Bodomista kuulustellut/kuullut

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

Toi Armiro-aski on kyllä aika mielenkiintonen yksityiskohta. - Varmaan Nisseltä kysyttiin tapahtumien jälkeen polttiko kukaan Armiroa, ja jos ei, niin: Jos ihan siis teltalla on ollu jonkun sinne jättämä Armiro, niin kyllä nuoret ois sen heittäny edellisenä jo päivänä jonnekki puskaan siitä häiritsemästä maisemaa, eli:
Aski voi olla ainoastaan sellasen henkilön jäljiltä joka on tullu vierailemaan teltalle edellisenä iltana, tai sellaisen jäljiltä joka on siis murhaaja tai sitten joku ohikulkija joka on aamulla käyny teltalla ja nähny nuoret siinä verissä, oletettavasti kuolleena.

-------

Tästä tuli mieleen myös sellanen, että jos on ollu tämä kello 6:n mies tai valkotakkinen, vaaleahkotukkainen ja muutamia muita havaintoja henkilöistä teltan läheisyydessä - havainnoitsijoina lintubongarit, OK ja ketä niitä oli, niin siinä vaiheessa teltan läheisyydessä näköetäisyydellä liikkuneiden ihmisten ois pitäny huomata että teltta-asetelmassa on jotain outoa, muuta kuin nukkuvia ihmisiä, ois voinu olettaa että joku ois kutsunu jo silloin poliisin paikalle eikä vasta kello 9:ltä.
Mutta liikuskelijat joko on ollu aika kaukana teltasta tai sitten on nähny ruumiita ja poistunu äkkiä paikalta ( miksei oo kuitenkin ilmottanu poliisille vähän myöhemmin ?) tai sitten liikuskelijat on yhtäkuin murhaaja/murhaajat. Toki kaikki ei halua ilmoittaa poliisille näkemästään mistä vaan, ei halua olla poliisin kanssa tekemisissä jos on syytä olettaa että sen jälkeen poliisi ottaa jatkuvasti yhteyttä, kuten on tapahtunutkin. Ja sellaset tyypit joilla sattuu olemaan jotain hämäriä juttuja tai vaikka haku päälle, ei varsinkaan helposti ilmottele mistään näkemästään poliisille. Tiedä keitä siellä on liikuskellu murhan jälkeenkin.
Myös Boismanin nahkatakki on hyvinkin saattanu lähteä sellaesen henkilön matkaan jolla ei murhien kanssa oo mitään tekemistä.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Uta kirjoitti:
ANDYROM kirjoitti: Kahden miehen lautamiehistö tuli siihen tulokseen, että hänestä ei ollut syylliseksi. :roll:
Se oli varmaankin vaikea päätös, mutta toivottavasti "lautamiehet" olivat oikeassa.

Missäköhän vaiheessa ja miksi tämä Veijo-Weija "pääsi" mukaan epäiltyjen kirjavaan joukkoon? Ja polttiko hän tupakkia (teltalta kun oli löytynyt se retkeilijöille kuulumaton Armiro-aski)?
Niin, me ei voitu mennä "kuulustelemaan" Veijoa. Kyse oli haastattelusta ja tuntui, että painopiste hänen kohdallaan oli enemmän tämä sukupuoli-identiteetti, sitä hän ei salaillut.

Se, että me kallistuimme syyttömyyteen, liittyi hänen fyysiseen rakenteeseen, Veijon ei voitu kuvitella osallistuneen tällaiseen fyysiseen tekoon, kuin mistä BM3:ssa on kyse.

Toinen asia oli, että hän oikein Jumalan nimeen vannoi, että hänen omatuntonsa on asian suhteen puhdas. Minusta hän ei kertonut täsmällisesti, miten hän liittyi Bodomiin. Mutta tarkistan sen. Kyllä sitä asiaa lähestyttiin.Tupakanpoltosta ei ole muistikuvaa. Palaan asiaa, kun olen tarkentanut nauhalta asioita.

Veijo siis kirjoitteli paikallislehden yleisönosastoon.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Kuuntelin nauhalta uudelleen. Kaverini A kyseli ja melkein "kuulusteli".

Syy, miksi Veijo liitettiin Bodomin murhiin oli se, että "joku oli esiintynyt hänen nimellään siellä". Hän toimi itse 1960 Ruotsinpyhtään kartanossa työläisenä. Kysyttiin eikö joku tavallisempi nimi olisi kelvannut jollekulle, hän sanoi, että ei tiedä asiasta muuta.( Veijon sukunimi ei ollut aivan tavallinen. ) Joku oli myös paljastellut Jokelassa itseään ( mies ) hänen nimellään, ilmeisesti noihin aikoihin.
Veijo arveli, että joku on plokannut hänen nimensä hänen kirjoituksistaan, kirjoitellut juttuja, aforismia ja sen sellaisia vuodesta 54 omalla nimellään. :!:
Poliisilla oli etsintäkuulutus hänestä ja hänet pidätettiin Vaasassa 1966 ja uudelleen parin päivän päästä Vaasan KRP:n toimesta.
Joku oli antanut vihjeen hänestä EVK -ohjelman jälkeen 1998, jolloin poliisit kuulustelivat uudelleen. Paikkakunnalla riitti tarpeeksi vihamiehiä hänen sanojensa mukaan.
Veijo ei tupakoinut ainakaan 2006, eikä tämä asia tullut ilmi, eipä osattu moista kysyä.

