Uusia näkökulmia Bodomiin

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

EkstroverttiEevertti kirjoitti:Niin...Mutta mitä/ketä Sepi metskasi mielestäsi? Sehän ei tarkoita pelkästään onkimista.Sanoisin jopa, että vasta toisekseen. En ole nähnyt sitä leffaa, mutta eikös senkin juoni liity roolipeliin?"J löi yöllä Mailaa"? (Irmelin toinen nimi hautakiven mukaan) vai "J+i yöllä Nailer"?
En tunne nykynuorten slangia, mutta vuonna 1960 sana "metskata" tarkoitti onkimista eikä mitään muuta. :roll:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Misri »

Pharnamoh kirjoitti:
EkstroverttiEevertti kirjoitti:Niin...Mutta mitä/ketä Sepi metskasi mielestäsi? Sehän ei tarkoita pelkästään onkimista.Sanoisin jopa, että vasta toisekseen. En ole nähnyt sitä leffaa, mutta eikös senkin juoni liity roolipeliin?"J löi yöllä Mailaa"? (Irmelin toinen nimi hautakiven mukaan) vai "J+i yöllä Nailer"?
En tunne nykynuorten slangia, mutta vuonna 1960 sana "metskata" tarkoitti onkimista eikä mitään muuta. :roll:
Pharnamoh jaan kyllä kanssasi saman näkemyksen "metskata" sana merkityksestä. Tässä vielä pieni kiva slangi stoori esimerkki...

" Mun parhaat lapsuudenmuistot stadista liittyy aina jotenkin Vantaaseen. Ei siihen mestaan, jota ne nykyisin väkisin sanoo muka kaupungiks, vaan siihen ehtaan vodaan, Vantaan-jokeen.
Sillon aina ties että kesä on taas tulossa, kun ekaks skraabattiin skolesta ja skujattiin fillarilla Vantsun sillalle, siihen Hämeentien päähän Arabiaan, tsiikaan kun stadin duunarit räjäytteli jääpatoja joesta. Muuten silta ois jäiden messissä skiglannu Kivinokkaan tai Harmajalle.
Pian sen jälkeen tultiin samaan mestaan tsiikaa Päijänneajoa. Maaliintulo oli paljo jännempi ku lähtö. Skujaajat oli paljo paskasempia. Jumalauta me huudettiin."

( "Ja heti sen jälkeen fillaroitiin harva se ilta *metskaamaan* samoihin mestoihin. Ei meillä siihen aikaan mitään hiilikuituvapoja ollu. Keskuspuistosta vaan snutattiin jungella stailisti böijaavat pihjalaskeibat ja jemmattiin ne sitte pysyvästi Vantsulle. Siimakin oli mitä sattu ja korkit faijojen lauantai-iltojen harrastusten seurausta, mut koukut kävi joku bulimpi jätkä ostamassa Schröderiltä saakka. En mä kyllä kunnolla tienny mikä se oli, mutta mä luulen että se oli mun ja muiden snadien kundien mielessä niinku kalastajan Stokka.
Ja jumalauta ku se sama jengi osas olla metskatessa hiljaa.
Abboraa tuli niin perhanasti.
Abbora vaan oli siihen aikaan sellainen fisu, ettei siitä just kukaan välittäny. Mutsit ei viittiny sitä perata tai paistaa himassa, sillon kun me raijattiin alussa koko saalis mekessä himaan. Itte me sitä sitte skeiban päässä kärvennettiin notskissa." )
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Misri kirjoitti:Itse perustan näkemykseni sihen, että kys. laulukirjan tekstin sivu on analysoitu rikoslaboratorion käsialatukimuksessa, rikosoikeudelliseksi todisteeksi. Silloin sillä tehdyllä tekstin tutkimus analyysilla on tietyt kriteerit ja laatuvaatimukset. Jos teksti on kelvototonta tulkittavaksi tai muutoin niin suttuista. Niin se mainitaan erikseen lausunnossa ja luonnollisesti sitä ei lähdetä arvaus periaatteella edes tulkitsemaan. Eli lähtökohta on se, että kirjoituksen kirjaimet ovat riittävällä todennäköisyys varmuuksilla kyetty tunnistamaan. Itse en pidä Tuulikin kirjoitusta minään dokumenttina retkenkulusta. Kirjoituksen fokusta olen miettinyt, lähinnä olen ajatellut tekstin olevan jonkilaista ajatustenvirtaa. Koska kirjoitus oli lauluvikossa niin sellainenkin ajatus on käynyt mielessä, että siinä olisi kenties tapailtu jonkinlaisia laulun sanoja, tosin sanat siinä ei oiken rimmaa.
Olikohan niin, että kirjoitusta ei tiettävästi, varmuudella taikka edes suurella todennäköisyydellä ole todistettu Tuulikin kirjoittamaksi. Gustafsson arvaili sen olevan Sepon käsialaa. Kirjoittamiseen käytetty kynä vaihtuu kesken kaiken ja/tai sitten kuulakärkikynällä on vasta jälkikäteen korjailtu kirjoitelman alkua ties kenen, esim. poliisin toimesta.
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Mopo-teorian kannattajille oma versio: "ajoi yöllä Raivos-Sepä oli motskaamassa!"
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

... "oh my god that guy is such a LENNARD" or " Wow did that dude just do a LENNART? I mean he was over there and things happened over here. Strange huh." (Urban Dictionary)
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Maza »

EkstroverttiEevertti kirjoitti:... "oh my god that guy is such a LENNARD" or " Wow did that dude just do a LENNART? I mean he was over there and things happened over here. Strange huh." (Urban Dictionary)
Ylläpito voisi puuttua tällaiseen nonsenseen.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Maza kirjoitti:
EkstroverttiEevertti kirjoitti:... "oh my god that guy is such a LENNARD" or " Wow did that dude just do a LENNART? I mean he was over there and things happened over here. Strange huh." (Urban Dictionary)
Ylläpito voisi puuttua tällaiseen nonsenseen.
Pois penseys. Liota kärpässieniä yön yli maidossa, lisää yks sipuli ja kippaa kitusiisi. Saattaa auttaa. Pidän pikku tauon tänne kirjoittelussa.
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Tuliko sorvari Eino Johannes Iäksen kanssa rannalla nokkapokkaa? Piru sen tietää...
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Johannes 2:20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

Jospa se kuitenkin on " I lav you on P Ankaa, sepä soi, vetskaa avaamassa."
Se on kuitenkin se kaikista jännin vaihtoehto.Loppujen lopuksi.
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

As I walk by the seaside
As I walk through the grass
I see little bluebirds
Making love while I pass
Bees are hummin' and they're singin' everywhere
Everyone's in love
EkstroverttiEevertti

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja EkstroverttiEevertti »

...melskaamalla.Unohdetaan ne vetskarit vähäks 2aikaa.Kukaan ei kuullut yhtään mitään eli...?
Vastaa Viestiin