Tekijäehdokkaat ja alibit?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Itse olen ajatellut että motiivina olisi jokin joka liittyy uskonnollisuuteen, eli tekijä olisi joku lähipiiristä, taikka jos ei lähipiiristä, niin ainakin liittyen helluntailaisuuteen. Tekivätkö uhrit 'syntiä', jota ei joku voinut missään tapauksessa hyväksyä?
:shock: :shock: :shock:
Kerro toki lisää??
:shock: :shock: :shock:
Ei sen enempää tietoa ole, mutta joskus olen lukenut että mm. kengät olivat asetettu jotenkin niin että vaikuttaisi että olisi tällainen uskonnollinen motiivi. Jokin uskonnollinen ryhmä ei ehkä hyväksynyt nuorten tapaa viettä aikaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:Ei sen enempää tietoa ole, mutta joskus olen lukenut että mm. kengät olivat asetettu jotenkin niin että vaikuttaisi että olisi tällainen uskonnollinen motiivi. Jokin uskonnollinen ryhmä ei ehkä hyväksynyt nuorten tapaa viettä aikaa.
Itsehän kuulen tästä ensimmäistä kertaa, joten kerro toki lisää.

Kuinka kengät oli aseteltu? Kuinka kenkien asento/sijainti tai mikään viittaa uskonnolliseen motiiviin? Oliko tällä suunnalla jokin uskonnollinen seurue ja mikä kytkös tällä seurueella oli nuoriin telttailijoihin? Vai olivatko he satunnainen kohde? Oliko Irmeli helluntailainen? Entä Seppo? Tai Nils ja Anja? Oliko Suomi-Amerikka seura helluntailainen?

Kerro toki lisää, koska tämä seikka on mennyt minulta vuosien saatossa täysin ohitse!!!
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Ei sen enempää tietoa ole, mutta joskus olen lukenut että mm. kengät olivat asetettu jotenkin niin että vaikuttaisi että olisi tällainen uskonnollinen motiivi. Jokin uskonnollinen ryhmä ei ehkä hyväksynyt nuorten tapaa viettä aikaa.
Itsehän kuulen tästä ensimmäistä kertaa, joten kerro toki lisää.

Kuinka kengät oli aseteltu? Kuinka kenkien asento/sijainti tai mikään viittaa uskonnolliseen motiiviin? Oliko tällä suunnalla jokin uskonnollinen seurue ja mikä kytkös tällä seurueella oli nuoriin telttailijoihin? Vai olivatko he satunnainen kohde? Oliko Irmeli helluntailainen? Entä Seppo? Tai Nils ja Anja? Oliko Suomi-Amerikka seura helluntailainen?

Kerro toki lisää, koska tämä seikka on mennyt minulta vuosien saatossa täysin ohitse!!!
Et siis ole koskaan lukenut tällaisesta? Ja olen kuvitellut että tuo teoria on tutkittu ja hylätty kun ei ole mitään löytynyt. Olen lukenut tästä jo ehkä viisi vuotta sitten, ja lehti oli tavallinen aikakausilehti. Jutussa kerrottiin että kengät olivat aseteltu aivan vastakkain osoittamaan siis toisiaan, toisen pari tien toisella puolen ja toinen pari siis toisella puolen tietä. Jutussa vihjailtiin että tällä asetelmalla on haluttu osoittaa jokin sovitus. (keiden kengät olivat; NG:n ja Boismaninko?) Mutta että tuo asetelma on aivan tavallinen symboli jollekkin sovitukselle. Sovitus olisi sitä että nuoret ovat tehneet syntiä, ja että pojat ovat sovittaneet tekonsa (syntinsä siis tyttöjen kanssa) ja siis nuo kengät ovat viety ja aseteltu siitä sovituksesta kertomaan. (on kuviteltu että molemmat ovat siis kuolleet) No en minä tästä ymmärtänyt sen enempää, mutta tämä juttu on jäänyt mieleen ja olen pohtinut tätä paljon.

Mutta kun tavaroita on viety, niin kyllä tämä teoria saattaa olla täysin tuulesta temmattu.

Ja kytköksitä ei siinä jutussa kerrottu muistaakseni mitään, mutta kerrottiin ehkä että vanhemmat ovat jollain tavalla uskonnollisia.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

matkaaja kirjoitti:
Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Ei sen enempää tietoa ole, mutta joskus olen lukenut että mm. kengät olivat asetettu jotenkin niin että vaikuttaisi että olisi tällainen uskonnollinen motiivi. Jokin uskonnollinen ryhmä ei ehkä hyväksynyt nuorten tapaa viettä aikaa.
Itsehän kuulen tästä ensimmäistä kertaa, joten kerro toki lisää.

Kuinka kengät oli aseteltu? Kuinka kenkien asento/sijainti tai mikään viittaa uskonnolliseen motiiviin? Oliko tällä suunnalla jokin uskonnollinen seurue ja mikä kytkös tällä seurueella oli nuoriin telttailijoihin? Vai olivatko he satunnainen kohde? Oliko Irmeli helluntailainen? Entä Seppo? Tai Nils ja Anja? Oliko Suomi-Amerikka seura helluntailainen?

