Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

teemu kirjoitti:^Täytyy sanoa, että jostain luin, että oli saattaja, siis rakastajatar. Palo ei ollut vuorossa, eikä tiennyt. Voi olla, etten nyt itsekään, kun yritin fiktiota laittaa muilla perusteilla.
Uskon, että olet oikeilla jäljillä, näin muistan itsekin... Tuo Assmann tapaus on todella mielenkiintoinen... Koska en tajua miksi hän olisi mennyt sairaalaan päiviksi, koska on selvää, että hän teeskenteli, se selvisi kaikille siellä olijoille... Lisäksi tämä KRP:n käsittämätön toiminta muunmuassa Hansin vaatteiden haussa ja salailussa... Olen melko varma, että Hans oli jotain pahaa tehnyt, mutta liittyikö se jotenkin Bodomin? Voisi arvailla, että kyllä!
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

skoone kirjoitti:
CCC kirjoitti:[OK... Tuota enkö nyt vain muista vai onko ylipäätään koskaan tarkalleen selvinnyt, miten Assmann sairaalaan tuli? Hän vain ilmeisesti meni läärin huoneeseen makaamaan, mutta kuka hänet toi vai tuliko yksin? Miten se menikään? Ilmeisesti tarkkaa tietoa ei edes ole?
Minua on joskus mietityttänyt sen lääkäri Tangon ja kaksoisveljensä kaksoisitsemurha. Nimensäkin vaihtoivat Tangoksi kesäkuussa 1960. Olivatko he nyrkkeilijöitä, ainakin se opettajaveli?

Ja Assmann oli sen lekuriveljen kanta-asiakas (Tanko oli ollut sodassakin). Joskus on tullut mieleeni, että olisiko nuorta Paloa jotenkin "jymäytetty"?
Keskustelin erään erittäin tietävän ihmisen kanssa tästä S24.n Maailman menoa palstalla... Hän tunsi kuulemma merkittäviä suomalaisia, ja se kyllä selvisi hänen puheistaan... En enää muista juurikaan mitä hän juuri näistä kaksoisveljistä puhui, mutta jotenkin se juuri liittyi Assmanniin ja Bodomin murhiin... Nyrkkeilijöitä olivat harrastusmielessä ainakin kummatkin... Onko sinulla lisää tietoa näistä tangoista, onko missään lehdissä siitä kaksoisitsemurhasta?

Mitä tarkoitit tuolla Palon "jymäyttämisellä" tässä tapauksessa?
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

CCC kirjoitti:[ Onko sinulla lisää tietoa näistä tangoista, onko missään lehdissä siitä kaksoisitsemurhasta?

Mitä tarkoitit tuolla Palon "jymäyttämisellä" tässä tapauksessa?
Lehtitietoja minulla ei muistaakseni Tangoista ole. Palon jossain kirjassa asiasta mainittiin.

Sillä "jymäyttämisellä" tarkoitin sitä, että ehkä Palo saatiin uskomaan joitain asioita, jotka eivät olleetkaan juuri niin kuin miltä näytti...

Se, että Palo esim. sai seisoa tosi kauan Assmannin vaatteiden kanssa kadulla oli tosi outo juttu (mitähän sairaalassa sillä aikaa puuhattiin ja keitä siellä kävi...)

Ja miksihän juuri Tangolla ja Palolla kävi "mattokauppiaita"? Eikä muilla? Minä uskon Palon vilpittömyyteen, mutta en muiden.

Ja miten oli, oliko se Palon isäpuoli Tulilahden jutun tutkijoita?
Muista lähdekritiikki!

