Uusia näkökulmia Bodomiin

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Olen lukenut jostain, että aivan toisen tytön piti lähteä Sepon kanssa(Tuulikin rippikoulukaveri), mutta tytön äiti ei ollut päästänyt. Tuulikki lähti sitten. Joten ei mistään seurustelusta ollut kyse.Kolmas pariskunta jäi pois(onnekseen.)
Seppo ja Nils taas olivat työkaveina tuttuja.
Onhan yhtäkaikki riita alkanut juuri siitä, että kuka on kenenkin kanssa, kun ei mitään sen kummempaa seurustelusuhdetta ollut.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Hyvä, että tätäkin aihetta poditaan syvällisemmin. Aikalaiskirjoitukset olivat niin "siistejä", no se oli sen ajan tapa käsitellä nuorten suhteita. Alkuperäinen suunnitelma oli, että kolmaskin pariskunta olisi osallistunut retkiseurueeseen. NGn kaveri Tauno Ratinen ja Kaija Ryynänen joka oli Irmelin ystävä ja Anja Tuulikin rippikoulukaveri. Kuukatta ennen näitä surmia, tämä tyttö oli ollut vielä Sepon tyttöystävä. Joten ei ne nuorten suhteet tainneet niin kiinteitä olla.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Atlanta kirjoitti:Olen lukenut jostain, että aivan toisen tytön piti lähteä Sepon kanssa(Tuulikin rippikoulukaveri), mutta tytön äiti ei ollut päästänyt. Tuulikki lähti sitten. Joten ei mistään seurustelusta ollut kyse.Kolmas pariskunta jäi pois(onnekseen.)
Seppo ja Nils taas olivat työkaveina tuttuja.
Onhan yhtäkaikki riita alkanut juuri siitä, että kuka on kenenkin kanssa, kun ei mitään sen kummempaa seurustelusuhdetta ollut.
Tuskin mitään bodomin murhia olisi koskaan tapahtunutkaan jos pailalla olisi neljän sijasta ollut kuusi ihmistä mahdollisesti kahdessa teltassa. Mä katsoin äsken sen tulilahti jakson rekonstruktio sarjasta. No mitä tuli mieleen paikkojen samanlaisuudesta on se, että. Entä jos uhreilla ei ole mitään suoraa tekoa syiden kanssa, vaan tekijä on seonut paikkaan ja siihen liittyvien tunteiden tähden. Sama tietysti tulilahdella, jolloin pienen pieni mahdollisuus samaan tekijään. I

han vaan täydennyksenä loppukommentti, joka tukee ajatustani.
Vaikka Kytäjän kartanon kolmoismurha kuuluu selvinneiden kategoriaan, on siinä sama konsepti kuin tulilahdella ja bodomilla. Telttailijoita lammen/järven rannalla on tapettu. Mielestäni tämä tuke ajatustani siitä, että sekä tulilahden että bodomin tekijöitä täytyy etsiä mielummin paikkaan kuin ihmisiin liittyvien syiden kautta.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja awa »

jarmo.janis kirjoitti:Vaikka Kytäjän kartanon kolmoismurha kuuluu selvinneiden kategoriaan, on siinä sama konsepti kuin tulilahdella ja bodomilla. Telttailijoita lammen/järven rannalla on tapettu. Mielestäni tämä tuke ajatustani siitä, että sekä tulilahden että bodomin tekijöitä täytyy etsiä mielummin paikkaan kuin ihmisiin liittyvien syiden kautta.
Kytäjän kartanon murha ja Tulilahti on merkittävästi erilaisia Bodomiin verrattuna, siitä syystä, että Bodomilla yksi jäi henkiin. Kyllä Bodomissa ihmisiin kannattaa keskittyä.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Ja varsinkin keskittyä siihen yhteen eloonjääneeseen. Senhän sanoi kuuluisa selvänäkijä Aino Kassinenkin jo aikoinaan: "Asiaa pitäisi kysyä siltä henkiin jääneeltä leiriläiseltä!"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Kytäjän kartanon murha ja Tulilahti on merkittävästi erilaisia Bodomiin verrattuna, siitä syystä, että Bodomilla yksi jäi henkiin. Kyllä Bodomissa ihmisiin kannattaa keskittyä.
Tarkoitat kai, Awa, että uhreista jäi Bodomilla yksi eloon surmaajan/surmaajien lisäksi ?
Myöntänet, ettei Kytäjällä tai Tulilahdellakaan surmaaja itseään rikospaikalle tappanut ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Myöntänet, ettei Kytäjällä tai Tulilahdellakaan surmaaja itseään rikospaikalle tappanut ?
Juu - ei tappanut itseään. Kyllä näissä yhtäläisyyksiä on, murhaaja jäi kaikissa tapauksissa henkiin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja awa »

