Spekulointia kadonneista tavaroista

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvoisa Konsta.

Kun tuossa kirjoittelet minun mielikuvituksistani, niin miten on omasi laita.

Olisiko kenties havaittavissa pientä epävarmuutta kirjoituksissasi, kun tunnut olevan kaikkia, jopa aivan järjellisiäkin teorioita vastaan.

Sen enempää nauramatta noita väitteitä murhaajien autoista ym. jutusta, laahausjälkineen, niin kyllä tuo oma teoriani on lähempänä totuutta, kuin omasi, vai voitko perustella, miksi kamat eivät olisi voineet olla prätkän satulan alla?

Ota huomioon se, että Nisse tapasi vanhempansa jo murhan jälkeisenä tiistiaina, vaikka hän väittikin olleensa torstaihin saakka tajuton.

Väittipä tuo ihan pokkana, että sai kuulla toveridensa kohtalosta vasta kolmen vikon päästä tapahtuneesta, joka vaikuttaa melkoiselta selitykselta, uskokoon selitykseen kuka haluaa.

Nissen jutut, ne täsä tuntuvat olevan kaikkein ristiriitaisimmat.

En minä sen aikaisia poliiseja mitenkään mollaa, sattuuhan Paavolakin olemaan vanhoja perhetuttujamme, joten ne spekulaatiot ovat ihan tusrhaa.

Sitä sen aikaisten poliisien toimissa kritisoin, että alettiin vetämään yhtä linjaa, joka osoittautui vääräksi, eikä avattu montaa eri tutkintalinjaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Arvoisa Konsta.

Kun tuossa kirjoittelet minun mielikuvituksistani, niin miten on omasi laita.

Olisiko kenties havaittavissa pientä epävarmuutta kirjoituksissasi, kun tunnut olevan kaikkia, jopa aivan järjellisiäkin teorioita vastaan.

Sen enempää nauramatta noita väitteitä murhaajien autoista ym. jutusta, laahausjälkineen,
Ai, teitä onkin sitten kaksi, jotka eivät osaa erottaa "väitteitä" aravauksista ja avoimesta pohdinnasta. Ymmärrän, että on helppo menne ryppyreijän remmiin, onhan siellä varmuus, että oksat pois, mutta älä nyt mene samaan vinoiluun mukaan, ja ala sinkin kopioimaan noita pohdiskeluja maanisesti.


Olen kyllä melko vakuuttunut, että moottoripyörät tutkittiin huolellisesti. Olihan mm astalo kateissa, likainen liinarätti teltan vieressä jne. Ei pidä luulla, että siellä oli jotenkin epänormaalin tyhmä tutkijakaarti paikalla.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvoisa Konsta.

Olet kyllä melko vakuuttunut, että motukat tutkittiin, mutta etpä väitä olevasi asiasta täysin varma, joten olemme molemmat vain olettamuksiemme kanssa.

Et myöskään sen kummemmin kumonnut väittämääni, etkä pystynyt perustelemaan sitä, etteikö asia voisi olla väittämälläni tavalla.

Se, kumman olettamus sitten on uskottavampi, onkin eri juttu, joten pannanaanko äänestys pystyyn?

Siis tulivatko pyörät tutkittua riitävän hyvin, vai ohitettiinko ne vain luonnollisina "rekvisiittoina" ilman tarkempaa tutkimusta?

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

No nyt sinäkin vihdoin puhut olettamuksesta. Hyvä niin, en minä ainakaan mitään "tiedä", enkä pysty myskään kumoamaan epäuskottavaa teoriaasi.

Kerrataan vielä tämä löytyneen puukon arvoitus: kuulustelussa Nils oli muistanut, että hänellä oli puukko mukana retkellä. Aluksi poliisi oletti, Nilsin puukko voi olla surma-ase. Nilsin puukko kuitenkin löytyi kotoa, samaisena kotiuttamispäivnä, koska Iltasanomat siitä kertoi seuraavan päivän lehdessä.
Eli tästä etiäpäin alettiin pitämään Sepon kadonnutta puukkoa mahdollisena surmaseena. Mutta sillekään nyt ei ole kukaan mitään varmuutta esittänyt.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvoisa Konsta.

Minä olen luullut koko ajan, kun olen kirjoittanut, että väittämiäni pidetään olettamuksina, eikä totuuksina.

En minä Sinunkaan olettamuksia ole totuuksina pitänyt.

Tuosta puukkohommasta, tarkoitatko, että puukko löytyi Nilsin kotiuttamispäivänä, eli kolme viikkoa murhien jälkeen.

Voihan hyvät hyssykät, tuohan antaakin ajattelemisenaihetta, jos noin on tapahtunut.

Mitenhän esimerkiksi bensatankissa lionneesta puukosta saisi sormenjälkiä, tai verijäämiä.

