Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eikös tän Suomen silloin 60 ja 70 luvun alussa omistaneet ne 12 perhettä, josta Kaisa Korhonen vai oliko se Agit Prop lauloi, vai Sinikka Sokka tai joku muu kommari.

Ei oikein ollut mitään sellaista firmaa, joihin eivät nämä vanhat suvut olisi olleet jotenkin kytkennöissä.

Nykyään kun kommaritkin, kuten toinen nalle, Nalle Wahlroos on käätänyt takkinsa niin päin, ettei rahat taskuista putoa, niin johan on köyhätkin riistäjiä, vaan ei ole kukaan laulamassa.

Aikoinaan laki määräsi, että ensin oli ajettava ammatiksi pari vuotta kuorma-autoa, ennen kuin pääsi linja-auton puikkoihin.

Nykyään niin ei taida enää olla.

Pääsisiköhän nykyään ammattiautoilijaksi nykyään ilman tarkkoja tutkimuksia, jos sairaskertomuksessa kerrotaan vakavasta kallovammasta?

Sariola voisitko lääketieteen tietäjänä vastata, kun Urho ei enää saa kirjoittaa foorumilla.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Voi olla niinkin päin ettei ammattiautoilijaksi päästetä ilman alentunutta tajuntaa johtuipa se kallovammasta tai muusta, kun tuttavienikaan lähipiirissä ei ole yhtäkään ammattiautoilijaälykköä.
Kuljetetaan pisteesta A pisteesen B soraa, sontaa, samettia tai somaleja niin aina kuskilta vaaditaan ajokortti ajoneuvoluokan mukaan tapahtui siirto sitten traktorilla tai bussilla.
Kallovamma voi olla vakavakin jättämättä työkykyä estäviä haittoja.
8)

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:
awa kirjoitti:Urho :
Karjalainen näki yhden onkijan murhaniemessä ja n. puolituntia myöhemmin kaksi miestä, joista kummankaan ei ole mainittu onkineen, keskiniemessä.
Riston mukaan Arska oli yksin, mutta Pera ja Timo olivat veneellä.
Tähän tarinaan olisi hyvä kuulla lisätietoja Wagnerilta ja Masalta. Mutta ensin mainittu on vissiin hiljennetty ja jälkimmäisellä taitaa olla taas meneillään hoitojakso?
...

8)

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Wagner kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti:
awa kirjoitti:Urho :
Karjalainen näki yhden onkijan murhaniemessä ja n. puolituntia myöhemmin kaksi miestä, joista kummankaan ei ole mainittu onkineen, keskiniemessä.
Riston mukaan Arska oli yksin, mutta Pera ja Timo olivat veneellä.
Tähän tarinaan olisi hyvä kuulla lisätietoja Wagnerilta ja Masalta. Mutta ensin mainittu on vissiin hiljennetty ja jälkimmäisellä taitaa olla taas meneillään hoitojakso?
...

8)
Tämä oli tilanne vuosia sitten. Nythän se näyttäisi olevan päinvastoin. :lol:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Keitähän ovat nuo mainitsemasi Pera ja Timo ?
Jotain kuvitellun Koplaysin kunniajäseniä ?
Kenen venellä ?

:D

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafsson kertoo onkimisesta ja onkien valmistuksesta, mutta onkia ei murhapaikalta löytynyt.

Missä on onget ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Wagner kirjoitti:Voi olla niinkin päin ettei ammattiautoilijaksi päästetä ilman alentunutta tajuntaa johtuipa se kallovammasta tai muusta, kun tuttavienikaan lähipiirissä ei ole yhtäkään ammattiautoilijaälykköä.
Kuljetetaan pisteesta A pisteesen B soraa, sontaa, samettia tai somaleja niin aina kuskilta vaaditaan ajokortti ajoneuvoluokan mukaan tapahtui siirto sitten traktorilla tai bussilla.
Kallovamma voi olla vakavakin jättämättä työkykyä estäviä haittoja.
8)
Ammattiautoilijoista tulikin mieleen, että edesmenneellä bodomjarvi.com-palstalla jotkut alan veteraanit epäilivät tekoon osallisen henkilön olleen ammattiautoilija. Eivätkä tarkoittaneet Gustafssonia. Jotkut vanhat bodomistit tietänevät ketä tarkoitan. Onko sillä väliä, no ei, mutta kunhan tänne laitoin kun mieleen tuli 8).

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja awa »

teemu kirjoitti:
Pe Touko 25, 2007 11:39 am
Joillakin veneenomistajilla oli tapana pitää kesäisin onkivapansa venepaikalla puita vasten nojallaan, eikä vapoja kuljeteltu asunnolle ja takaisin. Rannassa olevia vapoja myös lainailtiin kyläläisten tarpeisiin. Miten mahtoi olla Bodominjärvellä?

Gustafssonin ryhmä teki omat vapansa talon materiaaleista, vaikkei siihen lupaa ollutkaan. Jos vapa oli selvästi omistajaa vailla, sitä ei välttämättä palautettu samaan paikkaan. Näin on Boismanin vapakin voinut lähteä omille teilleen, etenkin koska onkiminen oli sallitua vain oman kunnan asukkaille.

Kivilahti kertoi tehneensä itselleen vavan pihlajasta ja heittäneensä sen pois. Mistä puusta B:n vapa oli tehty?
Tämä onkivapa-asia on hyvä nostaa ylös. Kirjoittaja Teemu erittäin meritoitunut asiallinen BJ3S kirjoittaja.

Erikoista kyllä, tämä rannalta löytyneiden onkivapojen alkuperä ei ole Nils Gusatafssonin syyttömyyteen uskovia hahmoja koskaan kiinnosanut. Asia joka viittaa suoraan ulkopuolisten paikallaolemiseen kalastuksen merkeissä! Se ei vaan näitä kirjoittajia tunnu kiinnostavan. Olen tätä ihmetellen vuosikausia seurannut. Ehkä joku nykynikeistä voi tämänkin eriskummallisuuden selittää?!

No ei ne "kalastajat" Nils Gustafssonillekaan tullut mieleen 1960-luvulla eikä sen jälkeenkään - eikä edes ensimmäisissä poliisikuulusteluissa 2000 - luvulla. Mutta sitten tuli kalastajat mieleen - niillähän oli matoja ja sen sellaista ... Nils Gustafsson antoi kalastajista jopa melko tarkat tuntomerkit. Mikäli nyt en täysin väärin muista. Saa korjata.

Mutta Gustafsson kertoo 1960-2000, että ketään ei nähty!

Tämä "onkivapaketju" on hyvin mielenkiintoinen, koska Nils Gustafssonin kertomukset ovat luonteeltaan sen kaltaisia, mihin on liitetty myöhemmin tarinoihin tulleet kaksi kalstajaa joilla oli matoja, ja heillä oli kaloja nimenomaan y-haaraisessa oksassa. Gustafsson kertoi, että niillä oli kaloja koska niillä oli matoja - ja vielä naurahtaen tarkensi, että meillä oli vain leivänpaloja - eikä kalat niitä syöneet!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Erikoista kyllä, tämä rannalta löytyneiden onkivapojen alkuperä ei ole Nils Gusatafssonin syyttömyyteen uskovia hahmoja koskaan kiinnosanut. Asia joka viittaa suoraan ulkopuolisten paikallaolemiseen kalastuksen merkeissä! Se ei vaan näitä kirjoittajia tunnu kiinnostavan. Olen tätä ihmetellen vuosikausia seurannut. Ehkä joku nykynikeistä voi tämänkin eriskummallisuuden selittää?!
Esimerkiksi minä en usko Gustafssonin syyttömyyteen. Tiedän, ettei hänen syyllisyydestään ole yhtä ainoaa pätevää todistetta. Useampi asia viittaa vahvasti hänen syyttömyyteensä kuin syyllisyyteensä, johon ei vahvasti viittaa mikään. Tätä on varmaan uskolla asioita perustelevien vaikea käsittää.

Olen tähän kalastusjuttuun vastaillut jo jossain toisessa ketjussa, että asia on sikäli merkityksetön, että alueella tiedetään varmasti olleen sekä nimeltä tunnettuja että myös tuntemattomiksi jääneitä kalastajia ja/tai muita tuntemattomiksi jääneitä henkilöitä, joista ei tiedetä mm. sitä, ovatko he esim. kalastaneet. Heitä ja heistä on mainittu tutkintayhteenvedossa 1960.
Asiaa on melko vaikea arvioida tuloksekkaasti yli 60 vuoden kuluttua heidän mahdollisesta kalastamisestaan.