Neljä meni metsään, yksi tuli pois - kuka on murhaaja?

(olisin lisännyt edelliseen vistiin)
No - näitä kirjoitettuja kommentteja ei näköjään voi muokata, ja näin on muokattava ihka uusi viesti.

Uutena näkökulmana kannattaa keskittyä eläviin ihmisiin, ja sanoisin villinä vihjeenä, että Bodomin tapauksessa kannattaisi hieman jutustella Gustafssonin vaimon ja lasten kanssa.

Täytyy sanoa, että Gustafssonin lapsia en tahtoisi tähän sotkea, jos se vain suinkin olisi mahdollista????

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kovin uudelta ei vaikuta näkökulma siitä, että asiaan tulisi lisäselvitystä Gutafssonin perhettä kuulemalla, onhan Nilsiä jo asian osalta kuultu ja kuulusteltu saamatta asiaan todellisen surmaajan osalta muuta tietoa kuin hypnoosissa antamansa kuvaus surmaajasta.

Tuo lärvi oli Rikos-lehden kannessa n:o 8 vuonna 1994, otsikkona 'Bodom-järven kolmoissurma selviää - surmaaja Arska'.

Ei vain ole selvinnyt eikä yhtäkään Arskaa Suomessa ole pidätetty erittäin todennäköisin syin.

BTW: mukavaa, kun liitit tuon alailmaisusi, sano susi, kun lammasta pusi.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Wagner kirjoitti: Tuo lärvi oli Rikos-lehden kannessa n:o 8 vuonna 1994, otsikkona 'Bodom-järven kolmoissurma selviää - surmaaja Arska'.
Jos tyyppi on joskus sen sulle tunnustanut esim päissään tai selvinpäin, niin ei se vielä ole mikään vahva todiste. Herää! Eikö riittänyt, kun jos kerran tuli käräjillä pataan?
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Minulla ei ole ollut mitään osuutta tuohon Rikos-lehden artikkeliin.
En myöskään ole ottanut asian osalta 'pataan' yhtään mitään.

On yksin tutkivan viranomaisen asia arvioida syyllisyyttä, siihen en puutu.

Tosin olen KRP:lle itsekin tehnyt aikanaan 1995-1996 ilmoituksen erään tahon osalta,
joka on minullekin myöntänyt surmanneensa nuo retkeilijät Bodomilla 1960.

Mainitun, Rikos-lehden kannessa ollut, hypnoosissa Gustafssonilta saatu naamakuvansa
on tuolloin ilmoituksensa mukaan Bodomille mukana olleen Riston mukaan ollut Arska.

Yli vuosikymmenen kestäneen nettikeskustelun osalta Bodomin kolmoissurmista olen
saanut runsaasti palautetta yksityisviesteinä erään Arskan mahdollisen osallisuuden
osalta surmiin ja myös jonkinasteista selvitystä siitä, miksi poliisi ei häneen ole kajonnut.

Itselleni henkilökohtaisesti tuo tappajaksi epäilemäni taho on myöntänyt lukusia surmia
kuten osalle muitakin asiamiehiään 1990-luvulla ja sen jälkeen.

Epäilyni perustuu paitsi tunnustuksiinsa myös esittämiinsä trofeisiin eri edustajilleen eli
lukkojen takana pitämäänsä kassia, missä oli ollut erikokoisia naisten kenkiä, huiveja,
nahkajakkujen 60-70-tyylisiä ripsuasusteita, pyyhkeitä, alkkareita ym. sälää.

Käsialansa vastaa yhdysvalloissa pitkään jahdattua Zodiac-murhaajaa, englantinsa on
marine-tyylistä, kertoi joutuneensa 1960 erittäin pahoihin vaikeuksiin väkivaltaisuutensa
takia ja sen vuoksi muuttaneensa isosiskonsa luokse Kaliforniaan 'vaihto-oppilaaksi'.

Palasi kuitenkin Suomeen ilmeisesti joskus 1970-luvun loppupuolella.

Omat havaintoni epäilyksistä Zodiac-yhteläisyyksiensä osalta ovat ne, että
käsialansa ovat samoja ja tuntemani Arska käytti samaa lopetusmerkkiä kuin
Zodiac kaikissa sommittelemissaan lausumissa, jossa itse ja myös muut tahot
häntä eri oikeusriidoissaan 1990 alkaen avustivat.

Kun miljonääri-isänsä vuosia sitten kuoli melkoisena eurooppalaisena mogulina
ja neuvoksena, jäi ilmeisesti perintönä Arskalle sen verran, ettei kukaan enää
asiaa viitsi/voi/halua tutkia osaltaan kontra tunnustamansa Bodomin ja muut
surmat.

Korruptio on ikuista, koirat haukkuvat, karavaani kulkee, Aasit sen mukana.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:Minulla ei ole ollut mitään osuutta tuohon Rikos-lehden artikkeliin.
En myöskään ole ottanut asian osalta 'pataan' yhtään mitään.

.
Se artikkeli kertoo Oulunkylän Arskasta. Eikös se ollut aivan eri henkilö kuin se Arska, jonka kanssa sinä käräjöit? :roll:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

yövuoro kirjoitti:Toverit , miksi meidän näin erota täytyi. Kuolinilmoituksessa.

Erikoinen ilmaisu. Toverit, aatteellinen ilmaisu, täytyi erota, miksi näin ?
Tuo on muuten erittäin mielenkiintoinen huomio. Olisi todella mielenkiintoista tietää, oliko yksi, tai jopa useampi uhreista punaisen aatteen kannattaja.

Vaikkakin seuraavat asiat ovat pelkkää spekulaatiota, niin joitain yhtäläisyyksiä vasemmistolaisuuden ja Bodom-surmien välille voisi pienellä mielikuvituksella kehitellä: kommunistisen aatteen miehellä ja Hans Assmannin kaverilla R**** Järvisellä (ehkä sama henkilö, kuin Hansin avustaja "Antti") oli erään Espoossa murhien aikaan asuneen Björklund-nimisen perheen sukulaisen mukaan yhteys Irmeliin. Tämän henkilön mukaan Irmeli toimi lapsenvahtina tässä saman sukunimen omaavassa perheessä, joka taas asui Järvisen taloudessa.

Aikalaiset varmasti muistavat "DDR-talon" Roihuvuoressa. Irmelin on sanottu käyneen lapsenvahtina joko naapurissa, tai jopa "DDR-talossa". Entä jos koko telttailijaporukka olikin punaisia ja he tunsivat jopa Hans Assmannin? Mitä jos murhaajat olivatkin Assmann ja Järvinen ja NG muistaa tämän, mutta ei kerro totuutta? Tämä voisi selittää sen, miksi NG ei muista mitään muuta, kuin olevansa syytön.

Asser Stenbäckin suorittamasta NG:n hypnoosista ei ole koskaan kerrottu kaikkea tietoa julkisuuteen. Entä jos NG kertoikin paljon enemmän, kuin mitä julkisuuteen on kerrottu, mahdollisesti jopa tekijän/tekijöiden nimet ja jotain muita arkaluonteisia asioita? Sitten Stenbäck on jättänyt asioita kertomatta julkisuuteen ylempien tahojen käskystä. Hänhän oli vielä 90-vuotiaana varma nimenomaan Assmannin syyllisyydestä. Tämä saattaisi tukea tätä aiemmin muidenkin puolesta esitettyä teoriaa. Miksi hän oli niin varma? Ihan kuin hän olisi tiennyt jotain, mitä me emme tiedä. Ei hän mikään epäpätevä hypnotisoija ollut homovastaisuudestaan huolimatta.

Nuo kaikki edellämainitut asiat ovat pelkkää spekulaatiota, mutta ketjun otsikkokin on nimeltään "Uusia näkökulmia" ja niitähän nuo juuri ovat. Itselleni en ota noista kredittiä, sillä nuo ovat jo aiemmin eräiden toimesta esitetty. Ainoastaan jotain lisäsin itse.
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Jospa Nisse, lintupojat ja Olavi olivatkin partiolaisia? Partiolaisten ja pioneerien ero toiminnassa ei ole kovin suuri. DDR tuskin värväsi partiolaisia, joten jospa Länsi-Saksan agenteilla oli sormensa pelissä?
Tuli vain mieleen tällainen uusi näkökulma Bodomiin, koska sellaisia tässä pyydettiin.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Villi arvaus
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Tammi 05, 2014 12:25 am

Re: Uusia näkökulmia Bodomiin

Viesti Kirjoittaja Villi arvaus »

Olen monta vuotta lukenut palstaa ja nyt päätin jo kirjautua kirjoittaakin jotain :lol: . Sain kirjoitettua pitkän viestin, mutta se häipyi ennen lähettämistä, joten kirjoitan uudelleen ja tällä kertaa ensin asiakirjapohjalle…

Olen kuullut/lukenut Bodomista aikoinaan ja varmaankin ensimmäistä kertaa lapsuudessa tai nuoruudessa. En ole koskaan asunut lähimaillakaan enkä edes syntynyt vielä tapahtumien aikaan, mutta jollain tavalla murheellinen tapahtuma on omaan maailmaani hieman vaikuttanut. Lapsuusperheeni kanssa oli tapana telttailla kesäisin 70-luvulla ja tuolloin inhosin telttailua ja samalla pelkäsin juurikin Bodomin tapahtumien vuoksi. Muistan kuinka pienenä katsoin ennen nukahtamista oranssia telttakangasta, kuulostelin mahdollisia lähestyviä askelia, pelkäsin näkeväni varjoja telttakangasta vasten, huh :shock: ! Sanomattakin on selvää etten ole sen jälkeen telttaillut.

Olin varmaan liki aikuinen kun myös äitini kertoi Bodomista liittyen Hans Assmanniin ja hänenkin kertomansa ajatukset ja tiedot perustuvat kirjoihin ja mediassa olleisiin tietoihin. Nuorempana monet asiat kokee ja mieltää eri tavalla, pinnallisemmin kuin vanhempana, jolloin mielestäni asiat kokee syvemmin ja ymmärtää laajemmin. Joihinkin asioihin palaa miettien niitä syvällisemmin kuin nuorempana, jolloin oma elämänkokemus ja ajatusmaailma on vielä viattoman nuoren ja vasta kypsymässä.

Muutaman lähipäivän aikana luin tänne asiasta kirjoitettuja viestejä ja koska viestejä on niin hirvittävän paljon en varmaan lukenut noista kuin hyvin pienen osan. Kaikki ajatukseni perustuvat siis siihen mitä palstan kautta olen lukenut, muutamaan asiaan liittyvään kirjaan, jotka olen joskus vuosia sitten lukenut sekä muutamaan TV-ohjelmaan tai irrallisiin tietoihin netin maailmasta. sanomattakin on selvää, että osa voi olla väärää tietoa. Mikä tällaisissa asioissa kiinnostaa? Varmaan sama kuin monia muitakin eli ongelman ratkaisu ja selityksen löytäminen, oivaltaminen tai ainakin yritystä siihen suuntaan.

Kun luin palstaa Bodomiin liittyen mietin kuinka tapahtumasta ja siihen liittyvistä asioista ei saa mitenkään kokonaista palapelin kuvaa sillä aina puuttuu jokin palanen tai jokin palanen on väärä. En saa yhtä tai useampaa ehdokasta tekijäksi/tekijöiksi, sillä aina on jokin ”mutta”.

