Bodomin mysteerio 1960

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mitä ajattelet viranomaisten laatimista, yksittäisiä rikoksia koskevista asiakirjoista

Tämänkaltainen aineisto hyödyttää keskustelua
60
81%
Aineisto hyödyttää, mutta sitä ei tulisi esittää julkisesti
6
8%
Aineiston esittäminen on tarpeetonta
0
Ei ääniä
Aineiston esittäminen on vahingollista
1
1%
Ei mielipidettä
7
9%
 
Ääniä yhteensä: 74

Cheza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 11:50 am

Viesti Kirjoittaja Cheza »

Loka kirjoitti:
Google tarjoaa paljonkin vaihtoehtoja, asperger, todella lievä autismi ynnä muuta. Kaikissa agressiivista käytöstä, pinna palaa herkästi, tekojen seurauksia ei jäädä miettimään.
Noh noh, jos aspergerin oireyhtymää epäillään "hitauden" ja agressiivisuuden aiheuttajaksi, niin kovin kaukana ollaan oireyhtymän ymmärtämisestä :D
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Cheza kirjoitti:
Loka kirjoitti: Google tarjoaa paljonkin vaihtoehtoja, asperger, todella lievä autismi ynnä muuta. Kaikissa agressiivista käytöstä, pinna palaa herkästi, tekojen seurauksia ei jäädä miettimään.
Noh noh, jos aspergerin oireyhtymää epäillään "hitauden" ja agressiivisuuden aiheuttajaksi, niin kovin kaukana ollaan oireyhtymän ymmärtämisestä :D
Se oli vain yksi vaihtoehto, en ole lääkäri enkä edes th.alalla. Kuka meistä (edes sinä?) tuntee Nisseä niin henkilökohtaisesti, että voi sanoa ettei hän mitään hitautta ja agressiota sisällään pitävää sairautta (?) sairasta? :?:
Cheza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 11:50 am

Viesti Kirjoittaja Cheza »

Enpä tarkoittanut, ettei sellaista voitaisi epäillä. Aspergerin oireyhtymä jää kuitenkin tällöin hyvin todennköisesti laskujen ulkopuolelle. HFA olisi kenties sopivampi autismin kirjosta väkivaltaisen käytöksen synnyttäjäksi, tosin Nissen käytös ei tähän suuntaan muutoin viittaa. Esim. Cristopher Gillbergin kirja: Nörtti, nero vai normaali kuvaa erinomaisesti niitä mekanismeja jotka estävät asperger-henkilöä ryhtymästä suoraan fyysiseen väkivaltaan. As-profiiliin sopisivat huomattavasti lähikontaktia paremmin esim. Myyrmannin pommi-iskun ja Ylisten myrkysten tapaiset teot.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Kiitos Cheza. :D
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Lönnbergin videokuulustelu 2.3.2004

Viesti Kirjoittaja teemu »

Alkuperäisiä paikallispoliisin muistiinpanoja, jotka on säilytetty erillään muusta Bodom-aineistosta, kuten kuulustelusta ilmenee.
Lähde: nimimerkki joo, Bodomnow:n vieraskirjassa 27.11.2006
KUULUSTELUPÖYTÄKIRJA
Todistaja
Kuulusteltavan nimi
Etpk:n sivun nro
409
Kuul. ptk:n sivun nro
2