Olisko ollut temppu pari kertaa "kolhaista" terää vuollessaan jotain metalliputkea tai kopauttaa ihan vaan vahingossa terään muutaman loven, joten puukosta ei olisi pystynyt identifioida mitään yhtäläisyyksiä tappopuukkoon.

Ai niin, tahkojakin löytyi siihen aikaan jokaisen talon nurkalta, jolla puukon terää olisi voinut muokata.

Kuinka paljon uskottavampi tarina onkaan, kun poliisille kertookin oman puukon löytyneen kotoa, eli tappopuukko onkin jonkun toisen.

Taas asiaa on voitu yksinkertaistaa ja siihen lankaan on poliisikin saattanut mennä.

Kerropa kun tunnut tietävän asioista, oliko siinä jutussa perää, että Nilsin lompakkokin löytyi loppujen lopuksi hänen farkkujensa takataskusta, eikä sekään ollut sitten ollut oikeasti kateissa?

Rekisteriote on ainakin ollut tallella, joka myös oli ollut kateissa.

Pelkkiä tarinoitako, ellei horinoita?

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:
Rekisteriote on ainakin ollut tallella, joka myös oli ollut kateissa.

Pelkkiä tarinoitako, ellei horinoita?
Potaskaa, eli horinoita.

En ole muuten ihan satavarma, että puukko löytyi kotiuttamispäivänä. Mutta silloin se uutisoitiin.

Logiikkahan on siinä, että kun puukko on ollut kotona koko ajan, niin ei sitä kukaan ole ihmetellyt, koska kukaan kotiväestä ei tiennyt, mitä Nils on puukosta kuulusteluissa sanonut. Kun Nils tuli kotiin, hän osasikin kiinnittää asiaan huomiota. Jos tämä meni nyt yli, niin en voi mitään.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

yggdrasil lienee 10000 bodom-keskustelija, joka vetää johtopäätöksen "ulkopuolinen ei olisi ottanut kenkiä ja heittänyt niitä lepikkoon"- Onnittelut. Kukaan näistä 10000:sta ei ole vielä tyhjentävästi selittänyt miksi monissa muissa ulkopuolisen tekemissä teoissa kengät kuitenkin katosivat ja löytyivät. On myöskin jäänyt selvittämättä, miksi Nisse ei hävittänyt niitä yhtä hyvin kuin muita kamoja, tai mitä järkeä hävittämisessä ylipäänsä oli. Sitkeästä ajattelemisesta 10 pistettä, logiikasta 0.

Ja kertokaapas nyt jotenkin loogisesti tämä ylen raskauttava puukkojuttu. Siis tekovälinekö oli jossakin vaiheessa ilmaantunut muka Nissen kotiin? Ja Nisse sitä innolla näyttämään, kun oli murjonut sen tunnistamattomaksi? Ihan tiedoksi, että puukotusjäljissä tärkeintä on terän paksuus ja pituus, eivät lovet. Miten tähän sitten sopii se, että puukkoja löytyi teltasta peräti viisi kappaletta? - Eipä tunnu kauhean loogiselta tämäkään ajatus... :?

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="Hessu52"]En minä sen aikaisia poliiseja mitenkään mollaa, sattuuhan Paavolakin olemaan vanhoja perhetuttujamme, joten ne spekulaatiot ovat ihan tusrhaa.
quote]

Mielenkiintoista! Todella! Samako Paavola, joka vahingossa laittoi Bodom-tutkimuksia silppuriin? Ja käytät me-muotoa: perhetuttujamme...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvoisa Skoone.

Mitäpä ihmettä tuossa sanassa me sitten outoa on, jos puhutaan perheestä?

Minä olen ymmärtänyt niin, ettei yhdestä ihmisestä puhuttaessa voi käyttää perhe, vaan meilläkin oli sentään Isä ja Äiti, joten kait voinen puhua monikkomuodossa tässä tapauksessa.

Silppurihommasta en tiedä, onko sama Paavola sellaista tehnyt, mutta jos sellaisen tapauksen voit todistaa, niin kaipa sitten niin on käynyt.

Kyllähän minä olen kritisoinut tutkimuksia jo niiden alkuhetkistä lähtien, mutta on sen täytynyt olla tavallisille poliiseille, kuten Leppävaaran poliisit olivat, melkoinen shokki.

Aiemmin ei ollut vastaavaa tapahtunut ja heillä pahimmat tapaukset olivat ehkä olleet "kotikäynnit" ja humalaisten rähinät, sillä itse en muista Espoossa asuneenani vastaavaa koskaan aiemmin sielläpäin sattuneen.

Aluehan olisi pitänyt oitis eristää useamman sadan metrin alueelta, mutta miehiä oli liian vähän, kun Paavolakin joutui hakemaan Helsingistä jonkun rikostutkijan paikalle, joten rikospaikalle ei jäänyt kuin yksi mies ja lauma uteliaita ihmisiä.

Ainakin rikospaikan välitön läheisyys, olisi pitänyt pitää puhtaana ylimääräisestä väestä, mutta jälkiviisushan se paras viisaus on.

