Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja groot »

Kerro lisää jos sinulla on sisäpiirin tietoa. Itse pidän veritekojen todennäköisimpänä tekijänä Gustafssonia. Miten hän käyttäytyi ennen ja jälkeen tekojen. Mitä mieltä silloiset poliisit olivat tekijästä? Mitä mieltä muut aikalaiset olivat?
Kerro myös alivuokralaisen kuulumiset. :wink:
---------
Allekirjoitus.

cyklon
Theo Kojak
Viestit: 1126
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 9:41 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja cyklon »

Paikalla olleen poliisin pojalta olen asioista kysellyt en itse poliisilta, hän kun on jo vainaa. Viimeksi perjantaina keskusteltiin asiasta. Täällä Leppävaarassa on paljon ns tietoa ja myös olettamuksia tapahtumista. Mun on aika helppoa udella ja keskustella ihmisten kanssa, koska olen kolmannen polven lepuskilaisia ja ihmiset muistavat sukuni. Kielenkannat irtoavat helpommin. Mutta sen olen huomannut, että osa ihmisistä puhuvat vapaammin kuin toiset. Oikeastaan huomenna tapaan 2 henkilöä, jotka tunsivat Nissen. Ja maanantaina käyn utelemassa mummilta lisää.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja konsta »

cyklon kirjoitti: Muistan kun olin n. kymmenen vanha, olimme mummin kanssa menossa Maxiin, istuin mummin pyörän tarakalla ja mummi tietenkin polki, niin Nisse meni polkupyörällään siitä ohi.
Hmm, selvästi sisäpiiriläinen. Kuule, voisitko kertoa Nissen käytöksestä surmien jälkeen. Noin niinkuin yleisesti, kun olen itsekkin saanut "sisäpiirin" tietoa tuosta asiasta. Mainitsit jo tankin ja satulan vaihdon. Mitens jengin kanssa meni? Oliko Nisse aktiivinen motoristi tapahtumien jälkeen?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minne tämä cyklon on kadonnut, sillä hänellä tuntui olevan mielenkiintoisia asioita Lepuskin jengistä, joita minäkin sattumoisin tunnen.

Eipä taida Raves Baari olla enää pystyssä, jossa hengailtiin joskus 60 luvulla, ainakaan taloa ei näy Kehä I :lle meluaidan takaa.

Negrunkin kanssa tuli oltua läheisessä kosketuksessa, ja siinä olin ottavana osapuolena, jos antavanakin, muuten mukava heppu, mutta hiukan kuumaverinen.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen aikoinaan pitänyt moottoripyöriä eräänä kuljetusvälineenä, jolla kadonneet kamat on viety pis niemeltä, mutta mm. Sariola on pitänyt sitä liian vaarallisena.

Nyt on lähdettävä siitä, että kuka olisi silloin pitänyt sitä minään ihmeenä, jos tavarat olisivat, tai ainakin osa tavaroista olisi löytynyt prätkien satulan alta, kuten esim. kassi, joka olisi sisältänyt Sepin rotsin?

Olisiko joku pitänyt sitä ihmeenä, jos motukan lukitusta tavaralokerosta olisi löytynyt se kaikki "arvotavara", eli kellot ja lompakot.

Eikö Gussen olisi ollut helppo saada hrätys siinä kohtaan ja sanoa heidän laittaneen ne kamat jemmaan, etteivät niitä kukaan veisi, häh?

Sariola pitää myöskin sitä mahdottomana, että Gustafssonin olisi ollut liian vaarallista kävellä surma-aamuna pitkin peltoja ja samalla piiloitellen itseään pusikoissa.

Miksi se olisi ollut vaarallista, kun selitykseksi olisi riittänyt paljastuttuaan, että oli piilotellut mahdollista surmaajaa, kun oli hakemassa apua ystävillee?

Läpi olisi mennyt, kuin jalka lahosta veneestä.

Entä Sariolan väite, etteivät tavarat voi olla järvessä, koska poliisi naarasi rannat niin tarkkaan, mutta, mutta, kun poliisi etsikin puukkoa, koska uskoi surmaajan vieneen kaiken sen tavaran mennessään, joten ei niitä tavaroita järvestä ole koskaan naarattu, ainoastaan puukkoa, jonka todistavat sen aikaiset valokuvatkin toiminnasta.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Olen aikoinaan pitänyt moottoripyöriä eräänä kuljetusvälineenä, jolla kadonneet kamat on viety pis niemeltä, mutta mm. Sariola on pitänyt sitä liian vaarallisena.

Nyt on lähdettävä siitä, että kuka olisi silloin pitänyt sitä minään ihmeenä, jos tavarat olisivat, tai ainakin osa tavaroista olisi löytynyt prätkien satulan alta, kuten esim. kassi, joka olisi sisältänyt Sepin rotsin?

Olisiko joku pitänyt sitä ihmeenä, jos motukan lukitusta tavaralokerosta olisi löytynyt se kaikki "arvotavara", eli kellot ja lompakot.

Eikö Gussen olisi ollut helppo saada hrätys siinä kohtaan ja sanoa heidän laittaneen ne kamat jemmaan, etteivät niitä kukaan veisi, häh?

Sariola pitää myöskin sitä mahdottomana, että Gustafssonin olisi ollut liian vaarallista kävellä surma-aamuna pitkin peltoja ja samalla piiloitellen itseään pusikoissa.

Miksi se olisi ollut vaarallista, kun selitykseksi olisi riittänyt paljastuttuaan, että oli piilotellut mahdollista surmaajaa, kun oli hakemassa apua ystävillee?

Läpi olisi mennyt, kuin jalka lahosta veneestä.

Entä Sariolan väite, etteivät tavarat voi olla järvessä, koska poliisi naarasi rannat niin tarkkaan, mutta, mutta, kun poliisi etsikin puukkoa, koska uskoi surmaajan vieneen kaiken sen tavaran mennessään, joten ei niitä tavaroita järvestä ole koskaan naarattu, ainoastaan puukkoa, jonka todistavat sen aikaiset valokuvatkin toiminnasta.
Jos tarkoitat tuolla pelloilla kävelyllä nimenomaan tavaroiden piilottelua, niin se on aika kaukaa haettua. Kiinni jäädessä olisi ollut melkoinen selittäminen, miksi mukana oli aimo kasa tavaraa.

Luulisin, että nuo pyörätkin on tutkittu sen verran hyvin, että niistä olisi tavarat kyllä löydetty. Ainakin tuo spekulointi tankkiin piilotetusta puukosta on kaikessa epätoivoisuudessaan lähinnä huvittava.

Jos NG olisi upottanut tavarat järveen, olisi siihen kaiken järven mukaan tarvittu venettä. Tuskin sentään ihan rantaan niitä upotti. Enkä todellakaan usko, että järvestä löytyy mitään tapahtumiin liittyvää. Oli murhaaja kuka hyvänsä, ei hän niin tyhmä ole ollut, että olisi piilottanut tavarat ilmeisempään paikkaan josta niitä varmasti tiesi etsittävän. Ellei käytössä sitten ollut venettä, jolla olisi päässyt keskelle järveä.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuulehan strangelove, kuikahan painavaksi arvelisit kadonneen tavaran kaikkinensa?

Kassi kantokahvoineen, kikkapihdit, Sepin pieni nahkarotsi, pyyhe, uimapuku, puukko, kello ja lompakot, astalo, eli kivi, joten siinä suurin osa kadonneista kamoista.

Olisko jotain kolme kiloa?

No kuinka pitkälle luulisit nuoren jullin viskaavan hihnoista tuon painoisen kassin.

Meikäläinenkin lupaa nakata sellaisen taakan reippaasti yli kahdenkymmenen metrin päähän, joka on kohtuullisen pitkä matka, mene ja mittaa vaikka se.

No nuori voisi nakata tuon vaikkapa kaksikymmentäviisi metriä, jota en pidä lainkaan kohtuuttomana ja Bodomin järvi on noin pitkän matkan päässä jo pari metriä syvää, eikä ilman erikoisvarusteita pojaan näe.

On tullut nimittäin kokeiltua.

Eli se joka haluaa mennä tutkimaan Bodomin pohjaa, hommatkoon kunnon laitteet, joista voin antaa vinkkiä yv:nä.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, ei poliisi etsinyt kadonneita kamoja silloin aikoinaan, vaan surmavälineitä, eli "putkea ja puukkoa", jotka sittemmin on uudessa ruumiinavauksessa todettu vääriksi "työkaluiksi".

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

20-25 metriä rannasta? Ja väität, ettei kukaan tähän päivään mennessä olisi tavaroita sieltä löytänyt?

Huh huh...

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Lönnbergin muistivihon mukaan, nahkapusero korpi etelä(ssä).
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olkoon vaikka korpi pohjoinen, muttta Sepin rotsi jäi kateissin, joten se siitä!

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Niin jäi, mutta olisiko tuotaKIN todistajaa ollut syytä kuulla tarkemmin, no tottakai, huoh.
Korpi etelä oli suuntaansa suht sama kuin kengät.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Mihin Cyklon katosi? Miksi ihmeessä NG olisi vaihtanut pyöränsä tankin ja satulan vaikka olisikin piilottanut tavarat pyörään?

En kyllä usko kuitenkaan että niin olisi tehty.

Katselin tuttavani pitkäsatulaista AJS:ää ja ei sinne ainakaan olisi paljoa tavaraa mahtunut. Ainakaan satulan alle. Rotsi yksistään sopi (hd-rotsi), mutta sekin jäi näkyviin.

Satula ei ole ontto, vaan sen ajan AJS:ssä oli melkoisen paksu superlonipehmuste, että satulan alla ei ollut juurikaan tilaa

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

yövuoro kirjoitti:Lönnbergin muistivihon mukaan, nahkapusero korpi etelä(ssä).
Minusta tämän voi tulkita myös: Nahkapusero kaupitteli. Muistini mukaan alkututkinnassa tuli ilmi, että joku oli nähnyt jossain henkilön, joka kaupitteli nahkapuseroa, ja ajateltiin tapauksen liittyvän SB:n kadonneeseen takkiin.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minun muistini mukaan juttu tarkistettiin ja se osoittautui perättömäksi!

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:Lönnbergin muistivihon mukaan, nahkapusero korpi etelä(ssä).
Minusta tämän voi tulkita myös: Nahkapusero kaupitteli. Muistini mukaan alkututkinnassa tuli ilmi, että joku oli nähnyt jossain henkilön, joka kaupitteli nahkapuseroa, ja ajateltiin tapauksen liittyvän SB:n kadonneeseen takkiin.
Hyvin tuolla on voinut joku takin pöllinyt sitä kaupitellakkin. Jos takki nimittäin pöllittiin ennen kuin nuoret surmattiin. Tai sitten takin vei tyyppi, joka ei tajunnut rikospaikkaa.

Tuohan ei ole selvinnyt, eikä Tuominenkaan kait uskaltanaut siitä kysyä?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Vastaa Viestiin