MT: Tiistaina: 2.3.2004 kello 12.45 Espoon poliisiasemalla rikosylikonstaapeli Markku Tuomisen uudelleen kuulustelemana todistaja Gösta Lönnberg, kuulustelu videoidaan, ja videoita käyttää ylikonstaapeli Kari Miettinen Espoosta, joka toimii samalla kuulustelutodistajana. Ja tässä kuulustelussa on tarkoitus käydä uudelleen läpi Gösta Lönnbergin tapahtumapaikalla laatima alkuperäinen muistio tai muistivihko. Ja jos sä kertoisit lyhyesti ensin tämän muistivihkon merkintöjen synnyn, missä se on tehty ja kuka sen on tehnyt?
GL: Niin minä olen sen tehnyt paikan päällä ja tämä on semmoinen hätäinen muistivihko, koska varsinaiset paikkatutkinnathan suoritti KRP tai silloinen, muistaakseni Uudenmaan rikostutkimuskeskus…heidän toimesta…mutta minä pistin muistiin sellaisia asioita kun minä liikuin siinä ja tuli mieleen ja mitä minulle ilmoitettiin…tämä oli vaan sellainen hätäinen muistiinpano joka oli tarkoitus vaan, että se olisi muistinvirkistys sitten kun minä selostan nämä asiat…. lähinnä tutkijalle.
MT: Kun raportoit asiasta eteenpäin?
GL: Kyllä.
MT: Lähdetään suoraan asiaan, otetaan tämä muistikirjan ensimmäinen sivu, tai päällimmäinen sivu, siinä on piirros ja sitten tekstiä ja lähinnä nyt ensinnäkin tästä piirroksesta, että miten sä tulkitset nyt tänä päivänä tätä piirrosta?
GL: No ainakin siinä on kuvattu nyt sitten, ainakin kolme henkilöä, en ole ihan varma tästä henkilöstä että onko tämä henkilö vai telttakangas joka on vedetty sinne…mutta tätä varsinaista piirrosta selittää lähinnä sitten vielä täällä myöhemmin tuleva teksti.
MT: Mulla on tässä nyt erillisinä kopioina nää, tää sama muistivihko. Jos ei vielä mennä siihen tekstiin, niin missä vaiheessa tää kuva on piirretty, siinä nyt on kolme tai neljä henkilöä, jos lasketaan että tämä on neljäs, täällä.
GL: Se on ilmeisesti aivan alussa piirretty, että tällä lailla he siinä olivat.
MT: No tästä ainakin pystyy selvästi erottamaan nyt kolmea henkilöä osoittavat piirrokset, niin miten näiden asennot?
GL: No se selviää, se on selitetty täällä tosiaan myöhemmin.
MT: Katsotaan sitten se sivu sieltä, se missä ne selitykset näkyy.
GL: Tässä sanotaan, että alinna, päädyssä selällään makaava….sitten oikealla kyljellä makaava keltapuseroinen nainen…sitten vasemmalla kyljellä makaava mies hengissä….eli siinä on kyllä kuvattu neljä henkeä.
MT: Olisko se nyt se vasemmalla kyljellä makaava, hengissä oleva mies, onko se tämä?
GL: Se on ilmeisesti tuo.
MT: Ja sitten siinä on tässä yksi hahmo, tämä on myöskin kai sitten vasemmalla kyljellä?
GL: Oikealla kyljellä makaava keltapuseroinen nainen, vasemmalla kyljellä makaava alastomana oleva nainen.
MT: Tapahtumapaikkavalokuvien mukaan sitten tämä olis sitten se neiti Björklund, joka on alastomana ja sitten se keltapuseroinen olis sitten tämä oikealla kyljellä makaava neiti Mäki.
GL: Tämä on ilmeisesti se selässä, teltta on ollut näin päin että….tämä on päädyssä makaava.
MT: Siellä kuitenkin on siis tämän hengissä olevan kohdalta sellainen merkitä että makaa…?
GL: …Päällä vasemmalla kyljellä mak mies…ja sitten suluissa hengissä.
MT: Joo, asia tuli selväksi, siirrytään sitten…tässä on jotain tekstiä alla.
videon laskuri 5:40
GL: No se on sellaista, mitä mä olen sitten saanut siinä…sunnuntaina kello 14.15…jaa…punottu nailonkankaista… Tapio…Videsoja sen on ilmeisesti…ja hänen puhelinnumeronsa, tässä on kyllä niin etten ole ihan varma mitä tässä lukee.
MT: Okei, siirrytään seuraavalle sivulle, ainakin tuolla näyttäis olevan moottoripyörän rekisterinumero.
GL: Joo, Gustafssonin nimi ja syntymäaika….kolmessa vainajassa ruumiin kankeutta.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Lönnbergin videokuulustelu 2.3.2004

