Tekijäehdokkaat ja alibit?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Noista tupakeista tuli miellen se, että mites ne meni ne Broadwayt ja Armirot?

Eikös siellä leirillä ollut hujan hajan röökit, useampaa sorttia kuin polttajia.

Kummallista. Nyt tupakkatyöryhmä kokoamaan kaikki tieto ja sitten aamulla raportti tänne. :lol:
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Vankimielisairaalassa ilmeisesti on ollut, kahdeksan kertaa jopa mainittu. Missä tuo sairaala silloin on ollut, ei minulla ole tietoa. Nykyisin on Turuus.

Voi tuossa olla sekaannuskin, että onkin ollut Valtion mielisairaalassa eli niuvassa tai vanhassa vaasassa. Kotiutettu muka parantumattomana mikä minun mielestä viittaa persoonallisuus patologiaan. Jos olisi psykoottinen ollut niin ei olisi kotiutettu.

Mielenkiintoista olisi tietää missä oli tosiaan hell und die:na 1960? :twisted:
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Kieltäydyn tupakkatyöryhmästä. Nikotiinipurkka ollut jo reilun viikon suussa. 8)
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Oulunmies kirjoitti:Vankimielisairaalassa ilmeisesti on ollut, kahdeksan kertaa jopa mainittu. Missä tuo sairaala silloin on ollut, ei minulla ole tietoa. Nykyisin on Turuus.

Voi tuossa olla sekaannuskin, että onkin ollut Valtion mielisairaalassa eli niuvassa tai vanhassa vaasassa. Kotiutettu muka parantumattomana mikä minun mielestä viittaa persoonallisuus patologiaan. Jos olisi psykoottinen ollut niin ei olisi kotiutettu.

Mielenkiintoista olisi tietää missä oli tosiaan hell und die:na 1960? :twisted:
Ja ammatti on ollut kaivinkoneenkuljettaja, ja ennen vankilasta vapautumista ollut työsiirtolassa Dagenesissa. Ollut vuona 1960 n. 30 vuotias. Mistähän sasi tämän kuvan? Onko muuten vielä elossa? Huomasin että tästäkin on ketju täällä, ja arvio että onko jo kuollut. Onko tämä Bodomin murhaaja?
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sivuprofiilikuva on tossa toisessa ketjussa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Häkä-Enskankuva vai? Siinä se. :lol:
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Papillonilla on ehtymätön galleria, kiitti. :D

Ei sovellu ainakaan hypnoosi hourekuviin. Tuo sivuprofiili sopi jopa paremmin.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Oulunmies kirjoitti:Papillonilla on ehtymätön galleria, kiitti. :D

Ei sovellu ainakaan hypnoosi hourekuviin. Tuo sivuprofiili sopi jopa paremmin.
Onpa karmea tunne mulla. Tämä ei ehkä ole itse murhaaja mutta olen sitä mieltä että paikalla oli kaksi miestä, joista toinen on tämä mies. Tämä mies on iskenyt NG:ltä tajun? Mitäs?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matkaaja kirjoitti:
Oulunmies kirjoitti:Papillonilla on ehtymätön galleria, kiitti. :D

Ei sovellu ainakaan hypnoosi hourekuviin. Tuo sivuprofiili sopi jopa paremmin.
Onpa karmea tunne mulla. Tämä ei ehkä ole itse murhaaja mutta olen sitä mieltä että paikalla oli kaksi miestä, joista toinen on tämä mies. Tämä mies on iskenyt NG:ltä tajun? Mitäs?
Tässä matkaajan näkemyksessä on se hyvä puoli, että tässä uskotaan, että tuolle alueelle on voitu tulla kenenkään huomaamatta, niinkuin asia onkin. Idän suunta oli täysin avoin tulijoille - kukaan ei ollut tarkkailemassa. Vanhoista kartoista näkyy, että Högnäsiin menevä tie kulkee lähellä Matalajärven rantaa. On voitu ajaa autolla Matalajärven kohdalle ja tulla siitä metsän kautta murhaniemeen. Alueen tuntevalle ei temppu eikä mikään. Kumma juttu, että poliisi piti tuota niemeä kuin suljettuna huoneena, jota se ei ollut. Sinne oli vapaa pääsy idästäpäin - ei mitään seiniä tai ovia ollut esteenä. Sieltä on voinut tulla kuka tahansa alueelle, ja poistua samaa tietä. Jos auto oli odottamassa Matalajärven kohdalla pikkutiellä, on tekijä voinut siirtyä muutamassa tunnissa vaikka kuinka kauas alueelta. Kävelymatkaa autolta murhaniemeen tulee ehkä noin 1 km tai vähän yli. Se on noin 15 minuuttia. Ei matka eikä mikään. Täysin mahdollista.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Onko kellään siitä "kivitaskusta" tarkempaa informaatiota? Yksityisviestinä aikanaan tullut jotain pientä tietoon, mutta en ole täällä huomannut aiheesta juurikaan juttuja.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Sariola kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:
Oulunmies kirjoitti:Papillonilla on ehtymätön galleria, kiitti. :D

Ei sovellu ainakaan hypnoosi hourekuviin. Tuo sivuprofiili sopi jopa paremmin.
Onpa karmea tunne mulla. Tämä ei ehkä ole itse murhaaja mutta olen sitä mieltä että paikalla oli kaksi miestä, joista toinen on tämä mies. Tämä mies on iskenyt NG:ltä tajun? Mitäs?
Tässä matkaajan näkemyksessä on se hyvä puoli, että tässä uskotaan, että tuolle alueelle on voitu tulla kenenkään huomaamatta, niinkuin asia onkin. Idän suunta oli täysin avoin tulijoille - kukaan ei ollut tarkkailemassa. Vanhoista kartoista näkyy, että Högnäsiin menevä tie kulkee lähellä Matalajärven rantaa. On voitu ajaa autolla Matalajärven kohdalle ja tulla siitä metsän kautta murhaniemeen. Alueen tuntevalle ei temppu eikä mikään. Kumma juttu, että poliisi piti tuota niemeä kuin suljettuna huoneena, jota se ei ollut. Sinne oli vapaa pääsy idästäpäin - ei mitään seiniä tai ovia ollut esteenä. Sieltä on voinut tulla kuka tahansa alueelle, ja poistua samaa tietä. Jos auto oli odottamassa Matalajärven kohdalla pikkutiellä, on tekijä voinut siirtyä muutamassa tunnissa vaikka kuinka kauas alueelta. Kävelymatkaa autolta murhaniemeen tulee ehkä noin 1 km tai vähän yli. Se on noin 15 minuuttia. Ei matka eikä mikään. Täysin mahdollista.
Niin, tässä, vaikka olisikin nyt 'hakua', niin on joitakin asioita, jotka tukisivat jopa 'näin yksinkertaista ratkaisua', sillä eikö sieltä otettu niitä tavaroita, ja sitten ne kuitenkin oli levitelty ympäriinsä. Katsoin Areenasta tuon eilisen jutun, ja siinä tämä murhaaja oli jättänyt tyttöjen tavarat hajalleen aivan näkyviin että ne löydettäisiinkin. Bodomin-murhien tekijätkin ovat varmaan olleet jotenkin mielenvikaisia, joten eikö olisi syytä tämä tarkistaakin. Ja tekijät ovat saatteneet olla siellä vaikka kuinka kauan, ja odottaneet vaan sopivaa tilaisuutta.
Jospa nuo miehet olivat niitä jotka jättvät ne kalat sinne kiville? Mietin vaan näitä teorioita.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

_____ kirjoitti:Onko kellään siitä "kivitaskusta" tarkempaa informaatiota? Yksityisviestinä aikanaan tullut jotain pientä tietoon, mutta en ole täällä huomannut aiheesta juurikaan juttuja.
Urho taisi jättää tietoisesti pois nämä tietyt nimet keskusteluista, koska ovat kuulemma todettu syyttömiksi.

Enpä minäkään tuosta muuta tiedä, kuin että kaveri oli epäiltynä pariinkin otteeseen, tiettyjen taipumustensa takia, ja erityisesti sen takia, että piti mukaanaan kiviastaloa, eli pussia jossa oli kuulemma kivi, itsepuolustukseen tarkoitettuna.

Mutta pitää kait uskoa Urhoa, ettei kaveri ole ollut tapahtumien aikaan lähelläkään bodomia, eikös se niin jotenkin mennyt?
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

konsta kirjoitti:Mutta pitää kait uskoa Urhoa, ettei kaveri ole ollut tapahtumien aikaan lähelläkään bodomia, eikös se niin jotenkin mennyt?
Niinhän se taisi olla. Ihan mielenkiinnosta vain otin tuon esiin kun näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon ja tuo esimerkkinä jäänyt kuitenkin aika vähälle huomiolle, vaikka joissain piireissä jopa epäillyn asemassakin ollut. No, onhan näitä.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Miksi poliisi ei kiinnostunut vihjeistä?
Bodominjärven murhien aikaan Sipoossa asunut metsätyönjohtaja uskoo, että hänen alaisenaan työskennellyt mies surmasi telttailemassa olleet nuoret.
- Olen siitä yhä sataprosenttisen varma, sanoo nykyisin Loviisassa asuva 82-vuotias eläkeläinen.
Hän ilmoittautui todistajaksi jo tuoreeltaan murhien jälkeen. Käynti Kilossa Espoon poliisin pakeilla ei kuitenkaan tuottanut tulosta. Poliisi ei ollut kiinnostunut kuuntelemaan hänen tietojaan oudosti käyttäytyneestä miehestä.
- He sanoivat, että heillä on toinen, parempi johtolanka, 82-vuotias sanoo.
HBL raportoi hänen havainnoistaan eilen. Hän ei enää toivo nimeään mainittavan Bodom-jutun yhteydessä. Iltalehti tavoitti hänet eilisiltana.
Murhien aikaan vuonna 1960 metsätyönjohtaja johti hakkuutyömaata Koivulassa lähellä Solvallaa, noin kymmenen kilometrin päässä Bodominjärvestä. Hän oli pestannut töihin kaksi metsuria.
Lauantaina 4. kesäkuuta metsätyönjohtaja kuskasi autollaan toisen metsurin Bembölen kahvilaan.
Aamupäivällä murhayön jälkeen mies soitti johtajalle ja selitti tapahtuneen jotain, minkä takia hänen piti lopettaa työssään. Mies ilmoitti haluavansa lopputilin.
- Hän oli hyvin hermostunut, kulki edestakaisin, tutkaili vaatteitaan ja tupakoi koko ajan. Allekirjoittaessaan kuittia lopputilistä hänen kätensä tärisivät koko ajan, johtaja muistaa.
- Miehen saatua rahansa ajoin poliisin pakeille, missä tehtäväkseni jäi siis vain kääntyä pois.
Sen jälkeen hän ei miestä nähnyt.
Eläkeläinen on varma metsurin syyllisyydestä.
- Arkistojen kautta mies voitaisiin jäljittää nyt.
Poliisi ei ole ottanut yhteyttä metsätyönjohtajaan asian takia.



Selailin ja löysin tällaisenkin. Onko tietoa että vihjettä olisi tutkittu jotenkin?
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Jospa tuo kaveri olisi se kello kuuden mies?
Pasilan mies.
Vastaa Viestiin