Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:On todella valitettavaa, etteivät muutamat tänne kirjoittavat ymmärrä mitä void-jälki oikein tarkoittaa ja miten se jälki muotoutuu.

Uskon kyllä, että Sariola on tainnut sen void-jäljen syntymekanismin jo oppia, mutta ei kehtaa myöntää sitä, kuten ei niitä monia virheitään ja virheellisisiä kirjoituksia, joita on tänne vuosien saatossa rustannut.

Ei muuten ymmärtänyt Espoon pahamainen käräjäoikeuskaan sitä tärkeyttä, jota olisi pitänyt tuota Void-jälkeä kohtaan tuntea.

Se paha paha virhe tapahtui täysin lautamies osaston tietämättömyyden takia, samaten, kuin tapahtui oikeudessa vammakeskustelussa, jossa Tenovuo vei maallikoita kuin mätää kukkokasaa kaatopaikalla!

Joskus vaan asiantuntijat eivät osaa selittää tutkimuksiaan sillä tavalla yksinkertaisesti, että maallikkokin ymmärtäisi mistä on kyse ja siinä on ollut syyttäjäpuolella suuri moka, kun on antanut näin tapahtua, kenties hekään eivät täysin ymmärtäneet, mistä oli kyse?

TM:n pisaroita on joka puolella Void-alueen ympärillä. Mikäli siinä olisi ollut kenkä, siis vain ja ainoastaan kenkä, niin tuo yhtälö täyttyisi. Jos siihen kenkään laittaa jalan niin miten on selitettävissä TM:n pisarointi ympäri kenkää? Jalka itsessään aiheuttaa jo valtavan Void-alueen. Aika epätodennäköistä että TM olisi kiertänyt NG:tä ja saanut samalla iskuja ja vielä siten että NG:N toinen jalka olisi pysynyt kiinni telttakankaassa.
Itse olen kallistunut sen puolelle että Voidin on aiheuttanut ihan joku muu esine, muodoltaan sellainen että pisarat ovat ylhäältä päin päässeet laskeutumaan alueen ympärille.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Niinhän niitä Tuulikin päästä lentäneitä pisaroita oli void-kuvion ympärillä. Ja olihan niitä pisaroita lentänyt kakkos-sivulla aina kolmanteen osioon saakka. Void-kuvion yläpuolella ns. harjan puoleisella osalla pisaroita oli tiheässä, void-kuvion reunoilla ja sen alapuolella tiheys sen sijaan harveni.

Tehdyssä verijälkitutkimuksessa, ei nähty estettä sille, ettikö kenkä olisi voinut olla sellainen este, joka on aiheuttanut tämän verettömän alueen/kuvion voidin keskelle. Itse näkisin, että jalka taipuu hyvinkin nilkasta, eikä säären kuin myös polvenkaan ole tarvinnut olla, kengän kanssa samassa linjassa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Niin, mitä alempaa roiskeet tulevat, sitä vähemmän nilkka tai jalka vaikuttavat estävästi veriroiskeisiin. Jos veriroiskeet tulevat edestä tai etuviistosta ja alhaalta, kengässä oleva jalka/nilkka ei juurikaan estä roiskeita pääsemästä kengän jättämän void -alueen taakse. Tuollaisen nuoren pojan nilkka on edestä katsoen noin 5-7 cm leveä.

Tähän kun lisätään vielä se, että kenkä ja kengän mukana myös jalka ovat olleet hienoisessa liikkeessä, teoria kengässä olevasta jalasta ja jalan/nilkan aiheuttamasta "void -varjosta" jää häilyväksi käsitteeksi, koska iskuja eli roiskeiden lähteitä oli ainakin kaksi.

Todettakoon vielä, että en todellakaan usko, että veriroiskeiden olisi pitänyt "piirtää" telttakankaaseen "Sariolamainen" spraymaalauksen kaltainen kuva kengänpohjasta ja kenkään sijoittuvasta jalasta, joka uppoaa kenkään muodostaen kankaaseen täydellisen jalka-kenkä void -jäljen. Ja kun en usko tuohon, niin epäilen, että Gustafssonin kenkä on ollut tuo este joka on aiheuttanut Gustafssonin kengän verijälkiin yhtenevästi sopivan veriroiskeiden muodostaman void -jäljen telttakankaan pinnalle.

