Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Minulla on sellainen muistikuva, ettei kaupiteltu nahkapusero täsmännnyt Sepon puseroon. Mutta jos jossain/jollakulla on noita alkuvaiheen kuulustelutietoja, täsmentäköön. Lönnbergin 2000-luvun kuulustelussa asiaan ei taidettu palata.

"Punottu nailonnauhoista" saattaa liittyä tuohon pusakkaan, joko Sepon tai kaupiteltuun.

Vanhoista keskusteluista löytyi tämmöinen artikkeli, ks. viimeinen kpl. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 95#p226295

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mutta mutta, kun luin noita vanhoja Gussen kuulustelupöytäkirjoja, niin sielä hän pariin kertaan kertoo kuulustelijalle, että Sepi laittoi nahkarotsinsa samalla tavoin Tuulikin ja oman päänsä alle, kuten laittoi omansakin.

Tuon perusteella, voisi odottaa Sepin puseron olleen enemmän veressä, mitä Gussen, koska Sepiä puukotettiin kaulan tyveen, päähän osuneen murskaavan iskun jälkeen, joten verta on täytynyt roiskua rotsin päälle valtavasti jo päästä tulleesta haavasta, sekä sitten vuotaa loput veret kaulaan tulleesta haavasta.

Kuinka muuten on, sen Sepon makuupaikan kanssa, eli onko se kovinkin verinen oletetun pään sijainnin kohdalta, sillä takkihan olisi kaiketi kerännyt suurimman osan verestä?

Mitä kiilusilmä yleensäkään on tehnyt Sepin verisellä takilla, kun on sen mukanaan vienyt?

Selvää lavastelua, sanon minä, mutta miksi lavastaa paikkoja?

No ettei jäisi kiinni, vai mitä ja hyvin on toiminut.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Mutta mutta, kun luin noita vanhoja Gussen kuulustelupöytäkirjoja, niin sielä hän pariin kertaan kertoo kuulustelijalle, että Sepi laittoi nahkarotsinsa samalla tavoin Tuulikin ja oman päänsä alle, kuten laittoi omansakin.

Tuon perusteella, voisi odottaa Sepin puseron olleen enemmän veressä, mitä Gussen, koska Sepiä puukotettiin kaulan tyveen, päähän osuneen murskaavan iskun jälkeen, joten verta on täytynyt roiskua rotsin päälle valtavasti jo päästä tulleesta haavasta, sekä sitten vuotaa loput veret kaulaan tulleesta haavasta.
Ja Gustafsson olisi murhaajana kertonut kyseisen yksityiskohdan joka puhuu hänen syyttömyyttään vastaan vai? EIköhän tämä olisi sepitellyt ennemminkin jotain muuta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siinäpä se, strange.

Jossain olin lukevinani Gussen kertoneen, että Sepi jätti puseronsa yöksi puun oksaan, jota minä en sen ajan pärinäpojan tehneen, kuten en nykyisten "Harlikkakundien" jättävän rotsejaan puunoksille, leireillessään!

Mutta noissa kohdissa on tapahtunut kuulusteluissa selvä lapsus, samoin kuin uikkareitten kohdalla, kun pojat illalla muka pukeutuivat tyttöjen uikkareihin ja kävivät uimassa 2+2.

Myöhemmässä vaiheessa Gusse kertoo pukeutuneensa yöllä uimahousuihinsa, siis omiinsa, eikä tyttöjen ja lähtenyt Sepin perässä niemen kärkeen.

Onko missään lukenut, että Gustafssonin uikkarit olisivat olleet hänellä jalassaan, tai yleensäkään löytyneet, sillä ei niitä taideta kadonneiksikaan missään listassa mainita!

Näihin tutkinnassa ei ole mitenkään otettu oikeastaan kantaa, vai ovatko tutkijat pitäneet ko. juttuja niin mitättöminä, ettei niihin ole kannattanut silloin aikoinaan puuttua, eivätkä näm uudetkaan tutkijat sen tarkemmin, kun oat uskoneet tunnustuksen tulevan joka tapauksessa?

Nuo Gussen kertomat eivät mitenkään poista hänen mahdollista syyllisyyttään, vaan herättää lisää kysymyksiä, miksi Gustafsson on valehdellut noissakin asiakohdissa.

Gustafssonin puheet ovat järkenään kääntyneet enemmän häntä itseään vastaan, kun niitä on alettu tonkimaan hieman pitempivartisella talikolla!

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Nuo ovat kuitenkin loppujen lopuksi niin pieniä yksityiskohtia, ettei niillä varmasti mitään painoarvoa olisi ollutkaan. Ja onhan se kuitenkin ihan inhimillistä, että tuollaiset asiat, kuten pitikö Seppo nahkatakkiaan päänalusenaan, unohtuvat yli 40 vuodessa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Saattavat unohtua vuosilymmenten saatossa, mutta kun nuo kuulustelut olikin tehty jo tuoreeltaan Gussen päästyä sairaalasta, silloin juhannuksen jälkeen v. 60.

Sitten nuo Gussen haastatteluissa antamat tiedot, että olisi muka kuullut ystäviensä kuolleen poliisin kertomana vasta kolmen viikon päästä, kun oli sairaalassa.

Oikea emävale, ellei kaikkien valheiden äiti, ettei muka tiennyt ja poliisi kertoi.

Eikö Gussen mutsi antanut sellaisia tietoja jo maanantaina 7.6.60 lehdistölle, ettei Gusse muista tapahtuneesta mitään.

Itse hän näytti kysyttäessä surmaajien lukumäärää, kahta sormea, vai oisiko tuo halunnut osoittaa tutkijoille ainoastaan keskisormeaan, mutta sekavuustilansa takia sekään ei onnistunut?

Eivätkö tuollaiset törkeät valheet paneet poliisilla kelloja yhtään soimaan päässään, sillä minua tuollaiset puheet ainakin olisivat kiinnostaneet.

Sekin on merkille pantavaa, että aikalaislehdet kirjoittivat tietolähteensä olleen aina: "Luotettavasta lähteestä saamamme tiedon mukaan, Gustafssonin tilassa on tapahtunut suurta paranemista", tai silleen, mutta mikä oli tuo luotettava lähde?

Uskoisin sen olleen Helga Gustafsson, joka oli "lehdistöpäällikkönä" kaikille, jotka vaan häntä halusivat kuunnella ja olihan noita, kuulijoita.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<blabla>
Sitten nuo Gussen haastatteluissa antamat tiedot, että olisi muka kuullut ystäviensä kuolleen poliisin kertomana vasta kolmen viikon päästä, kun oli sairaalassa.
Oikea emävale, ellei kaikkien valheiden äiti, ettei muka tiennyt ja poliisi kertoi.
<blabla>
Kyllä ne ystävänsä kuolivat jo 5.6.1960 eikä vasta kolmen viikon päästä.
Solvauksesi on ikävää luettavaa: lue enemmän, luulet vähemmän.
Yleensäkään ei omia kuvitelmiaan asioista tule esittää faktana jos ja kun ne eivät sellaisia ole.

:roll:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos tuossa nyt sattui olemaan jokin ongelma ymmärtää kirjoitustani, niin selvitettäköön se, että Gustafsson kertoi haastattelussa, saaneeensa tietää surmatyöstä vasta kolmen viikon päästä.

Polisi ei ollut aiemmin siitä hänelle muka kertonut, tuon voit Wagner lukea vaikkapa "Kerrostalon" sivustolta, jos sinulla on sinne pääsy, edellyttää kuitenkin sitä, että olet "koomastasi" selvinnyt.

Siinä haastattelussa Gusse kertoo luulleensa ajaneensa prätkällä metsään, mutta äidistään ei nyt puhu sanaakaan, mikähän lienee syynä, vai olisiko ollut liian kornia vetää esiin taas tuo lause: "Poliisiko siinä"?

Mitä tulee noihin loukkauksiin, niin sinä Wagner et kestä ainuttakaan sinua kohtaan heitettyä "herjaa", mutta itse kyllä saat mielestäsi loukata muita, ilman sanktioita, niin paljon kuin omasta mielestäsi haluat.

Jos ylläpito antaa tästä minulle bannin, niin sitten voisi samaten antaa myös Wagnerille, joka provosoi täällä jatkuvasti mielin määrin toisia kirjoittajia.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<shit>Jos ylläpito antaa tästä minulle bannin, niin sitten voisi samaten antaa myös Wagnerille, joka provosoi täällä jatkuvasti mielin määrin toisia kirjoittajia</shit>.
Jos et ymmärrä kaikkea lukemaasi, ei se tarkoita sitä, että kirjoittaja sinua provosoisi.

Kirjoittaminen on moni-ilmeisempää, jos vaivautuu ajattelemaan ennen kirjoittamista.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Saattavat unohtua vuosilymmenten saatossa, mutta kun nuo kuulustelut olikin tehty jo tuoreeltaan Gussen päästyä sairaalasta, silloin juhannuksen jälkeen v. 60.

Sitten nuo Gussen haastatteluissa antamat tiedot, että olisi muka kuullut ystäviensä kuolleen poliisin kertomana vasta kolmen viikon päästä, kun oli sairaalassa.

Oikea emävale, ellei kaikkien valheiden äiti, ettei muka tiennyt ja poliisi kertoi.

Eikö Gussen mutsi antanut sellaisia tietoja jo maanantaina 7.6.60 lehdistölle, ettei Gusse muista tapahtuneesta mitään.

Itse hän näytti kysyttäessä surmaajien lukumäärää, kahta sormea, vai oisiko tuo halunnut osoittaa tutkijoille ainoastaan keskisormeaan, mutta sekavuustilansa takia sekään ei onnistunut?

Eivätkö tuollaiset törkeät valheet paneet poliisilla kelloja yhtään soimaan päässään, sillä minua tuollaiset puheet ainakin olisivat kiinnostaneet.

Sekin on merkille pantavaa, että aikalaislehdet kirjoittivat tietolähteensä olleen aina: "Luotettavasta lähteestä saamamme tiedon mukaan, Gustafssonin tilassa on tapahtunut suurta paranemista", tai silleen, mutta mikä oli tuo luotettava lähde?

Uskoisin sen olleen Helga Gustafsson, joka oli "lehdistöpäällikkönä" kaikille, jotka vaan häntä halusivat kuunnella ja olihan noita, kuulijoita.
Täytyy kuitenkin huomoida, että NG on suhtautunut koko ajan kaikkiin näihin väitteisiin valehteluista luontevasti. Kuulusteluissa hän vain totesi Tuomiselle tämän udeltua vammoista, että "tuollahan ne on teillä". Ei puolustellut itseään tai yrittänyt liioitella vammojaan. Ihan loogistahan se on uskoa vahnempiaan ja poliisia, kun ei kerran itse tiedä saamistaan vammoista. Tuskin monellekaann tulisi siinä kohtaa mieleen, että mamma saattaakin laskea luikuria.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Yritätkö strange ihan tosissasi väittää, että 18 v. nuori källi, kulmien kunkku, ei menisi heti peilin eteen ja tutkisi päätään kaikilta kanteilta, onko siellä vammoja ja kuinka se tulevaisuudessa vaikuttaisi pesän saantiin häh?

Älä saatana pidä minua niin tyhmänä, että tuollainen juttu menisi läpi.

Jos ei Moran kahva näy silmäkulmassa, niin ei pidä mennä kertoilemaan satuja, että puukko on ohittanut munan millin päästä ja vahingoittanut tasapainoelintä.

Sellainen olisi taatusti vammauttanut sitten jo muutakin, kuin kyseisen elimen ja sisäinen verenvuoto aivoissa olisi ollut hyvinkin mahdollinen.

Tuo puukon jättämä arpi kallon sisällä, olisi nykyaikaisin kuvantamisin tullut muuten ilmi, mutta kas vaan, sekin on kuin ihmeen kaupalla hävinnyt, eli erikoinen UFO, koko Gustafsson.

No lisätään tuohon vielä aivoruhje, josta hän kuin ihmeen kautta selvisi ilman jälkivaikutuksia, migreeniä, tai kaatumatautia, joka tuon tasoista vammoista yleensä jäävät perinnöksi, sekä se, että surmaaja jätti hänet kaiken lisäksi henkiin, vaikka olisi yhdellä puukonpistolla päässyt eroon miehestä, niin kyllä siinä on liian monta sattumaa, joita on kaikkia vaikea, tai edes yhtä, todella mahdoton uskoa.

Gusse on siinä pitänyt pilkkanaan monenlaisia instansseja, joten ei ole mitenkään ihme, että hän kuulema aikoinaan naureskeli kuljettamassaan linja-autossa tutkijoiden toimia eräälle todistajalle.

Ja kun vielä nykyäänkin joku hyväuskoinen on noista jutuista vakuuttunut, heh heh!

Eräs kirjoittaja joutunee lähiaikoina Espoon käräjäoikeuteen häviämään taas juttunsa, joka on ihan ansaittua, kun kaikilta kerjää turpiinsa, siis noin sanallisesti.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Ota rauhallisesti nyt vaan. Mistä moinen kiihtyminen?

Nils sanoi aika loogisesti, ettei hän pysty näkemään mitä vammoja siellä päässä on ollut. Tuomisen "kovisteluihin" hän vastasi tyynen rauhallisesti "tuollahan ne on teillä". Ei hän tarkoituksella ole mitään suurennellut eikä väärennellyt. Tietysti sinä haluat nähdä asiat aivan toiselta kantilta, mutta se onkin sinun murheesi.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:<shit>Eräs kirjoittaja joutunee lähiaikoina Espoon käräjäoikeuteen häviämään taas juttunsa, joka on ihan ansaittua, kun kaikilta kerjää turpiinsa, siis noin sanallisesti.</shit>
Jos tarkoitat jumaloimaasi Arskaa, hän on jo juttunsa hävinnyt hovissa aikapäiviä sitten.

Ajattelemalla tulee moni-ilmeisempää tekstiä, kokeile joskus...

:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

karra
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 2:16 pm

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja karra »

^..Onko Arska hävinny hovissa jotain?..Siis Mitä?
teltta puukko ja viimeinen erhe.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Samaa ajattelen minäkin karran kanssa, sillä minun tietooni ei ole sellaista kantautunut.

Sen sijaan, vaikuttaa vahvasti siltä, että eräs minfossa kirjoittava älyn pikkujättiläinen on saamassa taas turpaansa oikeudenkäynnissä, edelliseen oikeudenkäyntiin sillä erotuksella, että nyt tälle älyn pikkujättiläiselle siunaantuu moninkertainen lasku maksettavaksi edellisen lisäksi ja se on sille ihan oikein.

Vastaa Viestiin