietoja? hän voisi tulla paikalle kunnianosoituksena... kun muut ollaan teltassa niin nisse selostaa ulkopuolella mitä tuota kohtalokkaana yönä tapahtui
Tulen teltan ja koiran kanssa. Toki omat eväät ja lämmikkeet, muutakin kuin makuupussi...
Gustusta en tiedä, mutta muistan vaarini kertomukset murha-aamusta :D
Waakutaan aamuun asti ;-)

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Susiposki
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: La Joulu 26, 2009 6:50 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Susiposki »

Renault kirjoitti:
Pe Huhti 22, 2022 8:24 am
Muistaakseni poliisi heti murhien jälkeen kuulusteli Vallua ja tutkiko tonttiakin? Olihan Vallu kyläläisten ykkösepäilty heti kättelyssä ja vinkkiä varmasti lähti poliisin suuntaan.
Jostain vnhasta kartasta näkisi mitä rakennuksia tontilla oli vuonna 1960. Olen vanhoja karttoja tällä sivustolla nähnytkin, mutta ei muista enää mikä oli sivu...
Tuosta näkyy jotakin, kun valitsee vuoden 1956

https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... se&lang=fi#

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Susiposki kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 3:12 pm
Tuosta näkyy jotakin, kun valitsee vuoden 1956

https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... se&lang=fi#
Kioskinpitäjä rakensi 1960 korkean lauta-aidan tonttinsa näkösuojaksi.
Ilmakuvassa vuodelta 1956 ei aitaa ole: https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... se&lang=fi

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Renault »

Wagner kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 9:06 pm
Susiposki kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 3:12 pm
Tuosta näkyy jotakin, kun valitsee vuoden 1956

https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... se&lang=fi#
Kioskinpitäjä rakensi 1960 korkean lauta-aidan tonttinsa näkösuojaksi.
Ilmakuvassa vuodelta 1956 ei aitaa ole: https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... se&lang=fi

8)
Mutta näkyykö siinä tuo toinen keltainen vaja vai ei? Vai molemmat? Puiden varjot sotkevat pahasti, mutta ainakin jotain katontapaista olen hahmottavani... Itse talohan näkyy selvästi kun vieressä ei kasva puustoa... Näkyy myös vuoden 1944 ilmakuvassa samanlaisena...

Norah C IV
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2022 4:18 pm

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja Norah C IV »

Jos on paikalletulijoita, meinaako joku tuoda ouijalaudan ja yrittää selvittää murhaajaa

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2085
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Ryhmätapaaminen Bodomilla!

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Norah C IV kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 9:27 pm
Jos on paikalletulijoita, meinaako joku tuoda ouijalaudan ja yrittää selvittää murhaajaa
Spiritismiä ja pari uutta uhria.

Vastaa Viestiin