Iskuja Tuulikkiin on vain kaksi (jos olen oikein ymmärtänyt), jos roiskeparveen yhtenevät verijäljet ovat syntyneet Gustafssonin kenkiin niin, että kengät ovat ollet siististi riisuttuna teltan päätyyn, on se jonkin lainen ihme. Telttakankaan yli olisi lentänyt toisiinsa yhtenvät, mutta erilliset veriroiskeet - jotka olisivat laskeutuneet kahteen eri paikkaan.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää, että Tuulikin päähän oli kohdistunut kaksi iskua, ja se kolmas murtumalinja kalloon oli syntynyt jommasta kummasta , näistä kahdesta iskusta. Tärkein seikka on mielestäni se, että nämä pisarat voidin yläpuolella ja NGn kenkien roiskeet olivat, tieheydeltään, muodoltaan ja kooltaan samaa roikeperhettä. Jos kengät olisivat olleet suuaukon edutalla, mihin NG kertoi ne jättäneensä, niin silloin roiskeet kengissä olisivat, suurempia kooltaan ja muodoltaan myöskin suipompia.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Misri kirjoitti:^ Näin minäkin olen antanut itseni ymmärtää, että Tuulikin päähän oli kohdistunut kaksi iskua, ja se kolmas murtumalinja kalloon oli syntynyt jommasta kummasta , näistä kahdesta iskusta. Tärkein seikka on mielestäni se, että nämä pisarat voidin yläpuolella ja NGn kenkien roiskeet olivat, tieheydeltään, muodoltaan ja kooltaan samaa roikeperhettä. Jos kengät olisivat olleet suuaukon edutalla, mihin NG kertoi ne jättäneensä, niin silloin roiskeet kengissä olisivat, suurempia kooltaan ja muodoltaan myöskin suipompia.
Mielestäni on selvää että kengät ovat olleet tuolloin jalassa ja lähellä Tuulikkia, mutta Void-aluetta ne eivät ole aiheuttaneet.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Joo aivan näin, eihän niitä pieniä pyöreitä pisaroita kenkien pintaan olisi tullut, jos ne eivät olisi olleet lähellä veriroiskeiden lähdettä. Tämä ei kaikille kirjoittajille, ole ollut niin selvä asia, vaan kenkien sijaintia on soviteltu ympäri telttaa :) Kiva kuitenkin kuitenkin saada tänne kirjoittaja, joka on perehtynyt näihin teltan verijälkiin. Itse ajattelisin, että ensimmäinen isku on annettu teltan päältä, ja oikea jalka on nimenomaan ollut void-kuviossa. Toinen isku taas, on voitu kohdistaa Tuulikin päähän teltan ulkopuolelta käsin, tai jaloin, kuinka vaan halutaan ajatella :wink: .

boredom
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 02, 2010 5:49 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja boredom »

Tuo kengästä otettu näyte X944/A on aika mielenkiintoinen. Näyte analysoitiin Englannissa ja lausunnon mukaan: "Tästä näytteestä saatiin määritettyä osittainen DNA-tunniste. Mielestäni saatu tulos viittaa siihen, että analysoitu DNA on peräisin useammasta henkilöstä. Tämän olettamuksen valossa Anja Mäkeä ei voida sulkea pois henkilönä, josta osa analysoidusta DNA:sta on peräisin."

Näytteen analysoinut henkilö on siis sitä mieltä, että DNA olisi peräisin useammasta henkilöstä. Mäki olisi yksi näistä henkilöistä. Kenen muun DNA:ta siinä voisi olla? Voisiko NG olla mahdollinen? Hänenkin alleeleista moni käy yhteen tuon näytteeen kanssa. Siis laskinko oikein, että Mäellä 9 ja NGlla 8? Kuinka kattavasti noiden näytteiden täytyy sopia yhteen, jotta voidaan alkaa puhumaan, että "X:ää ei voida sulkea pois"? Millä perusteilla tai logiikalla Mäkeä ei voida sulkea pois, mutta NGhen ei oteta mitään kantaa? Nyt voi joku harjaantunut spesialisti vähän neuvoa. Olen aika alussa tähän DNA-puoleen perehtymisessä, joten noloja huteja voi tulla.

---

Toisessa ketjussa epäiltiin, että näytteestä (ei tyynyliina) löytynyt "vieras alleeli" olisi peräisin ulkop. tekijältä. Nämä vieraat alleelit selittyisivät kuitenkin sillä, että ne ovat näitä uhrien näytteissä määrittelemättömiksi jääneitä alleeleja. D16/14 on ilmeisesti Björklundilta peräisin. Björklundin D16 geeniä ei voi päätellä mistään näytteestä. Boismanilta jäi myös määrittelemättä D16, mutta se voidaan päätellä toisesta näytteestä. Näin jäljelle jää vain Björklund.