Viesti Kirjoittaja teemu »

KUULUSTELUPÖYTÄKIRJA
Todistaja
Kuulusteltavan nimi
Etpk:n sivun nro
410
Kuul. ptk:n sivun nro
3

MT: Onko sulla muistikuvaa siitä, että mistä nämä henkilötiedot saatiin?
GL: Ei.
MT: Ei ole. Sitten siellä on poikittain kirjoitettu…
GL: Boström Ryssänniitystä ja Oittaan kello 18 joku Grönberg ilmeisesti ollut siellä, Pitkäniitty..
MT: Johansson Esko, tämä henkilö on merkitty alun perin sinne rikosilmoitukseen.
GL: Niin on ilmoitettu, se voi olla että tämä on ollut ensimmäinen sivu, että se on lähtenyt irti.
MT: Sitten siinä on muutamia nimiä lisää?
GL: Ne on sellaisia henkilöitä jotka näkivät tulevan, eli näkivät näiden nuorten tulevan sinne paikalle.
MT: Ja sitten on Koli Matti?
GL: Martti ilmeisesti.
MT: Aamulla kalassa?
GL: Joo hän oli käynyt kalassa siellä jossain, ilmeisesti ei tiennyt sen kummempaa
MT: Sitten on, tää on nyt sen kuvan…
GL: Tää oli kuvan selitys…
MT: Kuvan selitys…nyt tota…tässä ei ole sen hengissä olevan kaverin vaatetuksesta mitään mainintaa, mutta muistatko miten suhteessa siihen, että siinä nyt oli alaston?
GL: Hän ei ilmeisesti ainakaan ollut ilmeisesti alastomana
MT: Niin, se olis varmaan merkitty?
MT: Muistatko oliko tämän tajuttomana tai hengissä olevan kaverin kanssa, yritettiinkö keskustelua?
GL: En muista.
MT: Sitten on merkitty Nils Erik…
GL: Blomqvist Korsbackasta ja Harriet Husman Petaksesta asuu lähellä Wahlstedin kauppaa ilmeisesti tarkoittaa tämä..Ne oli kai ensimmäiset jotka liikkui siellä paikalla, mutta en tiedä kävivätkö varsinaisella rikospaikalla…kuten sanottu ne on vaan tarkoitettu siksi päiväksi nämä muistiinpanot, hätäisesti pistetty siellä muuta tehdessä…..Ja sitten täällä on Henrik Juslin Bell…ja Carl Johan Juslin Bell, se Bell on Bembölessä oleva kartano ja Stig Åkerlund on bembölen kansakoulusta nähnyt nuorten tulevan, ajavan takaisin ja palaavan rantaan……ja se oli kello 19 aikaan kai, se tapahtunut.
videon laskuri: 10:02
MT: Sitten on sivu jossa on taas piirroskuva, siihen on nyt merkitty…?
GL: Joo tässä on nyt sitten tää selällään makaava ja sitten nämä kaks muuta…ja se Gustafsson ilmeisesti siitä on viety sairaalaan.
MT: Viety pois?
GL: Juuh
MT: Ja nää kuvastaa tässä niin on…?
GL: Teltan mitat suurin piirtein.
MT: Entäs sitten tämä?
GL: No se on ilmeisesti teltan toinen pystytolppa, pystytolppa joka makaa siinä..koska tää on ilmeisesti pääty täähän joka makaa… jaa en tiedä.
MT: Mutta muutoin tässä piirroksessa olis niin sama kuin se edellinen, ainoa että tästä puuttuu se Gustafsson.
GL: Joo ja huopa oli tuolla jossain alla sitten.
MT: Se on tässä piirretty sen tytön, tai jos tämä on neiti Mäki niin sen pään kohdalle on toi huopa…entäs tässä kun on tämä poikkiviivotus…tarkoittaako se jotakin…se on nyt ilmeisesti se alaston…
GL: Oliskohan se tarkoit…pieni korjaus että toinen jalka olis tuolla noin..taitettuna..ilmeisesti tai ehkä siinä olis jotain kangasta päällä, en tiedä.
MT: Mites mä en tiedä oliko viimeksi mainittu nää numerot tässä…on 80, 180
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Lönnbergin videokuulustelu 2.3.2004

Viesti Kirjoittaja teemu »

KUULUSTELUPÖYTÄKIRJA
Todistaja
Kuulusteltavan nimi
Etpk:n sivun nro
411
Kuul. ptk:n sivun nro
4

GL: Se on ilmeisesti nää mitat tässä.
MT: Okei, siirrytään seuraavalle sivulle….sitten on vielä ikään kuin asemapaikkapiirros….siinä on teksti, tuleekin näin päin luettua.
GL: Juu, tässä on nyt moottoripyörät, sitten toisen moottoripyörän luona oli kaks tyhjää jaffapulloa, ja sitten jaffa- ja pilsneripullo oli tuolla jossain…pyyhe ja vaatteita tuossa…sukat löytyi ja…uimapuku ja teltan kuva on tässä näin…tää on ilmeisesti nyt se niemi ja jonkinlainen korkeuskäyrä piirretty vaan.
MT: Sitten vähän eteenpäin.
GL: Niin siellä kävi ilmeisesti kunnanlääkäri Huttunen kello 13.20 totesi, että lämpömittari ei enää noussut…tässä on sitten näiden, yhden tytön nimi…Irmeli Björklundin…tää on ilmeisesti se keltapuseroinen sitten.
MT: Saattaa olla, että edellisessä kuulustelussa kysyttiin sitä onko muistikuvaa millä tavalla lämmönmittaukset siihen aikaan suoritettiin vainajilta?
GL: En ole varma, mutta luulisin, että se oli peräsuolesta…luulisin että….mutta en ole varma…se oli kyllä niinku ainakin niinkun opetettiin sillälailla, että näin se tehdään….siihen aikaan.
MT: Siirrytään seuraavalle sivulle.
GL: Niin siellä joku…täällä lukee että tiellä mystillinen.
MT: Niin se olis nyt tämä verijälki?
GL: Eiku se olis joku mystinen ukko nähty siellä…mä arvelen että mä olen tarkoittanut sitä ja sen oli ilmeisesti nähnyt tämä Ensio Grönbergin autonkuljettaja joka oli ollut Vestolla työssä ja asuu tällä osoitteella…ja Vesto ilmeisesti rakensi silloin tätä vesilaitosta..siihen nimittäin siihen viereen rakennettiin Espoon ensimmäinen vesilaitos…tai joka otti vettä Bodomjärvestä. Luulisin
MT: Tää s. 1910 on ilmeisesti…?
GL: On ilmeisesti hänen syntymävuotensa.
MT: Sitten?
GL: Tässä lukee kyllä mopomies ja Ylilääkölä ja Helsingintie 23, Kauniainen..mutta mikä mopomies..onko hän nyt sitten liikkunut siinä ja joku kertonut että se on liikkunut…
MT: Ok
GL: Jaa, näistä mä en tiedä muuta kun että ne on ilmeisesti ollut siellä jossain tähän aikaan, ei muuta muistikuvaa.
MT: Siinä on mainittu nimet?
GL: Pentti Hämäläinen, Tuomarila ja Helena Lundström, Tuomarila.
MT: Sitten on..lukekaa rva Karjalainen.
GL: Joo, Karjalainen oli ilmeisesti nähnyt onkijan paita hihasillaan toisella kalliolla kello 3.45….ja 04.15 kaksi miestä, nuorukaisia paitahihasillaan…ensin kalliolla josta toinen lähti juoksemaan metsään…4.15 kuului jotain ääntä, puhetta….ei meteliä…ja se oli ilmeisesti rva Karjalaisen kertomaa tämä.
MT: Muistatko mikä tämä rva Karjalainen oli?
GL: Ei… eikö häntä nyt ole kuulusteltu.
MT: On, mutta sulla ei nyt ole muistikuvaa siitä muuta?
GL: Ei…ei
MT: Tuolla asiakirjoissa näkyy että Oittaan kartanon karjakkona oli tämmöinen rva Karjalainen.
GL: Joo, voi olla….varmaan…varmasti näin on koska hänhän on liikkunut siellä ilmeisesti näihin…
MT: Muistatko mistä tämä henkilö olis havaintonsa tehnyt?
GL: En…sitten seuraava sivu rouva Karjalainen edelleen, että ainakin kaksi miestä Vestosta olleet yötä navetan päässä olevassa asunnossa…johon majoitettu ainakin viisi…ja ainakin Kinnunen oli yötä, näin hän on kertonut.
MT: Sitten?
GL: joo, Tamminen Lauri, Pohjois-Suomen insinööritoimisto…Raahe…tällä hetkellä Vuoksenniskassa… Vuoksenniska 3 oli tilanhoitaja Karjalaisen kanssa menossa kello 22…23..aikaan…ei erikoista.
MT: Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä edellistä iltaa?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Lönnbergin videokuulustelu 2.3.2004

