Miten itse olisit toiminut?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Saloniuksen tekemällä haastattelulla ja pidätyksellä/epäilyksillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Poliisi sai tietää haastattelusta, jossa ei sinänsä ole mitään minkä voisi tulkita raskauttavaksi, vasta pidätyksen jälkeen, kun Salonius ryhtyi kauppaaman nauhaa.

Kukkuu viittaa "vierailusta vanhan ihmisen luokse". Tämä tuli ilmi poliisin ja nimim. Ranen keskusteluissa joskus vuonna 2001, vierailun ajankohta ei ole ihan tarkkaan selvillä. Vanhalla ihmisellä oli ollut mielenkiintoista kerrottavaa. Mikään poliisin toimissa eikä tutkijan kanssa käymässäni keskustelussa viittaa siihen, että kyseessä olisi ollut Gustafssoniin liittyvä seikka. Itse veikkaan, että kyse oli vanhasta espoolaisesta vuokraemännästä, joka kertoi alivuokralaisensa kulkeneen tyynyliinaan kääritty kivi taskussaan. Tätä epäiltyä tutkittiin joskus hyvinkin innokkaasti, ja hänen omatuntoonsa vedottiin EVK:ssa.

Mutta mielikuvitustahan ei rajoita mikään, jos haluaa uskoa, että maailma on täynnä Nissen tunnustuksia kuulleita vanhoja ja nuoria, niin siitä vaan. Mutta kun täällä keskustellaan, niin olisi mukava kuulla perustelut esim. sille, miksi tuota vanhan ihmisen vihjettä tai sitä kuuluisaa kuumaa, jonka perusteella poliisi "tasan tarkkaan tiesi syyllisen" ei missään vaiheessa otettu esiin. Jos ei todistusaineistoksi, niin edes kuulustelussa jutun juureksi. Vai onko kyseessä lainvastainen teko, jossa kuten eräs ngläinen uskoi "julistettiin salaisia pöytäkirjoja salaisesti salaisiksi". :wink:

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Urho kirjoitti:Mutta mielikuvitustahan ei rajoita mikään, jos haluaa uskoa, että maailma on täynnä Nissen tunnustuksia kuulleita vanhoja ja nuoria, niin siitä vaan.
Äläs nyt Urho-poika taas innostu esittämään isällistä keskustelun ohjaajaa... :lol: , sinulla on tasan saman verran tosiasioita tiedossa, kuin muillakin kirjoittajilla. Kova on silti pojalla tarve päteä, joka käänteessä.
Hoh-hoijaa...
Otsikon mukaan kirjoitellaan, ja silloinhan on kuviteltava itsensä murhaajan asemaan.
Kerro reippaasti oma versiosi, vai säikähditkö, kun tulit paljastaneeksi jo sen pääpiirteet? :lol:

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ihmetyttää tuo Hessun halu päästä makaamaan muiden uhrien päälle, heh. Kuka sellaista tekisi tietoisesti? Nils löytyi uhrien vierestä, ei kenenkään päältä.
Tämä "kasan päällimäinen" on taas yksi niitä kliseitä, joita hoetaan totuutena.

Avun hakeminen olisi merkki liikuntakyvystä, olisi tietoinen riski, eikä sitä olisi kannattanut ottaa. Tosin tässä tapauksessa objektiiviset tosiasiat puhuvat sen puolesta, ettei liikuntakykyä edes ollut.

"sairaalassa olisin ollut tajuton" - helpommin sanotu kuin tehty. Sairaalssa olet valvonnan alla 24 h, tekee mieli tupakkaa, täytyy kusta housuun, et edes silmiesi liikkeillä saa osoittaa olevasi jotenkin skarppina, et saa jädä kiinni mistään normaalisuorituksesta.

Miksi Nils näytteli huonosti? Eikö kysymyksiin olsi pitänyt olla örisemättä "vastauksia"? Eikö osannut vetää rooliaaan?

Loistava suoritus kuitenkin, kaiken kaikkiaan. Minäkin olisin yrittänyt olla liikkuttamatta, kun kärpäset työntävät trumpettikärsiään avohaavoihin, laskevat niihin munia, joista kehittyy toukkia jo muutaman tunnin sisällä. En vain olisi pystynyt. Mahdottoman suorituksen oskari tuosta.

Ulkopuolisen tekemisistä ja motiivista ei voi oikein sanoa mitään. Epäilys "paattisuuteen" on ainakin minulla. Teossa ei ole mitään järkeä, silti vastaavia on tapahtunut. Tekijä tai tekijät pitää saada rautoihin, jotta voitaisiin selvittää asia. Jos heitä on kaksi, niin toinen ainakin on sairas. Joten on aika hölmöä vaatia meiltä, että samaistuisimme tekijään.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti:
Kukkuu viittaa "vierailusta vanhan ihmisen luokse". Tämä tuli ilmi poliisin ja nimim. Ranen keskusteluissa joskus vuonna 2001, vierailun ajankohta ei ole ihan tarkkaan selvillä. Vanhalla ihmisellä oli ollut mielenkiintoista kerrottavaa. Mikään poliisin toimissa eikä tutkijan kanssa käymässäni keskustelussa viittaa siihen, että kyseessä olisi ollut Gustafssoniin liittyvä seikka. Itse veikkaan, että kyse oli vanhasta espoolaisesta vuokraemännästä, joka kertoi alivuokralaisensa kulkeneen tyynyliinaan kääritty kivi taskussaan. Tätä epäiltyä tutkittiin joskus hyvinkin innokkaasti, ja hänen omatuntoonsa vedottiin EVK:ssa.

". :wink:
Tiedat varsin hyvin, etta EVKssa ei ole viitattu alivuokralaiseen tai vedottu hanen omaantuntoonsa.Itse asiassa EVK poistettiin tama vetoomus "eraan henkilon" omaantuntoon.
Minun puolestani saat kayda vaikka kuinka monta keskustelua "lahteitisi" kanssa, mutta ei heilla ole velvollisuutta - tai edes oikeutta sinulle tai kenellakaan muulle kertoa tutkintalinjojaan.

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:Ihmetyttää tuo Hessun halu päästä makaamaan muiden uhrien päälle, heh. Kuka sellaista tekisi tietoisesti? Nils löytyi uhrien vierestä, ei kenenkään päältä.
Tämä "kasan päällimäinen" on taas yksi niitä kliseitä, joita hoetaan totuutena.
konstan jorina on kyllä niin huikea, ettei sitä kukaan täyspäinen oikein kykene mitenkään kommentoimaan.
No, sehän on vain konsta.
Mutta tuohon Gustu-Nallen löytöasiaan on pakko sanoa sen verran, että hän tosiaan makasi osittain Björklundin päällä.

Jotta tuota, oliskohan konstankin syytä yrittää pysytellä totuudessa, vai käydäänkös taas tähän Gustu-Nallen löytöasento-keskusteluun, joka toisen otsikon alla jo lopetettiin?
Siis tähän kuulustelijan kysymykseen, mitä Gustafssonilla on sanottavana siihen, että eri aikoina paikalle tulleet todistajat näkivät hänet aina eri asennossa Gustu-Nallen legendaarinen vastaus oli jokseenkin: "munhan on täytynyt sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystynyt hävittämään kaikki tavarat...koska nehän olis löytynyt sillon jos...kaikki kadonnut tavara."

Revipäs siitä, konsta, viattoman, rauhallisen, luonnollisen reaktion, rehdin suomalaisen miehen luonnehdinnat... :lol: :lol: :lol:

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

:o) kirjoitti: konstan jorina on kyllä niin huikea, ettei sitä kukaan täyspäinen oikein kykene mitenkään kommentoimaan.
No, sehän on vain konsta.
Eikös sulla ryppyreikä ole juuri koskaan mitään kommentoitavaa. Kuitenkin aina vain kommentoit, yleensä tyhmiä henkilökohtaisuuksia heittelemällä. Sinähän olet kuitenkin väittänyt, ettei muilla ole sinun kanssa väitelyssä mitään mahdollisuuksia. Ihmettelen vaan, että koska oikein sitten aloitat.

Vai onko seuraava kommenttisi, että "en mä täällä viitti, ku ei oo mitään vastusta" ? Kovasti kuitenkin täällä viihdyt. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan ensimäisiä asillisia ja järkeviä komentteja.

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti: konstan jorina on kyllä niin huikea, ettei sitä kukaan täyspäinen oikein kykene mitenkään kommentoimaan.
No, sehän on vain konsta.
Sinähän olet kuitenkin väittänyt, ettei muilla ole sinun kanssa väitelyssä mitään mahdollisuuksia.
Missäs minä sellaista olen väittänyt? Tai voihan sen tuolla laillakin tulkita, jos totean, että joku konsta kirjoittaa niin huikean typerästi, ettei sitä jaksa kukaan täyspäinen kommentoida... miten vain. :lol:
Valheisiin on sen sijaan puututtava, vaikka ne esittäisi konstakin.
Mutta sinulla oli niin kiire sättimään, ettet ehtinyt ottaa ollenkaan kantaa tuohon itse asiaan, eli Gustu-Nallen löytöpaikkaan ja -asentoihin? Siitähän oli kyse, muistatkos vielä, konsta? konsta? Ymmärrätkö konsta?
Sinähän väitit, että Gustu-Nalle löydettäessä oli sivussa vai mitenkäs se nyt oli, ei muiden kanssa samassa kasassa, kuten Lönnbergin piirustus esittää. Siis osittain Björklundin päällä.

Huomaatkos, konsta, noin se sinun älykkyytesi tulee esille... :wink:
Kyllä minä vielä olen siinä luulossa, että kirjoituksistani täyspäiset löytävät asiaakin, mutta sinä et näytä niihin kuuluvan, ja sillehän minä en voi mitään.
Mutta sinähän oletkin vain konsta, ja kuten tekstistäsi jälleen näkyy, olet kyllä ansainnut lempinimesi anus-konstan...

Kuulustelijan kysymykseen, mitä Gustafssonilla on sanottavana siihen, että eri aikoina paikalle tulleet todistajat näkivät hänet aina eri asennossa Gustu-Nallen legendaarinen vastaus oli jokseenkin: "munhan on täytynyt sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystynyt hävittämään kaikki tavarat...koska nehän olis löytynyt sillon jos...kaikki kadonnut tavara."

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

[quote="groot"][quote="Urho"]

Kukkuu viittaa "vierailusta vanhan ihmisen luokse". Tämä tuli ilmi poliisin ja nimim. Ranen keskusteluissa joskus vuonna 2001, vierailun ajankohta ei ole ihan tarkkaan selvillä. Vanhalla ihmisellä oli ollut mielenkiintoista kerrottavaa. Mikään poliisin toimissa eikä tutkijan kanssa käymässäni keskustelussa viittaa siihen, että kyseessä olisi ollut Gustafssoniin liittyvä seikka. Itse veikkaan, että kyse oli vanhasta espoolaisesta vuokraemännästä, joka kertoi alivuokralaisensa kulkeneen tyynyliinaan kääritty kivi taskussaan. Tätä epäiltyä tutkittiin joskus hyvinkin innokkaasti, ja hänen omatuntoonsa vedottiin EVK:ssa.

". :wink:[/quote]

Tiedat varsin hyvin, etta EVKssa ei ole viitattu alivuokralaiseen tai vedottu hanen omaantuntoonsa.Itse asiassa EVK poistettiin tama vetoomus "eraan henkilon" omaantuntoon.
Minun puolestani saat kayda vaikka kuinka monta keskustelua "lahteitisi" kanssa, mutta ei heilla ole velvollisuutta - tai edes oikeutta sinulle tai kenellakaan muulle kertoa tutkintalinjojaan.[/quote]

Kuules Groot, tässä tulee juuri esiin se ero tietämisen ja luulemisen välillä. Aiotko tehdä kantelun siitä, että entinen tutkija on vuotanut minulle tietoja :wink:

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

:o) kirjoitti:
Sinähän väitit, että Gustu-Nalle löydettäessä oli sivussa vai mitenkäs se nyt oli, ei muiden kanssa samassa kasassa, kuten Lönnbergin piirustus esittää. Siis osittain Björklundin päällä.
Lönnbergin rikospaikkapiirroksen mukaan NG makaa kyljellään, suunnilleen kiinni IB:ssä, hänen vierellään. Tuota pitäisin autenttsinpana, vaikkei siitäkään ole varmuutta, koska paikalliset siviilit ovat saattaneet tutkia uhreja jo ennen poliisin tuloa. Parhaimassa tapauksessa pari tuntia odottelua, jos ristiriitaista lausunnoista voi jotakin päätellä.