---

Näyte BO1/BKA on jäänyt myös sikäli avoimeksi, että NGtä ei voida varmuudella sulkea pois jäljen jättäjänä. Siis "veriroiskeita I- ja II-sivun sauman vieressä, I-sivun puolella".
"... olosuhteet näyttävät melko vakuuttavasti puhuvan hänen syyllisyyttään vastaan."
Bodomin mysterio (1960)

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Koska surmaajia oli todennäköisesti kaksi ja molemmilla on ollut lainaamansa kengät jaloissaan ollessaan surmapaikalla ja sieltä lähtiessään, on omat kengät kai otettu käyttöön vasta kun on havaittu pöllityt kengät verisiksi, jolloin niistä on luovuttu kätkemällä ne silloisen kärrypolun eri puolille.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

pete mafia
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 10:55 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pete mafia »

No niin. Vasta kirjautuneena mutta paljon seuranneenna tätä keskustelua puolueetomalta kantilta, niin ehdotus... Josko nilsin puolustajat vs toisin ajattelijat vaihtaisivat ympäri ämpäri kantaansa ja vaihtaisivat toistensa rooliin ja puolustaisivat siltä näkökantilta. Siis että esim. Hessu ja awa että syytön ynm ja Konsta ynm muut että syyllinen. Toisiko jotain uutta?

pete mafia
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 10:55 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pete mafia »

No ei ehkä täysin puolueeton.. Asia ei ehkä tähän sivustolle kuulu, mutta jäänyt vaivaaman se että miksi Sb ja Ib saanut pahimmat tärskyt.... Varsinkin Sb kohdalla täsmä iskuja kuten Ib myös. Jos joku hirvitys olisi teltta kankaan läpi hulluna riehunut niin eiköstä vammoja pitäisi olla siellä sun täällä ympäri kehoa..?!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

pete mafia kirjoitti:No niin. Vasta kirjautuneena mutta paljon seuranneenna tätä keskustelua puolueetomalta kantilta, niin ehdotus... Josko nilsin puolustajat vs toisin ajattelijat vaihtaisivat ympäri ämpäri kantaansa ja vaihtaisivat toistensa rooliin ja puolustaisivat siltä näkökantilta.
Sinä pete mafia (vasta kirjautuneena) et varmasti tiedä sitä, että minä olen joskus miettinyt asioita toisinkin. Olet kertomasi mukaan seurannut keskustelua konstailematta paljonkin. Kerrot olevasi puolueeton, sitä avostan paljon. Kaikki jääkin Sinun oman ymmärryksen varaan, kuinka paljon tai keskimäärin tiedät vammoista ja lisäksi ymmärrätkö todennäköisyyksistä riittävästi - ja toivon, että ymmärrät matematiikasta yleensäkin??

Täällä on nähty - matemaattisesti keskinkertainen ihminen, joka ei ole ymmärtänyt helpohkoakaan matemaattista tehtävää, ja tämä matemaattisesti lahjaton "toveri" luulee olevansa kykyjen puolesta toisten yläpuolella ja on siinä mielessä säälittävä.Tämän kaltaisessa arvionissa tuon kaltainen puutos ymmärryksessä on mielestäni merkittävä.

Pete mafia - tuota viestiäsi lukiessani mieleeni tuli se fakta, että kaikki ne, jotka ovat 2004 oikeudenkäynnin jälkeen, ja sen myötä, saaneet oikeaa tietoa, ovat puolta vaihtaneet (jos nyt tuota termiä halutaan käyttää) aikaisemmista keskusteluista - eli roolien vaihto on ymmärtävien ihmisten osalta tapahtunut. Se ei mielestäni ole ollenkaan väärin, että ymmärtää asioiden oikean laidan. Niin - keskustelua on käyty vuosia ennen poliisin uudelleen tutkintaa 2003. Silloin keskustelu ja asioiden pyörittely oli hieman erilaista konstailua.

Niin - ja tähän loppuun sekin, että niissä kengissä taisi olla vain leriläisten sormenjälkiä??

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Awa , pistä nyt jo Awattareksi se lupaamasi omanäköisesi kalanpää, niin voisin signaustani säätää ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Niin, mitä kengät kertovat?