Lisäksi väitän, ettei onkivapojen mahdollinen löytyminen suositulta onkipaikalta ole mitenkään erikoinen ilmiö.

Väität, että on löydetty onkivapoja rannalta. Mistä tarkalleen, ja mikä on lähde niiden löytymiselle?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:23 am
.......
.......
Olen tähän kalastusjuttuun vastaillut jo jossain toisessa ketjussa, että asia on sikäli merkityksetön, että alueella tiedetään varmasti olleen sekä nimeltä tunnettuja että myös tuntemattomiksi jääneitä kalastajia ja/tai muita tuntemattomiksi jääneitä henkilöitä, joista ei tiedetä mm. sitä, ovatko he esim. kalastaneet. Heitä ja heistä on mainittu tutkintayhteenvedossa 1960.
Joo - mutta kun verrataan tätä sillä tavalla, että nämä kalastajat jäivät ilmoittautumatta poliisille, poliisin pyynnöstä huolimatta ja Gustafsson näki nämä miehet silmästä silmään - niin eikö näiden miesten toimista pitäisi hieman kiinnostua??
LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:23 am
Asiaa on melko vaikea arvioida tuloksekkaasti yli 60 vuoden kuluttua heidän mahdollisesta kalastamisestaan.
Kyllä kyllä - mutta tämä sama peruste koskee kaikkia BJ3S epiltyjä, silti joitakin jahdataan minimaalisilla perusteilla ja sukua selvitetään. Kyllä nämä kaksi kalastajaa olisi minun epäiltyjen keskiössä jos en aavistaisi, että nämä kaksi kalastajaa on Nils Gustafsson ja Seppo. Se on aivan yhdentekevää näkikö joku heidän kalastavan tai ei mutta uskon että juuri nämä nuorukaiset niemellä liikkuivat. Monesti noina aikoina tehtiin niin, että jätettiin onget kalastamaan yksikseen rantaan ja käytiin aika-ajoin kokemassa oliko saalista.
LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:23 am
Lisäksi väitän, ettei onkivapojen mahdollinen löytyminen suositulta onkipaikalta ole mitenkään erikoinen ilmiö.
Tästä samaa mieltä, että onkivapoja saattoi löytyä mutta kalat oli arvokkaita, niitä ei kukaan jättänyt kallioille kuivumaan.
LexVeritas kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 1:23 am
Väität, että on löydetty onkivapoja rannalta. Mistä tarkalleen, ja mikä on lähde niiden löytymiselle?
Kalastajat ja kalat y-haaraisessa oksassa? Tuota kysymystäsi pitäisi kysyä Nils Gustafssonilta. Hän lienee ainoa elossa oleva henkilö joka kertoi kalastajat nähneensä ja heillä oli kalat y-haaraisessa oksassa!Gustafsson tiesi senkin, että näillä kalastajilla oli matoja - heillä vain leivänpaloja!

Nils Gustafssonilta kysyisin tätä. Mikäli viittaat siihen, että yleisesti nähty valokuva kaloista ja onkivavoista oli lavastekuva niin se on totta - mutta uskoisin, että kalat ja onget sieltä niemeltä löytyi ja kalat y-haaraisessa oksassa, koska Nils Gustafsson tuon matoja myöten todella tarkasti muisti.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

awa kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 11:54 pm

Kalastajat ja kalat y-haaraisessa oksassa? Tuota kysymystäsi pitäisi kysyä Nils Gustafssonilta. Hän lienee ainoa elossa oleva henkilö joka kertoi kalastajat nähneensä ja heillä oli kalat y-haaraisessa oksassa!Gustafsson tiesi senkin, että näillä kalastajilla oli matoja - heillä vain leivänpaloja!

Nils Gustafssonilta kysyisin tätä. Mikäli viittaat siihen, että yleisesti nähty valokuva kaloista ja onkivavoista oli lavastekuva niin se on totta - mutta uskoisin, että kalat ja onget sieltä niemeltä löytyi ja kalat y-haaraisessa oksassa, koska Nils Gustafsson tuon matoja myöten todella tarkasti muisti.
Oliko tuo kuva julkaistu ennen Gustafssonin muisteluita?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Ei sillä nyt väliä ole mutta tällä samaisella sivulla awan mielestä onget on välillä löydetty, ja välillä taas sitten ei.
Kirjoittaja awa » Ti Syys 09, 2014 10:54 pm

Gustafsson kertoo onkimisesta ja onkien valmistuksesta, mutta onkia ei murhapaikalta löytynyt.

Missä on onget ?
Kirjoittaja awa » Su Marras 28, 2021 11:21 pm

Erikoista kyllä, tämä rannalta löytyneiden onkivapojen alkuperä ei ole Nils Gusatafssonin syyttömyyteen uskovia hahmoja koskaan kiinnosanut. Asia joka viittaa suoraan ulkopuolisten paikallaolemiseen kalastuksen merkeissä!
Kuten kirjoitin, niemillä on todistetusti ollut illalla 4.6.1960 tunnettuja ja tuntemattomia henkilöitä, joista osa onkinut.

Esim:
Kesseli ja Happonen olivat noin kello 21.15 havainneet murhaniemessä teltan ja niemen kärjessä kaksi noin 20-30 vuotiasta miestä pukeutuneina tummiin housuihin ja vaaleisiin paitoihin. Ei ole varmuutta siitä, keitä he olivat, mahdollisesti Aurasaari ja Ijäs.

On myös mm. Puumalainen poikineen, Kuitunen, Hämäläinen, länsiniemen kalliolla illalla liikkunut tuntematon tummahousuinen vaaleapaitainen mies, "Poikaa" huutanut tunnistamaton mies, vanhempi ruskeatakkinen, rantaan kävellyt tuntematon mies jne.

Molemmilla niemillä on liikkunut illan aikana kosolti väkeä, joista osa onkinut. Siitä ei pitäisi olla mitään epäilystä enää, tai vieläkään.

On melko turhaa väittää Gustafssonin väittäneen, etteivät he olisi nähneet niemellä ketään. Hänhän on joka tapauksessa kertonut mm. uimareiden lähtemisestä paikalta silloin ja tällöin. Ehkä on nähnyt onkijoita, joita niemillä todistetusti illalla oli. Gustafsson on kertonut tavanneensa onkijoita silloin tai ainakin tällöin.

Minun mielestäni Gustafsson on kertonut alun perin ettei heitä käynyt katsomassa kukaan, siis teltalla. Kun hän on mahdollisesti kertonut etteivät nähneet ketään, hän on mahdollisesti tarkoittanut, etteivät nähneet illan aikana kenenkään käyneen teltalla.

Hän on voinut keksiä onkityypit ajankulukseen yli 40 vuoden päästä. On ollut stressiä ja harmitusta. Ehkä onkijat ovat totta, kenties valemuisto, ei voi millään tietää.

Ei muuta tähän ketjuun minulla.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Huomiona:

Lähes kaikissa Bodom-aiheisissa ketjuissa viimeisin viesti LexVeritakselta.

Mistähän johtuisi?

Karkottaako kanssakeskustelijat ylivertaisella argumentaatiolla?
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Tervetuloa mieltään pahoittamaan sekä pöyristymään.

Vastauksena kysymykseesi: En usko itse niin, sillä hyvin monissa niissä ketjuissa, joissa nyt on viimeisenä minun postaukseni, on ennen ketjun ylös nostamistani ollut jopa monen vuoden "hiljaisuus". Kyllä näkisin, että ovat siis karkoittuneet jo aiemmin ja jonkin muun syyn kuin "ylivertaisen argumentaationi" takia.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 3:57 pm
^Tervetuloa mieltään pahoittamaan sekä pöyristymään.

Vastauksena kysymykseesi: En usko itse niin, sillä hyvin monissa niissä ketjuissa, joissa nyt on viimeisenä minun postaukseni, on ennen ketjun ylös nostamistani ollut jopa monen vuoden "hiljaisuus". Kyllä näkisin, että ovat siis karkoittuneet jo aiemmin ja jonkin muun syyn kuin "ylivertaisen argumentaationi" takia.
Epäilemättä sinulla on maaginen kyky aistia ihmisten tunnetilat verkon välityksellä. Sitä en epäile. Nyt kuitenkin erehdyt.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun 26 Bodom-ketjussa on viimeisenä sinun viestisi, niin eihän se ole lähellekään normaalia. Kun nyt tarkensit, niin meneillään siis on monologi eri ketjuissa. Asia selvä.

Mietin, että voisinko sinua jotenkin auttaa? Esim kirjoittamalla Googleen TE-toimisto löytänet sivuston, jossa on työpaikkoja ja sitä kautta saanet apua työnhakuun.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Vastaa Viestiin