No joo, vieläkin oli viestistäsi 95% pelkkää vinoilua, joten et ainakaan vielä ole aloittanut asiaviestien kirjoittamista.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

:o) kirjoitti:[löydettäessä oli sivussa vai mitenkäs se nyt oli, ei muiden kanssa samassa kasassa, kuten Lönnbergin piirustus esittää. Siis osittain Björklundin päällä.
Mitäpäs jos asia menikin näin? NG oli ollut pitkään tajuton, yrittää ryömiä ja päästä pystyyn (voisi vaikka yrittää motskarin luo) jotta menisi hakemaan apua, mutta on niin huonona, että kaatuu uudestaan ja nyt siihen paikkaan ja asentoon, mistä on kerrottu. Tajunnan voi menettää useammankin kerran peräkkäin, välillä havahtuu ja sitten taas on taju kankaalla. Sanon vaan, että on pelkkää ilkeämielisyyttä (tai sitten kroonista tyhmyyttä) se, että ensiksi väitetään, että yksi "jätettiin henkiin" ja ei se voinut tajuton olla.

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti:
Sinähän väitit, että Gustu-Nalle löydettäessä oli sivussa vai mitenkäs se nyt oli, ei muiden kanssa samassa kasassa, kuten Lönnbergin piirustus esittää. Siis osittain Björklundin päällä.
paikalliset siviilit ovat saattaneet tutkia uhreja jo ennen poliisin tuloa.
ETP:n mukaan: Ensimmäisen paikalletulleen viranomaisen, Gösta Lönnbergin mukaan Nils Gustafsson makasi vasemmalla kyljellään alastoman Björklundin päällä.

Pitäiskös minun sitten vielä kommentoida tuota "konstamaisuutta", että paikalliset siviilit ne siellä kääntelivät kuolleita ja siinä sivussa myös Gustu-Nallea?
Tosin sellaisesta ei kukaan ole mitään koskaan maininnut, mutta eihän se Gustu-faneja ole ennenkään mitenkään häirinnyt: heillä on oikeus lisäillä tähän kolmoismurhajuttuun ihan mitä pienissä päissään suinkin keksivät... :lol:
Tuo "konstamaisuus" tietenkin selittää sen, mitä sankari itse ei osannut kertoa kuulustelijalle, joka asentojen erilaisuuksista tältä kysyi...
Voi hele-vetti sentään, kyllä täytyy sanoa, että on tuo konsta sentään loistotyyppi, kerrassaan mainio tapaus. Tuollaisista on meilläpäin aina sanottu, että ei se siihen läjää tee, mihin kyykistyy... aploodit konstalle! :lol: :lol:

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

:o) kirjoitti:
ETP:n mukaan: Ensimmäisen paikalletulleen viranomaisen, Gösta Lönnbergin mukaan Nils Gustafsson makasi vasemmalla kyljellään alastoman Björklundin päällä.
Katos vaan, pientä edistä, nyt myönnät jo, että oli kyljellään, vaikka olet täällä pitkään kampanjoinut Nissen olleen selällään, kädet ristissä(Sepin löytöasento).

Lönnbeg kuitenkin piirsi NG:n Irmelin vierelle, ei päälle. Jos sitten vuonna 2004 onkin antanut jonkin lausunnon, niin enemmän luotan tuohon piirrokseen. Mielikuva päällämakaamisesta voi tulla siitäkin, että esim jalka(kyljellään on vaikea maata toisen kyljellään olevan päällä) on ollut Irmelin päällä.

Lopeta vittuilu, kun et itsekkään tiedä vastauksia. Tasosi on surkea, alaasteen alimmilta luokilta. Uskottavuutesi nolla. Juutut vain kaikkeen.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Skoone, Nils voi olla hyvin liikkunut. Aika outoa, että esitutkinta keskittyi uhrien liikkutteluun, mutta Nilsin kohdalla ei mainittu mitään liikkumisesta.

No, syynkin ymmärtää: olisi jouduttu myöntämään, että Nils sai iskunsa teltan sisällä ja on sieltä sitten liikkunut, lähes kokonaan ulos teltasta, mahdollisesti yli metrin matkan.

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti:
ETP:n mukaan: Ensimmäisen paikalletulleen viranomaisen, Gösta Lönnbergin mukaan Nils Gustafsson makasi vasemmalla kyljellään alastoman Björklundin päällä.
Katos vaan, pientä edistä, nyt myönnät jo, että oli kyljellään, vaikka olet täällä pitkään kampanjoinut Nissen olleen selällään, kädet ristissä(Sepin löytöasento).