Viesti Kirjoittaja teemu »

KUULUSTELUPÖYTÄKIRJA
Todistaja
Kuulusteltavan nimi
Etpk:n sivun nro
412
Kuul. ptk:n sivun nro
5

GL: Edellistä iltaa ilmeisesti ja ehkä juuri sitä jossa tuo Karjalainen ???…
MT: Sitten?
GL: Niin tässä on kaksi, Kesseli Aarne ja Happonen Ritva…Kesseli Aarne Oittaa Vesto ja Happonen Ritva Hakaniemenkatu 3….tai 9 ollut 20.30 lähtenyt soutelemaan, sillon kaksi miestä toisella kalliolla, myös teltta näkyi….seisoivat kalliolla. Housut ja paita, pitkiä…. hoikkia…soutelevat järven toiseen päähän…nää oli nyt ne soutelijat, jotka…eikä ne kalliolla seisovat mie-het…palasivat 23.30 jolloin Kinnunen tyttöineen istuivat Oittaan kalliolla.
MT: Nämä henkilöt siis olleet kello 20.30 aikaan soutelemaan?
GL: Niin, kävivät soutelemassa ja tulleet ilmeisesti 23.30 aikaan takasin.
MT: Ja ovat nähneet nämä kaksi henkilöä?
GL: Veston vesilaitoksella varastomies Timperi Pirjo ollut siellä työssä. Kesselin seinän takana oleva Rouhiainen lähti perjantaina maalle …Kesseli saattoi vielä tyttönsä Bemböleen….yksi polkupyörä metsässä ennen Korsbackan S-mutkaa….paluumatkalla kello 1 aikaan kaikki…en pysty nyt sanomaan mitä…Kinnunen ja…kaikki hiljaista…Kinnunen jo sängyssä nukkumassa. Sitten tässä lukee ruotsiksi että Öhman Harry Korsbackassa kello 9.30-10… nähnyt verijälkiä tiellä…ja Andersson Lennart Hufudstadsbladetissa….kävi….luen…morsiamensa Rea Hellmanin luona Korsbackassa on kuulemma nähnyt saman veriläiskän kello 5.30-6 aikaan.
MT: No tästä verijälkiasiastahan keskusteltiin sillon viimeksi.
GL: Joo….ja sitten täällä on jotain jota en ole nähnyt koskevan tätä asiaa…tässä sanotaan vielä ..Eklund ym. nähneet kello 21-22 aikaan Grönbergin kysymysmerkki Bembölessä….verijäljistä ei ole varmaa onko se verijälkiä vai jotain muuta punaista väriä.
MT: Niin sitä pystytty analysoimaan sen tarkemmin?
GL: Niin eikä otettu näytettäkään…en minä tiedä ainakaan… niistä mutta..tuntuu ainakin…tuntui jo sillon, että joko ne on tullut jostain muusta tai sitten ne on harhautusmielessä tehty….jotakin sen näkösiä jälkiä sinne tielle…se oli siis isolla tiellä…kun menee alas Bemböleen päin..ihan paikkaa tarkkaan en muista.