Kerro toki lisää, koska tämä seikka on mennyt minulta vuosien saatossa täysin ohitse!!!
Et siis ole koskaan lukenut tällaisesta? Ja olen kuvitellut että tuo teoria on tutkittu ja hylätty kun ei ole mitään löytynyt. Olen lukenut tästä jo ehkä viisi vuotta sitten, ja lehti oli tavallinen aikakausilehti. Jutussa kerrottiin että kengät olivat aseteltu aivan vastakkain osoittamaan siis toisiaan, toisen pari tien toisella puolen ja toinen pari siis toisella puolen tietä. Jutussa vihjailtiin että tällä asetelmalla on haluttu osoittaa jokin sovitus. (keiden kengät olivat; NG:n ja Boismaninko?) Mutta että tuo asetelma on aivan tavallinen symboli jollekkin sovitukselle. Sovitus olisi sitä että nuoret ovat tehneet syntiä, ja että pojat ovat sovittaneet tekonsa (syntinsä siis tyttöjen kanssa) ja siis nuo kengät ovat viety ja aseteltu siitä sovituksesta kertomaan. (on kuviteltu että molemmat ovat siis kuolleet) No en minä tästä ymmärtänyt sen enempää, mutta tämä juttu on jäänyt mieleen ja olen pohtinut tätä paljon.

Mutta kun tavaroita on viety, niin kyllä tämä teoria saattaa olla täysin tuulesta temmattu.

Ja kytköksitä ei siinä jutussa kerrottu muistaakseni mitään, mutta kerrottiin ehkä että vanhemmat ovat jollain tavalla uskonnollisia.
Ei toki kannata yöuniaan tuon teorian miettimisen takia menettää. :D
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

kukkuu kirjoitti: Ei toki kannata yöuniaan tuon teorian miettimisen takia menettää. :D
:D :D Ei!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti: Et siis ole koskaan lukenut tällaisesta? Ja olen kuvitellut että tuo teoria on tutkittu ja hylätty kun ei ole mitään löytynyt.
Olen lukenut ja kirjoittanut aiheesta Bodom jo paljon ennen uutta tutkintaa, ja luen ensimmäistä kertaa että kengät olisivat asennossa jossa voidaan miettiä uskonnollista teoriaa. :shock: Mutta enhän toki väitäkään, että kaiken asiasta tuntisin.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Se tieto, mikä minulla uskonnollisuudesta on, väittää ettei yhtä syntiä saa korjata toisella synnillä. Kenkämystiikkakin vaikuttaa todella omituiselta, ellei kyseessä ole sitten joku aivan tuntematon 60-luvun uskonyhteisö.

Kaikki on tietysti mahdollista, mutta useimmiten yksinkertaisimmat selitykset ovat oikeita.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Mutta ei tästäkään voi varmuudella sanoa ettei olisi motiivi. Ja kun ajatelee että oli helluntai, ja alaikäiset keskenään siellä teltassa, niin ehkä ainoa sovitus pojilta, ja myös tytöiltä, olisi ollut nuo teot. JOkin niin suuri loukkaus periaatetta kohtaan?
alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Viesti Kirjoittaja alpo »

Eikö Boismannin isä ollut uskonnollinen. Korjatkaa äkkiä jos muistan väärin!
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mun mielestä perheitä on turha repiä uskonnollismotiiviin. Jos näin suuresta vakaumuksesta olisi kyse, ko. nuorta ei olisi redulle päästetty. Jokaisen vanhemmathan tiesivät totuuden retken kokoonpanosta.
alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Viesti Kirjoittaja alpo »

Eikös Nissen sanojen mukaan reissun todellinen luonne salattu vanhemmilta?
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

matkaaja kirjoitti:Mutta ei tästäkään voi varmuudella sanoa ettei olisi motiivi. Ja kun ajatelee että oli helluntai, ja alaikäiset keskenään siellä teltassa, niin ehkä ainoa sovitus pojilta, ja myös tytöiltä, olisi ollut nuo teot. JOkin niin suuri loukkaus periaatetta kohtaan?
Voi voi sentään, vai että oli Helluntai ja helluntajalainen murhaaja -> ei voi muuta kuin konstalta kysyä - mistä tällainen nikki matkaajan ajatus voisi olla lähtöisin ?

konsta on näiden nikkien erikostuntija.

- hymm -
Viimeksi muokannut awa, To Marras 27, 2008 10:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

awa kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Mutta ei tästäkään voi varmuudella sanoa ettei olisi motiivi. Ja kun ajatelee että oli helluntai, ja alaikäiset keskenään siellä teltassa, niin ehkä ainoa sovitus pojilta, ja myös tytöiltä, olisi ollut nuo teot. JOkin niin suuri loukkaus periaatetta kohtaan?
Voi voi sentään, vai että oli Helluntai ja helluntajalainen murhaaja -> ei voi muuta kuin konstalta kysyä, mistä tällainen nikki matkaajan ajatus voisi olla lähtöisin ? Hän, konsta on näiden nikkien erikostuntija.

- hymm -
No voi voi; kerron vaan sen mitä tuossa jutussa oli kerottu. Jätän omat mielipiteeni kyllä ainakin vielä omikseni.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

alpo kirjoitti:Eikös Nissen sanojen mukaan reissun todellinen luonne salattu vanhemmilta?
Todellinen luonne? Eli tavoitteena nusaseminen? Varmasti on salattu. Nisse nyt puhuu tässäkin itseään ristiin. Vai puhuuko hän juopottelusta? Soittakaapa joku ja kysykää! Nythän on niin, että kumit oli taskussa ja se on el fakto.

Reissun kokoonpano oli tiedossa. Ts. vanhemmat olisivat voineet uskonnollisvakaumuksella kieltäytyä päästämästä lapsosia -ja näin olisivat tehneetkin jos näin olisi ollut. :D
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

matkaaja kirjoitti: No voi voi; kerron vaan sen mitä tuossa jutussa oli kerottu. Jätän omat mielipiteeni kyllä ainakin vielä omikseni.
Missä jutussa?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin