Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Järvessä kalanruokana
12
18%
Olisi pitänyt katsella ylöspäin
4
6%
Kivien koloissa
2
3%
Eikun ne kaivettiin maahan jonnekin
7
11%
Olivat missä tahansa, ne haettiin pois melko pian
21
32%
Ulkopuolisen murhaajan muistoesineinä
20
30%
 
Ääniä yhteensä: 66

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Sinunmaksastasi on kyse, nikki papillon ja eikö palattaisi aiheeseen, kun on oikein vittuilupalstakin avattu ihan sinua varten, nikki papillon!

Ja olet sen ihan itse avannut nikki papillon, joten sinne vast edes nuo urputuksesi, please!
Mitäpäs sitten urputat, lopeta ihmeessä. Ei tuostakaan mitään tule :lol:

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Mielessäni sellainen tuuma jotta murhaaja on paennut telttapaikalta työnsä tehtyään. Kulkiessa on sitten ollut aikaa hahmottaa tilannetta ja jopa tehdä jonkinlaista parempaa pelastus suunnitelmaa. On kätkenyt kengät jostain mielijohteesta ja palannut niiltä sijoiltaan takaisin pelipaikalle.Jotain pitäisi vielä oivaltaa tuosta mielijohteesta tuossa paniikki tilanteessa.

Jostain syystä, ajatuksissani olen jättämässä teoriastani pois tuon vesiefektin. Asiaa pohtiessani tuntuu enemmän ja enemmän epärealiselta että murhaaja olisi lähtenyt järveen summittaisesti kahlomaan törkykasansa kanssa. Jääköön siis toistaiseksi järvi pois kätkömahdollisuuksista. Jäljelle jäävät siis maa, puut ja tietysti mp. Pois en siis tuossa vaiheessa usko tavaroita viedyn.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

MEG kirjoitti:En voinut äänestää mitään esitetyistä vaihtoehdoista.
Luulen tavaroiden päätyneen murhaajan asumukselle (millainen se olikin) ja siellä ajan kuluessa maatuneen tunkioon tai päätyneen kaatopaikalle, kuten muukin kulutustavara.
Jokainen voi miettiä tykönään mihin ovat päätyneet 60-luvulla käyttämänsä lompakko, pihdit ,nahkatakki y.m.

Tavaroiden ryöstöä teltalta, kuten murhaajan muutakin toimia on monissa keskustelu puheenvuoroissa, käsitelty mielestäni virheellisesti, historiattomasti, pelkkinä teknisinä ongelmina.
Niinpä murhaajan, joka oli juuri kerännyt täyden kantamuksen varastettua tavaraa, teltalta, kuvitellaan hetkeä myöhemmin pakomatkallaan havahtuneen tietoisuuteen tavaroidenvaarallisuudesta ja ryhtyneen monimutkaisiin toimiin niiden kätkemiseksi- (esim. veneellä upottamaan ne)
Samansuuntaisesti ajattelen edelleen. Mutta tavaroiden ryöstö saattoi olla myös refleksin omainen teko. Tehdessään hyökkäyspäätöksen murhaaja olisi joutunut "psyykkiseen tunneliin" ja toiminut automaattisesti syvemmin ajattelematta josta herännyt vasta tullessaan pakomatkallaan ensimmäisten talojen lähistölle, tällöin ajatellut tilannettaan ensi kertaa syvemmin hyökkäyspäätöksen jälkeen ja luopunut kengistä arvottomimpina saaliina.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

No niin taas palataan parin järkikirjoittajan myötä päiväjärjestykseen otsikon alla.

En nyt voi kyllä sitä vesielementtiä poistaa vielä itse laskuista, vaikka se krp n toimesta yritettiin tarkasti naarata, sanottiin magneettinaaralla.

Värkki oli käsittääkseni kuvien perusteella simppeli: narun päässä lattarauta jossa sitten magneetteja. Niihin sitten tarttui vaikka mitä muttei puukkoa - ainakaan sitä oikeaa.

Mutta kun katsoo kuvia, joissa toinen soutaa ja toinan pitää vekotinta, niin joka souturundilla kartoitetaan reilun metrin siivu, noin veneen leveys jos sitäkään.

Yksi konstaapeli tähysti rannalla ja antoi kai suuntia. Homma oli epätarkkaa. Voi perustellusti olettaa että ei se vene kiskoilla mennyt, hakuammuntaa se oli ja on mahdollista että he ohittivat puukon, joko ajamalla ohi tai sitten se ei tarrannut naaraan.

