Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Aivan totta. Olisikin mielenkiintoista saada tietää kuinka ruumiiden läpötila mitattiin - mikä on virhemarginaali ?

On todellakin maahdollista, että murhaaja iskii pimeimpään aikaan - eli siinä klo 2.30 - 3.00. Suden hetkellä :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei sovi pirtaan, että murhaaja olisi iskenyt ennen klo.04.00.

Uskon noin yleisestiottaen Gussen kertoman kalassa käynnistä, mutta mitä on teltalla tapahtunut sillä aikaa, onkin eri juttu.

Tampereen likan ja oma luomukseni viistävät hyvin läheltä toisiaan ja jos jättää kiilusilmän pois ja asettaa erään toisen tilalle, niin mitä jää jäljelle?

Tuo huumausjuttu on ihan taas sieltä ahterista, kuin prätkällä ajo telttaa päin.

Mitä syytä kellään olisi ollut huumata neljä nuorta ja sitten tapppaa heistä kolme ja jättää yksi henkitoreisiin, se ei sovi pirtaan.

Sitten nuo "kalastajapojat" Gussen mukaan 25-30 ikäisiä poikia (Gusse itse silloin 18 v.).

Joku aiemmin väitti toisen jääneen vahtiin toiselle niemelle onkivapa käsissään ja toisen sotkemaan jälkiä.

Mitä järkeä, kun murhaniemeen olisi päässyt eteläistä polkua pitkin näkymättömissä käveltyä melkein murhapaikalle, kuten lintupojat sittemmin tekivät.

Eiköhan molemmat olisi silloin otaneet yhdessä työkseen paikkojen sotkemisen, eikä jäädä aikailemaan turhaan murhapaikan läheisyyteen.

Ainoa, joka olisi voinut murhaniemessä ja sen lähistöllä rauhassa, ilman epäilyjä kävellä on Nils Gustafsson, sillä hän olisi voinut aina vedota siihen, että on hakemassa apua tovereilleen.

Myös tuo Lokan arvio Nilsin henkisestä kunnosta, on kovin mielenkiintoinen.

Aika kylmästi ukko heittää hetulaa, vaikka on murhasta syytettynä.

Minä olisin kiljunut oikeusmurhasta ja valittanut ties mihin instansseihin, enkä köllinyt putkassa viikkotolkulla, jos kerran poliisilla ei ollut mitään näyttöä minua vastaan.

Kenties tuo Gussen tyyli rassasi poliisejakin niin, etteivät he "kuulusteluista", mitä ne juttutuokiot eivät suinkaan olleet, saaneet enempään irti, kun toisesta ei saanut sen minkäänlaista otetta.

Minulla on yksi ja ainoa teoria surmista olemassa, ja se on lähellä poliisien palapelikokonaisuutta, mutta kun ne viimeiset palaset puuttuvat.

Hänet tosin Espoon käräjäoikeus totesi syyttömäksi murhiin.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kommentoin muutamia Hessu52:n ilmaisuja seuraavassa:
Hessu52 kirjoitti:.....
Ainoa, joka olisi voinut murhaniemessä ja sen lähistöllä rauhassa, ilman epäilyjä kävellä on Nils Gustafsson, sillä hän olisi voinut aina vedota siihen, että on hakemassa apua tovereilleen. [KOMMENTTI: Mm. käräjäoikeus on ollut sitä mieltä, että NG:n kunto ei ole mahdollistanut käveleskelyä lähialueilla.]

Myös tuo Lokan arvio Nilsin henkisestä kunnosta, on kovin mielenkiintoinen. [Epävarmaa on tehdä liian tarkkoja arvioita henkisestä kunnosta. On siinä sentään aika moni lääkärikin ollut enemmän tekemisissä "potilaan" kanssa.]

Aika kylmästi ukko heittää hetulaa, vaikka on murhasta syytettynä.

Minä olisin kiljunut oikeusmurhasta ja valittanut ties mihin instansseihin, enkä köllinyt putkassa viikkotolkulla, jos kerran poliisilla ei ollut mitään näyttöä minua vastaan. [Olisitpa käyttäytynyt kakaran lailla. Eivät kaikki ole samanlaisia. Eivät siinä valittelut olisi auttaneet.]

