Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Jos kerran olet asiasta niin varma Sariola ja kyseiset nimet ovat soutkeutuneet surmiin, niin nimet rohkeasti vain esiin.
Miten sanoisi? Nämä ovat sellaisia salapoliisin teorioita tai hypoteeseja, joita rikoksen tutkijat asettavat itselleen. Sehän siinä juuri on vaikeutena, että aivan samoin kuin poliisilla, riittäviä faktatietoja ei ole käytettävissä. Ainahan on olemassa mahdollisuus, että ilmoitan arveluni rikoksen tutkijoille, eli Krp:lle. Ehkä olen niin tehnytkin. Meiltä kirjoittelijoilta puuttuu tarpeellista tietoa, jota poliisilla jo on enemmän laajojen kuulustelujen tuloksena. Tässä voi vain kehitellä teorioita tuntematta monia yksityiskohtia, jotka olisivat tarpeellisia. Varmahan näistä ei voi olla. Olen aina ihmetellyt, että joidenkin mielestä pitäisi olla aina varma mielipide esim. jonkun henkilön syyllisyyden suhteen. Eihän näillä tiedoilla voi olla varma kukaan normaalisti ajatteleva ihminen.
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

Gyllströmillähän kerrotaan olleen kaksi kirvestä aina sängynsä vieressä ja ainakin kerran hän hyökkäsi kirveen vai oliko se joku muu "ase" kanssa poliisien kimppuun.. Poliisit ilmeisesti tulivat ilmoittamatta jo pimeän tultua ja G. hyökkäsi, luultavammin tietämättään että tulijat olivat poliiseja... Tämä saattaisi viitata, että G. pelkäsi jotain, se voisi taas viitata "yhtiöön" ja naapuri Hansiin... Taas yksi teoria....
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

CCC kirjoitti:Gyllströmillähän kerrotaan olleen kaksi kirvestä aina sängynsä vieressä ja ainakin kerran hän hyökkäsi kirveen vai oliko se joku muu "ase" kanssa poliisien kimppuun.. Poliisit ilmeisesti tulivat ilmoittamatta jo pimeän tultua ja G. hyökkäsi, luultavammin tietämättään että tulijat olivat poliiseja... Tämä saattaisi viitata, että G. pelkäsi jotain, se voisi taas viitata "yhtiöön" ja naapuri Hansiin... Taas yksi teoria....
Olisko Gllä ollut vain henkisiä ongelmia, jos puukon ja patukan kanssa kuljeskeli. Pitkäaikainen alkomahoolin suurkulutus helposti hämärtää todellisuuden. Hukuttautuminen tukee sitä, että kaikki ei ollut kohdallaan. Omituisesti hän oli käyttäytynyt jo kauan aikaa ennen surmia. Mahdollista on tietysti, että hän jotain surmista tiesi.
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

faku63 kirjoitti:
CCC kirjoitti:Gyllströmillähän kerrotaan olleen kaksi kirvestä aina sängynsä vieressä ja ainakin kerran hän hyökkäsi kirveen vai oliko se joku muu "ase" kanssa poliisien kimppuun.. Poliisit ilmeisesti tulivat ilmoittamatta jo pimeän tultua ja G. hyökkäsi, luultavammin tietämättään että tulijat olivat poliiseja... Tämä saattaisi viitata, että G. pelkäsi jotain, se voisi taas viitata "yhtiöön" ja naapuri Hansiin... Taas yksi teoria....
Olisko Gllä ollut vain henkisiä ongelmia, jos puukon ja patukan kanssa kuljeskeli. Pitkäaikainen alkomahoolin suurkulutus helposti hämärtää todellisuuden. Hukuttautuminen tukee sitä, että kaikki ei ollut kohdallaan. Omituisesti hän oli käyttäytynyt jo kauan aikaa ennen surmia. Mahdollista on tietysti, että hän jotain surmista tiesi.
Ja voisi olla niinkin, että jos pikaistuisissaan olisi temput tehnyt, niin "hulluna" ei olisi jaksanut kantaa taakkaansa ja hukuttautui... Hänenhän sanotaan tunnustaneen teko muutamaankiin kertaan
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Hulluksi nimittäminen, ei ed. kirjoittajasta tee viisaampaa...................
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

faku63 kirjoitti:Hulluksi nimittäminen, ei ed. kirjoittajasta tee viisaampaa...................
No, sen ajan mt-potilaista käytettiin ihan suoraan sanontaa "hullu." :D
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos on hullu ollut ja nuo mielipuoliset teot tehnyt, ei olisi osannut kantaa niistä murhettakaan, joten tuskin olisi hukuttautunut.