Lopeta vittuilu, kun et itsekkään tiedä vastauksia. Tasosi on surkea, alaasteen alimmilta luokilta. Uskottavuutesi nolla. Juutut vain kaikkeen.
Minä olen kertonut täällä, mitä paikalle osuneet ovat Gustafssonin asennoista todistaneet. Lönnberg oli ensimmäinen paikalle tullut viranomainen, ja minunko pitäisi Gustu-fanien tapaan olla uskomatta, kun hän todisti Gustafssonin maanneen kyljellään Björklundin päällä?
Se, että Gustu oli muiden paikalleosuneiden kertoman mukaan milloin mitenkin päin, todistaa minusta vain sen, että äijä ryntäili lavastushommissa aina, kun tilaisuus ilmaantui, ja taas pötkölleen...
Kuulustelijakin Gustafssonilta kysyi, eli että mitäs mieltä hän on näiden todistuksista.
Se kysymys on ETP:stä, eli tiedän minä sen verran, mitä siinä luki. Tosin Gustafssonin legendaarista vastausta ei kukaan teistä Gustu-faneista ole kyennyt edes yrittämään selvittää, on se niin paljonpuhuva...

Se oli näin tuolla Gustafssonin liikkumista käsittelevässä osiossa:

13.5.2004 suoritetussa kuulustelussa kysyttäessä todistajahavainnoista, joiden mukaan Gustafssonin asento on vaihdellut aamulla hänen maatessa teltan päällä hän [Gustafsson] toteaa, ettei tiedä siitä mitään ja sanoo: "munhan on täytynyt sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystynyt hävittämään kaikki tavarat...koska nehän olis löytynyt sillon jos...kaikki kadonnut tavara."


Mutta tuo viestisi loppuosa onkin sitten oikeastaan aika paljastava.
Kas, kas, kun pikku konstakin yrittää oikein kovasti osoittaa minulle kaapinpaikkaa, heh-heh... moinen konsta, mukava konsta... vielä kun oppisit kirjoittamaankin, niin kyllä sinusta vielä jotain saattaa tullakin... :lol:
Viimeksi muokannut :o), Ma Huhti 30, 2007 6:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti:
:o) kirjoitti:
Sinähän väitit, että Gustu-Nalle löydettäessä oli sivussa vai mitenkäs se nyt oli, ei muiden kanssa samassa kasassa, kuten Lönnbergin piirustus esittää. Siis osittain Björklundin päällä.
Lönnbergin rikospaikkapiirroksen mukaan NG makaa kyljellään, suunnilleen kiinni IB:ssä, hänen vierellään. Tuota pitäisin autenttsinpana, vaikkei siitäkään ole varmuutta, koska paikalliset siviilit ovat saattaneet tutkia uhreja jo ennen poliisin tuloa. Parhaimassa tapauksessa pari tuntia odottelua, jos ristiriitaista lausunnoista voi jotakin päätellä.

No joo, vieläkin oli viestistäsi 95% pelkkää vinoilua, joten et ainakaan vielä ole aloittanut asiaviestien kirjoittamista.
Mielestäni julkisuudessa ollut kuva uhreista, samoin kuin poliisin piirrokset tilanteesta eivät voi mitenkään vastata tilannetta löytöhetkellä. Ensimmäiset viranomaiset paikalla ovat olleet silminnäkijöiden mukaan ambulanssimiehet, jotka ovat toimillaan sekoittaneet uhrien asennot ja sijainnin. Ensimmäiset paikalle saapuneet silminnäkijät kertovat yhteneväistä tarinaa teltan päällä makaavasta miehestä ja telttakankaan olla olleista möykyistä. Uhrikuvassa tyttöjen sijainti on sellainen, etteivät he voi mitenkään, edes telttakangas taiteltunakaan, sijaita teltan sisällä. Uhrikuvan ja poliisin piirrustukset ovat kuitenkin yhteneväiset, joten tilanne vastaa tilannetta ambulanssimiesten jo käytyä.
ETPK:ssa spekuloitiin suorastaan jumalallisesti ykkössivun telttasalon sijainnista. Tässäkin todennäköisin vaihtoehto lienee totta, eli salko + ykkössivun ulkopuoli on kaadettu maata vasten vasta ambulansimiesten toimesta.

Vastaa Viestiin