Kenties tuo Gussen tyyli rassasi poliisejakin niin, etteivät he "kuulusteluista", mitä ne juttutuokiot eivät suinkaan olleet, saaneet enempään irti, kun toisesta ei saanut sen minkäänlaista otetta. [Tuo on kyllä totta! Mutta jos ei muista, niin ei muista!]

Minulla on yksi ja ainoa teoria surmista olemassa, ja se on lähellä poliisien palapelikokonaisuutta, mutta kun ne viimeiset palaset puuttuvat. [Ottanet kuitenkin huomioon, että tuo sinun teoriasi voi olla myös väärä. Entäpä jos lääkärit Stenbäck ja Palo olivatkin oikeassa siinä, että tekijä ei ollut NG, vaan joku muu. Heidän ehdokkaansa oli kyllä Assman.]

Hänet tosin Espoon käräjäoikeus totesi syyttömäksi murhiin. [Syyttömäksi totesi! Totta on! Kovasta yrityksestä huolimatta minkään näköistä näyttöä ei löytynyt. Luonnollinen johtopäätös siitä onkin, että tekijä on ulkopuolinen. Luulisi, että edes jotain merkkejä olisi löytynyt, mutta ei.]

[Kyllä asiaa on varmaan tarkkaan harkittu oikeudessakin. Heillä on ollut apuna ja asiantuntijoina suuri joukko hyviä ja päteviä asiantuntijoita. ]
Kyllä on siis yritetty, mutta mahdolliselle syyllisyydelle ei löytynyt mitään näyttöä. Se on fakta.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Myös tuo Lokan arvio Nilsin henkisestä kunnosta, on kovin mielenkiintoinen. [Epävarmaa on tehdä liian tarkkoja arvioita henkisestä kunnosta. On siinä sentään aika moni lääkärikin ollut enemmän tekemisissä "potilaan" kanssa.]
Sariola, 60-luvulla ei ollut tietoakaan oireyhtymistä joihin viittaan. Nisseä ei olla voitu edes diagnosoida. Toki se tänäpäivänä on mahdollista -sitä ei kuitenkaan tehty. Pohdintaani Nilsin "hitaudesta" ja sen syistä sekä seurauksista löytyy palstalta. Tämä selittäisi hyvin monta asiaa, mm. sen, miksi Nils on rauhallinen syytettynä. Myös sen, mistä syystä agressioita on menneisyydessä hyvin pienistä asioista. Myös sen, miten pystyy ko. tekoihin tuntematta omantunnon tuskia. Myös sen, että äkkipikaisuudella on osansa surmissa. Ts. voidaan katsoa, että Nils pitää myös itseään "uhrina" ja ehkä sulkee jotain pois mielestään. Tai hänen aivonsa eivät yksinkertaisesti hyväksy tapahtunutta väkivallantekona. Hän on uhri omasta mielestään. Mutta onko uhri sanan varsinaisessa merkityksessä, siitä päätti Espoon KäO.

...ja odotan lynkkausta. Gimme peipe.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hitaus on yksi aivovamman tavallisimmista oireista.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:Hitaus on yksi aivovamman tavallisimmista oireista.
Tiedän konsta. Nissellä on kuitenkin ollut agressioita jo ennen surmia. Hitaudesta en tiedä, mutta lievää "tyhmyyttä" on ollut. "Anna tulla, anna tulla." Kaikki tietää että nyrkit ovat heiluneet. Itse henkilökohtaisesti voin pistää tuon "pojat on poikia" -tyylisen sanoman sisään koska en halua vääristää tietämättömien ajatuksenkulkua. Jokainen nujakoi joskus. Tällä asialla on vain pakko spekuloida koska tutkijat eivät asiaa tarpeeksi penkoneet, ts. faktaa ei ole.

Nilsin läheiset tietävät totuuden tästäkin, kukaan ei ole niin tynnyrissä elänyt, etteikö näkisi ko. oireyhtymän oireita joista puhutaan nykyisin ihan kiitettävästi. Paitsi tietysti ehkä Birgit jonka mielestä poliisit ovat idiootteja. Birgit voi tietää jotain, mutta 40 vuotta on pitkä aika. Ehkä on unohtanut.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tuossa olen Lokan kanssa samaa mieltä, että Nils varmasti kokee olevansa uhri.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä en lähde määrittelemään liian tarkasti kenenkään ihmisen ominaisuuksia, totean vain että ihmisiä on monenlaisia. Tällainen hieman jäyhä miestyyppi on melko tavallinen suomalaisilla. Sellaisen kuvan minä olen saanut. Suomalaiset miehet eivät yleensä ole kovin puheliaita. Esim. lääkäri Palo on varmaan oppinut tuntemaan henkilön lähemmin. Näillä tiedoilla on mielestäni turha lähteä arvioimaan liian tarkasti ketään.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lääkäri Palo on tuskin omilta "poliisikomplekseiltaan" pystynyt tekemään Nissestä diagnoosia.

Loka selittää ihan asiaa ja mielestäni onkin hyvin pitkälti oikeassa siitä, ettei kaikkia niitä oireyhtymiä tiedetty mitä tänään, on saattanut vaikuttaa tapahtumiin.

Nisse pitää itseään syyttömänä ja myöskin sitä on oikeuden mielestä.

Nuo uhittelut porukassa ja matseihin pyynnöt, kertovat tietynlaisesta ongelmasta ja alemmuuskompleksista, sillä kyllä meidäkin jengimme tyhmin oli aina haastamassa riitaa, mutta se riidanhaastaja en kuitenkaan epäilyksistänne huolimatta ollut minä.

Joskus otettiin eri porukoiden kanssa matseja ja turpiin tuli, mutta myös annettiin, eikä pudonnutta enää lyöty, eikä potkittu, kuten on tapana nykyään.

Onhan se luonnossakin niin, että aina soidinaikaan linnutkin, kuten metsot, ottavat matsia siitä, kuka parhaan naaraan saa.

Hirvet ja kauriit käyvät taistojaan, mutta harvoin se johtaa kuolemaan.

Joutsenetkin toki kisaavat keväisin, mutta ovat yksiavioisia, vaikka sielläkin ovat tutkijat huomanneet, että puoliso saattaakin käydä "vieraissa", kun oman silmä välttää.

Sellaista elämä on, toiset joutuvat lähtemään vain kovin nuorena, toisen ihmisen käden kautta.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Joutsenetkin toki kisaavat keväisin, mutta ovat yksiavioisia, vaikka sielläkin ovat tutkijat huomanneet, että puoliso saattaakin käydä "vieraissa", kun oman silmä välttää.
Mielenkiintoista, en tiennytkään että sinäkin olet "lintupoika".
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jo vain skoone.

Näin syksyisin on synkeää, kun lintja on luonnssa niin vähän, kun suurin osa linnuistamme muuttaa etelään.

Moni vanhempi laji on poistunut luonnostamme kokonaan.

Ei minulle linnut ole koskaan ollut varsinainen harrastus, mutta sain idean satukijojani varten linnuista, joten siinä mielessä niistä on ollut näin vanhemmiten kiinnostuksen kohteitani.

Kuten jo aiemmin kerroin, lapset huomaavat herkästi pienetkin virheet, jos esim. satu ei jonkun luontokappaleen kohdalla ei pidä paikkaansa, siksi kirjoissa eläviin eläimiin täytyy tutustua samalla lailla, kuin aikuistenkin romaaneiden aiheisiin ja taustoihin.

Saatat kenties yhdistellä minua Bodomin lintupoika Hessuun, niin valitettavasti minun täytyy pettymykseksesi sanoa, ettei meillä ole mitään yhteistä.

En tunne koko miestä, eli Heikki Salosta.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Tuossa olen Lokan kanssa samaa mieltä, että Nils varmasti kokee olevansa uhri.
Varmaan tuntee olevansa uhri. Ja näyttää todennäköiseltä, että hän myös on uhri. Kannattaa huomata, että Palo ja Stenbäck ovat molemmat olleet erikoistuneita ja menestyneitä lääkäreitä. Kyllä heillä on ollut tietoa ja kokemusta erilaisista ihmisistä, ja tietoa ja taitoa arvioida erilaisia ihmisiä.

Kyllä he molemmat ovat tulleet siihen tulokseen, että NG on nimenomaan uhri, eikä ole syyllistynyt tuohon rikokseen. Kyllä heidän mielipiteensä on aika painava.