Eiköhän tuo hukkuminen mene suen piikkiin, että kännissä on arvioinut voimansa väärin ja hukkunut suonenvetoon, kuten niin moni suomalainen.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Jos on hullu ollut ja nuo mielipuoliset teot tehnyt, ei olisi osannut kantaa niistä murhettakaan, joten tuskin olisi hukuttautunut.

Eiköhän tuo hukkuminen mene suen piikkiin, että kännissä on arvioinut voimansa väärin ja hukkunut suonenvetoon, kuten niin moni suomalainen.
Hessulla näyttää olevan kovin rajoittuneet käsitykset mielenterveysongelmaisista. Heitä on monenlaisia, mutta heistä varsin monet kantavat huolta ja murhetta paljon pienemmistäkin asioista. Siitä naapurin kertomuksestakin päätellen on G kantanut hyvinkin huolta tekemisistään. Jos on juopotellut jo pitempäänkin on voinut kuvitella tehneensä jotakin, vaikka ei olekaan todellisuudessa tehnyt. Siksi sekin kännipäissä tehty tunnustus on epäluotettava. Tällaisia tunnustajiahan aina esiintyy tunnettujen rikosten yhteydessä. Tuo G:n tunnustus voi kuuluua siihen luokkaan. Se väitetty tunnustaminen ei välttämättä osoita, että hän olisi todellisuudessa teon tehnyt. Ei tiedetä totuutta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin minulla jäi huomaamatta kirjoittamatta se, että ajatus on aivan omani, eikä mitään faktaa, mutta onneksi Sariola varmennetulla tiedollaan paikkaisi tuonkin aukon.

Mistä muuten tiedät, että Gyllström kantoi murhetta juuri Bodomin murhista ja näin ollen hukuttautui, koska misään ei le varmistettua tietoa siitä, hukkuiko tuo, vai hukuttautuiko?

Hänen huudoistaankaan ei ole tarkkaa tietoa, kuin jonkun juopon horinoita, etttä minä ne murhat tein, tai jotain samaa tasoa.

Nämäkin vain huhuna kuulleena, eikä missään todennettuna.

Kun alamme pudottelemaan huhupuheita ja luuloja pois jutun ympäriltä, niin katsotaanpa, minne jäljet johtavat.

Itse olen näin tehnyt ja tie onkin peräti tuttu, eli antakaapa niitä väitteitänne lisää.

Näillä näkymin, voidaan toistaiseksi jättää Gyl.. pois laskuista, sillä hänellä on alibi ja poliisit ovat pariin kertaan tutkineet kotietsinnässsä hänen talonsa ja pihansa ja jopa sen kuuluisan kaivonsa.

Komisario Paavola mm. on ollut tekemässä mukana tätä kotietsintää.
Fakto.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Niin minulla jäi huomaamatta kirjoittamatta se, että ajatus on aivan omani, eikä mitään faktaa, mutta onneksi Sariola varmennetulla tiedollaan paikkaisi tuonkin aukon.

Mistä muuten tiedät, että Gyllström kantoi murhetta juuri Bodomin murhista ja näin ollen hukuttautui, koska misään ei le varmistettua tietoa siitä, hukkuiko tuo, vai hukuttautuiko?

Hänen huudoistaankaan ei ole tarkkaa tietoa, kuin jonkun juopon horinoita, etttä minä ne murhat tein, tai jotain samaa tasoa.

Nämäkin vain huhuna kuulleena, eikä missään todennettuna.

Kun alamme pudottelemaan huhupuheita ja luuloja pois jutun ympäriltä, niin katsotaanpa, minne jäljet johtavat.