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä muistan lukeneeni, että nämä Tangon veljekset olivat painonnostajia. Tämä sairaalan mies oli muistaakseni saanut kirjeen siltä Turussa myöhemmin surmatulta naiselta, jossa jotain vihjailtiin. Voi arvailla, että HA sai "lääkkeitä" lääkäri Tangolta. Tämä oli vain arvaus. Jotain omituista siinä veljesten kuolemassakin oli. Urheilua harrastavat vahvat veljekset? Ja kaksoisitsemurha? Omituista.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Minä muistan lukeneeni, että nämä Tangon veljekset olivat painonnostajia. Tämä sairaalan mies oli muistaakseni saanut kirjeen siltä Turussa myöhemmin surmatulta naiselta, jossa jotain vihjailtiin. Voi arvailla, että HA sai "lääkkeitä" lääkäri Tangolta. Tämä oli vain arvaus. Jotain omituista siinä veljesten kuolemassakin oli. Urheilua harrastavat vahvat veljekset? Ja kaksoisitsemurha? Omituista.
Eivätkä veljekset olleet kumpikaan naimisissa, ja olen nähnyt opettajaveljen poikaluokan kanssa koulukuvassa.

Eikö SB ollut kanssa urheilijapoikia aiemmin, mutta oli jostain syystä lopettanut?
Muista lähdekritiikki!

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

Sariola kirjoitti:Minä muistan lukeneeni, että nämä Tangon veljekset olivat painonnostajia. Tämä sairaalan mies oli muistaakseni saanut kirjeen siltä Turussa myöhemmin surmatulta naiselta, jossa jotain vihjailtiin. Voi arvailla, että HA sai "lääkkeitä" lääkäri Tangolta. Tämä oli vain arvaus. Jotain omituista siinä veljesten kuolemassakin oli. Urheilua harrastavat vahvat veljekset? Ja kaksoisitsemurha? Omituista.
Juuh... Oikeassa olet, painonnostajia he olivatkin ja aika kovia kansallisesti... Ilmeisesti hormoonia ja muuta meni ja sopii kuvaan Assmannin lääkittäjänäkin... Ilmeisesti tästä itsemurhasta voisi epäillä "yhtiötä"... Lienee nyt aika selvää, että joku taho oli Assmannin takana, kun selvisi kaikesta... Mikä se "yhtiö" sitten oli, itse en ihan usko KGB:hen... Mutta tiedä häntä...
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

skoone kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Minä muistan lukeneeni, että nämä Tangon veljekset olivat painonnostajia. Tämä sairaalan mies oli muistaakseni saanut kirjeen siltä Turussa myöhemmin surmatulta naiselta, jossa jotain vihjailtiin. Voi arvailla, että HA sai "lääkkeitä" lääkäri Tangolta. Tämä oli vain arvaus. Jotain omituista siinä veljesten kuolemassakin oli. Urheilua harrastavat vahvat veljekset? Ja kaksoisitsemurha? Omituista.
Eivätkä veljekset olleet kumpikaan naimisissa, ja olen nähnyt opettajaveljen poikaluokan kanssa koulukuvassa.

Eikö SB ollut kanssa urheilijapoikia aiemmin, mutta oli jostain syystä lopettanut?
Olen joskus miettinyt sitäkin, mitä sinä ehkä vihjasit (en tiedä vihjasitko, joten älä käsitä väärin) vähän, että Nisse olisi jotenkin ehkä tuntenut tekijät tms. vastaavaa... Jotain Nisse mielestäni salaa tapahtumasta, mutta toki tällainen on todella kaukaa haettu, että Tango tuntisi Nissen ja sitä kautta murhaajan, esim Assmannin...
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

CCC kirjoitti:[, että Tango tuntisi Nissen ja sitä kautta murhaajan, esim Assmannin...
Niin, mä ajattelin vähän semmosta, että Tanko olisi ollut lähinnä SBn tuttuja ja NG olisi sitä kautta "tietänyt" Tangon/t.

Assmannin ja NGn "tuttavuuteen" minä en puolestani oikein usko.
Muista lähdekritiikki!

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

skoone kirjoitti:
CCC kirjoitti:[, että Tango tuntisi Nissen ja sitä kautta murhaajan, esim Assmannin...
Niin, mä ajattelin vähän semmosta, että Tanko olisi ollut lähinnä SBn tuttuja ja NG olisi sitä kautta "tietänyt" Tangon/t.

Assmannin ja NGn "tuttavuuteen" minä en puolestani oikein usko.
Joo, hyvin voisi olla noin.. Mutta eikö teistäkin saa sellaisen kuvan, että Nisse salaa jotain hyökkäyksestä? Minusta Nisselle pitäisi tehdä nyt oikein kunnon hypnoosikoe uudestaan, kaikki kunnia professori Stenbäckille, mutta hän oli omien sanojensakin mukaan vain harrastelija, nykyään parempia taitajia löytyy... Nisse on kuitenkin mielestäni syytön, mutta jotain on jäänyt kertomatta
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Streroidit aiheuttavat mielialavaihteluita. HA oli vahva ja pahoinpiteli seuraavana vuonna vaimonsa kadulle. Teltalla oli riehuttu. Löysästi sopisi steroidien käyttöön.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

CCC näyttää tietävän asiasta paljon enemmänkin. Minulla on oma epäilyni A:n "yhtiöstä". Ilmeisesti hän on tehnyt yhtiölle arvokkaita palveluksia, koska hän ilmoittaa Paloaron kirjan mukaan saaneensa niitä jatkuvasti noista tapauksista huolimatta. Ihmetyttää, että useassa kirjassa puhutaan herra A:sta ja mainitaan hänet vakoilijaksi. Kyllä kai sitten myös Suomen SU-PO on tietoinen asiasta. Ei kai savua ilman tulta. Kai painetussa kirjassa pitää pysyä suunnilleen totuudessa. Jotenkin varovasti tuntui poliisi suhtautuvan tähän mieheen. Tämä vaikutelma siitä syntyy. Oikein malliesimerkki on se Palon seisominen siellä portailla odottamassa turhaan poliisia Assmanin vaatteet paketissa. Poliisi ei saapunut vaikka oli luvannut tulla hakemaan.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

CCC kirjoitti:
skoone kirjoitti:
CCC kirjoitti:[, että Tango tuntisi Nissen ja sitä kautta murhaajan, esim Assmannin...
Niin, mä ajattelin vähän semmosta, että Tanko olisi ollut lähinnä SBn tuttuja ja NG olisi sitä kautta "tietänyt" Tangon/t.

Assmannin ja NGn "tuttavuuteen" minä en puolestani oikein usko.
Joo, hyvin voisi olla noin.. Mutta eikö teistäkin saa sellaisen kuvan, että Nisse salaa jotain hyökkäyksestä? Minusta Nisselle pitäisi tehdä nyt oikein kunnon hypnoosikoe uudestaan, kaikki kunnia professori Stenbäckille, mutta hän oli omien sanojensakin mukaan vain harrastelija, nykyään parempia taitajia löytyy... Nisse on kuitenkin mielestäni syytön, mutta jotain on jäänyt kertomatta
Kun se Stenbäck oli kai Tanko-lääkärin tuttuja? Muistaakseni siinä hypnoosissa oli jotain häikkää? Muistaisin, että ikään kuin Stenbäck olisi saanut kuulla jotain paljastavaa ja siksi kehotti NGtä unohtamaan hypnoosissa esiin tulleet asiat. Olisiko vielä ollut niin, että sillä kerralla ei ollut muita läsnä?
Muista lähdekritiikki!

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

CCC kirjoitti: ... Nisse on kuitenkin mielestäni syytön, mutta jotain on jäänyt kertomatta
Kaikki piilottavat jotain: Nissen kertomukset aamuyöstä ovat melkein liian epäjohdonmukaisia, lintupoikien kertomukset ovat yliyhteensopivia, OK ei ole käynyt koko niemessä. Mikähän mörkö siellä saattoi tulla vastaan? Leiriytyäkään ei saanut. "Hullu poika" vai jotain vakavampaa?

