Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

awa kirjoitti:
To Loka 28, 2021 10:55 pm
......
Ei tarvittu mitään näkyvää aivoruhjetta, tuntien saati neljän päivän tajuttomuutta tai muistamattomuutta. Gustafsson juttelee ja saa jutella mitä sattuu vaikka on syytön. Hän voi olla luonnostaan "muistamaton". Se on todettu jo vuonna -60 hieman toisin sanoin Bodomin mysteeriossa.
......
Tarkenna hieman, että mitä tämä luonnostaan muistamaton tarkoittaa?

Mielestäni Gustafsson muistaa ihan jäätävän tarkasti tupakka-askien merkin, juodut wiinakset, mitkä hän tarkentaa ja sekoitukset korjaa hetken mietittyään, kalastajat kaloineen ja tarkasti vielä sen, että niillä oli matoja jne...

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Sillä Siwa. En ehdi juuri nyt paneutumaan Tenovuon huikeisiin todistuksiin, jotka ratkaisevasti tukivat Öhmanin Ja Hirvensalon näkemyksiä Gustafssonilla mahdollisesti olleesta muistiaukosta.
Viimeksi muokannut LexVeritas, To Loka 28, 2021 11:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:20 pm
Sillä Siwa. En ehdi juuri nyt paneutumaan Tenovuon huikeisiin todistuksiin, jotka ratkaisevasti tukivat Öhmanin Ja Hirvensalon näkemyksiä mahdollisesta muistiaukosta.
On kiireitä? Tenovuon huikeisiin todistuksiin kannatta todellakin perehtyä selvinpäin ja mielellään silloin kun ammattitaito riittää ymmärtämään ja erottamaan höpötyksen asiatekstistä.

.. ja Sillä Siwa!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ahaa. Pitää kiirettä, kun lupasin selvittää Ulvilan häkenauhan sisällön ennen vuorokauden vaihtumista, olen vasta Vittikössä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mitä tajunnantilan tasoon tulee, niin ehdotan, että teemme kompromissin ja sovimme sen olleen ei hyvin alhainen, vaan kevyesti alhaista alhaisempi
Kirjoitin minä.
Mitään kompromisseja ei ole...
Vastasi awa.

"Gustafssonin tajunnantaso oli ollut alentunut ja hän oli ollut hieman ylemmällä tasolla kuin täysin tajuton."

Kirjattiin emeritusprofessori, ent. amanuenssi Ilmo Hassisen todistus käräjäoikeuden tuomiolauselmaan.

Pidämme siten totuutena virallisen totuuden. Sopii minulle.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Se, että todistajana oikeudessa oli Gustafssonia hoitanut amanuenssi, ei kerro siitä kuinka monta muuta lääkäriä osallistui tämän hoitoon. Amanuenssi lienee ollut lääkäreistä nuorimmasta päästä ja siten elossa vielä oikeudenkäynnin aikaan.

Amanuenssin ammattitaitoa ei myöskään ole mielestäni syytä kyseenalaistaa, Bodomin murhien aikaan eikä varsinkaan myöhemmin, kun ammattikokemusta on tullut entisestään lisää. Ja en todellakaan usko, että olisi hoitanut Gustafssonia yksin ja omatoimisesti.

Aika hassuille jengoille oli tutkinta mennyt, kun se, ettei väkivallasta jäänyt pysyviä aivovaurioita, on jotenkin raskauttava tekijä. Uhrilla on tietenkin käynyt melkoinen tuuri, jos aivot ovat säästyneet vailla pysyviä vammoja vaikka leukaluut, poski ja ohimo on murtunut. On voinut olla milleistä kiinni ettei murhassa tullut neljättä kuolonuhria.

Niin moni asia osoittaa ulkopuoliseen tekijään. Ehkä joku päivä saadaan vielä tunnistettua mällin heittäjäkin. Mällin omistaja lienee hyvin vahvoilla murhaajaehdokkaaksi.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Awa vetoaa vakavan tai keskivaikean aivovamman todennettavuuteen jälkeen päin.

Totuus ei suinkaan ole niin yksinkertainen. Ei Gustafssonin tapauksessa eikä yleisellä tasolla. Eikä etenkään solutasolla.

Minun ei tarvitse yrittää aivopestä ketään hänen laillaan.

Suosittelen totuudesta kiinnostuneita tutustumaan neurologian erikoislääkäri ja neurotraumatologian professori Olli Tenovuon antamaan todistukseen, josta löytyy tiivistelmä täältä, sivu 24:

https://yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/ ... tuomio.pdf
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Pe Loka 29, 2021 4:21 pm
Awa vetoaa vakavan tai keskivaikean aivovamman todennettavuuteen jälkeen päin.

Totuus ei suinkaan ole niin yksinkertainen. Ei Gustafssonin tapauksessa eikä yleisellä tasolla. Eikä etenkään solutasolla.

Minun ei tarvitse yrittää aivopestä ketään hänen laillaan.

Suosittelen totuudesta kiinnostuneita tutustumaan neurologian erikoislääkäri ja neurotraumatologian professori Olli Tenovuon antamaan todistukseen, josta löytyy tiivistelmä täältä, sivu 24:

https://yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/ ... tuomio.pdf
Laita minulle ne kohdat Tenovuon esitelmästä missä hän puhuu aivoruhjeesta tai aivoruhjetasoistesta vammasta. Noin nopeasti lukien minä en niitä löydä.

Olen aina sanout, että neurologi - dementia- ja alzheimer -tautien asiantuntija Olli Tenovuo puhuu yleisessä esitelmässään jotakuinkin asiaa aivovammoista, mutta se ei liity Nils Gustafssoniin ja Bodomin murhiin millään tavalla!

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Hermione kirjoitti:
Pe Loka 29, 2021 3:32 pm
Aika hassuille jengoille oli tutkinta mennyt, kun se, ettei väkivallasta jäänyt pysyviä aivovaurioita, on jotenkin raskauttava tekijä. Uhrilla on tietenkin käynyt melkoinen tuuri, jos aivot ovat säästyneet vailla pysyviä vammoja vaikka leukaluut, poski ja ohimo on murtunut. On voinut olla milleistä kiinni ettei murhassa tullut neljättä kuolonuhria.

Niin moni asia osoittaa ulkopuoliseen tekijään. Ehkä joku päivä saadaan vielä tunnistettua mällin heittäjäkin. Mällin omistaja lienee hyvin vahvoilla murhaajaehdokkaaksi.
Ei toki pelkästään se ettei vammoja juurikaan tullut vaan paljon enemmän jäi seliteltävää. Oltiin väärässä paikassa ilman torjuntavammoja (tekovälineet käsissään). Toki siihenkin löytyi sitten tai yritettiin löytää joku raahausselitys jos menisi läpi. Kuten "puukkoa tuli niin pirusti" ja "11 reikää päässä" ja "puoli päätä tohjona" aikanaan ainakin jo menivät läpi.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/10740 ... ntavammoja

Ulkopuolista ei todista mikään, mällit ovat liinassa vanhoja ennen tämän seurueen paikalle tuloa ja mällien heitto ei liity tähän tapahtumaan muuten kuin ehkä osin motiivina. Koska kaikki viha lähes kohdistui yhteen tyttöön (jota täysin ulkopuolinen ei olisi voinut tuntea ja vihata).

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Koska kaikki viha lähes kohdistui yhteen tyttöön (jota täysin ulkopuolinen ei olisi voinut tuntea ja vihata)
Tämä viisaus pitäisi ripustaa rikosmuseon seinälle kultaisin kehyksin.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Siirrän tämän tänne vammakeskustelun puolelle, koska tässä tulee ilmi vammoihin liittyviä tiedettyjä tosiasioita.

awa kirjoitti:
La Loka 30, 2021 8:43 pm
LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 7:53 pm

Lintupoikien näköhavainnoista ruumiiden löytöhetkeen ei ole muuttunut muu, kuin että Gustafsson miltei mutta ei-täysin tajuttomana, on kuluneiden 5 tunnin aikana kääntynyt 90 astetta makuullaan polun suuntaisesti.

En pitäisi sellaista viiden tunnin aikana tapahtunutta käännähdystä mitenkään merkityksellisenä enkä etenkään ihmeellisenä keneltäkään miltei-tajuttomalta, jonka vain hieman täysin tajuttoman yläpuolella ollut tajunnantaso on luotettavasti todistettu.
No missäs se on luotettavasti todistettu?

Tässä nyt tullaan siihen mahdottomuuteen, että aika minkä Gustafsson on ollut tajunnantaso hyvin vahvasti alentuneena, mikä nicci LexVeritasin mukaan luotettavasti todistettukin, on silminnäkijöiden havaintojen mukaan 5 tuntia. Tosin lintupojat ei kuulleet mitään uikutusta teltalta, eli Gustafsson on ollut ihan hiljaa tuossa vaiheessa jos teltalla makoili. Murhat olivat kuitenkin tapahtuneet jo todennäköisesti tunteja ennen lintupoikienkin tuloa.

Mikä on se vamma mikä pitää tajuttomana noin pitkään?
Gustafsson on eri määritelmien ja silminnäkijöiden mukaan tajuton ja ei tajuton tunteja - oma veikkaus on 8 (kahdeksan) tuntia. Gustafssonin muisti palasi vasta vuorokausien pästä tarkkarajaisena, joka hänen kertoman mukaan päättyy siihen kun mentiin mukkumaan.

Tuulikin aivovammat ovat sen kaltaiset, että ne selittävät tuntien tajuttomuuden ja vuorokausien muistamattomuuden, mutta niissä vammoissa on se jäätävä totuus, että noilla vammoilla ei ilman hoitoa selviä hengissä kuin korkeintaan muutaman tunnin ja niistä vammoista jää pysyvä jälki aivoihin. Tuulikki kuoli, muuta ilmeisesti ei kuollut heti, vaan tuntien kuluessa.

Niin missä se on se Gustafssonin aivovamma?


Voin kertoa oman arvauksen, että mikäli Tuukikki olisi saanut apua riittävän nopesti ja selvinntyt, hän ei muistaisi koko illasta yhtään mitään.
Viimeksi muokannut awa, La Loka 30, 2021 10:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Niin missä se on se Gustafssonin aivovamma?
Päässä. Toivottavasti ei ole enää.

Onko joku lääketieteen edustajista todistanut Gustafssonin olleen tajuton?

Hänhän ei ollut, todistetusti hän oli vain melkein tajuton.

Miksi Gustafssonilla täytyisi olla vaikea tai keskivaikea aivovamma ollakseen syytön?
Viimeksi muokannut LexVeritas, La Loka 30, 2021 10:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 10:26 pm
Niin missä se on se Gustafssonin aivovamma?
Päässä. Oli, toivottavasti ei ole enää.

Onko joku lääketieteen edustajista väittänyt Gustafssonin olleen tajuton?

Hänhän ei todistetusti ole ollut täysin tajuton.

Miksi hänellä tulisi olla vakava tai keskivaikea aivovamma ollakseen syytön?
Niin, oliko Gustafsson tajuissaan vai tajuton?

Noilla vammoilla nykyihminen on täysin tajuissaan ja toimintakykyinen, jotkut jopa ryyppää vielä muutaman päivän ja sitten hakeutuu hoitoon kun leukaan koskee.
Viimeksi muokannut awa, La Loka 30, 2021 10:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Gustafsson ei selvästikään ole ollut läheskään täysintoimintakykyinen, koska hänen tajunnantasonsa on todistetusti ollut vain hieman täyden tajuttomuuden yläpuolella. Arvioisin, että hänen toimintakykynsä on ollut todella huono, vaikkei hän ollutkaan täysin tajuton.
Viimeksi muokannut LexVeritas, La Loka 30, 2021 10:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
La Loka 30, 2021 10:33 pm
Gustafsson ei selvästikään ole ollut toimintakykyinen, koska hänen tajunnantasonsa on todistetusti ollut vain hieman täyden tajuttomuuden yläpuolella.
Ei Gustafsson niin paljon poikkea nykyihmisitä.

Vastaa Viestiin