Tutkintalinjakin, sitten myöhemmin, oli melkoinen moka, sillä murhaaja on edelleenkin vapaana.

Kenties toisenlaisella tavalla syyllinen olisi löytynytkin jo melko pian, mutta hänelle annettiin liikaa aikaa eteen, joten tässä sitä nyt ollaan puhtaan kaulan kanssa.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

"Sankaripoliisi" Lars Heikkilä laittoi Bodom-papereitaan silppuriin eläkkeelle lähtiessään. Asia on Lassen omalla suulla sanottu etp:ssä, joten tästä ei tarvinne väitellä.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Urho kirjoitti:"Sankaripoliisi" Lars Heikkilä laittoi Bodom-papereitaan silppuriin eläkkeelle lähtiessään. Asia on Lassen omalla suulla sanottu etp:ssä, joten tästä ei tarvinne väitellä.
Kiitos Urho, hyvä kun korjasit muistivirheeni. Heikkiläpä hyvinkin.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:"Sankaripoliisi" Lars Heikkilä laittoi Bodom-papereitaan silppuriin eläkkeelle lähtiessään. Asia on Lassen omalla suulla sanottu etp:ssä, joten tästä ei tarvinne väitellä.
Mahtoiko niissä silputuissa papereissa olla juuri ne ratkaisevat havainnot siitä - kiiluvasilmäisestä mustapartaisesta murhaajasta....
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Mahtoiko niissä silputuissa papereissa olla juuri ne ratkaisevat havainnot siitä - kiiluvasilmäisestä mustapartaisesta murhaajasta....
Mahdollisesti oleellista tietoa katosi - esimerkiksi sellaista, että voitiin vanhan Bodomin päälle rakentaa tyhjästä uusi Bodom, virtuaalikeissi, jossa kukaan ei pysty todistamaan yhtään mitään, mutta ei pysty mitään kiistämäänkään.

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Lähde:Vastaajan lausuma asiassa R 05/1001
"Esitutkinnassa Gustafssonia on kuultu 11.6.2004 mm. paikalla olleiden laukkujen ja kassien osalta (esitutkintaptk s. 23 ). Esitutkintapöytäkirjan merkinnän mukaan

”Kuulusteltavalle esitettiin osa yhdestä rikospaikkakuvasta missä näkyvissä kaksi kantokassia ja kovakuorinen laukku. Kuulusteltava tunnisti ensin kuvassa vasemmalla olevan vaalean kantokassin omakseen. En ole aivan varma. Jos siellä on sisällä ne kikkapihdit ja makkaraa niin kassi on minun. ”

Ilmeisesti esitutkinnassa on epäilty, että paikalla saattaa olla laukku, joka ei ole kuulunut nuorille. Em. laukku ei ole voinut kuulua Gustafssonille, koska 60-luvulla suoritetun esitutkinnan mukaan Gustafssonin laukku on jäänyt kateisiin. Tämä ilmenee paitsi edellä todetusta vastaanottokuitista
myös yhteenvedosta (liite 30 s. 9)."
==============================

http://media.keskisuomalainen.fi/extra/ ... uvat1.html
Keski-Suomalainen Bodom-Extra 7.6.1960
kuva vasen alareuna.
"Vain yksi neljästä telttailijasta jäi eloon raa'an rikollisen poistuttua paikalta. Kuvassa sairaalassa olevan nuorukaisen järkyttynyt äiti, rva Gustafsson, rikospaikalla."

===============================
IS 28.6.60
"NILS KERTOI, että häneltä on vielä kateissa Vinca-merkkinen
rannekello ja lompakko. Sen sijaan pitkäteräinen tupeton
partiopuukko, jota on etsitty mahdollisena murha-aseena,
löytyi viime torstaina Nilsin kotoa. Nuorukainen piti
mahdollisena, että Seppo Boismanin puukko on kateissa."
================================
HS 7.6.60
"Armas Mäki kertoo harvakseen ja etsii kuvaa sisarestaan. -Kävimme tänään siellä järvelläkin, haimme tytön vaatteet."
================================

Näiden HUOM "lehdistöfaktojen" perusteella on mahdollisuus, että Nilsin valokuvasta tunnistama laukku onkin annettu äidille kotiin vietäväksi. Miksi ei olisi annettu, koska muutkin vaatetavarat luovutettiin omaisille?
Mistä NG:n äiti olisi voinut tietää oliko laukku kirjattu luovutetuksi vai ei?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

ETP:n liite 25. Konstaapeli Urho Nikanderin käsin kirjoittama kuitti 7.6.1960.

Tarkka selvitys siitä, mitä on kuitattu vastaanotetuksi. Peitehuopa, vyö, nahkasormikkaat, ....

Ja vielä erikseen mainittu, että puuttuu mm. KANTOKASSI.

Vastaa Viestiin