Itse olen näin tehnyt ja tie onkin peräti tuttu, eli antakaapa niitä väitteitänne lisää.

Näillä näkymin, voidaan toistaiseksi jättää Gyl.. pois laskuista, sillä hänellä on alibi ja poliisit ovat pariin kertaan tutkineet kotietsinnässsä hänen talonsa ja pihansa ja jopa sen kuuluisan kaivonsa.

Komisario Paavola mm. on ollut tekemässä mukana tätä kotietsintää.
Fakto.
No, se "oma ajatus" edustaa hyvin heikkoa yleistietoa siitä asiasta.

Siis Hessukin toteaa, että poliisi on suorittanut tarkkoja etsintöjä G:n kotona ja tontilla vielä vuosia jälkeenpäinkin. Siinähän pitäisi taas pitää tuumaustauko, että huomaisi yhteyden - poliisi ei ole pitänyt G:n alibia luotettavana, vaan epäillyt sitä vuosia jälkeenpäinkin. Henkilökohtainen arvioni on, että tekijä voi hyvinkin olla nimenomaan väärän alibin takana.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aivan, näinhän poliisi on tehnyt ja miehen syyttömäksi todennut, ainakin sen perusteella, etteivät ole mitään yhteyttä murhiin hänen taholtaan löytäneet.

Alibi on ja kotietsinnöissä ei ole löytynyt mitään sen ihmeempää, ei edes kaivosta, joten se G:stä
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:[poliisi on suorittanut tarkkoja etsintöjä G:n kotona ja tontilla vielä vuosia jälkeenpäinkin. Siinähän pitäisi taas pitää tuumaustauko, että huomaisi yhteyden - poliisi ei ole pitänyt G:n alibia luotettavana, vaan epäillyt sitä vuosia jälkeenpäinkin. Henkilökohtainen arvioni on, että tekijä voi hyvinkin olla nimenomaan väärän alibin takana.
Minua on aina ihmetyttänyt tuo "kotoa etsiminen". Kuka olisi niin tyhmä, että piilottaisi murhajuttuja omaan kotiinsa tai pihaansa? Kai kamat olisi ehtinyt viedä vaikka Turkuun, ennen kuin poliisi alkoi "tutkia" kioskin seutuja.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voi, voi skoone.

Titäisitpä vain minkälaisia asioita murhaajat uhreiltaan ovat kotiinsa mm. Urhon kertomina vieneet.

On pikkuhousua, isoa housua, siltä väliltä housuja, ja joskus ei ole ollut housuja ollenkaan.

Sarjamurhaajat ottavat kuulema ihan oikeasti jonkun muiston uhristaan, tämä on faktaa, jonka on niin moni psykologi ja atri kertoneet, että minunkin skeptikon on se uskottava.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Aivan, näinhän poliisi on tehnyt ja miehen syyttömäksi todennut, ainakin sen perusteella, etteivät ole mitään yhteyttä murhiin hänen taholtaan löytäneet.

Alibi on ja kotietsinnöissä ei ole löytynyt mitään sen ihmeempää, ei edes kaivosta, joten se G:stä
Ei poliisi totea syyttömäksi vaan oikeus. Vaikka todisteita ei ole löytynyt, ei se silti ole tae syyttömyydestä. Skoone arveli aivan oikein - todennäköisempää on se, että mikäli G olisi syyllinen, ei hän suinkaan veisi kadonneita tavaroita kotiinsa, eikä edes omalle tontilleen, vaan mahdollisimman kauas. Hyvä paikka saattaisi kuitenkin olla esim. Matalajärven pehmeä suo. Suonsilmään upotettuna ja turvekatteella peitettynä se on siellä melko hyvässä piilossa etsijöiltä. Tuota paikkaa minä pidän yhtenä mahdollisena piilotuspaikkana siinäkin tapauksessa, että tekijä olisi joku muu kuin kioskimies.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Ei poliisi totea syyttömäksi vaan oikeus. Vaikka todisteita ei ole löytynyt, ei se silti ole tae syyttömyydestä.
Tällaistahan se on ollut, tässä Bodom- mysteeriossa :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin