Valokuvia

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Ron_Burgundy kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti::oops:

Tilanne leiripaikalla tuli yllättäen, ja kesti vain muutaman sekunnin.
Kalevi oli edellisiltana nähnyt moottoripyörien kiiltelevän tulen loimussa Högnäsin rantaan, jossa hän oli ollut VN:n kanssa, joten hän on tiennyt että siellä oli retkeilijöitä.

Onkohan minulla väärä muistikuva, mutta jostain on sellainen käsitys, että NG:n leirissä ei ollut jälkiä nuotiosta.

Olikohan tieto peräisin jopa bodomin mysteeriosta, että nuotiota ei ollut tai jostain... :? ?

En ole kyllä kuitenkaan varma asiasta.
:oops:

SIELLÄ OLI NUOTIO, JA SILLÄ SIPULI :oops:
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Hessu52 kirjoitti:Jos nuo moottoripyörät olisivät kiiltäneet leiritulen valossa, niin missä se nuotio on voinut olla, koska Telttahan joidenkin mukaan sijaitsi ksuurinpiirtein keskellä polkua ja olisi rajoittanut näköalasektoria, eli mistä tätä nuotiota on katsottu?

Toisekseen Sepin prätkä oli koivua vasten ja niemen kärjestä koivun väärällä puolella nojallaan ohjaustankonsa varasssa, joten siitäkin olisi koivu rohmunnut palasen kiiltopintaa.

Sepin prätkä oli myös kauempana kuin mitä noissa piiroksissa on annettu ymmärtää, eikä näissä uudemmissa kuvissa ole kovin hyvin näkyvillä koko koivua, joka on kasvanut paksuutta, ollen nykyjään kaksin verroin tukevampi, kuin silloin ennen.

Jos katsoo noita viimeisimpiä kuvia tällä sivulla, niin kyseinen koivu, johon Sepin pyörä nojasi, näkyy aivan vasemmassa reunassa, ei se, vaan enempi vasemalle, no nyt näet sen tukevan rungon, joka on se oikea runko.

Kovin lähelle telttaa en olisi uskaltanut nuotiota laittaa, koska aina on se vaara, että teltta roihahtaa.

Silloin oli myös melkoiset helteet ja maasto kuivaa, eli senkään takia ei varmaan olisi avotulta saanut minnekään tehdä, joten hieman omituiselta kuulostaa nuorten aikainen juhannuskokko.

Pidän hieman skeptisenä koko tarinaa nuotiosta ja kiiluvista prätkistä.

Kiilusilmä sentään on totta, sen todistavat neljä uhria, joista yksi vain säilyi hengissä.

Tuosta nuotiohommasta olen täysin samaa mieltä hessun kanssa
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Nuotiolle olisi melkein mahdoton keksiä sellaista järkevää paikkaa, että mp:t kiiltelisivät nuotion valossa. Lisäksi poikien pyörät olivat Högnäsiin nähden kasvuston peitossa.

Nuotio olisi mahdollinen juuri telttapaikan kohdalla, jos teltta olisi jossakin syrjemmällä. Eli fiction factory ehdottaa: teltta oli alunperin pois polulta, mutta kun sen päälle ajettiin silti, päätettiin se siirtää keskelle polkua, joten, jotta päälleajo näyttäisi enemmän vahingolta. No lopulta tästäkin ideasta luovuttiin ja päätettiin lavastaa hyökkäys.

No tämäkään tuskin olisi mahdollista, joten loppupäätelmä on: ei ollut nuotiota, ainakaan teltan lähellä.
Nuotion puuttuminen voisi viitata yhdessä ruumiinlämpöjen kanssa siihen, että tapahtumat alkoivat jo alkuyöstä. Lisäksi se voisi viitatata maanomistajan, tai hänen edeustajansa osuuteen. Eikä moottoripyörät voineet näkyä Högnäsiin, kilometrin päähän.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Ron_Burgundy kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Jos nuo moottoripyörät olisivät kiiltäneet leiritulen valossa, niin missä se nuotio on voinut olla, koska Telttahan joidenkin mukaan sijaitsi ksuurinpiirtein keskellä polkua ja olisi rajoittanut näköalasektoria, eli mistä tätä nuotiota on katsottu?

Toisekseen Sepin prätkä oli koivua vasten ja niemen kärjestä koivun väärällä puolella nojallaan ohjaustankonsa varasssa, joten siitäkin olisi koivu rohmunnut palasen kiiltopintaa.

Sepin prätkä oli myös kauempana kuin mitä noissa piiroksissa on annettu ymmärtää, eikä näissä uudemmissa kuvissa ole kovin hyvin näkyvillä koko koivua, joka on kasvanut paksuutta, ollen nykyjään kaksin verroin tukevampi, kuin silloin ennen.