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

Sariola kirjoitti:CCC näyttää tietävän asiasta paljon enemmänkin. Minulla on oma epäilyni A:n "yhtiöstä". Ilmeisesti hän on tehnyt yhtiölle arvokkaita palveluksia, koska hän ilmoittaa Paloaron kirjan mukaan saaneensa niitä jatkuvasti noista tapauksista huolimatta. Ihmetyttää, että useassa kirjassa puhutaan herra A:sta ja mainitaan hänet vakoilijaksi. Kyllä kai sitten myös Suomen SU-PO on tietoinen asiasta. Ei kai savua ilman tulta. Kai painetussa kirjassa pitää pysyä suunnilleen totuudessa. Jotenkin varovasti tuntui poliisi suhtautuvan tähän mieheen. Tämä vaikutelma siitä syntyy. Oikein malliesimerkki on se Palon seisominen siellä portailla odottamassa turhaan poliisia Assmanin vaatteet paketissa. Poliisi ei saapunut vaikka oli luvannut tulla hakemaan.
Joo, kyllä on juttua kauan "tutkittu", tietoa on, muttei mitään ratkaisevaa... Mutta kyllä täytyy olla aikamoisen sokea ihminen, jos pitää Assmannia ihan "taviksena"... Assmann ei toisaalta kuitenkaan ole mitenkään tunnettu muun muassa Saksassa tahi NL/Venäjällä... tietysti jossain piireissä on, muttei yleisesti... Kun taas suomessa miehen nimi aiheuttaa melkeinpä paniikkia, myös Ruotsissa osittain... Luulen, että hän toimi jonkun tahon laskuun nimenomaan Suomessa pääasiallisesti, muissa maissa hän ei toiminut kenenkään laskuun... Hän vain oli väkivaltainen psykopaatti, jonka luulen osallistuneen vähintään yhteen Paloaron mainitsemaan murhatekoon, ehkä enempäänkin... Paloaro ei ole varmasti mikään satusetä, mutta kyllä kirjassa on ylilyöntejä, varmasti tarkoituksellisiakin... Luulen, että KRP ja Supo tietävät aika paljon Assmannista, mutta jostain syystä kaikkea ei kerrota...
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

skoone kirjoitti:
CCC kirjoitti:
skoone kirjoitti: Niin, mä ajattelin vähän semmosta, että Tanko olisi ollut lähinnä SBn tuttuja ja NG olisi sitä kautta "tietänyt" Tangon/t.

Assmannin ja NGn "tuttavuuteen" minä en puolestani oikein usko.
Joo, hyvin voisi olla noin.. Mutta eikö teistäkin saa sellaisen kuvan, että Nisse salaa jotain hyökkäyksestä? Minusta Nisselle pitäisi tehdä nyt oikein kunnon hypnoosikoe uudestaan, kaikki kunnia professori Stenbäckille, mutta hän oli omien sanojensakin mukaan vain harrastelija, nykyään parempia taitajia löytyy... Nisse on kuitenkin mielestäni syytön, mutta jotain on jäänyt kertomatta

Kun se Stenbäck oli kai Tanko-lääkärin tuttuja? Muistaakseni siinä hypnoosissa oli jotain häikkää? Muistaisin, että ikään kuin Stenbäck olisi saanut kuulla jotain paljastavaa ja siksi kehotti NGtä unohtamaan hypnoosissa esiin tulleet asiat. Olisiko vielä ollut niin, että sillä kerralla ei ollut muita läsnä?
Juu, olen kuullut samanlaisia spekulaatioita, en tiedä mistä ne on peräisin saati en tiedä pitääkö se paikkansa, että Asser olisi kehottanut unohtamaan, onko tälle mitään faktatietoa?

Stanbäck kuitenkin on sanonut itse ihan julkisesti vielä 1990 luvulle asti, että hän epäili Assmannia murhaajaksi...
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"

Vastaa Viestiin