Kyllä se mielestäni siltä näyttää, että mikäli NG olisi ollut syyllinen, olisi tuo syyttömän näytteleminen ja uhriksi itsensä tunteminen ollut aivan liian vaikea rooli hänen vedettäväkseen läpi koko elämän. Se näyttää liian vaativalta. En usko, että se olisi onnistunut. Ei ole tosiaan jäänyt mitään, mikä edes viittaisi syyllisyyteen. Luulisi käytännössä jotakin jääneen, josta voisi niin päätellä. Kaikki epäilykset lepäävät tyhjän päällä. Tämähän todettiin oikeudessa. Ne oikeudessa esiin tulleet luonnekuvaukset olivat ikäänkuin "väkisin tehtyjä". Saman tapaisia esimerkkejä löytyy aivan tavallisten nuorukaisten menneestä elämästä. Niitä ei pidä liioitella. Menestyminen työelämässä on sekin yksi myönteinen piirre, joka ei ole odotettu tulos, mikäli hän olisi syyllinen. Minusta olisi liian suuri ihme ja sattuma, että syyllinen kuitenkin olisi NG. Minun mielestäni liian monet painavat seikat puhuvat sitä vastaan.

Minä en näillä tiedoilla lähde tekemään kovin pitkälle meneviä arvioita henkilön ominaisuuksista.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Varmaan tuntee olevansa uhri. Ja näyttää todennäköiseltä, että hän myös on uhri. Kannattaa huomata, että Palo ja Stenbäck ovat molemmat olleet erikoistuneita ja menestyneitä lääkäreitä. Kyllä heillä on ollut tietoa ja kokemusta erilaisista ihmisistä, ja tietoa ja taitoa arvioida erilaisia ihmisiä.

Arvioida mitä? Nisse ei muista mitään! Mitä he arvioisivat? Luonteenpiirteitä? Nehän osaa arvioida tavallinen tallaajakin, esim. historian perusteella. Kyllä minunkin luoteenpiirteet osaa kaverit kertoa ja aika hyvin ne natsaa. Entäs sitten elekieltä? Herranjesta, kerro mitä he arvioivat?

Kyllä he molemmat ovat tulleet siihen tulokseen, että NG on nimenomaan uhri, eikä ole syyllistynyt tuohon rikokseen. Kyllä heidän mielipiteensä on aika painava.

Painava sinulle. He ovat ihmisiä siinä missä muutkin lääkärit. Lääkäri ei ole yhtä kuin aina oikeassa. Eikö sulle ole koskaan sattunut vastaan lääkäriä, joka on ollut väärässä? Ihminen ei ole Jumala.


Kyllä se mielestäni siltä näyttää, että mikäli NG olisi ollut syyllinen, olisi tuo syyttömän näytteleminen ja uhriksi itsensä tunteminen ollut aivan liian vaikea rooli hänen vedettäväkseen läpi koko elämän. Se näyttää liian vaativalta. En usko, että se olisi onnistunut.

Moni tappaja, murhaaja ja raiskaaja on edelleen teillä tietämättömillä. Sariola, onko heillekin liian vaativa ja raskas tie kulkea kertomatta? Miksi sitten on niin paljon ratkaisemattomia katoamisia ja tappoja?


Ei ole tosiaan jäänyt mitään, mikä edes viittaisi syyllisyyteen. Luulisi käytännössä jotakin jääneen, josta voisi niin päätellä. Kaikki epäilykset lepäävät tyhjän päällä. Tämähän todettiin oikeudessa. Ne oikeudessa esiin tulleet luonnekuvaukset olivat ikäänkuin "väkisin tehtyjä". Saman tapaisia esimerkkejä löytyy aivan tavallisten nuorukaisten menneestä elämästä. Niitä ei pidä liioitella. Menestyminen työelämässä on sekin yksi myönteinen piirre, joka ei ole odotettu tulos, mikäli hän olisi syyllinen. Minusta olisi liian suuri ihme ja sattuma, että syyllinen kuitenkin olisi NG. Minun mielestäni liian monet painavat seikat puhuvat sitä vastaan.

Ei ole jäänyt mitään mikä edes viittaisi syyllisyyteen? :lol: Luepas vielä kerran sen etp johdanto ja jos ei riitä, tilaa täydellinen etp.

Työelämässä menestyminen? Mitähän ihmettä tuolla tarkoitat? Jos otetaan esimerkiksi tässä vaikkapa sosiopaatti, (mitä en sano Nissen olevan, kun ei ole) tällainen ihminen elää yleensä täysin normaalia elämää, kulissia. Kukaan ei tiedä totuutta. Sosiopaatti on yleensä arvostetussa asemassa. No, tämä ei päde tietenkään Nisseen, mutta on vain vertauskuva sille, että nuo omat haihatuksesi :pus: ovat täydellisen tyhjänpäällä. Ne ovat vain mielipiteitä, ei totuuksia. Huolettaa, että ne vielä otetaan totena jos ei tunneta tapausta tarkkaan. Mielipide on mielipide ja fakta on fakta.


Minä en näillä tiedoilla lähde tekemään kovin pitkälle meneviä arvioita henkilön ominaisuuksista.

Huh.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Onhan siellä tietysti syyttäjän puolelta esitetty yhtä ja toista, mutta itse oikedenkäynnissä ne kaikki on kohta kohdalta kumottu, eikä mitään ole jäänyt jäljelle. Näyttää siltä, että nimenomaan syyttäjän puolella kaikki oli perustunut toiveajatteluun. Sellainen peruste ei oikeudessa menesty - keskustelupalstalla voi kyllä väittää vastaan loputtomasti. Oikeudessa sellainen ei käy, sillä siellä tahtoo tulla pää vetävän käteen. Tähän taitaa sopia lausahdus: "Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee!".
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Kyllä se mielestäni siltä näyttää, että mikäli NG olisi ollut syyllinen, olisi tuo syyttömän näytteleminen ja uhriksi itsensä tunteminen ollut aivan liian vaikea rooli hänen vedettäväkseen läpi koko elämän. Se näyttää liian vaativalta. En usko, että se olisi onnistunut. Ei ole tosiaan jäänyt mitään, mikä edes viittaisi syyllisyyteen.
Loka tuossa jo aika kattavasti tuon Sariolan tekstin jo analysoikin. Olen siitä Lokan kanssa täysin samaa mieltä.

Muutaman seikan vielä lisäisin - Sariolalle. Kuinka tarkasti olet perillä Stenbäckin lääkärihistoriasta ? Muutoinkin kuin wikipedia tittelit. Oletko selvillä hänen lääketiteellisistä mielipiteistään - jos olet - tiedät myös sen, että pappi oli vanhoillinen - psykiatri - joka eli omaa aikaansa omalla tavallaan. Noista ajoista maailma on hieman muuttunut ja psykiatrinen lääketiedekin elää toista aikakautta. Toki hän ylisti omaa tuonaikaista hypnoosi "näytöstään" muka onnistuneeksi. Ei kai pappi - hypnoosipoikaa voi paholaiseksikaan uskoa - näin jälkeenpäin ?

Jorma Palo on arvostettu lääkäri ja kirjailija, joka jäi kärsimään Assmann - traumaa. Viimeisinä viikkoinaan saattoi kuitenkin tapahtua se ymmärrys Palollekin, joka valitettavasti nopeutti nänen murtumistaan sairautensa alle. Uskon vahvasti, että Jorma Palo tiesi kuolinvuoteellaan kuka on Bodomin - murhaaja.

Kaikki kunnia arvostetulle lääkärille ja tutkijalle.

Mielestäni Gustafsson onnistui erinomaisen huonosti tuossa näyttelijän suorituksessaan, koska kaikki siinä meni pieleen. Mikään ei täsmännyt todollisuuteen. Ja se pystyttiin toteennäyttämään vielä 40 vuoden jälkeenkin.

Miten Gustafsson pystyi näyttelemään ja onnistuikin siinä - onkin toinen juttu. Häntä auttoivat kaikki - niin virkavalta, hoitohenkilökunta ja omat vanhemmat.

Virkavalta ja hoitohenkilökunta tietysti tietämättään.

Ja nyt lopuksi - mielestäni ei tosiaan jäänyt yhtään seikkaa, joka osoittaisi ehdottomasti Gustafssonin syyttömyyden.

Mutta toki on myös niin, että ulkopuolisella murhaajalla on käynyt tämän tapauksen suhteen aivan uskomaton tuuri.

Siis niin mieletön tuuri, että löytyyköhän keskieuroopastakaan vastaavasta tapauksesta esimerkkejä.
Viimeksi muokannut awa, Pe Marras 30, 2007 1:38 am. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin