Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Kaiken tämän jälkeen tuntee itsensä vielä suuremmalla syyllä uhriksi ja jos erehtyy lukemaan näitä juttuja, vielä sitäkin suuremmalla syyllä. Olisipa aika ärsyttävää olla samassa asemassa. Mulla ainakin menisi hermot niin, että saattaisin tunnustaa murhan, vaikken olisi sitä tehnytkään, kun ärsyttäisi kaikki ne ihmiset, jotka pitävät syyllisenä tein mitä tahansa. :wink: Minne unohtuikaan syytön kunnes toisin todistetaan? Syyttömäksi ei tarvitse todistaa vaan syylliseksi. :roll:
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Eveliina L kirjoitti:Kaiken tämän jälkeen tuntee itsensä vielä suuremmalla syyllä uhriksi ja jos erehtyy lukemaan näitä juttuja, vielä sitäkin suuremmalla syyllä. Olisipa aika ärsyttävää olla samassa asemassa. Mulla ainakin menisi hermot niin, että saattaisin tunnustaa murhan, vaikken olisi sitä tehnytkään, kun ärsyttäisi kaikki ne ihmiset, jotka pitävät syyllisenä tein mitä tahansa. :wink: Minne unohtuikaan syytön kunnes toisin todistetaan? Syyttömäksi ei tarvitse todistaa vaan syylliseksi. :roll:
Tosi hienosti olet kiteyttänyt tään palstan "annin", Eveliina!
Muista lähdekritiikki!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jos N.G. jostakin ihmeellisestä syystä haluaisi lukea tätä palstaa,(miksi haluaisi, kun ei ole omien sanojensa mukaan pohtinut vanhaa asiaa enää ja ei muistakaan mitään), niin voihan sitä tulla paha mieli tai alkaa ärsyttämään.
Mutta saattaisi tulla hyväkin mieli, kun täällä yhä pohditaan tekijää ja asia ei ole vaipunut unholaan.
Hänethän on pahoinpidelty, ja koko ikänsä on varmaankin täytynyt pelätä, että surmaaja tulee vielä ahdistelemaan, kun pelkää muistin palautuvan?
Ja sellainenkin pelkotila (miten sen kanssa on voinut elää?) , että kuka vain vastaantuleva ihminen voi olla murhaaja ja tietää enemmän kuin minä...

Mutta Nils on toista maata, ei ole pelottanut mikään?
Eikö juuri hän olisi äänekkäimpänä kaikista ollut vaatimassa lisää ja tarkempia tutkimuksia vuosien varrella?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä tätä asiaa ovat miettineet monet terävät aivot. Ei käräjäoikeuskaan ole ratkaisuaan tehnyt arpomalla. Kyllä siellä on tarkoin harkittu. Tuolloin syytettynä ollut on todettu oikeudessa syyttömäksi. Mikään taho ei ole edes valittanut hovioikeuteen. Myös kirjoittajien on syytä kohdella tuolloin syytettynä ollutta syyttömänä, koska se on myös oikeuden kanta. Syyllisyys pitää todistaa - syyttömyyttä ei tarvitse todistaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Tampereen Tytöltä hienoa pohdintaa : peukku

Sariola kirjoitti:syyttömyyttä ei tarvitse todistaa.
Mielestäni Gustafssonin syyttömyyttä ei ole kukaan koskaan yrittänytkään todistaa. Mahdoton tehtävä.

Esitin sinulle Sariola kysymyksen edellisessä tekstissäni miksi et vastannut siihen ?

Edit: sama topicci sivu 13 viimeinen mielenkiintoinen kappale :shock:
Viimeksi muokannut awa, Pe Marras 30, 2007 12:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Kyllä tätä asiaa ovat miettineet monet terävät aivot. Ei käräjäoikeuskaan ole ratkaisuaan tehnyt arpomalla. Kyllä siellä on tarkoin harkittu. Tuolloin syytettynä ollut on todettu oikeudessa syyttömäksi. Mikään taho ei ole edes valittanut hovioikeuteen. Myös kirjoittajien on syytä kohdella tuolloin syytettynä ollutta syyttömänä, koska se on myös oikeuden kanta. Syyllisyys pitää todistaa - syyttömyyttä ei tarvitse todistaa.
Totta, aivoja on käytetty ehkä mitaten eniten Suomen ratkaisemattomista tapauksista. Espoon käräjäoikeus teki päätöksen sen perusteella, mitä oli tarjolla, eli hyvin vähän. Tästä kai olet samaa mieltä, Nissellä kun ei ollut paljon niitä muistikuvia joihin lausuntoaan pohjata. Oikeus totesi Nissen syyttömäksi koska ei ollut tarpeeksi näyttöä, näinhän se on. Valitusta ei tehty, koska se olisi ollut mitä todennäköisimmin turhaa.

Haluatko Sariola, että alan puhua Gussesta jokaisessa postausessani syyttömänä? Voin toki lisätä sen jokaisen kirjoitukseni loppuun kuten muutkin ovat alkaneet tekemään.

NWG on syytön, koska näin on päättänyt Espoon pahamaineinen käräjäoikeus.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tuolla aikaisemmin "awa" kirjoitti:

"Jorma Palo on arvostettu lääkäri ja kirjailija, joka jäi kärsimään Assmann - traumaa. Viimeisinä viikkoinaan saattoi kuitenkin tapahtua se ymmärrys Palollekin, joka valitettavasti nopeutti nänen murtumistaan sairautensa alle. Uskon vahvasti, että Jorma Palo tiesi kuolinvuoteellaan kuka on Bodomin - murhaaja.

Kaikki kunnia arvostetulle lääkärille ja tutkijalle."
-------------------------------------------------------------------------------

Tuo taitaa olla puhdasta mielikuvitusta tai toiveajattelua. Enpä usko, että pitää paikkansa. Palo ainakin epäili vahvasti Assmania. Ainakaan minä en ole tietoinen, että hän olisi muuttanut kantaansa siinä asiassa. Lieneekö tiennyt oikeaa murhaajaa edes kuolinvuoteellaan, sitä emme tiedä. En ainakaan minä tiedä oikeaa tekijää. Epäilyksiä tietysti on johonkin suuntaan. Taisi awa "vetaista hatusta" nuo mielipiteensä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Palo ainakin epäili vahvasti Assmania. Ainakaan minä en ole tietoinen, että hän olisi muuttanut kantaansa siinä asiassa. Lieneekö tiennyt oikeaa murhaajaa edes kuolinvuoteellaan, sitä emme tiedä. En ainakaan minä tiedä oikeaa tekijää. Epäilyksiä tietysti on johonkin suuntaan. Taisi awa "vetaista hatusta" nuo mielipiteensä.
Jos ainakaan sinä Sariola et tiedä oikeaa tekijää ... niin ..

Onko sinun epäilyksesi Sariola jotenkin muita arvokkaampi tai isällisempi kuin muiden ?

Et muuten vieläkään vastannut edelliseen kysymykseeni . Outo juttu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tyypillistä Sariolalle, kuten oli Urholle ja on myös konstalle, jolta olen jo pidemmän aikaa odotellut anteeksipyyntöä, kun haukkui inua valehtelijaksi syyttä suotta.

Tässä on nyt se tilanne, että Gussen puolustajat pitävät itseoikeutettuina väittää olevansa kaikissa asioissa oikeassa, kun pahamaineinen Espoon käräjäoikeus on todennut Nils Gustafssonin syyttömäksi murhiin, kun on vahavasti näyttänyt siltä, että niemessä on ollut ulkopuolinen henkilö.

Me, jotka pähkäilemme kaikkia mahdollisuuksia, kuten myös Gussen mahdollista syyllisyyttä, saamme jatkuvasti korjata noiden muutaman hyvinkin tutun nimimerkin, tai oikeammin tunnistettujen kirjoittajien asioitten vääristelyjä ja suoranaisia valheita.

En ala niitä tässä enempää kaivelemaan, sillä niitä on paljon, että siihen menisi loppu päivä.

Nämä ketaleet kehtaavat jättää vielä tunnustamatta, jos ovat väärin lausuneet lähimmäisestään, joka on todella raukkamaista.

No, jos tämä on sotaa kahden näkemyskannan välillä, niin silloinhan kaikki on sallittua.

Tuota vaan en voi käsittää, kuinka nämä tyypit uskovat Palon "kirjallisiin tuotoksiin", sillä samantasoisia tarinoita minä kirjoitan ihmisille, mutta heidän ikänsä on alle 10 vuotta.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Jos ainakaan sinä Sariola et tiedä oikeaa tekijää ... niin ..

Onko sinun epäilyksesi Sariola jotenkin muita arvokkaampi tai isällisempi kuin muiden ?

Et muuten vieläkään vastannut edelliseen kysymykseeni . Outo juttu.
Kaikkiin kysymyksiin ei kannata vastata? Osa niistä johtaa vain hyödyttömälle alueelle, jossa kukaan ei tunne asiaa riittävän hyvin. Esim. Awa, joko olet lopettanut hakkaamasta aviopuolisoasi? Miksi et vastaa? Outo juttu!

Stenbäck on ansioitunut lääkäri, joka on toiminut monissa vastuunalaisissa tehtävissä, mm. Psykiatrian professorina Turun Yliopistossa ja Psykiatrian apulaisprofessorina Helsingin Yliopistossa. Hän on ollut spesialisti "mielitautialalla" eli psykiatriassa. Arvostettu henkilö omalla alallaan ja omana aikanaan. Muistuttaa eräissä asioissa toista ansioitunutta lääkäriä, eli Arvo Ylppöä. Kumpikin on opiskellut mm. Saksassa.

Jossakin haastattelussa Stenbäck on kertonut epäilevänsä tekoon syylliseksi saksalaissyntyistä Assmania. Samoin on tehnyt myös Jorma Palo, kuten on hyvin tunnettua. Minulla ei ole näin selvää kantaa mahdollisesta syyllisestä. Pidän todennäköisenä, että A on ollut mukana jonkinlaisena tutkimusten sekoittajana ja hämmentäjänä ja ehkä jälkien peittelijänä. Varsinainen tekijä lienee joku muu. Tämä on minun nykyinen arvioni. Jos epäilenkin jotakin, en halua suoranaisesti ja suorasukaisesti syyttää, kuten eräät toiset tekevät. Riittävää faktatietoa ei minulla sellaiseen ole. Jossain määrin on syytä pitää "sordiinoa päällä", eikä suoraan syyttää epäilemäänsä henkilöä. "Aja hiljaa sillan yli, sillä silta voi olla heikko!"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Tyypillistä Sariolalle, kuten oli Urholle ja on myös konstalle, jolta olen jo pidemmän aikaa odotellut anteeksipyyntöä, kun haukkui inua valehtelijaksi syyttä suotta.

.
En ole haukkunut valehtelijaksi. Toisaalta, jos totean, ettet aina pysy totuudessa, niin sitä ei tarvitse pyytää anteeksi, koska se on totta.

Tuosta tappelun ajankohdasta olen vieläkin erimieltä. Joten anteeksipyydettävää ei ole. MOT
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti:Me, jotka pähkäilemme kaikkia mahdollisuuksia, kuten myös Gussen mahdollista syyllisyyttä, saamme jatkuvasti korjata noiden muutaman hyvinkin tutun nimimerkin, tai oikeammin tunnistettujen kirjoittajien asioitten vääristelyjä ja suoranaisia valheita.
Haluan korostaa, että olen avoin myös Gussen syyttömyydelle. Odotankin popkornit mikrossa joka päivä että saan lukea seikan, joka saisi mielipiteeni toisille urille. Kauankohan pitää vielä odottaa? No, siihen saakka pohdin itsenäisesti ja kokoan teoriaani malliin, jossa olisi mahdollisimman vähän aukkoja. Hiljaa hyvä tulee. :D
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Me, jotka pähkäilemme kaikkia mahdollisuuksia, kuten myös Gussen mahdollista syyllisyyttä, saamme jatkuvasti korjata noiden muutaman hyvinkin tutun nimimerkin, tai oikeammin tunnistettujen kirjoittajien asioitten vääristelyjä ja suoranaisia valheita.
Se on teidän palstan keulahahmojen tehtävä. :lol:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:---------------------
Me, jotka pähkäilemme kaikkia mahdollisuuksia, kuten myös Gussen mahdollista syyllisyyttä, saamme jatkuvasti korjata noiden muutaman hyvinkin tutun nimimerkin, tai oikeammin tunnistettujen kirjoittajien asioitten vääristelyjä ja suoranaisia valheita.

En ala niitä tässä enempää kaivelemaan, sillä niitä on paljon, että siihen menisi loppu päivä.

Nämä ketaleet kehtaavat jättää vielä tunnustamatta, jos ovat väärin lausuneet lähimmäisestään, joka on todella raukkamaista.

No, jos tämä on sotaa kahden näkemyskannan välillä, niin silloinhan kaikki on sallittua.
-----------------------------------------------------------
*Ei kaikki ole sallittua! Kohtuus kaikessa. Totuus kunniaan.
*Niin, kenellä se onkaan se erittäin ysksioikoinen ja sama käsitys asioista jatkuvasti ja jääräpäisesti. Herää epäilys, että nimimerkeillä, jotka alkavat H:lla ja A:lla.
*Mutta "Ketaleet" kehtaavat pitää useampia mahdollisuuksia avoimena päinvastoin kuin H ja A. Ensin tutkitaan ja vasta sitten hutkitaan, eikä päinvastoin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niistä tappelujen ajankohdasta sinulla on konsta väärä käsitys.

Tuolla aiemmin oli osoite ja jopa kellonaika, mistä kohtaa sen kuulustelussa Gusse sanoi, että oliko se syksyllä 60.

Silloin Gusse veti kuoneóon Romperia ja vaikka Romperi olikin yli viiskymppinen, niin sen ajan miehet tuppasivat olemaan sen sorttisia, että sieltä olisi voinut tulola lyönti takaisin.

Nyt oli Gusse salakavalasti tempaissut pimeässä Romperia ja Gusselola vielä "hovi ympärillään", joten reilusta tappelusta ei ollut kyse, mutta uskaliaasta ja äkkipikaisesta tapahtumasta kuitenkin, joka kertoo jo jonkin verran tietyn henkilön luonteesta.
Vastaa Viestiin