Jos katsoo noita viimeisimpiä kuvia tällä sivulla, niin kyseinen koivu, johon Sepin pyörä nojasi, näkyy aivan vasemmassa reunassa, ei se, vaan enempi vasemalle, no nyt näet sen tukevan rungon, joka on se oikea runko.

Kovin lähelle telttaa en olisi uskaltanut nuotiota laittaa, koska aina on se vaara, että teltta roihahtaa.

Silloin oli myös melkoiset helteet ja maasto kuivaa, eli senkään takia ei varmaan olisi avotulta saanut minnekään tehdä, joten hieman omituiselta kuulostaa nuorten aikainen juhannuskokko.

Pidän hieman skeptisenä koko tarinaa nuotiosta ja kiiluvista prätkistä.

Kiilusilmä sentään on totta, sen todistavat neljä uhria, joista yksi vain säilyi hengissä.

Tuosta nuotiohommasta olen täysin samaa mieltä hessun kanssa
Sytytä nuotio ja mene Högnäsin rantaan katsomaan, ja sieltä löytyy tänäkin päivänä VK, jonka kanssa Kilu katseli nuotiota ja moottoripyörien
kiiltelyä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Siellä niemen kärjessä paljaalla kalliolla on pieni syvennys, jossa olisi ehkä turvallinen nuotion paikka. Se on kyllä aika kaukana teltasta. Ovathan pyörät voineet olla silloin illalla siellä niemen kärjessä, mikään ei estä sellaista ratkaisua. NG ei välttämättä muista, sillä muistiaukko yltää myös edeltävään aikaan. NG:n muistikuvat voivat olla hajanaisia. Kyllä Högnäsistä voi siihen nähdä. Tai jospa tarkkailijat olivatkin lähempänä.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Sariola kirjoitti:Siellä niemen kärjessä paljaalla kalliolla on pieni syvennys, jossa olisi ehkä turvallinen nuotion paikka. Se on kyllä aika kaukana teltasta. Ovathan pyörät voineet olla silloin illalla siellä niemen kärjessä, mikään ei estä sellaista ratkaisua. NG ei välttämättä muista, sillä muistiaukko yltää myös edeltävään aikaan. NG:n muistikuvat voivat olla hajanaisia. Kyllä Högnäsistä voi siihen nähdä. Tai jospa tarkkailijat olivatkin lähempänä.

Paikka lienee se mihin poliisit mm. veivät NG:n murhaniemellä hänen päästyään sairaalasta.
Tilanteesta oli kuva 6.4.2004 Iltalehdessä (kuva AL-ARKISTO):
NG ruutupaidassa ja puku päällä ympärillä 6 oletettavasti poliisia seisomassa kalliolla.

Jos nuotio olisi ollut ko.-paikalla, sen olisi nähnyt aika moni ja olisi kaiketi saanut jonkun liikkeelle kartanosta.
Tilanteeseen on voinut pikkuhuppelissa liittyä provosoimista ja provosoitumista.
Nuotiota on voitu tarkkailla myös veneestä iltahämärissä eikä Högnäsistäkään kestä kuin 10 minuuttia kipasta bongarien klo 6:n tarkkailupaikalle.
Vaikka nuotio olisi sammutettu ovat jotkut kiihkomieliset voineet myöhemmin lähteä vähän "opettamaan" retkeläisiä.
En halua uskoa, että tarkoitus oli tappaa, mutta siihen tilanne kuitenkin johti, tavalla tai toisella.

Muisti lienee mennyt muiltakin kuin NG:ltä?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

nightowl kirjoitti:[Vaikka nuotio olisi sammutettu ovat jotkut kiihkomieliset voineet myöhemmin lähteä vähän "opettamaan" retkeläisiä.
En halua uskoa, että tarkoitus oli tappaa, mutta siihen tilanne kuitenkin johti, tavalla tai toisella.

Muisti lienee mennyt muiltakin kuin NG:ltä?
Voisikin pitää paikkansa, mutta tuolla edellä joku väitti, että motskaritkin olisi voitu tuoda kiiltelemään sinne niemennokkaan. Tähän en todellakaan usko.
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

skoone kirjoitti: ..................
Voisikin pitää paikkansa, mutta tuolla edellä joku väitti, että motskaritkin olisi voitu tuoda kiiltelemään sinne niemennokkaan. Tähän en todellakaan usko.
Itse asiassa en minäkään usko siihen, mutta pidän hyvin todennäköisenä että lintubongarien tiedossa oli jo etukäteen, että siellä niemessä on telttailijoita. Niinhän HS on kertonutkin, että ainakin KH oli siitä tietoinen, ja olisi halunnut lähteä jo edellisenä iltana katsomaan ketä siellä on, mutta ei saanut kaveria. Niinpä aamulla oli varmaan tarkoituksena tarkistaa tämäkin asia siinä samalla. Pidän mahdollisena, että Högnäsistä myös kiikarilla on voinut nähdä niemelle leiriytyneet jo edellisenä iltana. Olihan valoisaa melko myöhään. Tavalla tai toisella tieto oli jo ainakin KH:lla.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:[ Niinhän HS on kertonutkin, että ainakin KH oli siitä tietoinen, ja olisi halunnut lähteä jo edellisenä iltana katsomaan ketä siellä on, mutta ei saanut kaveria. Niinpä aamulla oli varmaan tarkoituksena tarkistaa tämäkin asia siinä samalla. Pidän mahdollisena, että Högnäsistä myös kiikarilla on voinut nähdä niemelle leiriytyneet jo edellisenä iltana. Olihan valoisaa melko myöhään. Tavalla tai toisella tieto oli jo ainakin KH:lla.

Ehkäpä KH käväisi tarkistusmatkalla yksin, jos ei kaveria löytynyt. Mutta olisihan niitä kavereita voinut olla niinkin, että me emme niistä ole kuullee.

Ei tainnut högnäsiläiset paljoa soudella? veneellähän olisi ollut helppo soudella muina miehinä ja tarkastella rannan tapahtumia.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ainahan siihenkin aikaan lintubongareilla oli kiikarit, kuten minullakin faijan sotasaaliina jostain "ulkomailta" tuodut.

Toki sellaisilla olisi hyvinkin nähnyt murhaniemeen, eikä se kasvullisuus silloinkaan ihan niemen kärjessä kovin runsasta ollut, joten teltta siellä niemellä on ollut juuri niillä rajoilla, että olisiko näkynyt.

Kioski sentään on sellainen paikka, jossa ennen vanhaa tiedot kulkivat eteenpäin oikeastaan ennemmin,kuin mitään oli edes tapahtunutkaan. Sieltä nänä bongarit ovat varmaan leiristä saaneet kuulla tai sitten ihan itse nähneet, jos ovat olleet soutelemassa.

Itse uskon bongareiden tarkkaan tienneen teltan paikan aamulla kun sinnemenivät, mutta mitä sitten oikeasti näkivät, se kaiverruttaa ja akaikertaa niin perkeleesti
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Merivuokko kirjoitti:Sytytä nuotio ja mene Högnäsin rantaan katsomaan, ja sieltä löytyy tänäkin päivänä VK, jonka kanssa Kilu katseli nuotiota ja moottoripyörien
kiiltelyä.
Tuota nuotion olemassaoloa tietysti tukee se, että Gustafsson kertoi joissakin haastatteluissa makkaraa paistetun.

Kiiluiko motskareiden tankit ilta-auringossa vai nuotion valossa - se voi toki näkijällä sekaantua, varsinkin jos molemmat tapahtuivat saman aikaisesti - eli aurinko laski ja nuotio räiskyi.
Viimeksi muokannut awa, Ti Maalis 04, 2008 11:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:[Tuota nuotion olemassaoloa tietysti tukee se, että Gustafsson kertoi joissakin haastatteluissa makkaraa paistetun.
Miten on, minä kun taas olen nähnyt/kuullut? sellaisen haastattelun, että makkaraa ei nimenomaa paistettu...
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

skoone kirjoitti:Miten on, minä kun taas olen nähnyt/kuullut? sellaisen haastattelun, että makkaraa ei nimenomaa paistettu...
Et tiedä asioista tarpeeksi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:
skoone kirjoitti:Miten on, minä kun taas olen nähnyt/kuullut? sellaisen haastattelun, että makkaraa ei nimenomaa paistettu...
Et tiedä asioista tarpeeksi.
Sinä siis tiedät enemmän kuin mitä on ollut esillä julkisuudessa? Kiintoisaa.
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

awa kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti:Sytytä nuotio ja mene Högnäsin rantaan katsomaan, ja sieltä löytyy tänäkin päivänä VK, jonka kanssa Kilu katseli nuotiota ja moottoripyörien
kiiltelyä.
Tuota nuotion olemassaoloa tietysti tukee se, että Gustafsson kertoi joissakin haastatteluissa makkaraa paistetun.

Kiiluiko motskareiden tankit ilta-auringossa vai nuotion valossa - se voi toki näkijällä sekaantua, varsinkin jos molemmat tapahtuivat saman aikaisesti - eli aurinko laski ja nuotio räiskyi.

---- Tyypillistä awanismia, keksit taas hatusta tuon " kertoi jossain haastattelussa..." , tuosta vaan, ilman että sillä on todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Vai onko sulla tosiaan esittää mistä " haastattelusta " on kyse?
Eipä taida olla, mutta saitpahan taas väläyttää.
No, toivottavasti olen väärässä ja pystyt esittämään jotain, eikä nyt riitä " veljpojan " vakuuttelu että : " kyllä ne varmaan kiilteli motukat nuotionloisteessa, on meilläkin kiillellyt kun ollaan stunttareitten kanssa oltu notskilla redulla ( slangia ) ....blaa blaa blaa " :shock:
Vastaa Viestiin