Nauha nyt puolessa välissä, uusia asioita lisää, jos tarvis, mielestäni tässä on keskeisin.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Oleellinen lisäys: syy, miksi Veijo putosi pois epäiltyjen listalta, oli se, että Ruotsinpyhtään Kartanon papereista löytyi tieto, että hän oli töissä murhien aikaan.

Kyllä 2000-luvun taitteessa juttu näin ollen aloitettiin puhtaalta pöydältä ja kaikki alibin saaneet on jätetty pois laskuista.

On se jännä, että toisen ihmisen antamaa alibia ei sitten epäillä, vaikka rikoshistoriassa on vaikka kuinka paljon esimerkkejä väärin hankituista sellaisista.

Mutta, kun juttu on avoin tavallaan vieläkin, niin en halua revitellä asiaa yksityiskohtaisemmin. :|

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja Uta »

" kulkijatar : Toi Armiro-aski on kyllä aika mielenkiintonen yksityiskohta. - Varmaan Nisseltä kysyttiin tapahtumien jälkeen polttiko kukaan Armiroa... "

Muistaakseni NG on kertonut, että hänellä oli Broadway -savukkeita, SB:llä Boston 100 tai Bristol -savukkeita, ja tytöillä yhteinen Bristol -savukerasia.
Viimeksi muokannut Uta, Ti Kesä 24, 2014 7:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja Uta »

ANDYROM kirjoitti:Oleellinen lisäys: syy, miksi Veijo putosi pois epäiltyjen listalta, oli se, että Ruotsinpyhtään Kartanon papereista löytyi tieto, että hän oli töissä murhien aikaan.

Kyllä 2000-luvun taitteessa juttu näin ollen aloitettiin puhtaalta pöydältä ja kaikki alibin saaneet on jätetty pois laskuista.

On se jännä, että toisen ihmisen antamaa alibia ei sitten epäillä, vaikka rikoshistoriassa on vaikka kuinka paljon esimerkkejä väärin hankituista sellaisista.

Mutta, kun juttu on avoin tavallaan vieläkin, niin en halua revitellä asiaa yksityiskohtaisemmin. :|


Kiitos, tuossahan tulikin jo paljon tietoa. Mutta jos juttu kerta on jotenkin avoin, niin ootellaan... vaikka kyllä silti vaikuttaa hieman erikoiselta tuo, että joku toinen olisi esiintynyt hänen nimellään.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Rikos-lehden kansikuva vuodelta 1994 on hypnoosipiirrosten mukaan tehty murhaajasta.
Arska on edelleen juuri tuon kuvan näköinen ja on tunnustanut osuutensa Bodomin murhiin.
Poliisi ei vain osaltaan tee mitään, kun Arskalla on sukulaisyhteyksiä rannikon rahavaltaan.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Vieras tupakka-aski on tietenkin aivan mahdollinen, eikös tavanomainen jutunjuuri ole: "Hei, onks teillä tulta, tikut on päässeet loppumaan."

Olen aivan varma, että teltalla on käynyt ennen surmia joku tai jotkut. Oli sitten tapahtunut, mitä tahansa. Hyvin on jäljet peittyneet.

Veijosta sen verran vielä: hän myönsi olleensa katkera siitä, että häntä ei otettu jossain vaiheessa lääketieteellisesti vakavasti. On minustakin erikoista, että joku olisi esiintynyt hänen nimellään!

Jos tämä mainittu Arska on syyllinen, niin hän on toinen niistä kalamiehistä. Oliko Arska aggressiivinen, kysymys Wagnerille.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kyllä Arska oli aggressiivinen, epäiltävästi sosio- ja psykopaatti.
Isänsä jätti perheensä Arskan ollessa alaikäinen, äitinsä dominoi vielä 1990-luvulla häntä vaatetuksen osalta ja jopa korvastaan tarttuen.
Jossain vaiheessa asiamiehenään ollessani kertoi tappaneensa kissoja venyttämällä.
Kun noin 20-vuotta nuoremman, yökerhosta plokkaamansa venäläisjuutalaisen naisen kanssa saatu poikansa oli tapellut päiväkodissa, hän piti sitä erinomaisena saavutuksena...
Jossain vaiheessa tunnusti minulle nuorutensa olleen erittäin väkivaltainen, jonka vuoksi oli joutunut lähtemään Amerikkaan siskonsa luoksi 1960 kesällä jouduttuaan kertomansa mukaan "erittäin pahoihin vaikeuksiin" väkivaltaisuutensa vuoksi.
No, vaihto-oppilaana 1960-1974 ?
Puhuu marine-englantia, ollut ilmeisesti merillä kauan.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Wagner kirjoitti:Kyllä Arska oli aggressiivinen, epäiltävästi sosio- ja psykopaatti.
Isänsä jätti perheensä Arskan ollessa alaikäinen, äitinsä dominoi vielä 1990-luvulla häntä vaatetuksen osalta ja jopa korvastaan tarttuen.
Jossain vaiheessa asiamiehenään ollessani kertoi tappaneensa kissoja venyttämällä.
Kun noin 20-vuotta nuoremman, yökerhosta plokkaamansa venäläisjuutalaisen naisen kanssa saatu poikansa oli tapellut päiväkodissa, hän piti sitä erinomaisena saavutuksena...
Jossain vaiheessa tunnusti minulle nuorutensa olleen erittäin väkivaltainen, jonka vuoksi oli joutunut lähtemään Amerikkaan siskonsa luoksi 1960 kesällä jouduttuaan kertomansa mukaan "erittäin pahoihin vaikeuksiin" väkivaltaisuutensa vuoksi.
No, vaihto-oppilaana 1960-1974 ?
Puhuu marine-englantia, ollut ilmeisesti merillä kauan.

8)
Ok, mutta mikä muu kuin tunnustus sitoisi tämän AR:n BM3:iin?
Viimeksi muokannut ANDYROM, To Kesä 26, 2014 10:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Muutamia haja-ajatuksia Bodomin tapauksesta. Ihan käsittämätön päätös telttaretkelle. Vähintään yhtä turhia kuolemia, kuin pikkuautolla käännytään rekan eteen ja satsi menee hilloksi ero vain se, että liikennekuolemaan on joku syyllinen. Niin tietysti tähänkin, mutta ei vaan ole selvinnyt ,silti--aivan turhia nuoria uhreja.

Minkälainen ihminen olisi NG, jos hän olisi syyllinen , kuten täällä edelleen väitetään. 1) patologinen valehtelija 2) erinomainen, suorastaan fakiirimainen lavastaja ja näyttelijä, joka osasi johdonmukaisesti pitää pokkansa, 3) ilman rikosrekisteriä ennen sekä jälkeen !!


Palo-vainaallakin oli tarve olla oikeassa, hän piti syyllisenä Assmannia ja perusteli, mihin hänen epäilyksensä liittyvät.

Muutamia otoksia Veijon haastattelusta: "Kun ne ( poliisit )silloin 1998 taas tulivat , etunimet olivat Mika ja Rolf , niin minä oikein naurahdin, että siitäkö... siitäkö... etteikö vaan siitä samasta... Bodomista, poliisit sanoivat... siitä.

"Jos minä olisin syyllinen, tämä juttu olisi jo tässä"

Kysyttäessä, mitä hän itse ajattelee jutusta, koska siitä on keskusteltu aika paljon, Veijo toteaa:
" Kyllä minä sanon Jumalan edessä, että olen syytön, hän on siivittänyt minua tässä elämässä"

Veijon kohdalla on ollut vahva kytkös Bodomiin, koska hän oli kauan pääepäilty. Kuulusteltujahan jutussa on ollut tuhansia.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafsson sanoi, että teillä täytyy olla puukko ja siin mun sormenjäljet!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Entinen syyttäjä Ritva Santavuori Gustafssonista: "Kyllähän nämä veijarit tiedetään, onhan näitä nähty". ( aika asenteellinen lausunto, mutta sikäli oikeassa, että NG kyllä oli varsinainen örisijä. )

ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

awa kirjoitti:Gustafsson sanoi, että teillä täytyy olla puukko ja siin mun sormenjäljet!
Oli oikeassa, tarkoitti, että jos kerran syytetään, näyttö pitää olla tämänasteinen.

Ja Holkeri sanoi, että " Sovitaan, että minä juon nyt kahvia"! :lol:

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodomista kuulustellut/kuullut

Viesti Kirjoittaja Wagner »

ANDYROM kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Kyllä Arska oli aggressiivinen, epäiltävästi sosio- ja psykopaatti... 8)
Ok, mutta mikä muu kuin tunnustus sitoisi tämän AR:n BM3:iin?
Arska on tunnustanut monesti olleensa mukana 'tappelussa' Bodomilla ja sen on vahvistanut eräs tuolloin mukanaan ollut Risto. Helluntaina 1994 Arska: 'Kun minä otan kiven maasta ja lyön sillä päähän, siitä ei kyllä kukaan enää nouse'. Tarkoitti sitä, että epäili Gustafssonin selviämistä hengissä.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin