Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

EDIT: Yhdistetty kaksi _____ kirjoitusta.
_____ kirjoitti: Ruhjeita, haavoja ja hankaumia oli myös Irmelin ja Tuulikin käsissä. On se mahtanut olla ilkeän näköistä sakinhivutusta, kun ensin juotetaan yksi helvetilliseen känniin ja sitten vielä pieksetään kolmestaan henkihieveriin. No, paha sai palkkansa. Ehkä. (helvetin mauton, sori mutta oli vaan pakko

Jännä homma että eläviä saa sitten syyllistää ja nöyryyttää sen minkä sormet ehtii kirjoittaa.
Elavat voivat puolustautua, kuolleet eivat. Ja jos viittaat Gustafssoniin, niin tuskin han on teita erikseen itseaan puolustamaan pyytanyt, mutta niin vaan sankoin joukoin olette ilmestyneet..Eika Gustfsson ole ketaan pyytanyt hanta syyttamaan. Hanella on oikeus tehda tutkintapyynto hanta loukkaavista kirjoituksista.

Ainoastaan Boismanin, Bjorklundin ja Mean omaiset voisivat jotain tehda ja tuon kirjoituksesi perusteella todella toivon, etta he sen tekevat.

PS. Tiedan kuka olet. Ei kettu turkkia vaihtamalla katoa... :lol: Se oli vain vitsi. :roll:
---------
Allekirjoitus.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Nilsin mukaan he olivat Sepon kanssa onkineet jo illalla ja näyttänyt poliiseille paikankin, josta ongenvavat katkottiin. Yöllä Nils oli herännyt Sepon etsiessä kassistaan onkivälineitä.

Miksi Seppo olisi irrottanut siiman illalla käytetystä ongesta?
Minne oli joutunut alkuperäinen vapa, jos Seppo käytti onkimiseen 10 cm kapulaa?
Rikospaikkatutkinnassa ei ole mainintaa paikalta löytyneistä onkivälineistä?

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jos Karjalainen näkee 400 m päästä onkivan pojan, niin onko oletettava hänen myös nähneen ongen? Ei 10 cm kapulaa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti:Nilsin mukaan he olivat Sepon kanssa onkineet jo illalla ja näyttänyt poliiseille paikankin, josta ongenvavat katkottiin. Yöllä Nils oli herännyt Sepon etsiessä kassistaan onkivälineitä.

Miksi Seppo olisi irrottanut siiman illalla käytetystä ongesta?
Minne oli joutunut alkuperäinen vapa, jos Seppo käytti onkimiseen 10 cm kapulaa?
Rikospaikkatutkinnassa ei ole mainintaa paikalta löytyneistä onkivälineistä?
Nils sekoilee jutuissaan. Välillä ongittiin, välillä ei. Veikkaan, että koko homma johtuu siitä, ettei hän muista juuri mitään. Poliisi on ehkä oletuksilla pilannut muistikuvia ja saanut aikaan mielikuvia. Heti tapahtumien jälkeen Nils on ehkä hämillään muistamattomuudesta ja myötäilee poliisia.

Uskottavin yksityikohta olisi juuri tuo 10 sentin kapula. Sillä siis ei ongittu, vaan siinä kuljetettiin onkea. Tämä sopii siihen laulukirjan tekstiin, eli aaamuyöllä Sepi tosiaankin olisi ongella. Mutta iltaista onkimista tuskin oli tapahtunut, eikä sille ole silminnäkijöitäkää. Lopulta Nilsin muistikuvat näyttävät olevan tässä melko oikeilla linjoilla.

Tavallaan hölmöä kysellä, että missäs ne onget sitten olivat. Kahteen viikkoon polisille ei selvinyt, että seurue olisi onkinut. Oli vain lausunto onkimisesta keskiniemessä, tynnistamattomia henkilöitä etsittiin kuumeisesti. Onget tai onki jäi sinne johonkin rantapusikkoon, eikä sitä osattu kaivata.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^
Nils itse on 1960 kuulustelussa kertonut 10 cm kapulalla onkimisesta. Ei siihen ole voinut tulla mielikuvia poliisilta.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

kukkuu kirjoitti:^
Nils itse on 1960 kuulustelussa kertonut 10 cm kapulalla onkimisesta. Ei siihen ole voinut tulla mielikuvia poliisilta.
Nils tosiaankin kertoi Sepilla olleen 10 senttinen kapula, mutta Tuominen vin unohti kysyä vavoista.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kyllä sellaisella kallioisella rannalla voi ihan hyvin onkia 10-senttiselläkin. Jopa ilman minkäänlaista vapaa, siima vain kädessä, poikaset onkivat nykyäänkin. Ilmeisesti kalaonni ei Bodomin pojilla ollut tärkeä, aikaa vain tapettiin?
Nothing is quite what it seems

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Maybrick kirjoitti:Kyllä sellaisella kallioisella rannalla voi ihan hyvin onkia 10-senttiselläkin.
Kymmensenttisellä onkivavalla tuskin tuolloin -60 ongittiin - kallioisesta rannasta huolimatta.

Siima mahdollisesti tuotiin pieneen keppiin pakattuna. Uskoisin kuitenkin, että onkivapa itse vuoltiin ja sillä ongittin.

Gustafsson on aikalaisten tapojen tuntija - hän tietää. ja poliisi on aivan varmasti selvittänyt senkin - mahdollisen valheiden verkon.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

kukkuu kirjoitti:Jos Karjalainen näkee 400 m päästä onkivan pojan, niin onko oletettava hänen myös nähneen ongen? Ei 10 cm kapulaa.
Ja miten on voinut vastavaloon (päin nousevaa aurinkoa) edes tunnistaa hahmon sukupuolta ?
10 cm kapula näyttäisi 400 metrin päästä 10/40000 = 1/4000 cm * 10 eli joiltakin millin tuhannesosia pitkältä: kotkaa parempi näkö Karjalaisella?
Vahvasti liiotellun oloista on Karjalaisen maininta "onkipojista" joskin tämänkin tarinan mukaanotto esitutkintaan sopi sen laatuun ja luonteeseen.
:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Maybrick kirjoitti:Kyllä sellaisella kallioisella rannalla voi ihan hyvin onkia 10-senttiselläkin. Jopa ilman minkäänlaista vapaa, siima vain kädessä, poikaset onkivat nykyäänkin. Ilmeisesti kalaonni ei Bodomin pojilla ollut tärkeä, aikaa vain tapettiin?

Ensin tapettiin aikaa ja sitten jo(t)ku)t) ........

Miksi aikaa olisi pitänyt tappaa kun oli ensimmäinen ilta ja ihania nuoria neitoja mukana ja vielä nautintoaineita?

Seppo aikakin tiesi, että Vantaalaisilla ei ollut laillista oikeutta edes onkia Espoon puolella ilman vesialueen omistajan lupaa.

Minäkin uskon, että Bodomin traagiset tapahtumat tapahtuivat jo 4.6.; kukaan telttailijoista ei enää onkinut aamupuolella yötä.

Murhaniemen lavastusten tarkoitus oli peittää totuus ja päätarkoitus oli saada murha-aika näyttämään myöhemmältä. Laulukirjan tekstin manipulointi tähtäsi samaan.
Kenenkähän alibi oli siitä kiinni, että murhat tapahtuivat klo 4-6 helluntaiaamuna, eivätkä esim. n. klo 23-24 edellisenä iltana?

Kioskimiehen ja HA:n alibit, vaikkakin heppoiset, olivat koko yölle.
Todellinen Tekijä saattoi osoittaa olleensa kiltisti nukkumassa äidin luona (huom. esimerkki, en minä tiedä) aamuyöllä, joten murhat piti ajoittaa sinne.

Nuo em. spekulaatiot ovat olleet esillä aikaisemminkin.
Lainaan Waltaria:
"Kaikki ajatukset on ennen ajateltu eikä niiden toistaminen hyödytä ketään, sillä miestä voi mitata vain hänen teoistaan, mutta ihmissydäntä ei saatanakaan pysty punnitsemaan."
¤

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Hyvä teoria - mutta Gustafsson sotkee koko jutun muistamisineen ja vammoineen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Joopajoo....

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:^^Hyvä teoria - mutta Gustafsson sotkee koko jutun muistamisineen ja vammoineen.
Ihmismieli vain on sellainen, että kielteinen muistiaines helposti häviää ja tapahtumille mieli pyrkii löytämään miellyttävän selityksen.
Minusta tuntuu siltä, ettei Gustafsson ole tietoisesti asiassa valehdellut, on vain kertonut siitä, mitä luulee/tietää muistavansa tapahtumista ennen surmia.

On myös otettava huomioon se, että rikoksesta epäillyllä ei katsota olevan totuudessapysymisvelvollisuutta, jolloin tämänkaltaisessa tilanteessa -kolmoismurhasta syytettynä- on varsin luonnollista se, että alitajunnasta pursuaa esiin syyttömyyttä tukevia mielikuvia.

Oma käsitykseni on se, ettei Gustafsson muista surmia edeltävistä tapahtumista juuri mitään; toisaalta häntä hypnoosissa kuultaessa epäillystä tekijästä saatu piirros on hämmästyttävän yhdennäköinen surmat sittemmin eri asiamiehilleen tunnustaneeseen henkilöön.