Mitä tulee niihin puheisiin etä pikkupojat kahlasivat, niin tekivät, mutta käsittääkseni Simbergetin itäpuolella, venevalkamaan päin.
Siinä lähellä niemen kärkeä oli se uimamesta missä ilmakuvassa on polskijoitakin.

Mutta poikien kahlailu taisi pahentaa tilannetta, ihme jollei se vesi mennyt heti sameaksi.

Kuinka kauas puukkoa heittää? Tavallista tikkataulutikkaa olen nähnyt heitettävän toista sataa metriä pitkälti, no se ei kuulu tähän.

Joskus sitä puukonheittoa häissä olen kokeillut ja kyllä parikymmentä metriä vielä menee niin ukko kaatuu. Vitsi :lol: .

Mutta oikeesti, kyllä sitä yli kolmekymmentä metriä heittää, perusmoraa - jotka nykyään ovat enimmäkseen muovikahvaisia, ennen kultaisella kuuskytluvulla kahva oli puuta ja siis painavampi.
Kadoksissa oleva puukko taisi olla massakahvainen.

Kuvassa puukko joka liittynee tuntemattomalla tavalla juttuun, on ehkä sen kahelin puukko joka jymäytti poliisia.

Mutta mikäänhän ei ole vahvistanut sitä, että kadoksissa oleva Sepin puukko olisi murha-ase.
Päinvastoin, jos puukonterän putsaus pitää paikkansa, se viittaisi omaan työkaluun.

Eli siis ei järvi ole poissuljettu ollenkaan. Mutta se on luvattu selvittää joten parasta siirtää katseet maalle ja jopa puiden suuntaan. :lol:

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti: Eli siis ei järvi ole poissuljettu ollenkaan. Mutta se on luvattu selvittää joten parasta siirtää katseet maalle ja jopa puiden suuntaan. :lol:
Ihan vakavissaan. Kyllä tuo puuhun romujen piilottaminen on ihan mahdollinen ja järkeenkäypä vaihtoehto. Tiheä kuusi, helppo kiivetä, oksistot kantavat. Missään nimessä en sano, että kamat siellä enää olisivat -olettamus on että piilo oli hätäinen ja väliaikainen. Nyttemmin kuten arvon MEG kertoili, tavarat on kulutettu käyttötavarana ja sitä myöten enää mahdotonta paikallistaa. Tai sitten itse surmavälineet (puukko, pihdit?, kivi) ovat mahdollisesti Bodom- järvessä edelleen.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Loka, aivan. Mutta jos sitten pohditaan että kuka kuuseen kurkotti, ehkä puunjuureen kapsahti.

Pikkukundit olisi hetkessä katsonut ainakin lähipuut, mutta siinä parinsadan metrin jälkeen metsä tihenee, kuusia riittää.

Muu ei jemmaksi oikein käykään kuin kuusi, se on maastakatsoen näkemätön paikka,. ainakin siellä missä muitakin puita.

No, jos tekijä oli ulkopuolinen, niin ei koko puuhunpiilottelussa ole järkeä, eikä muuallekaan.

Miksi ottaa koko kassia mukaan, kuitenkin niin että mukana on lompsat ja kellot?

Mutta jos puukipijä olisi Nils, se sopisi lavastusajatukseen, vieläpä niin että puustamätkähdys koituisi siunaukseksi, aiheuttaen muistikatkon ja vammat.

Vai löytyykö jokin vamma joka ei voisi syntyä pusta putoamisesta?

No, silmänpäällä taitaa olla haava ja kyynärvarsissa myös, kyllä.

Sitten se seikka että mätkähdyksessä saattoi unohtua kaikki, kuten nilssi kertookin.

Kassi siis voi olla puussa, ainakin ollut. Nilssi ei kätköä muistanut.
Nilssi ja Otto kävivät joinlin helluntaina muistelemassa, mutta mitä?

Mutta kassin sisältö viittaa myös siihenkin, että se on ollut mukana rannalla tms, tai sitten JOS Jatta leiri oli olemassa, siellä.

Sinne sekalaiset kamat olisi varmaan koottukin mukaan. Siis kamojen koostumuksella ei oikein ole järkeä, ei ryöstö, ryöstölavastus, eikä muussakaan mielessä.

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

nii........ Jos G lavasti jutun olisi tutkinnan takia suotavaa olla myös itse pahoin loukkaantunut... Jopa niin pahoin että mielletään yhdeksi uhriksi.
Tällöin tulee kysymykseen myös tavaroiden kätkentään sisältyvät ongelmat. Muuta roinaa voi kuljetella ja piilotella etäämmällekkin, kuten kengät. Sen sijaan tavarat joilla vammat saadaan itselle aikaisesti esim. puukko, kivi eivät saattane olla kovinkaan kaukana haveripaikasta... Kun sitten aletaan itselle vammoja tuottamaan niin täytynee tuon kätköpaikan olla helpohko jossain lähettyvillä.
Jos kyseessä olisi lavastus olisi helppoa uskoa että vammantuottamiseen itselle käytetään samoja välineitä kuin uhreja kohtaan, tämä asettaa mielestäni omat haasteensa aseiden kätkennälle.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No arvon Baretta, Gustafssonissa ei ollut yhtä ainoatakaan puukonreikää, eli kaikki puukkotarinat hänen kohdallaan ovat joko liioiteltuja, tai tahallaan keksittyjä.

Sen 11 puukonreikää päässään, oli kait hänen äitinsä Helgan keksintöä, samaten, kuin millin päästä silmän ohi mennyt puukkokin.

Gussella ei ollut kuin leukaluut murtuneina ja ruhjetasoinen vamma ohimossa, sekä naarmu kyynärpäässä, siinä ne vammat noin osapuilleen.

Puukotuksesta ei ole näihin päiviin mennessä tullut ainakaan minun tietooni mitään sellaista vammaa, joka olisi todistettavasti puukolla veistelty.

Leukamurtuma ei todellakaan johda ihmisen toimintakyvyttömyyteen, vaan ihminen on ihan toimintakykinen.

Noista tavaroista sen verran, että koko kadonneen tavaran määrä, olisi ollut kait korkeintaan siinä kolme, neljä kiloa, jonka ukko kuin ukko voi hyvinkin viskata ainakin parinkymmenen metrin päähän rannasta, kun se sälä on kassin sisällä ja kahvat kestävät tempaisun, joten näinköhän ne romppeet olisivat edelleenkin järvessä?

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti: Noista tavaroista sen verran, että koko kadonneen tavaran määrä, olisi ollut kait korkeintaan siinä kolme, neljä kiloa, jonka ukko kuin ukko voi hyvinkin viskata ainakin parinkymmenen metrin päähän rannasta, kun se sälä on kassin sisällä ja kahvat kestävät tempaisun, joten näinköhän ne romppeet olisivat edelleenkin järvessä?
Ja poliisit eivät sitten parinkymmenen metrin päästä rannasta niitä honanneet?

Ei hätää, Super-Hessu on luvannut ne sieltä noukkaista pintaan, se on vain ajan kysymys. :lol: Tjaah siinäpä se. :shock:

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti: Ja poliisit eivät sitten parinkymmenen metrin päästä rannasta niitä honanneet?

Ei hätää, Super-Hessu on luvannut ne sieltä noukkaista pintaan, se on vain ajan kysymys. :lol: Tjaah siinäpä se. :shock:
Tämä on enemmän kuin mahdollista. Kuitenkin itse ajattelen että kivi ja puukko on viskattu sellaisenaan ilman kasseja. Pihdit ja muut romut on tulleet mukaan normaalielämän kulutukseen -kassissa.
Viimeksi muokannut Loka, Ti Marras 11, 2008 8:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Se on Loka eri juttu, loka. Kivi menee humps vaan, puukon taas on voinut naara ohittaakin, koska se soututouhu on pakosti ollut kuin juosten kustu. :lol:

Edit: korjattu kirjoitusvirhe.
Viimeksi muokannut papillon, Ke Marras 12, 2008 5:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

siis mitä päpillon ??
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, ilman sarvipäitä ja hampaita vaihtelun vuoksi, tuohon sukellustouhuun liittyvä juttu:

Se kassi on kerniä mitä sitten meinaakaan, eikös kerniliina ollut joskus jossain muodossa käytössä huusholleissa tms?
Onko sama kuin lakkanailon, ja onko kestänyt mahdollista veden uhittelua?

Tästä luettelosta hiffasin. :shock:

lähde KRP/ETP

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Olisi mielenkiintoista tietää kuka nuo tiedot on kirjannut ja kenen toimesta - ja tai, kenen kertomana?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^Urho Nikander näyttäisi olevan yläkulmassa....näkyy huonosti mutta sen sanon, että se näkyy aina mitä näkyy krpn kin kopioissa, ovat ruikkineet niitä miten sattuu, kaikki vinossa, saa olla oikomassa koko ajan. :shock:

Vastaa Viestiin