Ellei tietäisi murheellisen tapahtuman olevan totta niin luulisi lukevan jotain keskustelua vanhasta dekkarista sillä niin paljon epäselvyyttä, epäjohdonmukaisuutta, outoutta, tapahtumia, silminnäkijöitä, epäiltyjä, agentteja tai agenteiksi mainittuja, luonnehäiriöisiä ym. juttuun liittyy. Kenestäkään ei todellakaan aukottomasti saa tekijää tai tekijöitä eikä asiaa helpota kulunut aika, aikansa tutkimusmenetelmien puutteellisuus verrattuna nykypäivään, tutkinnassa tapahtuneet virheet ja eri aikakausi sillä aika oli kuitenkin eri kuin nykyään, vaikka ihminen pohjimmiltaan onkin samanlainen yksilöllisin eroin.

Minulla ei ole ollut pohjana ennen viestien lukemista oikeuden asiakirjoja, joten mietintää haittaa se mikä on lukemastani jonkun olettamaa ja mikä faktatietoa. Osa kuvista, kartoista ja asiakirjoista on linkkien takaa palveluista poistunut, joten ne eivät olleet luettavissa. Toki jostain noita asiakirjoja saisi luettaviksi varmaankin ja osa linkkien takaa toki löytyy, mutta vaikka ne olisivatkin pohjana viestien lukemiselle niin kukaanhan ei tänne valan tehneenä kirjoittele, joten koskaan ei voi aukottomasti tietää mikä on oletusta, toisen käden tietoa ja mikä faktaa. Onko täyttä faktaa kenelläkään, jos tarkkoja ollaan.

Huomasin kuinka varmaan kaikki mahdolliset teoriat ja olettamukset on joku jo kirjoittanut, joten en niitä toista vaikka ne olisivatkin lähellä omaa käsitystäni. Jotain omia pohdintoja ihmismielestä ja toimintatavoista. ihmisluonteista sekä reagoinneista eri tilanteissa voisin pohtia, mutta aina on se muuttuja, joka ei selviä kuin vasta kulloinkin nimenomaisessa tilanteessa ja juurikin samana aikana, joten aukotonta vastausta tuskin koskaan löytyy senkään kautta saatika, että olisin edes sen alan asiantuntija.

Tuonko mitään uutta viestilläni joku jo varmaan ihmettelee? On eräs asia joka jäi minua mietityttämään ja en tiedä onko siihen joku jo viitannut kun en ole kaikkia viestejä tai edes puolta niistä lukenut. Kommentoikaa mitä olette mieltä eli luin jonkun kirjoittajan viestin (ikäväkseni en kirjoittajan nimimerkkiä mieleeni painanut), jossa hän kertoi kuinka Mäen (veli?) oli haudannut Mäen verisen ja runsaasti hiuksia sisältäneen huovan maahan sillä sitä ei (voinut?) polttaa. Oliko tuota edes tutkittu aikoinaan tarkemmin ja oliko saatu mitään oleellista selville?

Voisiko olla niin, että huopa olisi kenties haudattu muovipussissa ja ellei hautaamispaikkaan ole sen jälkeen kajottu sen voisi tutkia. Ymmärtääkseni hiukset säilyvät aika hyvin tosin ei niin hyvin kuin luut ja hampaat, mutta olisiko kenties jotain jäännettä olisi vielä löydettävissä ja tutkittavissa nykyisin menetelmin.

Antaisiko se uutta tietoa tapahtumista, sillä tuskin tytöt ovat toisiaan tai poikia huovan päällä retkellä parturoineet, joten hiukset ovat olleet revittyjä. Oleellistahan on kenen hiukset ovat olleet ja onko seassa jonkun muunkin hiuksia? Kuka on puolustanut itseään tai jotain toista? Myös hiuksista on DNA löydettävissä eli revittäessä yleensä hius lähtee irti juurineen.

En ole alan asiantuntija ja kysymykseni saattaa olla tyhmä ja naiivi, mutta esitänpä sen kuitenkin ja ampukaa se alas, jos siltä kuulostaa :mrgreen: .

Kiitos muuten teille ”aikalaisille” kirjoituksistanne sillä niiden kautta viestit ovat saaneet ”lihaa luitten ympärille” ja tehneet asia mielenkiintoisemmaksi.
Vastaa Viestiin