Gustafsson ei vammoilleen voinut itse mitään ja tuskin ne itse on itse itselleen aiheuttanut. Minusta kaikki spekulaatio Gustafssonin mahdollisesta syyllisyydestä Bodomin kolmoissurmaan ja itsensä heitteillejättöön on turha ja tarpeetonta.

Korostettakoon vielä kerran, että Nils Gustafsson on ainoa suomalainen elossaoleva taho, joka on todettu lainvoimaisesti syyttömäksi Bodomin kolmoissurmiin.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Sekä Nightowl että Wagner esittävät tuossa ajatuksia, jotka ovat samansuuntaisia kuin minullakin on.

Erityisesti minua ihmetyttää, että koetetaan tutkia tarkkaan mitä NG on missäkin kuulustelussa kertonut ja etsitään niistä ristiriitaisuuksia. Eihän niillä ole suurempaa merkitystä. Kun mies ei oikein muista ja jatkuvasti pommitetaan kysymyksillä, niin koettaahan siinä pinnistää muistiaan ja puristaa esiin mielikuvia, jotka eivät välttämättä tapahtuneet juuri silloin, vaan joko ennemmin tai myöhemmin. Jos jääkin narraamisesta kiinni, ei se vaikuta mihinkään millään tavalla. Voi vain todeta, että henkilö nyt narraa TAI muistaa väärin. Siitä ei rapsauteta edes sakkoja, eikä se todista mitään itse rikoksesta.

Olen samaa mieltä, että päähän on isketty sen verran, että muistia on kadonnut enemmän tai vähemmän, ja lisäksi se tapahtuma on ollut niin vaikea, että psyyke voi estää tapahtumien mieleen palauttamisen. Jompikumpi tai todennäköisesti molemmat ilmiöt. Se on tahdosta riippumatonta. Ei sille henkilö mahda itse mitään. Luulen, että tästä on kysymys. Ei tällainen henkiö voi kuvata tapahtumia varsinkaan yli 40 vuotta myöhemmin. Se on liikaa vaadittu.

Minä olen jo pitkän aikaa pitänyt NG:n kertomuksia illan ja yön tapahtumista epäluotettavina. Vaikuttaa siltä, että hän ei muista. Hän saattaa kertoa sellaista mitä on lukenut lehdistä tai kuullut muilta ihmisiltä. Siihen saattaa sekoittua hajanaisia irrallisia muistikuvia. En pane tosiaan painoa sille mitä NG on kertonut. Tämä seikka ei suinkaan osoita NG:tä syylliseksi, vaan päinvastoin viittaa syyttömyyteen. Muistia on kadonnut johonkin. Kannattaa huomata, että alan erikoislääkärit pitivät tätä täysin mahdollisena. Siltä se vaikuttaakin.

Minä olen kyllä arvellut tapahtuma-ajaksi noin klo 3.30. Voi kyllä olla sitäkin ennen.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei, kyllä murhat tapahtuivat jo viikkoa ennen helluntaita.

Kaikki muu on ihan selvästi pelkkää lavastusta.

Kukaan ei halua ottaa murhia niskoilleen ja yhdellä on aukko muistissa kriittisimmiltä hetkiltä, mutta sitten on muistia kyllä kalassa ja uimassa käynneistä jotka aika ja omatunto ovat hänen päähänsä ajaneet oikeiksi muisteiksi

Alä Sariola jauha hassaympaa.

Tuollaiseen retkuun ei mene kuin jotkut pahamaineiset, anteeksi pahaiset kakarat.

Yritä nyt ajatella järkevästi, vai onko sinunkin suhteellisuudentajusi kadonnut, kuten muutamalla muullakin näyttää kadonneen.

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Matlock »

nightowl kirjoitti:[


Minäkin uskon, että Bodomin traagiset tapahtumat tapahtuivat jo 4.6.; kukaan telttailijoista ei enää onkinut aamupuolella yötä.

Murhaniemen lavastusten tarkoitus oli peittää totuus ja päätarkoitus oli saada murha-aika näyttämään myöhemmältä. Laulukirjan tekstin manipulointi tähtäsi samaan.
Kenenkähän alibi oli siitä kiinni, että murhat tapahtuivat klo 4-6 helluntaiaamuna, eivätkä esim. n. klo 23-24 edellisenä iltana?

¤
Mielenkiintoinen teoria, mitä olen itsekin usein miettinyt. Tosiaan, jospa murhat tehtiinkin jo tuolloin, teki ne sitten kuka hyvänsä?
Pasilan mies.

Vastaa Viestiin