Kioskimies ja DNA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja pasi »

strangelove kirjoitti:Olen itse kuullut, että poliisi on jättänyt asian sikseen, sillä Gustafssonin tapauksessa astuttiin paskaan ja todellinen tekijä on jo kuollut.
Poliisiltako tuon kuulit vai joltakin mielipidevaikuttajalta?

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

pasi kirjoitti:
strangelove kirjoitti:Olen itse kuullut, että poliisi on jättänyt asian sikseen, sillä Gustafssonin tapauksessa astuttiin paskaan ja todellinen tekijä on jo kuollut.
Poliisiltako tuon kuulit vai joltakin mielipidevaikuttajalta?
Poliisilta. En tosin ihan noilla sanoilla.

pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja pasi »

strangelove kirjoitti:En tosin ihan noilla sanoilla.
Niin arvelinkin.

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja groot »

strangelove kirjoitti:
pasi kirjoitti:
strangelove kirjoitti:Olen itse kuullut, että poliisi on jättänyt asian sikseen, sillä Gustafssonin tapauksessa astuttiin paskaan ja todellinen tekijä on jo kuollut.
Poliisiltako tuon kuulit vai joltakin mielipidevaikuttajalta?
Poliisilta. En tosin ihan noilla sanoilla.
Jaa, strangelovella on oikein sisäpiirin tietoja. Pitihän se arvata. :lol: :roll:
---------
Allekirjoitus.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

groot kirjoitti:Jaa, strangelovella on oikein sisäpiirin tietoja. Pitihän se arvata. :lol: :roll:
Jonkin verran juu. Kyllikki Saaren tapauksessa sitten hieman enemmän :D .

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

strangelove kirjoitti: .......

Lamppu päälle nyt. Olen itse kuullut, että poliisi on jättänyt asian sikseen, sillä Gustafssonin tapauksessa astuttiin paskaan ja todellinen tekijä on jo kuollut.
Ovatkohan Haapala ja Tuominen myös tuota mieltä?

Mielenkiintoinen kannanotto.

Itse olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että NG ei näytä oikealta tekijältä. Liian paljon ja liian kauan olisi onni potkinut jatkuvasti persuuksiin. Painavin tekijä on mielestäni Stenbäckin kanta, hän piti NG:ia nimenomaan uhrina, ei tekijänä. Tämä AS oli sekä pappi että lääkäri, häntä oli varmaan vaikea huijata, eikä se olisi onnistunut ainakaan noin kokemattomalta nuorukaiselta.

Olisiko poliisikin jo viisastunut? :D

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Sariola kirjoitti:
strangelove kirjoitti: .......

Lamppu päälle nyt. Olen itse kuullut, että poliisi on jättänyt asian sikseen, sillä Gustafssonin tapauksessa astuttiin paskaan ja todellinen tekijä on jo kuollut.
Ovatkohan Haapala ja Tuominen myös tuota mieltä?

Mielenkiintoinen kannanotto.

Itse olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että NG ei näytä oikealta tekijältä. Liian paljon ja liian kauan olisi onni potkinut jatkuvasti persuuksiin. Painavin tekijä on mielestäni Stenbäckin kanta, hän piti NG:ia nimenomaan uhrina, ei tekijänä. Tämä AS oli sekä pappi että lääkäri, häntä oli varmaan vaikea huijata, eikä se olisi onnistunut ainakaan noin kokemattomalta nuorukaiselta.

Olisiko poliisikin jo viisastunut? :D
Haapala ja Tuominen olivat yksinäinen oppositio jo 2003-2005, joten ovat sitä varmaan vieläkin.

Ei Gustafsson millään ole voinut näytellä tajutonta noin onnistuneesti. Eihän se onnistunut Hans Assmanniltakaan... :roll:

Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

NG ei löydettäessä ollut tajuton vaan alentuneessa tajunnantasossa. Onko ollut ollenkaan tajuton missään vaiheessa ennen löytymistään, sitä ei tiedetä. Ei myöskään sitä tiedetä onko tajunta ollut alentuneempi ennen NG:n löytämistä tai onko tajunta päinvastoin alentunut vasta myöhemmin aamuyöstä. Oikeudessa asiasta esitettiin vain arvailuja, ei faktoja.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Oulunmies kirjoitti:NG ei löydettäessä ollut tajuton vaan alentuneessa tajunnantasossa. Onko ollut ollenkaan tajuton missään vaiheessa ennen löytymistään, sitä ei tiedetä. Ei myöskään sitä tiedetä onko tajunta ollut alentuneempi ennen NG:n löytämistä tai onko tajunta päinvastoin alentunut vasta myöhemmin aamuyöstä. Oikeudessa asiasta esitettiin vain arvailuja, ei faktoja.
Tosiaan, siis alentuneesti tajuissaan (vai kuinka se pitäisi sanoa?). Aikamoinen pojannaskali on silti ollut, että poliisia ja lääketieteen ammattilaisia on huiputtanut kaikki vuosikymmenet. Ja vielä tiennyt arvoida tuon "nukkumisajan" oikein, eikä esimerkiksi venyttänyt sitä yli viikkoon. Aika velho se on ollut!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Et ole Strange paneutunut Gussen asemaan sitten muulla tavoin, kuin kenties yksipuolisella ajatusmallilla, ettei uhri voi olla syyllinen.

Mietihän oikein syvällisesti vielä kerran, kuinka vaikeaa, tai helppoa olisi näytellä uhria, jos kolme ystävääsi olisi raaasti tapettu?

Kuka sinua pitäisi surmaajana?

Vastaan saman tein, EI KUKAAN!

Olisiko sittenkään ollut niin kovinkaan vaikea näytellä puolitajutonta, tai heittäytyä kokonaan tajuttomaksi siihen aikaan, kun mitään mittareita, tai elektrodeja kropassasi ei ollut mittaamassa muunmuassa verenpainetta, sykettä, ym. mitä niitä kaikkia nykyaikana on.

Ei olisi ollut, sanon minä ja samaan johtopäätökseen tulet varmaan itsekin, jos viitsit ottaa ne ruusuiset silmälasisi pois.

Konstaa, tai Sariolaa on turha ehdottaa miettimään noita asioita, sillä heillä ei varmaan löydy haluja sellaiseen, ja tuskin edellytyksiäkään, mutta Sinua pidän "tolkun miehenä", joten sinulta se voisi onnistuakin.

No saattaahan toisaalta olla, että olet jo kenties ajatellutkin noita asioita ja silti olet tuollaista mieltä, no saahan sitä niinkin ajatella.

Mietipä sitä, kuinka Gusse maanantaina yhtäkkiä meni tajuttomaksi, kun äitinsä oli paikalla ja Gusselta alettiin kyselemään juttuja.

Kaksi sormea pystyyn ja taju veks, ohoi.

Melko sopivaan rakoon, tuli sekin "tajuttomuus".

Tajuton juttu!!!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Kaksi sormea pystyyn ja taju veks, ohoi...Tajuton juttu!!!
Tajunnantilan ja tietoisuuden stautksen arviointi kuului ja kuulunee asian ammattilaisille.
Asiaa arviovan epäiltävän harhaisen henkilön tajunnantilan arviointi kuuluu myös ammattilaiselle.
Vakavaan syllistämistraumaan sairastuneen diagnoosi on myös ammattihenkilöiden tehtäväkenttää.
Kun en voi tässä muuta ohjetta antaa, pyydä joku lähimmäisesi tämä lukemaan. Yritän auttaa.

8)

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Et ole Strange paneutunut Gussen asemaan sitten muulla tavoin, kuin kenties yksipuolisella ajatusmallilla, ettei uhri voi olla syyllinen.

Mietihän oikein syvällisesti vielä kerran, kuinka vaikeaa, tai helppoa olisi näytellä uhria, jos kolme ystävääsi olisi raaasti tapettu?

Kuka sinua pitäisi surmaajana?

Vastaan saman tein, EI KUKAAN!

Olisiko sittenkään ollut niin kovinkaan vaikea näytellä puolitajutonta, tai heittäytyä kokonaan tajuttomaksi siihen aikaan, kun mitään mittareita, tai elektrodeja kropassasi ei ollut mittaamassa muunmuassa verenpainetta, sykettä, ym. mitä niitä kaikkia nykyaikana on.

Ei olisi ollut, sanon minä ja samaan johtopäätökseen tulet varmaan itsekin, jos viitsit ottaa ne ruusuiset silmälasisi pois.

Konstaa, tai Sariolaa on turha ehdottaa miettimään noita asioita, sillä heillä ei varmaan löydy haluja sellaiseen, ja tuskin edellytyksiäkään, mutta Sinua pidän "tolkun miehenä", joten sinulta se voisi onnistuakin.

No saattaahan toisaalta olla, että olet jo kenties ajatellutkin noita asioita ja silti olet tuollaista mieltä, no saahan sitä niinkin ajatella.

Mietipä sitä, kuinka Gusse maanantaina yhtäkkiä meni tajuttomaksi, kun äitinsä oli paikalla ja Gusselta alettiin kyselemään juttuja.

Kaksi sormea pystyyn ja taju veks, ohoi.

Melko sopivaan rakoon, tuli sekin "tajuttomuus".

Tajuton juttu!!!
Tuo on täysin mahdollista. En kiistä tuota millään tavoin. Epäilyksiä on NG:n suuntaan ollut jonkin verran jo heti tuoreeltaan, kuten Lönnbergin muistiosta käy ilmi.

Mutta... On Gustafssonilla täytynyt käydä järjetön tuuri. 18-vuotias kloppi on jymäyttänyt lääkäreitä, hoitsuja, poliiseja, psykologeja ja muita alojensa asiantuntijoita. Miten hän on osannut arvoida tuon tajuttomuusaikansakin sopivan pituiseksi? Tyypillistä on, että unen loputtua ihminen herätessään havahtuu ja avaa ensitöikseen silmänsä. Gustafssonilla on ollut tuuria siinä, ettei yöunilta herätessään ketään ole ollut näkemässä tuota heräämistä. Kokeiltiinko Gustafssonin tuntoa sairaalassa tökkimällä neulalla? Tuo toimenpide jos mikä kertoo sen, onko tuntoa vai ei. Teeskentelevän on aika mahdotonta esittää tunnotonta kun neulan pistoja satelee ympäri kehoa. Tästä voisi Hessu tehdä vaikka rekonstruktion.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

On sitä tehty, mutta hieman erilainen, eli yritetty polttaa tupakilla reikää ranteen ypärille kireäksi vedetyn seteliin.

Ei tullut reikää, mutta arpi jäi, no se oli sitä tyhmää nuoruusaikaa.

Ilmekään ei värhtänyt, vaikka rannetta poltti niin pirusti.

Missä muuten on kerrottu Gussea pistetyn neuloilla?

Ei tietääkseni missään, joten etköhän nyt strange kirjoittele perättömiä?

Ainakaan amanuenssi Hassinen ei kertonut tökkineensä muulla neulalla Gussea, kuin tikkejä varten kehitetyllä parsinneulalla, johon oli sen aikaiseen tapaan kait pujotettu pikilangan sijaan "katguttia".

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:On sitä tehty, mutta hieman erilainen, eli yritetty polttaa tupakilla reikää ranteen ypärille kireäksi vedetyn seteliin.

Ei tullut reikää, mutta arpi jäi, no se oli sitä tyhmää nuoruusaikaa.

Ilmekään ei värhtänyt, vaikka rannetta poltti niin pirusti.

Missä muuten on kerrottu Gussea pistetyn neuloilla?

Ei tietääkseni missään, joten etköhän nyt strange kirjoittele perättömiä?

Ainakaan amanuenssi Hassinen ei kertonut tökkineensä muulla neulalla Gussea, kuin tikkejä varten kehitetyllä parsinneulalla, johon oli sen aikaiseen tapaan kait pujotettu pikilangan sijaan "katguttia".
Luepas nyt tarkemmin Hessu. En väitäkään että näin on tehty. Kysyikin, että kokeiltiinko tällaista toimenpidettä? Sehän oli ihan yleinen toimenpide sairaaloissa. Potilaiden tuntoa kokeiltiin neulanpistoilla.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vai selaista onn tehty, ei minulle ainakaan, enkä ole kuullut, että kellekään muullekan tuttavistani, tai sukalisista on neulanpistoilla tuntoja tarkisteltu.

Normaaleilla tavoilla on tajunnantasot tarkistettu, pulssia laskemalla ja kyselemällä.

Kyllä vasaralla on polveen naputeltu ja revleksejä kokeiltu, kuten nykyäänkin, mutta että neuloilla pistelty, no joo?

Vastaa Viestiin