Täällä on väitetty, että kengän sisällä on ollut jalka, ja kengän sisäpuolelle ei ole päässyt lentämään veripisaroita.
Tämä on väärin, sillä kengän sisällä olleista tahroista on löydetty ja verta ja saatu epätäydellinen DNA. Verta on siis ollut myös kengän sisällä.

On väitetty, että Void-alue on nimenomaan kengän aiheuttama.
ETP:n asiantuntija on esittänyt kengille useamman kuin yhden mahdollisen paikan, eikä hän ole sanonut varmuudella, että void-alue olisi kengän aiheuttama. Void-alue ei ole kengän muotoinen, kuten sen pitäisi olla, jos esteenä on ollut kenkä. Ainakin kengän kärjen muoto pitäisi erottua kuviosta. Mutta mitä sitä tyhjää - tuo void-alue onkin epämääräisen nelikulmion muotoinen, eikä viittaa kenkään millään tavalla.

On selitetty, että kenkä on ollut liikkeessä, ja siksi tuo jälki on niin epämääräinen.
Jaaha! Että iskijä on nostanut toisen jalkansa ilmaan ja seissyt siis yhdellä jalalla. Ottanut kiinni uhria vasemmalla käödellä raivelista ja iskenyt oikeassa kädessä olevalla kivellä uhria päähän. Samalla on vapaasti ilmassa heiluva jalka aiheuttanut tuon void-alueen. Onpa omituinen ja mitä epämukavin lyöntiasento. Ei vaikuta alkuunkaan todelta. Tuollainen lyöntiasento on erittäin vaikea ja käytännössä suunnilleen mahdoton. Kyllä kivellä lyötäessä molemmat jalat ovat tukevasti maassa 99 prosentin varmuudella. Tuollainen taiteilu yhden jalan varassa ei ole realistinen.

-----------------------------------------------

Niinpä kenkien sijainti teltan pitkän sivun ulkopuolella, lähellä I ja II sivujen kulmaa, on hyvin mahdollinen. Veriroiskeita on lentänyt juuri I ja II sivun kulmaan ja noille kahdelle sivulle. Void-alueen muoto mielestäni itse asiassa sulkee pois sen mahdollisuuden, että sen olisi aiheuttanut kenkä. Sitä ei tiedetä, onko iskuja ollut kaksi vaiko useampia. Hyvin samanlaiset veriroiskeet ovat lentäneet eri iskuista, eikä niitä erota toisistaan Erkkikään. Veripisaroita on ollut eri kokoisia, eikä suinkaan vain 1 mm. Niitä on ollut sekä alle että yli 1 mm:n läpimittaisia. Pitäisi lopettaa puheet siitä, että Void-alueen olisi aiheuttanut nimenomaan ja varmasti kenkä. Nimimerkki "Kukkuu" on tässä oikeassa - void-aluetta ei todennäköisesti aiheuttanut kenkä.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Huomaa kyllä, ettei sinulla Sariola ole mitään käsitystä verijälkitutkimuksesta. Pokkana heität täällä ilmoille älyttömiä teorioitasi, mutta mitä muuta sinulta voi odottaakaan, eihän sinulla ole mitään edellytyksiä tehdä uutta kilpailevaa tutkimusta. Näille sinun omille teorioillesi, ei voi siten antaa mitään arvoa. Lähinnä tulkitsen ne jonkinlaiseksi provokaatioksi.

von Serpentin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 4:59 pm

Re: Mitä kengät kertovat? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja von Serpentin »

Kenties Sariola, sinä olet juuri se "Erkki", joka ei saa enää mistään selvää, sen olen huomannut, kun olen noita kirjoitelmiasi lukenut. Kyllä Misri on aivan oikeassa noine päätelmineen, tai lähempänä totuutta kuin Sariola. Sehän on ilmiselvää, että kenkien sisällä on ollut jalka, sillä muuten verta olisi ollut runsaasti kenkien sisällä ja se kengän paikka on ollut Anjaa lyötäessä juurikin se tetalla sijaitseva void jälki, sekin näyttää todennäköiseltä, koska ne veripisaroiden koot ja suunta kengissä kertovat kengän senhetkisen sijainnin melko tarkkaan, eli ei siinä ole juurikaan virhemarginaalia. Murhaajalla oli Gustafssonin kegät jaloissaan murhatessaan Anja Mäkeä, se on hyvin, hyvin todennäköistä, 99.9 % varmaa.

Vastaa Viestiin