MT: Paljonko siitä voisi matkaa olla?
GL: Mä muistasin että se olis siitä kioskilta 100-200 metrin päässä, bembölen
MT: Ja kioskilta on siitä tapahtumapaikalle…joku…kilometrejä?
GL: Siinä on kai puoli kilometriä.
MT: Vielä näistä muistiinpanoista niin nyt nää vuosikymmenet nää on ollu sinulla omassa…
GL: Ne on kokoajan ollut omassa…omassa tallessa..minulla oli aika paljon materiaalia poliisiajasta..ensinnäkin kopiot kaikista opiskeluajoista, mitä mä olen eri luokat käynyt… alokaskurssit ja, miehistöluokat, alipäällystöluokat, päällystöluokat…rikospoliisikurssit ja ???kurssit ynnä muuta…sen lisäksi mä olen ollut opettajana jonkin aikaa ruotsinkielisellä poliisikurssilla kj..ja säilytin niitäkin muistiinpanoja…ja värikalvoja…mutta tässä muutama vuosi sitten päätin, että ne oli vintillä meillä ja päätin, että ne hävitetään pois mutta jostain syystä tämä on säilynyt.
MT: Onko muistissa, että olisko jotain muuta aineistoa tallesssa jotka liittyy tähän Bodomiin?
GL: Ei ole muuta kun ne muutamat sanomalehtileikkeleet, mitä siinä oli, joista minä yhden näytin…josta selvisi, että rikospaikka oli noin vuorokausi eristettynä.
MT: Mulla ei olis enempää kysyttävää. Tulisko sulle mieleen jotain asioista, jota mä en ole huomannut kysyä tai jota sä näkisit tärkeäksi?
GL: No ei tule mieleen.
MT: Hetkinen, vielä kysyisin, että kuinka kauan sinä olit yhtämittaisesti siellä tapahtumapaikalla siitä lähtien kun tulit?
GL: Sitäkään en pysty varmuudella sanomaan…me nimittäin suoritettiin hyvin äkkiä tämän jälkeen…mutta oliko se samana päivänä vai…haravointia siellä metsässä, sen tien varrella joka meni sinne alas rantaan…sieltähän löytyi muun muassa kengät…nyt en ole varma..muistan että löytyi kengät, mutta en ole varma oliko ne jonkun uhrin kengät, jotka oli kannettu sinne metsään.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Lönnbergin videokuulustelu 2.3.2004

Viesti Kirjoittaja teemu »

KUULUSTELUPÖYTÄKIRJA
Todistaja
Kuulusteltavan nimi
Etpk:n sivun nro
413
Kuul. ptk:n sivun nro
6

MT: Muistatko kuka ne kengät löysi?
GL: No se oli se…meil oli ketju…haravoitiin se metsä siinä…samoin siellä suoritettiin maastoharavointia siinä paikalla..siinä oli armeija miinaharavalla…hakemassa ja löysivät jotain metalliesineitä, mutta varsinaisia puukka ei löytynyt…samoin suoritettiin magneettinaaraalla sen vesialueen, joka oli siinä heittomatkan päässä…suoritettiin naarausta, mutta ei löytynyt ainakaan puukkoa, ehkä joku metalliesine löytyi, en ole varma..siinä minä olin myöskin mukana…kyllä mä taisin olla aika pitkään siinä paikalla.
MT: Asiakirjojen mukaan sieltä jostain polun varresta on löytynyt kahdet kengät.
GL: Niin…oliko se kahdet kengät?
MT: Niitä on kahdet kengät..sä et…onko sulla mitään yksityiskohtaista muistikuvaa niiden tai ylipäätään kenkien löytymisestä, minkälaisesta paikasta?
GL: Kyllä paikka suurin piirtein on muistissa, mikä metsikkö on, mä muistan…
MT: Jos nyt katsotaan vähän tätä yhtä kuvaa jossa on tää…
GL: Se on kyllä jonkun matkan päässä tästä..ei se tapahtumapaikalla
MT: Jos tässä on nyt niemen kärki…niin mihin suuntaan?
GL: No tässä oli se Veston työmaa muistaakseni, tässä oli toinen niemi..tässä oli kallio, josta puhutaan…ja tästä kulki se tie…niin se oli täällä näin…jos on joku 1:20000 oleva kartta, niin siitä voitas katella.
MT: Mulla ei nyt ole tämän parempaa karttaa mukana..siitä kuitenkin löytyivät kaukaa, satoja metrejä, kilometrejä?
GL: Kaks kolmesataa metriä
MT: Muistatko niistä kengistä, tarkastelitko niitä kenkiä.
GL: En muista, ne kai jätettiin varsinaiselle tutkijalle
MT: Okei, enempää ei ole kysyttävää, kuulustelu päättyy 13.12.


Purettu nauhalta keskusrikospoliisissa 17.6.2004


Helinä Häkkänen
Tutkija


Hyväksynyt
(Allekirjoitus)
Markku Tuominen
rikosylikonstaapeli
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Gustafssonin ensimmäisen kuulustelun mukaan he tulivat motskareilla rantaan, lähtivät pois ja palasivat takaisin. Näin kertoo myös Lönnberg.

Missä he kävivät ja kauanko olivat poissa? Tätä ei käsitellä myöhemmissä kuulusteluissa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

...ja joku voisi tulla kertomaan iän ikuisen selityksen mistä Nissen henkilötiedot on saatu jos kaveri on maannut horkassa teltan päällä? Oisko itse kuitenkin pystynyt sanomaan? :wink:
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Eipä löytynyt Göstaltakaan mitään vihjettä Marjatan leiriin... :o

Erikoista muuten, että kalliolla olleet olivat paitahihasillaan, mutta Sepolla oli päällä kolmet housut. Vai onko erikoista?
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Loka kirjoitti:...ja joku voisi tulla kertomaan iän ikuisen selityksen mistä Nissen henkilötiedot on saatu jos kaveri on maannut horkassa teltan päällä? Oisko itse kuitenkin pystynyt sanomaan? :wink:
Älä nyt Loka aloita tätä hymiömismiä. :wink: Oikeudessa todettiin yksiselitteisesti, että tietoja ei saatu Nisseltä. Tiedot saatiin poliisipäällikkö Arvi Vainion mukaan rekisteritiedoista. Ei ole tiedossa missä vaiheessa tiedettiin kumpi on kumpi ja kumpi kampi.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Ok, oli vaan pakko sanoa, joskus tulee niitä hetkiä, sä tiedät. :wink:
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Jesse Livermore kirjoitti:Erikoista muuten, että kalliolla olleet olivat paitahihasillaan, mutta Sepolla oli päällä kolmet housut. Vai onko erikoista?
Olisiko ollut suunnitelmissa öinen moottoripyöräilyreissu vai pelkästään varautuminen kylmään yöhön? Totta on että muut uhrit olivat hepeneissä sepon housuvarustukseen nähden.
Vastaa Viestiin